eitaa logo
دکتر ابوالقاسم فاتحی هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
254 دنبال‌کننده
116 عکس
252 ویدیو
16 فایل
این کانال برای ارائه تحلیل ها، دیدگاهها، گزارش ها و اخبار مربوط به مسائل اجتماعی ایران با رویکرد علمی و انتقادی و ارایه راهبردها و راهکارهای پیشنهادی در چهارچوب مبانی، اهداف و گفتمان‌ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر --- امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: همانا قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیداست، مطالب شگفت آور آن تمام نمی شود، و اسرار نهفته آن پایان نمی پذیرد و تاریکی ها بدون قرآن برطرف نخواهد شد. منبع: نهج‌البلاغه، ۱۳۸۱، ترجمه دشتی ، خطبه ۱۸،صفحه۶۵-۶۴ ---- ۱۴۰۲/۱۲/۴
هدایت شده از یوسف قویدل رحیمی
🇮🇷 مهم تر از نماز 🌹امام خمینی (ره):آحاد مردم یکی یکی شان تکلیف دارند برای حفظ جمهوری اسلامی؛ یک واجب عینی [است]، از اهم مسائل واجبات دنیا، اهم است، از نماز اهمیتش بیشتر است، برای این که این حفظ اسلام است، نماز فرع اسلام است. این تکلیف برای همه ماست. 📚صحیفه امام،جلد 19، صفحه 486 مورخ:1364/11/21
💫 با سلام و صبح بخیر به عزیزانی که مطالب ابن کانال را دنبال می کتند، رسم است معمولا در صبح های جمعه که اجدادمان قرن ها است ،انتظار فرج و گشایش کشیدند و در این انتطار عمرشان به سر آمد، اما صاحب الزمان نیامد، ما هم به احترام گذشتگانمان و در تداوم سنت نیکوی آنان با غزلی از لسان الغیب، به انتظار فرج بنشینیم، شاید فرج همین چند قدمی باشد، شاید؟ 👈غزل شماره 425 دیوان حافظ : دامن کشان همی‌شد در شرب زرکشیده صد ماه رو ز رشکش جیب قصب دریده از تاب آتش می بر گرد عارضش خوی چون قطره‌های شبنم بر برگ گل چکیده لفظی فصیح شیرین قدی بلند چابک رویی لطیف زیبا چشمی خوش کشیده یاقوت جان فزایش از آب لطف زاده شمشاد خوش خرامش در ناز پروریده آن لعل دلکشش بین وان خنده دل آشوب وان رفتن خوشش بین وان گام آرمیده آن آهوی سیه چشم از دام ما برون شد یاران چه چاره سازم با این دل رمیده زنهار تا توانی اهل نظر میازار دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده تا کی کشم عتیبت از چشم دلفریبت روزی کرشمه‌ای کن ای یار برگزیده گر خاطر شریفت رنجیده شد ز حافظ بازآ که توبه کردیم از گفته و شنیده بس شکر بازگویم در بندگی خواجه گر اوفتد به دستم آن میوه رسیده جمعه ، چهارم اسفند ۱۴۰۲
💥 عرفی سازی جامعه، بزرگترین خطر انقلاب و نظام‌ همه می دانیم و دنیا هم می دانند که انقلاب اسلامی و به دنبال آن نظام‌ جمهوری اسلامی ایران، بی‌شک بر سه پایه اسلام ناب محمدی، رهبری بی نظیر امام خمینی، و اتحاد مثال زدنی مردم ایران بنا شد. تداوم آن در ۴۵ سال گدشته نیز بر همین سه پایه بود و استمرار آن در آینده نیز بر همین سه پایه خواهد بود، یعنی ، اسلام ناب محمدی ، ولایت فقیه و انسجام و وحدت مردم. آمریکایی ها و متحدان داخلی و خارجی آن، با رحلت امام امید زیادی داشتند تا با رفتن امام خمینی، انقلاب و نظام هم تمام شود . با انتخاب، حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام خمینی و تعیین معظم له به عنوان رهبری، توسط مجلس خبرگان، رکن ولایت فقیه ماندگار شد . و دنیا و دوست و دشمن اعتراف کرد که در این مدت حدود ۳۴ سال رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، توانسته است به بهترین وجه کشتی انقلاب و نظام را در دریای متلاطم و طوفانی سه دهه گذشته هدایت کنند. اما آمریکایی ها ، اروپایی ها و متحدانشان ، که دریافتند با جنگ مستقیم و نظامی و با تحربم نمی توانند به مقابله با انقلاب و نظام برخيزند با اتخاد سیاست تحریف و استحاله درونی از طریق برنامه ریزی های حساب شده در برنامه های فرهنگی ، آموزشی ، اجتماعی و سیاسی در دو عنصر مکتب و مردم با عرفی سازی اختلال جدی و خطرناک ایجاد کنند که تا حدودی هم موفق شدند.با طرح مسائلی مانند؛ اسلام رحمانی ، اسلام صلح و دوستی که از شاخصه های اسلام آمریکایی است ، به عرفی سازی مکتب و اسلام ناب محمدی پرداختند و با طرح جدایی دین از سیاست و تبلیغ دین انجمن حجتیه ای و دین آخرتی که تمام هم و غمش در مناسک و عبادت های خشک و بی روح خلاصه می شود ، به عرفی سازی جامعه و جدا شدن مردم از سیاست بپردازند. برای ایجاد اختلاف در صفوف منسجم و متحد مردم، دست به برنامه ریزی های ظریف و حساب شده ای زدند مانند ؛ تبدیل تنوع قومی و نژادی و فرهنگی به اختلاف قومی، نژادی و فرهنگی، تبدیل تنوع مذهبی به اختلاف مذهبی ، تبدیل تفاوت نسلی به شکاف نسلی، ترویج شکاف دولت و مردم‌ ، اشاعه فرهنگ زیست اجتماعی غرب گرایانه و اباحه گری و عادی سازی حریم ها و حرمت های زن و مرد و مانند آن ، دست به عادی سازی حساسیت های مردم در رعایت ارزش های بنیادین خود ، کردند. عرفی سازی خیلی ظریف از کودکستان تا دانشگاهها و در صنعت فیلم و سینما و هنر ما نفوذ کرد . چرا که اگر جامعه ای نسبت به ارزش های بنیادین و پایه ای خود بی تفاوت شد، تسخیر و تحقیر و شکست آن، کار آسانی است. خطر عرفی سازی دین، عرفی سازی سیاست‌، عرفی سازی فرهنگ ،و عرفی سازی جامعه بی شک از خطر بمب های اتمی بیشتر است ، کاری که متاسفانه دشمنان با چشمانی باز بدان مشغول اند و بسیاری از دوستداران انقلاب و نظام‌ و کشور و دولت از آن غافل اند. نوشته شده توسط مدیر کانال در روز جمعه، چهارم اسفند ۱۴۰۲ https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر ---- خداوند تبارک و تعالی در آیه ۳۱ و ۳۲، سوره آل عمران به محبت واقعی اشاره می‌کند: شأن نزول آیه۳۱: جمعی در حضور پیغمبر(ص)ادعای محبت پروردگار کردند، در حالیکه«عمل» به برنامه های الهی در آنها کمتر دیده می شد(برگزیده تفسیر نمونه۱۳۸۴جلد یک، صفحه۲۷۷)، آیۀ۳۱ و آیه بعد نازل شد و به آنها پاسخ گفت: ۳۱-بگو: اگر خدا را دوست دارید از من پیروی کنید تا خدا نیز دوستتان بدارد و گناها نتان را بیامرزد، و خدا آمرزندۀ مهربان است. ۳۲-بگو: خدا و رسول را اطاعت کنید؛ پس اگر روی گردان شدند(بدانید که) خدا کافران را دوست ندارد منبع قرآن سوره آل‌عمران ، آیات ۳۲-۳۱ ----- ۱۴۰۲/۱۲/۵
💕 میلاد، وارث انبیاء و امید اوصیاء ، مبارکباد ساقیا بر خیز و درده جام را خاک بر سر کن غم ایام را همیشه یکی باید حرف آخر را بزند و کار را تمام کند. در دستگاه رب العالمین، تمام کننده حرف آدم تا خاتم و خاتم تا یازدهمین کوکب آسمان ولابت، کسی نیست جز قائم آل محمد و ساقی حاضر و زنده جام هستی عشق و معرفت و علم و عقل که سبب اتصال آسمان و زمین است و رزق و روزی خلق و جنبندگان به دست او تقسیم می شود. کسی که انتقام گیرنده دشت کربلاست و انتظارمنتظران را از عصر عاشورا تا زمانه حاضر در انتقام از مارقین و ناکثین و قاسطین تاریخ غیبت کبری به پایان می رساند . ساغر می بر کفم نه تا ز بر بر کشم این دلق ازرق فام را اول و آخر و ظاهر و باطن کتاب لایتناهی کون و مکان هستی ، ذات حق تعالی است و اکنون معلم ، مفسر و معنا بخش و تحقق بخش آن، مهدی صاحب‌الزمان است. کسی که پایان دهنده به نظم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بر آمده از عقلانیت ابزاری مدرنیته و جهان سراسر کفر سرمایه داری و ستم و بی عدالتی غرب مدعی آزادی و دموکراسی است. گرچه بدنامیست نزد عاقلان ما نمی خواهیم ننگ و نام را صبر کن حافظ به سختی روز و شب عاقبت روزی بیابی کام را و اکنون جهان منتظر است که تمام کننده بیاید و حرف آخر را بزند و بنیان های کفر و شرک و نفاق را زیر و زبر کند . امروز چشم جهان به درب خانه اهل البیت علیهم السلام، دوخته شده تا عدالت گستر جهانی بیاید و سفره جنگ و غارت جاهلیت مدرن را برچیند. ان شالله، به برکت صلوات بر محمد و آل و دعا برای تعجیل در ظهور امام عادل عدالت گستر جهانی نوشته شده توسط مدیر کانال در روز یکشنبه ششم اسفند ۱۴۰۲، نیمه شعبان المعظم، ۱۴۴۵، https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر ---- پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: «زمانه تمام نگردد تا اینکه مردی از اهل بیت من مالک زمین گردد. نام او هم نام من است، زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد همچنانکه از ظلم و جور پر شده بود» منبع: آیت الله صافی گلپایگانی، منتخب الأثر فی الامام الثانی عشر، جلد۲، صفحه ۱۲۶ ---- ۱۴۰۲/۱۲/۶ ولادت حضرت قائم (عج) بر جنابعالی مبارک
چه کسی را انتخاب کنیم؟ شخصی از امام صادق (ع) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم؟ امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن. شخص گفت: اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند. شخص گفت: اگر نفهمیدم؟ امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین منبع : اصول کافی جلد 1ص 68
مفاهیم را درست بشناسیم و درست استفاده کنبم . لطفا مفاهیم را برای اهداف سیاسی و منافع فردی و جناحی خود ، به استثمار نگیریم. معنای درست تندرو، کندرو، انقلابی، متعادل را از زبان رهبری حکیم بشنویم
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر ---- امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: در آغاز سرما خود را بپوشانید، و در پایانش آن را دریابید، زیرا با بدن ها همان می کند که با برگ درختان خواهد کرد، آغازش می سوزاند، و پایانش می رویاند منبع: نهج‌البلاغه ، ۱۳۸۱، ترجمه‌ی دشتی ، صفحه ۶۵۵، حکمت ۱۲۸ ------ ۱۴۰۲/۱۲/۷
🤚 در خصوص کلیپ کوتاه اما راهبردی رهبری عزیز، چند نکته به نطر بنده می رسد. ۰۱ گاهی فتح یک کشور، فتح یک انقلاب و فتح یک فرهنگ و فتح یک هویت از طریق واژه های مهاجم، واژه های سرطانی و واژه های ویروسی و واژه های غرب زده صورت می گیرد، نه سربازان و ادوات جنگی ۰۲ بکارگیری و استفاده از واژه ها و مفاهیم کلیدی ادبیات سیاسی ، ادبيات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهان مدرنیته و سکولار و فرهنگ لیبرالیسم و اباحه گری ، در متن و بافت ادبيات ایرانی اسلامی و ادبيات انقلاب اسلامی اگر با اغراض سیاسی و برای کسب منافع سیاسی گروهی و رسیدن به قدرت باشد و با اطلاع و آگاهی و قصد و انگیزه گوینده و نویسنده باشد و هدفش حذف نیروهای جبهه‌ انقلاب اسلامی باشد ، خطرش بیشتر از تهاجم نظامی است و مصداق شبیخون فرهنگی و مصداق جنابت علمی و فرهنگی و خیانت به فرهنگ ایرانی-اسلامی و خیانت به مکتب‌ سیاسی ، فکری و فرهنگی امام خمینی است و بر خلاف نظر صریح رهبری عزیز و معظم انقلاب است. ۰۳ تحریف و استحاله فرهنگی و فکری یک شبه اتفاق نمی افتد. تحریف مفاهیم و استفاده ابزاری از مفاهیم، طبعا در طول زمان و برای نسل های بعدی بیگانگی سیاسی و فرهنگی می آورد. یکی از مهم تربن و شایع ترین ابن مفاهیم، استفاده از واژه ها و مفاهیمی مانند تندرو بجای انقلابی و متهم کردن افکار و رفتارهای نیروهای انقلابی به سبک سری و تندروی و زیاده روی است. ۰۴ هشدار حکیمانه رهبری عزیز را جدی بگیریم و مراقب استفاده از مفاهیم و ادبیات غرب در اشاعه فرهنگ غرب زدگی و انقلاب زدایی باشیم ۰۵ و عجیب است که این تهاجم فکری و تحریف مفاهیم در آستانه رخدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات رياست جمهوری یا مجلس و یا خبرگان بیشتر و وسیع تر و گسترده تر از هر زمانی صورت می گیرد که هدف اصلی مروجان جلوگیری از ورود نیروهای اصیل انقلابی در راهیابی به سنگرهای کلیدی چون مجلس است و متقابلا راهیابی افراد با افکار التقاطی و رفتارهای لیبرالیستی و در این سنگر های حساس برای پیشبرد طرح های استعماری خود. ۰۶ انقلابی ، انقلابی است و بر اساس منافع فردی خود عمل نمی‌کند . انقلابی، اصول گرای مبنایی اصلاح طلب است که خواهان اصلاح خود و جامعه در چهارچوب اسلام ناب محمدی و اصول و مبانی فکری، ارزشی و هنجاری امام خمینی است. انقلابی خود را محصور مفاهیم دست ساز افکار و افراد فرصت طلب و قدرت طلب چه اصول گرا نما و چه اصلاح طالب نما نمی کند. او گوش به فرمان رهبر خود است و در چهارچوب فکری،ارزشی و هنجاری مقام معظم رهبری حرکت می کند. نوشته شده در روز چهارشنبه، نهم اسفند ۱۴۰۲، توسط مدیر کانال https://eitaa.com/drfatehi
🤚 به چه کسی رای ندهیم؟ شاخص های نامحرمان و نا اهلان انقلاب که در وصیت موکد امام خمینی به ما بود که اجازه ندهیم آنان سرنوشت ما و سرنوشت انقلاب را به دست بگیرند، چیست ؟ شاخص های قابل استخراج از منظومه نظام فکری و سیاسی رهبری حکیم برای شناخت نااهلان و نا محرمانی که نباید به مجلس راه پیدا کنند چیست ؟ ۰۱ همه‌ یعنی همه،یعنی ما ایرانی ها که در ایران عزیز تنفس می کنیم ، راه می رویم ، زندگی می کنیم ،ما ایرانی هایی که به آب و خاک و فرهنگ و تاریخمان عشق می ورزیم ، ما ایرانی هایی که مسلمانیم ، حسینی هستیم ،فاطمی و علوی هستیم ،باید رای دهیم . ما ایرانی هایی که همت ها ، کاظمی ها ، چمران ها،فخری زاده ها،باکری ها، شهریاری ها و شهدای هشت سال دفاع مقدس ، شهدای مدافع وطن ، شهدای مدافع مدافع حرم ،مدافع امنیت و مدافع سلامت داریم و به آنان افتخار می کنیم ، باید روز جمعه رای دهیم . همه باید رای بدهیم هر ایرانی که به اسلام عزیز به خمینی کبیر ، به خامنه ای، آن رهبری حکیم ، رهبری مقتدر مظلوم ، رهبری سیاستمدار و مدبر، عشق می ورزد ، همه و همه باید رای بدهیم. ایران کشور امام زمان و کشور امام رضا است و ما ملت امام حسینیم، همه باید رای دهیم.و با رای خود قدرت ، اقتدار ، امنیت ، سربلندی ، عزت و آبادی کشور خود را بیمه کنیم. به هزاران دلیلی که جبهه ی جهانی کفر و نفاق و شرک دارند ،ماه هاست بر طبل رسانه ای خود می کوبند که ایرانی ها نباید در انتخابات شرکت کنند، به همان هزار دلیل ایرانی ها باید در انتخابت شرکت کنیم . زیرا منبع اصلی عقیده سازان و نظریه پردازان کسانی که می گویند نباید در انتخابات شرکت کرد یا سر از نظام سرمایه داری مستقر در کاخ سفید درمی آورد یا سر در سیاست های صهیونیست های کودک کش دارد و یا ریشه های آن سر از برنامه ریزی های پیر استعمار انگلیسی درمی آورد. کسانی که مدت ها است خود و نوچه های آنان مانند؛ سلطنت‌ طلبان، تجزیه طلبان، منافقان آدم کش ،غرب زده ها و کاسه لیسان غرب ، در رسانه های اجتماعی خود شبانه روز تبلیغ می کنند که ایرانی ها نباید رای دهند . همه وظیفه داریم، در نفی همان هزاران دلیل جبهه کفر و شرک و نفاق جهانی در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند شرکت کنیم. . اگر در انتخابات شرکت نکنیم و نماینده مورد نظر خود را انتخابات نکنیم در واقع خواسته و ناخواسته ، دانسته و ندانسته خود را همراه منافع و مطامع کسانی قرار داده ایم که با ایرانی قوی، آباد ، سربلند، قدرتمند ، هویت ساز و عزیز مخالفند . و در این صورت خواری و ذلت دنیایی و آخرتی را برای خود خریده ایم . ۰۲ اما نکته دوم و مهم، که پس از اصل شرکت در انتخابات و رای دادن مهم است این که باید به چه کسی رای دهیم؟ مقدمه و پیش نیاز این که باید به چه کسی رای دهیم این است که بدانیم به کسی نباید رای دهیم‌؟ مقدمه‌ لازم و ضروری شناخت اصلح این است که نا اهل را بشناسیم و انتخاب نکنیم. زیرا یک رای بیشتر نداریم ، همانند کمان گیری که در کمانش یک تیر بیشتر ندارد ، اگر نادرست رها کرد، دیگر امکان به هدف زدن را ندارد حتی اگر بخواهد زیرا تیری در کمان ندارد. ، اکر ما نادرست انتخاب کنیم، دیگر فرصتی برای درست انتخاب کردن نداریم، پس مهم تر از ابن که به چه کسی رای دهیم ، ابن است که به چه کسی رای ندهیم؟ به بیان دیگر تنها راه انتخاب اصلح و درست ، این است که ابتدا بررسی کنیم به چه کسی نباید رای دهیم ؟ رای دادن و انتخاب کردن، در حقیقت نوعی انتخاب شدن است، ما در همان زمان که فرد یا جریانی را انتخاب می کنیم در حقیقت، خود را در اختیار آن فرد و آن جریان قرار می دهیم که به کمک رای ما اهداف و برنانه های خود را پیش ببرند.،پس بنگریم که رای خود را در اختیار چه کسی و چه گروهی قرار می دهیم .و در حقیقت قدرت و اختیار خود را در تعیین سرنوشتمان در اختیار چه کسی و چه جریانی قرار می دهبم .و به چه کسانی اختیار می دهیم سرنوشت ما را تعیین کنند؟ ۰۳ تجربه پر فراز و فرود ۴۵ ساله انقلاب اسلامی بخوبی نشان می دهد نباید به‌افراد و به جریان های سیاسی زیر رای داد و آنان را انتخاب کرد. یک، کسانی که در فراز و فرودهای ۴۵ ساله انقلاب همراه مردم نبودند و دستی بر آتش نداشتند و آسوده خاطر عافیت طلب و آسایش گونه در حاشیه امن و برخورداری زندگی کرده‌اند. دو، کسانی که در این ۴۵ ساله شعارهای انتخاباتی آنان قبل از انتخاب شدن با رفتارهای آنان پس از انتخاب شدن در تضاد است. با جیب خالی آمدند و با جیب پر رفتند. با شعار برای مردم آمدند و با عمل برای خود و فرزندان و بستگان و دوستان رفتند.
سه، کسانی که در این ۴۵ سال نشان دادند ، آمریکا پرستی آنان از خداپرستی آنان بیشتر است و باید با کدخدا بست . چهار ، کسانی که با شعار عزت پاسپورت ایرانی آمدند و با تحربم ها و تحقیرهای ایران و ایرانی رفتند. پنج، کسانی که زیر پرچم دانایی، علم ، مدیریت ، اشراف به سیاست های خارجی و جهانی، حل مشکلات اقتصادی آمدند و با گستاخی ترامپ در پاره کردن برجام و با افزایش تحربم ها و تحریف ها رفتند. شش، کسانی که با شعار بالا بردن ارزش پول ملی آمدند و با کاهش پول ملی رفتند هفت ، کسانی که با برساخت سازی و با دو قطبی سازی های کاذب سیاسی و فرهنگی در جامعه و فریب رسانه ای مردم‌ آمدند و با سند ۲۰۳۰ برای تخریب فرهنگ کشور رفتند. هشت ، کسانی که با شعار کلید امید و سازندگی اقتصادی آمدند و با خالی گذاشتن ذخایر ارزی کشور و افزایش نا امیدی جوانان از مسکن و ازدواج و کار رفتند. نه ، کسانی که هشت سال مستقبم مسئولیت اجرایی بزرگترین قوه کشور را داشتند و با حرف درمانی، و ترویج اشرافی گری و کوچک کردن سفره مردم رفتند. ده، کسانی که دست در جیب مردم نمی کنند. یازده، کسانی که بجای همراهی با مردم، با باند و گروه و جریان های دست ساز و سیاسی کار همراه هستند. دوازده، کسانی که پر ادعا، پرتوقع، طلبکار ، منفعت طلب، فرصت سوز ، چشم به انعام دشمن‌ ، سازشکار، دروغ گو وفریبکار، هستند . سیزده ،کسانی که در شعار از امام خمینی و از انقلاب‌ خمینی می گویند، اما در عمل در تضاد با تفکر خمینی و انقلاب عمل کردند. چهارده ، کسانی که باند گرا، جناح پرست ، رفیق باز، قدرت طلب ، غرب زده، جاه طلب ، اشرافی مسلک هستند و در طول مسئولیت‌ های گذشته خود، خون به دل رهبری حکیم و عزیز کردند، به این ها نباید رای داد، رای امروز ما در واقع جبهه سیاسی ما را روشن می کند ، با انتخاب نادرست خود راه آمریکا برای بازگشت به ایران را باز نکنیم. با اتنخاب خود یا همراه با عافیت طلبان همراه پیامبر می شویم که پس‌از رحلت آن حضرت ، با علی جنگبدند یا همراه سلمان و ابوذر و مقداد و عمار پیامبر می شویم‌. خمینی ، امروز نیست ، اما خامنه ای هست ، به کسانی رای ندهیم که با شاخص های بیان شده در منظومه فکری رهبری و بویژه د بیانات اخیرشان در باره انتخاب اصلح در تقابل باشد که در این صورت خواسته و ناخواسته و دانسته و ندانسته آب به آسیاب آمریکای سلطه گر و صهیونیست های خون آشام ریخته ایم. نوشته شده در روز پنجشنبه دهم اسفند ماه ۱۴۰۲‌ ، توسط مدیر کانال https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر ----- امام علی علیه‌السلام در مورد حقوق محرومان توسط نظام اسلامی و حاکمان و کارگزاران آن می فرماید: خدا از حاکم اسلامی پیمان گرفته است که در برابر پرخوری ستمگران و گرسنگی مظلومان سکوت نکند منبع: آیت الله جوادی آملی، مفاتیح الجنان ۱۳۹۱،صفحه ۴۴۲ ---- ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
👌به چه کسی رای بدهیم ؟ کبوتر با کبوتر ،باز با باز ، کند همجنس با همجنس پرواز ۰۱ انتخاب کردن اگر برای نفس خودم باشد، برای باند و گروه و جریان خودم باشد، برای رفیق بازی ام باشد ، برای ارضای حب و بغض ام باشد ، برای از دست رفتن ریاست قبلی ام باشد، برای کسب ریاست و موقعیت جدیدی باشد، و در یک کلام برای شهوات سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی خودم با واسطه یا بی واسطه باشد، این انتخاب، انتخاب شیطانی است که چه فرد داوطلب ، برگزیده بشود یا نشود، کسی که انتخابش ، شیطانی باشد، به آرزوهایش نمی رسد و ممکن است عاقبت بخیر هم نشود، این یک شعار نیست، تجربه سرگذشت کسانی است که در طول ۴۵ سال گذشته شیطانی و نه رحمانی ، رای دادند، آن را بخوبی نشان می دهد. اگر چه آموزه های دینی ما و سخنان پیامبر و معصومین ما در این باره پشتوانه محکم معرفتی و نطری آن است. ۰۲ به چه کسی رای بدهیم ؟ در درجه اول شناخت فردی ، با عینک تعهد، تخصص، مدیریت ، مردم داری ، محروم گرایی ، آمریکا سنیزی، فساد سازی، عقل محوری، علم بنیادی، و روحیه تلاش و خستگی ناپذیری فرد داوطلب بسیار تعیین کننده است. ۰۳ اگر خودم نمی شناسیم، تحقیق کنم ، گذشته فرد را بررسی کنم ، سخنان و نوشته ها و کارنامه فرد را مطالعه کنم دوستان و همکاران و حامیان و مخالفان داوطلب را بررسی کنم ، حتما به نتیجه می رسیم. ۰۴ به کسی رای دهیم که حرف دلش با رفتارش یکی باشد. درد محرومیت کشیده باشد، ساده زیست و اهل علم و تقوای باشد. کارنامه ای شفاف و روشن و تابناک داشته باشد. امام و رهبری را برای خود خرج نکرده باشد بلکه زینت آنان شده باشد. همراه با مشکلات مردم ، درمانگر بوده باشد. ۰۵ اهل دل ، اهل علم ، اهل تخصص باشد کار برای خدا در کارنامه اش موج بزند . گذشته ای شفاف و روشن و ملموس در خدمت به مردم و به محرومین داشته باشد. راستگو، صادق‌ و اهل هزینه دادن باشد. عافیت طلب نباشد. ۰۶ مردم ، دوستانش، همکارانش، بستگان و همشهری هایش، به اجماع صداقت گفتاری و رفتاری و عملکردی او را قبول داشته باشند، از کسانی نباشند که به وقت نیاز به رای مردم در دسترس مردم هستند و به وقت مشکلات مردم، غایب جامعه باشند و دست سیمرغ هم به آنان نرسد. ۰۷ یکی از مهم تربن ، تاکید می شود ، مهم تربن ملاک های انتخاب ، طرفداران فرد داوطلب است، ببینیم ، چه کسانی و با چه ویژگی هایی و با چه انگیزه هایی از داوطلب حمایت می کنند ، این خیلی مهم است، به قول معروف ، تو بگو با کیستی ، تا بگویم چیستی ؟ کدام فرد؟ با چه سابقه ای؟ کدام جریان ؟ با چه سابقه ای؟ از فرد داوطلب حمایت می‌کند ۰۸ به کسی رای بدهیم که یا خود ، یا دوستان مورد اعتماد خود ، یا از طریق گروههای مرجع معروف و شناخته شده و مورد اعتماد خود ، به اخلاص آنان ، به تعهد و تخصص آنان ، به مدیریت و کارآمدی آنان و به پاکدستی آنان و به ساده زیستی آنان ، رسیده باشبم‌، البته در حد ممکن و مقدور نوشته شده در صبح جمعه ، ۱۱ اسفند، صبح روز انتخابات ، توسط مدیر کانال https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از 
🔴 پیشرفت های ایران از زبان دیگران 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♦️کارشناس من و تو : من معتقد نیستم از وقتی جمهوری اسلامی آمده، اوضاع ایران بدتر شده است بلکه در خیلی زمینه ها پیشرفت کرده.👇 https://eftekhar1357.ir/?p=4111 ♦️استاد علوم سیاسی دانشگاه لندن: ایران معادلات منطقه را به هم زده و اسرائیل را محاصره کرده...👇 https://eftekhar1357.ir/?p=1489 🇮🇷 ♦️اساتید مطرح دانشگاه های ترکیه: بعضی از پزشکان مهم ما تحصیل کرده دانشگاه های ایران هستند. https://eftekhar1357.ir/?p=4159 🇮🇷 ♦️کارشناس آمریکایی: ایران یک نسخه از ناتو را توی منطقه خودش ایجاد کرد. https://eftekhar1357.ir/?p=1477 🇮🇷 ♦️کارشناس بی بی سی: مواضع ایران درست بوده چون طی ۲۰ سال اخیر به همه ی کشورهای خاورمیانه حمله شده بجز ایران👇 https://eftekhar1357.ir/?p=3216 🇮🇷 ♦️مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن اذعان به پیشرفت های علمی ایران: جریان برانداز، یک جریان آشفته هستند👇 https://eftekhar1357.ir/?p=3467 🇮🇷 ♦️مدیر تحقیقات انستیتو واشنگتن؛ اقتصاد ایران یک اقتصاد تنومند است و در فناوری های مختلف خیلی خوب دارند پیشرفت می کنند.👇 https://eftekhar1357.ir/?p=3474 🇮🇷 ♦️رئیس سابق سازمان سیا: هرکس فکر می کند حکومت ایران قراراست نابود بشود، اشتباه فکر می کند👇 https://eftekhar1357.ir/?p=3608 🇮🇷 ♦️استاد دانشگاه دفاع ملی آمریکا دانشگاه های ایران بهترین های خاورمیانه اند.👇 https://eftekhar1357.ir/?p=4370 🇮🇷 ♦️بنیامین نتانیاهو: ایران درحال تبدیل شدن به یک امپراطوریه👇 https://eftekhar1357.ir/?p=1744 🇮🇷 ♦️مجری شبکه الجزیره: کشورهای عربی پیشرفت و دموکراسی را از جمهوری اسلامی ایران یاد بگیرند👇 https://eftekhar1357.ir/?p=4132 🇮🇷 ✅همه پیشرفتها در سایه حمایت مردم از نظام بوده و اگر می بینیند همیشه اخبار منفی در کانال های ماهواره ای و فضای مجازی راجع به ایران منتشر می شود برای کاستن از حمایت مردم از نظام و آسیب پذیر کردن آن است... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر ----- خداوند تبارک و تعالی می فرماید: ای مؤمنان، بیگانگان را همراز خود مگیرید، چه آنها از هیچگونه آسیب رسانی در حق شما کوتاهی نمی کنند. دوست دارند شما در رنج باشید. همانا کینه از گفتارشان پیداست، و آنچه دل هایشان پنهان می دارد بزرگتراست. به راستی ما آیات را برای شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید. منبع: قرآن، سوره آل عمران ، آیه ۱۱۸ ------- ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: از خوشبختی انسان، خیرخواهی از خدا و رضایت به حکم اوست، و از بدبختی انسان، ترک خیرخواهی از خدا و بد پنداشتن قضای الهی است منبع: تحف العقول ۱۴۰۱، ترجمه صادق حسن زاده، صفحه۹۳، حدیث ۱۵۳ ------ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
🤌تحلیلی کوتاه بر انتخابات ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی ( بخش اول) به ناامیدی از این در مرو، بزن فالی بود که قرعه دولت به نام ما افتد اگر خدا توفیق دهد در خصوص مشارکت ۲۵ میلیونی مردم ایران در انتخابات ۱۱ اسفند مجلس و خبرگان مطالبی در چند بخش تقدیم دوستان ، صاحبان فضل و خرد های بیدار می شود. به عنوان مقدمه ، پیروز اصلی انتخابات فقط کسانی نیستند که به مجلس راه یافتند، و شکست خوردگان نیز کسانی نیستند که به مجلس راه نیافتند، پیروز اصلی و واقعی مردم ایران یعنی قهرمانان ۴۵ سال مقاومت و صبوری هستند و شکست خوردگان آمریکا و اسراییل و دولت های اروپایی متخاصم با مردم و با انقلاب و نظام هستند، سایر تفاله های داخلی و خارجی هم که عددی نیستند که بخواهیم از این بیچارگان سخنی گفته شود. نزدیک به ۲۵ میلیون نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کل کشور شرکت کردند. بر اساس آخرین آمار جمعیتی کشور در سال ۱۴۰۲ ترکیب جمعیتی و هرم جمعیت ایران به شرح زیر است : - زیر ۱۸ ساله : ۲۵ میلیون نفر - از ۱۸ ساله تا ۴۰ ساله : ۳۶ میلیون نفر - از ۴۰ ساله تا ۶۰ ساله : ۲۳  میلیون نفر - بالای ۶۰ سال : ۵ میلیون نفر از جمعیت زیر ۱۸ سال که قانونا به سن رای گیری نرسیده و نمیتوانستند در فرآیند رای گیری شرکت کنند و جمعیت کهن سال که بگذریم آنچه جلب توجه میکند و در انتخابات تعیین کننده بوده‌است جمعیت ۳۶ میلیونی ۱۸ ساله ها  تا ۴۰ ساله‌ها است که بیش از ۴۱ درصد جمعیت کشور  و حدود ۶۰ درصد واجدین رای دادن را تشکیل داده و نقش اساسی را در نتایج انتخابات داشته‌اند یعنی متولدین دهه هفتاد و هشتاد ( به نقل از محسن شاطر زاده ) . 👇👇👇 با توجه به‌ مطالعات نسلی در جهان و در ایران ، تغییر مناسبات نسلی ، تغییر ذائقه و مطلوبیت ها و تغییر ابژه های نسلی که در مرحله اول طیف مناسبات نسلی ، به تفاوت های نسلی شناخته می شود، این تفاوت ها امری طبیعی و نرمال است و لازمه ی گردش و چرخش نسلی است. آن چه می تواتد تفاوت نسلی را در گام اول به تضاد نسلی و در صورت تداوم به شکاف نسلی و در انتها به بحران نسلی تبدیل کند، علل روان شناختی و جامعه شناختی تبدیل تفاوت نسلی به بحران هویتی نسلی است که قابل توجه و قابل مطالعه است. اما در ایران باید یک عامل بسیار مهم و تعیین کننده دیگری را هم به عوامل روان شناختی و جامعه شناختی مطالعات نسلی اضافه نمود و آن عوامل جامعه شناسی سیاسی است که ناشی از پدیده انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ مردم دانست که اتفاقا در ایجاد و زایش آن جوانان دهه ۳۰ و ۴۰ نقش کلیدی داشتند. کمپين نه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، قدمت و تاریخی ۴۵ ساله دارد، اگر چه نماد و اوج آن در انتخابات اخیر کاملا به وضوح و بدون روتوش ظاهر شد. کمپین هایی که منشاء آن را باید در دشمنی های ۴۵ ساله آمریکایی ها و صهیونیست ها و با واسطه گری و پادویی حقوق بگیران و جیره خواران داخل و خارج از کشور ، دانست. اما نکته ای که نباید از آن غافل شد ، این که نباید همه ی این سه دسته از علل و عوامل روان شناختی، جامعه شناختی و بویژه جامعه شناختی سیاسی را به آمریکا و اسرائیل و پادو های آن نسبت داد، که در این صورت دچار نوعی خودفریبی و سر در برف کردن می شویم. در آموزه ها و معارف اسلامی ما سفارش شده است که بهترین ها را به نسل نوجوان و جوان هدیه دهید ، قطعا این بهترین ها فقط شامل هدایا و کالاهای مادی نیست.بهترین ها شامل ، بهترین روش تربیتی ، بهترین روش تعامل ، بهترین روش های هویت دهی و هویت یابی نوجوان و جوانان است . آیا در عمل ما چنین کردیم؟ بهترین هدیه به نسل در حال رویش و زایش جوانان ، اعطای پایگاه ، جایگاه و منزلت های اجتماعی ، جایگاه فرهنگی و موقعیت های سیاسی است. یعنی هویت دهی مبتنی بر اطمینان نسل جوان از منزلت اجتماعی آینده ، آیا نطام آموزشی و پرورشی ما در عمل و نه در اسناد بالادستی چنین کردند؟ آیا پیشکسوتان و نسل اول و دوم انقلابی ها با نسل سوم و چهارم ( که در حال رویش است ) چنین کردند،؟ آیا جوان امروز ما نگران مسکن، ازدواج ، معیشت، هویت و موقعیت اجتماعی و سیاسی خود نیست ؟ و آیا رفتارهای برخی از شیوخ که خود روزی در موقعیت نسلی خود که جوان بودند و گل کاشتند، با نسل سوم چنین است ؟ و از این دست سوالات . جامعه ، همانند موجود زنده، حیات جمعی دارد و تابع قوانین حیات معقول و زنده اجتماعی است . همان گونه فرد چرخه عمر خود را از جنینی در شکم مادر آغاز می کند ، به دنیا می آید و دوران نوزادی، کودکی ، نوجوانی ، جوانی ، میان سالی ، پیری و پیران پیرتر را طی می کند، جامعه و بلکه گروههای اجتماعی که مناسبات نسلی مهم ترین آن است، نیز مشمول چرخه عمر می شوند. ادامه مطالب ان شالله در روزهای آتی ، نوشته شده توسط مدیر کانال ، دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر ----- امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: روزی بر دو قسم است: آن که تو را میخواهد ، و آن که تو او(آن) را می جویی. کسی که دنیا را خواهد، مرگ نیز او را می طلبند تا از دنیا بیرونش کند، و کسی که آخرت خواهد، دنیا او را می طلبند تا روزی او را به تمام پردازد. منبع: نهج‌البلاغه، ۱۳۸۱، ترجمه دشتی، صفحه ۷۳۳، حکمت ۴۳۱ ------ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر ----- امام صادق علیه‌السلام فرمود: آنچه برای خود می پسندید، برای مردم نیز بپسندید منبع: شیخ صدوق، خصال جلد یک،۱۳۹۳، صفحه۱۹، حدیث ۲۳ ------ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
سلام علیکم امام باقر علیه السلام میفرمایند: ------- چهرۀ شاداب و خوش رویی مهر آور و نزدیک کنندۀ به خداست و چهرۀ گرفته و بد رویی دشمنی آور و دور کنندۀ از خداست منبع: تحف العقول ،۱۴۰۱، ترجمه‌ی صادق حسن زاده ، صفحه ۵۲۷، حدیث ۴۳ ------ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر ------ خداوند تبارک و تعالی در سوره آل‌عمران، آیه ۱۱۸، مومنان را به عدم همراز گرفتن بیگانگان توصیه می نماید، درآیه ۱۱۹، بحث ادامه می یابد و در آیه ۱۲۰ می فرماید: اگر نیکی به شما رسد آنها را بد حال می کند، و اگرگزندی به شما رسد بدان شاد می شوند، و اگر استقامت و پارسایی کنید، نیرنگ آنها هیچ زیانی به شما نمی رساند، همانا خداوند به آنچه می کنند احاطه دارد منبع: قرآن، سوره آل‌عمران ، آیه ۱۲۰ ----- ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ابن کلیپ کمتر از ۲ دقیقه گوش دادن و نشر دادان دارد.