سلام علیکم
صبح زیبایتان به خیر
-----
خداوند تبارک و تعالی سرنوشت بخیلان را در روز قیامت اینگونه توضیح می دهد:
و کسانی که در بخشیدن آنچه خدا از فضل خود به آنها داده بخل می ورزند، مپندارند که اینکار به سودشان است، بلکه برای آنان شر است؛ زودا که آنچه بخل ورزیده اند، در روز رستاخیز طوق گردنشان شود. و میراث آسمان ها و زمین از آن خداست، و خدا به آنچه می کنید آگاه است.
منبع
قرآن، سوره آلعمران ، آیه ۱۸۰
----
۱۴۰۳/۱/۹
هدایت شده از محمد صادقی
🔴 چراواقعیت جامعه ایران را وارونه جلوه میدهند❓
بدبختی با حس بدبختی فرق میکنه!
✅ منکر مشکلات اقتصادی کشور و مردم نیستم؛ اما آشِ مشکلات اینچنین که گفته میشود شور نیست.
🔻 باید بپذیریم که میان دنیای واقعی و فضای مجازی تفاوتی شگرف است مانند وجود و عدم؛ در فضای مجازی، مردم ایران، مردمی بدبخت، فقیر، گرسنه، عقب افتاده، له شده زیر بار فشارهای اقتصادی و ... هستند اما در دنیای واقعی، زندگی مردم ایران متفاوت است.
🔻 به عنوان مثال، همین الان که در ابتدای سال نو هست میبینیم:
▪️ حدود 2.5 میلیون نفر از مردم به مشهد سفر کرده اند و برآوردها میگوید تا انتهای تعطیلات نوروزی این عدد به 10 میلیون نفر میرسد
▪️ صدها هزار نفر در حال خروج از کشور هستند که سال نو را در کربلای معلا و نجف اشرف باشند
▪️ صدها هزار نفر نیز در حال سفر به دیگر کشورها مانند ترکیه، اسپانیا، امارات، کادانا و ... هستند
▪️ چند میلیون نفر نیز در حال عزیمت به سمت استانهای شمالی و یا جزایر قشم و کیش هستند
▪️ میلیون ها نفر هم امسال در ایام نوروز سفر نمیکنند، اما نه به دلیل فقر و بی پولی بلکه به خاطر ماه مبارک رمضان چون نمیخواهند اخلالی در روزه گرفتنشان ایجاد شود.
▪️ بازارها شلوغ، تردد مضاعف، خانه تکانی ها پر رونق و ...
▪️عروسی هایمان پر تجمل، زندگیهایمان پر اسراف، خواسته هایمان بی انتها، سفره های افطاری هایمان پر زرق و برق و ....
🔹 آیا اینها نشانه فقر و بدبختی مردم ایران است؟!!!!
🔻 امکانات رفاهی و فراوانی نعمات ما ایرانی ها چندین برابر مردمان دیگر کشورهاست، امنیت و آسایش ما بی نظیر است، عزت و آزادی و استقلال مان شگفت آور است و ... اما احساس بدبختی میکنیم و عقب ماندگی!!!!!
🔻 چرا؟!!! چون دشمن میخواهد ما اینگونه خود را تحقیر شده ببینیم، چون دشمن میخواهد ما را در بندِ اسارت خود داشته باشد، لذا با استفاده از قدرت رسانه ای خویش و همراهیِ برخی ایرانیانِ غافل و یا خودفروخته، واقعیت حقیقی را در فضای مجازی وارونه میکند و حس بدبختی را به روح ما تزریق میکند.
✅ بیشتر مردم دنیا اگر بشنوند ایرانیان گاز را با لوله کشی در خانه خود دارند فکر میکنند آنها را دست انداخته اید و باور نمیکنند! از همین دبی بگیر تا خیلی از کشور های دیگر
✅ بیشتر مردم دنیا اگر بشنوند ایرانیان میوه را قاچ شده نمیخرند و به صورت صندوقی و کیلویی انواع میوه را می خرند ، از شدت فراوانی و ارزانی در ایران تعجب خواهند کرد!
✅ بیشتر مردم دنیا اگر بشنوند همه ایرانیان کولر استفاده میکنند می پرسند برق این همه فراوان یا ارزان است یا همه آنها پولدار هستند؟
✅ بیشتر مردم دنیا هرگز لذت روابط خانوادگی عمیق ایرانیان را تجربه نکرده و نخواهند کرد!
و.....
✅ منکر مشکلات اقتصادی کشور و مردم نیستم؛ اما آشِ مشکلات اینچنین که گفته میشود شور نیست. اگر مشکلی هست، راه حل هم هست، تلاش مسئولین و مردم هم هست، امید ظفر و پیروزی هم هست. اگر مشکلی هست، رفاه هم هست، امنیت و آسایش هم هست، پیشرفت هم هست.
✅ در مسیر رسیدن به قله های پیشرفت، سختی هست، سنگ اندازی خناسان هست، مایوس سازی مخالفین هست و ... اما کدام صعود هست که بدون عبور از سدِ مشکلات تحقق یافته است؟!!!
✅ در مسیر رسیدن به قله های پیشرفت و در مقابل مشکلات، به پشت سر نگاه کنیم که چه بودیم؟ از چه مشکلاتی عبور کردیم؟ و در چه نقطه ای ایستاده ایم...
سلام علیکم
صبح زیبایتان به خیر
------
امام علی علیهالسلام در ادامه بحث در مورد ویژگیهای فرد پرهیزگار می فرمایند:
اگر خاموش است، سکوت او اندوهگینش نمی کند،و اگر بخندد آواز خنده او بلند نمی شود، و اگر به او ستمی روا دارند صبر می کند تا خدا انتقام او را بگیرد
منبع:
نهجالبلاغه، ۱۳۸۱، ترجمهی مرحوم دشتی،خطبه۱۹۳
صفحه۴۰۷
-----
۱۴۰۳/۱/۱۰
جوان و کار فرهنگی( ۶)
جوان و سطح هنجاری کار فرهنگی (۲)
در پاراگراف آخر یادداشت قبلی در خصوص جوان و سطح هنجاری کار فرهنگی، بیان شد، اگر چه قضاوت جوان در باره ما ( کارگزاران و متولیان و مدعیان و مجریان کار فرهنگی ) بر اساس مشاهداتش از سطح هنجاری کارهای فرهنگی ما می باشد، اما به این نکته کلیدی نیز اشاره شد که ارتباط وثیقی میان سطح هنجاری کارهای فرهنگی با لایه زیرین یا همان انگیزه ها، باورها و در یک کلام سطح دلی متولیان کارهای فرهنگی وجود دارد. به قول حافظ:
آن کو تو را به سنگ دلی کرد رهنمون
ای کاشکی که پاش به سنگی برآمدی
هدایت و راهنمایی جوان به امر فرهنگی از دل های آلوده به سیاست زدگی ، سیاسی کاری ، منفعت طلبی ، ویژه خواری ، رانت گرایی ، باندبازی و جناح گرایی و رفیق بازی ساخته نیست زیرا این موارد دل را آفت زا و آسیب زا و بیمار می کند و نوعی سنگدلی را سبب می شود که در نتیجه از فهم لطافت های کار فرهنگی محروم می سازد و کم کم انسان را به سنگدلی مبتلا می کند. به قول حافظ از سنگ دلی ، هدایت و راهنمایی بیرون نمی آید و حافظ این گونه از موعظه گران و سیاستگذاران و برنامه ریزان و عاملان فرهنگی را نفرین می کند که خدا کند پایشان به سنگ بخورد و از اساس در مصدر کارهای فرهنگی و یا در زمره برنامه ریزان و مجریان فرهنگی قرار نگیرند.
یادمه در یک مناسبتی دوستی از مرحوم علامه جعفری (ره ) سوال کرد کار فرهنگی چیست؟ آن فیلسوف حکیم با مثالی زیبا کار فرهنگی را تعریف کردند. فرمودند؛ آیا شده است که در یک صبح بهاری در حالی که در ایوان منزل نشسته اید،نسیمی بهاری بوزد و در تماس با بدن شما، بدنتان را نوازش کند؟ و شما احساس لذت و فرحبخشی کنید.کار فرهنگی آن نوازش باد بهاری با جسم است که بتواند،در روح شما، احساس لذت و فرحبخشی و نشاط ایجاد کند. بنابراین ، در کارهای فرهنگی ما برای نسل جوان
اولا ،دوصد گفته را چون نیم کردار نیست. قضاوت نسل جدید از کردار ما است نه گفارمان، ثانیا ، از کوزه همان تراود که در اوست، یعنی سطح هنجاری کارهای فرهنگی ما مانند؛ برنامههای فرهنگی، رخدادادهای فرهنگی ، عملیات و اقدامات و فعالیت های فرهنگی همگی نمادها و تراوشات بیرونی از لایه های پنهان و درونی ما است. ثالثا، سخن چون از دل برآید لاجرم بر دل نشیند، کارهای فرهنگی بریده از دل، بی ریشه از باورهای درونی شده، منفصل از انگیزه های پاک و زلال کارگزاران و متولیان و مجریان فرهنگی ، چون گردوان بر گنبد است و بر دل ، آن هم دل های پاک جوان ، نمی نشیند.
متاسفانه غلبه کمیت بر کیفیت ، غلبه فرم بر محتوا و غلبه نگاههای مکانیکی و خشک بر رویکردهای ارگانیکی و فعال و زنده در کارهای فرهنگی سبب ناکارآمدی در پیوندهای نسلی و فرهنگی شده است. البته این آسیب ها بجز آسیب هایی است که در بیشتر موارد ما کارفرهنگی را منحصرا در کار فرهنگی می بینیم. معیشت، سبک زندگی ، نوع مسکن، نوع پوشاک و خوراک، نوع تعاملات اجتماعی ، ازدواج و مانند آن ، امروزه خود جلوه و مصداقی از مصادیق فرهنگ و کار فرهنگی به شمار می آيد. این ها همگی خود محصول فرهنگی هستند که در عین حال فرهنگ ساز نیز هستند. در جامعه اطلاعاتی و ارتباطی و شبکه ای امروز، تمامی پدیده های در تعامل با یکدیگر شکل می گیرند. از یکدیگر ناثیر میپذیرند و بر یکدیگر نیز اثر می گذارند.در این میان فرهنگ و کارفرهنگی ، به مثابه ی روح حاکم بر این پدیده ها عمل می کند.
نوشته شده در روز جمعه ، ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ توسط مدیر کانال ، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامهطباطبایی
https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از سینا
📌ناوگان روسیه در اقیانوس آرام: تعدادی از ناوهای جنگی روسیه از تنگه باب المندب گذشته و وارد دریای سرخ شدند.
🎙علامه حسن زاده آملی (ره)
🔸سید بحرالعلوم(ره) در شب قدر از خدا چه خواست؟
@varesoon
👈 در سوگ عدالت
نه کلمات می تواند حق را در وصفت ادا کند و نه عقول و اذهان می تواند به فهم تو نایل شود. زیرا کجا میتوان آب اقیانوس های بی کران و عمیق را در فنجان کوچک و کج و کوله ادراک ناقصالعقل مان جای داد و گنجاند. با این اعتراف تکوینی به قدر فهم ناچیزمان در سوگ عدالت می گوییم. امیرالمومنین علی علیه السلام، را نه می توان خدا دانست و نه بشر، او، کلید راز و رمز هستی و باب درب شهر علم رسول خداست. فهم و درک رسول خدا، بدون فهم و درک علی ممکن نیست چه آن که در تاریخ صدر اسلام ،منکران علی ، همان منکران رسول خدا همبودند، کسانی که در کنار رسول خدا بودند ، اما با رسول خدا نبودند و منتظر رحلت پیامبر اکرم بودند تا پنهان خود را آشکار کنند، و آن کنند که با دخترش ، و با آن ناموس خدا و آن گنجینه اسرار پیامبران و آن مادر اوصیای الهی ، کردند که ننگ آنان شد و در تاریخ ثبت است. علی ، صراط خداوند در زمین و آسمان و عقبی است. علی، ریسمان خدا از خدا تا زمین است. علی، نردبان خدا از زمین تا آسمان است. علی، میزان خدا در روز محشر کبری است . علی، زبان گویای پیامبر و مفسر کتاب خدا و بلکه عین کتاب خداوند است. علی، اول مومن، اول مجاهد، و اول مظلوم است . علی، اوصافش بی کران و وصف ناپذیر است، اما در میان همه ی فضایل علی ، علی، را عدالتش به محراب شهادتش کشاند. عدالت، که گفتنش آسان و انجامش سخت است. فهم عدالت، به سختی فهم علی است. و از آن مشکل تر ، عمل به عدالت است،به سختی عمل مثل عمل علی، اما آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدر تشنگی باید چشید. امروز جهان در سوک فقدان عدالت علی می سوزد. امروز ، جنگ ها، کشتارها، جهالت ها، دشمنی ها، تضادها و اختلافات ، نابرابری ها، فسادها همه و همه به دلیل غیبت عدالت علی است.
امروز ،جهالت عوام و خیانت خواص و عداوت کفار و نفاق منافقان در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی دست در دست هم داده است تا عدالت علی همچنان در پرده غیب بماند و نتواند ظاهر شود. امروز، کشتار کودکان و زنان در غزه، به دلیل غیبت عدالت علی است. دشمنی های آگاهانه و عامدانه نظام سرمایه داری غرب با انقلاب اسلامی و با نظام جمهوری اسلامی ایران و با رهبری حکیم و عزیر و با مردم ایران به دلیل وحشت آنان از آمدن فرزند عدالت علی است. ان شالله خداوند به حرمت مظلومیت علی و اولاد علی و به حرمت غربت و انتظار فرزندش حضرت صاحب الامر، فرج و ظهور امام زمان را نزدیک کند ، نزدیک تر از آن چه در تصورمان بگنجد ، تا انتقام یک تاریخ مظلومیت علی را از فرزندان سفیانی قاتلان علی بگیریم و سفره نظام های سراسر ظلم و جفا و بی عدالتی مدرنیته را برچیند. ان شالله
نوشته شده توسط مدیر کانال در روز شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵،
https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از اخبار مقاومت اسلامی
🔴هر کس به جایی رسید، از درِ این خانه رسیده است ...
امام صادق ع مُفضّل فرمود:
یَا مُفَضَّلُ وَ اللَّهِ مَا اسْتَوْجَبَ آدَمُ أَنْ یَخْلُقَهُ اللَّهُ بِیَدِهِ وَ یَنْفُخَ فِیهِ مِنْ رُوحِهِ إِلَّا بِوَلَایَةِ عَلِیٍّ علیهالسلام
ای مفضل! به خدا قسم، آدم، شایسته آفریده شدن به دست خدای متعال و دمیدن روح خویش در او نشد، مگر به واسطه ولایت مولا علی "ع".
وَ مَا کَلَّمَ اللَّهُ مُوسَی تَکْلِیماً إِلَّا بِوَلَایَةِ عَلِیٍّ ع
و خدای متعال با موسی سخن نگفت، مگر به واسطه ولایت علی"ع".
وَ لَا أَقَامَ اللَّهُ عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ آیَةً لِلْعَالَمِینَ إِلَّا بِالْخُضُوعِ لِعَلِیٍّ ع
و عیسی بن مریم را آیت برای جهانیان قرار نداد، مگر به واسطه خضوع و خشوع نسبت به مولا علی "ع
الاختصاص، شیخ مفید، ص۲۵۰//بحارالانوار، ج٢۶ ص٢٩۵
▪️با تقدیم صلوات بمحضر زخمی محراب امشب نشر دهید
#اخبار_مقاومت_اسلامی
@akh_moq_is
هدایت شده از V_Ghorbanizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم | در کارها اخلاص داشته باشید
🔸 رهبر انقلاب: «انسان کار را ترک کند، بهتر از این است که کار را برای دیده شدن انجام بدهد.»
@rahbari_plus
🌍روز جمهوری اسلامی ایران، مبارکباد
در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ بنا بر تیزهوشی و تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی( ره )در باره ی شکل و نوع نظام سیاسی مردمی که به تازگی انقلاب کرده بودند، همه پرسی انجام شد که در نتیجه مردم، با ۹۸.۲ درصد رای خود، شکل ، فرم و قالب نظام سیاسی خود را جمهوری اسلامی انتخاب کردند. این نتایج سیب شد تا روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ که روز اعلام نتیجه نهایی همه پرسی مردم ایران بود، به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نامیده شود و تعطیل رسمی اعلام شود. از آن تاریخ تا کنون که نزدیک به ۴۵ سال از آن می گذرد، همه ساله این روز، که قطعا یکی از ایام الله است، بزرگ و با عظمت شمرده می شود. واکاوی و بازنگری در مفهوم سیاسی این روز ، امروز برای نسل جوان لازم است. تا کنون جهان انواعی از رژیم های سیاسی را تجربه کرده است. پادشاهی، جمهوری، پارلمانی، دموکراسی سلطنتی، توتالیتر ،امپراتوری، و مانند آن، بی شک ،نوع رژیم و قالب سیاسی حکومت برخاسته از نوع جهان بینی و معرفت سیاسی مردمی است که انقلاب کرده اند .مردم مسلمان و متدین ایران بنا بر مکتب اسلام و فرهنگ دیرین خود که همیشه مردمی آزاده و هوشیار بوده و هستند، این بار ، اما قالب جمهوری اسلامی را برای شکل نظام سیاسی خود انتخاب کردند. دو واژه جمهوریت که اراده سیاسی همگانی و عامه مردم و مشارکت همگانی را در سبک مدیریت کلان سیاسی خود نمایندگی می کند و اسلام ، که نوع جهان بینی، مکتب و معرفت سیاسی مردم را در چگونگی ورود و دخالت در سیاست مشخص می کند. اما نکته قابل توجه و مهم که در طی این ۴۵ سال گاه آگاهانه و گاه نا آگاهانه و گاه مغرضانه و گاه بی طرفانه ، و گاهی برای طرح یک مباحث نظری و علمی و گاهی برای طرح یک شیطنت سیاسی و اغواگری و بازگشت به رژیم شاهنشاهی و یا بدتر از آن طرح می شود و اکنون نیز بحث داغ روز محافل سیاسی و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و ملعبه دست روشنفکر نماهای غرب زده است، نسبت جمهوریت با اسلام است. کسانی که با الفبای معرفت سیاسی اسلام آشنایی دارند و تاریخ صدر اسلام را بخوبی می دانند ، می دانند که پیامبر اسلام که نمونه و الگو و اسوه تمام عیار اسلام هستند، و نقش بنیانگذاری اسلام را داشته و دارند، در تمامی حرکات، اقوال و رفتارهای خود و از همه مهم تر در کتابی که آورده اند،و مبنای همیشگی مسلمان در اسلام ناب محمدی است، ( قرآن )، چیزی بنام جدایی دو مفهوم اسلامیت و جمهوریت ( در معنای مردمی بودن ، مردم گرایی ، مردم سالاری، مشارکت های مردمی و مانند آن ) وجود نداشت و ندارد. بله در عمل پس از رحلت آن حضرت، به دلیل تحرکات و رفتارهای سیاسی سیاست بازان خواص و شیاد عملا پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، بین وجه اسلامیت رهبری سیاسی مردم یعنی ،امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و وجه مردمی و خواست اکثر مردم در انتخاب وجه اسلامی حاکم سیاسی خود ، شکاف افتاد که این شکاف همچنان تا کنون در طول حدود ۱۴۰۰ سال ادامه دارد و جهان اسلام و بلکه بشریت از این شکاف جمهوریت و اسلامیت در سیک و نوع رهبری جوامع اسلامی چه ضربات سنگینی که از جدایی وجه جمهوریت اسلام با وجه اسلامیت جمهوری که متحمل نشده اند.. اما با وقوع انقلاب اسلامی و برقرای نظام جمهوری اسلامی ایران در همچنین روزی در سال ۱۳۵۸، مردم مسلمان و هوشیار ایران ، نوع رژیم ساسی خود را جمهوری اسلامی انتخاب کردند و تمام هزینه های آن را نیز تا کنون داده اند. در ذات اسلام، جمهوریت و مردم نهفته است و اسلام منهای جمهوریت و منهای خواست مردم ، اسلام آمریکایی یا سعودی است. و جمهوریت منهای اسلام ناب محمدی نیز جامعه ای سکولار، لیبرال همانند آن چه در برخی کشورهای به اصطلاح مسلمان می بینم ، را بوجود آورده است . آتاتورک سمبل چنین اسلامی بود. نکته مهم این که تحقق جمهوریت بدون اسلامیت و برعکس ، اسلامیت بدون جمهوریت نیز شدنی نیست. ابن پرنده برای پرواز به هر دو بال اسلامیت و جمهوریت نیاز دارد.متأسفانه برخی برای کاسبی ، برخی هم از روی جهالت ، این دو را در تقابل با یکدیگر می بینند ،برخی هم می کوشند، جاهلانه یا مغرضانه و یا برای منافع سیاسی خود یکی را به نفع دیگری قربانی کنند تا بدین وسیله در وحدت جامعه اسلامی ما شکاف ایجاد کنند. مقبولیت و مشروعیت ، دو روی یک سکه اند که نام آن سکه ، اسلام ناب محمدی از جنس خمينی و خامنه ای است، دیگر سکه ها، تقلبی است که اشاعه دهندگان آن به دنبال منافع خود و یا اربابانشان هستند،
نوشته شده در روز یکشنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، توسط مدیر کانال ، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامهطباطبایی
https://eitaa.com/drfatehi
👌 فزت و ربّ الکعبه
امیرالمؤمنین علی علیه السلام، پس از ضربت ابن ملجم، این جمله را فرمودند که برایمان آشناست . فزت و ربّ الکعبه، استاد شهید مطهری در این باره در کتاب به نام قیام انقلاب مهدی(عج) به ضمیمه شهید، ص 116 تا 118. آورده است.
"این است که می بینیم، علی ـ علیه السّلام ـ آن گاه که می بیند مرگش به صورت شهادت نصیبش شده از خوشحالی در پوست نمی گنجد، لذا در لحظات آخرین حیاتش می فرماید به خدا سوگند هیچ امر مکروه و خلاف انتظاری برای من رخ نداده است همان رخ داد که می خواستم و به آرزوی خود که شهادت است رسیدم مثل من مثل کسی است که شب تاریک در جستجوی آب در صحرایی می گردم، ناگاه چاه آبی یا سرچشمه ای پیدا می کند مثل من مثل جوینده ای است که به مطلوب خود نائل گشته است."
پرسش های زیادی وجود دارد که خوب است علی پژوهان پاسخ دهند.
۰۱ مگر وجود علی علیه السلام، سراسر رستگاری، عصمت ، حکمت ، علم ، و در یک کلام ، پس از پیامبر، نمونه آن را در جهان هستی سراغ نداریم که چشم و گوش و زبان و دست خدا باشد، مگر بالاتر از مقام علی ، مقام دیگری هم هست که آن امام ، آن هم با قسم می فرماید، بخدا که رستگار شدم .و اگر هست آن چه مقامی است ؟
۰۲ آیا شهادت علی علیه السلام، هم باید همانند زندگی او ، الگو و اسوه باشد و آن حضرت می خواهند، شهادت را نسخه کمال نهایی ، حتی برای کسی مثل معصوم معرفی کنند؟
۰۳ آیا این جمله ، شوق بی انتهای آن امام را به قرب و شهود بیشتر و از نزدیکتر ذات حق تعالی نیست؟
۰۴ آیا این حمله ، اعلام آن حضرت برای رهایی از دنیای کثیف سیاست بازان و منافقان و دین فروشان و مردان نامرد نیست؟
۰۵ آیا این جمله ، اعلام دلتنگی آن حضرت از درد فراق و جدایی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و حضرت زهرا سلام الله علیها و دیگر یاران با وفای آن حضرت نیست ؟
۰۵ آیا این جمله ، نشان دادن راه و مسیر دیگری بنام شهادت برای وصول به قرب الهی نیست ؟
۰۶ آیا این جمله ، نشان دادن طلب دائمی عاقبت بخیری برای رهروان راه توحید و مبارزه نیست؟
۰۷ و پرسش های دیگری که می توان طرح کرد. آن چه قطعی است ، این است که کلام امام، امام کلام ها است . و هر کلامی آن هم در این موقعیت، می تواند ، فصل جدیدی از ادبیات تازه ای را فرا روی علی پژوهان بگشاید
در پایان ضمن تسلیت شهادت اول مظلوم جهان به دوستان و مومنین و شیعیان آن امام ، ابیاتی از حافظ را تقدیم می کنم.
👇👇👇
شراب تلخ میخواهم که مردافکن بود زورش
که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و شر و شورش
سماط دهر دون پرور ندارد شهد آسایش
مذاق حرص و آز ای دل بشو از تلخ و از شورش
بیاور می که نتوان شد ز مکر آسمان ایمن
به لعب زهره چنگی و مریخ سلحشورش
کمند صید بهرامی بیفکن جام جم بردار
که من پیمودم این صحرا نه بهرام است و نه گورش
بیا تا در می صافیت راز دهر بنمایم
به شرط آن که ننمایی به کج طبعان دل کورش
نظر کردن به درویشان منافی بزرگی نیست
سلیمان با چنان حشمت نظرها بود با مورش
کمان ابروی جانان نمیپیچد سر از حافظ
ولیکن خنده میآید بدین بازوی بی زورش
نوشته شده در روز دوشنبه، ۱۳ فروردین، روز طبیعت ، توسط مدیر کانال ، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی عضو هیات علمی دانشگاه علامهطباطبایی،
https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم
فرارسیدن زمان شهادت امام علی علیهالسلام در ماه رمضان سال ۴۰هجری را خدمت جنابعالی تسلیت میگویم. در کتاب نهج البلاغه وصیتنامه ای از امام علی در لحظه های شهادت روایت شده که به بخشی از آن اشاره می شود:
به خدا سوگند! همراه مرگ چیزی به من روی نیاورده که از آن خوشنود نباشم، و نشانه های آن را زشت بدانم، بلکه من چونان جویندۀ آب در شب که ناگهان آن را بیابد ، یا کسی که گمشدۀ خود را پیدا کند، از مرگ خرسندم که:«و آنچه نزدخدا است برای نیکان بهتر است»
منبع
نهج البلاغه ،۱۳۸۱،ترجمه دشتی،صفحه۵۰۳-۵۰۲، نامه ۲۳
۱۴۰۳/۱/۱۳
سلام علیکم
سحر زیبا و مومنانه جنابعالی به خیر
----
وصیت امام علی علیهالسلام به حسن و حسین علیهماالسلام پس از ضربت خوردن که طی چند روز برای عزیزان ارسال میشود:
--------
اولین وصیت این است که:
۱-شما را به ترس از خدا سفارش می کنم، به دنیا پرستی روی نیاورید، گرچه به سراغ شما آید، و بر آنچه از دنیا از دست میدهید اندوهناک مباشید؛حق را بگویید، و برای پاداش الهی عمل کنید و دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید
منبع:
نهج البلاغه ،۱۳۸۱، ترجمهی مرحوم دشتی ،صفحه۵۵۹ نامه۴۷
----
۱۴۰۳/۱/۱۴
شب قدر،صبح طلوع فجر پیروزی
در سنت و حکمت نظری و عملی آموزه های اسلام ، شب زنده داری و سیر در شب ، از منزلت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. معراج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در شب انجام شد. شب زنده داری و نماز شب برای پیامبر و اوصیای دین از توصیه های موکد و بلکه از واجبات است. بزرگانی که تاریخ ساز شدند، اهل شب زنده داری بودند و هستند. اما در ابن میان شب های قدر ،برجستگی های خاص خود را دارد. ماه مبارک رمضان، گل سرسبد ماه های خداست و شب های قدر، گل سرسبد ماه مبارک رمضان است. و امسال شب های قدر از ویژگی ها و شرایط منحصر بفردی برخوردا است. جهان در حال بیداری و جنبش برای دفاع از مظلومانی است که با دست خالی ،اما با دل هایی قرآنی با دادن بهترین سرمای های خود، در برابر اسرائیل، مقاومت می کنند. تاریخ، خونریزان و سفاکان زیادی به خود دیده است ، اما جنایات رژیم کودک کش اسرائیل روی همه ی آنان را سفید کرده است. به نطر می رسد همه چیز برای سقوط رژیم جعلی صهیونیستی در حال فراهم شدن است. امروز، این رژیم جعلی و جنایتکار در افکار عمومی مردم و جهانیان به شدت در حال طردشدگی و تنفر قرار گرفته است. حامیان اصلی این رژیم در حال تردید و دودلی در ادامه حمایت از این رژیم قرار گرفته اند. پس از حدود شش ماه بمباران های روزانه و کشتار زنان و کودکان و سالخوردگان و بیماران و تخریب بیمارستان ها و منازل مسکونی بی پناهان در غزه و ترورهای کور و حمله بزدلانه به کنسولگری ایران در سوریه، اما اسرائیل به هبچ دستاوردهای نظامی و پیروزی نرسیده است. و این ها همه به برکت شب های قدری است که طی سالیان گذشته برگزار شده است.
مردان الهی و مجاهدان بی ادعای ربانی قدرت رزمندگی و جهادی خود در برابر مستکبران و قلدران اتو کشیده تمدن غرب را از شب ها می گیرند. ان شالله شب های قدر امسال ، تقدیر الهی به ظهور نجات دهنده جهانی ، امضاء شود. ابن نهایت درماندگی و شکست اسرائیل است که به کنسول گری ایران حمله کند و کسانی را که یک عمر در میدان های سخت نبرد و جنگ به دنبال شهادت بودند را در روز شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام به شهادت برسانند. اصولا شکل گیری رژیم جعلی اسرائیل از ابتدا تا کنون بر اساس ترور و کشتار قرار داشته و دارد با این توهم که با این ترورها بتواند چند صباح دیگری به عمر این رژیم سفاک بیفزاید تا کشتار های بیشتری انجام دهد. اما این بار متفاوت است. وضعیت رژیم جعلی اسرائیل به گونه ای است که حتی بهترین دوستان و همپیمانان اسرائیل هم دیگر نمیتوانند مانند گذشته به بقای ابن غده سرطانی کمک کند. ان شالله از دل شب های قدر امسال ،صبح فجر پیروزی بدمد .
نوشته شده در روز سه شنبه، ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، برابر با شب بیست و سوم ماه رمضان ، سومین شب قدر ،توسط مدیر کانال
https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از A. S
1_10331347023.mp3
12.19M
شعری از مرحوم حمید سبزواری
وقت است تا برگ سفر، بر باره بندیم
دل بر عبور از سد خار و خاره بندیم
از هر کران بانگ رحیل آید به گوشم
بانگ از جرس برخاست وای ِمن خموشم
دریادلان راه سفر در پیش دارند
پا در رکاب ِ راهوار خویش دارند
گاه سفر را چاووشان فریاد کردند
منزل به منزل حال ره را یاد کردند
گاه سفر آمد، نه هنگام درنگ است
چاووش می گوید که ما را وقت تنگ است
گاه سفر آمد، برادر! گام بردار!
چشم از هوس از خورد، از آرام بردار !
گاه سفر آمد برادر! ره دراز است
پروا مکن بشتاب! همّت چاره ساز است
گاه ِسفر شد، باره بر دامن برانیم
تا بوسه گاهِ وادیِ ایمن برانیم
وادی نه ایمن، هان مگو، باید سفر کرد
از هفت وادی در طلب باید گذر کرد
وادی نه ایمن، رهزنان در رهگذارند
بیم حرامی نیست، یاران هوشیارند
وادی نه ایمن، جاده هموار است ما را
امید بر عزم جلودار است ما را
وادی پر از فرعونیان و قبطیان است
موسی جلودار است و نیل اندر میان است
تکریتیان صد دام در هر گام دارند
راه آشنایان، ره به مقصد می سپارند
رهْتوشه باید کو؟ بیاور کوله بارم
امید را ره توشه بهر راه دارم
رهْتوشه باید، پای من همواره پو باش
هفتاد وادی پیش رو گر هست گو باش
رهْتوشه باید، عزم را در کار بندم
دل بر خدا آن گه به رفتن باره بندم
رهتوشه باید، مرغوا مشنو ز هر کس!
رهتوشه ما را شوق دیدار حرم بس!
تنگ است ما را خانه، تنگ است ای برادر!
بر جای ما بیگانه، ننگ است ای برادر!
ننگ است ما را خانه بر دشمن نهادن
تاراج و باج و فتنه را گردن نهادن
تاراج و باج و فتنه را گردن نهادیم
خفتیم، غافل، خانه بر دشمن نهادیم
خفتیم غافل از معادای حرامی
کردیم سر تسلیم یاسای حرامی
خفتیم غافل رزم را از یاد بردیم
پس داوری بر محضر بیداد بردیم
خفتیم و دشمن، داد، نی، بیدادمان داد
خواب و خور و افیون و مستی یادمان داد
دشمن، سرا بگرفته و راه نفس هم
دست عمل بشکسته و پای فرس هم
تاراج شد، تاراج هر کالایمان بود
خاموش شد هر نغمه، کاندر نایمان بود
ما خامُش و او هر طرف شور و شغب کرد
تاوان خورد و خفت مستی را طلب کرد
سینا و طور و عزّه را بلعید با هم
ما خفته و او در تهاجم قدس را، هم
جولان، به جولانی دگر بگرفت از ما
ماندیم، ما سرگشته، او را قدس و سینا
فرمان رسید: این خانه از دشمن بگیرید!
تخت و نگین از دست اهریمن بگیرید!
یعنی کلیم، آهنگِ جان سامری کرد
ای یاوران! باید ولی را یاوری کرد
وقت است تا زاد سفر بر دوش بندیم
دل بر پیام دلکش چاووش بندیم
چابک سواران، رهروان، اِحرام بستند
دل بر طنین این صلای عام بستند
آهنگ رفتن کن که ما را چاره فرد است
واماندن از این کاروان، درد است، درد است
باید خطر کردن، سفرکردن، رسیدن
ننگ است از میدان، رمیدن، آرمیدن
وادی به وادی سینه باید سود بر راه
منزل به منزل رفت باید تا سحرگاه
گر خاره و خارا و گر دور است منزل
حکم جلودار است بربندیم محمل
ما را گریزی جز که آهنگ سفر نیست
عزم سفر کن فرصت بوک و مگر نیست
باور مکن، افسانه ی افسونگران را
همراه باید شد در این ره کاروان را
باور مکن، امید دیدار حرم نیست
گامی فرا نه، تا حرم جز یک قدم نیست
از دشت و دریا در طلب باید گذشتن
بی گاه و گاه و روز و شب باید گذشتن
گر صد حرامی، صد خطر در پیش داریم
حکم جلودار است سر در پیش داریم
حکم جلودار است بر هامون بتازید!
هامون اگر دریا شود از خون بتازید!
فرض است فرمان بردن از حکم جلودار
گر تیغ بارد، گو ببارد نیست دشوار
جانان من برخیز و آهنگ سفر کن
گر تیغ بارد گو ببارد جان سپر کن
جانان من برخیز! بر جولان برانیم
زآنجا به جولان تا خط لبنان برانیم
آنجا که جولانگاه اولاد یهوداست
آنجا که قربانگاهِ زعتر، صور، صیداست
آنجا که هر سو صد شهید خفته دارد
آنجا که هر کویش غمی بنهفته دارد
جانان من! اندوه لبنان کشت ما را
بشکست داغ دیر یاسین پشت ما را
جانان من! برخیز باید بر«جبل» راند
حکم است باید باره بر دشت امل راند
جانان من برخیز و زین بر بارگی نه
زی قدس، زی سینا، قدم یکبارگی نه
باید ز آل سامری کیفر گرفتن
مرحب فکندن، خیبری دیگر گرفتن
باید به مژگان رُفت گَرد از طور سینین
باید به سینه رَفت زینجا تا فلسطین
باید به سر، زی مسجد الاقصی سفر کرد
باید به راه دوست، تَرک جان و سر کرد
جانان من برخیز و بشنو بانگ چاووش
آنک امام ما علم بگرفته بر دوش
تکبیر زن، لبیک گو، بنشین به رهوار
مقصد، دیار قدس همپای جلودار ...
هدایت شده از سینا
🔶 جهان مدتهاست از حالت خطی به سمت پیچیدگی بیشتر حرکت کرده، اما متاسفانه تحلیل بیشتر تحلیلگران عرصه روابط بین الملل همچنان در حال و هوای خطی سیر میکنه. در جهان خطی جنگها مکانیکی بودند و بازدارندگی هم مکانیکی و خطی تعریف میشد. یک حمله ما به ازای یک حمله، در نگاه خطی معنی داره
🔹 حمله مستقیم در ازای حمله مستقیم نگاه خطیه. اما جنگی که ایران باهاش مواجه شده، جنگی هیبریدیه که کشور رو منطقه خاکستری قرار داده. وضعیتی که در اون نه با جنگ تمام عیار مواجهیم و نه در صلح قرار داریم. در چنین حالتی نمیشه و نباید تجویزهایی کرد که بدرد جنگهای ساده و خطی میخوردند
🔺 جنگ هیبریدی رژیم بازدارندگی انطباقی خاص خودشو میطلبه؛ رژیمی که کشور رو نه در حالت جنگ قرار بده و نه در حالت صلح فرض کنه. دوگانهی «یا واکنش مستقیم یا واکنش نشون ندادن» بدرد زمانه جنگهای هیبریدی نمیخوره. شما با طیفی از پاسخها مواجهید که میتونید انتخاب کنید. پاسخهایی که..
🔻 میتونند نظامی یا غیر نظامی باشند. مستقیم یا نیابتی باشند. شبکهای یا هم تراز باشند. در دنیای جنگهای هیبریدی قدرت یک کبریت به اندازه یک انبار باروته. این مسئله مهم رو در نظر بگیرید که ما نیاز به یک واکنش عقلانی داریم نه یک واکنش سریع یا سخت یا دارای سایر صفتهای هیجانی. چرا که جنگی که باهاش مواجهیم دیگه یک جنگ سادهی خطی نیست. / حسین مهدیتبار
@Fars_plus
هدایت شده از اخبار مقاومت اسلامی
🔴کاخ سفید: ما نمیدانیم آیت الله خامنه ای چه تصمیمی گرفته است!
🔻ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که رهبر ایران آیت الله خامنه ای و سپاه پاسداران در مورد هدف قرار دادن مرکز ایران در دمشق چه تصمیمی خواهند گرفت، اما ما می گوییم که ما هرگز در این حمله دخالت نکرده ایم.
🔺سفیر آمریکا در سازمان ملل:هشدارهای خود را به ایران و دست نشانده های آن داده ایم که از وضعیت موجود بهره برداری نکنند.
#اخبار_مقاومت_اسلامی
@akh_moq_is
هدایت شده از M b m pour
🔺مماشات با تهدیدات در حوزه امنیت و سیاست خارجی، نتیجه ای جز " بازتولید بحران " ندارد!
سبحان محمدی/ کارشناس روابط بین الملل
بخش اول:
بازدارندگی ( Deterrence) از مهمترین مفاهیم امنیتی در حوزه روابط بین الملل است! به شکل ساده، با دستیابی به بازدارندگی، در صورت تهدید دشمن " هزینه های اقدام دشمن در برابر شما افزایش، و گزینه های در دسترس اش علیه شما کاهش می یابد". اما در صورت عدم دستیابی به بازدارندگی، این معادله برعکس خواهد شد. در بازدارندگی، حدودی از توان حداقلی و حداکثری وجود دارد که در مقایسه با تهدیدات اندازه گیری و تعریف میشود. زمانیکه بازیگر A صرفا به تقویت توانایی های متعارف خود میکنند، تصور بازیگر B اینست که او مبادرت به افزایش امنیت خود و قابلیت ها و مولفه های دفاعی تمایل دارد و در واکنش به آن، بازیگر B هم تا اندازه ای و به صورت کنترل شده اقدام به افزایش توانایی های متعارف خود و به اصطلاح، به روزآوری آن میکند. در این سناریو، ما با یک بازدارندگی حداقلی و به اصطلاح رویکرد " Overlap" مواجه ایم که صرفا " موازنه امنیتی " هدف هر دو بازیگر است.
اما زمانیکه بازیگر A تمایل به افزایش قدرت و توانایی های نامتعارف دارد و اقدام به افزایش توانایی ها و قابلیت های گسترده تخریب و آسیب در مقیاس جمعی میکند( مانند سلاح های اتمی یا Weapon Of Mass Destruction-WMD )، بازیگر B نهتنها امنیت، بلکه موجودیت خود را در خطر میبیند و راه منطقی پیش رو در مقابل آن، " افزایش قدرت یا دستیابی به بازدارندگی حداکثری " است. اما در صورتیکه بازیگر B اقدام به ایجاد موازنه قدرت در برابر افزایش قدرت بازیگر A نکند، دچار خلاء قدرت و نقص در توانایی پاسخگویی هم سطح در برابر بازیگر A میشود و به مرور، معادله بازدارندگی ذکر شده در پاراگراف قبلی معکوس میشود؛ یعنی هزینه های عملیات بازیگر A علیه بازیگر B کاهش می یابد و گزینه های آن برای ضربه علیه بازیگر B بیشتر و متنوع تر خواهد شد. اینجاست که بازیگر B دچار " مماشات " در برابر اقدامات بازیگر A میشود و امنیت آن کاهش می یابد.
بخش دوم:
برای مثال و در مبحث قدرت تهاجمی، رژیم صهیونیستی ویژگی های بارزی در منطقه دارد. تدوین و تاکید بر یک دکترین تهاجمی هسته ای با قابلیت دستیابی به ضربه اول (First Strike)، تبدیل شدن به ششمین قدرت هسته ای جهان، توسعه و افزایش بُرد موشک های بالستیک سری جریکو با قابلیت حمل کلاهک اتمی، به کارگیری ناوگان زیردریایی با امکان پرتاب موشکهای کروز اتمی، دارا بودن یکی از بزرگترین و پرهزینه ترین ناوگان جنگنده – بمب افکن در منطقه و جهان که سابقه عملیات تهاجمی برد بلند قابل توجهی در کارنامه خود دارد و عدم عضویت در پیمان NPT و رژیم کنترل فناوری موشکی از ارتش اسرائیل، یک موجودیت تهاجمی تمام عیار ساخته است. نیات تهاجمی اسرائیل به وضوح در استراتژی نظامی – امنیتی این رژیم قابل فهم و مشاهده است؛ چراکه به صراحت به لزوم دستیابی به قدرت و توانایی تهاجمی برای شکست دشمنان خود و کشاندن جنگ به قلمرو آنها تاکید شده است.
حال با توجه و تأکید بر این توضیحات، بحران در روابط بین الملل چگونه به وجود می آید و ناشی از چیست؟! در پاسخ باید گفت که، بحران ناشی از برهم خوردن توازن قدرت در میان دو یا چند بازیگر یا یک سیستم مشخص است؛ و تا زمانیکه موازنه و کنترل مجدد ایجاد نشود بحران ادامه و روند تصاعدی پیدا خواهد کرد. پیرامون مبحث مماشات، برخلاف مفهوم صلح که دو طرف یا طرفین برای دستیابی به یک نقطه توافق مشترک، منافع خود را تعدیل و متعادل سازی میکنند( به عبارت دیگر، هر دو بازیگر تا حدودی از مواضع خود کوتاه می آیند)، نتیجه سازش و یا مماشات با بحران ( یا همان بر هم خوردن موازنه قدرت) نادیده گرفتن منافع یک بازیگر در مقابل تامین منافع بازیگر دیگر است و این به معنای عبور از منافع حیاتی یک کشور توسط دشمن یا دشمنانش تعبیر میشود. پیامد این وضعیت در ادامه، کاهش قدرت و تضعیف یک بازیگر است.
@amniatemeli
هدایت شده از A. S
نویسنده. علیرضا از کانال تحلیل گران سیاسی👇
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه دوستان عزیز و با کسب اجازه از استاد خودم جناب آقای دکتر زارعی بزرگوار
اتفاق دیروز دمشق و شهادت جمعی از همکاران عزیز را باید از چند منظر تحلیل کرد:
1- از یک منظر این اتفاق سرنوشت مبارکی برای کسانی بود که سالها مجاهدت خالصانه در راه خدا کردند و آرزوی دیرینه آنها هم شهادت در این مسیر بود. حیف بود سردار زاهدی یا سردار حاج رحیمی به مرگ طبیعی از دنیا بروند. خداوند به بهترین شکل ممکن مزد و پاداش آنها را داد. توفیق شهادت در روز شهادت حضرت علی(علیه السلام) با زبان روزه و روز قدر که ثواب آن کمتر از شب قدر نیست. و پس از مراسم احیای شب قدر در حرم آقا علی بن موسی الرضا(علیه السلام). لذا معاملهای که این شهدا با خدا کردند خداوند هم این چنین پاداش عطا فرموده که در چنین روزی و به دست شقیترین انسانها روی کره خاکی به شهادت برسند.
2- از منظر دیگر این اتفاق را باید با شرایط موجود در منطقه بررسی و تحلیل کرد. شش ماه از طوفان الاقصی گذشته، در ابتدای این طوفان حضرت آقا فرمودند رژیم صهیونیستی ضربه فنی شده و شکست غیر قابل ترمیم خورده است در این مدت ۶ ماه رژیم به کدام یک از اهداف خود رسیده است؟
آیا توانسته است حماس را نابود کند؟
آیا توانسته است اسرای خود را آزاد کند؟
آیا توانسته است بازدارندگی از دست رفته را برگرداند؟
میزان تلفات و خسارتهای رژیم چقدر بوده است؟
و...
دوستان بزرگوار آیا شما فکر میکردید مقاومت فلسطین که تا دیروز با سلاح سنگ با صهیونیست ها میجنگید امروز و پس از ۶ ماه این چنین رژیم را زمین گیر کرده باشد که بیش از ۲۰۰۰ تانک، نفربر و خودرو زرهی را نابود و بیش از ۵۰۰۰ نفر تلفات انسانی به این رژیم وارد کرده باشد. مگر حضرت آقا نفرمود که شهید سلیمانی دست مقاومت را پر کرد.
با اطلاع عرض میکنم میزان خسارتهای وارده به رژیم به ویژه هزینههای بازسازی ارتش این رژیم حداقل ۳ برابر بیشتر از خسارتهای وارده به بناها و ساختمانهای نوار غزه است( حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد خسارت و بازسازی ارتش رژیم شده است).
اقتصاد رژیم نابود شده، خیابان های رژیم پر از مخالفان نتانیاهو شده،رژیم بی اعتبار و بی حیثیت شده، از آن سو انصارالله یمن نه فقط رژیم بلکه حامیان آن یعنی آمریکا و انگلیس را هم بیچاره کرده، کجا سراغ دارید که کشوری توانسته باشد به یک کشتی آمریکایی نگاه چپ هم کرده باشد اما امروز انصارالله دو کشتی آمریکایی و انگلیسی را کامل غرق کرده است و به حدود ۵۰ کشتی آسیب جدی رسانده است و بعد از ۲۲۰ بار تجاوز آمریکا و انگلیس به خاک یمن ذرهای بر اراده انصارالله در جلوگیری از عبور کشتیها از باب المندب به سمت رژیم تاثیر نداشته است.
دو پیام آمریکا به ایران مبنی بر عجز و ناتوانی در مقابل انصارالله و درخواست وساطت ایران برای پایان اقدامات انصارالله آیا کم دستاوردی است!؟
حزب الله لبنان بازدارندگی رژیم در شمال سرزمینهای اشغالی را نابود کرده است. بیش از ۴۰۰ هزار صهیونیست آواره شده که حاضر به بازگشت به منازل خود در شمال این سرزمین نیستند. بیش از دو ماه است که رژیم در حال بحث برای اقدامی گسترده ولی محدود علیه لبنان است تا القا کند که بازدارندگی دوباره احیا شده اما از ترس واکنش گسترده حزبالله دچار تردید شدهاند.
مقاومت عراق هم کاری کرد که اشغالگران آمریکایی را با عجز و ناتوانی پشت میز مذاکره با دولت عراق برای تدوین جدول زمانبندی خروج از عراق نشانده است.
بحث مفصل است و ان شاالله در فرصتی دیگر مبسوط خدمت عزیزان ارائه خواهم نمود اما واقعیت این است که رژیم در یک بنبست راهبردی گرفتار شده است. از یک سو هیچ دستاوردی در میدان نداشته است و از سوی دیگر برای حمله به رفح با مشکلات جدی از جمله اختلاف شدید با آمریکا مواجه شده است که نشانه آن تصویب قطعنامه اخیر در شورای امنیت علیه رژیم بود.
شرایط امروز اصلاً به نفع رژیم نیست. به هیاهوی صهیونیست ها توجه نکنید. خوب می دانند که چه ضربه ای و از کجا خورده اند.
ضمن احترام به برخی دوستان عزیز حقیقتاً آنچه رژیم انجام میدهد اقدامات کنشی نیست که تصور شود ما در موضع ضعف و آنها در موضع قدرتند. بلکه واکنشی است به این افتضاح و شکست سنگینی که از مقاومت در جریان طوفان الاقصی خورده است.
3- در خصوص پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام اخیر رژیم و اقدامات گذشته لازم به ذکر است که مسیر تصمیم گیری کاملاً روشن است و بر عهده یک مجموعه یا سازمان نیست. در همین ساعات گذشته از حادثه دیروز بحثها و جلسات گوناگونی برگزار شده است که در سطح کلان راجع به آن تصمیم گیری نهایی خواهد شد لذا با ادبیات خاص و تحلیل های غیر دقیق این مسیر را زیر سوال نبریم. قوه عاقله نظام در این شرایط همه جوانب را میسنجد و سپس راجع به آن تصمیم و اقدام میکند.
هدایت شده از A. S
مطمئن باشید اگر نگوییم بیشتر - که هست - متولیان امر کم تر از بنده و شما دغدغه انتقام و پاسخگویی ندارند لذا مطالبهگری انتقام در سطح عوام امری غیر قابل اجتناب است اما خواص و نخبگان به نیت و تلاش تصمیم سازان و تصمیم گیران احترام بگذارند به ویژه که امروز دیگر آن شرایط قبلی که تفکری مخالف جدی هرگونه پاسخ بود دیگر در قدرت نیست.
ان شاءالله پیروزی نهایی نزدیک است همانگونه که حضرت آقا وعده فرمودند که قطعا پیروز این میدان مقاومت است.