eitaa logo
دکتر ابوالقاسم فاتحی هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
259 دنبال‌کننده
124 عکس
280 ویدیو
16 فایل
این کانال برای ارائه تحلیل ها، دیدگاهها، گزارش ها و اخبار مربوط به مسائل اجتماعی ایران با رویکرد علمی و انتقادی و ارایه راهبردها و راهکارهای پیشنهادی در چهارچوب مبانی، اهداف و گفتمان‌ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار مقاومت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حمله ١١سپتامبر کار ایالات متحده بود 🔻دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا: ۴سال دهان من را بستند، اما الان برای همیشه می‌گویم، هیچ حمله‌ای به برج‌ های دوقلو صورت نگرفت و هیچ مدرکی دال بر دخالت کشورهای دیگر وجود نداشت. اما در نهایت ما به جنگی در خاورمیانه کشیده شدیم و میلیون ها نفر را کشتیم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ @akh_moq_is
👌انتخابات، نماد همبستگی ملی ۱ از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران تا کنون‌ انتخابات، به مثابه ی ظرفیتی سیاسی ، اجتماعی و رویه ای قانونی برای شکل گیری نهادهای سیاسی و حقوقی نظام و ارکان دولت عمل کرده است . انتخابات ، نماد همبستگی ملی ، هوشیاری سیاسی و مشارکت اجتماعی مردم است . انتخابات، نوعی مانور سیاسی و اجتماعی مردم است که هشدارهای لازم را به کفتارهای خون آشام که دورتا دور ایران عزیز حلقه زده اند، می دهد . کسانی که مترصدنوعی لختی و سستی و کوتاهی مردم در نمایش قدرت سیاسی خود هستند ، تا بهانه ای برای سوریه سازی ایران به دست آورند. تمام نغمه های جغد گونه رسانه های صهیونیست ها و آمریکایی ها و سکولارها و اشراف زادگان و پهلوی زاده ها و تشنگان قدرت و شیفتگان ‌ ثروت و بلندگوهای لیبرالیسم و غرب زدگان در داخل در راه اندازی کمپین های نه به انتخابات دقیقا در همین راستا صورت می گیرد . کمپین های نه به انتخابات که منشاء اصلی آن، سر در آخور معاندین، شاهزادگان، سرویس های جاسوسی بیگانه و منافع بیگانگان‌ دارد، متاسفانه در داخل توسط برخی از روی سادگی و ساده لوحی و برخی هم برای تسویه حساب های داخلی با رقیبان خود ، و برخی هم برای منفعت طلبی های اقتصادی و کاسبی سیاسی و رسیدن دوباره به قدرت ، در حال رشد است. انتخابات باید سالم ، رقابتی و فراگیر باشد و امکان‌ حضور تمامی سلیقه های درون گفتمانی انقلاب اسلامی را فراهم سازد . این برای نظام سیاسی ایران بالاترین شاخص آزادی و استقلال است و کوشش شورای نگهبان و دیگر نهاد های ذی ربط ‌مشارکت حداکثری است . در این که باید کارنامه کلان مجلس و یا کارنامه نمایندگان مجلس در هر حوزه انتخابیه به بوته نقد و بررسی گذاشته شود ، تردیدی نیست ، اما امروز برخی دنبال ابن مسیر نیستند، بلکه با توسل به برخی نقاط ضعف و آسیب ها به دنبال مشروعیت و مقبولیت زدایی از اصل نظام هستند که در گفتارهایشان کاملا آشکار است. باید با این پدیده شوم و مسموم که با شعارهای زیبای دموکراسی و آزادی انتخابات ، به دنبال باز کردن کوچه برای ارتش آمریکا و اسرائیل در ایران هستند، با جهاد تبیین مقابله شود و صف کسانی که دلسوزانه و مسئولانه به دنبال نقد و ارائه راه حل هستند با کسانی که با بهانه انتخابات آزاد به دنبال باز کردن مجدد پای آمریکا در ایران هستند ، تفاوت قائل شد. شاخص های این دو جریان را باید در لحن و محتوای سخنانشان جست و جو کرد . ان شالله در نوبت های بعدی به ابن شاخص ها اشاره می شود نوشته شده توسط مدیر کانال در روز دوشنبه نهم بهمن ۱۴۰۲ https://eitaa.com/drfatehi
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر شخصی در حضور امام علی علیه‌السلام بدون توجه گفت: استغفرالله ، امام فرمود؛ مادرت برتون بگرید، می دانی معنای استغفار چیست؟استغفار درجه والامقامان است، و دارای شش معنا است، اول- پشیمانی از آن‌چه گذشت. دوم-تصمیم به عدم بازگشت سوم-پرداختن حقوق مردم چنانکه خدا را پاک دیدار کنی که چیزی بر عهده تو نباشد. چهارم- تمام واجب های ضایع ساخته را به جای آوری. پنجم-گوشتی که از حرام بر اندامت روییده، با اندوه فراوان آب کنی، چنانکه پوست به استخوان چسبیده گوشت تازه بروید ششم-رنج طاعت را به تن بچشانی، چنانکه شیرینی گناه را به او چشانده بودی، آنگاه بگویی استغفرالله منبع نهج‌البلاغه ، ۱۳۸۱، ترجمه دشتی، صفحه۷۳۱-۷۲۹ حکمت ۴۱۷ ------- ۱۴۰۲/۱۱/۹
سلام علیکم صبح زیبای شما بخیر، امام هادي عليه السلام می فرمایند: هر كه از خود راضي باشد بدگويان او زياد خواهند شد. منبع: بحارالأنوار، جلد ۶۹، صفحه ۳۱۶، حدیث ۲۴ ----- ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
سلام علیکم صبح به خیر امام صادق(ع) می فرمایند: سه چیز نشانگر درست اندیشی است: خوش برخوردی، خوب گوش سپردن و خوب پاسخ گفتن. منبع: تحف العقول، ۱۴۰۱، ترجمه‌ی صادق حسن زاده ، صفحه ۵۸۳، حدیث ۵۸۳ ------ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
هدایت شده از سینا
🇮🇷پیشرفت های ایران از زبان دیگران 📡کارشناس من و تو : من معتقد نیستم از وقتی جمهوری اسلامی آمده، اوضاع ایران بدتر شده است بلکه در خیلی زمینه ها پیشرفت کرده.👇 https://eftekhar1357.ir/?p=4111 📡استاد علوم سیاسی دانشگاه لندن: ایران معادلات منطقه را به هم زده و اسرائیل را محاصره کرده...👇 https://eftekhar1357.ir/?p=1489 🇮🇷 📡اساتید مطرح دانشگاه های ترکیه: بعضی از پزشکان مهم ما تحصیل کرده دانشگاه های ایران هستند. https://eftekhar1357.ir/?p=4159 🇮🇷 📡کارشناس آمریکایی: ایران یک نسخه از ناتو را توی منطقه خودش ایجاد کرد. https://eftekhar1357.ir/?p=1477 🇮🇷 📡کارشناس بی بی سی: مواضع ایران درست بوده چون طی ۲۰ سال اخیر به همه ی کشورهای خاورمیانه حمله شده بجز ایران👇 https://eftekhar1357.ir/?p=3216 🇮🇷 📡مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن اذعان به پیشرفت های علمی ایران: جریان برانداز، یک جریان آشفته هستند👇 https://eftekhar1357.ir/?p=3467 🇮🇷 📡مدیر تحقیقات انستیتو واشنگتن؛ اقتصاد ایران یک اقتصاد تنومند است و در فناوری های مختلف خیلی خوب دارند پیشرفت می کنند.👇 https://eftekhar1357.ir/?p=3474 🇮🇷 📡رئیس سابق سازمان سیا: هرکس فکر می کند حکومت ایران قراراست نابود بشود، اشتباه فکر می کند👇 https://eftekhar1357.ir/?p=3608 🇮🇷 📡استاد دانشگاه دفاع ملی آمریکا دانشگاه های ایران بهترین های خاورمیانه اند.👇 https://eftekhar1357.ir/?p=4370 🇮🇷 📡بنیامین نتانیاهو: ایران درحال تبدیل شدن به یک امپراطوریه👇 https://eftekhar1357.ir/?p=1744 🇮🇷 📡مجری شبکه الجزیره: کشورهای عربی پیشرفت و دموکراسی را از جمهوری اسلامی ایران یاد بگیرند👇 https://eftekhar1357.ir/?p=4132 🇮🇷 ✅همه ی پیشرفتها در سایه حمایت مردم از نظام بوده و اگه می بینین همیشه اخبار منفی در کانال های ماهواره ای و فضای مجازی راجع به ایران منتشر می شود برای کاستن از حمایت مردم از نظام و آسیب پذیر کردن آن است...
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر خداوند تبارک و تعالی در قرآن در باره ارزشمندی انفاق می فرماید: ۲۶۱- مثل کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری است که هفت خوشه برویاند و در هر خوشه ای یکصد دانه باشد. خداوند آنرا برای هرکس بخواهد دو یا چند برابر می کند، چرا که خدا از نظر رحمت و قدرت وسیع و از همه چیز آگاه است قرآن ، سوره بقره ، آیه۲۶۱ ------ ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
هدایت شده از محمد صادقی
🇮🇷 آب خلیج فارس به مرکز ایران رسید 🌊 ⬅ 💧🚿 انتقال آب نمک زدایی شده از خلیج فارس و دریای عمان برای مصارف شرب و صنعت ❇ خط اول: ⚙ وضعیت: کامل شده و در حال بهره برداری 〰 طول خط لوله: ۸۲۶ کیلومتر 🔵 ظرفیت انتقال: ۱۳۰ میلیون متر مکعب در سال 🟦 محل مصرف: استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد ❇ خط دوم: ⚙ وضعیت: در دست طراحی و اجرا 〰 طول خط لوله: ۷۱۰ کیلومتر 🔵 ظرفیت انتقال: ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال 🟦 محل مصرف: استان‌های کرمان، یزد و خراسان جنوبی ❇ خط سوم: ⚙ وضعیت: در دست طراحی و اجرا 〰 طول خط لوله: ۹۲۰ کیلومتر 🔵 ظرفیت انتقال: ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال 🟦 محل مصرف: استان اصفهان ❇ خط چهارم: ⚙ وضعیت: در دست طراحی و اجرا 〰 طول خط لوله: ۱۲۵۰ کیلومتر 🔵 ظرفیت انتقال: ۲۳۰ میلیون متر مکعب در سال 🟦 محل مصرف: استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر امام علی علیه‌السلام در مورد اقسام ایمان می فرمایند: ایمان بر دوقسم است: یکی ایمانی که در دل ها ثابت و برقرار، و دیگری در میان دل ها و سینه ها ناپایدار است، تا سرآمدی که تعیین شده است. منبع: نهج البلاغه ، ۱۳۸۱, ترجمه‌ی مرحوم دشتی، صفحه۳۷۱، خطبه ۱۸۹. -------- ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
با سلام و احترام ، غزل ۳۲۹ حافظ تقدیم دوستان‌ جوزا سحر نهاد حمایل برابرم یعنی غلام شاهم و سوگند می‌خورم ساقی بیا که از مدد بخت کارساز کامی که خواستم ز خدا شد میسرم جامی بده که باز به شادی روی شاه پیرانه سر هوای جوانیست در سرم راهم مزن به وصف زلال خضر که من از جام شاه جرعه کش حوض کوثرم شاها اگر به عرش رسانم سریر فضل مملوک این جنابم و مسکین این درم من جرعه نوش بزم تو بودم هزار سال کی ترک آبخورد کند طبع خوگرم ور باورت نمی‌کند از بنده این حدیث از گفته کمال دلیلی بیاورم گر برکنم دل از تو و بردارم از تو مهر آن مهر بر که افکنم آن دل کجا برم منصور بن مظفر غازیست حرز من و از این خجسته نام بر اعدا مظفرم عهد الست من همه با عشق شاه بود و از شاهراه عمر بدین عهد بگذرم گردون چو کرد نظم ثریا به نام شاه من نظم در چرا نکنم از که کمترم شاهین صفت چو طعمه چشیدم ز دست شاه کی باشد التفات به صید کبوترم ای شاه شیرگیر چه کم گردد ار شود در سایه تو ملک فراغت میسرم شعرم به یمن مدح تو صد ملک دل گشاد گویی که تیغ توست زبان سخنورم بر گلشنی اگر بگذشتم چو باد صبح نی عشق سرو بود و نه شوق صنوبرم بوی تو می‌شنیدم و بر یاد روی تو دادند ساقیان طرب یک دو ساغرم مستی به آب یک دو عنب وضع بنده نیست من سالخورده پیر خرابات پرورم با سیر اختر فلکم داوری بسیست انصاف شاه باد در این قصه یاورم شکر خدا که باز در این اوج بارگاه طاووس عرش می‌شنود صیت شهپرم نامم ز کارخانه عشاق محو باد گر جز محبت تو بود شغل دیگرم شبل الاسد به صید دلم حمله کرد و من گر لاغرم وگرنه شکار غضنفرم ای عاشقان روی تو از ذره بیشتر من کی رسم به وصل تو کز ذره کمترم بنما به من که منکر حسن رخ تو کیست تا دیده‌اش به گزلک غیرت برآورم بر من فتاد سایه خورشید سلطنت و اکنون فراغت است ز خورشید خاورم مقصود از این معامله بازارتیزی است نی جلوه می‌فروشم و نی عشوه می‌خرم
🤚 انتخابات ، نماد همبستگی ملی ۲ انتخابات به مثابه ی حضور میدانی مردم در رخدادی سیاسی ، شاخصی است از اعتماد سیاسی مردم به نظام سیاسی ، نتیجه این اعتماد به تولید قدرت اجتماعی منحر می شود. قدرت اجتماعی هم‌ شوکت و اقتدار و هیمنه جامعه را به رخ دشمنان می کشد که نتیجه آن بازدارنگی و مصونیت کشور و ایران از دست درازی گروهای نیابتی و غیر نیابتی آمریکایی ها به آب و خاک ایران است. انقلاب اسلامی با حضور مردم کلید خورد.با تداوم این حضور پیروز شد و توانست بر تمامی دشواری ها و مخالفت‌های غرب به رهبری آمریکا پیروز شود و امروز در منطقه در جایگاهی تعیین کننده قرار گیرد و در جهان به بازیگری موثر در معادلات بین المللی تبدیل شود . در چهار دهه گذشته فصل انتخابات، فصل تحرکات رسانه‌ ای و سیاسی طیف های گوناگون بود . اگر پیشینه تحریم های انتخابات در ۴۵ سال گذشته مرور شود ، خواهیم دید که خط تحریم انتخابات چه مجلس یا رئیس جمهوری یا خبرگان‌ دستور کار ثابت تیم های رسانه ای معاندین است. از چریک های خلق مسلمان تا منافقین و توده ای ها در دهه ۶۰ گرفته تا برخی به اصطلاح روشنفکران و سکولارها و انقلابی های پشیمان شده و یا سیاسیون قدرت پرست و منفعت خواه در دهه های ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ ، اما ماجرای راه اندازی کمپین های نه به انتخابات مجلس و خبرگان در اسفند پیش رو که اتاق فرمان آن به اون طرف آبی ها می رسد ، کمی با تحریم های چهار دهه گذشته متفاوت است. تفاوت عمده آن تولید ادبیات آن و نیز نوع مخاطبان آن است. شاهدیم که در جریان خط رسانه ای معاندین تابلو دار ۴۵ سال گذشته از ادبیات عامه پسند کوچه بازاری گرفته تا ادبیات روشنفکرانه و ادبیات وطن خواهانه و ادبیات خیرخواهانه و حتی ادبیات شبه انقلابی تولید شده است. و از نظر نوع مخاطبان نیز به این تجربه رسيده‌اند که همه ی لایه های‌جمعیتی و اجتماعی را پوشش دهند . از نسل رای اولی ها که متولدین ۱۳۸۴ هستند تا طبقه متوسط شهری و طبقات محروم جامعه ، اعم از طرفداران و دوستداران انقلاب تا طیف خاکستری و سیاه را پوشش دهد. تاکید می شود نقد درون گفتمانی ، گفتمان انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و نقد سیاست های اقتصادی و فرهنگی چهار دهه گذشته نه تنها امری پسندیده ،بلکه لازم و ضروری است . اما‌ آن چه در معنا سازی و انگاره سازی های رسانه ای عده ای برمی آید ، هدف آنان نقد به همراه ارایه پیشنهاد و راهکار نیست. گویا برخی فرصت را مناسب دیده اند و تیشه برداشته تا ریشه انقلاب و نظام و رهبری و مردم و وحدت سرزمینی را بزنند. آنان کسانی و جریاناتی هستند که رسانه های آنان این شاخص ها را دارد. ۰۱ پاشیدن بذر نا امیدی و یاس اجتماعی در جامعه ۰۲ نادیده گرفتن پیشرفت های ۴۵ ساله نظام و انقلاب در عرصه های مختلف علمی ، سیاسی، پزشکی ، صنعتی و... ۰۳ بجای نقد سیاست های وارداتی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اقتصاد و بجای نقد فرهنگ اباحه گری و لیبرالیسم فرهنگی در فرهنگ و بجای نقد تربیت و پرورش سند ۲۰۳۰ و بجای نقد فرهنگ مدیران تکنوکرات و .... دقیقا پیامدهای حاصله از این سیاست ها را به حساب مدیرانی از جنس مدیران باکری ، کاظمی ، فخری، و دانشمندان شهید هسته ای و ایثارگران مدافع حرم ، مدافع امنیت و مدافع سلامت و مدیران جهادی فاکتور می کنند. با نفاق، با تهمت و با تولید ادبیاتی به ظاهر خیر خواهانه و مردم گرا ، جای طلبکار و بدهکار را عوض می کنند . خطر و آسیب بزرگ این خط رسانه ای نه به انتخابات در این است که در این جریان رسانه ای همه ی کسانی که خود باید امروز پاسخگو باشند ، منافقانه مطالبه گر و خیر خواه نما شده اند. در رسانه هایشان از ناکارآمدی نظام ، از فروپاشی اجتماعی ، از غمزدگی و دلمردگی ایرانیان ، از فلج معیشتی مردم و از هر آن چه برای رای ندان لازم است می گویند ، بدون این که از دستاوردهای بزرگ ملت بزرگ در انقلابی بزرگ بگویند.از هر آن چه سبب دلگرمی و امیدواری و اتحاد ملی و اجتماعی مردم می شود آگاهانه خودداری می کنند. متاسفانه برخی هم که از آنان انتظار نیست نا آگاهانه بدون این که به تحولات منطقه ای و جهانی توجه کنند و بدون آن که به تهدیدات دورتا دور کشور توجه کنند ، آب در آسیاب دشمن می ریزند. و نکته آخر هم کم نیستند کسانی که می‌خواهند از این آب گل آلود ماهی خود را بگیرند. در چنین فضای اجتماعی رسانه ای شده ، عقل و تجربه‌ و هوش سیاسی و منش ملی ایجاب می کند که برای عبور از این مرحله حساس ، گوشمان به دهان رهبرمان ، باشد . رهبری که توانست پس از امام ساختمان نیمه تمام انقلاب و نظام را کامل کند. در بحران های سه دهه اخیر به شایستگی ایران را سربلند کند و توطئه های فراوان دشمان را نقش بر آب کند. رهبری که دوست و دشمن از رهبری های حکیمانه ، خردمندانه ، شجاعانه ، زیرکانه و مدبرانه آن در عبور کشتی انقلاب از طوفان های بلا بارها سخن گفته اند.
مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس و خبرگان در اسفند پیش رو ، راهبرد رهبری حکیم است . و بی شک این ملاک و معیاری است برای ولایت شناسان از شبه ولایت شناسان ، و سندی است برای باورمندان به روز جزا و میعاد با رب العالمین، ان شالله همه باید رسانه مشارکت حداکثری شویم و دیگران را هم دعوت کنیم. چرا که فرمان مستقبم و صریح خداوند در بخش هایی از آیه ۲ سوره مائده است که می فرماید 👇 ..... وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ ۖ وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! ....(همواره) در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید! و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است! و آیا امروز خیر و نیکی و عمل صالحی بالاتر و بزرگتر از مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان یک امر سیاسی که ولی زمان دستور داده اند ، وجود دارد؟!!! نوشته شده توسط مدیر کانال در روز جمعه ، ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ https://eitaa.com/drfatehi
هدایت شده از وبشرعباد.....
⭕️💢⭕️ 🔴 تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات بر آینده ایران اسلامی 🔴 در سطح بین الملل: 🔹حضور حداکثری نشان از مقاومت در مقابل فضاسازی رسانه‌ای دشمنان نظام دارد. 🔹حضور حداکثری نشان از مقاومت و تاب آوری در مقابل فشارهای تحریمی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را دارد. 🔹 حضور حداکثری به معنای دفاع از نظام در مقابل زورگویی و ظلم غرب در قبال جمهوری اسلامی است. 🔹تاثیر حضور حداکثری و افزایش قدرت سیاسی جمهوری اسلامی ایران و تاثیر آن بر جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق اقتصاد داخلی. 🔹افزایش قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت های بین الملل همچون روسیه، چین، آمریکا، اروپا و.... 🔹ثبات و اثرگذاری حداکثری جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شانگهای، بریکس و... 🔴 در سطح منطقه‌ای: 🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر مسئله قدس؛ مسئله فلسطین و پیروزی جریان مقاومت و حذف اسرائیل از منطقه منوط به تقویت بنیه داخلی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. پیروزی محور مقاومت عراق، یمن، لبنان، سوریه، فلسطین و ... رشد پیروزی‌های مقاومت رابطه مستقیم با شرایط داخلی ایران دارد. 🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر روابط با کشورهای عربی منطقه و کشورهای همسایه (اقتصادی سیاسی نظامی و امنیتی.) 🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر تثبیت جایگاه هژمونی قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران(قدرت برتر منطقه‌ای) 🔴 در سطح داخلی: 🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر مقبولیت هرچه بیشتر مردمی نظام در بعد سیاسی 🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر بهبود روند مشکلات اقتصادی همچون مسکن، اشتغال، تولید و... 🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر امنیت داخلی (امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، دفاعی.) 🔹تاثیر مشارکت حداکثری بر ناامیدی خود تحقیران و برخی معاندان داخلی در جهت رسیدن به اهداف خود. ✍🏻 سید صادق آقازاده
سلام خدمت همه اعضای محترم گروه این کلیپو حتما دانلود کنید،با دقت تمام ببینید، در گالری خودتون ذخیره کنید،تو گروه ها و برای مخاطبانتان ارسال کنید،هر روز ،روزی چندی بار ببینید و بخاطر بسپارید... از نا امیدی در هیچ موردی حرف نزنید، امام خمینی بارها فرمودند ، یاس از جنود ابلیس است. حجت بر همه تمام است.
هدایت شده از محمد صادقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه تولیدات داخل از چه چیزی تاسف خوردند⁉️
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر خداوند تبارک و تعالی در آیه ۲۶۲، سوره بقره به پاداش عدم منت گذاری به هنگام انفاق اشاره کرده و می فرمایند: کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، سپس به دنبال انفاقی که کرده اند، منت نمی گذارند و آزاری نمی رسانند، پاداش آنها نزد پروردگارشان است، علاوه بر این نه ترسی بر آنها است و نه غمگین می شوند منبع: قرآن، سوره بقره، آیه ۲۶۲ ------ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
سلام علیکم، صبح شما بخیر. رسول خدا صلي الله عليه واله می فرمایند: كسي كه براي نماز جماعت به سوي مسجد برود، به ازاي هر گامي كه بر مي دارد، هفتاد هزار حسنه نصيب او مي شود و درجه او به همان ميزان بالا مي رود؛ اگر در آن حال از دنيا برود، خداوند هفتاد هزار فرشته را مأمور مي كند تا در قبر با او مأنوس باشند و او را بشارت دهند و تا برپايي قيامت پيوسته براي او طلب آمرزش نمايند. منبع: وسايل الشيعة، جلد ۵، صفحه ۳۷۲ ------ ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
khosrow saljoughi: گامی به‌سوی اندیشه ورزی (حمزه کرمی دکترای فلسفه‌ی تطبیقی): A.N:https://www.middleeasteye.net/opinion/war-gaza-european-philosophy-ethically-bankrupt-exposed حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا، در مقاله‌ای که به‌تازگی در Middle East Eye منتشر کرده، با عنوان: *«از نازیسم هایدگری گرفته تا صهیونیسم هابرماسی، همواره رنج «دیگری» اهمیت ناچیزی داشته است.»*، می‌نویسد: - تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران ‌تل‌آویو ‌را به مدت ‌سه ‌ماه ‌به‌صورت ‌شبانه‌روزی و کشتار ‌ده‌ها ‌هزار ‌اسراییلی، معلولیت افراد ‌بی‌شمار، ‌بی‌خانمان ‌شدن ‌میلیون‌ها ‌انسان و تبدیل شهر به تلی از آوار ‌غیرقابل‌سکونت، مانند ‌غزه‌ی ‌امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش ‌به‌عمد بخش‌های پرجمعیت‌تر تل‌آویو، بیمارستان‌ها، کنیسه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، یا ‌درواقع ‌هر مکان پرتراکم شهری را هدف قرار می‌دادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام می‌کردند که صرفاً به دنبال نتانیاهو و کابینه‌ی جنگی او هستند. سپس از خود بپرسید که ‌ایالات‌متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه‌ اروپا و ‌بالأخص ‌آلمان، در عرض بیست‌وچهار ‌ساعت پس از وقوع این ‌سناریوی ‌خیالی، چه می‌کردند؟ اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را ‌موردتوجه ‌قرار دهید که از ‌۷ اکتبر (و چندین دهه قبل‌تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تل‌آویو ‌نه‌تنها ‌شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بوده‌اند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش‌های دیپلماتیک نیز برای آن‌ها فراهم کرده‌اند، ‌و درعین‌حال ‌رسانه‌های آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان را ارائه کرده‌اند. سناریوی ‌تخیلی ‌ذکر ‌شده، حتی برای ‌یک ‌روز هم توسط نظم موجود جهانی ‌قابل‌تحمل ‌نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ‌ایالات‌متحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماماً حامیان اسراییل هستند، ما مردمان ‌بی‌پناه ‌جهان، درست مانند فلسطینیان، به‌حساب ‌نمی‌آییم ‌و به رسمیت شناخته ‌نمی‌شویم. این تنها ‌یک ‌واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آن چیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است. هیچ‌یک ‌از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در ‌درون جهان ‌فلسفی آن‌ها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچ‌کدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که به‌صورت ‌یک تهدید متافیزیکی دیده می‌شویم که باید مغلوب و خاموش شود. از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع می‌کنیم و با امانوئل ‌لویناس ‌و اسلاوی ‌ژیژک ‌ادامه می‌دهیم، ما موجودات عجیب‌الخلقه، اشیای بی‌جان و ‌سوژه‌های قابل‌بررسی هستیم که وظیفه‌ رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته‌شده و بدین ترتیب، کشتار ‌ده‌ها ‌هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان ‌اروپاییش، ‌لحظه‌ای ‌درنگ و ‌تأمل ‌در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد ‌نمی‌کند. شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس ‌و چند تن از همکارانش بیندازید که در اقدامی حیرت‌انگیز و با توحشی ‌سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند. پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد ‌هابرماس که در حال حاضر ‌94 ‌ساله است، به‌عنوان ‌یک ‌انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش این است که ما درباره‌ی او ‌به‌عنوان ‌یک ‌دانشمند علوم اجتماعی، به‌عنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی چه فکری می‌توانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور می‌کند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگرچه تاکنون داشته است؟ دنیا درباره‌ یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین ‌هایدگر، پرسش‌های مشابهی را به خاطر وابستگی‌های مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را درباره صهیونیسم گرایی خشن ‌هابرماس ‌و ‌عواقب قابل‌توجه آن‌که می‌تواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم. اگر ‌هابرماس ‌ذره‌ای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه‌ آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی ‌هم‌ تبار ‌خودش، بدانیم؟ آصف بیات، ‌جامعه‌شناس ‌برجسته ایرانی، در ‌نامه‌ای ‌سرگشاده به ‌هابرماس ‌گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من ‌خلاف ‌او است. من معتقدم که ‌بی‌اعتنایی ‌هابرماس ‌به مرگ ‌و ‌زندگی ‌فلسطینیان ‌کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر پس از پیروزی در جنگ بصره در سال ۳۶هجری یکی از یاران امام علی علیه‌السلام گفت دوست داشتم برادرم با ما بود و می دید که چگونه خدا تو را بر دشمنان پیروز کرد: امام پرسید:آیا فکر و دل برادرت با ما بود؟. گفت:آری امام(ع)فرمود: پس او هم در این جنگ با ما بود.بلکه با ما در این نبرد شریکند آنهایی که حضور ندارند.... ولی با ما هم عقیده و آرمانند منبع: نهج البلاغه ۱۳۸۱،ترجمه دشتی، صفحه ۵۵، خطبه ۱۲ ------ ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: به راستی دانش، دوست مؤمن و شکیب ورزی، وزیرش و صبر، فرماندۀ سپاهش و مهرورزی، برادرش و نرم رفتاری پدرش باشد منبع: تحف العقول ،۱۴۰۱،ترجمه صادق حسن زاده ،صفحه ۶۵۵، حدیث ۴۹ ----- ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
j-065 1402-11-14 qaza(2).mp3
1.85M
👓 ساعت‌ها در همین مسجد اعظم گریه کردم! گریه خجالت! ... بخشی از صحبتهای پایانی درس خارج فقه آیه الله جوادی در مورد شهدا 🇺🇸 مقایسه با تاریخ امریکا! شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ @Tanbiholomah @HozeTwit
سلام علیکم صبح زیبایتان به خیر --- عیدمبعث بر همه عزیزان مبارک --- پیامبر اکرم(ص) می فرماید: من مبعوث شدم تا فضایل اخلاقی را به کمال رسانم منبع: نهج الفصاحه، ۱۳۸۶، تصحیح و تنظیم، محمد امین شریعتی، عبدالرسول پیمانی، صفحه ۱۳۱، حدیث۸۹۹ ----- ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
هدایت شده از محمود عیسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏🔴 والا محمد 🌺🌺🌺🌺🌺 عالم برای اوست که جهان آشنای اوست نفسم در هوای اوست والا محمد دل مبتلای اوست که مرا جان فدای اوست که خدایم خدای اوست والا محمد 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🆔 eitaa.com/eisavim