هدف بعثت انبیاء.mp3
35.73M
شرح ایه مبارکه
هدف پیامبران و جایگاه عقل و..
#استاد_بهرامی
ترجمه و شرح خطبه 1 نهج البلاغه؛ بخش نهم: بعثت پیامبران - موسسه تحقیقات و نشر معارف اهلالبیت علیهمالسلام
https://ahlolbait.com/content/12171/%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87-1-%D9%86%D9%87%D8%AC-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%BA%D9%87%D8%9B-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%86%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B9%D8%AB%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86
37.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽درباره عقل
قسمت اول
بخشی از دوره خودشناسی
#استاد_بهرامی
38.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽درباره عقل
قسمت دوم
بخشی از دوره خودشناسی
امام رضا سلام الله علیه :
اِذا اَرادَ اللّه ُ اَمْرا سَلَبَ الْعِبادَ عُقولَهُمْ فَاَنْفَذَ اَمْرَهُ وَ تَمَّتْ اِرادَتُهُ فَاِذااَنْفَذَ اَمْرَهُ رَدَّ اِلى كُلِّ ذى عَقْلٍ عَقْلَهُ فَيَقولُ كَيْفَ ذا؟ وَ مِنْ اَيْنَ ذا؟؛
هر گاه خداوند چيزى را بخواهد، عقل هاى بندگان را از آنها مى گيرد و حكم خود رااجرا مى كند و خواسته خود را به پايان مى رساند.
همين كه حكم خود را اجرا كرد، عقلِ هر صاحب عقل را به او بر مى گرداند، آنگاه او مرتب مى گويد: چگونه و از كجا چنين وچنان شد.
[تحف العقول، ص 442]
#استاد_بهرامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
او به اندازه ی عظمتش برات کار و تصمیم گیری و... میکنه
رها کردن این شکلیه
حزقیل نبی که خزانه دار فرعون بود
بعد کلی بحث با فرعونیان و روش های مختلف ✅متقاعدسازی و ✅بیان براهین و در نهایت✅ توریه و تقیه داشتن برای حفظ جون
اخرش ✅رها کرد و گفت
🌹فَسَتَذْكُرُونَ مَآ أَقُولُ لَكُمْ ۚ وَأُفَوِّضُ أَمْرِيٓ إِلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ🌹
پس به زودی [درستیِ] آنچه را [كه امروز درباره عذاب اسرافكاران] میگویم [و شما باور نمیكنید] متوجّه خواهید شد، و من كارم را به خدا وامیگذارم؛ زیرا خدا به بندگان بیناست. (۴۴)
بعد چه اتفاقی افتاد؟
🌹فَوَقَاهُ اللَّهُ سَيِّئَاتِ مَا مَكَرُوا ۖ وَحَاقَ بِآلِ فِرْعَوْنَ سُوٓءُ الْعَذَابِ🌹
پس خدا او را از آسیبهای آنچه بر ضد او نیرنگ میزدند، نگه داشت و عذاب سختی فرعونیان را احاطه كرد. (۴۵)
غافر
✅خلاص شد...✅
https://eitaa.com/joinchat/3458728494C74a9e45a21
هدایت شده از شبانی قهرودی|حفظ و تثبیت
برای رفع قرض
به سندهای معتبر از مفضّل بن عمر روایت کرده است که: با جمعی از اصحاب در خدمت حضرت صادق علیه السلام بودیم ناگاه اسماعیل بن قیس موصلی داخل شد، حضرت فرمود که: ای اسماعیل! این غم شدید و نَفَس متواتر که از تو مشاهده میکنم سببش چیست؟
گفت: به حقّ تو سوگند که سینهام تنگ شده است و شدّتم به نهایت رسیده است.
حضرت فرمود که: چرا نماز حوائج را نمی کنی؟
گفت: فدای تو شوم چگونه بکنم؟
فرمود که: چون روز پنجشنبه شود بعد از چاشت غسل بکن و به جای نماز خود برو و چهار رکعت نماز بکن و در هر رکعت بعد از سوره فاتحه ده مرتبه سوره «اِنّا أَنْزَلْناهُ» بخوان و بعد از سلام از رکعت چهارم صد مرتبه بگو: «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ» پس دستها را به سوی آسمان بلند کن و ده مرتبه بگو: «یا أَللّه ُ».
پس انگشت شهادت دست راست را به جانب راست و چپ و انگشت شهادت دست چپ را بالا و پایین حرکت بده و بگو: «یا رَبِّ، یا رَبِّ» آن قدر که یک نفس وفا کند. باز پس دستها را در برابر روی خود به جانب قبله بکش و ده مرتبه «یا أَللّه ُ» بگو، پس این دعا را بخوان:
یا أَفْضَلَ مَنْ رُجِیَ، وَیا خَیْرَ مَنْ دُعِیَ، وَیا أَجْوَدَ مَنْ سَمَحَ، وَأَکْرَمَ مَنْ سُئِلَ، یا
مَنْ لایَعِزُّ عَلَیْهِ ما یَفْعَلُهُ، یا مَنْ حَیْثُ ما دُعِیَ أَجابَ، أَسْأَلُکَ بِمُوجِباتِ رَحْمَتِکَ، وَعَزائِمِ مَغْفِرَتِکَ، وَأَسْأَلُکَ بِأَسْمائِکَ الْعِظامِ، وَبِکُلِّ اسْمٍ هُوَ لَکَ عَظیمٌ، وَأَسْأَلُکَ بِوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَبِفَضْلِکَ الْعَظیمِ.
أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْعَظیمِ الْعَظیمِ، دَیّانِ یَوْمِ الدّینِ، مُحْیِی الْعِظامِ وَهِیَ رَمیمٌ، وَأَسْأَلُکَ بِأَنَّکَ اللّه ُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تَقْضِیَ حاجَتی، وَتُیَسِّرَ لی مِنْ أَمْری، وَلاتُعَسِّرَ عَلَیَّ، وَتُسَهِّلَ لی مَطْلَبَ رِزْقی مِنْ فَضْلِکَ الْواسِعِ، یا قاضِیَ الْحاجاتِ، یا قَدیرا عَلی ما لایَقْدِرُ عَلَیْهِ غَیْرُکَ، یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَأَکْرَمَ الْأَکْرَمینَ.
پس حضرت فرمود: چند مرتبه این نماز را بکن.
راوی گفت که: در سال دیگر در خدمت آن حضرت بودیم باز اسماعیل آمد و از آستین خود کیسه ای بیرون آورد و گفت: این پانصد اشرفی است که به برکت شما و برکت دعا و نمازی که تعلیم من فرمودید، از خمس بر من واجب شده است و چون سه مرتبه این نماز را کردم مردی که مال بسیار از من منکر شده بود و در مجلس قاضی سوگند یاد کرده بود، آن مال را برای من آورد و از من حلّیّت طلب کرد.
حضرت فرمود: خدا را حمد کن و عبادت پروردگار خود را ترک مکن و تفقّد احوال برادران مؤمن خود بکن. [۱]
----------
[۱]: . جمال الاُسبوع: ۱۰۶، بحار الأنوار: ۹۰/۳۱۴.
برای دیگران هم بفرستید و ۵شنبه این هفته و دو هفته بعد انجام بدید
توکل بر خدا حل میشه این مشکل
✍از مجربات هست
@drghahrudi
https://eitaa.com/joinchat/3458728494C74a9e45a21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
چقدر کلمات روی آدم ها تاثیر میذارن
محبّت اهل بیت علیهم السلام یا راز نشاط در عبادت
نشاط، راز قدرت بر انجام برنامههای سنگین است.
علاوه بر آن، نشاط در عبادت، دلیل بر وجود محبّت و دلبستگی به اهل بیت علیهم السلام نیز میباشد.
زیرا یکی از آثار و نشانههای محبّت اهل بیت علیهم السلام نشاط در عبادت و بندگی است.
دوستی آن بزرگواران، ایجاد میل و رغبت برای عبادت میکند و درس بندگی را به همه دوستان و شیفتگان خاندان وحی میآموزد.
پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم میفرمایند:
فی حُبِّ أَهْلِ بَیْتی... اَلرَّغْبَةُ إِلیَ الْعِبادَةِ.
در محبّت اهل بیت من، میل و رغبت به سوی عبادت نهاده شده است.
بنابر این هر چه محبّت شما به اهل بیت علیهم السلام بیشتر شود، رغبت، شوق و شور و نشاط شما به عبادت و بندگی خداوند بیشتر میشود و آمادگی شما برای عبادت افزون میگردد.
----------
بحارالانوار: ۱۶۳/۲۷.