8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مطالبه حقوق بشر
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
هنر انقلاب و هنر غرب
شهید آوینی و مک لوهان
🎞 در نگاه شهید آوینی، تعبیر هنر انقلاب، تعبیر دور از ذهنی برای تمام فراریان خارج از کشور بود. اما هنر انقلاب در داخل کشور نیز از طرف مسئولان فرهنگی و هنری مورد حمایت قرار نگرفت چرا که آنان به دنبال تعریفی از هنر بودند که در سراسر جهان و در دهکده جهانی مک لوهان، وجود داشت.
🎥 هنر در دهکده جهانی مک لوهان دارای کلیت و وحدتی است که نمی توان از آن گریخت. اما در اندیشه شهید آوینی، هنر انقلاب که با دین و دینداری و انقلاب دینی پیوندی عمیق دارد ماورای آن تعریف هنر جهانی و دهکده جهانی مک لوهان است.
💡هنر انقلاب با گرفتن ماده و قالب هنر غربی، بدان روحی و صورتی تازه می بخشد و این روح، هنر انقلاب را متمایز از هنر غربی می کند و هنر مندان انقلاب، نقاشی، سینما، ادبیات، تئاتر، شعر، رمان، مجسمه سازی و... همه این هنر ها را به مثابه ظرفی برای تفکر و تعهدی خاص در خدمت خویش به کار می گیرند.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
🚨 نفوذ در سیاست و فرهنگ
⚠️ بی شک نفوذ در لایه های مختلف نظام اسلامی و تغییر در نگرشها
و باورها در طول تاریخ با تلاش دشمنان قسم خورده ی ما بارها تجربه شده است.
یکی از مهمترین پروژه های نفوذ در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نفوذ فرهنگی و سیاسی است.
‼️ که از این طریق یا به دنبال گنجاندن عناصر غیرخودی در مراکز تصمیم ساز نظام و در بین افراد خودی بوده اند و یا با پیاده کردن طرح ها و برنامه های خود در پی تضعیف ارزش ها و باورهای دینی بوده اند که اگر بخواهیم به مواردی از آن اشاره کنیم می توانیم برنامه هایی؛
🚸 همچون سند تنظیم خانواده و کنترل جمعیت، آزادی گستردهی سقط جنین تنظیم
قانون منع ازدواج زیر هیجده سال و موارد مانند آن را نام برد.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
کتاب صوتی
مطالب گوناگون پیرامون مفهوم قدرت در نگاه میشل فوکو
گوش دادن این فایل خالی از لطف نیست
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
4_5859696239246836934.mp3
13M
مفهوم قدرت
میشل فوکو
🇮🇷دکتر محمد سجاد شیرودی🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
امروز به معرفی یک فرقه ضاله سیاسی که متاسفانه در کشور ما خیلی فعال است می پردازیم:
دوستان عزیز، نسبت به این مطالب بی تفاوت نباشید و برای عزیزان خود ارسال بفرمایید، شاید خدایی ناکرده کسی در ابتدای راه ابتلا به این فرقه ضاله باشد و نجات یابد.
معرفی فرقه های ضاله:
سازمان سیاسی بهائیت:
بهائیت «سازمانی» با همه ابعاد آن از قبیل برنامهریزی، نظم اداری، هدف و روابط معین در میان مجموعهای از افراد است.
اول:
اینکه بهائیت دارای یک تشکیلات منظم اداری است که خود بهاییان به آن «نظم اداری» میگویند.
در حقیقت نظم اداری یکی از مهمترین ویژگیهای بهائیت است که هر بهایی مکلف است از کودکی آن را بیاموزد و در برابر دستورات آن اطاعتپذیر باشد. این نظم اداری بیش از یکصد سال است که سابقه دارد. اول سادهتر بود اما به مرور زمان پیچیدهتر و بزرگتر شد.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
دوم:
اینکه بهائیت مانند هر سازمان دیگری تقسیم کار کرده و دارای ادارههای تخصصی است که به آنها «لجنه» میگوید که خود این لجنهها از «هیأتها» و «کمیسیونها»ی متعدد تشکیل شدهاند. شاپور راسخ، از مدیران بهایی، تصریح دارد که هر لجنه برای سازمان بهائیت همچون یک وزارتخانه عمل میکند و متناسب با نیازهای سازمان بهائیت سلسله کارهایی را در سراسر کشور انجام میدهد.
اگر بخواهم اسامی تعدادی از این لجنه – ادارهها را بشمارم که اسمشان هم با کارکردشان تا حدی انطباق دارد از این قرار هستند: لجنه مهاجرت داخله، مهاجرت خارجه، احصاییه (آمار و سرشماری)، صیانت (حراست و حفاظت)، تربیت امری، مدارس تابستانه، نشر نفحات (تبلیغ)، اماءالرحمن (زنان)، جوانان، مطبوعات، کتابخانه، تصویب آثار امری، ترجمه ، سمعی و بصری، تبلیغ اقلیتهای مذهبی، تبلیغ اعاظم (نخبگان و مقامات)، اماکن امری (موقوفات)، گلستان جاوید (امور دفن و کفن)، ازدواج، ارتباط با مقامات مملکتی، و ارتباط شرق و غرب.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
سوم:
توجه به بخشهای مختلف اداری سازمان بهائیت و نیز ابعاد سیاسیاش نشان میدهد که سازمان بهائیت در دوران گذشته «دولتی در دولت» بوده و با تقلید از الگوی دولت خیلی از بخشهای حکومت مانند هیأت حاکم، قانون اساسی، قوانین عادی، تشکیلات اداری، دستگاه قضایی، سیستم بانکی، نهاد قانونگذاری و ایدئولوژی را برای خودش تدارک دیده بود.
سازمان بودن بهائیت فقط در «نظم اداری» بیتالعدل خلاصه نمیشود. درست است که این نهاد با داشتن هزاران کارمند در بخشهای مختلف اداری حیفا و محافل ملی و ادارههای بهایی یک ساختار اداری درست کرده است، اما این بعد کلاسیک سازمانی بهائیت است. سازمان بهائیت از ابعاد جدیدتری از سازماندهی نیروهای خود برخوردار است که در حقیقت با مدیریت کلان سازمانی خانوادههای بهایی به وجود آمده است.
رهبران بهایی سازههای این سازمان را طوری طراحی کردهاند تا هر «خانواده» بهایی جزئی از این سازمان باشد. این موضوع حتی به صورت مستند در ابلاغیههای رهبران سازمان هم آمده و از خانوادههای بهایی به عنوان کوچکترین «واحد» تشکیلات امری یاد شده است. با این طراحی، هر خانواده بهایی در حکم کوچکترین و سادهترین بخش سازمان بهائیت ایفای نقش میکند.
بنابراین، سازمان بهائیت به جز تشکیلات اداری از تعداد زیادی واحد ساده به نام «خانواده بهایی» تشکیل شده است که پیرامون ستون فقرات اداری بهائیت با همدیگر «سازمان بهائیت» را تشکیل میدهند
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
بهائیت دارای یک نمودار سازمانی است که رأس آن به تشکیلات موسوم به بیتالعدل میرسد. بیتالعدل در حقیقت شورای رهبری سازمان بهائیت است که اعضای آن ۹ نفر هستند. بیتالعدل بالاترین مقام تصمیمگیری است که شعبههای خود را در کشورهای مختلف از جمله ایران دایر کرده است. این نهاد با داشتن یک ساختمان مرکزی بزرگ و با دفتر و ادارههای متعدد در حیفای اسراییل، به اداره بهائیت در کشورهای گوناگون میپردازد.
بیتالعدل به طور مستقیم با بالاترین مرکز رهبری تشکیلات بهایی در کشورهای مختلف در ارتباط است و دستورهای خود را به آنها ابلاغ میکند. بهاییان به این مرکز بالادستی خود در هر کشور «محفل ملی» میگویند. این محفل هم شورایی ۹ نفره از بهاییان ارشد آن کشور است که به مدیریت محافل استانها و شهرستانها مشغول هستند. به عبارت دیگر، سازمان بهائیت متناسب با تقسیمات کشوری جوامع میزبان، البته بهشرط داشتن جمعیت در آن شهر و استان، به ساختار خود شکل میدهد، اما طبق تعهدات سازمانی، همه محافل مرکزی یا به زبان بهاییان «محفل ملی» مکلفند تلاش کنند در تمام استانها، شهرستانها و شهرها، محفل استانی و شهرستانی و... تأسیس کنند.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df
در مقایسه با سازمانهایی چون مجاهدین خلق و چریکهای فدایی خلق، شیوه مدیریت سازمان بهائیت از این نظر پیشرفتهتر و حرفهایتر است. اگر در آن دو «سازمان چپ»، «خانههای تیمی» بهعنوان هستههای کوچک سازمانی فعالیت داشتند، در این «سازمان سیاسی راستِ» وابسته به غرب هسته، «خانواده» بود. اینکه هر خانواده بهایی بهعنوان واحدی از «سازمان» بکار گرفته شود، پوشش هوشمندانهای برای فعالیتهای سازمان سیاسی بهائیت بود، بدون آنکه حساسیتی از این منظر در ناظران سیاسی و امنیتی پهلوی ایجاد کند. چنان که در بالا گفته شد، از مهمترین وظایف اعضای عادی بهایی تبلیغ است که فرایند جذب آنها بهوسیله تشکیلات اداری انجام میشود. با این توضیح که بخش مهمی از تبلیغات هم به صورت خانوادگی و از طریق دستورهای ابلاغی سازمان از جمله در «بیوت تبلیغ خانوادگی» صورت میگیرد.
🇮🇷«دکتر محمد سجاد شیرودی»🇮🇷
با_انتشار_مطالب_از_ما_حمایت_کنید
https://eitaa.com/joinchat/625606851Cfdd4a6e2df