eitaa logo
کانون دعا پژوهی صادقین
1.1هزار دنبال‌کننده
996 عکس
616 ویدیو
69 فایل
کانون دعاپژوهی صادقین تلاش میکند از طریق نشر معارف صحف نورانی ادعیه ائمه اطهار (ع) ، عموم جامعه بخصوص قشر جوان را با آموزه های دعایی ائمه اطهار (ع) بویژه صحیفه ی سجادیه آشنا سازد
مشاهده در ایتا
دانلود
امام کاظم‌ می‏فرمايند: خدا را در روز جمعه هزار نسيم رحمت است که به هر بنده آنچه خواهد از آن رحمت‏ها عطا فرمايد. پس هر که بعد از عصر جمعه صد مرتبه سوره‏ی قدر را بخواند، خداوند آن هزار رحمت را مضاعف گرداند و به او عطا فرمايد.(۱) آیت الله سیدحسین یعقوبی ره؛ انیس الصادقین @dua_sadeqin
fereidooni 73.mp3
زمان: حجم: 4.03M
امام در فقره دوم از دعای هشتم می فرمایند: به خدا پناه میبرم از "مُتَابَعَةِ الْهَوَى" از پیروی کردن از هوی و هوس. یکی از مضامینی که در متون وحیانی، بسیار برآن تأکید شده، پرهیز از متابعت هوای نفس است. مقصود متابعت از نفس عماره است، در میل به لذتهایی که در دنیا وجود دارد، به نحوی که برای به دست آوردن آن لذتها، از حد و حدود شریعت خارج شویم. به تعبیر برخی از شارحان صحیفه سجادیه، متابعت از هوای نفس، کمر انسان را میشکند. در اهمیت همین مسئله ، قرآن می فرماید: "وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَى فَيُضِلَّكَ عَن سَبِيلِ اللَّه"(ص/ 25) «از هوی و هوس پیروی نکن که تو را از راه خدا دور میکند و گمراه می کند». لذا مخالفت با هواهای نامشروع، از مهمترین دستورات شریعت است. حضرت صادق ع فرمودند: "جاهِدوُا اَهوائَکمُ ، کَما تُجاهِدون اَعدائَکمُ" «با هواهای نفسانی خود مبارزه کنید، همانگونه که با دشمنان خود میجنگید». انسان پس از مجاهدت با نفس متوجه میشود که به تنهایی از عهده رام کردن نفس بر نمیاید، اینجاست که پناه می برد به خدای خودش. و بعد از کوشش خود و از مجاهده خود، به خدای متعال پناه میبرد. اینجاست که میفهمد تا نظر عنایت خدا به بنده نباشد و به تعبیر اهل معرفت، تا نور توحید به قلب نتابد، صفات بد از درون انسان خارج نمیشود، والا اگر انسان خیال کند با کم خوری و پرهیز، تسلط بر نفس پیدا میکند، خیالی باطل است. پس همچنان که انسان نباید به جز به خدا اعتنا و اتکا کند، به ریاضت و مجاهدت خود هم نباید اعتنا کند. لذا امام با "اللَّهُمَّ إِنيِّ أَعُوذُ بِكَ" این دعا را آغاز میکنند. @dua_sadeqin
🌹زیارتنامه حضرت رقیه سلام الله علیها بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّةَ،عَلَیْکِ التَّحِیَّةُوَاَلسَّلامُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـابِنْتَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلِیِّ بْنِ اَبی طالِبِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِسـاءِ الْعالَمینَ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یابِنْتَ خَدیجَةَالْکُبْرى اُمِّ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ وَلِىِّ اللهِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ وَلِىِّ اللهِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَاالرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا التَّقیّةُ النَّقیَّةُ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الزَّکِیَّةُ الْفاضِلَةُ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْبَهِیَّةُ، صَلَّى اللهُ عَلَیْکِ وَعَلى رُوحِکِ وَبَدَنِکِ،فَجَعَلَ اللهُ مَنْزِلَکِ وَمَاْواکِ فِى الْجَنَّةِ مَعَ آبائِکِ وَاَجْدادِکِ،الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّارِ، وَعَلَى الْمَلائِکَةِ الْحـافّینَ حَوْلَ حَرَمِکِ الشَّریفِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ،وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ وَسَلَّمَ تَسْلیماً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. ┄┅┅─═◈═━ @dua_sadeqin
fereidooni 73.mp3
زمان: حجم: 4.03M
امام در فقره دوم از دعای هشتم می فرمایند: به خدا پناه میبرم از "مُتَابَعَةِ الْهَوَى" از پیروی کردن از هوی و هوس. یکی از مضامینی که در متون وحیانی، بسیار برآن تأکید شده، پرهیز از متابعت هوای نفس است. مقصود متابعت از نفس عماره است، در میل به لذتهایی که در دنیا وجود دارد، به نحوی که برای به دست آوردن آن لذتها، از حد و حدود شریعت خارج شویم. به تعبیر برخی از شارحان صحیفه سجادیه، متابعت از هوای نفس، کمر انسان را میشکند. در اهمیت همین مسئله ، قرآن می فرماید: "وَلَا تَتَّبِعِ الْهَوَى فَيُضِلَّكَ عَن سَبِيلِ اللَّه"(ص/ 25) «از هوی و هوس پیروی نکن که تو را از راه خدا دور میکند و گمراه می کند». لذا مخالفت با هواهای نامشروع، از مهمترین دستورات شریعت است. حضرت صادق ع فرمودند: "جاهِدوُا اَهوائَکمُ ، کَما تُجاهِدون اَعدائَکمُ" «با هواهای نفسانی خود مبارزه کنید، همانگونه که با دشمنان خود میجنگید». انسان پس از مجاهدت با نفس متوجه میشود که به تنهایی از عهده رام کردن نفس بر نمیاید، اینجاست که پناه می برد به خدای خودش. و بعد از کوشش خود و از مجاهده خود، به خدای متعال پناه میبرد. اینجاست که میفهمد تا نظر عنایت خدا به بنده نباشد و به تعبیر اهل معرفت، تا نور توحید به قلب نتابد، صفات بد از درون انسان خارج نمیشود، والا اگر انسان خیال کند با کم خوری و پرهیز، تسلط بر نفس پیدا میکند، خیالی باطل است. پس همچنان که انسان نباید به جز به خدا اعتنا و اتکا کند، به ریاضت و مجاهدت خود هم نباید اعتنا کند. لذا امام با "اللَّهُمَّ إِنيِّ أَعُوذُ بِكَ" این دعا را آغاز میکنند. @dua_sadeqin
هدایت شده از محمد رضا فریدونی
● امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: رُوِيَ عَنِ الصَّادِقِ (عليه السلام) مَنْ كَانَتْ لَهُ حَاجَةٌ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَلْيَقِفْ عِنْدَ رَأْسِ الْحُسَيْنِ (عليه السلام) وَ لْيَقُلْ- يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ تَشْهَدُ مَقَامِي وَ تَسْمَعُ كَلَامِي وَ أَنَّكَ حَيٌّ عِنْدَ رَبِّكَ تُرْزَقُ فَاسْأَلْ رَبَّكَ وَ رَبِّي فِي قَضَاءِ حَوَائِجِي فَإِنَّهَا تُقْضَى إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى‏. ➖ ترجمه: هرکس به پیشگاه خدای عزوجل حاجتی دارد، نزد رأس [مطهر امام] حسین علیه‌السلام بایستد و بگوید: ای ابا عبدالله! شهادت می‌دهم که جایگاه مرا می‌بینی و سخنم را می‌شنوی و زنده هستی و در نزد پروردگارت روزی داده می‌شوی؛ پس، از پروردگارت بخواه که حاجت‌های من را برآورد؛ پس إن شاء الله تعالی حاجتش برآورده می‌گردد.» 📕 مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، جلد 10، صفحه 345
نهم صفر سالروز شهادت عماریاسر عمار یاسر یا عمار بن یاسر صحابی پیامبر(ص)، از نخستین مسلمانان و از یاران نزدیک و نخستین شیعیان امام علی(ع) بود. وی فرزند یاسر و سمیه اولین شهدای اسلام است. عمار در هجرت به مدینه همراه پیامبر بود و در ساخت مسجد قبا همکاری داشت و در همه جنگ‌های پیامبر نیز شرکت داشت. روایاتی از پیامبر اکرم(ص) در فضیلت عمار نقل شده از جمله اینکه بهشت مشتاق اوست. عمار بعد از رحلت پیامبر(ص) در حمایت از حضرت علی(ع) از بیعت با ابوبکر سرباز زد. عمار در زمان خلافت علی‌(ع‌) از همراهان و نزدیکان آن حضرت بود و در جنگ صفین به دست لشکریان معاویه شهید شد. پیامبر(ص) در حدیثی شهادت وی به دست گروه باغی (شورشگر) را از پیش اطلاع داده بود. ولی هنگام شرکت در جنگ به علی ع عرض کرد : (( به خدا قسم با بصیرت و بینش از شما پیروی می کنم ؛ زیرا در روز جنگ حنین از پیامبر ص شنیدم که فرمود : ای عمار ! پس از من فتنه و آشوبی پیش می آید در این موقع از علی ع پیروی کن که حق با اوست و او با حق است )) او در میدان جنگ با اصابت نیزه به شهادت رسید و بعد از شهادت، علی ع خود را بر بالینش رساند و بسیار گریست. آرامگاه عمار در شهر رقه سوریه کنار آرامگاه اویس قرنی قرار دارد که در ۱۳۹۳ش به دست گروه داعش به طور کامل تخریب شد. @dua_sadeqin
هدایت شده از محمد رضا فریدونی
🏴 مرحوم آية اللَه حاج سيّد محمّد رضا گلپايگانى- رحمة اللَه عليه- به فرزند ایشان آقا حاج سید محسن طهرانی فرمودند: «والد شما يكى از شخصيّت‏هاى كم نظير عالم تشيّع می‌‏باشد.» (افق وحى، ص537) نهم صفر، سالگرد ارتحال علامه سید محمد حسین طهرانی رحمة اللَه عليه تسلیت باد. 🔍 @anvar_alhikmah 🔍 @anvar_alhikmah_info
هدایت شده از سیدمیثم موسویان
fereidooni 74.mp3
زمان: حجم: 4.84M
⭐️در دعای هشتم صحیفه، امام سجاد ع به خدا پناه میبرد از این که با مسیر هدایت مخالفت کند. «وَ مُخَالَفَةِ الْهُدَى» ⭐️در روایات آمده: انسان عاقل، وقتی وارد مسیری میشود، راهی هم برای خروج خودش، باید در نظر بگیرد. نقل است، فضیل عیاض، کاروان میزده، اما هر چیزی را که میدزدیده، در دفتری مینوشته، تا اگر روزی پشیمان شد؛ بتواند برگرداند. ⭐️مخالفت با هدایت؛ مخالفت با حق تعالی است. ⭐️صفت بعدی که امام از آن به خدا پناه میبرد غفلت است. «وَ سِنَةِ الْغَفْلَةِ» یعنی خواب غفلت. ⭐️ اهل معرفت، غفلت را به معنای به بطالت گذرانیدن عمر میدانند و امام سجاد در دعای ابوحمزه ثمالی؛ یکی از علل محرومیت انسان از راز و نیاز را بطالت میشمارد. "أَوْ لَعَلَّكَ رَأَيْتَنِي آلِفَ مَجَالِسِ الْبَطَّالِينَ فَبَيْنِي وَ بَيْنَهُمْ خَلَّيْتَنِي" ⭐️ نشستن با اهل غفلت؛قلب را از هدف غافل میکند. لذا توصیه اهل معرفت این است که انسان باید از رفیق بد جنس و از رفیق ناجنس، حذر کند. @dua_sadeqin
17.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈•꧁༼﷽༽꧂•┈ 🎥 استاد محمد رضا فریدونی 🔸قرائت فراز هایی از دعای بیست و یکم صحیفه سجادیه ◽️«دکتر محمد رضا فریدونی » •┈┈••✾☘️📖☘️✾••┈ • ✅@dua_sadeqin
🌷 امام صادق(علیه السلام) : 🖌 هر گاه مؤمن به برادر خود تهمت می‌زند ایمان در قلب او از بین می‌رود ، همچنان که نمک در آب ذوب می‌شود. 📚 کافی ، ج۲ ، ص۳۶۱ @dua_sadeqin