May 11
#زنگ_علوم
#خوراکی_ها
#اهداف_درس
#ایجاد_قوه_کاوشگری_علمی
#شکوفا_شدن_پدیده_علمی
هدف درس علوم ایجادقوه ی کاوشگری علمی است و شکوفا شدن این پدیده در دانش اموزان پس باید دانش اموزان را در درس علوم به سمتی راهنمایی کنیم ،که هم به سواد علمی و هم فن آوری (تبدیل علم به عملی و کاربردی کردن)برسانیم .
در این درس با اینکه بر روی تغذیه میان وعده متمرکز شده ایم ولی می توان به حسب علاقه ی دانش اموزان برای بهتر درک کردن درس از موضوعاتی مثل فیلم،کارتون،کتاب،برنامه و ....که تا به حال مشاهده کردند استفاده کنیم .
#علوم_خوراکیها
اهداف کلی: آشنایی فراگيران با خواص غذای سالم
اهداف جزئی:
۱ -آشنایی فراگيران با خواص پروتئينها در بدن
۲ -آشنایی فراگيران با خواص قند و نشاسته در بدن
۳ -آشنایی فراگيران با خواص چربیها در بدن
۴ -آشنایی فراگيران با خواص ویتامينها در بدن
اهداف رفتاری:
۱ -فراگيران باید بتوانند غذای سالم را تشخيص دهند. (مهارتی)
۲ -فراگيران باید بتوانند فواید غذای سالم را بيان کنند. (دانستنی)
۳ -فراگيران باید بتوانند به خوردن غذای سالم علاقه مند باشند. (نگرشی)
۴ -فراگيران باید بتوانند خواص پروتئين، چربی، ویتامين، قند را در بدن بيان کنند. (دانستنی)
۵ -فراگيران باید بتوانند بيان کنند که غذای سالم از چه چيزهایی تشکيل شده است. (دانستنی)
: سوالات_انگیزشی
۱ -چند نوع غذا نام ببرید؟
۲ -غذا چه فایدهای برای بدن دارد؟
۳ -در طول شبانه روز چه غذاهایی میخورید؟
#خوراکیها
#هرم_غذایی
#دسته_بندی_خوراکی_ها
#اشنایی_با_غذاهای_مناسب
#بارش_فکری
#روش_جمع_آوری_اطلاعات
"چگونه غذاهای سالم برای کودکان میتواند مفید باشد؟
اگر برنامهای سرشار از غذاهای سالم برای کودک داشته باشید، میتوانید با استفاده از آن عادات سالم غذایی را برای کودک پایه ریزی کنید. رشد صحیحش را تضمین نمایید و قدرت شناختیاش را بالا ببرید. سالم نگهشان دارید و خطر ابتلا به بیماریهای مزمن را در آنها کاهش دهید.
1⃣ایجاد عادات غذایی سالم
2⃣رشد قدرت شناختی
3⃣تقویت سیستم ایمنی
4⃣پیش گیری از بیماری های مزمن
5⃣بهبود فرایند رشد
در ابتدا در مورد انواع خوراکی ها در کلاس بحث شد و از راه مراحل پژو هش که در درس قبل یادگرفتیم با مشاهده مواد غذایی سوالی طرح کردیم
که مواد غذایی سالم چه چیزهایی هستند ؟اجازه دادم بچه ها نظراتشان را بدهند حتی بچه ها نظرات تخصصی در زمینه ی غذاهای گرم و سرد و مصلح انها و ...عنوان میکردند
مرحله. چهارم دسته بندی اطلاعات بود نظرات نوشته شد و دسته بندی کردیم و نتیجه گرفتیم که غذاها و صبحانه سالم مثل ارده با عسل،شیر عسل،نان و پنیر و گردو ،ماهی با خرما ،عدسی با گلپر ،کشک ،بلغور شیره و 😋😋😋😋
در آخر زنگ ۴ گروه مواد غذایی را دسته بندی کرده و نوشتیم .
خلاصه کلاس خوشمزه ای داشتیم
زنگ فارسی
در ابتدا علامتهای جمع در قالب داستان خانم خرگوشه گفته شد .
اینکه در سال گذشته با علامت جمع ( ان و ها ) آشنا شدند و امسال علامت جمع ( ات )را آموختند .کلی مثال زدیم و خندیدیم .
#پدربزرگ
شعر زیبای پدربزرگ خوانده شد .
پسرهای گلم هر کدام از روی شعر با صدای زیبا خواندند و بعد با هم همخوانی کردیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر زیبای پدربزرگ
تقدیم به همه ی فرشته های زمینی
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
#اجتماعی
#من_بزرگتر_شده ام
🔴 عنوان درس. من بزرگ تر شدم
اهداف :
اشنایی دانش اموزان با تغییرات بدنی و تغییر نیازها و توانایی های خود
آشنایی دانش اموزان با خط زمان. مفاهیم حال اینده و گذشته
کسب مهارت در برقراری ارتباط با دیگران
کسب مهارت در طبقه بندی مدارک و شواهد را بر اساس زمان
هنگام تدریس این درس از دانش اموزان پرسیدم چه وسایل و مدارکی از سال های کودکی یا سال های قبل دارند ؟
این مدارک میتونه لباس کودکی یا شیشه شیر نوزادی یا وسایل اسباب بازی در سنین کودکی
روپوش سال قبل. دست خط کلاس اول. عکس و ... باشد.
حتی پسران گلم میتوانند این وسایل را بچینند و خط زمان درست کنند عکس بگیرند و برای من ارسال کنند تا در کانال قرار دهم.
برای اموزش درس
ابتدا مراحل رشد گیاه را بیان کردم و
از بچه ها خواستم مشاهدات خودشان را بیان کنند و بعد توضیحاتی دادند .
بعد در مورد تغییرات بدنی تغییر نیازها و تغییرات تواناییها و خط زمان با یکدیگر صحبت و گفتگو کردیم.
پسرهای گلم در مورد وسایل کودکیشان با یکدیگر صحبت کردند .
گل پسرهای نازنین بعد از پاسخ ب سوالات کاربرگ ۱و۲و۳ را از آخر کتاب بیابند و در کتاب کامل کنند .
🌺🌺🌺🌺
تا جلسه ی بعد زمان برای انجام دادن این تکلیف دارید .🌺
#پرکردن_جاهای_خالی
اهداف:
#درست_نویسی
#زیبا_نویسی
#خوانا_نویسی
#تقویت_قوه_دیداری
#تقویت_حافظه_تقویت_دقت_و_سرعت
در این روش ابتدا از متن درس محله ی ما کلماتی انتخاب کردم و این کلمات را به صورت جاخالی در اختیار نویسندگان کوچک قرار دادم و از آنها خواستم بدون مراجعه به کتاب و با توجه به جملات داخل درس که خوانده اند این جاهای خالی را کامل کنند..