eitaa logo
انقلابی بمانیم ثامن الائمه
10.3هزار دنبال‌کننده
17.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
2.8هزار فایل
ارتباط باما @e_beman ۰۹۱۵۳۰۳۳۶۷۸ https://eitaa.com/joinchat/3854106624Cf45f39fbd0 🚨 گروه اندیشه ورزان خراسان رضوی وابسته به ڪانال نخبگانی انقلابے بمانیم ثامن‌الائمه(👇) 🆔 eitaa.com/joinchat/1422655548C96e48cff85
مشاهده در ایتا
دانلود
گزارش روز 🔰 شلیک به توهم صهیونی در روزهای اخیر تصاویر و ویدئوهای متعددی از «رد موشک‌های بالستیک در آسمان شهرهای مختلفی مانند تهران، اصفهان، مشهد، خرم‌آباد، مهاباد و حتی مناطق غربی کشور از جمله کرمانشاه» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که حکایت از یک مانور گسترده و از پیش اعلام نشده داشت. اگرچه سپاه پاسداران تا این لحظه «به طور رسمی این مانور را تأیید یا تکذیب نکرد»، اما گستردگی جغرافیایی پرتاب‌ها، پیام‌های راهبردی روشنی را به اتاق‌های فکر تل‌آویو و واشینگتن مخابره کرد. این تحرک نظامی در زمانی صورت می‌گیرد که رسانه‌های غربی و صهیونی در هفته‌های اخیر بر لزوم برخورد سخت با توان دفاعی ایران متمرکز شده‌اند. طبق گزارش‌های منتشر شده، محافل صهیونی مدام بر این گزاره تأکید دارند که «قدرت موشکی ایران اصلی‌ترین تهدید برای امنیت اسرائیل است و باید به هر قیمتی نابود شود». تحلیلگران معتقدند مانور اخیر، پاسخی میدانی به این لفاظی‌هاست. در واقع، تهران با به حرکت درآوردن لانچرهای خود نشان داد که برخلاف ادعاهای مطرح شده پس از جنگ ۱۲ روزه مبنی بر انهدام بخش بزرگی از توان پرتابی ایران، «ایران به سرعت در حال بازسازی زرادخانه موشکی است.»تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونی به دنبال پیاده‌سازی الگویی مشابه سوریه در ایران است. صهیونیست‌ها پس از سقوط حاکمیت سوریه، با سوءاستفاده از شرایط گذار، صدها حمله هوایی به جای جای سوریه انجام داده و بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های نظامی سوریه را نابود کرد تا این کشور را به سرزمینی «عاری از سلاح‌های راهبردی دفاعی» تبدیل کند. می‌توان گفت که ایران با این نمایش دو نکته را به غرب و صهیونیست‌ها مخابره کرد نخست اینکه تکرار چنین سناریویی در ایران بیشتر یک خیال خام است و مهم‌تر آنکه پایگاه‌هایی که در جنگ ۱۲ روزه هدف اصلی حملات بودند، اکنون کاملاً بازسازی شده و در فاز عملیاتی هستند. از طرفی هم شواهد نشان می‌دهد که در درگیری‌های پیشین، سامانه‌های داخلی رژیم صهیونی مانند آرو و گنبد آهنین کارایی لازم را در برابر موشک‌های پیشرفته‌ای چون «فتاح ۱ و ۲» نداشتند و بار اصلی دفاع بر دوش سامانه آمریکایی «تاد» افتاد؛ با این حال، گزارش‌های اندیشکده‌هایی همچون JINSA و CSIS فاش کرده‌اند که ایالات متحده برای رهگیری موشک‌های ایرانی، حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ رهگیر تاد مصرف کرده است که این مقدار «معادل حدود ۲۵ درصد موجودی جهانی خود» است. نکته حائز اهمیت این است که جبران این خلاء تسلیحاتی برای آمریکا «حداقل تا پس از سال ۲۰۲۷ طول می‌کشد». در حالی که ایران با اتکا به تولید داخلی، توان آفندی خود را به صورت مستمر تقویت کرده است، جبهه مقابل با بحران زنجیره تأمین و محدودیت در تولید موشک‌های رهگیر مواجه است. بنابراین می‌توان ادعا کرد که این مانور در واقع یک نمایش از «تاب‌آوری بالای برنامه موشکی ایران» در برابر فرسودگی توان پدافندی متحدان رژیم صهیونی است. ✍ (حسن نوروزی)  https://eitaa.com/e_beman
⬅️معماری مقاومت در قلب «جنگ مهار» استراتژی متوکل عباسی در انتقال امام هادی (ع) به سامرا، یک «جنگ مهار» تمام‌عیار بود؛ محاصره فیزیکی امام برای قطع ارتباط او با امت و مرگ تدریجی جریان تشیع. اما امام (ع) در قلب این زندان، یک «ضد-دکترین» هوشمندانه را معماری کرد که بر دو ستون استوار بود: سازماندهی نرم و تهاجم شناختی. ستون اول، «سازمان وکالت» بود؛ یک شبکه ارتباطی پیچیده، امن و غیرمتمرکز که مانند سیستم عصبی، محاصره اطلاعاتی دشمن را شکست و به امام اجازه داد تا از قلب زندان، یک امت جهانی را مدیریت و راهبری کند. این، پیروزی «سازماندهی» بر «فشار سخت» بود. ستون دوم و راهبردی‌تر، تولید یک «سلاح شناختی» قدرتمند بود: . این زیارت، یک متن عبادی صرف نیست؛ این یک «نقشه راه هویتی» و یک «دوره فشرده دکترین امامت» است. امام با این نقشه راه، «سیستم‌عامل» فکری شیعه را در برابر ویروس‌های فکری دشمن، واکسینه کردند. این، پیروزی «قدرت معنا» بر «قدرت رسانه» بود. امروز، ما نیز در میانه یک «جنگ مهار» مدرن با ابزارهای تحریم و امپراتوری رسانه‌ای دشمن قرار داریم. دکترین سامرا به ما می‌آموزد که راه پیروزی، نه در شکستن محاصره فیزیکی، که در «دور زدن» آن از طریق «مقاومت شبکه‌ای» (تقویت شبکه‌های مردمی و انقلابی) و «تسخیر اذهان» (تولید محتوا فکری عمیق و هویت‌بخش) است. این، تنها راه برای شکستن زندان سامرای مدرن است. ✍️ https://eitaa.com/e_beman
✅ چرا قطعنامه ۲۲۳۱ بسته شد و مناقشه امروز شورای امنیت فاقد مشروعیت است؟ ❇️ برگزاری نشست شورای امنیت در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۵ برای بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱، صحنه بروز یک مناقشه حقوقی کم‌سابقه شد. در حالی که ایران، روسیه و چین با استناد به متن صریح قطعنامه، بر پایان طبیعی آن و خروج پرونده هسته‌ای ایران از دستور کار شورا تأکید دارند، تروئیکای اروپایی با تفسیر موسع از مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک» مدعی احیای تحریم‌های پیشین هستند. این اختلاف، نه یک نزاع فنی ساده، بلکه جدالی بنیادین بر سر حاکمیت قانون و اعتبار قطعیت اسناد شورای امنیت است؛ جایی که تفسیر حقوقی روشن در برابر قرائت سیاسی و گزینشی قرار گرفته است. ❇️ مبنای حقوقی موضع ایران، روسیه و چین بر بند عملیاتی ۸ قطعنامه ۲۲۳۱ استوار است که به‌صراحت اعلام می‌کند ده سال پس از «روز تصویب» برجام، بررسی موضوع در شورای امنیت خاتمه می‌یابد. این مهلت در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۶ مهر ۱۴۰۴) پایان یافته و به‌موجب آن، تمامی محدودیت‌ها، سازوکارها و الزامات ناشی از این قطعنامه به‌طور خودکار منقضی شده‌اند. در نتیجه، قطعنامه ۲۲۳۱ دیگر موجودیت حقوقی ندارد و تداوم جلسات یا گزارش‌دهی دبیرکل فاقد مبنای قانونی است. در مقابل، استدلال تروئیکای اروپایی بر تقدم مکانیسم ماشه بر تاریخ انقضا، تفسیری خلاف متن و روح قطعنامه تلقی می‌شود. ❇️ افزون بر این، فعال‌سازی مکانیسم ماشه از سوی کشورهای اروپایی با ایرادات جدی حقوقی روبه‌روست. از منظر حقوق معاهدات، این کشورها پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، در ایفای تعهدات اقتصادی خود ناکام ماندند و بدین‌ترتیب دچار نقض اساسی توافق شدند. بر پایه اصولی چون «دکترین دستان پاک» و منع سوءاستفاده از حق، طرف ناقض نمی‌تواند از سازوکار حل اختلاف برای مجازات طرف مقابل استفاده کند. حتی اگر مشروعیت این اقدام مفروض گرفته شود، انقضای کامل قطعنامه ۲۲۳۱، به‌طور منطقی و حقوقی، به معنای زوال مکانیسم ماشه نیز هست؛ چرا که ابزار یک سند منقضی‌شده نمی‌تواند مبنای احیای تعهدات پیشین قرار گیرد. ❇️ در نهایت، مخالفت صریح روسیه و چین با این روند، نبود اجماع در شورای امنیت و نادیده‌گرفتن گام‌های همکاری‌جویانه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی – از جمله تفاهم قاهره – همگی مشروعیت سیاسی و حقوقی ادعاهای اروپایی را بیش از پیش تضعیف کرده است. این مناقشه، آزمونی تعیین‌کننده برای اعتبار شورای امنیت و اصل قطعیت حقوقی در نظام بین‌الملل است. اصرار بر تفسیرهای موردی از اسناد منقضی‌شده، نه‌تنها بحران هسته‌ای ایران را حل نمی‌کند، بلکه رویه‌ای خطرناک می‌آفریند که می‌تواند بنیان حقوق بین‌الملل را متزلزل سازد. تنها مسیر عبور از این بن‌بست، بازگشت به دیپلماسی و احترام به چارچوب‌های حقوقی توافق‌شده است. ❇️ افزون بر همه این موارد، تلاش تروئیکای اروپایی برای پیشبرد ادعای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، نه‌تنها با مخالفت صریح روسیه و چین مواجه شد، بلکه عملاً به دلیل عدم تصویب، به هیچ تصمیم الزام‌آور یا قطعنامه جدیدی در شورای امنیت منجر نشد؛ امری که خود گواه دیگری بر فقدان مشروعیت حقوقی این روند است. ✍ https://eitaa.com/e_beman
✅ افشای نقش اسرائیل در سازمان‌دهی نظامی دروزهای سویداء ❇️ بر اساس گزارش «یدیعوت آحرونوت»، مقام‌های پیشین اسرائیلی از تشکیل یک «شورای نظامی دروزی» در استان سویداء سوریه با حمایت مستقیم اسرائیل خبر داده‌اند. ❇️ این شورا با حضور حدود ۲۰ نیروی دارای سابقه نظامی و حمایت شیخ حکمت الهجری شکل گرفته و هدف آن، سامان‌دهی ساختار نظامی دروزها و حرکت به‌سوی ایجاد موجودیتی مستقل عنوان شده است. ❇️ طبق این گزارش، اسرائیل از طریق نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) منابع مالی، آموزش نظامی و تسلیحات در اختیار این شورا قرار داده است. کمک‌های مالی که در ابتدا ده‌ها هزار دلار بود، پس از سقوط نظام بشار اسد به حدود نیم میلیون دلار افزایش یافت و آموزش نیروهای دروز، از جمله زنان، در مناطق تحت کنترل کردها همچنان ادامه دارد. ❇️ منابع یادشده افزوده‌اند تسلیحات تحویلی شامل سلاح‌های سبک، تجهیزات دید در شب و مهمات بوده و بخشی از آن از سلاح‌های ضبط‌شده از حزب‌الله و حماس تأمین شده است. ❇️ همچنین قسد موشک‌های ضدزره و تصاویر ماهواره‌ای اسرائیلی را در اختیار دروزها قرار داده و پس از دیدار احمد الشرع با دونالد ترامپ در عربستان، ارسال مستقیم سلاح از سوی اسرائیل متوقف شده است. https://eitaa.com/e_beman
🔰نگاهی گذار به لایحه بودجه ۱۴۰۵ ۱-بودجه ای به شدت انقباضی ۲-حذف شدن ارز ترجیحی ۳-افزایش ۶۲ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت ۴-افزایش ۲۵ درصدی انتشار اوراق بدهی ۵-افزایش مالیات بر ارزش افزوده از نرخ ۱۰ درصد به ۱۲ درصد ۶-کاهش ۷۰ درصدی وابستگی درآمدی دولت به فروش نفت ۷-افزایش ۲۰ درصدی حقوق در مقابل تورم اسمی ۵۰ درصدی ۸-افزایش نیافتن بودجه های عمرانی دولتنتیجه گیری: آنچه واضح است درآمدهای دولت جوابگوی هزینه هایش نمی باشد و دولت قصد کتمان آن را ندارد. به شرط تصویب و عدم اصلاح، بودجه سال ۱۴۰۵ بودجه ای با محوریت درآمدهای مالیاتی است تا درآمدهای نفتی.این بودجه اگر چه می تواند اثرات مثبتی نظیر کاهش فشار تورمی، شفافیت مالی دولت و رانت زدایی از اقتصاد کشور را داشته باشد ولی تبعات منفی از قبیل کاهش رشد اقتصادی، بی علاج ماندن فرسودگی زیرساخت ها، افزایش رکود اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری را به همراه خواهد داشت https://eitaa.com/e_beman
هدایت شده از حیدر
سلسله نشست های وبیناری در فضای مجازی(ایتا) سخنران: جناب آقای دکتر ساسان شاه ویسی موضوع: بررسی فضای اقتصادی کشور تاریخ: چهارشنبه: ١۴۰۴/۱۰/۰٣ ساعت: ٢۱:۰۰ لینک ورود به نشست: 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1552548645C65f09c9e33
🔰 روزمان را با آغاز کنیم ✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ ✨✨✨ ✨✨ ✨ ❇️ پنج جایزه خداوند برای کسانی که به مردم خدمت کنند لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنى‌ وَ زِيادَةٌ وَ لا يَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَ لا ذِلَّةٌ أُولئِكَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيها خالِدُونَ «26» 💠 براى آنان كه نيكى كنند، پاداشى نيكوتر (از نظر كيفى) و افزون‌تر (از نظر كمّى) خواهد بود و بر چهره‌ى آنان غبار ذلّت و خوارى ننشيند، آنان اهل بهشتند و هميشه در آنجايند ⤵️ [پیام ها] : 1⃣ دريافت الطاف الهى، مخصوص نيكوكاران است. «لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنى‌» 2⃣ خداوند، هم پاداش عمل را مى‌دهد و هم تشويق مى‌كند. «الْحُسْنى‌ وَ زِيادَةٌ» 3⃣ پاداش نيكوكاران در قيامت، بهترين پاداش‌هاست. «لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنى‌» 4⃣ آنان كه به غيرخدا رو كنند عذرى ندارند، چون خداوند هم دعوت مى‌كند، «يَدْعُوا إِلى‌ دارِ السَّلامِ» هم راهنمايى مى‌كند، «يَهْدِي مَنْ يَشاءُ» هم مزد مى‌دهد، «الْحُسْنى‌» و هم اضافه مى‌دهد. «زِيادَةٌ» و هم اضافه‌اش بسيار مهم است. 5⃣ احسان و نيكى در دنياى زودگذر و فانى، زندگى در بهشت جاودان را بدنبال دارد. أَحْسَنُوا ... هُمْ فِيها خالِدُونَ‌ ✍ 🎋https://eitaa.com/e_beman
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا