روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
🌼🌻مستضعفین یعنی ائمّه و پیشوایان بالقوّهی عالَم بشریّت
آیه 5 سوره قصص
وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ «5»
و ما اراده كردهايم بر كسانى كه در زمين به ضعف و زبونى كشيده شدند، منّت گذاريم و آنان را پيشوايان و وارثان (روى زمين) قرار دهيم.
🌼✅ امام خامنه ای در دیدار بسیجیان ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
. مستضعفین چه کسانی هستند؟ مستضعفین را بد معنا میکنند؛ مستضعفین را به افراد فرودست یا حالا اخیراً -یعنی این چند سال اخیر باب شده- اقشار آسیبپذیر [معنا میکنند]، یعنی آسیبپذیران؛ نه، قرآن مستضعف را این نمیداند، قرآن میگوید: وَنُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الاَرضِ وَنَجعَلَهُم اَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوٰرِثین؛مستضعفین یعنی ائمّه و پیشوایان بالقوّهی عالَم بشریّت؛ این معنای مستضعفین است: کسانی که وارثان زمین و همهی موجودی زمین خواهند بود؛ بسیج مستضعفین این است. مستضعف یعنی آن کسی که بالقوّه صاحب وراثت عالَم است، بالقوّه خلیفةالله در زمین است، بالقوّه امام و پیشوای عالَم بشریّت است.
🌼✅تدوین : رجبعلی بازیاد
https://eitaa.com/e_beman
#تبیین اساس کار ماست.
تبیین اساس کار ما است. ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمیافتد، جسمها بهکار نمیافتد.
💠این عید، عید تمام بشر است. تمام بشر را ایشان هدایت خواهند کرد ان شاءالله ، و ظلم و جور را از تمام روی زمین بر می دارند به همان معنای مطلقش.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٢،صفحه ٢٠٨
بخوان دعای فرج را، دعا اثر دارد! ..... دعا کبوتر عشق است و بال و پر دارد
بخوان دعای فرج را و عافیت بطلب ..... که روزگار بسی فتنه زیر سر دارد
بخوان دعای فرج را و ناامید مباش ..... بهشت پاک اجابت هزار در دارد
بخوان دعای فرج را که صبح نزدیک است ..... خدای را، شب یلدای غم سحر دارد
بخوان دعای فرج را به شوق روز وصال ..... مسافر دل ما، نیت سفر دارد
بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا ..... ز پشت پرده ی غیبت به ما نظر دارد
بخوان دعای فرج را که دست مهر خدا ..... حجاب غیبت از آن روی ماه بر دارد
طوفان بیثباتی
میدلایست نوشت پس از پنج سال، اهداف عملیات طوفان قاطع عربستان علیه یمن غیرقابل تحقق و وضعیت میدانی بهشدت بیثبات است.به گزارش صبح صادق این نشریه افزود: ائتلاف عرب شامل ۱۰ کشور مسلمان سنی با حمایت استراتژیک آمریکا و انگلیس از بُعد وسعت و قدرت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. شکاف داخل نیروهای تحت حمایت ائتلاف، تجارت ناتمام حوثیها را برای کسب قلمرو و منابع بیشتر تسهیل کرده است. در وضعیت میدانی، نفوذ ایران در حیاطخلوت جنوبی عربستان سعودی افزایش یافته است، حوثیها قدرت بیشتری پیدا کردهاند و هزینههای مداخله نظامی ریاض هم رو به افزایش است.
فراز و فرود محمد نوریزاد ـ ۱
جهالت و افراطیگری!
از مصداقهای «جاهل» در کلام حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) کسی است که دچار افراط و تفریط باشد. در روند انقلاب اسلامی و زمانه تقسیم مواهب قدرت همواره افرادی بودهاند که چنان خود را انقلابی و فدایی نظام و رهبری جلوه میدادند که هیچگاه به ذهن کسی خطور هم نمیکرد ممکن است روزی از انقلاب پشیمان شوند اما چرخش ایام و تزاحم منافع فردی و جناحی با منافع انقلاب و نظام اسلامی آزمون دشواری است که عیار افراد را نشان میدهد. بررسی احوالات آقای «محمد نوریزاد» و فراز و فرودهایی که طی کرده با این نگاه عبرتآموز است.
وی که متولد ۱۳۳۱ در روستایی در شهرستان شهریار و فارغالتحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت است. بعد از ورود به عالم هنر با برخی فعالیتهای هنری همچون اجرای برنامههای جهاد سازندگی و روایت فتح، مستندسازی مجموعههای «ما اهل مسجدیم» و «شبهای رمضان»، تألیف کتاب «نقد آثار هنری» و... به شهرت رسید. محمد نوریزاد که در طول سه دهه انقلاب خود را فدایی نظام و رهبری میدانست و به شدت از پروژههای تلویزیونی بهرهمند بود، بعد از وقایع فتنهآمیز ۱۳۸۸ به کلی مشی مخالفت با نظام اسلامی را در پیش گرفت. وی چند سال قبل از فتنه درباره دیدار با رهبر معظم انقلاب با جمعی از اصحاب هنر گفته بود: «آنچه من در این جلسه دیدم صداقت کامل طرفین بود. همه در آرامش و امنیت کامل همه آنچه را که در ذهن داشتند در حضور مقام اول کشور بیان کردند. این یکی از درخشانترین جلسات بین رهبر یک نظام مردمی و صاحبان آثار هنری بود» اما با فاصله کوتاهی اظهار داشت: «هنر در سینمای دینی
فلسفه مبارزاتی امام راحل
مخالف با مبارزه مسلحانه
با اوج گرفتن نهضت اسلامی ملت ایران پس از دی ماه ۱۳۵۶، در میان انقلابیونی که مشی و مرام اسلامی را در مبارزه انتخاب کرده بودند و بر این باور بودند که در مسیر مبارزه باید مبتنی بر منطق اسلام عمل کرد و نظرات مراجع عظام شیعه را کسب کرد، یکی از مسائل مهم این بود که آیا برای رسیدن به پیروزی میتوان وارد فاز مسلحانه گسترده شد یا خیر؟ آیا انقلابیون هم میتوانند در برابر خشونت ارتش شاهنشاهی به اقدامات مسلحانه دست بزنند؟ در این میان نظر حضرت امام(ره) به عنوان رهبر بلامنازع نهضت اسلامی ملت ایران و مرجع عالیقدر شیعه از اهمیت بسزایی برخوردار بود. حضرت امام(ره) مخالفت خود با ورود به فاز مسلحانه را در جلسات مختلف به سمع و نظر سران گروههای مبارز رساندند و آنان را از خشونت و ورود به فاز مسلحانه و کشتار افسران ارتش شاهنشاهی منع کردند. این خط مشی از طرق مختلف به اطلاع فعالان سیاسی و مبارزانی که به حضرت امام(ره) اعتقاد داشتند، انتقال داده شد.«اکبر فلاحی» نویسنده کتاب «تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات امام خمینی در نجف» که مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است، به نقل از آیتالله موسوی بجنوردی مینویسد: «امام(ره) با ترور و اقدام مسلحانه بهشدت مخالف بود. هدف ایشان این بود که باید از راه حرکت مردمی و اکثریت آرا مبارزه را پیش برد. از ابتدا امام همین حرفها را میزدند؛ یعنی از همان اول دو رکن را برای حکومت اسلامی همیشه در کنار هم بیان میکردند و میگفتند که حکومت اسلامی بر دو رکن استوار است: یکی احکام اسلام و دیگری مردم. امام در عین اینکه به قیام مسل
عبدالله گنجی: بخشی از جریان اصلاحات اراده کرده است اکنون که راهی به سوی آمریکا نیست. آب باریکه دوران تحریم را با هدف انتقام از نظام ببندد. حملات رسانهای و این همانی دانستن چین و آمریکا را در این راستا باید ارزیابی کرد. چین دنبال منافع خود است اما حمایت از منتقدان آمریکا در شرایط سخت جز منافع اش است.
علیرضا زاکانی: مجلس مطلوب #مجلس یک نفره نیست و تجربه ناموفق مجلس دهم، برای نابودی هر مجلسی کافی است.باید کوشید تحولی در قامت مجلس راس امور رقم زد و به جای قبایل و باندها، نقشآفرینی همه #نمایندگان_مجلس را به رسمیت شناخت.
🔰 در تاریخ کمتر دورهای اتّفاق افتاده که بشر به قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته باشد
🔻 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت امام زمان(عج):
🔹 شاید در تاریخ بشر کمتر دورهای اتّفاق افتاده باشد که آحاد بشری در همه جای عالم جامعهی بشری به قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته باشند؛ چه نخبگان که آگاهانه این نیاز را احساس میکنند، چه بسیاری از مردم که احساس نیاز میکنند ولی در ناخودآگاهِ خودشان؛ احساس نیاز به یک منجی، احساس نیاز به مهدی، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، احساس نیاز به یک امامت معصوم، احساس نیاز به عصمت، به هدایت الهی. کمتر دورهای در تاریخ این همه احساس نیاز به این حقیقت والا انسان سراغ دارد.
🔹 امروز بعد از آنی که بشریّت مکاتب گوناگون و نحلههای فکری گوناگون و مسلکهای گوناگون را تجربه کرده از کمونیسم تا دموکراسی غربی تا لیبرال دموکراسیِ رایج در دنیا با این همه ادّعایی که اینها دارند، بشر بعد از اینکه اینها را تجربه کرده احساس آسایش نمیکند. بشر با این همه پیشرفتهای علمیِ حیرتآور که بکلّی وضع زندگی را در جهان تغییر داده، احساس خوشبختی نمیکند. بشریّت دچار فقر است، دچار بیماری است، دچار فحشا و گناه است، دچار بیعدالتی است، دچار نابرابری است، دچار شکاف طبقاتی بسیار وسیع است.
🔺 بشر دچار سوءاستفادهی قدرتها است از علم؛ قدرتها از علم سوءاستفاده میکنند؛ از کشفیّات طبیعت سوءاستفاده میکنند؛ از تواناییهای استخراج شدهی از طبیعت سوءاستفاده میکنند؛ بشر با اینها مواجه است. اینها موجب شده است که انسانها احساس خستگی کنند در همه جای دنیا؛ احساس نیاز به یک دست نجاتبخش کنند. ۹۹/۱/۲۱
برگی از #تاریخ اسلام
🔰✳️ادامه بحث جهانی شدن: (قسمت دوم)
🌷🌱به مناسبت نیمه شعبان میلاد منجی بزرگ بشر، مهدی منتظر(عج)🌱🌷
🌀آیا دانشمندان غیر مسلمان هم مانند دانشمندان مسلمان از جهانی سازی به شیوه غربی گریزانند؟
🔹به باور بسیاری از انسانهای هوشمند، جهانی سازی غربی جایگزینی دهان پر کن برای اصطلاح منفور «امپریالیسم» و توسعه طلبی به شمار می آید.
🌐نظر چند دانشمند غیر مسلمان را در این جا می آوریم:
1- جهانی شدن عبارت است از امپریالیسم فرهنگی، متکی بر سیطره اقتصادی غرب و نفوذ دائم و تسلط فرهنگی غرب بر توده ها (1).
2 و3 - جهانی شدن به مثابه سلطه بی چون وچرای تمدن غرب است بر مغز انسان های بی گناه.
4- جهانی شدن متضمن فشار بر جوامع، تمدن ها و سنت هاست(2).
5- گرایش تازه غرب یک «لیبرالیسم وحشی» است(3)؛
6-در عصر ما اکثریتی هستند که خوراک ندارند .آیا این دست آورد جهانی سازی غربی نیست؟ ابعاد منفی این جهانی سازی تنها اقتصادی نیست و تخریب بنیادهای اخلاقی را نیز به دنبال دارد.
7- جهانی شدن برای بورژوازی، حکم آب برای ماهی را دارد. جهانی شدن اقتصاد، از جهانی شدن فرهنگ و فروریختن ارزش های محلی و ملی سر درمی آورد(4).
🔸ولی غربی های متعصبی هم هستند که فرجام تاریخ را در غلبه تمدن و فرهنگ امریکایی و لیبرال دموکراسی می بینند و آنرا الگوی تکاملی مشترک برای کل جوامع انسانی میدانند. (5).
🔹این ادعاهای مغرورانه در حالی صورت می گیرد که بحران های متعددی در دنیای غرب (امریکا واروپا) پیش می آید، از جمله: بحران های معنوی، اخلاقی، اقتصادی و ...
🌎به مدد جهانی سازی غربی، صاحبان قدرت مند کارتل ها که اطلاع رسانی جهانی را در انحصار گرفته اند ، دست در جیب رقیب ناتوان می کنند، و تئوری پردازان آنها از «اعتماد متقابل» سخن می گویند.
🔹🔸پاورقی:
(1) «جهانی شدن»، ص٨٠.
(۲) «جهانی شدن وتحول در مؤلفه های سیاست خارجی».
(3) «جهانی شدن»، ص٨٧.
(4) همان، ص٩٠ و٩۶.
(5) «جهانی شدن وتحول در مؤلفه های سیاست خارجی».
✴️🔰تدوین : سید محمد حسین مرکبی
https://eitaa.com/e_beman
"انقلابی بمانیم ثامن الائمه"👈کانالی نخبه پسند و تحلیل گرا
https://eitaa.com/e_beman
"انقلابی بمانیم ثامن الائمه"👈کانالی نخبه پسند و تحلیل گرا
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
❎مگر خدا با مؤمنین صدر اسلام به این وعده ( جانشینی در زمین) عمل نکرد؟
مگر تحقق انقلاب اسلامی تحقق این وعده الهی نبوده است؛ البته ظهور نهایت آن وعده حتمی خداست
[سوره النور (24): آيه 55]
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً (نور/55)
خداوند به كسانى از شما كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام دادهاند، وعده داده است كه حتماً آنان را در زمين جانشين قرار دهد، همان گونه كه كسانى پيش از ايشان را جانشين كرد، و قطعاً دينى را كه خداوند براى آنان پسنديده است، براى آنان استقرار و اقتدار بخشد و از پى ترسشان امنيّت را جايگزين كند
❎بخشی از بیاناتامام خامنهای در ۵۳/۰۷/۰۱ در مسجد امام حسن علیهالسلام مشهد
1️⃣بعضی خیلی وسواسی میشوند و جمود میکنند، میگویند مخصوص زمان ولیعصر صلواتاللهوسلامهعلیه است. شکی نداریم ما در اینکه امام زمان مصداق کامل این آیه است. در این تردیدی نیست؛ اما کجای این آیه نوشته که مخصوص آن زمان است؟ بگویید ببینیم! چرا آیه را محدود میکنید؟ مگر خدا با مؤمنین صدر اسلام به این وعده عمل نکرد؟
2️⃣- «لیستخلفنهم فی الارض» که جانشینشان سازد بر روی زمین، همچنانی که مؤمنان پیشین را جانشین ساخته است. ما خیال میکنیم مؤمنین هر جا بودند از اول عالم، همیشه توسری خوردهاند، اصلاً تاریخدانی و جهانبینی عامهی مسلمانها این است که ایمان یعنی ملازمت با کتکخوری؛ مسلمبودن، مؤمنبودن، در راه خدا بودن، ملازم با زجرکشیدن است و شکنجهشدن و کشتهشدن و شکستخوردن. درست نقطهی مقابل آنی که قرآن میخواهد بگوید.
✳️✅تد وین : رجبعلی بازیاد
https://eitaa.com/e_beman
https://eitaa.com/e_beman
"انقلابی بمانیم ثامن الائمه"👈کانالی نخبه پسند و تحلیل گرا
https://eitaa.com/e_beman
"انقلابی بمانیم ثامن الائمه"👈کانالی نخبه پسند و تحلیل گرا
24.gif
382.9K
https://eitaa.com/e_beman
"انقلابی بمانیم ثامن الائمه"👈کانالی نخبه پسند و تحلیل گرا
29.gif
405K
https://eitaa.com/e_beman
"انقلابی بمانیم ثامن الائمه"👈کانالی نخبه پسند و تحلیل گرا