⏳🍃
🍃
•[ #در_راه_تمدن_بزرگ_اسلامے 💡 ]•
🔰امروز ملت ایران
به دنبال تشکیل تمدّن نوین اسلامی است؛
🔹 یک تحوّلِ دیگر تحوّل در نگاه به آینده
بود. در آن دورانی که نهضت شروع شد و
امام وارد میدان شدند، با همهی شعارهایی
که بعضی از احزاب و گروهها و گروهکها و
مانند اینها میدادند که خیلی هم محدود و
کوچک بودند، در نگاه مردم آیندهای دیده
نمیشد؛ یعنی مردم یک افق آیندهای در مقابل
چشم نداشتند. این تبدیل شد به ایجاد تمدّن
نوین اسلامی؛ یعنی شما امروز به ملّت ایران
که نگاه کنید، این دست مبارک امام است که
این حالت را به وجود آورده است؛ مردم دنبال
این هستند که تمدّن نوین اسلامی را تشکیل
بدهند و به وجود بیاورند، اتّحاد عظیم اسلامی
را به وجود بیاورند، امّت اسلامی را تشکیل
بدهند. ( بیانات در ۹۹/۰۳/۱۴)
📌 پ.ن: سخنان رهبر تحولخواهان،
روشنگر #صراط تحولخواهی است.
مقصد تحول، تحقق تمدن نوین اسلامی
است و هر مسیری غیر از این، جفای به
تحول و تحولخواهی است که بیانگر
#آدرس_غلط است.
#امام_تحول
#تمدن_اسلامی
#جهش_تولید
#رهبری #ولایت
#انقلاب #رهبر_انقلاب
#تمدن_نوین_اسلامی
.
.
🆔 Eitaa.com/e_beman
🆔 Sapp.com/e_beman
🍃
⏳🍃
📖🍃
🍃
•[ #سیر_مطالعاتے 📚 ]•
🎙 امام خامنه ای(مدظلهالعالے):
🌀اگر تشکیلاتی به وجود آمد امّا هدف
روشنی نداشت، یا هدف داشت و لکن
برنامه ریزی برای رفتن به سمت آن هدف
انجام نگرفت و تشکیلات بیکار ماند، به
خودی خود، تشکیلات از هم خواهد پاشید
و اگر هم بماند، صورت بی جانی خواهد
بود، خاصیّت تشکّل انسانی این است.
📆 تاریخ: ۱۳۶۸/۰۹/۰۷
#کتاب_تشڪیلات_ڪارآمد /منبع
#کتاب_دوم
.
.
🆔 Eitaa.com/e_beman
🆔 Sapp.com/e_beman
🍃
📖🍃
📿🍃
🍃
•[ #در_محضر_علما 🔆 ]•
👌/ پلیس فرانسہ و نظم امام (ره)
نظم و تربیت در زندگے امام در پاریس حتے
روےبرنامہ و کار پلیس هاے فرانسہ هم اثر
گذاشتہ بود من از داخل پنجره اتاقم کہ در
منزلِامام بود میدیدم کہ هنوز در منزل امام
باز نشده ان ها از ماشینها پیاده مےشدند تا
امام را بدرقه کنند. پلیس ها چند بار بہ برادر
ها گفته بودند ما اگر ساعتمان گاهے عقب یا
جلو باشد از روے تنظیم وقت امام براے نماز
ساعت صحیح را مےفهمیم و این نظم براے
آن ها خیلے عجیب بود.
📕[آینه نظم، محمد قادرے، ص ۴۲]
#امام_تحول
#درس_اخلاق_مجازے
.
.
🆔 Eitaa.com/e_beman
🆔 Sapp.com/e_beman
🍃
📿🍃
🦋🍃🦋🍃🦋🍃🦋 ﷽
🦋🍃 بصائر علوی
🍃🦋موضوع: حکمت 1️⃣2️⃣
وَ قَالَ (علی علیه السلام): قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ، وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ؛ وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ.
💎 امیردلها فرمودند:
⬅️ ترس با نااميدى،
⬅️ و شرم با محروميّت همراه است،
⬅️ و فرصت ها چون ابرها مى گذرند، #پس فرصت هاى نيك را غنيمت شماريد.
📩 سه نکته مهم :
1⃣ : (قُرِنَتِ الْهَیْبَةُ بِالْخَیْبَةِ)
بدون شک ترس از عوامل و اشیاى خطرناک، حالتى است که خداوند در انسان براى حفظ او آفریده است.⬅️ هنگامى که حادثه خطرناکى رخ مى دهد یا.... ترس بر او غالب مى شود و خود را به سرعت از صحنه دور مى سازد این گونه ترس منطقى و موهبت الهى براى حفظ انسان از خطرات است.
⬅️ ترس بجا سپرى است در برابر این گونه حوادث.
⬅️ولى ترس نابجا که ناشى از توهم یا ضعف نفس یا عدم مقاومت در مقابل مشکلات باشد به یقین مذموم و نکوهیده است و این گونه ترس هاست که انسان را از رسیدن به مقاصد عالیه باز مى دارد
2⃣:(وَالْحَیَاءُ بِالْحِرْمَانِ).
حیاء مانند هیبت دو معناى باارزش و ضد ارزش دارد;⬅️ حیاى ارزشمند آن است که انسان از هر کار زشت و گناه و آنچه مخالف عقل و شرع است بپرهیزد ⬅️و حیاى ضد ارزش آن است که انسان از فراگرفتن علوم و دانش ها و یا سؤال کردن از چیزهایى که نمى داند یا احقاق حق در نزد قاضى و جز او اجتناب کند،
منظور امام دومین تعبیر از حیاء مد نظر است
3⃣ فرصتها چون ابر ...
منظور از فرصت، آماده شدن کامل اسباب کار خوب است مثل این که تمام مقدمات جهت تحصیل علم براى کسى فراهم گردد; هم تن سالم دارد، هم هوش و استعداد، هم استاد لایقى آماده تدریس او و هم فضاى آموزشى خوبى در اختیار اوست که در عرف نام آن را فرصت مى گذارند و از آنجایى که فرصت ها ترکیبى از عوامل متعددى است و هر کدام از این عوامل ممکن است بر اثر تغییراتى زایل شود از این رو فرصت ها زودگذرند.
✅تدوین: مرتضوی نژاد
💎روزانه بصائر علوی را در یک کانال تحلیلی و نخبه پسند همراه شوید
🆔 Eitaa.com/e_beman
🆔 Sapp.com/e_beman
💎🔹💎🔹💎🔹💎🔹💎
👇🌹روزمان را با #قرآن آغاز کنیم (#سی شب با امام خمینی از منظر امام خامنه ای )
🔰#امام خمینی رحمه الله علیه ؛ حقیقتا به خداوند توکل داشت (9)
سوره 48. فتح آيه 7،6
آيه
وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِكِينَ وَالْمُشْرِكَاتِ الظَّآنِّينَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَيْهِمْ دَآئِرَةُ السَّوْءِ وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَلَعَنَهُمْ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ وَسَآءَتْ مَصِيراً
وَ للَّهِِ جُنُودُ السَّمَوَاتِ والْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزاً حَكِيماً
ترجمه
و مردان و زنان منافق و مردان و زنان مشرك را كه به خداوند گمان بد دارند، (و مىگویند خداوند پیامبرش را یارى نخواهد كرد،) عذاب كند، بدى بر آنها احاطه كرده است، خداوند بر آنان غضب كرده و از رحمت خود دورشان ساخته و برایشان جهنّم را آماده كرده است كه بد سرانجامى است.
و لشكریان آسمانها و زمین براى خداوند است و خدا شكستناپذیر حكیم است.
🔰✅امام خامنه ای در مراسم بیست و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله) ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
یکی از اصول امام اتّکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعدهی الهی، و نقطهی مقابل، بیاعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی است؛ این یکی از اجزاء مکتب امام است. اتّکال به قدرت الهی؛ خدای متعال وعده داده است به مؤمنین؛ و کسانی که این وعده را باور ندارند در کلام خودِ خداوند لعن شدهاند: وَ لَعنَهُمُ الله، وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم، آن کسانی که «اَلظّآنّینَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم وَ لَعَنَهُم وَ اَعَدَّ لَهُم جَهَنَّمَ وَ سآءَت مَصیرًا».(اعتقاد به وعدهی الهی، به صدق وعدهی الهی - که فرموده است «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم»(یکی از ارکان تفکّر امام بزرگوار ما است؛ باید به این وعده اعتماد و اتّکال کرد. نقطهی مقابل، به دلخوشکُنَکهای دشمنان، مستکبران، قدرتهای جهانی، مطلقاً نباید اعتماد کرد؛ این هم در عمل امام، در رفتار امام، در بیانات امام بهطور کامل مشهود است. این اتّکال به قدرت پروردگار و اعتماد به او، موجب میشد که امام بزرگوار در مواضع انقلابی خود صریح باشد. امام با صراحت صحبت میکرد؛ آنچه را مورد اعتقاد او بود صریح بیان میکرد، چون اتّکاء به خدا داشت، نه اینکه نمیدانست قدرتها بدشان میآید، نه اینکه نمیدانست آنها عصبانی میشوند، میدانست امّا به قدرت الهی، به کمک الهی، به نصرت الهی باور داشت. در برابر حوادث، دچار رودربایستی نشد؛ به یکی از نامهها - امام شاید به دو نامه از نامههای سران مستکبر دنیا یا وابستگان به مستکبر، - که به او نوشته بودند جواب داد، امام به آن نامه، با صراحت تمام، مطلب را جواب داد که همانوقت در صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شد. البتّه امام مؤدّبانه حرف میزد امّا مواضع قاطع و روشن خود را در آن نامهها بیان کرد و این توکّل خود را امام مثل خونی در شریان ملّت جاری کرد؛ ملّت هم اهل توکّل به خدای متعال شد، به نصرت الهی معتقد شد، و در این راه وارد شد. اینکه امام به مستکبرین هیچ اعتمادی و هیچ اعتقادی نداشت، موجب میشد که به وعدههای آنها اعتنائی نکند. رئیسجمهور آمریکا - ریگان، که رئیسجمهور مقتدری هم بود - به امام نامه نوشت و پیغام فرستاد و آدم فرستاد، امام به او اعتنائی نکرد، پاسخی به او نداد و اعتنائی نکرد و وعدهای را که او داده بود، امام به هیچ گرفت
✅تدوین : رجبعلی بازیاد
https://eitaa.com/e_beman
پیغمبر برای اینکه بتواند جامعه مورد نظر را که همان کارخانه انسان سازیست، تشکیل بدهد؛ برای این کار احتیاج دارد به یک جمعِ به هم پیوستهی متحد، دارای ایمانِ راسخ، از اعماق قلب، مومن و معتقدِ به این مکتب.
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن https://eitaa.com/e_beman
⭕️ روزانه با صبحانه خبری در یک کانال تحلیلی و نخبه پسند همراه شوید 👇
✅بهترین تحلیلهای سیاسی جامعه نخبگانی کشور
https://eitaa.com/joinchat/3854106624Cf45f39fbd0
دادگاه طبری نشان داد که رسیدگی به پروندههای مرتبط با فساد، در حوزه شوآف باقی نمانده است
محمدعلی ابطحی در گفتوگو با ایلنا با بیان اینکه برگزاری دادگاه محاکمه معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه از جمله کارهای بزرگی بود که اجرای آن کمتر تصور میشد، گفت: اینگونه تصور میشد که این دادگاه به دلیل اینکه جزئی از خود قوه قضاییه بوده است، در پیچ و خم تعارفات و ارتباطات قرار بگیرد و به طور کلی برگزار نشود.
وی افزود: به قوه قضاییه تبریک میگویم که بدون تبعیض، قضایای مربوط به پروندههای فساد را رسیدگی و پیگیری میکند و در حوزه تبلیغات و شوآف باقی نمانده است.
این فعال سیاسی اصلاحطلب با بیان اینکه پیگیری برگزاری دادگاه معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه، نشانه بسیار خوبی برای ارزیابی عملکرد قوه قضاییه است، گفت: موضوع فقط فسادهای اقتصادی معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه نیست، موضوع اصلی این است که وقتی فردی در جایگاه معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه با آن قدرت قرار میگیرد و خطاهایی از او سر میزند، اعتماد بسیاری از افراد جامعه را از بین میبرد. https://eitaa.com/e_beman
اصلاحطلبی ژن نیست
محمد قوچانی، سردبیر روزنامه سازندگی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی
دوستان اصلاحطلب ما میگویند دیگر نامزد اجارهای نمیخواهیم. حال آنکه به باور من آقای روحانی از خیلی از اصلاحطلبها اصلاحطلبتر است. اصلاحطلبی ژن نیست. افکار آقای روحانی در سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد و در مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار بازتر از بسیاری از دوستان اصلاحطلب است.
خاتمی فقط رهبر حزب اتحاد ملت نیست رهبر کل اصلاحطلبان است.
انتخابات ریاست جمهوری برای ما ایدهآل است که ما بتوانیم فردی مانند آقای جهانگیری یا آقای محسن هاشمی را نامزد کنیم و طیف مقابلمان هم آنقدر عاقل باشد که لاریجانی را نامزد کند. اگر این اتفاق بیفتد یک رقابت هدفمند در کشور رخ میدهد.
من اصلاً با حوزه خصوصی آقای نجفی کاری ندارم اما معتقدم اثری که تراژدی آقای نجفی بر رأی مردم در انتخابات مجلس گذاشت، از اثر بنزین کمتر نبود. https://eitaa.com/e_beman
اندر مصائب وسطماندن/ ایستاده در غبار
شرق نوشت: سیاستمدارانی که در مقاطعی در وسط بازی سیاست ایستادند، بازی را باختهاند. چه جایگاهی فراجناحی برای خود برگزیده باشند چه ادعای جریان سوم کرده باشند. وسطایستادن لزوما به معنای میانهروی نیست، بلکه مشخصکردن جایگاه خود در یکی از دو قطب راست و چپ سیاست ایران است. حتی سیاستمداران میانهرو هم تا زمانی که مشخصا به یکی از دو جناح متعلق نبودند، اقبالی در سیاست نداشتهاند. حسن روحانی اگرچه در جریان اعتدال تعریف میشود اما تازمانیکه مرزهایش را با یک قطب سیاست ایران مشخص نکرد، از سوی قطب دیگر پذیرفته نشد. جایگاه فراجناحی صرفا متعلق به رهبری است و یک سیاستمدار عرصه اجرا تا این لحظه هرگاه تکلیفش را با خودش در رابطه با دو جناح مشخص نکرده، باخته است. https://eitaa.com/e_beman
قاليباف گفته در 1400 كانديدا نميشود
فريدون عباسي، نماينده كازرون مصاحبه اي با روزنامه ايران داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است:
اطلاق كليدواژه «احمدينژادي» به جمع و گروهي از نمايندگان مجلس كار درستي نيست. برخي از آقاي احمدينژاد موجودي با چهره نامناسب ساختهاند و بعد به ديگران هم ميگويند احمدينژادي تا مردم را بترسانند. احمدينژاد فردي فهيم و تحصيلكرده است و خدماتي داشته و البته اشتباهاتي. مثل شخص من كه در روزهاي مديريتم، اشتباهاتي داشتهام. «احمدينژاد» يك ايدئولوژي نيست، او يك شخص است و گروهي نيز در دولتش با او همكاري داشتند. آيا با افرادي كه با آقاي خاتمي كار كردند، ميگوييد «خاتميچي»؟ طبيعتا خير!
برخلاف تصور بسياري از افراد، تعداد مديران دولتهاي نهم و دهم حاضر در مجلس زياد نيست. حدود 20 نفر از مقامات اين دولتها كه سابقه حضور و فعاليت در سطح وزير، معاون وزير يا استاندار در دولتهاي نهم و دهم را داشتند در مجلس يازدهم حاضرند.
راي آقاي قاليباف به عقيده من نشانگر طيف فكري مجلس يازدهم است؛ بدين معنا كه حتي مستقلان و اصلاحطلبان مجلس هم ترجيح دادهاند در اين دوره به آقاي قاليباف راي دهند كه نشانگر اتفاقنظر در مجلس و كشور است.
شنيدهام كه آقاي قاليباف در جلسه فراكسيون رسما اعلام كرده كه در انتخابات رياستجمهوري 1400 كانديدا نخواهد شد. ولي اگر اين كار را هم انجام دهد، شخصا آن را نقد نميكنم. اگر آقاي قاليباف احساس ميكند در مقام رياستجمهوري ميتواند بهتر فعاليت كند و صندلياش را عوض كند. https://eitaa.com/e_beman