حجتالاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری :
"صلح" و "جنگ" برخلاف ارزشهای مطلقی چون "حق طلبی" و "دفاع" اموری نسبی هستند. یعنی حسب شرایط میتوانند عقلی و ارزشمند یا نابخردانه و ضدارزش باشند.
اما اینکه وسط کارزار فشار حداکثری ترامپ یک مقام ارشد اجرایی حرفی بزند که معنای کرنش بدهد (شما بخوانید صلح) حداقل به سه دلیل مهم، اشتباهی راهبردی است.
اول: اینکه نشانه اختلال در دستگاه محاسباتی مسئولان ما است.
دوم: تشویق به ادامه فشار حداکثری است.
سوم: برجام به عنوان نمادی از صلحطلبی طرف ایرانی، امروز به کما رفته است. "من جرب المجرب حلت به الندامه
اما مهم تر از همه اینها خطر تفاسیر غلط از تاریخ اسلام و مبانی شیعه به عنوان عقبه تئوریک انقلاب است.چطور می شود برای مطامع سیاسی روزی پیام کربلا را مذاکره خواند و روزی دیگر صلح حسنی را به غلط مصادره کرد؟ آقایان اگر در سیاستورزی مشکل دارید، لااقل به ایمان این ملت رحم کنید. https://eitaa.com/e_beman
رحیمپور ازغدی: امثال حسن روحانی را فاقد روحانیت و اهل معنا میدانم
تعجبی نیست اگر غرب باوران در وقت پاسخگویی، دین و دنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم و امثال حسن روحانی را فاقد آن. مردم دارند تاوان توهم و وعدههای چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بین الملل هم نمیدانند. پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعدههای او، به تعبیر قرآن، فحشای سیاسی و... میشود. الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا می کند. وضع مردم، در اقتصاد برجامی بد است. اما خوب شد که همه، همه ماجرا را با چشم خود دیدند. در پایان هشت سال مدیریت آرمان ستیزان، وقتی برای معلق زدن و طلبکار شدن نمانده، ضمن آنکه دیگر کسی هم پشت سرشان نمانده و با تخیلات و دروغ هایشان تنها مانده اند. در سالهای حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به طرز بی سابقهای تنزل یافت. اقتصاد برجامی و دیپلماسی ترس، در کنار دزدیهای بیسابقهای که این سالها از بیت المال شد، ضربات سنگینی به دین و دنیای مردم زد. https://eitaa.com/e_beman
نقوی حسینی :
راساس صبحت هایی که شده، آقایان رئیسی و قالیباف در جایگاه های کنونی خودشان ادامه کار می دهند و احتمالا وارد انتخابات ریاست جمهوری نمی شوند.
وی با اشاره عدم نامزدی قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقای جلیلی در سال ۹۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و ۴ میلیون رأی کسب کرد بنابراین او نسبت به سایرین موقعیت بهتری دارد که نامزد نهایی اصولگرایان شود. ضمن آنکه اغلب جریانات سیاسی اصولگرا نیز موافق آقای جلیلی هستند یا حداقل مخالفتی درباره او ندارند. این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه علی لاریجانی یک رجل سیاسی است، اظهار کرد: او در زمان ریاست مجلس نشان داد که منافع ملی کشور را در عرصه بین المللی خوب میشناسد و با مسائل و موضوعات داخلی آشناست. با این اوصاف، او اگر بتواند توافق اصلاح طلبان و مستقلین را در حمایت از خود به دست بیاورد و پایگاه اصلی رأی را مدیریت کند، قطعا جدیترین رقیب آقای جلیلی در صحنه انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود. نقوی درباره سایر شخصیتهای مدعی کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: سایر اسامی که مطرح میشوند موقعیت اجتماعی و سیاسی خوبی برای رقابت ندارند. مگر اینکه یک نامزد جوان خواه اصولگرا یا اصلاح طلب بتواند مثل احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ معجزه کند و معادلات صحنه را به نفع خود تغییر دهد. https://eitaa.com/e_beman
ترسوها را چه به صلح
جناب روحانی! ترسوها را چه به صلح؛ کار آدم های ترسو تسلیم است نه مبارزه و صلح و مذاکره. وی در ادامه خطاب به رییس جمهور تاکید کرد: به شما پیشنهاد می کنم در چند ماه باقی مانده عمر این دولت، زبان در کام کشید و به کنجی بنشینید تا ملت از شر زبان شما آسوده شوند. تکرار کلام نسنجیده و اشتباهاتتان از عقلانیت به دور است. https://eitaa.com/e_beman
یران و روسیه؛ از برنامه همکاریهای نظامی تا ساخت واکسن کرونا
«کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو در گفتگو با «اینترفکس» گفت: «بعد از ۲۷ مهر اگر نیاز به خرید برخی تسلیحات داشته باشیم، هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. با کشورهای علاقهمند در حوزه همکاریهای فنیـ نظامی و در مسئله خرید تجهیزات لازم برای ما، همکاری خواهیم کرد. ما برنامهای در رابطه با همکاریهای نظامی با روسیه تهیه کردهایم و انشاءالله این برنامهها با گذشت زمان اجرا خواهند شد. گفتگو درباره تولید مشترک واکسن کرونا بین ایران و روسیه در جریان است. https://eitaa.com/e_beman
کاسبی ادامه دارد؛ از نماینده سلفیبگیر تا مشاور هاشمی
«احمد مازنی» نماینده سلفیبگیر مجلس دهم میگوید: «آقای شجریان در عصر ما مثل حافظ و سعدی در عصر خودشان بود. اتفاقی که در کشور ما برای استاد شجریان افتاده، هم از سوی دولت، هم وزارت فرهنگ و ارشاد و هم از سوی صدا و سیما انتظارات را برآورده نکرد؛ چرا که نه در شأن ایشان بود و نه در شأن ملت ایران. حداقل یک روز عزای عمومی اعلام میشد.» «رجایی» مشاور سابق مرحوم هاشمی نیز گفته است: «اگر اجازه داده میشد تشییع شجریان برگزار شود، یک مراسم با شکوه پس از سه تشییع امام، آیتالله هاشمی و شهید قاسم سلیمانی بود و میتوانستیم آن را تشییع چهارم بنامیم. همه به شکلی نمکپرورده صدای ایشان هستند و سالها با صدای آقای شجریان افطار کردهاند و کمتر صدایی همچون صدای آقای شجریان همزاد و قرین لحظههای معنوی مردم بوده است.» این همه تعریف و تمجید از مرحوم شجریان نه به دلیل زنده نگه داشتن یاد این خواننده ایرانی، بلکه خاصیت سیاست باز این است که در هر شرایطی و در هر اتفاقی، ماهی گیر است؛ وگرنه اگر این عده دلسوزی برای شجریان داشتند، در زمان بستری شدن او در بیمارستان سری به وی میزدند یا موقعی که شجریان در سال ۱۳۸۸ از فتنه حمایت کرد، او را نصیحت میکردند که راه و منش دشمنان سرزمینش را نرود و علاقهمندانش در کشور را از خود ناامید نسازد یا به جای فشار بر صدا و سیما برای پخش ربنای شجریان، به خود وی تذکر و ارشاد میدادند که یکی از عوامل عاقبت بخیریشان همین دعای ربناست که در دل مردم نشسته است و اجازه دهد تا این دعا با صدای او در رسانه ملی پخش شود
نمایندگان مجلس امکان دیدار با رئیسجمهور را ندارند؟!
«حجتالاسلام نصرالله پژمانفر» با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با نظارتهای میدانی خود مشکلات مردم را حل و فصل کنند، گفت: «همان طور که مردم در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت میکنند، پس از راه یافتن نمایندگان به مجلس هم باید این ارتباط بین مردم و نمایندگانشان در مجلس برقرار باشد.» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: «نه تنها مردم، بلکه نمایندگان مجلس هم امکان آن را ندارند که مسائل و مشکلات مردم را به رئیسجمهور منتقل کنند و در طول هفت سال گذشته هیچگاه نمایندگان نتوانستند با رئیس جمهور دیدار داشته باشند تا درباره مسائل مردم با وی به گفتگو بنشینند.» پژمانفر تصریح کرد: «در شرایطی که دولت به وظایف خود در این زمینه عمل نمیکند، نقش نمایندگان مجلس پررنگتر میشود و آنان باید بارِ دولت را هم به دوش بکشند. رئیس جمهور و دیگر اعضای کابینه نه فرصتی به مردم میدهند تا مشکلاتشان را به صورت مستقیم با آنان در میان بگذارند و نه این فرصت را در اختیار وکلای ملت قرار میدهند تا به صورت غیرمستقیم مطالبات مردم را به آنان گوشزد کنند. https://eitaa.com/e_beman
شفافیتهایی که قانون جدید نمیخواهد
یکی از وعدههای اصلی نمایندگان مجلس یازدهم، پیگیری مقوله شفافیت بود. لازمه تحقق برخی شاخصهای شفافیت، تنها عزم و اراده هیئت رئیسه بوده و نیاز به تقنین ندارند؛ اما این شفافیت شامل چه موضوعاتی میشود؟ ۱ـ اطلاعات وضعیت طرحها، ۲ـ مشروح مذاکرات صحن، ۳ـ انتشار اسامی مهمانان نماینده، ۴ـ انتشار حضور و غیاب و تأخیر نماینده، ۵ـ انتشار میزان مشارکت نماینده در رأیگیریها، ۶ـ متن سؤالات و تذکرات نماینده، ۷ـ موضوعات مربوط به اداره و بودجه مجلس، ۸ـ اطلاعات مربوط به هزینههای نمایندگان؛ انتظار از نمایندگان محترم مجلس این است که شفافیتخواهی و مردمی بودن را از خود شروع کنند و همچون برخی نمایندگان دورههای گذشته، قول و قرارهایشان با مردم را فراموش نکنند؛ مردم هم میبینند و هم قضاوت خواهند کرد https://eitaa.com/e_beman