⭕️ روزانه با صبحانه خبری در یک کانال تحلیلی و نخبه پسند همراه شوید 👇
✅بهترین تحلیلهای سیاسی جامعه نخبگانی کشور
https://eitaa.com/joinchat/3854106624Cf45f39fbd0
احمدینژاد ۱۴۰۰ کاندیدا میشود؟
محمدحسن قدیری ابیانه فعال سیاسی اصولگرا در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبتهایش مبنی بر حضور احمدی نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: من در این مصاحبه گفته بودم که ارزیابی من از حرکات او این است که حتما در انتخابات شرکت خواهد کرد و حتما هم رد صلاحیت خواهد شد.
او ادامه داد: سفرهای مکرر احمدی نژاد، موج سفرهایش و شعارهایی که به راه میاندازد نظیر اینکه احمدی نژاد برگرد، زمینه سازی طرفدارانش و اظهارات مشاور رسانهای او یعنی جوانفکر مبنی بر اینکه احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت خواهد کرد همه نشان از تصمیم قاطع او برای حضور دارد ؛ اگرچه او تایید صلاحیت هم بشود رای نخواهد آورد.
قدیری ابیانه افزود: تمام حرکات احمدی نژاد در این مسیر است تا از وضع بد معیشتی مردم استفاده کند و وعدههایی به مردم دهد که یک موج ایجاد کند تا به رهبری و شورای نگهبان برای تایید صلاحیت خودش فشار بیاورد https://eitaa.com/e_beman
براساس برخی تفسیرهای حقوقی، مسیر برای بررسی مجدد اسناد توسط کمیسیون تحقیق مجلس حتی اگر پیش از این مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفته باشند، وجود دارد و نمایندگان میتوانند با اتکا به همین مدارک، رد اعتبارنامه منتخب یادشده را در صحن مجلس به بحث گذاشته و درباره آن از نمایندگان رایگیری کنند.
از اینرو نمیتوان اظهارنظر دقیق کرد که اولا آیا مدارکی که ازسوی معترضان به شعب منتخب ارائهشده، جدید است یا خیر و ثانیا آیا نمایندگان در هر حالتی بنا دارند این اسناد را در مجلس مورد بررسی قرار دهند یا خیر. لذا باید منتظر بود و دید که ماجرا چه خواهد شد. https://eitaa.com/e_beman
آخرین وضعیت رسیدگی به اعتبارنامه تاجگردون
حجتالاسلام سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس گفت: طبق آئیننامه داخلی مجلس شعبه پنج روز فرصت داشت تا اعتبارنامه های ارجاعی را بررسی کند که ۱۷ اعتبار نامه بررسی شد اما به دلیل اعتراض ۹ نماینده به اعتبارنامه تاجگردون و مکاتبه شعبه با شورای نگهبان برای بررسی مدارک ارائه شده از سوی معترضین، در مهلت پنج روزه این اعتبار نامه بررسی نشد.
وی با بیان اینکه مهلت پنج روزه دیروز دوشنبه پایان یافت، تصریح کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس ما درخواست مهلت پنج روز دیگر کردیم که با موافقت هیئت رئیسه مجلس تا روز یکشنبه آینده برای بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون فرصت داریم. https://eitaa.com/e_beman
نقدهای سلحشوری به فراکسیون امید
پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم و عضو فراکسیون امید در این مجلس درباره نامه عارف به مردم در اعتماد نوشت: «بايد اعتراف كنم كه ما در فراكسيون اميد ميتوانستيم به گونهاي ديگر عمل كنيم ولي نكرديم. همان ابتدا بارها پيشنهاد كردم كه فراكسيون اميد به معناي واقعي كلمه تشكيلاتي عمل كند ولي چنين نشد. شما عملكرد اين فراكسيون را با فراكسيون نيروهاي انقلاب و اصولگرايان در مجلس يازدهم قياس كنيد. آنان پيش از ورود به مجلس تكليف رييس و كرسيهاي هيات رييسه و حتي كميسيونهاي اصلي را مشخص كردهاند، اما ما حتي اطلاعات كافي براي حضور و فعاليت در مجلس و قرارگيري در شعب و كميسيونها را نداشتيم و متاسفانه كسي هم نبود كه ما را راهنمايي كند. https://eitaa.com/e_beman
حرف کسی را می پذیرم که وقتی از امام یا از رهبری می گوید زندگیاش، مؤید موضعش باشد، نه فقط پوششی برای کیسه دوختن سیاسی و اقتصادی برای خودش و گروه ذی نفعش باشد. حالا شما به من بگویید چند درصد از کسانی که دم از خط امام یا دم از خط رهبری می زنند طی چهار دهه گذشته به منافع مادی خودشان سامان نداده اند؟ این دردِ امروز جامعه ایران است.
جمهوری اسلامی بهترین فرصت شد تا این افراد و جریان ها به نان و نوایی برسند، متظاهرانه هم به نان و نوایی رسیدند و کسی هم توی دهن آنها نزد و بر دارایی و زندگی آنها نظارت نکرد. کسی که در حال و هوای انقلابی خاص قبل از انقلاب به سر می برد و یک زندگی ساده داشت، چرا دفعتاً سر از خانه ها و مِلک های آنچنانی در آورد؟ چرا؟ اگر این انقلاب، اسلامی نبود و ایدئولوژی اسلامی نداشت، این فرصت برای این افراد و امثال آنان به وجود نمی آمد. چرا در طول چهار دهه گذشته ساز و کارهایی تعبیه نشد تا تکاثر و تمرکز ثروت ها، مال ها و قدرت های آنچنانی به وجود نیاید؟ چرا نهادهای دینی، نظریه پردازی و نظارت نکردند؟ چرا در تصدیگری نقش آفرینی کردند و وظیفه خودشان را تنها در تصدیگری دیدند؟ اینها مشکلات ماست که باید بیان می شد...
معتقدم مفاسد ساختاری و فسادهای اقتصادی موجب عمیق تر شدن هر چه بیشتر شکاف بین بدنه اجتماعی و نظام سیاسی شده است. مردم بین ارزش های رهبران انقلاب و عملکرد بدنه فاسد مدیریتی تفکیک قائل نمی شوند بلکه نظام را در حکم یک پیکره واحد می بینند و هر چه فساد می بینند پای کل نظام می نویسند. https://eitaa.com/e_beman
اصلاحطلبان و اصولگرایان تندروها را کنار میگذارند
ما انتظار داشتیم با تقویت تولید فکر در این دو طیف باسابقه، نیروهای جنجالی به حاشیه رانده شوند و پیشقراول نباشند اما متأسفانه بهدلیل مشکلی که عرض کردم، نیروهای خوشسابقه و توانمند غالباً ترجیح دادند با نیروهای تندروی خود درگیر نشوند و اصطکاک پیدا نکنند و همین موجب شده نیروهای تندرو میداندار شوند و معتقد هستم این مسئله هرچه زودتر باید حل شود.
رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تأکید کرد: امروز هم جریان اصلاحطلب و هم اصولگرا به این نتیجه رسیدهاند که باید این نیروهای پرجنجال را کنار بگذارند تا کشور بتواند از توان تولیدی بیشتری برخوردار شود. این حرف امروز، در رسانههای اصلاحطلب دیده میشود که میگویند "چرا ما امروز منزوی شدیم و پایگاه رأی ما مایوس شده است؟" و انتقادات جدی از یکدیگر میکنند. بهعقیده من باید یک قدرت عاقلهای این فضای انتقاد از نیروهای تندرو در جریان اصلاحطلب را تقویت کند. https://eitaa.com/e_beman
رزمندگان به گریه افتادند
در آغاز عملیات فتحالمبین با بیت امام(ره) تماس گرفتیم تا وقت ملاقاتى را براى فرزندان بسیجى امام راحل که براى اسلام و امت اسلامى افتخار بزرگى آفریدهاند، اختصاص دهند. بلافاصله موافقت شد. رزمندگان را با همان لباسها و پیشانىبندهایى که داشتند، به حسینیه جماران رساندیم ... سخنان امام(ره) به دلیل گریه شوق بچهها مرتب قطع مىشد. جو ملکوتى و عرفانى خاصى فضاى حسینیه جماران را فرا گرفته بود، امام هم ساکت مانده بودند و به شور و حال فرزندان رزمنده خود مىنگریستند. بعد از چند دقیقه صحبتشان را ادامه داده و فرمودند: «ما افتخار مىکنیم از هوایى استنشاق مىکنیم که شما از آن هوا استنشاق مىکنید...» بچهها به محض شنیدن این جملات که علامت تواضع آن بزرگمرد به رزمندگان اسلام بود، گریههاى بلندى سر دادند.
کتاب برداشتهایی از سیره امام، غلامعلی رجایی https://eitaa.com/e_beman
بیداری در شبهای عملیات
در چند عملیات بزرگ در قرارگاه مرکزی مسئول تهیه گزارش برای حضرت امام راحل بودم. به خصوص در شبهای عملیات اخبار پیشرویها و وضعیت جبههها را به حاجآقا انصاری منتقل میکردیم تا خدمت حضرت امام(ره) برده شود. به محض برقراری تماس به آقای انصاری میگفتیم سلام ما و رزمندهها را به حضرت امام برسانید. معمولاً حضرت امام در شبهای عملیات بیدار بودند. همانطور که رزمندهها بیدار بودند و در جبههها میجنگیدند، ایشان هم بیدار بودند و مرتب در جریان پیشروی و وضعیت عملیات قرار میگرفتند. آقای انصاری میگفت: وقتی ما این گزارشها را خدمت حضرت امام(ره) میبردیم، خوشحال شده و سجده شکر بجا میآوردند و دعا میکردند. البته بعضی موارد خاص را مستقیماً با آقای رضایی در میان میگذاشتند. ایشان هم پیامها را گرفته و به فرماندهان ابلاغ میکردند.
سردار سیدمهدی مبلغ https://eitaa.com/e_beman
تأکید بر توکل به خدا
در عملیات بیتالمقدس در آن وضعیت بحرانی، بعد از آن همه درگیریها مغزها خسته شده بود، یعنی برای مرحله سوم عملیات «الی بیتالمقدس» هیچ یک از فرماندهان نمیدانستند چه تصمیمی بگیرند. با آن شرایطی که به وجود آمده بود تردید داشتند وارد خرمشهر بشوند یا نشوند؟ ... دیگر هیچ کس قدرت تصمیمگیری نداشت و قرار شد تا آقایان محسن رضایی و صیاد شیرازی به محضر امام خمینی(ره) مشرف شوند. این دو برادر خدمت امام راحل رسیدند و مسائل را برای ایشان توضیح دادند و به ایشان عرض کردند قادر به تصمیمگیری نهایی هم نیستیم. شما نظر بدهید که ما چه باید بکنیم؟ تمام این صحبتها که از سوی آنان مطرح شد، امام در قبال تمام این حرفها با اطمینان خاطر یک جمله فرمودند: «تا توکلتان چقدر باشد»
کتاب همپای صاعقه https://eitaa.com/e_beman
🔰✅مقوم نظام و علیه دشمن
✅ حسین عبداللهیفر
راهبرد حضرت امام(ره) نسبت به گروههای سیاسی را میتوان مبتنی بر دو پایه دانست: اول اینکه اساس غلبه استکبار بر ملتها در ایجاد اختلاف و دودستگیهاست که یکی از ابزارهای آن، احزاب و گروههای سیاسی است. دوم اینکه احزاب سیاسی باید در فعالیت سیاسی آزاد باشند؛ اما آزادی با توطئه و خرابکاری تفاوت دارد. با این نگاه، حضرت امام(ره) توصیههایی به احزاب سیاسی داشته و انتظارات خویش را مکرراً مطرح میفرمودند که مهمترین آنها عبارتند از:
1️⃣-پرهیز از اختلافات و قرار نگرفتن در زمین دشمن؛ بنیانگذار نظام اسلامی از همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به دسیسه دشمنان ملت ایران در سوءاستفاده از احزاب و گروههای سیاسی هشدار داده و فرمودند: «نباید اختلافات را دامن زد، نباید آن بگوید من حزب کذا، آن بگوید من حزب کذا، نباید اینقدر حزبها پیدا بشود، دویست حزب پیدا شود، این قدر جمعیتها پیدا بشود، باید همهشان با هم مجتمع [شوند] برای نجات یک کشوری که همه در آن میخواهند زندگی بکنند.»
2️⃣-سوءاستفاده نکردن از آزادی؛ حضرت امام(ره) با انتقاد از رژیم دیکتاتوری شاهـ که آزادیهای فردی، انتخابات واقعی، مطبوعات و فعالیت احزاب را از میان برده استـ بین آزادی بیان و توطئه تمایز قائل شده و میفرمایند: «آزادی غیر از توطئه است، آزادی آزادی بیان است، هر چه میخواهند بگویند، توطئه نکنند... توطئه آزاد نیست، انتقاد آزاد است. بنویسند، بگویند، انتقاد کنند.»
3️⃣-انتقاد سازنده به جای تضعیف نظام؛حضرت امام(ره) یکی از انتظارات خود از احزاب و گروههای سیاسی را انتقاد سازنده و اجتناب از تخریب و تضعیف نظام مطرح کرده و تصریح میفرمایند: «هر چه میخواهند بگویند و هر چه میخواهند انتقاد کنند، انتقاد غیر توطئه است. لعن و توطئه با لحن انتقاد فرق دارد. انتقاد از امور سازنده است... لکن یک وقت لحن، لحنِ انتقاد نیست، لحن، لحنِ تضعیف جمهوری اسلامی است ولو اینکه دیکته کردند به او دادند، نفهمید که اینطوری است ... ما با این لحن مخالفیم، این لحن آزاد نیست.»
4️⃣- وابسته نبودن به خارج؛ معمار کبیر انقلاب اسلامی با اعتقاد به اینکه ایجاد احزاب در ایران کار استعمار بوده و از صدر مشروطه تلاششان این بوده که احزاب چپ و راست درست کنند تا آنها را به جان هم بیندازند و کار خودشان را جلو ببرند، از احزاب اسلامی میخواهند زیر بیرق اسلام اتحاد کرده و به ملت بپیوندند. ایشان از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی میفرمایند: «من باز از همه قشرهای ملت، از همه روشنفکران، از همه احزاب، از همه دستجات و گروه (گروهها که معالاسف تاکنون شاید دویست گروه پیدا شده باشد) تقاضا میکنم که مسیرتان، مسیر ملت و مسیر اسلام باشد، به ملت بپیوندید، صلاح شما در این است که به ملت بپیوندید.»
👇🔰وصیت امام به مسئولان
اگرچه بازخوانی منظومه فکری حضرت امام خمینی(قدسالله نفسه الزکیه) از ضرورت همیشگی برای حفظ انقلاب اسلامی برخوردار است؛ اما ایام سالگرد پرواز ملکوتی روح خدا، فرصت مغتنمی برای توجه بیشتر به این منظومه فکری است. وصیتنامه سیاسیـ الهی امام خمینی(ره) را میتوان به نوعی عصاره مکتب امام در حوزه سیاسی دانست
در وصیتنامه سیاسیـ الهی حضرت امام خمینی(ره) برای همه دستگاهها، سازمانها، نهادها و آحاد مردم با عناوین گوناگون، توصیههای راهبردی آمده است. با تحلیل محتوای وصیتنامه برای فهم درست و دقیق انتظارات امام(ره) از مسئولان میتوان گفت، اهم این انتظارات عبارت است از:
✅مردمی بودن و خدمت به مردم و به ویژه به تودههای محروم جامعه،
✅کار برای خدا و تلاش برای حفظ اسلام و عمل به آن،
✅تلاش برای حفظ انقلاب و جمهوری اسلامی،
✅سادهزیستی و پرهیز از خلق و خوی اشرافیگری،
✅حفظ روحیه جهادی و مبارزه و پرهیز از عافیتطلبی و دنیاگرایی،
✅ایستادگی همیشگی در کنار مظلوم و در مقابل ظالم،
✅غافل نشدن از کید و مکر آمریکا و رژيم صهیونیستی،
✅تلاش مستمر برای رهایی مستضعفان جهان از چنگال متکبران،
✅پرهیز از تفرقه و تقویت وحدت،
✅مبارزه با فرهنگ منحط غربی و ترویج فرهنگ اسلامی و... . https://eitaa.com/e_beman
✅خطاب به معلمان
کانَّه فرهنگ سایهای است از نبوت؛ و فرهنگیها سایهای هستند از نبی. این سایه باید عمل کند به آن طوری که ذی ظل عمل کرد. اینکه میگویم «سایه»، برای این است که سایه از خودش هیچ نباید داشته باشد؛ همان طوری که یک سایهای وقتی که میافتد روی زمین از یک شخص، حرکت، حرکت شخص است و سایه به حرکت شخص حرکت میکند... ظل خداـ بایدـ وقتی «ظلالله» است که حرکتش حرکت خدا باشد؛ از خود هیچ نداشته باشد. پیغمبر اکرم«ظلالله» است؛ هر حرکتی پیغمبرها میکنند همانی است که مطابق رضای خداست. به حرکت او، به تحریک او حرکت میکنند. از خودشان حرکت ندارند؛ به تحریک او حرکت میکنند. شما هم، فرهنگیها هم، ظل انبیا باید باشید.
سخنرانی در جمع فرهنگیان اصفهان، ۱ خرداد ۱۳۵۸
همه معلمین در فکر این باشند که خودشان را تهذیب کنند، باید خود را مهذب کنند تا حرفشان در دیگران اثر کند. معلمین و همه کسانی که در شغل معلمی به سر میبرند باید بدانند که شغلشان بسیار مهم است؛ باید توجه کنند که بچهها را از ابتدا خوب بار بیاورند، که دانشگاه دیر است. معلمین باید احساس کنند که پیش خدا مسئولند، اگر بچهها بد تربیت شوند اینها هم مسئولند، اگر در این مورد من و شما هم سکوت کنیم مسئولیم.
سخنرانی در جمع مسئولان وزارت آموزش و پرورش، صبح ۲۸ اسفند ۱
✅خطاب به روحانیون
علمای بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش نمودهاند تا مسائل حلال و حرام الهی را بدون دخل و تصرف ترویج نمایند. اگر فقهای عزیز نبودند، معلوم نبود امروز چه علومی به عنوان علوم قرآن و اسلام و اهل بیت(علیهمالسلام) به خورد تودهها داده بودند.... امروز نتیجه آن زحمات را در آثار و کتب با برکتی همچون «کتب اربعه» و کتابهای دیگر متقدمین و متأخرین از فقه و فلسفه، ریاضیات و نجوم و اصول و کلام و حدیث و رجال، تفسیر و ادب و عرفان و لغت و تمامی رشتههای متنوع علوم مشاهده میکنیم. اگر ما نام این همه زحمت و مرارت را جهاد فی سبیل الله نگذاریم، چه باید بگذاریم؟روحانیون و علما و طلاب باید کارهای قضایی و اجرایی را برای خود یک امر مقدس و یک ارزش الهی بدانند و برای خود شخصیت و امتیازی قائل بشوند که در حوزه ننشستهاند؛ بلکه برای اجرای حکم خدا راحتی حوزه را رها کرده و مشغول به کارهای حکومت اسلامی شدهاند. اگر طلبهای منصب امامت جمعه و ارشاد مردم یا قضاوت در امور مسلمین را خالی ببیند و قدرت اداره هم در او باشد و فقط به بهانه درس و بحث مسئولیت نپذیرد و یا دلش را فقط به هوای اجتهاد و درس خوش کند، در پیشگاه خداوند بزرگ یقیناً مؤاخذه میشود....اینجانب معتقد به فقه سنتی و اجتهاد جواهری هستم و تخلف از آن را جایز نمیدانم. اجتهاد به همان سبک صحیح است؛ ولی این بدان معنا نیست که فقه اسلام پویا نیست، زمان و مکان دو عنصر تعیینکننده در اجتهادند...
پیام به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات، 3 اسفند ۱۳۶۷
🔰 امروز میخواهم درباره تحوّلخواهی و تحوّلانگیزی امام بزرگوار صحبت کنم
🔺 رهبر انقلاب، امروز: امام بزرگوار، سالها پس از فقدان ظاهری، در بین ما زنده است و باید زنده بماند و ما از حضور او و معنویّت او و فکر او و انگشت اشارهی او بهرهمند بشویم و استفاده کنیم.
🔹 امروز بنده میخواهم دربارهی یک خصوصیّت مهمّی از خصوصیّات امام بزرگوار بحث کنم. البتّه ایشان یک انسان ذوابعاد و دارای خصوصیّات برجستهی متعدّدی بودند. این خصوصیّتی که امروز بحث میکنیم، جزو مهمترین و برجستهترین خصوصیّات امام بزرگوار است و آن عبارت است از روحیهی تحوّلخواهی و تحوّلانگیزی امام بزرگوار. امام، روحاً، هم یک انسان تحوّلخواه بود، هم تحوّلآفرین بود. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ۹۹/۳/۱۴
#سالروز_رحلت_امام_خمینی
🔰 به طوفان درآوردن اقیانوس ملت ایران کار هر کسی نبود؛ امام این کار را انجام داد
🔺 رهبر انقلاب، امروز: مخاطب امام خمینی در تحوّلآفرینی عبارت بود از ملّت ایران. قبل از شروع نهضت امام، مبارزاتی وجود داشت؛ دهها سال بود گروههای مختلف [مبارزه میکردند]، منتها حوزهی کار آنها محدود میشد به یک تعدادی، مثلاً فرض کنید 100 یا 150 نفر دانشجو. بحث امام بحث یک گروه محدود یا یک جمع محدود یا یک حرفهی معیّن نبود، بحث ملّت ایران بود. بحث ملّت مثل یک اقیانوس است. به طوفان درآوردن یک اقیانوس کار هر کسی نیست؛ چرا، یک استخر را میشود موّاج کرد، امّا موّاج کردنِ یک اقیانوس کار عظیمی است. ملّت یک اقیانوس است و امام این کار را انجام داد. ۹۹/۳/۱۴
#سالروز_رحلت_امام_خمینی
🔰 امام، احساس حقارت ملت را به احساس عزت تبدیل کرد
🔺 رهبر انقلاب، امروز: تحوّل دیگری که امام ایجاد کرد، تحوّل در نگاه مردم به خودشان و به جامعهشان بود. ملّت ایران نسبت به خود یک نگاه حقارتپندارانه داشت؛ یعنی اینکه این ملّت بتواند بر ارادهی قدرتها و ابرقدرتها فائق بیاید، مطلقاً به ذهن احدی خطور نمیکرد؛ نه فقط ارادهی قدرتهای جهانی، حتّی ارادهی قدرتهای داخلی، ارادهی فلان مسئولِ یک ادارهی امنیّتی یا انتظامی.
مردم احساس حقارت میکردند، احساس توانایی نمیکردند؛ امام این را تبدیل کرد به احساس عزّت، احساس اعتماد به نفْس. ۹۹/۳/۱۴
#سالروز_رحلت_امام_خمینی
🔰 امام باعث شد نگاه مردم به دین به کلی متحول شود
🔺 رهبر انقلاب، امروز: یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود. مردم دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی یا حدّاکثر احوال شخصی میدانستند؛ فقط همین مسئله یا نماز و روزه و وظایف مالی و ازدواج و طلاق؛ در همین حدود؛ وظیفهی دین و مسئولیّت دین و رسالت دین را محدود به این چیزها میدانستند. امام برای دین رسالتِ نظامسازی و تمدّنسازی و جامعهسازی و انسانسازی و مانند اینها را تعریف کرد، نگاه مردم به دین بکلّی متحوّل شد. ۹۹/۳/۱۴
🔰 امروز ملت ایران به دنبال تشکیل تمدّن نوین اسلامی هستند
🔺 رهبر انقلاب، امروز: یک تحوّلِ دیگر تحوّل در نگاه به آینده بود. در آن دورانی که نهضت شروع شد و امام وارد میدان شدند، با همهی شعارهایی که بعضی از احزاب و گروهها و گروهکها و مانند اینها میدادند که خیلی هم محدود و کوچک بودند، در نگاه مردم آیندهای دیده نمیشد؛ یعنی مردم یک افق آیندهای در مقابل چشم نداشتند. این تبدیل شد به ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ یعنی شما امروز به ملّت ایران که نگاه کنید، این دست مبارک امام است که این حالت را به وجود آورده است؛ مردم دنبال این هستند که تمدّن نوین اسلامی را تشکیل بدهند و به وجود بیاورند، اتّحاد عظیم اسلامی را به وجود بیاورند، امّت اسلامی را تشکیل بدهند. ۹۹/۳/۱۴
#امام_تحول
🔰 روایت رهبر انقلاب از جوانگرایی امام در اداره کشور
🔺 رهبر انقلاب، امروز: یک حوزهی دیگر از تحوّلی که ایشان به وجود آوردند، تحوّل در نگاه به نسل جوان بود. ایشان به فکر و عمل جوانان اعتماد کردند؛ این به معنای واقعی کلمه یک تحوّل بود. یعنی مثلاً فرض کنید سپاه پاسداران که تشکیل شد، ایشان جوانهای بیستوچندساله و سی ساله را در رأس سپاه پاسداران پذیرفتند؛ در بحثهای قضائی و جاهای دیگر، ایشان اعتماد عجیبی میکردند به جوانهایی که مورد قبولشان بودند آن جوانها. ایشان اعتماد میکردند به فکر جوان و به عمل جوان، البتّه در عین اینکه ظرفیّتهای غیر جوان را نفی نمیکردند. حالا ما امروز بحث جوانگرایی را مطرح میکنیم، بعضیها تصوّر میکنند که جوانگرایی یعنی پیران را انسان بکلّی از حوزه خارج کند؛ نه، نظر امام مطلقاً این نبود. ایشان به جوانها اعتماد میکردند به عنوان یک ذخیره برای نظام، به عنوان ثروت برای نظام، به نیروهای غیر جوان هم به همان اندازه اعتماد میکردند. ۹۹/۳/۱۴
#امام_تحول
🔰 امام به معنای واقعی کلمه ابرقدرتها را تحقیر کرد
🔺 رهبر انقلاب، امروز: تحوّل مهمّ دیگری که امام به وجود آورد ــ که شاید از بعضی از این تحوّلات مهمتر بود ــ عبارت است از تحوّل در نگاه به قدرتهای جهانی و ابرقدرتها. هیچ وقت تصوّر نمیشد که بشود روی ارادهی آمریکا و روی حرف آمریکا حرفی زد، بر خلاف ارادهی آمریکا بشود حرکتی انجام داد. امام کاری کرد که خود رؤسای جمهور آمریکا گفتند این ما را تحقیر کرد. واقعاً هم همین بود. امام و کارگزاران امام و جوانهایی که با اشارهی دست امام حرکت میکردند، اینها به معنای واقعی کلمه تحقیر کردند ابرقدرتها را. امام نشان داد که ابرقدرتها ضربهپذیرند، شکستپذیرند، که آینده هم این را نشان داد؛ دیدید سرنوشت شوروی سابق را که آن جور شد، این هم آمریکای امروز است که این قضایای آمریکا را ملاحظه میکنید. امام این را از آن روز در دل مردم قرار داد که بدانند اینها شکستپذیر و ضربهپذیرند.
همهی این تحوّلات را امام بزرگوار به وجود آورد، که به معنای واقعی کلمه «امامِ تحوّل» بود. ۹۹/۳/۱۴
#امام_تحول
🇮🇷🍃
🍃
•[ #دیپلماسے_عزت✌️🏻 ]•
💢اپیزود اول:
🔸برای یک فردی که خودش رو خیلی قوی
میدونه و زورگو هست، سخته یک فردی پیدا
شه که مدتها باهاش درگیر باشه و نتونه
شکستش بده؛ اما سختتر از اون هم هست!
🔻اینکه کسی جلوش بایسته که مدتها بهش
زور گفته و حتی آدم هم حسابش نکرده، صرفا
براش یک توسری خور بوده و بدتر اینکه
همسایهش هم هست.
✅حکایت آمریکا و ونزوئلا از نوع دوم هست
و این به برکت اقتدار ایران در طول این ۴ دهه
است. یکزمانی برای دور زدن تحریمها و
اقدامات تجاری از یک پرچمی غیر پرچم ایران
استفاده میکردیم؛ مثل پاناما در قضیه سانچی.
🔅اما حالا با اقتدار با پرچم ایران چندین
نفتکش را از غرب آسیا روانه آمریکا لاتین
میکنیم و نه تنها ما آمادهایم هرگونه حماقت
آمریکا را در هم بکوبیم، نیروهای نظامی
ونزوئلا برای اسکورت نفتکشهای ما اقدام
میکنن و آمریکا را تهدید به تقابل نظامی😎
تازه جوانان ونزوئلا پرچم ایران رو هم تو
کشورشون به اهتزاز در میارن!
💢اپیزود دوم:
🔸زمانی مقامات آمریکا میگفتن دیگه توان
ادامه تحریم را نداریم و بیشتر از این نمیتوانیم
به متحدانمان فشار بیاوریم و در نهایت باید در
صورت ادامه تحریم قیدشون رو بزنیم تا برجام
اومد و کارشون رو آسون کرد.
🔻اما حال دوباره کار به جایی رسیده که
قدرتهایی مثل چین و روسیه به وضوح تو
صورت آمریکا قرار میگیرن و از ایران حمایت
میکنن و اگر آمریکا بخواد فشارهایش را ادامه
بده قدرتها هم دیگه همکاری نمیکنن و طبیعتا
غیر قدرتها هم کم کم دیگه ترسی نخواهند
داشت و نمونه بارزش ونزوئلا
محمد هوشنگ /🖌
#ایران_قوی
.
.
🆔 Eitaa.com/e_beman
🆔 Sapp.com/e_beman
🍃
🇮🇷🍃
📖🍃
🍃
•[ #سیر_مطالعاتے 📚 ]•
🌀در سن یازده یا دوازده سالگی، مطالعه
علوم عربی را به صورت جدی و پیگیر آغاز
کردم... من به شکل ویژهای شیفته زبان
عربی بودم. عراقیها در قالب هیئتهایی
برای زیارت به شهر مشهد میآمدند. آنها
در صحن حرم امام رضا علیهالسلام تجمع
میکردند، شعرها و قصایدی میخواندند. من
ساعتهای طولانی میایستادم و دل به آنها
میسپردم...
☝️وقتی به زبان عربی گوش میسپارم،
احساس ویژهای به من دست میداد. در واقع
عموم ایرانیان- بویژه متدینین آنها- کم و
بیش زبان عربی را دوست میدارند. روابط
برادرانهای که در طول تاریخ اسلام میان
ایرانیان و همسایگان عرب آنها برقرار بوده،
از جهت گستردگی، عمق و فراگیری، در میان
هیچ یک از ملل جهان نظیر ندارد. از همین
جاست در مییابیم موضع گیری برخی اعراب
تحت عنوان عربیت، در دفاع از تجاوز ظالمانه
علیه نظام اسلامی ایران، چه خسارت سنگین
و چه جنایت بزرگی بوده است.
#کتاب_خوندلیکه_لعلشد /منبع
#کتاب_اول #فصل_سوم
.
.
🆔 Eitaa.com/e_beman
🆔 Sapp.com/e_beman
🍃
📖🍃