فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 به یاد شهید عزیز سید حسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت
🔸 شعر ملاصدرا درباره شهادت با صدای استاد مطهری
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
🔸داستان اسباب بازیهای لیبرال ۱.
🔹فیلم داستان اسباببازی ها رو همه دیدن و داستانش رو میدونند. عروسک جدیدی به نام «باز» به جمع بقیه اسباب بازیها وارد میشه و باعث حسودی اونها میشه بعد معلوم میشه که اون یه اسباب بازی متوهم هست که فکر می کنه از فضا اومده. ماجراهایی اتفاق می افته که «وودی» عروسک کابوی داستان دلش برای باز می سوزه تا اینکه باز حالیش میشه که آدم فضایی نیست و با فهمیدن واقعیت هویت خودش و یه سری ماجراهای دیگه در جمع بقیه اسباب بازی ها جای خودش رو پیدا می کنه.
🔹خُب بنظر پیام داستان اینکه بچه ها باید قدر همه اسباببازی هاشون رو بدونند و با یه اسباب بازی جدید بقیه رو دور نریزند.
ولی داستان پیام مخفیای هم داره، که میشه از پارامترهای مختلف فیلم اون رو استخراج کرد.
🔹اینکه دوربین به روایت احساسات و شخصیت وودی قهرمان داستان و حسودی کردنش زمان خاصی رو اختصاص میده درست، و بعد از اون هم ماجرای نجات باز و بقیه ماجرا، در راستای پیام روشن و واضح داستان هست، ولی به تصویر کشیدن یه شخصیت خاص و البته متوهم از اسباببازی تازه وارد و بعد هم با اختصاص ویژه دوربین به اون و حتی نگاه دوربین در چند جا از زاویه دید «باز» قصد همزادپنداری مخاطب رو با این کارکتر داره.
🔹چرا باید مخاطب با باز همزادپنداری پیدا کنه؟ مگه بچه ها دچار توهم میشن که چیز دیگه ای هستند و باید از این توهم دربیان؟! یا هر روز بین دوستانشون دائم اتفاق می افته که یکی توهم زده که یه چیز دیگه است و ما باید کمکش کنیم که بفهمه و واقعیت خودش رو پیدا کنه؟!
بچه ها بعضی وقتا فاز آدم فضایی شاید ور دارند نه دیگه اینقدر؛ اینجا ماجرا یه چیز فراتر از این صحبت هاست...
🔹تازه فقط این نیست که؛ اسباب بازیها بچه همسایه هم که بدجنس به نظر می رسند هم بدجنس نیستند تازه خوش قلب هم هستند؛ یعنی اونی که به نظر می رسند نیستند.
🔹در مجموع فیلم قصد داره با یک کاشت ذهنی در ضمیرناخودآگاه مخاطب این پیش زمینه فکری رو درست کنه که نه ماهیت خودش رو آنچه که شناخته بدونه و نه ماهیت دیگران رو، و آمادگی دگرگونی بدیهی ترین باورهای خودش، مثل هویت، جنسیت، ملیت و هر قالب و قاب ذهنی، رفتاری، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی رو داشته باشه.
غالب آثاری که با محوریت لیبرالیسم هستند این شکلی هستند، چون مفهوم لیبرالیسم یه مفهوم ذهنی هست که البته در زمینه های رفتار فردی، اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی نمود های مختلف و متمایزی داره ولی پیش زمینه پذیرش همش همون آمادگی ذهنی برای شکستن قالب ها و قاب هاست.
#امامت_هالیوودی
https://eitaa.com/eakamfekr
🔸 داستان اسباب بازی های ۲
🔹در این فیلم هم مثل قسمت یک، یه چالش عجیب اتفاق می افته که مخاطب کودک و نوجوان این اثر رو به همزادپنداری با خودش فرامی خونه
🔹 داستان از این قراره که فیلمْ اول یه روایت از زندگی مهیج و البته پرخطر از وودی رو به تصویر میکشه و بعد بازی کردن اندی با اون ها نمایش داده میشه، به نظر قسمت اول یعنی زندگی مستقل اسباب بازیها خیلی جذاب تره چون همراه آهنگ و دیالوگ های وودی هست ولی بازی اندی با اون ها بدون آهنگ و حرکت بی روح اسباب بازی هاست، یعنی زندگی در این خونه هم زیاد وابسته به اندی نیست بلکه این زندگی مستقل اسباب بازی هاست که خوب و جذابه...
🔹در ادامه همین مضمون، دست وودی حین بازی اندی پاره میشه و وودی از وحشت کابوس میبینه که نکنه اندی اون رو بندازه سطل آشغال، بعد ماجرای سرقت وودی و ماجرای روبرو شدن وودی با مجموعه خودش اتفاق می افته که سارق وودی این مجموعه آنتیک رو می خواد به یه موزه در ژاپن بفروشه، حالا وودی تو یه دو راهی هست که زندگی در مجموعه و همنوعان خودش رو در موزه و در کمال آسایش و آرامش و البته امنیت رو ادامه بده و یا به زندگی مستقل، مهیج و پرخطر خودش در خونه اندی برکرده...
🔹وودی زندگی مستقل رو ترجیح میده، خُب حالا پیام اخلاقی این داستان برای مخاطب خاص خودش چیه؟
بچه چرا باید به این دوگانه کشیده بشن؟! زندگی پیشِ مجموعه همنوعان و در یک فضای استاندار مثل موزه با رسیدگی ویژه یا زندگی پرخطر و مهیج و مستقل در بین تعدادی از افراد که هیچ کدومشون شبیه تو نیستند؟!
🔹اگر اغراق نکرده باشیم زندگی بین همنوعان در موزه استعاره ای هست از زندگی توی خانواده، و زندگی مستقل بین افراد مختلف ولی مهیج هم نشانهای از زندگی لیبراله؛ اگر هم این نباشه حتماً پیش زمینه فکری رو برای پذیرش همچنین انتخابی رو در ضمیرناخودآگاه مخاطب ایجاد می کنه وگرنه این آیتم ها بیخود چرا تو این فیلم گنجونده شده؟!
#امامت_هالیوودی
https://eitaa.com/eakamfekr
یه کم فکر...
🐌بازهم خیز برداشتیم برای پروژه بعدی؛ بعد از «نبوت هالیوودی» و بازنگری «توحید هالیوودی» که تقدیم حضور
🔸خُب این هم پیام آخر سال ۱۴۰۳ 👋
🔹از امروز میریم متمرکز بیشیم برای ماه مبارک رمضان و درس های کلاس قرآن و تا بعد از ماه مبارک و تعطیلات دیگه تولید محتوا و پیام دیگه ای نخواهیم داشت.
🔹کلی کار ناتموم مونده که اگر عمری بود بعداً تقدیمتون خواهیم کرد، #امامت_هالیوودی هنوز کار داره چندتا کتاب هم می خواستیم معرفی کنیم که نشد، تازه یه پروژه هم می خواستیم کلید بزنیم با محور #تشکیلاتی_میدانی_رسانهای که دغدغه همیشگیمون بوده؛ دعا کنید خدا توفیق بده بتونیم این کارها رو انجام بدیم.
🔹اگر تونستید کانال ما رو به دیگران معرفی کنید، مطالبمون رو بازنشر بدید و انتقاد و نظر و پیشنهادی هم اگر داشتید حتماً برامون بفرستید. راستی شبهای قدر دعامون کنید🙏
🔹ماه رمضون تون هم مبارک🌺 سال نو تون هم پیشاپیش مبارک 🌺 عید فطر تون هم مبارک 🌺 انشاءالله زندگی خوب و سعادتمندانهای داشته باشید🌺
🔹به خیلی جاها رو زدیم ولی هیچکس تحویلمون نگرفت، ولی موسسه رسانهای بدر و همچنین آقای جاهد عزیز مدیر کانال لایت هاوس هم با ما بودند و مطالب ما رو بازنشر دادن دمشون گرم و خیلی ازشون متشکرم.🙏
🔹انشاءالله تو تعطیلات یه دوره آموزشی خوب رو هم تهیه کنیم تا بعد از عید اون رو هم تقدیم تون کنیم.
به هرحال هر کم و کسری بود حلال کنید و این بنده کمترین رو از دعای خیرتون بی نصیب نذارین.
🔹اگر با مطالب ما حال کردین و استفاده کردید، شادی روح پدر و مادر بنده حقیر یه فاتحه نثار بفرمایید.
یاعلی✋
خدانگهدار
برادر کوچک شما سید ابوالفضل موسوی
https://eitaa.com/eakamfekr
May 11