21.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقیقه ۶۰ فیلم
نمایش علت مخالفت هوش مصنوعی (ربات سُکان) با بازگشت انسانها به زمین.
سکانسی که مخاطب را وارد دوگانه احساسی و منطقی می کند، از یک سو احساس برخواسته از «ضمیرخودآگاه» مخاطب موافق بازگشت انسانها به زمین می شود و ربات سُکان با مخالفت با این کار، وجه منفی به خود می گیرد و این صورت منفی، قدرت آن را بیشتر در ذهن مخاطب حک می کند.
و مخاطب که از ابتدای فیلم با القای پلشتی انسان آن را در ضمیرناخودآگاه خود قطع به یقین خواهد دانست این کار ربات سُکان را صحیح برخواهد شمرد.!
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقیقه ۸۱ فیلم
در نهایت، در حالی که ایوان دست در دست والی می گذارد تا با تحقق رویای دوست یابی او ، لیاقت و شایستگی ذاتی او _ که با نمایش عواطف پاکیاش در اثنای فیلم ثبات شده _ جبران میشود و هم قهرمان بودن ایوان
و (فقط) با تلاش آنان، انسانها موفق به بازگشت به زمین می شوند.
البته فقط ورود آنها به زمین نمایش داده می شود و با پایان فیلم و نمایش نمایی بالا از کره زمین سرنوشت نامعلوم با سابقه محنت بار انسان برای مخاطب تداعی می شود.
🛑فیلم سینمایی وال ای ۲۰۰۸
🔺فیلم با نمایش صحنه های آخرالزمانی از نابودی حیات در زمین آغاز می شود و با نمایش پلن های گسترده و از بالا سعی در القای گستردگی آن دارد تصاویری وهم انگیز که علیرغم سرخوشی والی (ربات زباله گرد) که با آهنگ های با همین مضمون همراه می شود به آهنگ های وهم انگیز ختم می شود. (صحنه های که در فیلم سینمایی فینچ نیز نظیر آن را می بینم. و مشابهت هر دو داستان و القای مفاهیم مشابه نشان از سرمایهگذاری سنگین انجام این پروژه ها در اهمیت مضامین آن برای سفارش دهندگان صهیونیست آن دارد)
🔺والی گیاهی را می یابد و در ادامه سفینه کاوشگر، ایوان (ربات مامور) را برای جستجو بر روی زمین رها می کند، والی مشتاق جلب توجه ایوان می شود، ایوان احساسات خود را به عنوان یک مامور سعی می کند که مخفی و کنترل کند تا اینکه (در دقیقه ۲۵) برابر برنامه از پیش تعیین شده اش با دریافت گیاه، قفل و از حرکت باز می ایستد و شروع به ارسال سیگنال به سفینه مادر می کند.
بدنه ای سفید و حبابی شکل ربات ایوان، شکل و شمایلی است که تبدیل به نمادی ثابت در آثار هم نوع خود شده که با نقش آفرینی های بعدی او و با توجه به سیر تحلیل این دست آثار نقش او را محوری می نمایاند.
🔺والی گیاه را به عنوان شئی شگفت انگیز برای جلب توجه ایوان به او ارائه می کند و حالت سکون و بی تحرکی ایوان بعد از دریافت آن و تمنای والی برای ارتباط با او، مخاطب کودک و نوجوان خود را به وادی حسرت از پاسخ درخور برای چرایی این اتفاق می کشاند؛ آیا پیدا شدن گیاه و انجام ماموریت ایوان به حسرت والی که از ابتدای فیلم با او همزادپنداری کردهایم می ارزد؟!
🔺ادامه فیلم پاسخ به این سوال است، ورود والی به صورت پنهانی بهمراه ایوان، به سفینهی که بقایای انسان ها را در آنها هستند صحنه شگفتی را رقم می زند، ربات های که بدون هیچ تخطی در حال انجام امور هستند (دقیقه ۳۴) در کنار انسان های پلشت و بی مصرف که حتی در کنار هم نیز برای صحبت کردن با یکدیگر از فضای مجازی استفاده می کنند (دقیقه ۳۵)؛ بی احساس ، بی تفاوت، و صرفا متکی به تکنولوژی.
با نشان دادن کاپیتان (دقیقه ۴۰) خط سیر زندگی این انسانها از زمانِ غیرقابل زندگی شدن زمین تا قرن ها بعد مشخص می شود، «رفاهِ» محض، تنها دغدغه و ارزش مدنظر انسانها، که از زبان کاپیتان بیان می شود.
🔺(دقیقه ۶۰) ولی پیدا شدن گیاه و مشخص شدن تجدید حیات زمین کاپیتان را به فکر بازگشت به زمین می اندازد ولی این امر با مخالفت ربات سُکان مواجه می شود. نمایش علت مخالفت ربات سُکان با بازگشت انسانها به زمین، فیلمی اظهارات آخرین رئیس جمهور آمریکا است که پیش از ترک زمین، اعتراف می کند که انسانها بقدری سموم در زمین پخش کرده اند که زمین دیگر قابل سکنا نیست و زمین را به همراه «عدهای خاص» ترک می کند و به آیندگان توصیه می کند که هرگز به زمین باز نکردند.
سکانسی که مخاطب را وارد دوگانه احساسی و منطقی می کند و عدم شخصیت پردازی ربات سُکان خودکامه پیش از این نیز مزید بر علت می شود، از یک سو احساس برخواسته از «ضمیرخودآگاه» مخاطب، موافق بازگشت انسانها به زمین می شود و ربات سُکان با مخالفت و تمرد از این کار، وجه منفی به خود می گیرد و این صورت منفی، قدرت آن را بیشتر در ذهن مخاطب حک می کند.
ولی مخاطب که از ابتدای فیلم با القای پلشتی انسان مواجه بوده را در ضمیرناخودآگاه خود قطع به یقین خواهد دانست که این کار رباتٍ سُکان علیرغم میل باطنی صحیح است.!
البته در سایر آثار هالیوودی داشتن قوه قهریه برای رباتها در مقابل انسان بیشتر پرورش داده شده و می شود (مثل انیمیش ران معیوب و شش شگفت انگیز)
🔺(دقیقه ۸۱) در نهایت، در حالی که ایوان دست در دست والی می گذارد تا با تحقق رویای دوست یابی او ، لیاقت و شایستگی که از نظر ذاتی _ با نمایش عواطف پاکیاش در اثنای فیلم ثبات شده _ جبران میشود و هم قهرمان بودن ایوان
و (فقط) با تلاش آنان، انسانها موفق به بازگشت به زمین می شوند.
البته فقط ورود آنها به زمین نمایش داده می شود و با پایان فیلم و نمایش نمایی بالا از کره زمین سرنوشت نامعلوم با سابقه محنت بار انسان برای مخاطب تداعی می شود.
🔻القای کارآمدی، و خلوص نیت ذاتی ربات _ به خاطر مختصات خاص آن _ در مقابل پلشتی ذاتی انسان که از همآمیختگی استعدادها و غرایز انسان نشأت گرفته شده، پوچی انسان را القا و تولید نیاز جدیدی را برای او به ارمغان می آورد ، این پلشتی فقط با پناه آوردن به هوش مصنوعی با قابلیت فعالیت (یعنی رباتها) و با قوه قهریه سامان می گیرد.
این رهآورد #نبوت_هالیوودی در مقابل نبوت الهی و فطری است که اشرف مخلوقات می تواند با قدرت عقل خدادادی خود غرایز و استعدادهایش (که در هالیوود نقاط ضعف نشان داده می شوند) را به تعادل برساند و تعالی خود و جامعه اش را رقم بزند و زمین و آسمان را مسخر خود بیابد و انسان متوجه این ظرفیت عظیم نمی شود اگر مقهور ترفندهای اینچنینی برای به بردگی کشیدن خودخواسته خود شود و به رب خود تمسک نجوید.
May 11
هدایت شده از آی نقد | inaghd.ir
🛑فیلم سینمایی فینچ ...
🔺نجات آینده دنیا با تعمیم نظریه داروین... !
🔺طوفان خورشیدی قسمت های از لایه های ازون را از بین برده. روز ها بسیار گرم و خورشید تمام گیاهان و جانوران را از بین برده است. اندک انسان هایی که زنده ماندهاند برسر تهیه غذا و آذوقه همدیگر را کشته و نابود کردهاند؛ پیرمردی بنام فینچ از این کارزار بصورت اتفاقی زنده مانده و به همراه سگش روزگار می گذراند
🔺پیرمرد از بقای خود ناامید است و ارزش ادامه حیات را در زنده و باقی ماندن سگ می داند به همین خاطر رباتی را می سازد تا بعد از او بتواند از سگ نگهداری کند.
آنها به خاطر طوفان سهمگینی که در راه است قصد سفر می کنند. ربات اخلاقی همچون کودکان دارد و در اوج صداقت و سادگی کمک های موثری به پیرمرد می کند و کمکم به زندگی پیرمرد معنای تازهای می بخشد
🔺تنازع بر سر بقا سرنوشت محتوم بشری نمایش داده می شود و همان طور که داروین وجود حال دنیا و تمام موجوداتش را حاصل تنازع بقای موجودات گذشته می داند، فیلم قصد دارد تا آینده دنیا را نیز به همین ترتیب متصور باشد؛ اگر در گذشته موجوداتی بودهاند که امروز از آنها اثری باقی نیست و تصورشان برای ما مشکل است در آینده نیز باید منتظر موجوداتی باشیم که اکنون تصورش شاید بعید باشد مانند ربات ها. و چه بسا این ربات ها باشند که در ادامه حیات در عصر آینده بسیار موثر و تاثیرگذار باشند حتی بیشتر از انسانها
مقاله سایت👇
https://inaghd.ir/finch/
🆔@inaghd_ir
#آی_نقد #موسوی #نقد_فیلم #فینچ #تام_هنکس
هدایت شده از عروج | حاج عباس صالحی
13.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقد و بررسی فیلم سینمایی فینچ (Finch 2021)
🔸تنازع بر سر بقا سرنوشت محتوم بشری نمایش داده می شود و همان طور که داروین وجود حال دنیا و تمام موجوداتش را حاصل تنازع بقای موجودات گذشته می داند، فیلم قصد دارد تا آینده دنیا را نیز به همین ترتیب متصور باشد.
🔹اگر در گذشته موجوداتی بودهاند که امروز از آنها اثری باقی نیست و تصورشان برای ما مشکل است در آینده نیز باید منتظر موجوداتی باشیم که اکنون تصورش شاید بعید باشد مانند ربات ها. و چه بسا این ربات ها باشند که در ادامه حیات در عصر آینده بسیار موثر و تاثیرگذار باشند حتی بیشتر از انسانها...
#نقد_و_بررسی
#صهیونیست_دشمن_بشریت
✍️سید ابوالفضل موسوی
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡🇺🇸 به گزارش END Time News:
یک نمایشگر رباتیک عظیم در لاس وگاس که از آغاز سیطرهی ربات خبر میدهد.
#فراماسونری #آخرالزمان
─┅═༅𖣔♥️𖣔༅═┅─
https://eitaa.com/mowlA_z
─┅═༅𖣔♥️𖣔༅═┅─
📗در جستجو و بیان حقایق 📕
📙مستند ، مستدل ، متفاوت📘
یه کم فکر...
#نظر_مخاطب ... 😁😂🤣
بله دقیقاً به همین پوچی و به همین بدمزگی...
سالهاست هژمونی غرب در حال اصالت بخشیدن به هوش مصنوعی در قالب ربات در کنار حیوان انگاری انسان است تا به مطامع شنیع خود برسد، ولی به حق «يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ»؛ براحتی هگ می شود و تابلو مقهور و مسحور کنندیشان اِروور میدهد...
#نبوت_هالیوودی