eitaa logo
یه کم فکر...
169 دنبال‌کننده
1هزار عکس
875 ویدیو
18 فایل
🔰 نقد و تحلیل فیلم های انیمیشن و سینمایی و نکات قابل تأمل برای مطالعه 🌺استفاده از مطالب این کانال بدون ذکر منبع بلامانع است وظیفه ما امید آفرینی است به شکل #تشکیلاتی_میدانی_رسانه‌ای تلفن: 09397574573 لینگ ارتباط با ادمین کانال: @seyedmosave
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یه کم فکر...
🛑 یونیسف هم توحید هالیوودی رو تایید کرد.! 🔺سال ۲۰۱۵ صندوق بین المللی کودکان وابسته به سازمان ملل مت
10.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بخش سوم کتاب درسی تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول با عنوان «دیو و کیک» که ارتباط با موجودات بیگانه (سنت باستانی و البته شیطانی ها، ) رو نشون میده و از روی این نمایش به بچه ها آموزش داده میشه که «دیگران» رو از روی ظاهرشون قضاوت نکنیم...! 🔹چقدر توی پروژه سر این مسئله بحث کردیم و از روی فرم آثار سکانس به سکانس ثابت کردیم که اونچه که از این آثار تو ذهن مخاطب باقی می مونه و روی ضمیر ناخودآگاه‌ش تاثیر میذار اون چیزی نیست که شما از ظاهر اثر متوجه میشید (دیگران رو از روی ظاهر قضاوت نکردن) بلکه منظور مدنظر و پارادایم ذهنی فیلمساز اصالت بخشیدن به وجود و ارتباط با اونهاست وگرنه برای یاد دادن این مسئله اخلاقی و مسائل اخلاقی به مراتب مترقی تر و متعالی تر نیاز نیست که دست به دامن محصولات کره جنوبی و امثال اون بشیم 🔹 فرهنگ غنی ما مملو از هزاران تمثیل اخلاقی که برای سیراب کردن تمدن جهانی کافیه ، چه برسه به بچه های خودمون. چرا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (رشد) رفته اثری رو برای پرورش اخلاقی بچه هامون انتخاب کرده که تمام سیستم فرهنگی کشورش در اختیار صهیونیست هاست ؟! 🔹نمی‌دونم این اجرای سند ۲۰۳۰ هست یا نفوذ صهیونیست ها یا یا هر کوفت و زهرمار دیگه ولی والله قسم فردا نمی تونیم جواب گوی و خسارت های این جریان بشیم 🔻 دوره تصویری و مقاله «توحید هالیوودی»: https://mabnafilm.com/aliens-in-hollywood/ @eakamfekr
یه کم فکر...
🔸بخش سوم کتاب درسی تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول با عنوان «دیو و کیک» که ارتباط با موجودات ب
🔸 توضیح بیشتر 🔹 ببینید برای اینکه ثابت کنیم این ادعای که ما می کنیم یه برداشت شخصی نیست باید بر فرم اثر استناد کنیم به این ترتیب که اگر در این انیمیشن دقت کنید می بینید که بیشتر زمان دوربین اختصاص به کارکتر «دیو» داره ، و داره احوالات اون رو بیشتر به تصویر می کشه تا کارکتر «دختر بچه» فلذا مخاطب به همزادپنداری بیشتر با دیو فراخونده میشه تا با دختر بچه ، حتی زمانی که دیو از دختر بچه طرد میشه باز نگاه مخاطب از زاویه دوربین بیشتر به همراهی کردن با دیو مشغول هست و ما رو بیشتر درگیر حالت سرخوردگی اون می کنه تا حالت پشیمانی دختر بچه از رفتارش با دیو 🔹 همون‌طور که عرض کردم در سکانس های ابتدایی هم ما بیشتر دیو رو می بینیم و با نقطه عطفی که کارگردان با اهدای دو چشم از دیو به دختربچه در اثر قرار داده قهرمان برای مخاطب دیگه دیو هست و اون برای مخاطب اصالت پیدا می کنه نه شخصیت مکمل دختربچه و مخاطب منتظر سرنوشت قهرمان داستان میشه و رفتار و کردار اون در ضمیرناخودآگاهش ثبت و ضبط میشه نه عوامل جانبی 🔹به زبون دیگه ، یعنی اگر کارگردان واقعاً این آموزه اخلاقی (یعنی قضاوت نکردن افراد از روی ظاهر) رو مدنظر داشت باید داستان رو با اول شخص قرار دادن دختربچه روایت می کرد و اتفاقی رو رقم می زد که برای مخاطب مسجل بشه که دختربچه قهرمان داستان هست تا بتونه با اون همزادپنداری کنه و سر بزنگاه از روی اتفاقی که برای کارتر دختربچه می افتاد یاد می گرفت (و در ضمیرناخودآگاهش ثبت می شد) که مثل اون باشه ، نه اینکه با دیو همزادپنداری کنه 🔹علی ایها الحال ، مگر اینکه کسی مغرض باشه که با استناد به فرم اثر هم باز قبول نکنه و حتماً درج اینجور محتوای هم در کتاب درسی بعید هست که مغرضانه نبوده باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸باور کن، «جادو» رو باور کن... 🔹 انیمیشن شعبده باز یا فیل شعبده باز اثری که ساخت مشترک و استرالیا است و به شدت درباره و ایمان به خیلی صریح و بی پرده سعی می کنه مخاطب رو قانع کنه. 🔹دیالوگ پرتکرار و تاثیر گذار باور که در صحنه نمایش هم نمود پیدا می‌کنه و باعث رقم خوردن اصل داستان هم میشه طوریکه همه شهر قانع میشن باید جادو رو باور کنند و گوش به حرف قهرمان داستان بدن تا اون اتفاق خوب بی‌افته، و وقتی همه ایمان میارن جادو اثر می کنه و و روشنایی با شور و به شهر برمی کرده، و صدای ذهنی لطیفی که متذکر میشه ، « باور یه عظیم و نامرئه ، حتی به شکل فانتزی‌ش، مثل یه خواب که سراغمون میاد و دیوانه‌وار مقاومت می کنیم و باهاش ، تا اینکه یه شب می خوابیم و خودمون رو پاک می کنیم و باز می‌ایستیم و از نو به زندگی بر می کردیم...» 🔹 هم دیگه در انتخاب اثر و حتی سانسور و دوبله تعارف رو کنار گذاشته و رُک و پوست کنده اثر رو در طبق اخلاص قرار داده و جزو لیست پرتکرار خودش قرار داده و طبق روال معمول خودش حالا حالا ها اون رو پخش خواهد کرد تا اینکه یکی خفن تر از اون رو پیدا کنه 🔹اگر این کار یها ، ها و ها نیست پس کار کیه که انقدر ساده سنت شیطانی کابالا در فراگیرترین رسانه کشور که از قضا رسانه دولتی هم هست اینقدر زیاد و در آثار مختلف سعی در تکثیر و تبلیغ اون هست؟! @eakamfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمد محسنی بیدگلی
🔥 آرمان علی وردی،رضا داوری و تولید علم دینی 💢 چیزی که من را برآن داشت تا این متن را تنظیم کنم همزمانی انتشار خبر صحبت های دکتر رضا داوری استاد فلسفه و عضو دائمی شورای انقلاب فرهنگی و فرهنگستان علوم و خبر نقض حکم قاتلان آرمان علی وردی در سالگرد فتنه زن زندگی آزادی است.استاد فلسفه ای که ۳۷ سال بر صندلی ارگان هایی تکیه زده است که کارویژه اصلی تعریف شده شان ترویج و نهادینه سازی ایده اسلامی سازی نهاد علم است ولی ایشان تمام افتخار خود را تلاش برای پایان بخشیدن بر سودای علم دینی و اسلامی کردن علوم می داند وآن را تمنای محال می داند! 💢 تقابل رضا داوری با آن همه صبغه غور و تفکر فلسفی در نگاه هایدگری به مسئله وجود با زندگی شهیدانه جوانی بنام آرمان علی وردی بسیار عبرت انگیز است و باید عرض کنم اصلا قائل نیستم که عبارت science در غرب معنا و مفهوم درستی برای لغت علم باشد و بر این اعتقادم متاسفانه سالیان متمادی است که فلاسفه و متکلمان ما به دلیل شناخت و تعریف نادرست این ترم مدرن راه بیراهه رفته اند و موضوع نگران کننده تر آنکه علی رغم عدم شناخت از پارامترهای ساینس مدرن، درک درستی از علم به عنوان واژه ای دینی و قرآنی هم ندارند. به همین دلیل نکته ای که نه ایشان و نه کسانی که سر در حوزه ساینس و فلسفه غربی دارند فهم درستی از آن نخواهند داشت این مقوله مهم است که علم( دینی) تولید شدنی نیست بلکه عمل کردنی است! علم، فهمی است که در روند زندگی، صیرورت و شدن در قلب شما جای می گیرد و بر زبان و گفتار شما جاری می شود و سازوکاری را طلب می کند که در لفظ قرآنی به آن اصطناعت گفته می شود! مخلص کلام علمایی مانند آیه الله بهجت(ره) در این باب این است که علم با عمل به وظایف بدست می آید و در پرتوی این عبد بودن است که باید منتظر ورود نور علم باشید! أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ الله‏ُ فِی قَلْبِ مَنْ یشآءُ . 💢 آرمان علی وردی جوانی بود که تقریبا دو سوم زمان تصدی امثال داوری ها بر کرسی شورای انقلاب فرهنگی سن داشت ولی در زندگی کوتاه خود صیرورت و ساخته شدنی را انتخاب کرد که در آخر داستانش سکانس زیبایی چون شهادت برایش رقم خورد . آن روز که آرمان سر سفره غذا خورشت را بدون برنج می خورد و پدرش دلیل این عملش را از همسرش پرسید جواب شوکه کننده آرمان نگاه وجودی و بزرگی سعه صدر او را نشان می داد که با سال ها غور داوری ها و احمدی ها در هایدگر و هگل حاصل نشده و نخواهدشد و [ توضیح : شغل پدر آرمان کاشت برنج بود و در آن سال آرمان متوجه شده بود که پدرش فراموش کرده خمس امسال درآمدشان از فروش برنج را بپردازد ولی به احترام پدر با او در این مورد صحبتی نکرده بود!] 👈 هم‌زمانی این دو خبر از یک جهت باعث ناراحتی و شرمندگی من معلم شد که متاسفانه سازوکار نادرست آموزش و پرورش نتوانسته است درک درستی از تمایز علم و ساینس ارائه داده و مسیر درست شناخت علم و آگاهی برای نسل جوان را ترسیم کنم و متاسفانه چه اندازه متولیان امر در گمراهی و غفلت به سر می برند و از سوی دیگر تقابل این پیرمرد و جوان، آن هم در این برهه زمانی باعث خوشحالی من شد چون علی رغم همه هجمه ها و خیانت ها و غربال هایی که اتفاق می افتد،خوشبختانه در این دوران شاهد جوانه زدن بذرهایی هستیم که وجودشان برای کشور و نظام مهدوی امیدبخش است.محمد محسنی بیدگلی مجموعه چیستی اصطناعت مجموعه شناخت علم و ساینس لینک عضویت در کانال: @mohsenibidgoli
یه کم فکر...
🔥 آرمان علی وردی،رضا داوری و تولید علم دینی 💢 چیزی که من را برآن داشت تا این متن را تنظیم کنم همزما
🔸عذر میخواهم 🙏 🔹سال پیش این متن رو منتشر کردم و از انتشار اون امروز عذر میخواهم و از کانال هم پاکش کردم، اگر نظر مثبتی نسبت به ایشون داشتم به خاطر کتابی بود که از ایشون خونده بودم ، ولی الان بسیار متاسفم از اینکه از کسی تمجید کردم که سالها تلاش کرده تا علوم انسانی کشورمون اسلامی نشه ولی زهی خیال باطل ؛ همون‌طور که خودشون هم مکرر اعتراف کردند و به قول استاد محسنی عزیز با وجود انسانهای مثل آرمان علی وردی مسلما ایشون نه تنها در این راه ناکام بودند بلکه علیرغم آسیب های موجود اتفاقی عکس اون چیزی که ایشون می خواسته رقم خورده
🔸با افتخار 🔹مقاله توحید هالیوودی و نبوت هالیوودی در جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا (ع) با حضور بیش از ۴۰۰۰ اثر پذیرفته شد، مقام نیاوردم، یعنی فقط ۷۳ اثر از این تعداد توسط داوران منتخب شدند. نمی دونم سطح مسابقات هم چقدر بوده ولی انقدر بوده که برای پذیرفته شدگان گواهینامه صادر کردند 🔹ولی فخر و مباهات حقیر فقط به خاطر پذیرش در جشنواره ای هست که منتسب به امام رضا (ع) است؛ خدا رو شکر 🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یه کم فکر...
🔸آقای امیری برای شوخی یا قربانی فرهنگ لیبرال ؟! 🔹سریال لیسانسه ها و فوق لیسانسه ها یه کاراکتری داشت
🔸لیسانس لیبرالیسم 🔹سریال زننده لیسانس ها برای بار چندم داره از شبکه آی فیلم پخش میشه ، سریالی که هیچ کدوم از کارکترهاش به هیچ چیز مقید نیستند و هر کدوم به نوبه خودشون سعی می کنن یه طور خاصی لودگی کنند. چه کارکترهای اصلی، چه کارکترهای فرعی ، حتی نقش مادر و مادربزرگ هم به اندازه خودشون هم بی قید هستند و هم لوده! 🔹ولی نکته جالب اینه که در این طنز سخیف ، مخاطب اصلن متوجه این نکات نمیشه و چه بسا نسبت به این اثر و امثال این آثار ابراز علاقه هم بکنند همون طور که این اثر با استقبال درخوری مواجه شد، نه اینکه فرم و داستان قویی داشته باشه بلکه بیشتر این موفقیت حاصل تغییر ذائقه مخاطب هست، ذائقه ای که سالهای سال پخته شده و قدرت تشخیص خودش رو از دست داده، انقدر این جریان لیبرال و عادی انگاری اون سهمگین هست که هر فکت و سخنی خلاف اون یه چیز عجیب و غریب و غیر منطقی به نظر میرسه ، یه جورایی قلب مفاهیم، که کلی با مبانی دینی و بومی ما فاصله داره . و کو صاحب نفسی و کو مجاهد خستگی‌ناپذیری که در مقابل این اژدهای هفت سر بایسته ... @eakamfekr