💫هر صبح روزمان را با سلام به ساحت مقدس چهارده نور هستی منور و متبرک کنیم. 💫
💐بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ💐
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ و رحمة الله و بركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ یا علي بن ابي طالب
❣️السلام علیکِ یا فاطمةَﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ صدیقه شهیده
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها الشهيد
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦِ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ
❣️السلاﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ایّها ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ایّها ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ایّها ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ايّها ﺍﻟﺮﺿَﺎ
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ
❣️السلاﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ايّها ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ
❣️السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان
❄️السلام علیک یا ابوالفضل العباس علیه السلام
❄️السلام علیک یا سیده النساءالعالمین
❄️السلام علیک یااصحاب الحسین علیه السلام
🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃💐
اللهم صل علی محمد وآل محمد
أللهمّ عجّل لوليّك الفرج
🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱🔱
💐طاعات وعبادات شما مورد قبول حق
🍀 «مَنْ عَرَفَ نَفسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبَّهُ»
🌺 سهشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وقت_سلام
✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلى
عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهیدِ
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اولیائک
💫🌺🍃
🌺
ما قرص نان ز گندم شهر شما خوریم
چرخد از آسیاب شما روزگار ما...
اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان و عجل فرجه
#امام_زمان علیهالسلام
🌺
💫🌺🍃
❇️ اسپند زیاد در خانه دود کنید.
💚 پیامبر اکرم ﷺ:
«یك فرشته موکل شده برای کاشت اسپند.
حتما اسپند بکارید.»
💠 اسپند داروی شفا دهنده ۷۲ بیماری یا گرفتاری است.
💚 امام صادق علیه السلام:
✍ اسفند؛ شیطان را نَه از ۷۰ اتاق، بلکه از ۷۰ خانه فراری میدهد.
💠 فواید اسپند:
🔺 رفع بی حوصلگی و بی قراری و کلافگی!
🔺 شفای ۷۲ بیماری یا گرفتاری!
🔺 شیطان را دور و فرشتگان را نزدیک میکند!
🔺 برکت و رزق را زیاد میکند!
🔺 به اذن خدا سِحر، جادو، چشم زخم، حسد، همّ و غمّ را از خانه دور میسازد!
🔺 برای نوزادی که بیدلیل گریه میکند و برای بچهها و بزرگان آرامش و همبستگی میآورد!
🔺 انرژی منفی محیط را خنثی یا دفع میکند.
💠 بهترین ساعت برای دود کردن اسپند
✔️ اول صبح و نیم ساعت قبل از غروب
✍به اين صورت كه یك مشت اسپند در دست راست بگیرید و سوره حمد و ۷ مرتبه سوره توحید بخوانید و بعد اسپند را روی آتش بریزید و آیةالکرسی و چهار قل بخونید و صلوات بفرستید و دود کنید.
💠 جهت حلشدن مشکلات منزل
✔️ هر روز روی یک مشت اسپند پاک نشده و خالص،
یک مرتبه سوره جن
۷ مرتبه سوره معوذتین (سوره ناس و فلق)
۷ مرتبه سوره زلزال
۹ مرتبه سوره قریش
بخوانید و دود کنید.
💞 سلامتی و تعجیل فرج #امام_زمان علیهالسلام صلوات
❇️درمان ضعف و پوکی استخوان
1️⃣ سویق🍚
💚 امام صادق علیه السلام:
«سویق باعث رویش گوشت و تقویت استخوان میشود»
📚 المحاسن، ج۲، ص۴۸۸
2️⃣ شیر🥛
راوی میگوید نزد امام صادق علیهالسلام بودم، مردی به امام عرض کرد بدنم ضعف دارد.
💚 امام فرمودند:
«از شیر استفاده کن! زیرا شیر گوشت را میرویاند و استخوان را تقویت میکند»
📚 المحاسن، ج۲، ص۴۹۲
3️⃣ گوشت🍗
💚 پیامبر اکرم ﷺ:
«گوشت و شیر، گوشت را میرویانند و استخوان را تقویت میکنند»
↫ البته گوشت گوسفند و شیر گاو در روایات توصیه شده است.
📚 دعائم الإسلام، ج۲، ص۱۴۵
4️⃣ انجیر🌰
💚 امام رضا علیه السلام:
«انجیر بوی بد بدن و دهان را برطرف میکند و استخوان را تقویت میکند و سبب رویش مو میشود و بیماریها را برطرف میکند تا جایی که نیاز به دارو نداشته باشید»
📚 المحاسن، ج۲، ص۵۵۴
5️⃣ برگ چغندر
💚 امام رضا علیهالسلام:
«بر شما باد برگ چغندر، زیرا بر کنارهٔ رود بهشت میروید، و در آن درمان بیماریها است، و استخوان را درشت میکند، و گوشت را میرویاند»
📚 المحاسن، ج۲، ص۵۱۹
6️⃣ هسته سنجد
💚 امام صادق علیه السلام:
«سنجد، گوشتش گوشت را میرویاند و هستهاش، استخوان را میرویاند، و پوستش، پوست را»
📚 الکافی، ج۶، ص۳۶۱
♻️ دو نکته:
🔹نكته اول:
✍ اگر کل سنجد (پوست، گوشت، هسته) پودر و استفاده شود باعث چاقی میشود و اگر بخواهید مخصوص استخوان استفاده کنید باید پودر هستۀ آن را مصرف کنید، همچنین مصرف آن با شیر و عسل بسیار خوب است.
🔹نكته دوم:
تمام خواص چغندر در برگ آن است و از خوردن ساقه آن اجتناب شود.
💞 سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان علیهالسلام صلوات
دستوالعمل_جهت_مهربان_کردن_شخص
چون شب چهارشنبه برسد چون مردم خفته باشند وضو بسازد و دو رکعت نماز گذارد در رکعت اول یک بار سوره فاتحه و بیست نوبت آیه 128 سوره توبه :
لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ
و در کعت دوم یک بار سوره حمد و بیست بار همین آیه را بخواند چون سلام داد بیست بار صلوات فرستد و بعد از آن سر به سجده نهد و بیست بار بگوید :
یا رحیم فلان را مهربان من گردان
چون این نماز گذارده باشد هر روز که شود آنکس مهربان گردد تا جای که وصف نتوان کرد
🔆دعای باطل السحر
🔆هر کس بنویسد و با خود دارد از طلسمات و جادو در امان باشد واگر کسی را طلسم و جادو کرده باشند بنویسد با زعفران و گلاب در آب حل کرده و بخورد و بر سر ریزد و یکی نوشته در نزد خود نگه دارد جادو بر طرف شود.برای گشایش بخت و گشایش کار نیز مفید است.
🔆بسم الله الرحمن الرحیم خَتَمَ الله عَلی قُلوُبِهِم وَ عَلی سَمعِهِم وَ عَلی اَبصارِهِم غِشاوَةٌ وَ لَهُم عَذابٌ عَظیم وَ مِن النّاس مَن یَقول امَنّا بِالله وَ بِالاخِرَةِ وَ ما هُم بِموُمِنین یُخادَعون الله وَالّذینَ امَنو وَ ما یَخدَعون اِلاّ اَنفُسَهُم وَ ما یَشعَروُن فی قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ الله مَرَضاً وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُران ما هُوَ شَفاءٌ وَ رَحمَةٌ لِلموُمِنین یا ارحَمَ الرّاحِمین قالَ موسی ما جِئتُم بِه السِّحر اِنَّ اللهَ لا یُصلِح عَمَلَ المُفسِدین فَسَیَکفیکََهُمُ الله وَ هُوَ السَّمیعُ العَلیم لا حَولَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ باللهِ العَلیِّ العَظیم اِنّا لُلّه وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعوُن وَ اُفَوِّضُ اَمری اِلی الله اِنَّ اللهَ بَصیرٌ باِلعِباد یا اَرحَم الرّاحِمین
دعای مجرب و عظیم خواب دیدن پیامبران و دیگران
اللَّهُمَّ أَنْتَ الْحَيُّ الَّذِي لَا يُوصَفُ وَ الْإِيمَانُ يُعْرَفُ مِنْهُ مِنْكَ بَدَتِ الْأَشْيَاءُ وَ إِلَيْكَ تَعُودُ فَمَا أَقْبَلَ مِنْهَا كُنْتَ مَلْجَأَهُ
وَ مَنْجَاهُ وَ مَا أَدْبَرَ مِنْهَا لَمْ يَكُنْ لَهُ مَلْجَأٌ وَ لَا مَنْجَى مِنْكَ إِلَّا إِلَيْكَ وَ أَسْأَلُكَ بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ
وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ أَنْ تُرِيَنِي سپس اسم شخص مورد نظر را بگوید.
بعد از آن سوره والشمس و اللیل و قدر و قل یا ایها الکافرون و توحید و فلق و ناس را بخواند سپس 100
مرتبه سوره توحید را نیز خوانده و 100 صلوات بفرستد و با وضو به جانب راست بخوابد هر کس را که خواهد
انشاء الله در خواب می بیند . در روایتی آمده است که این عمل را هفت شب انجام دهد
✍ مرحوم حاج اسماعیل دولابی:
❇️با این سه ذکر با خدا صحبت کنید
🌹همین که گردی بر دلتان پیدا میشود،
« یک سبحان الله »
بگویید، آن گرد کنار میرود.
🌹 هر جا هم فیضی و نعمتی به شما رسید،
«الحمدلله» بگویید
✨ چون شکرش را به جا آوردی گرد نمیگیرد.
🌹 هر وقت خطایی انجام دادید،
«استغفرالله» چارہ است
☝️ با این سه ذکر با خدا صحبت کنید.
✨ صحبت کردن با خدا غم و حزن را از بین میبرد.
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
شرف عطارد به سبک تروپیکال:
از ساعت 19:54:19 روز سه شنبه 27 شهریور 1403 شروع و تا ساعت 9:00:32 چهارشنبه 28 شهریور 1403 ادامه دارد.
شرف عطارد به سبک سایدریل:
از ساعت 00:48 روز سه شنبه 10 مهر 1403 شروع و تا ساعت 14:21:24 سه شنبه 10 مهر 1403 ادامه دارد.
خواص شرف کوکب عطارد:
تسهیل علوم..تسخیر دبیران و وزیران...حل مشکلات علمی و ذهنی... رفع صرع و مالیخولیا و...
عطارد ركن جاري كننده علم هست و در شرف ايشان ميشود استمداد علوم مختلف را كرد.
قابل توجه والدین و محصلین و دانشجویان
📝مهرماه، ماه هبوط خورشید است و سبب بی برکتی میشود.
مهرماه، زمان استراحت و ادامه است نه شروع های مهمی که به تلاش و اراده نیازمند هستند.
💥مردم ایران و لبنان تنها کشورهایی هستند که مهرماه آغاز سال تحصیلی شان است و تا آخر زندگی هر چه تلاش میکنند باز هم، رزق و مالشان بی برکت است.
✍🏻توصیه لازم:
در این روزهای آخر شهریور؛
در ساعتی مناسب،
درس خواندن را با فرزندانتان شروع کنید
که آغاز تحصیل شان از شهریور باشد.حتی شده مرور یک کتاب درسی ساده فقط شروع آموختن باشد
🎍روز 30 شهریور
بین ساعت 10 تا 12 صبح
زمان مناسب برای شروع سال تحصیلی جدید
⊰━━━⊰ ≼ِ✺ #تقویم_روز ✺≽ ⊱━━━⊱
🗓 #سه_شنبه ۲۷ شهریور | سنبله ۱۴۰۳
🗓 ۱۳ ربیع الاول ۱۴۴۶
🗓 17 سپتامبر 2024
🌹 #امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
📆 روزشمار:
▪️4 روز تا ولادت پیامبر و امام صادق علیهما السلام
▪️21 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام
▪️25 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
▪️27 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
▪️51 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
❇️ #ذکر روز #سه_شنبه ۱۰۰ مرتبه : یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین "ای مهربانترین مهربانان"
❇️ خواندن #ذکر روز #سه_شنبه باعث میشود که حاجت روا شوید این ذکر به نام علی بن الحسین علیه السلام و محمد بن علی علیه السلام و جعفر بن محمد علیه السلام میباشد بنابراین رعایت شده است در این روز #زیارت امام خوانده شود.
❇️ #ذکر (یا #قابض) ۹۰۳ مرتبه بعد از نماز صبح موجب #رسیدن_به_آرزوها میشود.
📚 #تعبیر_خواب شب #چهارشنبه : طبق آیه ی ۱۴ سوره #ابراهیم میباشد.
✅ برای #حجامت و #خون دادن روز مناسبی است.
⛔️ برای #اصلاح #سر و #صورت روز مناسبی نیست.
⛔️ برای گرفتن #ناخن روز مناسبی نیست.
⛔️ برای #زایمان روز مناسبی نیست.
⛔️ برای #ازدواج و #خواستگاری روز مناسبی نیست.
⛔️ برای #برش و #دوخت #لباس روز مناسبی نیست.
⛔️ امشب برای #مباشرت خوب نیست.
✅ برای #مسافرت رفتن روز مناسبی است.
🔰 زمان #استخاره :از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تاعشای آخر.
🔹امروز روز بسیار مناسبی است.
🔹امروز برای شروع کارها مناسب است.
🔹دید وبازدید با دوستان و خویشاوندان خوب است.
🔹کسی که در این روز بیمار شود زود بهبود یابد.
🔸کسی که امروز گم شود، خیلی زود پیدا میشود.ان شاء الله.
🔸قرض دادن و قرض گرفتن بسیار پسندیده است.
🔸کشاورزی و باغبانی وآبیاری و خرید و فروش محصولات زراعی خوب است.
🔸خرید و فروش و تجارت بخصوص وسایل منزل، موجب سود است.
🔹میانجیگیری برای اصلاح ذات البین و رفع اختلافات دوستان و خویشاوندان خوب است.
🔹رسیدگی به ایتام ونیازمندان و بیچارگان خوب و موجب عزت است.
🔹صدقه دادن خوب است.
🔸رَک اَرقنوع یا به اصطلاح ماه ترکی، قوت روح، امروز در « نخـاع » است.👈🏻باید مراقب بود که امروز به آن آسیبی نرسد.
🔸مسیر رجال الغیب ،سمت جنوب میباشد.بهتر است هنگام حرکت به سمت محل کار یا در مکانی که حاجتی دارید رو به این سمت نهاده و از ایشان یاری بطلبید.چون کسی در نزد شروع در شغلی و سفری روی خود را به طرف ایشان کند و همت از ایشان طلبد، بدین نهج (صورت): بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا رِجالُ الغَیبِ. اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیَّتُهاَ الاَرواحُ المُقَدَّسَةِ. اَغیثُونی بِغَوثِهِ و اُنظُروُا اِلَیَّ بِنَظرَةٍ یا رُقَبا یا نُقَبا یا نُجَبا یا اَبدالَ یا اَوتادَ یا غَوث َیا قُطُب👈🏼و به هر زبانی که خواهد، مطلب خواهد و شروع در مدعا کند، البته به مقصود رسد.
☜ #اوقات_شرعی_به_افق_تهران
☜ #اذان صبح 04:24 اذان ظهر 11:59
☜ #اذان مغرب 18:27 طلوع آفتاب 05:49
☜ #غروب آفتاب 18:08 نیمه شب 00:17
🌸 #دعای_مجرب_جهت_دفع_بلا
🌸 از رسول خدا (ص) روایت شده است که هر که در صبح هفت مرتبه بخواند این دعای دفع بلا را در آن روز از بلاها محفوظ باشد.«فَاللَّهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ. إِنَّ وَلِیِّیَ اللَّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّی الصَّالِحِینَ. فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ»
🗓 #ذات_الکرسی مخصوص روز #سه_شنبه است.
⏰ ذات الکرسی عمود ۱۵:۲۸
🤲 دعا خواندن در زمان ذات الکرسی #مستجاب میشود.
🌹 #کپی_آزاد با ذکر #صلوات 🙏
#اغاز_ولایت_امام_زمان #کربلا #پزشکیان #لطیفه #هفته_وحدت
حافظ، غزلیات، غزل شمارهٔ ۴
صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را
که سر به کوه و بیابان تو دادهای ما را
شکرفروش که عمرش دراز باد چرا
تفقدی نکند طوطی شکرخا را
غرور حسنت اجازت مگر نداد ای گل
که پرسشی نکنی عندلیب شیدا را
به خلق و لطف توان کرد صید اهل نظر
به بند و دام نگیرند مرغ دانا را
ندانم از چه سبب رنگ آشنایی نیست
سهی قدان سیه چشم ماه سیما را
چو با حبیب نشینی و باده پیمایی
به یاد دار محبان بادپیما را
جز این قدر نتوان گفت در جمال تو عیب
که وضع مهر و وفا نیست روی زیبا را
در آسمان نه عجب گر به گفته حافظ
سرود زهره به رقص آورد مسیحا را
🔰جناب آقای شیخ حیدری کاشانی از سخنرانان معروف روحانی، بیان مشهوری در مورد حرز امام جواد (علیه السلام)دارد و می گوید:
برای فرزندانتان حرز به کار بگیرید، تمام امامان معصوم (علیهم السلام) حرز برای ما صادر کرده اند،«حرز» به معنای سپر و حفاظ است در برابر تیر باران شیاطین جن و انس، تیرباران چشم زخم و سحر و طلسم...سحر حق است، اما به کار گرفتن ضد سحر هم حق است.
✔️(البته صحیح و در رصد نجومی مناسب نوشتن حرزها مهم است، پس به کانالهای تولید انبوه حرز مراجعه نکنید)
🔺جناب آقای شیخ فرحزاد در مورد حرز امام جواد علیه السلام در برنامه سمت خدا از شیخ بهاء الدینی نقلی دارد که بسیار شهرت یافته است:
«دیدم که فردی با سنگ بزرگی بر سر فردی زد ولی اتفاقی برای آن فرد نیفتاد؛ زیرا حرز امام جواد علیه السلام همراه او بود.»
ارتباط 7 چاکرا و 7 کوکب
هر یک از هفت چاکرا به لحاظ ماهیت و عملکردشان، با یکی از کواکب هفتگانه ارتباط پیدا می کنند.
🌎چاکرای ریشه بخاطر ارتباط آن با زمین از زحل تاثیر می پذیرد، بعلاوه زمین دارای طبع سرد و خشک است که این ویژگی با خصوصیات عنصر زمین همسان است؛ علاوه براین زمین به امور مادی هم وابسته می باشد که از این جهت تحت تاثیر زحل قرار می گیرد.
👩❤️👨 چاکرای خاجی به امور جنسی مرتبط است، از این رو با مریخ ارتباط دارد.
☀️چاکرای خورشیدی چنانکه از نامش پیداست با رنگ طلائی و زرد خود تحت تاثیر خورشید می باشد؛ خورشید تامین کننده انرژی منظومه ما و چاکرای سوم نیز تامین کننده انرژی حیاتی بدن ماست؛ این چاکرا تنها چاکرایی است که رنگ آن نیز با ستاره آن تطابق کامل دارد.
💓چاکرای قلب با زهره مرتبط است؛ این چاکرا نشانه عشق و عواطف لطیف انسانی بشمار می رود و از این رو از زهره که کوکب عشق و محبت است تاثیر می پذیرد.
🗣️چاکرای گلو با عطارد که حاکم بر سخن گفتن است ارتباط دارد .
👀چاکرای چشم سوم که به قدرت های روحی و ادراک فراحسی (مانند حس ششم) وابسته است تحت نفوذ ماه می باشد.
👼🏼چاکرای تاج و یا نیلوفر هزار برگ نامیده می شود؛ این چاکرا دارای بعد روحانی و معنوی بالایی است؛ و با خودشکوفایی و تجربه های عمیق معنوی در ارتباط است، بنابراین از مشتری تاثیر می پذیرد
﷽
اثر کوتاهی مو در روزهای ماه قمری
۱-باعث کوتاهی عمر است.
۲-حاجت روا گردد.
۳-سبب درازی مو باشد.
۴-باعث غم و اندوه است .
۵-باعث سرور و شادی است.
۶-باعث بلای ناگهانی است.
۷-از بزرگان دولت یابد.
۸-سبب بیماری است.
۹-باعث دردی شود.
۱۰-عزیز و محترم گردد.
۱۱-باعث اندوه است.
۱۲-میان مردم باشکوه گردد.
۱۳-با شخصی خصومت کند.
۱۴-باعث شادی است.
۱۵-باعث شادی است .
۱۶-باعث دلتنگی است.
۱۷-میانه است.
۱۸-باعث رنج و اندوه است.
۱۹-توانگر شود.
۲۰-باعث ایمنی از بلاست.
۲۱-دولت یابد.
۲۲-باعث بی پولیست.
۲۳-کارهایی اصلاح شود.
۲۴-کارها اصلاح شود.
۲۵-کارها به اصلاح آید.
۲۶-از بلا رها شود.
۲۷-پشیمانی آورد.
۲۸-بسیار بسیار بد است.
۲۹-از خلق بپرهیزد.
۳۰-از بلیات ایمن باشد.
منبع: ختوم و اذکار، ج۱، ص۴۲۳
شماره 1 یعنی روز اول ماه قمری، 2 یعنی روز دوم... الی اخر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢#اشکان_خطیبی؛ از عزتی که صبح و شب در صدا و سیمای جمهوری اسلامی داشت و از پولی که پارو می کرد رسیده به زن پوشی و آوازخوانی برای ده پانزده مهاجر بدبخت...
🔹️ چه خوب گفت حاج قاسم: ((والله هرکس تیری به سمت این نظام انداخت آواره شد...))
#بی_وطن_آواره
📿🌺🍃
🌺
❇️ آبادانی خانه
💚 پیامبر اکرم ﷺ:
✍ هرکس که بخواهد خانهاش به نعمتِ بیحساب آبادان باشد، به ذکر شش گانه زیر بپردازد:
💠 در آغاز هرکار بگوید:
«بسم الله الرحمن الرحیم»
💠 وقتی نعمتی از راه حلال نصیبش شد، بگوید:
«الحمدالله رب العالمین»
💠 وقتی خطا و لغزشی کند بگوید:
«استغفرالله ربی و اتوب الیه»
💠 وقتی غم و اندوه بر او هجوم آورد بگوید:
«لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم»
💠 وقتی کار جدیدی شروع کند، بگوید:
«ماشاءالله»
💠 وقتی از ظلم ستمگری هراس کند بگوید:
«حسبناالله و نعم الوکیل»
#میلاد_پیامبر_اکرم ﷺ
💞 سلامتی و تعجیلدر فرج #امام_زمان علیهالسلام صلوات
📿🌺🍃
🌺
❇️ کسب خشنودی خدا
💚 امام صادق علیهالسلام به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم جهت رسیدن انسان به خشنودی خداوند، فرمودند این دعا را بخوان:
«الْحَمْدُ لِلَّهِ بِمَحَامِدِهِ كُلِّهَا مَا عَلِمْنَا مِنْهَا وَ مَا لَمْ نَعْلَمْ عَلَى كُلِّ حَالٍ حَمْداً يُوَازِي نِعَمَهُ وَ يُكَافِي مَزِيدَهُ عَلَيَّ وَ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ.»
📚 بحارالانوار، ج ۹۰، ص ۲۱۵
📚 مکارم الاخلاق، ص ۳۰۸
📚 مستدرک الوسائل، ج ۵، ص ۳۱۲
#میلاد_پیامبر_اکرم ﷺ
💞 سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان علیهالسلام صلوات
🇮🇷علوم غریبه و خفیه اسلامی 🇸🇩
1⃣فصل اوّل : در نسب شريف حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله و سلّم هـُوَ اَبـُوالقـاسـِمِ مُحَمَّد ـ صَل
2⃣ودرمکه وفات كرد و نام پسران او چنين است
اوّل : ربـيـعـه ، دوم : اءنـمـار، سوّم : مُضَر، چهارم : اياد. و از براى ايشان قصّه لطيفه اى اسـت مـعـروف (4) در مـقام تقسيم اموال پدر و رجوع ايشان به حكم افعى جُرْهُمى كه در علم كهانت مهارتى تمام داشت و در نجران مرجع اعاظم و اشراف بود و از (اءنْمار) دو قبيله پديد آمد: خَشْعَمْ و بَجيلَه و اين دو طايفه به يمن شدند و به اياد منسوب است قُسّ بـْن سـاعـِده ايـادى كـه از حـُكـمـا و فـُصـحـاى عـرب اسـت و از ربـيـعـه و مـضـر نـيـز قـبـايـل بـسـيـار پـديـدار شد چنانكه يك نيمه عرب بديشان نسب مى برند و بدين جهت در كثرت ضرب المثل گشتند.
در فضيلت ربيعه و مُضَر بس است خبر نبوى صلى اللّه عليه و آله و سلّم : (لا تَسُبُّوا مـُضـَرَ وَ رَبـيـعـةَ فـَإ نـّهـمـا مـُسـْلِم انِ)(5) (مـُضـَر)(6) معدول از ماضر است و آن شير است پيش از آنكه ماست شود و اسم مُضَر، عَمْرو است و مادرش سـَوْدَه بـنـت عـَكّ اسـت و نـور نـبـوّت از (نـِزار) بـه او مـنـتـقـل شـده بـود و بـعـد از پدر سيّد سلسله بود و اقوام عرب او را مطيع و منقاد بودند و همواره در ترويج دين حضرت ابراهيم خليل عليه السّلام روز مى گذاشت و مردم را به راه راسـت مـى داشـت . گـويـنـد از تـمـامـى مـردم صـورتـش نـيـكـوتـر بـود و او اوّل كسى است كه آواز حُدَى را براى شتران خواند(7) و از وى دو پسر به وجود آمد يكى عَيْلان (8) كه قبايل بسيار از او پديد آمد.
ديـگـر اليـاس كـه نـور پـيـغـمـبـرى بـدو مـنـتـقـل شـده بـود لاجـرم بـعـد از پـدر در مـيان قـبـايـل بـزرگـى يـافـت چـنـانـكـه او را سـيـّد العـشـيـره لقـب دادنـد و امـور قـبـايـل و مـُهـمـّات ايـشـان بـه صـلاح و صـواب ديـداو فـيـصـل مـى يـافـت و تـا آن روز كـه نـور مـحمّدى صلى اللّه عليه و آله و سلم از پشت او انـتـقـال نـيـافـتـه بود گاهى از صُلب خويش زمزمه تسبيح شنيدى و پيوسته عرب او را معظّم و بزرگ شمردندى مانند لقمان و اَشباه او.
مـادرش ربـاب نـام دارد و زوجـه اش ليـلى بـِنـْت حـُلْوان قـضـاعـيـّه يـَمَنِيَّه است كه او را (خـِنـْدِف ) گـويـنـد و او را سـه پـسـر بـود: 1 ـ عـَمْرو 2 ـ عامر 3 ـ عُميرا. گويند؛ چون پـسـران وى به حدّ بلوغ و رشد رسيدند روزى عمرو وعامر با مادر خود ليلى به صحرا رفـتـنـد نـاگاه خرگوشى از سر راه بجنبيد و به يك سو گريخت و شتران از خرگوش بـرمـيـدنـد عـمـرو و عـامـر از دنبال خرگوش تاختن كردند، عمرو نخست او را بيافت و عامر رسـيـد و آن را صـيـد كـرده كـبـاب كـرد. ليـلى را از ايـن حال سروررى و عُجْبى روى آورد پس به تعجيل به نزديك الياس آمد و چون رفتارى به تَبَخْتُر داشت الياس به او گفت : اَيْنَ تُخَندِفين (خِنْدِفِه آن را گويند كه رفتارش به جـلالت و تـبختر باشد) ليلى گفت : هميشه بر اثر شما به كبر و ناز قدم زنم و از اين روى اليـاس او را خـِنـْدِف نـامـيـد و آن قـبـايـل كـه بـا اليـاس نـسب مى برند بنى خِنْدِف (9) لقب يافتند و از اين روى كه عمرو آن خرگوش را يافته بود الياس او را (مُدْرِكِه ) لقب داد و چون عامر صيد آن كرد و كباب ساخت (طابخه ) ناميده شد.
و چون عميرا در اين واقعه سر در لحاف داشت و طريق خدمتى نپيمود به قَمَعَه ملقّب گشت و بِالْجمله ؛ خِندِف الياس را بسيار دوست مى داشت . گويند چون الياس وفات كرد خِندِف حُزن شديدى پيدا كرد و از سر قبر وى بر نخاست و سقفى بر او سايه نيفكند تا وفات يافت .(10)
بـالجـمـله ؛ نـور نـبـوّت از اليـاس بـه مـُدْرِكـة (11) انـتـقـال يـافـت و بـعـضى گفته اند كه مُدرِكه را بدان سبب مدركه گفتند كه درك كرد هر شرافتى را كه در پدرانش بوده و او را ابوالهذيل مى گفتند. زوجه اش (سَلْمى بنت اَسَد بـن رَبـيـعـة بـن نـِزار) بـود و از وى دو پـسـر آورد يـكـى خـُزيـمـه و ديـگـر هـُذَيـْل كـه پـدر قـبـايـل بـسـيـار اسـت و نـور نـبـوّت بـه خـُزَيـمـه (12) منتقل شد و او بعد از پدر حكومت قبايل عرب داشت و او را سه پسر بود: 1 ـ كنانه 2 ـ هون 3 ـ اسد. و كنانه (13) مادرش عوانه بنت سعد بن قيس بن عَيْلان بن مُضَر است و كـُنْيَتش ابونضر چون رئيس قبايل عرب گشت در خواب به او گفتند كه (بَرّة بنت مرّ بـن اَدّ بـن طـابـخة بن الياس ) را بگير كه از بطن وى بايد فرزندى يگانه به جهان آيد. پس كنانه ، برّه را تزويج نمود و از وى سه پسر آورد:
1 ـ نَضْر 2 ـ ملك 3 ـ مِلّكان ونيز هاله راكه از قبيله اءزْد بود به حباله نكاح در آورد و از وى پسرى آورد مسمى به (عبد مناة ) و در جمله پسران نور نبوى از جبين نضر ساطع بود وجه تسميه او به نضر(14) نضارت وجه اوست واو را قريش نيز گويند و هر قبيله اى كه نسبش به نضر پيوندد، او را قريش خوانند و در وجه ناميدن نضر به قريش بـه اخـتـلاف سـخن گفته اند و شايد از همه بهتر آن باشد كه چون نضر مردى بزرگ و باحصافت بود و سيادت قوم داشت پراكندگان قبيله را فراهم كرد .
#ادامه دارد
🇮🇷علوم غریبه و خفیه اسلامی 🇸🇩
2⃣ودرمکه وفات كرد و نام پسران او چنين است اوّل : ربـيـعـه ، دوم : اءنـمـار، سوّم : مُضَر، چهارم : اي
3⃣بیشترهرصباح برسرخوان گـسـترده او مجتمع مى شدند از اين روى (قريش ) لقب يافت ؛ چه (تقرّش ) بـه مـعنى (تجمّع ) است و نضر را دو پسر بود يكى مالك و ديگرى يَخْلُد و نور نبوّت در جـبـيـن مـالك بـود و مـادرش عاتكه بنت عدوان بن عمرو بن قيس بن عيلان است و مالك را پـسرى بود فِهْر(15) نام داشت و مادرش جَنْدَلَه بِنْت حارث جُرْهُميّه است و فِهْر رئيـس مردم بود در مكه و او را جمع آورنده قريش گويند و او را چهار پسر بود از ليلى بـنـت سـعـد بـن هـذيـل : 1 ـ غالب 2 ـ محارب 3 ـ حارث 4 ـ اسد. از ميان همه نور نبوّت به (غالب ) منتقل شد.
و (غـالب ) را دو پـسر بود از سَلْمى بنت عمرو بن ربيعه خزاعيّه : 1 ـ لُوَىّ 2 ـ تيم . و نـور شـريـف نـبـوّت بـه (لُوَىّ)(16) مـنتقل شد و آن تصغير (لا ى ) است كه به معنى نور است و او را چهار پسر بود: 1 ـ كعب 2 ـ عـامـر 3 ـ سـامـه 4 ـ عـوف . و در مـيـان هـمـگـى نـور نـبـوت بـه (كـعـب ) منتقل شد.
مادرش ماريه دختر كعب قضاعيه بوده و كعب بن لُوَىّ از صناديد عرب بود و در قبيله قريش از هـمـه كـس بـرتـرى داشت و درگاهش ملجاء و پناه پناهندگان بود و مردم عرب را قانون چـنـان بـود كـه هـرگـاه داهـيـه عـظـيـم يـا كـارى مـُعـجـب روى مـى داد سـال آن واقـعـه را تـاريـخ خـويـش مـى نـهـادنـد. لا جـَرَم سـال وفـات او را كـه 5644 بـعـد از هـبـوط آدم بـود تـاريـخ كـردنـد تـا عـام الفيل و او را سه پسر بود از محشيّة دختر شيبان :
1 ـ مـُرّه (17) 2 ـ عـدى 3 ـ هـُصـَيـْص ، و هـُصـَيـْص (بـه مـهملات كزُبَيْر) از برادران ديگر بزرگتر بود و او را پسرى بود به نام عمرو و عمرو دو پسر داشت يكى (سـهم ) و ديگرى (جُمَح )(18) و به (سهم ) منسوب است عَمْر و عاص و به (جـُمـَح ) مـنـسـوب اسـت عـثـمان بن مظعون و صفوان بن اميّه و ابومحذوره كه مؤ ذّن پيغمبر صـلى اللّه عليه و آله و سلّم بود، و به عدىّ بن كعب منسوب است عمر بن خطّاب و مُرّة بن كـعـب هـمـان اسـت كـه نـور مـحـمـدى صـلى اللّه عـليـه و آله و سـلم از كـعـب بـه وى منتقل شده و او را سه پسر بود.
كـلاب مـادرش هـنـد دخـتـر سرىّ بن ثعلبه است و دو پسر ديگر تَيْم (بفتح تاء و سكون يـاء) و يـَقـَظـه (به فتح ياء و قاف ) و مادر اين دو پسر بارقيه و به تَيْم منسوب است قـبـيـله ابـوبـكـرو طـلحـة ؛ و يـقظه را پسرى بود مخزوم نام كه قبيله بنى مخزوم به وى مـنـسـوبـنـد و از ايـشـان اسـت امّ سـَلَمـه و خـالد بـن الوليـد و ابوجهل ، و كلاب بن مرّه را دو پسر بود يكى زهره كه منسوب است به آن آمنه مادر حضرت پـيـغـمـبـر صـلى اللّه عـليـه و آله و سـلّم و ابـن ابـى وقـّاص و عـبدالرّحمن بن عوف ، دوم قـُصـَىّ(19) و نـامش زيد است و او را قُصىّ گفتند بدان جهت كه مادرش فاطمه بـنـت سعد بعد از وفات كلاب به ربيعة بن حرم قضاعى شوهر كرد، زهره راكه فرزند بـزرگـتـرش بـود در مـكـّه بـگـذاشـت و قـُصـىّ را كـه خردسال بود با خود برداشت به اتفاق شوهرش به ميان قضاعه آمد و چون قُصىّ از مكه دور افتاد او را قُصىّ گفتند كه به معنى دور شده است و چون قُصىّ بزرگ شد هنگام حجّ مـادر خـود فـاطـمـه را بـا بـرادر مادرى خود زرّاج (20)بن ربيعه وداع كرد به اتفاق جماعتى از قضاعه كه عزيمت مكّه داشتند به مكّه آمد و در آنجا در نزد برادر خود زهره بماند چندان كه به مرتبه ملكى رسيد.
و در آن زمان بزرگ مكّه حُلَيْل بن حَبْسِيّه (21) بود و در مردم خزاعه كه بعد از جـُرْهُميان بر مكّه مستولى شده بودند حكومت داشت و او را دختران و پسران بود او از جمله دخـتـران او حـُبـّى (22) بـود قـصـىّ او را بـه نـكـاح خود درآورد و از پس آنكه روزگـارى بـا او هـم بالين بود بلاى وبا و رنج رُعاف (23) در مكّه پديد آمد پس جليل و مردم خزاعه از مكّه به در شدند. جليل در بيرون مكّه بمرد و هنگام رحلت وصيّت كـرد كـه بـعد از او كليد داشتن خانه مكّه با دخترش حُبّى باشد و اَبُوغُبْشان الْمِلْكانى در اين منصب حجابت با حُبّى مشاركت كند و اين كار بدينگونه برقرار شد تا قصىّ را از حبّى چهار پسر به وجود آمد:
1 ـ عَبْد مَناف 2 ـ عَبْد العُزّ ى 3 ـ عَبْدالقُصَىّ 4 ـ عَبْدُ الدّ ار.
قـُصـَى با حُبّى گفت : سزاوار است كه كليد خانه مكّه را به پسرت عبدالدّار سپارى تا اين ميراث از فرزندان اسماعيل عليه السّلام به در نشود، حبّى گفت : من از فرزند خود هيچ چـيـز دريـغ ندارم امّا با اَبُوغُبْشان كه به حكم وصيّت پدرم با من شريك است چه كنم ؟ قـصـىّ گـفـت : چـاره آن بر من آسان است . پس حُبّى حقّ خويش را به فرزند خود عبدالدّار گـذاشـت و قـصـىّ از پـس چـنـد روزى بـه طـائف رفـت و اَبـُوغـُبـْشان در آنجا بود.
#ادامه دارد
🇮🇷علوم غریبه و خفیه اسلامی 🇸🇩
3⃣بیشترهرصباح برسرخوان گـسـترده او مجتمع مى شدند از اين روى (قريش ) لقب يافت ؛ چه (تقرّش ) بـه مـعنى
4⃣شبى اَبـُوغـُبـْشـان بـزمـى آراسـت و بـه خـوردن شـراب مـشـغـول شـد، قـصـىّ در آن مـجـلس حـضـور داشـت چـون اَبـُوغـُبْشان را نيك مست يافت و از عقل بيگانه اش ديد منصب حجابت مكّه را از او به يك خيك شراب بخريد و اين بيع را سخت محكم كرد و چند گواه بگرفت و كليد خانه را از وى گرفته و به شتاب تمام به مكّه آمد و خلق را انجمن ساخت و كليد را به دست فرزند خود عبدالدّار داد و از آن سوى اَبُوغُبْشان چـون از مـسـتـى بـه هـوش آمـد سـخـت پـشـيـمـان شـد و چـاره نـديـد و در عـرب ضـرب المَثَل شد كه گفتند:
(اَحُمَقُ مِنْ اَبى غُبْشان ، اَنْدَمُ مِنْ اَبى غُبْشان ، اَخْسَرُ صفَقة مِنْ اَبى غُبْشان ).
بـالجـمـله ، چـون قـصـىّ مـِفـْتاح از ابوغبشان بگرفت و بر قريش مهتر و امير شد منصب سقايت و حجابت و رفادت ولوا و نَدْوه و ديگر كارها مخصوص او گشت و (سقايت ) آن بود كـه حـاجـيـان را آب دادى و (حـجـابـت ) كليد داشتن خانه مكّه را گفتندى و او حاجيان را به خـانـه مـكـّه راه دادى و (رفـادت ) بـه مـعـنـى طـعـام دادن اسـت و رسـم بـود كـه هـر سـال چـنـدان طـعام فراهم كردندى كه همه حاجيان را كافى بودى و به مُزْدَلِفَه آورده بر ايـشـان بخش فرمودى و (لوا) آن بود كه هرگاه قُصىّ سپاهى از مكّه بيرون فرستادى بـراى امـيـران لشـكر يك لوا بستى و تا عهد رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم اين قانون در ميان اولاد قصىّ برقرار بود و (نَدْوه ) مشورت باشد و آن چنان بود كه قصىّ در جنب خانه خداى زمينى بخريد و خانه اى بنا كرد و از آن يك در به مسجد گذاشت و آن را د ارالنَّدْوَه نـام نـهـاد هـرگاه كارى پيش آمد بزرگان قريش را در آنجا انجمن كرده شورى افكند.
بـالجـمـله ؛ قـصـىّ قـريـش را مجتمع ساخت و گفت : اى معشر قريش ، شما همسايه خدائيد و اهل بيت اوئيد و حاجيان ميهمان خدا و زُوّار اويند؛ پس بر شما هست كه ايشان را طعام و شراب مـهـيـّا كـنـيـد تـا آنـكـه از مكّه خارج شوند. و قريش تازمان اسلام بدين طريق بودند آنگاه قُصىّ زمين مكّه را چهار قسم نمود و قريش را ساكن فرمود.
امـّا بـَنـى خُزاعه و بَنى بَكْر كه در مكّه استيلا داشتند چون غلبه قصىّ را ديدند و كليد خـانـه را بـه دسـت بـيـگـانـه يـافـتـنـد سـپـاهـى گرد كرده با او مصاف دادند و در دفعه اوّل قـصـىّ شـكـسـت خورد، پس برادر مادرى قصىّ (زرّاج بن ربيعه ) با ديگر برادران خـود از ربـيعه با جماعتى از قُضاعه به اعانت قصىّ آمدند با خُزاعه جنگ كردند تا آنكه قـصـىّ غـلبـه كـرد پـس بـر قـصـىّ بـه سـلطـنـت سـلام دادنـد و او اوّل مـَلِك است كه سلطنت قريش و عرب يافت و پراكندگان قريش را جمع كرده و هركس را در مكه جائى معيّن بداد از اين جهت او را (مُجَمِّعْ) گفتند.
قال الشّاعر:
شعر :
اَبُوكُمْ قُصَىُّ كانَ يُدْعى مُجَمِّعا
بِهِ جَمَعَ اللّهُ القَبائِلَ مِن فِهْرٍ(24)
و قضى چنان بزرگ شد كه هيچ كس بى اجازه او هيچ كار نتوانست كرد و هيچ زن بى اجازه و رخـصت او به خانه شوهر نتوانست رفت و احكام او در ميان قريش در حيات و ممات او مانند دين لازم شمرده مى شد.
پـس قـُصـىّ مـنـصـب سـقـايت و رفادت و حجابت و لوا و دارالنّدوه را به پسرش عبدالدّار تـفـويـض نـمود و قبيله بنى شيبه از اولاد اويند كه كليد خانه را به ميراث همى داشتند و چـون روزگـارى تـمـام بـرآمد قصىّ وفات يافت و او را در حَجُون (25)مدفون سـاخـتـنـد و نـور مـحـمـّدى صـلى اللّه عـليـه و آله و سـلم از قـصـىّ بـه عـبـد مـَنـاف انـتـقـال يـافـت و عـبـدمـنـاف را نـام ، مـُغـَيـْره بـود و از غـايـت جـمـال (قَمَر الْبَطْحا) لقب داشت و كُنْيَتَش ، ابوعبدالشّمس است و او عاتكه دختر مرّة بن هـلال سـلمـيـّه را تـزويـج كـرد و وى دو پسر تواءمان (26) متولّد شدند چنانكه پـيـشانى ايشان به هم پيوستگى داشت پس با شمشير ايشان را از هم جدا ساختند يكى را (عَمْرو) نام نهادند كه هاشم لقب يافت و ديگرى را (عبدالشّمس ).
يـكـى از عـقـلاى عرب چون اين بدانست گفت : در ميان فرزندان اين دو پسر جز با شمشير هـيـچـكـار فيصل نخواهد يافت و چنان شد كه او گفت ؛ زيرا كه عبدالشمس پدر اُميّه بود و اولاد او هـميشه با فرزندان هاشم از در خَصْمى بودند وشمشير آخته داشتند و عبدمناف غير از اين دو پسر، دو پسر ديگر داشت يكى (المُطَّلِب ) كه از قبيله اوست عُبَيدة بن الحارث و شـافـعـى ، و پـسـر ديـگرش (نَوْفَلْ) است كه جُبَيْر بْن مُطْعِم به او منسوب است . و هـاشـم بـن عـبـد مـنـاف را كـه نام او عمرو بود از جهت علّو مرتبت او را (عَمْرو الْعُلى ) مى گـفـتـنـد و از غـايت جمال او را و مُطَّلِب را (اَلْبَدْر ان )(27) گفتندى و او را با مـطـّلب كـمـال مـؤ الفـت و مـلاطـفـت بـودى چـنـانـكـه عـبـدالشـّمـس را بـا نَوْفَل .
بـالجـمـله ؛ چـون هاشم به كمال رشد رسيد آثار فتوّت و مروّت از وى به ظهور رسيد
#ادامه_دارد.