حسن بن ظریف نقل کرد:
دو سؤال در سینه داشتم که تصمیم گرفتم در نامه ای به امام هادی علیه السلام، از او بپرسم، پس نامه ای نوشتم و در مورد قائم علیه السلام سؤال نمودم که به چه وسیله حکم میکند؟ و کجا مینشیند؟ و میخواستم در مورد تعویذ تبی که چهار روز یکبار عارض میشود، نیز از ایشان بپرسم که فراموش کردم، امام در جواب فرمودند: از قائم پرسیدی، او هرگاه قیام کند با علم خود در میان مردم حکم میکند مثل قضاوت حضرت داود علیه السلام و دلیل و برهان نمی خواهد. و فراموش کردی که از تبی که هر چهار روز یکبار عارض میشود، بپرسی، پس این آیه را بر کاغذی بنویس و بر کسی که تب دارد بیاویز: ((یا نارُ کُونِی بَرْداً وَ سَلاماً عَلی إِبْراهِیمَ))
من نیز آن را نوشتم بر شخصی که تب داشت آویختم پس بهبود یافت.
مناقب ۴: ۴۳۱
کافی ۱: ۵۰۹
📅 #تقویم_روز
🗓 #چهارشنبه ۱۸ مرداد | اسد ۱۴۰۲
🗓 ۲۲ محرم ۱۴۴۵
🗓 9 اوت 2023
🌹 امروز متعلق است به:
🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام
🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام
🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام
🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام
📆 روزشمار:
▪️3 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام
▪️13 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️28 روز تا اربعین حسینی
▪️36 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
▪️38 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام
#ذکر روز #چهارشنبه ۱۰۰ مرتبه: یا حَیُّ یا قَیّومُ ای زنده، ای پاینده
❇️ #ذکر روز #چهارشنبه به اسم موسی بن جعفر (ع) و علی بن موسی (ع) و محمد بن علی (ع) و علی بن محمد (ع) است. روایت شده در این روز #زیارت این چهار امام خوانده شود. ذکر روز چهارشنبه #موجب_عزت_دائمی میشود.
✅ برای #حجامت و #خون دادن روز خوبی است.
⛔️ برای #اصلاح #سر و #صورت روز خوبی نیست.
⛔️ برای گرفتن #ناخن روز خوبی نيست.
✅ برای #ازدواج و #خواستگاری روز خوبی است.
✅ برای #زایمان روز خوبی است.
✅ برای #برش و #دوخت #لباس روز خوبی است.
⛔️ برای #مسافرت رفتن روز خوبی نیست.
🔹امروز روز خوبی است.
🔹امروز برای شروع کارها روز خوبی است.
🔹دید وبازدید با دوستان و خویشاوندان خوب است.
🔹کسی که در این روز بیمار شود زود بهبود یابد.
🔸کسی که امروز گم شود، خیلی زود پیدا میشود.
🔸قرض دادن و قرض پسندیده است.
🔸کشاورزی و باغبانی وآبیاری و خرید و فروش محصولات زراعی خوب است.
🔸خرید و فروش با سود همراه است.
🔹میانجیگیری برای اصلاح ذات البین و رفع اختلافات دوستان و خویشاوندان خوب است.
🔹رسیدگی به ایتام ونیازمندان و بیچارگان خوب است.
🔹صدقه دادن خوب است.
🔸رَک اَرقنوع یا به اصطلاح ماه ترکی، قوت روح، امروز در «کف پا» است. باید مراقب بود که امروز به آن آسیبی نرسد.
🔸 خواب در این شب درست نیست.
🔸مسیر رجال الغیب از میان غرب و شمال میباشد. بهتر است هنگام حرکت به سمت محل کار یا در مکانی که حاجتی دارید رو به این سمت نهاده و از ایشان یاری بطلبید.
چون کسی در نزد شروع در شغلی و سفری روی خود را به طرف ایشان کند و همت از ایشان طلبد، بدین نهج (صورت): بسم الله الرحمن الرحیم، السلام علیک یا رِجالُ الغیب. السلام علیک ایتها الارواح المُقَدّسه. اَغیثونی بِغَوثه و اُنظروا اِلَیَّ بِنَظره یا رُقبا یا نُقبا یا نُجبا یا ابدال یا اوتاد یا غوث یا قُطُب و به هر زبانی که خواهد، مطلب خواهد و شروع در مدعا کند، البته به مقصود رسد.
🔹 #اوقات_شرعی_به_افق_تهران
🔹 اذان صبح ۳:۴۳:۵۸ طلوع آفتاب ۵:۱۸:۱۰
🔹 اذان ظهر ۱۲:۰۹:۵۲ غروب آفتاب ۱۹:۰۱:۰۶
🔹 اذان مغرب ۱۹:۲۰:۳۱ نیمه شب شرعی ۲۳:۲۲:۳۲
⏰ ذات الکرسی عمود ۱۱:۴۸
🤲 دعا در زمان ذات الکرسی #مستجاب است.
🗓 #ذات_الکرسی مخصوص روز #چهارشنبه است.
🔰 #دعا_برای_از_بین_بردن_ناراحتیهای_فکری
🔰 دعایی منسوب به حضرت امیرالمومین علی علیه السلام زیر آسمان و مأیوس از غیر خداوند این ذکر شریف را بگویید : اَللّهُمَّ اِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَیکَ بِنَبیِّکَ نَبىِّ الرَّحمَةِ وَ اَهلِ بَیتِهِ الَّذینَ اختَرتَهُم علی عِلمٍ عَلَی العالمین اَللّهُمَّ فَذَلِّل لى صُعُوبَتِها وَ حُزُونَتِها وَاکِفنى شرِّها فَاِنِّکَ اَنتَ الکافى المُعافى وَ الغالِبُ القاهِرُ القادر
#امام_حسین
#امام_زمان
#محرم
#اربعین
تراوشهای خشک و صمغی شکل که پس از شکاف بر روی تنه گونههای مختلف از گونه Boswellia و خانواده Burseraleacبدست میآید و دارای 24 گونه است.
نام فارسی: کندر
نام علمی: Boswellia Papyrifera.Hocst
نام عربی: کندر- لبان- لبان ذکر- لبان انثی- لیبانون- عسلبند- شجره البان- البان
نامهای دیگر:
یونانی: سطاعونیس (کندر نرینه) – قیبوطیسرون (کندر مادینه) - ققسفوس (کندر مغرب) – امومیطس (دیسقوریدوس)
سریانی: لبانول، لبونا، لبنوا،
رومی: سیفروس
انگلیسی: لیانوس و لیبان
لاتین: اولیبانوم
تاریخچه: به گفته ابن سینا در گذشته کندر را از شهری به همین نام میآوردند و چون در مسیر دریا دچار طوفان و خطر شکستگی و غرق کشتی بوده به جزیرهای بر سر راه به نام (مرباط) پناه میبردند از این رو در برخی مأخذ کندر را به نام مرباط یا کندر مرباطی ذکر شده است .
ریخت شناسی: کندر بومی ایران نبوده و در منابع از آن درخت یا درختچه ذکر شده که طول آن تا 9 متری میرسد. برگهای آن شبیه مرکبات و بصورت متقابل با حاشیهای ارهای و بیضی شکل و متقابل در برخی از ماخذ از برگهای آن مانند برگ مورد و از دانه آن به مانند دانه مورد یاد شده.
پوست تنه این درخت کاغذی به رنگ قهوهای روشن تا تمایل به رنگ زرد پوست تنه بصورت طول بلند شده و در زیر آن تنه سرخ فام ظاهر میگردد.
انتشار: انتشار آن در هندوستان – عربستان – عمان – یمن - شمال افریقا در کشورهایی چون سومالی – عدن – سودان - حبشه میباشد.
درخت کندر در عربستان و افریقا بنام علمی: Boswellia Cartarii Birdw و در هندوستان: Boswellia Serrata Raxb می باشد. کندر هندوستان از دو نوع درخت یا درختچه أخذ میشود. برخی کرکدار با نام Var Serrata و برخی بدون کرک Var gla braمیباشند قابل ذکر است که کندر عربستان از درختی است که کاملاً از کرک پوشیده است.
برداشت:
در اواخر زمستان و در اوایل بهار تنه را شکاف داده و در خرداد و تیر و مرداد برداشت میشود.
انواع کندر:
1- کندر افریقایی یا افریقی، دو نوع میباشد:
1- کندر مؤنث (سفید افریقی): که به رنگ سفید تا کاهی رنگ و اشکی که به آن کندر انثی گفته میشود. و از دونوع Junpiperus, Juniperus thurifera أخذ میگردد. و بهترین نوع کندر اشکی است بدون داشتن دود و به راحتی میسوزد. کندر اشکی به راحتی در دهان نرم میشود و طعم تلخ ندارد.
2- کندر نر (شابلوط افریقی): که به آن مذکر یا لبان ذکر میگویند از درخت Boswellia cartorii أخذ میشود. این کندر نسبت به نوع سفید آن ناخالصتر بوده، ابن سینا به آن بادمجانی رنگ نیز گفته است. این کندر قرمز رنگ با تکههای بزرگتر از اشکی میباشد و درجه خلوص آن کمتر از نوع اول است.
3- کندر هندی: که پارچهای یا تکههای بزرگ داشته اما رنگ آن سفید تا کاهی و گاهاً تیره تر میباشد.
4- کندر یونانی: شیخ الرئیس از کندری نام برده که از یونان میآمده و نرینه آن را مرغوبترین نوع ذکر کردهاند. که در نامهای یونانی ذکر شده است.
علک: در برخی مأخذ کندر را علک نامیدهاند. در فارسی هر جسمی که در دهان جویده شود و از خود ثقل باقی گذارد و در دهان حل نشود علک نامیده میشود که امروزه آدامس را میتوان مثال زد.
اجزاء کندر:
پس از أخذ کندر آن را درون پارچهای ریخته و حرکت میدهند پوستهای که از روی صمغ جدا میشود قشور و پودر حاصل از آن را دقاق مینامند.
مواد متشکله: 35- 25 درصد صمغ 70-60 درصد رزین و 8-3 درصد دارای روغن فرار میباشد.
در 100 درجه حرارت ذوب شده و با بالارفتن درجه حرارت به صورت سوخته میشود در اتر و الکل حل شده 25 درصد آن در الکل حل نمیشود. در آب به مقدار 25 تا 30 درصد حل شده و از خود محلول شیری رنگ باقی میگذارد.
طبیعت:
در اکثر ماخد گرم و خشک در درجه اول تا دوم با قوت قابضه و قشور آن، گرم و خشک در درجه دوم و سوم ذکر شده است.
خواص و افعال: کندر دارای قوت مجففه- قابضه- منضجه- جالیه- حابس خون- منقی روح حیوانی و دماغی- محلل ریاح- حابس سیلان خون- مقوی معده، مقوی دل
اندام سر(دماغ): تیز کننده حافظه- کاهش رطوبت دماغ
نقوع 10 گرم آن در آب و ناشتا میل کردن آن تقویت حافظه مینماید و روش دیگر، خوردن آن با عسل و مویز در ناشتا تقویت حافظه مینماید. عصاره آبی کندر در مقایسه با عصاره الکلی بر روی حیوانات افزایش قابل توجهی در سرعت یادگیری و تقویت حافظه از خود نشان داده.
مو: با نطرون جهت سبوره و پودر آن رافع قروح سر و محلول آن جلوگیری از ریزش موی سر
پوست: مصرف در صنایع آرایشی- ضد التهاب- ضد میکروب- شفا دهنده زخمهای دیر بهبود- رفع خونریزی با مصرف دود آن- رویانیدن گوشت- مالیدن آن با عسل جهت کژدمک (نام ورمی که در اطراف ناخن پیدا میشود) یا داخس (عقربک) جهت دمعه (ریزش اشک) سلاق (سرخی پلک) جرب (خارش) ثالثیل (زگیل) قوبا (میخچه) سوختگی آتش- دمیدگی دهان- ترک پاشنه پا همراه با روغن نافع است- کندر و ت
رب مالیدن آن رافع بهق است
چشم: دود آن مفید برای ورم چشم و حکه، دمعه، سلاق، جرب چشم، اکتحال آن رافع ظلمت بصر است.
دماغ: دمیدن ان در بینی (نفوخ) خون روی دماغ (رعاف) را بند میآورد.
گوش: چکانیدن آن با شراب در گوش درد گوش را ساکت مینماید. و در دفع اورام گوش مفرداً و ترکیباً مفید است.
ریه: جهت نفث الدم- قصبه ریه- رفع بدبویی خیشوم همراه مصطکی و عسل جهت سرفه و عسر النفس مفید است.
شکم: جهت زور پیچ (خلفه) و قی و زحیر با زنیان، همراه شکر و عسل مقوی معده- جهت قرحه امعاء – قی و اسهال و علاج دیزانتری- قراردادن کندر بر روی شکم اسهال را بند میآورد.
رحم: رافع سیلان رطوبات رحم بصورت حمول و رفع خونریزی رحم
اعصاب: جهت رفع توهم و خفقان و جهت دردهای مرکب عصبی و مالیدن آن همراه با سرکه جهت بیماری مرمیقا
استخوان: ضماد آن در شکستگی استخوان- رفع برودت استخوان
وگر بینی کسی را سر شکسته دود زخون و گشته سخت خسته
اگر شکسته یابی استخوان را علاجش به توان کرد آنچنان را
زخون ساوشان و مرو و ایرسا و صبر و کندر و بازان به همتا
بکوب و بر جراحت بر سرش نه ببندش روز کی دو تا شود به
حکیم میسری
بواسیر: رافع شقاق مقعد- دود دادن آن جهت قروح مقعد- پاشیدن ان با گل ارمنی جهت نزف الدم مقعد- همراه مرمکی و زعفران و افیون قراردادن بر مقعد مانع خونریزی است.
مردان: مقوی باه و مولد منی است به همراه زرده تخم مرغ نیم برشت و جوز بوا و آرد بسباسه
زنان: با روغن گل جهت ورم پستان در زمان قاعدگی نافع است.
داروسازی: در داروسازی جهت استفاده با عرق رازیانه یا عرق دارچین مخلوط شود.
قوت : قوت آن تا 20 سال باقی است.
مقدار شربت : 10 گرم
منع مصرف: مصرف آن با سرکه یا شراب خطرناک و سمی قوی میشود. اما مصرف موضعی آن بلامانع است.
مضرات: محرق خون و بلغم و مصدع محرورین است مصرف زیاد آن باعث جنون و جذام و بهق سیاه است و مصلح آن شیر برنج و شکر است.
بدل (مشابه): میعه و مسطکی است
نگهداری: در ظروف دربسته نگاهداری شود پودر آن به رنگ سفید تا زرد است و بهتر است که پودر آن مدت زیادی نگاه داشته نشود.
تقلبات: جهت شناختن کندر اصلی میتوان آن را بو نمود و یا سوزانید زیرا کندر اصلی در اثر سوختن کمترین دود و بیشترین اشتعال را دارد و هرچه دود بیشتر از خود متصاعد کند نا مرغوبتر است و اگر نسوزد صمغ عربی است و گاهی هم ممکن است با کلی فونی که از تیره کاجیان میباشد مخلوط شود و گاهاً سندروس را بجای کندر عرضه مینمایند. و یا صمغ صنوبر را با کندر مخلوط مینمایند.
قشور کندر: از کندر گرمتر ذکر شده است.
خواص کندر در کلام معصومین
پیامبر اکرم (ص): کندر عرق را کم میکند پشت را محکم و عقل را افزون، ذهن را ذکاوت، چشم را جلا میدهد و فراموشی را از بین میبرد.
پیامبر اکرم (ص): به زنان باردار خود کندر بدهید چرا که عقل کودک را افزون میکند.
پیامبر اکرم (ص): بدن را با روغن کندر چرب کنید
پیامبر اکرم (ص): ای علی سه چیز ذهن را میافزاید و بلغم را میزداید، کندر، مسواک، قرائت قرآن
امام علی (ع): جویدن کندر دندانها را استحکام میبخشد بلغم را میزداید و بوی بد دهان را میبرد.
امام صادق (ع): به نقل از رسول اکرم قرائت آیاتی از قرآن و جویدن کندر بلغم را کاهش میدهد.
امام رضا (ع): کندر را فراوان بخورید و در دهان نگاه دارید و نیک بجوید زیرا بلغم معده را پاک و عقل را استحکام و غذا را گوارا میکند.
امام رضا (ع): به زنان خود کندر نر (لبان الذکر- کندر افریقی شابلوطی) بدهید اگر پسر باشد بیدار دل، آگاه و دلیر و اگر دختر باشد روی و خوی وی نکوی شود.
فرهنگها: در ایران جهت تقویت حافظه در زنان باردار بصورت جویدن مصرف میشود اما بهتر است بصورت خیس کرده مصرف نمایند.
بصورت سوزانیدن (بخور) جهت خوشبویی و رفع مشکلات.
در هندوستان در شهر بمبئی جهت گریزاندن حشرات سوزانیده میشود.
در کلیساها و قبرستانهای و مراسم مذهبی مسیحیان سوزانده میشود و اعتقاد بر این است که به جدا شدن روح اموات و مغفرت آنان کمک میکند ولی در جشنهای مذهبی استفاده نمیشود. و در روز چهلم حضرت مسیح (ع) روز مخصوص سوزاندن کندر میباشد.
دعای دفع بلا و باطل سحر و دفع هر مشکلی با ۶۰ قاف
هر کس هر روز یکبار این شش آیه شریف را قبل و یا بعد از نماز صبح بخواند و بر این اساس مداومت نماید چنانچه دنیا را بلا گرفته باشد و جمله کاهنات بر علیه او اقدام نمایند بقدرت این آیات هیچ صدمهای به او نخواهد رسید و جمله آنها دفع و رفع گردد.
آیات شصت قاف:
( سوره مبارکه بقره آیه شریفه ۲۴۶ ))
بِسمِ اللهُِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلَمْ تَرَ اِلیَ الْمَلَاءِ مِنْ بَنیَ اِسْرآئیلَ مِنْ بَعْدِ مُوسی اِذْ قالوُا لِنَبِیٍّ لَّهُمُ ابْعْثُ لَنا مَلِکاً نّقُاتِلْ فی سَبیلِ اللهِ قالَ هَلْ عَسَیْتُمْ اِنْ کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ اَلَّا تُقاتِلوُا قالوُا وَ ما لَنا اَلَّا نُقاتِلَ فی سَبیلِ اِللهِ وَ قَدْ اُخْرِجْنا مِنْ دِیارِنا وَ اَبْنآئنا فَلَمّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتالُ تَوَلّوَْا الَّا قَلیلاً مِنْهُمْ وَاللهُ عَلیمُ بِالظّالمِینَ.
(( سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه ۱۸۱ ))
بِسمِ اللهُِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ لَقَدْ سَمِعَ اللهُ قَوْلَ الّذَینَ قالوُآ اِنَّ اللهَ فَقیرَُ وَ نَحْنُ اَغْنِیآءُ سَنَکْتُبُ ما قالوُا وَ قَتْلَهُمُ الاَنبِیآءَ بِغَیْرِ حَقِّ وَ نَقُولُ ذُوقُوا عَذابَ الَحریقِ.
(( سوره مبارکه نسآء آیه شریفه ۷۷ ))
بِسمِ اللهُِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلَمْ تَرَ اِلیَ الّذَینَ قیلَ لَهُمْ کُفّوُآ اَیْدِیَکُمْ وَ اَقیمُوا الصَّلواهَ وَ آتُوا الزَّکواهَ فَلَمّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقِتالُ اِذا فَریقُ مِنْهُمْ یَخْشَوْنَ النّاسَ کَخَشْیَهِ اللهِ اَوْ اَشَدَّ خَشْیَهً وَ قالوُا رَبَّنا لِمَ کَتَبْتَ عَلَیْنا الْقِتالَ لَوْ لآ اَخّرَْتَنآ اِلی اجَلٍَ قَریبٍ قُلْ مَتاعُ الدُّنیا قَلیلُ وَاْلآخِرَهُ خَیْرُ لِمَنِاتّقَی وَ لا تُظلَمُونَ فَتیلاً.
(( سوره مبارکه المآئده آیه شریفه ۲۷ ))
بِسمِ اللهُِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ وَ اتْلُ عَلَیْهمْ نَبَاَابْنَیْ آدَمَ بِالْحَقّ اِذْ قَرَّبا قُرْباناً فَتَقَبَّلُ مِنْ اَحَدِهِما وَ لَمْ یَتَقَبَّلَ مَنَ الْآخَرِ قالَ لَاَقْتُلَنَّکَ قالَ اِنَّما یَتَقَبَّلُ اللهُ مِنَ الْمُتَّقینَ.
(( سوره مبارکه الرّعد آیه شریفه ۱۶ ))
بِسمِ اللهُِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ قُلْ مَنْ رَّبُّ السَّماواتِ وَاْلَارْضِ قُلِ اللهُ قُلْ اَفَاَتَّخَذْتُمْ مِّن دوُنِهِ اَوُلِیآءَ لا یَمْلِکوُنَ لِاَنْفُسِهِمْ نَفْعاً وَ لا ضَرّاً قُلْ هَلْ یَسْتَوِی اْلَاعْمی وَالْبَصیرُ اَمْ هَلْ تَسْتَوِی الضُّلُماتُ وَالنّوُرُ اَمْ جَعَلوُا للهِ شُرَکآءَ خَلَقوُا کَخَلْقِهِ فَتَشابَهَ الْخَلْقُ عَلَیْهِمْ قُلِ اللهُ خالِقُ کُلِّ شَیَُ وَ هُوَ الْواحِدُ الْقَهَّارُ.
((سوره مبارکه المزمّل آیه شریفه ۲۰ ))
بِسمِ اللهُِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اِنَّ رَبَّکَ یَعْلَمُ اَنَّکَ تَقُومْ اَدْنی مِنْ ثُلُثَیِ اللَّیْلِ وَ نِصْفَهُ وَ ثُلُثَهُ وَ طآئفَه مِّنَ الّذَینَ مَعَکَ وَاللهُ یُقَدِّرُ اللَّیْلَ وَالنَّهارَ عَلِمَ اَنْ لَنْ تُحْصُوهُ فَتابَ عَلَیْکُمْ فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ عَلِمَ اَنْ سَیَکُونُ مِنْکُمْ مَّرْضی وَ آخَروُنَ یَضْرِبُونَ فیِا الاَرْضِ یَبْتَغوُنَ مِنْ فَضْلِ اللهِ وَ آخَروُنَ یُقاتِلوُنَ فی سَبیلِ اللهِ فَاقْرَؤا ما تَیَسَّرَ مِنْهُ وَ اَقیموُا الصَّلواهَ وَ آتوُا الزَّکوهَ وَ اَقْرِضوُا اللهَ قَرْضاً حَسَناً وَ ما تُقَدِّمُوا لاَنْفُسِکُمْ مِّنْ خَیْرٍ تَجِدُوُه عِنْدَاللهِ هُوَ خَیْراً وَ اَعْظَمَ اَجْراً وَ اسْتَغْفِروُا اللهَ اِنَّ اللهَ غَفُورَُرَحیمُ .
دعای دفع بلا و باطل سحر و دفع هر مشکلی با ۶۰ قاف
۱- هر کس هر روز یکبار این شش آیه شریف را قبل و یا بعد از نماز صبح بخواند و بر این اساس مداومت نماید چنانچه دنیا را بلا گرفته باشد و جمله کاهنات بر علیه او اقدام نمایند بقدرت این آیات هیچ صدمه ای به او نخواهد رسید و جمله آنها دفع و رفع گردد.ذکات ان برای هر روز به اندازه پول یک قرص نان است
۲- دارنده این آیات همیشه در پناه خدا و موکلین این آیات خواهد بود و مهرش در قلوب آدمیان و موجودات خواهد افتاد و عاقبت بخیر باشد و رستگار از دنیا بیرون رود .
۳-اگر کسی این آیات شریف را به مشک و زعفران نوشته همراه خود نگهدارد و یا هر روز صبح شش آیه را یکبار بخواند زبان دشمنانش بسته گردد و هیچ آزاری به او نتوانند برسانند.(باید در ساعت عطارد بنویسید در روزهای یک و دو و پنج شنبه در ساعت عطارد)ذکات ان پول سه قرص نان و سه روز روزی دو رکعت نماز برای حضرت ابو الفضل
۴-اگر دختری را بخت بسته باشد و به شوهر نرود با مشک و زعفران نوشته در گوشه چادر خود بیاویزد و یا در زیر گیسوان خود مخفی سازد و نیز آن نوشته را در آب انداخته و از آبش بنوشد و قدری به سر و صورتش بمالد به اذن خدا در مدت ۶۰ روز به خانه بخت برود.(در ساعت شمس باید نوشته بشه روزهای پن شنبه و جمعه)
زکات ان , ش
کم سه فقیر را سیر کن و تا هفت روز روزی ۲ رکعت نماز برای گشایش بخت بخوانبد
۵- اگر بیماری همراه خود نگهدارذ و یا بشوید و از آبش بنوشد به اذن خدا شفاء بگیرد.(برای شفا حتما باید در ساعت زحل نوشته بشه) زکات آن بعد از سلامتی شکم هفت فقیر را سیر کند
۶-اگر زنی همسر بد خلق و بد زبانی داشته باشد و یا اگر مردی زنی سلیطه داشته باشد این آیات را دو بار به مشک و زعفران نوشته سپس در آب بشوید و از آن آب قدری به او بخوراند و روزها آن آیات را همراه خود نگهدارد و شبها در زیر بالین خود بگذارد به اذن خدا چنان بهم محبت نمایند که انگشت نمای دیگران گردند.(در ساعت مشتری باید نوشته بشه در روز جمعه و پنج شنبه و یک شنبه) زکات ان باید یک مرغ قربانی کند و بیرو بدهد
۷- اگر در مکانی شیاطین و ارواح پلید تجمع کرده باشند و یا خانهای را تصرف نموده باشند و ساکنین آنرا آزار رسانده و یا بترسانند این آیات را نوشته در آن مکان بیاویزند و نیز شسته آبش را در آن مکان و یا خانه بپاشند به اذن خدا آن محل و خانه را ترک کرده و تا ابد برنگردند.(حتما حتما این عمل باید در ساعت زحا نوشته بشه) زکات آن باید یک مرغ سفید قربانی کند و تا سه روز روزی دو رکعت نماز برای حضرت علی (ع) خوانده شود
حکایت مشاهدات آیت الله گلپایگانی از قبرستان تخت فولاد
مرحوم آیت الله آقای سید جمال الدین گلپایگانی رضوان الله علیه از این قبیل مطالب أخبار بسیاری داشت. ایشان از علماء و مراجع تقلید عالیقدر نجف أشرف بودند و از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله نائینی، و در علمیت و عملیت زبانزد خاص بود و از جهت عظمت قدر و کرامت مقام و نفس پاک، مورد تصدیق و برای احدی جای تردید نبود. در مراقبت نفس و اجتناب از هواهای نفسانیه مقام اول را حائز بود. از صدای مناجات و گریه ایشان همسایگان حکایاتی دارند. دائما صحیفه مبارکه سجادیه در مقابل ایشان در اطاق خلوت بود، و همینکه از مطالعه فارغ می شد بخواندن آن مشغول می گشت. آهش سوزان، و اشکش روان، و سخنش مؤثر، و دلی سوخته داشت. متجاوز از نود سال عمر کرد، و فعلا نوزده سال است که رحلت فرموده است.
در زمان جوانی در اصفهان تحصیل می نموده و با مرحوم آیت الله آقای حاج حسین بروجردی هم درس و هم مباحثه بوده است، و آیت الله بروجردی چه در اوقاتیکه در بروجرد بودند و چه اوقاتی که در قم بودند، نامه هائی به ایشان می نوشتند و درباره بعضی از مسائل غامضه و حوادث واقعه استمداد می نمودند. حقیر در مدت هفت سال که در نجف أشرف برای تحصیل مقیم و مشرف بودم، هفته ای یکی دو بار به منزلشان میرفتم و یک ساعت می نشستم. با آنکه بسیار اهل تقیه و کتمان بود، در عین حال از واردات قلبیه خود در دوران عمر چه در اصفهان و چه در نجف اشرف مطالبی را برای من نقل می فرمود؛ مطالبی که از خواص خود بشدت مخفی می داشت.
منزلش در محله حویش بود و در اطاق کوچکی در بالاخانه بسر می برد و اوقاتش در آنجا می گذشت و هر وقت به خدمتش مشرف می شدم و از واردات و مکاشفات و یا از حالات و مقامات بیانی داشت، بمجرد آنکه احساس صدای پا از پله ها می نمود گرچه شخص وارد از أخص خواص او بود، جمله را قطع میکرد و به بحث علمی و فقهی مشغول می شد تا شخص وارد چنین پندارد که در این مدت ما مشغول مذاکره و بحث علمی بوده ایم.
میفرمود: من در دوران جوانی که در اصفهان بوده ام، نزد دو استاد بزرگ: مرحوم آخوند کاشی و جهانگیر خان، درس اخلاق و سیر و سلوک می آموختم، و آنها مربی من بودند. به من دستور داده بودند که شبهای پنجشنبه و شبهای جمعه بروم بیرون اصفهان، و در قبرستان تخت فولاد قدری تفکر کنم در عالم مرگ و ارواح، و مقداری هم عبادت کنم و صبح برگردم. عادت من این بود که شب پنجشنبه و جمعه میرفتم و مقدار یکی دو ساعت در بین قبرها و در مقبره ها حرکت میکردم و تفکر می نمودم و بعد چند ساعت استراحت نموده، و سپس برای نماز شب و مناجات بر می خاستم و نماز صبح را میخواندم و پس از آن به اصفهان می آمدم.
میفرمود: شبی بود از شبهای زمستان، هوا بسیار سرد بود، برف هم می آمد. من برای تفکر در أرواح و ساکنان وادی آن عالم، از اصفهان حرکت کردم و به تخت فولاد آمدم و در یکی از حجرات رفتم و خواستم دستمال خود را باز کرده چند لقمه ای از غذا بخورم و بعد بخوابم تا در حدود نیمه شب بیدار و مشغول کارها و دستورات خود از عبادات گردم. در اینحال در مقبره را زدند، تا جنازه ای را که از أرحام و بستگان صاحب مقبره بود و از اصفهان آورده بودند آنجا بگذارند، و شخص قاری قرآن که متصدی مقبره بود مشغول تلاوت شود؛ و آنها صبح بیایند و جنازه را دفن کنند. آن جماعت جنازه را گذاردند و رفتند، و قاری قرآن مشغول تلاوت شد. من همینکه دستمال را باز کرده و می خواستم مشغول خوردن غذا شوم، دیدم که ملائکه عذاب آمدند و مشغول عذاب کردن شدند.
عین عبارت خود آن مرحوم است: چنان گرزهای آتشین بر سر او می زدند که آتش به آسمان زبانه می کشید، و فریادهائی از این مرده بر می خاست که گوئی تمام این قبرستان عظیم را متزلزل می کرد. نمی دانم اهل چه معصیتی بود؛ از حاکمان جائر و ظالم بود که اینطور مستحق عذاب بود؟ و أبدا قاری قرآن اطلاعی نداشت؛ آرام بر سر جنازه نشسته و به تلاوت اشتغال داشت. من از مشاهده این منظره از حال رفتم، بدنم لرزید، رنگم پرید و اشاره می کنم به صاحب مقبره که در را باز کن من می خواهم بروم، او نمی فهمید؛ هرچه می خواستم بگویم زبانم قفل شده و حرکت نمیکرد! بالاخره به او فهماندم: چفت در را باز کن؛ من میخواهم بروم. گفت: آقا! هوا سرد است، برف روی زمین را پوشانیده، در راه گرگ است، تو را میدرد! هرچه میخواستم بفهمانم به او که من طاقت ماندن ندارم، او ادراک نمی کرد. بناچار خود را بدر اطاق کشاندم، در را باز کرد و من خارج شدم و تا اصفهان با آنکه مسافت زیادی نیست بسیار به سختی آمدم و چندین بار به زمین خوردم. آمدم در حجره، یک هفته مریض بودم، و مرحوم آخوند کاشی و جهانگیرخان می آمدند حجره و استمالت میکردند و به من دوا میدادند و جهانگیرخان برای من کباب باد میزد و به زور به حلق من فرو می برد، تا کم کم قدری قوه گرفتم.
شنیدی میگن ایشالله
خونه دلت بزرگ باشه؟!
بعضی ها خونه زندگیشون بزرگه
بعضیا ماشینشون ،
بعضیا اطاقشون ،
بعضیا دماغشون ،
بعضیا لباسشون ،
بعضیا ویلاشون ،
بعضیا فامیلشون.
اما دل بزرگ کم پیدا میشه ...
خیلی ها حسرت میخورن به
نداری وخونه کوچیک و نداشته هاشون
اما تا حالا یکبارم نشده ببینن خونه
دلشون چقدر میارزه ، تا حالا نگاه
نکردن ببینن کی رو میشه تو خونه
دلشون جا بدن....
خونه دلتون بسپارین به صاحب
خونه اش ...!
📅 #تقویم_روز
🗓 #پنجشنبه ۱۹ مرداد | اسد ۱۴۰۲
🗓 ۲۳ محرم ۱۴۴۵
🗓 10 اوت 2023
🗞 وقایع مهم شیعه:
🔹 تخریب حرم عسگریین علیهما السلام با بمب توسط ایادی استکبار " 1427 هجری
🔹 بیداری اصحاب کهف بعد از خواب 309 ساله.
📆 روزشمار:
▪️2 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام
▪️12 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️27 روز تا اربعین حسینی
▪️35 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
▪️37 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام
❇️ #ذکر روز #پنجشنبه ۱۰۰ مرتبه: لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ المَلِک الحقّ المُبین نیست خدایی جز الله فرمانروای حق و آشکار
❇️ #ذکر روز #پنجشنبه به اسم امام حسن عسکری (ع) است روایت شده در این روز زیارت امام حسن عسکری (ع) خوانده شود. #ذکر روز #پنج_شنبه #موجب_رزق_و_روزی میشود.
❇️ #ذکر (یا #رزاق) ۳۰۸ مرتبه بعد از نماز صبح موجب #رزق_فراوان میشود.
✅ برای #حجامت و #خون دادن روز خوبی است.
✅ برای #اصلاح #سر و #صورت روز خوبی است.
✅ برای گرفتن #ناخن روز خوبی است.
✅ برای #ازدواج و #خواستگاری روز خوبی است.
✅ برای #زایمان روز خوبی است.
✅ برای #برش و #دوخت #لباس روز خوبی است.
✅ برای #مسافرت رفتن روز خوبی است.
🔸امروز روز مبارکی است.
🔸امروز برای شروع کارها خوب است.
🔸دید وبازدید با دوستان و خویشاوندان خوب است.
🔸کسی که در این روز بیمار شود خیلی زود بهبود یابد.
🔹کسی که امروز گم شود، خیلی زود پیدا میشود.
🔹قرض دادن و قرض گرفتن خوب است.
🔹کشاورزی و باغبانی وآبیاری و خرید و فروش محصولات زراعی خوب است.
🔹خرید و فروش و تجارت، موجب سود است.
🔸میانجیگیری برای اصلاح ذات البین و رفع اختلافات دوستان و خویشاوندان خوب است.
🔸رسیدگی به ایتام ونیازمندان و بیچارگان خوب است.
🔸صدقه دادن خوب است.
🔹رَک اَرقنوع یا به اصطلاح ماه ترکی، قوت روح، امروز در 《 شکم 》 است. باید مراقب بود که امروز به آن آسیبی نرسد.
🔹تعبیر خواب در این شب شادی و فرح است.
🔹مسیر رجال الغیب از سمت شمال میباشد. بهتر است هنگام حرکت به سمت محل کار یا در مکانی که حاجتی دارید رو به این سمت نهاده و از ایشان یاری بطلبید. چون کسی در نزد شروع در شغلی و سفری روی خود را به طرف ایشان کند و همت از ایشان طلبد، بدین نهج (صورت): بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم، اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا رِجالُ الغَیبِ. اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیَّتُهاَ الاَرواحُ المُقَدَّسَةِ. اَغیثُونی بِغَوثِهِ و اُنظُروُا اِلَیَّ بِنَظرَةٍ یا رُقَبا یا نُقَبا یا نُجَبا یا اَبدالَ یا اَوتادَ یا غَوث َیا قُطُب و به هر زبانی که خواهد، مطلب خواهد و شروع در مدعا کند، البته به مقصود رسد.
🔹 #اوقات_شرعی_به_افق_تهران
🔹 اذان صبح ۳:۴۵:۰۵ طلوع آفتاب ۵:۱۸:۵۷
🔹 اذان ظهر ۱۲:۰۹:۴۳ غروب آفتاب ۱۹:۰۰:۰۱
🔹 اذان مغرب ۱۹:۱۹:۲۴ نیمه شب شرعی ۲۳:۲۲:۳۳
⏰ ذات الکرسی عمود ۱۱:۴۴
🤲 دعا در زمان ذات الکرسی #مستجاب است.
🗓 #ذات_الکرسی مخصوص روز #پنجشنبه است.
🔰 #دعای_سریع_الاجابه
🔰 روايت شده كه مردى خدمت حضرت اميرالمومنين عليه السلام شكايت كرد از دير شدن جواب دعايش فرمود چرا نمى خواهى دعا سريع الاجابه را پرسيد كه آن كدام دعا است فرمود بگو: اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِاسْمِكَ الْعَظيمِ الاَْعْظَمِ الاَْجَلِّ الاَْكْرَمِ الْمَخْزوُنِ الْمَكْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبينَ الَّذى هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ مِنْ نُورٍ وَ نُورٌ فى نُورٍ وَ نُورٌ عَلى كُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ كُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضيئُ بِهِ كُلُّ ظُلْمَةٍ وَ يُكْسَرُ بِهِ كُلُّ شِدَّةٍ وَ كُلُّ شَيْطانٍ مَريدٍ وَ كُلُّ جَبارٍ عَنيدٍ لا تَقِرُّبِهِ اَرْضٌ وَلايَقُومُ بِهِ سَمآءٌ وَ يَاْمَنُ بِهِ كُلُّ خآئِفٍ وَ يَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ كُلِّ ساحِرٍ وَ بَغْىُ كُلِّ باغٍ وَ حَسَدُ كُلِّ حاسِدٍ وَ يَتَصَدَّعُ لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّ وَالْبَحْرُ وَ يَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْكُ حينَ يَتَكَلَّمُ بِهِ الْمَلَكُ فَلا يَكُونُ لِلْمَوْجِ عَلَيْهِ سَبيلٌ وَ هُوَ اسْمُكَ الاَْعْظَمُ الاَعْظَمُ الاَجَلُّ الاَْجَلُّ النُّورُ الاَْكْبَرُ الَّذى سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ وَاسْتَوَيْتَ بِهِ عَلى عَرْشِكَ وَ اَتَوَجَّهُ اِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَيْتِهِ وَاَسْئَلُكَ بِكَ وَ بِهِمْ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى كَذا وَ كَذا به جاى كذا و كذا حاجت بخواهد.
#امام_حسین
#امام_زمان
#محرم
#اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دعاى_إحْتِجاب
به نقل از حاج سيّد هاشم حدّاد قَدَّس اللَهُ روحَه ، جهت طلب حاجت ، آمرزش گناهان ، رفع غم و اندوه و ....
🌸اللَهُمَّ يَا مَنِ احْتَجَبَ بِشُعَاعِ نُورِهِ عَنْ نَوَاظِرِ خَلْقِهِ. يَا مَنْ تَسَرْبَلَ بِالْجَلَالِ وَ الْعَظَمَةِ، وَ اشْتَهَرَ بِالتَّجَبُّرِ فِى قُدْسِهِ. يَا مَنْ تَعَالَى بِالْجَلَالِ وَ الْكِبْرِيَآءِ وَ الْعَظَمَةِ فِى تَفَرُّدِ مَجْدِهِ. يَا مَنِ انْقَادَتْ لَهُ الامُورُ بِأَزِمَّتِهَا طَوْعًا لِامْرِهِ. يَا مَنْ قَامَتِ السَّمَوَاتُ وَ الارَضُونَ مُجِيبَاتٍ لِدَعْوَتِهِ. يَا مَنْ زَيَّنَ السَّمَآءَ بِالنُّجُومِ الطَّالِعَةِ وَ جَعَلَهَا هَادِيَةً لِخَلْقِهِ. يَا مَنْ أَنَارَ الْقَمَرَ الْمُنِيرَ فِى سَوَادِ اللَيْلِ الْمُظْلِمِ بِلُطْفِهِ. يَا مَنْ أَنَارَ الشَّمْسَ الْمُنِيرَةَ وَ جَعَلَهَا مَعَاشًا لِخَلْقِهِ، وَ جَعَلَهَا مُفَرِّقَةً بَيْنَ اللَيْلِ وَ النَّهَارِ. يَا مَنِ اسْتَوْجَبَ الشُّكْرَ بِنَشْرِ سَحَآئِبِ نِعَمِهِ.
أَسْأَلُكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِكَ، وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ كِتَابِكَ، وَ بِكُلِّ اسْمٍ سَمَّيْتَ بِهِ نَفْسَكَ، أَوِ اسْتَأْثَرْتَ بِهِ فِى عِلْمِ الْغَيْبِ عِنْدَكَ، وَ بِكُلِّ اسْمٍ هُوَ لَكَ أَنْزَلْتَهُ فِى كِتَابِكَ، أَوْ أَبْثَثْتَهُ فِى قُلُوبِ الصَّآفِّينَ الْحَآفِّينَ حَوْلَ عَرْشِكَ، فَتَرَاجَعَتِ الْقُلُوبُ إلَى الصُّدُورِ عَنِ الْبَيَانِ بِإخْلَاصِ الْوَحْدَانِيَّةِ وَ تَحْقِيقِ الْفَرْدَانِيَّةِ، مُقِرَّةً لَكَ بِالْعُبُودِيَّةِ وَ أَنَّكَ أَنْتَ اللَهُ لَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ.
وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِى تَجَلَّيْتَ بِهِ لِلْكَلِيمِ عَلَى الْجَبَلِ الْعَظِيمِ، فَلَمَّا بَدَا شُعَاعُ نُورِ الْحُجُبِ مِنْ بَهَآءِ الْعَظَمَةِ خَرَّتِ الْجِبَالُ مُتَدَكْدِكَةً لِعَظَمَتِكَ وَ جَلَالِكَ وَ هَيْبَتِكَ، وَ خَوْفًا مِنْ سَطْوَتِكَ رَاهِبَةً مِنْكَ.
فَلَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ، فَلَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ، فَلَا إلَهَ إلَّا أَنْتَ.
وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِى فَتَقْتَ بِهِ رَتْقَ عَظِيمِ جُفُونِ عُيُونِ النَّاظِرِينَ، الَّذِى بِهِ تَدْبِيرُ حِكْمَتِكَ، وَ شَوَاهِدُ حُجَجِ أَنْبِيَآئِكَ، يَعْرِفُونَكَ بِفِطَنِ الْقُلُوبِ، وَ أَنْتَ فِى غَوَامِضِ مُسَرَّاتِ سَرِيرَاتِ الْغُيُوبِ.
أَسْأَلُكَ بِعِزَّةِ ذَلِكَ الاسْمِ أَنْ تُصَلِّىَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ ءَالِ مُحَمَّدٍ، وَ أَنْ تَصْرِفَ عَنِّى جَمِيعَ الافَاتِ وَ الْعَاهَاتِ وَ الاعْرَاضِ وَ الامْرَاضِ وَ الْخَطَايَا وَ الذُّنُوبِ وَ الشَّكِّ وَ الشِّرْكِ وَ الْكُفْرِ وَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ الْغَضَبِ وَ الْجَهْلِ وَ الْمَقْتِ وَ الضَّلَالَةِ وَ الْعُسْرِ وَ الضِّيقِ وَ الْفَسَادِ وَ حُلُولِ النِّقْمَةِ وَ شَمَاتَةِ الاعْدَآءِ وَ غَلَبَةِ الرِّجَالِ؛
إنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَآءِ، لَطِيفٌ لِمَا تَشَآءُ، وَ صَلَّى اللَهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ ءَالِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِين
📚 بحار الانوار، ج ۹۱، ص ۳۷۸ – ۳۷۹
📚 مهج الدعوات-ترجمه طبسى، ص ۱۴۵.