10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یا علی اصغر علیه السلام
نوحهخوانی #حاج_ابراهیم_سنائی
http://eitaa.com/ebrahim_sanaei
🔲 ظهر هشتم
غزل-مرثیه برای وقتی که فرزندم مصیبت علیاکبر علیهالسلام میخواند و من اشک میریزم .
بگو که سنگ از جگر بگرید
چمن بنالد ، شَجَر بگرید
ز داغِ اولادِ پاکِ زهرا
رَواست دیوار و در بگرید
خدا نظر میکند به آدم
درین مصیبت اگر بگرید
بهشت بر او بوَد گوارا
کسی وَلو مختصر بگرید
اَجِنه وقتی عزا گرفتند
عجب مدار اَر بشر بگرید
امام عصر از سپیده تا شب
دوباره شب تا سحر بگرید
حسین آمد کنار اکبر
که خاک ریزد به سر ، بگرید
که دید صحرا پر از علی شد
کدام را بیشتر بگرید؟
دریغ و دردا ! دریغ و دردا !
پدر چرا بر پسر بگرید؟
جناسِ تام است بیتِ آخر
که بشنود خشک و تر بگرید
چه حِسِ خوبیست ، ظهر هشتم
پسر بخواند ، پدر بگرید
#حاج_ابراهیم_سنائی_شاعر_اهواز
✅ برای عضویت در کانال اشعار (حاجابراهیم سنائی) در محیط ایتا اینجا کلیک کنید👇
http://eitaa.com/ebrahim_sanaei
12.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نوحهی حضرت علیاکبر (ع)
نوحهخوانی #حاج_ابراهیم_سنائی
http://eitaa.com/ebrahim_sanaei
هدایت شده از هیئت حسن جان(ع) اهواز
26.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_ویدئویی
صحبت و حمایت از #قرآن کریم و دودمه
با نوای | کربلایی اسماعیل سنایی
روز پنجم محرم الحرام ۱۴۴۵
یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲
جهت دریافت و دانلود فایل با کیفیت میتوانید از طریق برنامه آپارات اقدام نمایید.
لینک ویدئو : https://aparat.com/v/0dFNz
هیئت حسن جان اهواز
@hasanjan_info
واحد (2).mp3
14.01M
واحد | علی اکبر آمده میدان
مراسم عزاداری روز هشتم محرم الحرام ۱۴۴۵
مداحان |
حاج ابراهیم سنایی
کربلایی اسماعیل سنایی
چهارشنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲
هیئت حسن جان علیهالسلام
@hasanjan_info
واحد (3).mp3
5.28M
واحد | یا ابتا علیک منی السلام
مراسم عزاداری روز هشتم محرم الحرام ۱۴۴۵
مداحان |
حاج ابراهیم سنایی
کربلایی اسماعیل سنایی
چهارشنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲
هیئت حسن جان علیهالسلام
@hasanjan_info
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔲 عصر عاشورا
شعرخوانی #حاج_ابراهیم_سنائی_شاعر
✅ برای عضویت در کانال اشعار (حاجابراهیم سنائی) در محیط ایتا اینجا کلیک کنید👇
http://eitaa.com/ebrahim_sanaei
هدایت شده از هیئت حسن جان(ع) اهواز
شور(12).mp3
7.9M
شور | سری به نیزه بلند است
مراسم عزاداری روز عاشورا محرم الحرام ۱۴۴۵
مداح | حاج ابراهیم سنایی
جمعه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۲
هیئت حسن جان علیهالسلام
@hasanjan_info
🔲 نقدی بر حضور حاجصادق آهنگران در حسینیهی مُعلّی
به قلم شاعر و مداح اهلبیت علیهم السلام #ابراهیم_سنائی
برای اطلاع کسانی که نمیدانند عرض میکنم برنامهی (حسینیهی معلی) با رویکرد کشف استعدادها و نیز احیاء سبکها و سنتهای مداحی و عزاداری از طریق رسانهی ملی پخش میگردد و آقایان میثم مطیعی ، سیدمجید بنیفاطمه ، مهدی رسولی و عبدالرضا هلالی به عنوان کارشناس عهدهدار ادارهی برنامه هستند .
حالا که با رسالت معلی و کارشناسانش آشنا شدید این سوال حقیر را پاسخ بدهید؛
حضور کسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای جنگ تحملی او را یکی از پایههای جهاد مقدسِ هشتساله میداند در برنامهی حسینیهی معلی چه توجیهی دارد؟
به شهادت خدایی که از ضمیر بندگان خویش آگاه است این نوشته را فقط از سر خیرخواهی و ارادتی که به اسطورهی ماندگار سالهای حماسه دارم به رشتهی تحریر آوردم و قضاوت هیچ بادمجان دور قابچینی برایم اهمیتی ندارد .
دیشب برنامهی مذکور را با حضور برادرم آهنگران نظاره نمودم و باور بفرمائید آشفته و آزردهخاطر گردیدم .
اجازه بفرمائید ابتدا با نظر به رویکرد برنامه ، حضور حاجصادق را بررسی کنیم .
بیتردید دلیل دعوت از او کشف استعداد آهنگران نبوده چون او در زمان جنگ تحمیلی استعداد خویش را در حد معجزهای دور از باور اثبات نموده و شاید تا دهسال بعد از اتمام جنگ تحمیلی یکهتاز عرصهی مداحی و حماسهخوانی بود .
دربارهی معجزه صدای او به جملهی تاریخی مفسران سیاسی و نظامی دنیا بسنده مینمایم که بارها میگفتند: او هر رزمندهی بسیجی را در شب حمله به یک تانک مبدل مینماید .
پس نمیتواند دلیل دعوت او کشف استعدادش باشد .
رویکرد بعدی معلی زنده نمودن سبکها و سنتهای مداحی و عزاداریست .
آهنگران ابتدا (مارِضایی) کوتاهی خواند .
سنت مارضاییخوانی خاص دزفولیهاست و آهنگران نیز اصالتا اهل دزفول است اما هیچکس او را (مارضاییخوان) نمیداند و اگر بنا بود دلیل دعوتش احیا و معرفی مارضایی باشد آقای حاجرضا رکنی گزینهی برتری نسبت به او بود .
از بحث معرفی سنتها که بگذریم به رسالت احیاء سبکها میرسیم و حتما استحضار دارید که سبک مداحی آهنگران اظهر من الشمس است و اگر نمیدانید بدانید سبک آهنگرانی ثبت ملی شده است .
شهرت او نیز بر کسی پوشیده نیست ، ضمن اینکه شهرت حاجصادق با شهرت سایر مداحان شاخص آلالله یک تفاوت قابل توجه دارد و تفاوتش این است که ذاکران عزیزی مثل حاجمنصور ارضی و حاجمحمود کریمی بین خواص از شهرت بسیاری برخوردارند ، به این معنا که غالبا اهل روضه آنها را میشناسند و چه بسیارند افرادی که ارضی یا کریمی را نمیشناسند اما حاجصادق از شهرتی جهانی برخوردار است و به تعبیری مشهور خاص و عام میباشد و حتی یک نفر ایرانی اعم از جماعت اهل روضه و قشر مخالف روضه پیدا نمیشود که او را نشناسد .
لذا معرفی چهره و شخصیت او نیز نمیتواند دلیل قانعکنندهای برای دعوتش باشد .
حالا که هیچکدام از رویکردهای معلی توجیه دعوت ایشان نبودند اجازه بفرمائید از منظر دیگری به نقد ماجرا بپردازیم .
پیشتر عرض کردیم مطیعی ، هلالی ، رسولی و بنیفاطمه کارشناسان معلی هستند .
یعنی چهار چهرهی شاخص ، البته مشهور خاص اما متولد سالهای بعد از قطعنامه یا حداکثر یکی دو سال آخر جنگ تحمیلی که سالهای اوج شهرت حاجصادق اصلا نبودند .
حالا شما بفرمائید ایستادن یک مداح شاخص جهانی و چهرهی ماندگار دفاع مقدس در برابر کارشناسانی که نصف سابقهاش را ندارند چه توجیهی دارد؟
در اینجا لازم میدانم به حضور مداح جوانی به نام کربلاییمجتبی مهدیپور از خوزستان اشاره نمایم که الحق و الانصاف او در حسینیهی معلی خوش درخشید .
اجرای برنامه توسط مهدیپور با رویکردهای معلی سازگاری داشت .
او سبک خاص عشایر غیور بختیاری را معرفی کرد .
سنت حمایل سلاح که نشان از آمادگی ایل بزرگ بختیاری دارد را به جهانیان نشان داد و داوران برنامه صلاحیت جلوس بر کرسی کارشناسی در برابر او که مداحی نوپا و جوان است را داشتند اما حضور حاجصادق با هیچکدام از معیارهای مذکور قابل توجیه نبود .
آهنگران نباید در جایگاهی واقع میشد که در برابر او مداحان جوانی در مقام کارشناسی نشسته باشند .
صادق اهل تواضع است اما عزت نفس و رعایتِ شأن ابدا منافاتی با فروتنی و تواضع ندارد ، ضمن اینکه او باید علاوه بر رعایت شأن خویش شأن هواداران خویش را نیز در نظر بگیرد .
البته مسئولین معلی هم باید میفهمیدند این دعوت توجیه منطقی ندارد و چنانچه اصرار بر حضور حاجصادق داشتند تنها او را به نمایندگی از خوزستان دعوت مینمودند و درک اینکه بین دو مداح مدعوّ خوزستانی فاصله بسیار است ، دشوار نبود .
در برنامهی معلی با حضور حاجصادق آنچه مانند آبی روی آتش تعصب اینجانب بود تواضع کارشناسان جوان حسینیه در برابر چهرهی ماندگار دفاع مقدس بود .
ادامه دارد....