17.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓چگونه کودکمان حل مسئله را میآموزد؟
🧠 آیا میدانستید تمرینهای حل مسئله در کودکی، یک شبکه عصبی در مغز کودک ایجاد میکند و این توانایی را به او میدهد که در بحرانهای آینده، انتخاب بهتری داشته باشد؟
🔺 دکتر محمد قدیری (روانپزشک) در این باره بیشتر توضیح میدهد.
🌐 منبع: t.me/Brainawareness
#دانش_تربیت
#حل_مسئله
🆔 @edu_mehrestan
❇️ سلسله نشستهای تجربانه
💬 موضوع نشست:
الگوی تربیت دختران در مدرسه زندگی مهرستان
🎙 با حضور آقای سید مهدی نوابی
معاون پژوهش مجتمع تربیتی مهرستان
⏳ دوشنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۵
🌐 لینک مستقیم پخش زنده
aparat.com/jsrc.ir/live/?eitaafly
▫️دبیرخانه ایدهها و تجربیات آموزشی و تربیتی (ایتات)
▫️مرکز مطالعات راهبردی ژرفا (اندیشکده تعلیم و تربیت)
#خبرنامه
#مهرستان
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پویانمایی مورچه (ANT)
🌱 پویانمایی مورچه که در شبکههای اجتماعی، میلیونها بازدید داشته است، شاید برای افراد مختلف، پیامهای متفاوتی داشته باشد؛ از فرق مدیریت و رهبری گرفته تا نسبت خلاقیت با روالهای ثابت اداری و... .
❓شما از این پویانمایی شورانگیز، چه برداشتی دارید؟
#درنگ
#خلاقیت
🆔 @edu_mehrestan
🍃 اگر در حال حاضر مدير مدرسه هستيد، يك وظيفه اصلی داريد: محیط را برای معلمان به قدری آماده كنيد تا بتوانند كارشان را به خوبی انجام دهند.
منظور اين كه كار ما همیشه همين است؛ اما هرگز تا اين اندازه فهم راه درست و انجام دادن آن مهم و سخت نبوده است.
مسير را هموار كنيد. همين!
🌐 منبع در اینستاگرام: @edutopia
#درنگ
#مدیریت
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 گزارشگر از بچهها میپرسه:
میتونی یکی از چیزهایی که امسال توی مدرسه یاد گرفتی رو بگی؟
😇 پاسخ جالب بچهها رو به این سوال ببینید.
😆 این فیلم رو باید به عنوان سندی از آموزش در دوران کرونا برای تاریخ حفظ کرد... .
#زنگ_تفریح
#کرونا
🆔 @edu_mehrestan
📝 انقلاب اسلامی ایران؛ الگویی برای تحول در نظام تعلیم و تربیت
🌱 چشمانتان را ببندید و خود را در دهه ۴۰ شمسی تصور کنید؛ در فضایی که فدائیان اسلام به رهبری سید مجتبی نواب صفوی و یارانش چند سالی است به شهادت رسیدهاند؛ امام خمینی اعتراضات خود را نسبت به عملکرد رژیم پهلوی شروع کرده و رسما با شاه در افتاده است.
🌱 تا این زمان همه چیز عادی است؛ جولان امریکاییها و انگلیسیها در کشور، همانقدر عادی است که طلوع و غروب خورشید و آمد و شد روز و شب. اما زمزمههایی به گوش میرسد که تازگی دارد. واژههایی مثل استعمار، استکبار، ظالم، مظلوم، جهاد، شهادت، استقلال، آزادی، اسلام سیاسی، فلسطین و... برای اولین بار است که از زبان یک مرجع تقلید به گوش میرسد.
🌱 اگر امروز برای من و شما، این واژهها و اصطلاحات عادی محسوب میشود، اما یک روز برای توده مردم تازگی داشت. این کلیدواژهها نماد ادبیات جدیدی بود که در عرصه سیاسی کشور در حال شکلگیری بود. اما هنوز از حلقه نخبگان فراتر نرفته و به بدنه مردم نفوذ نکرده بود.
🌱 بعد از قیام ۱۵ خرداد ۴۲، سالها طول کشید تا این ادبیات جدید سیاسی، کمکم با استفاده از رسانههایی مثل منبر، اعلامیه، نوار کاست، جلسات زیرزمینی و... به بدنه جامعه نفوذ کند و به یک "گفتمان عمومی" تبدیل شود.
🌱 در این سالها مردم آنقدر بیدار شده بودند که یک مقاله توهینآمیز در روزنامه اطلاعات در سال ۵۶ بتواند آتش زیر خاکستر را شعلهور کند و دودمان نظام شاهنشاهی را به باد دهد. قطعا این خیزش مردمی، یک شبه اتفاق نیفتاد و حاصل سالها کارِ فرهنگی و روشنگری نخبگان و اصلاحگران جامعه بود.
🌱 به گمانم این تجربه تاریخی، دقیقا همان الگویی است که برای تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور به آن نیاز داریم. ادبیات تحول در نظام تعلیم و تربیت باید بین نخبگان و دغدغهمندان کشور شکل بگیرد؛ یک اجماع نخبگانی حاصل شود و بعد با استفاده از رسانهها، به یک جریان اجتماعی و مطالبه عمومی تبدیل شود.
🌱 تا زمانی که این گفتمان نخبگانی و مطالبه عمومی برای تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور شکل نگیرد، اگر تحولگراترین افراد هم در راس وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرند، نخبگان جامعه، بدنه آموزش و پرورش و توده مردم، با طرحهای تحولخواهانه او همراهی نخواهند کرد.
🌱 در نبودن رهبری امامگونه که فضای نخبگانی را مدیریت کند و تحرک لازم را برای تحول در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کند، نخبگان و دغدغهمندان تعلیم و تربیت باید "آتش به اختیار" گرد هم آیند؛ شبکهسازی کنند و در شهر و دیار خود، ادبیات تحول را به "گقتمان عمومی" تبدیل کنند تا جوانههای تحول شروع به روئیدن کند و به درخت تنومندی تبدیل شود.
✍️ سید مهدی نوابی
#درنگ
#تحول
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 کاردستی زیبا و کاریردی برای آموزش مسواک زدن به کودکان
🌐 منبع در اینستاگرام:
atividades.infantil
#مربی_حرفهای
#مسواک
🆔 @edu_mehrestan
💠 مقتضیات و موانع تربیتی در بیان امیرالمومنین علیهالسلام
🎙 سخنران: دکتر محمدعلی فیاضبخش
⏱ سهشنبه ۲۰:۳۰ به وقت تهران
🔗 لینک برنامه:
https://b2n.ir/hisun40
Meeting ID: 857 1667 6972
Password: 476477
🌐 منبع: t.me/manaakademie
#خبرنامه
#تربیت
#امام_علی
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓بالاترین جنایت پدر و مادر در تربیت فرزند چیست؟
🔺بیانی از مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی
🌐 منبع: mojtabatehrani.ir
#سیره_بزرگان
#تربیت
#حیا
🆔 @edu_mehrestan
📌 دلایل زیادی وجود دارد؛ معقول و نامعقول؛ پذیرفتنی و نپذیرفتنی. هرچه هست، بر مردان آینده یک تربیت غالب است؛ خواهناخواه:
تربیت مادران بی حضور پدران.
حرفی از جنسیتگرایی نیست. پسر نوجوان تربیت مردانه را بیشتر از والد مرد میگیرد.
🌐 منبع در اینستاگرام:
@ali_akbar_zeinolabedin
#درنگ
#روز_پدر
🆔 @edu_mehrestan
❇️ سلسله نشستهای موج زنده پژوهشکده مهرستان
1️⃣ نشست اول: ضرورت توجه به مولفههای جنسیتی در تربیت
🌱 با حضور حجتالاسلام محمدرضا زیبایینژاد (رئیس پژوهشکده زن و خانواده)
⏱ دوشنبه ۲ اسفندماه ساعت ۱۳:۳۰
🏠 مکان برگزاری: اصفهان، خیابان مسجدسید، خیابان آیت الله زاهد، کوچه ۱۵
🌐 به همراه پخش همزمان آنلاین
🔗 لینک ثبتنام:
http://mehrestan.ir/live-wave-10/
#خبرنامه
#تربیت_جنسیتی
🆔 @edu_mehrestan
📌 امام على (عليه السلام) فرمودند:
🔸 لا تَقْسِروا اَوْلادَكُمْ عَلى آدابِكُم؛ فَاِنَّهُمْ مَخْلوقونَ لِزَمانٍ غَيْرِ زَمانِكُم.
🔸 آداب و رسوم خود را به فرزندانتان تحميل نكنيد؛ زيرا آنان براى زمانى غير از زمان شما آفريده شدهاند.
🌐 منبع: شرح نهجالبلاغه ابن ابىالحديد، ج۲۰، ح۱۰۲
#کلام_نور
#تربیت
🆔 @edu_mehrestan
18.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💟 به فرزندم افتخار میکنم؛ با اینکه مثل فرزند تو نیست.
🔺این دو مادر گرچه ایرانی نیستند، اما چقدر جنس کلامشان و تعریفی که از موفقیت فرزند دارند، برای ما آشناست. انگار این تفاوت نگاهها، مرز و بوم نمیشناسد.
❓مادر عزیز؛
شما چه تعریفی از موفقیت فرزندتان دارید؟ نگاه شما به موفقیت، به دیدگاه کدام مادر نزدیکتر است؟
🌐 منبع در اینستاگرام: dr.abbas.javaheri
#درنگ
#فرزندپروری
🆔 @edu_mehrestan
21.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 فیلمی جالب و تاملبرانگیز درباره آموزش مهارتهای زندگی در مدارس ژاپن.
📌 فرهنگ و سبک زندگی امروز ژاپنیها، حاصل ۶۰ سال آموزش مهارتهای زندگی در مدارس این کشور است.
🌐 منبع: @madares_tahavvol_khah
#تجربانه
#مدرسه_زندگی
🆔 @edu_mehrestan
📌 تا حالا نام محمد بهمنبیگی را شنیدهاید؟ آیا میدانید او اولین کسی است که با تلاش فراوان برای اولین بار، آموزش و پرورش عشایری را در ایران تاسیس کرد؟
محمد بهمنبیگی در کتاب به اجاقت قسم، مسیر پرفراز و نشیبی را که برای رسیدن به این هدف طی کرده است، روایت میکند.
🔻مطالعه این کتاب ارزشمند را به همه فعالان تعلیم و تربیت توصیه میکنم.
#معرفی_کتاب
#به_اجاقت_قسم
🆔 @edu_mehrestan
به اجاقت قسم.pdf
5M
▫️به اجاقت قسم (خاطرات آموزشی)
▫️محمد بهمنبیگی
▫️ناشر: نوید شیراز
▫️سال نشر: ۱۳۷۹
🆔 @edu_mehrestan
24.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معلم همه بچههای ایل
🔺گزیدهای از مستند معلم همه بچههای ایل که ابراهیم حقیقی، قبل از انقلاب به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تجلیل از خدمات محمد بهمنبیگی تولید کرده است.
🌐 منبع: t.me/TeacherasLLL
#سیره_بزرگان
#محمد_بهمن_بیگی
🆔 @edu_mehrestan
🔻 کانال جریان در تاریخ ۲۶ بهمنماه به مناسبت سالروز تولد محمد بهمنبیگی، این متن را در زندگینامه این معلم دلسوز و سختکوش منتشر کرد.
🆔 @edu_mehrestan
🔆 به مناسبت زادروز محمد بهمنبیگی
🌱 ۲۶ بهمن ۱۲۹۸ زادروز نویسندهٔ بزرگ ایل قشقایی و بنیانگذار آموزش و پرورش عشایری در ایران، محمد بهمنبیگی است.
🌱 او در ایل قشقایی در هنگام کوچ، در چادری بین لار و فیروزآباد به دنیا آمد. پس از پایان دورهٔ کارشناسی حقوق در دانشگاه تهران، با قانع کردن دولت به همکاری، برپایی مدرسههای سیّار برای کودکان ایل را آغاز کرد. او توانست دختران عشایری را نیز به مدرسههای سیّار جلب کند و نخستین مرکز تربیت معلم عشایری را بنیان نهد.
🌱 محمد بهمنبیگی پس از بررسی طرحهای آموزشی مشابه، دریافت که برای موفقیت برنامهاش باید روشی نو ابداع کند که با شرایط زندگی و وضع اقتصادی و اجتماعی ایل سازگار باشد.
🌱 او از هر سازمان و برنامهای کمک میگرفت تا طرح خود برای سوادآموزی و تواناسازی فرزندان ایل را به پیش ببرد. بهمنبیگی منتظر مهیا شدن شرایط و امکانات نمیماند؛ از هر امکانی برای پیشبرد برنامهٔ خود استفاده میکرد و از موانع نمیهراسید.
🌱 یکی از شاخصههای کار او نوآوریها و پیش گرفتن روشهای تازه آموزشی در ایران بود که هیچگاه نیز تکرار نشد. او برای توانمندسازی عشایر به باسواد کردن آنها بسنده نکرد و نهادهای مختلفی برای توانافزایی و آمادهسازی آنها برای ورود به عرصههای اجتماعی کشور بنا کرد.
🌱 دانشآموزان بااستعداد اما کمبضاعت عشایری را به خانه خود میآورد و مخارج زندگیشان را در مدت تحصیل دبیرستان تامین میکرد. در سال ۴۶ توانست با دریافت بودجه اولین گروه ۴۰ نفری از دانشآموزان ایلات و طوایف را پس از برگزاری کنکور به شیراز بیاورد تا به تحصیل پس از ابتدایی ادامه دهند.
🌱 در سال ۴۷ ساختمان دبیرستان شبانهروزی عشایری را در شیراز ساخت. در ۵۰ مرکز آموزش حرفهای دختران (قالیبافی) را بنا نهاد و دو سال بعد، مرکز آموزش حرفهای پسران عشایر و سپس هنرستان صنعتی و موسسه تربیت مامای عشایر، فعالیت خود را آغاز کرد.
🌱 نشان ویژه پیکار با بیسوادی (جایزه کروبسکایا) را از یونسکو دریافت کرد. در سال ۵۶ کتابخانههای سیار و فروشگاههای سیار را در میان عشایر کوچرو راهاندازی کرد.
🌱 او با آنکه ترکزبان بود، خود را «عاشق بیقرار زبان پارسی» میدانست. پس از انقلاب بازنشسته شد و پس از ده سال خانهنشینی، تجربههای آموزشیِ خود را در چند کتاب نوشت.
🌱 سرانجام محمد بهمنبیگی، معلم بزرگ ایل در ۱۱ اردیبهشتماه ۱۳۸۹ در شیراز چشم از جهان فروبست.
🌐 منبع: t.me/Jaryaann
#سیره_بزرگان
#محمد_بهمن_بیگی
🆔 @edu_mehrestan
💥 یکی از بهترین راهها برای یادگیری یک مفهوم، آموزش آن به دیگری است.
🔸 در یک مطالعه در سال 2021، محققان دانشآموزان را به دو گروه تقسیم کردند و به هر یک از آنها یک متن علمی دادند. یک گروه متن را به عنوان آمادگی برای آزمون مطالعه کردند. به گروه دیگر گفته شد که آنها مطالب را به دانشآموزان دیگر آموزش خواهند داد.
🔹 محققین هرگز نیمه دوم فعالیت را انجام ندادند. دانشآموزان قسمتها را میخواندند؛ اما هرگز درس را آموزش نمیدادند. سپس همه شرکتکنندگان در مورد یادآوری واقعی مطالب و توانایی برای نتیجهگیری عمیقتر از خواندن آزمایش شدند.
🔸 نتیجه: دانشآموزانی که برای تدریس آماده شده بودند، هم در طول مدت و هم در عمق یادگیری، عملکرد بهتری از همتایان خود داشتند و یک هفته پس از پایان درسها، در یادآوری واقعی 9 درصد و در توانایی استنتاج 24 درصد بالاتر بودند.
🔹 این تحقیق نشان میدهد که درخواست از دانشآموزان برای آماده شدن برای آموزش چیزی یا تشویق آنها به فکر کردن درباره اینکه "آیا میتوانم این را به شخص دیگری یاد بدهم؟" میتواند به طور قابلتوجهی مسیر یادگیری آنها را تغییر دهد.
🌐 منبع در اینستاگرام: @edutopia
#دانش_تربیت
#روش_تدریس
🆔 @edu_mehrestan
✍️ ثبتنام آزمون استخدامی آموزش و پرورش
🔅 ثبتنام آزمون استخدامی کشور تا دوشنبه ۲ اسفند ادامه دارد. این آزمون روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
🔅 علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند.
#خبرنامه
#استخدام
🆔 @edu_mehrestan
📝 از برگهایی که به دانشآموزان میدهید، فرصتهایی برای رشد آنان بسازید.
💥 به جای استفاده از:
🔅 نام و نام خانوادگی: ..........
بالای برگ، پیامهای انگیزشی و رشددهنده بنویسید. مثل:
🔅..... در حال پیشرفت است؛
🔅..... ریاضیدان کلاس است؛
🔅..... معتقد است که .....
💥 نتیجه: برگهای بدون نام کمتر!
🌐 منبع در اینستاگرام: @tchr2tchr
#ایده_تا_عمل
#انگیزش
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚽️ نام کودک ورزشکاری به نام آرات حسینی مدتی است بر سر زبانها افتاده و توجه رسانهها را به خود جلب کرده است.
🔺به متن و حاشیه رسانهای این جریان کاری ندارم. هدف، طرح یک موضوع تربیتی است که ممکن است سوال خیلی از ما باشد: استعدادیابی و استعدادپروری در کودکی؛ آری یا نه؟
🔻یکی از فعالان تعلیم و تربیت ساکن کانادا، با انتشار فیلم بالا از آرات حسینی که او را نگران جابهجایی رکوردش نشان میدهد، یادداشتی در این باره نوشته که جای تامل دارد.
❓نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا با نظر نویسنده در این یادداشت موافقید؟
#درنگ
#استعدادپروری
🆔 @edu_mehrestan
🌀 اینکه آرات عزیز، یک پسر تلاشگر و پرافتخار ایرانی هست، شکی درش نیست!
🌀 اما وقتی گاهی بعضی از کلیپهاش رو میبینم، به آیندهای که در انتظارشه فکر میکنم. منظورم از آینده، فقط آینده پرمدال نیست! آینده روانی این کودک؛ آینده حسرتهای این کودک؛ آیندهای که روزی میرسه و آرات خودش رو در حالی پیدا میکنه که با همسن و سالهاش فرق داره!
🌀 وقتی بچههای دیگه بدون فکر و دغدغه در حال بازی و سرگرمی و کشف دنیای اطرافشان بودن، آرات مثل یک بزرگسال، در پی بهتر شدن بوده!
🌀 امیدوارم که آرات در آینده واقعا موفق و سلامت باشه؛ اما براساس هر چی که تو این سالها خوندم و یاد گرفتم، بزرگسالی ی بچهای که از کودکی بهش صفات و افکاری مثل کمالطلبی، ایدهآلگرایی، رقابت، استرس و ستاره بودن القا شده باشه، بزرگسالی خیلی رضایتبخشی نیست!
🌀 نه اینکه درخشان نباشه! ممکنه بزرگسالی خیلی درخشانی باشه؛ اما حسرتهایی داره و خلأهایی. و گاهی این حسرتها و کمبودها و فشارهای روانی، درونی هست و حتی شاید خیلی ظاهری نباشه.
🌀 دو تا نکته مهم هم در این باره هست: اول اینکه پدر و مادر مالک بچه نیستند که از بچگی بخوان به صورت حرفهای در یک مسیر بندازنش! این موضوع سالهاست که حتی از نظر متخصصان تربیتی غربی هم تبیین میشه.
🌀 شاید بگید آرات خودش این مسیر رو انتخاب کرده! اما تمرینهای سنگین وقتی که خیلی کوچولو بود، این علاقهمندی رو درش به وجود آورده! واقعا پدر و مادر چقدر حق دارن که به بچههاشون تا این حد جهت بدن؟
🌀 دوم اینکه این خیلی بده که آرات تبدیل به یک نیروی مقایسه برای والدین بشه که ببین بچه من رو و حالا ببین آرات رو! چقدر بچه من عقبه! خیلی مراقب باشیم که در دام این بازی ها نیفتیم.
✍️ نجمه بردبار
🌐 منبع در اینستاگرام: @najmeh_bordbar
#درنگ
#استعدادپروری
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥یک بازی جذاب برای تقویت کار گروهی قابل اجرا در سنین مختلف
💦 در این بازی میتونید به جای توپ از آب استفاده کنید.
🌐 منبع در اینستاگرام: @oyunla_ogreniyorum
#مربی_حرفهای
#بازی_گروهی
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 کاش به جای نادانستهها، دانستههایم را قضاوت میکردید.
💠 این متن صوتی گرچه کمی اغراقآمیز است، اما خالی از حقیقت نیست. تلنگر خوبی است برای اینکه مثبتنگر باشیم و قوتهای دانشآموزانمان را بیش از ضعفهای آنان برجسته کنیم.
🌐 منبع: aparat.com/beht_arinha
#درنگ
#قضاوت
🆔 @edu_mehrestan
❇️ خاطرات یک مربی
🤩 بازی این هفته مادر و کودک، بازی با روزنامهها بود. قبل از شروع بازی، به فکرم رسید روزنامهها را روی طاقچه و قفسهها و در نقطهای که بچهها دستشان نمیرسد بگذارم، تا تلاش بچهها و نوع واکنش مادرها در کمک کردن به فرزندشان را ببینم.
👈 با گذاشتن روزنامهها روی طاقچه، واکنش مادرها دیدنی شد. بعضی از مادرها سریع کودکشان را بلند کردند و اصلا اجازه تلاش و حتی فکر کردن را به آنها ندادند و بچهشان خیلی راحت به روزنامهها دست پیدا کردند. برخی هم به فرزندشان کاری نداشتند و میگفتند: "هرطور میتوانی خودت برو بردار"؛
👌و اما برخی از مادرها با راهنمایی کردن، کار درست را انجام میدادند؛ میگفتند: "اطراف را نگاه کن و ببین چه وسیلهای را میتوانی زیر پایت بگذاری و... ." با این راهنمایی، بعضی از بچهها از پشتیها استفاده کردند و چند نفر هم از صندلی؛ چند نفری هم که قدّ بلندی داشتند، قد بلندی میکردند و با سر انگشتان، روزنامهشان را جلو میکشیدند.
🌐 منبع: t.me/hambazi_tv
#تجربانه
#حل_مسئله
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بیانی از آیت الله جوادی آملی درباره تاثیر دعای پدر و مادر برای فرزند
🤲 همانطور که دعای پیامبر در حق امتش مستجاب است، دعای پدر در حق فرزندش برنمیگردد.
👌پدر و مادری که نگران تربیت صحیح فرزندتان هستید:
❓چقدر به دعا برای فرزند اهمیت میدهید؟ تا حالا چندبار شده دست به دعا بردارید و برای صلاح فرزندتان دعا کنید؟
🌐 منبع در اینستاگرام: @ayatollahjavadiamoli
#سیره_بزرگان
#دعا
🆔 @edu_mehrestan