ثبتنام
اولین دورهٔ بینالمللی «جایزهٔ معلم»
آغاز شد
این جایزه با هدف
تکریم و تقویت شأن اجتماعی معلم
به یک یا چند معلم بهصورت مشترک اهدا میشود
🔸 مخاطب جایزه چه افرادی هستند؟
معلمان، مدرسان و مربیان فعال در زمینهٔ
تعلیموتربیت افراد کمتر از ۱۸ سال
با حداقل ۳ سال تجربه
🔸 معیارهای ارزیابی و انتخاب معلم سال چیست؟
شایستگیهای فردی و حرفهای
تأثیرگذاری و نوآوری در روش تعلیموتربیت
تأثیرگذاری بر زندگی و نیازهای فردی شاگردان
تعامل سازنده با جامعهٔ محلی
وجههٔ اجتماعی اثرگذار با توانایی الگو شدن
⏰ مهلت ثبتنام نامزدها چه زمانی است؟
نامنویسی از ۲۱آبان آغاز و ۳۰آذر۱۴۰۲ پایان مییابد.
🏆 اختتامیهٔ رویداد چه زمانی است؟
بهمن۱۴۰۲، در ایام مبعث پیامبر اکرم(ص)
✏️ ثبتنام نامزدها چگونه است؟
اگر معلم هستید پیشنهاد میکنیم خودتان را نامزد دریافت جایزه معلم کنید.
اگر معلمان شاخصی را میشناسید دعوت میکنیم این جایزه را به آنها پیشنهاد دهید و یا خودتان آنها را ثبتنام کنید.
🔻 معرفی و ثبتنام در:
muallemprize.yek.link
📌جایزه معلم را دنبال کنید:
🌐 بله | ایتا | شاد | تلگرام | اینستاگرام | سایت | آپارات
#خبرنامه
#جایزه_معلم
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجازه بدیم بچهها محدودیتهای زندگی واقعی رو تجربه کنند!
#مهارت_تربیت
#فرزندپروری
🆔 @edu_mehrestan
🎖۴۰ روش کاربردی برای تشویق کودک
1. خواندن شعرهای انگیزشی
2. همراهی شعر با نماد (شکل قلب)
3. همراهی شعر با تصویرسازی
4. بیان رفتار مثبت کودک
5. سپردن مسئولیت مورد علاقه
6. در آغوش گرفتن (بپر بغلم!)
7. تبسّم کردن؛ تبسّم رمزی
8. نوازش کردن
9. دست زدن
10. تماس چشمی؛ چشمک
11. بوسیدن
12. تشکر کردن
13. بازخورد گروهی (میز برتر)
14. بزن قدش!
15. صلوات فرستادن
16. تلفن زدن اختصاصی مربی
17. ارسال پیام مربی در پیوی
18. وقتگذاری اختصاصی مربی
19. استفاده از دستاورد کودک
20. بردن دستاورد از مدرسه به منزل
21. عکس گرفتن و کلیپ درست کردن
22. تأمین خواسته (بستنی، شهربازی)
23. اجازه فعالیت دلخواه (آببازی)
24. اضافه کردن مدت فعالیت دلخواه
25. هدیه دادن (ستاره، اسباببازی)
26. دادن امتیاز یا درجه
27. اعطای مدال (شجاعت، لیاقت)
28. ایجاد رقابت
29. برگزاری جشن تولد
30. برگزاری نمایشگاه دستاوردها
31. دیده شدن و تحسین در جمع
32. وعدۀ فعالیت مشترک با کودک
33. وقتگذاری اختصاصی پدر-فرزندی
34. ملاقات با یک شخصیت محبوب
35. فرستادن بادکنک موفقیت به هوا
36. استفاده از موسیقی انگیزشی
37. نصب نمودار پیشرفت
38. انعکاس موفقیت در رسانه
39. درست کردن تونل شادی
40. کاشت گل یا نهال
#مهارت_تربیت
#تشویق
🆔 @edu_mehrestan
🌱 ۳۰ روش کاربردی برای تقویت انگیزه درونی کودک
1. ارتباط یادگیری با زندگی واقعی
2. دادن حق انتخاب و آزادی عمل
3. تحریک حسّ کنجکاوی
4. استفاده از روشهای اکتشافی
5. معنیدار کردن یادگیری
6. سپردن مسئولیت مورد علاقه
7. انجام فعالیتهای ذاتاً جذاب
8. ایجاد تنوع در روشهای یادگیری
9. احساس کفایت و تسلط بر موضوع
10. ارتباط دادن یادگیری با علایق فرد
11. ترسیم چشمانداز یا هدف ویژه
12. افزایش عزت و اعتماد به نفس
13. استفاده از هنجارهای گروه
14. همکاری و تعامل گروهی
15. ایجاد فرصت تجربه عملی
16. بهکارگیری آموختهها در عمل
17. زمینهسازی برای تجربه موفق
18. استفاده از روش حل مسئله
19. یاددادن آموختهها به دیگران
20. الگوسازی و معرفی افراد موفق
21. توجه توام به فرایند و نتیجه عمل
22. ایجاد فرصت ابراز عقیده
23. مشارکت در برنامهریزی یادگیری
24. توجه به برنامه درسی پنهان
25. ارتباط افراد باانگیزه و بیانگیزه
26. ارائه پیشنهاد جالب و غیرمنتظره
27. بهکارگیری فناوریهای جدید
28. مسابقه با خود
29. ابراز علاقه مربی به موضوع
30. استفاده از گرایش دینی و اخلاقی
#مهارت_تربیت
#انگیزه_درونی
🆔 @edu_mehrestan
🔶نامه به مدیر مدرسه پسرم
به نام خدا
جناب آقای محمدی،
مدیر خوشفکر دبیرستان .....
با سلام،
از ما خواستهاید تا پیش از شروع سال تحصیلی توقعاتمان را از مدرسه بیان کنیم. دوستتر داشتم بجای پر کردن آن فرم، خواستههایم را در نامهای برایتان بنویسم:
از پسرم کار بخواهید. چون او را هتل نمیآورم، به اولین سال دبیرستان میفرستم. اجازه دهید بریدههای کاغذ و تراشههای چوب را زمین بریزد اما خودش هم جمع کند. به بابای مدرسه بگویید مدیون من است اگر بجای پسرم چیزی را جارو کند. کاش ماهی یکبار از بچهها بخواهید شیشهها را تمیز کنند، خاک نیمکتهای کلاسشان را بگیرند. به پسرم نوبت دهید تا درختها و گلدانهای مدرسه را آب دهد و برگهای زردشان را بگیرد.
کاش صبحانه را در مدرسه بخورند و از پسرم بخواهید سفره پهن کند، چای دم کند، نان خرد کند و آخرش هم به همراه بچههای دیگر جمع کنند و بشویند.
ای کاش همین اول سال قلمو و رنگ و اسپری دهید تا کلاسشان را خودشان رنگآمیزی کنند. روی دیوارهایش به سلیقه روزآمدشان چیزهایی بنویسند، خطهایی بیندازند.
بیشتر سرویسهای بهداشتی عمومی کشور ما بهداشتی نیستند! هر کاری لازم است بکنید تا پسرم و همه بچهها سرویسهای مدرسه را مثل سرویس خانههایشان نگه دارند.
از پسرم بخواهید شما را نقد کند، رفتار و برنامههای دبیران و مشاوران و معاونان را. نترسد از گفتن. توبیخ نشود از فکر کردن. از او بخواهید برای حرفهایش دلیل بیاورد و تا قانع نشد دست نکشد. از مدرسه شما توقع دارم گفتوگو سکه رایج باشد. رفتارهای پسرم را هم ارزیابی کنید و بخواهید در فضای امن گفتوگوی همکلاسیها از دوستانش راه حلهای کارآمد بگیرد. این کار موثرتر از تذکر و توبیخ دبیران است.
لطفا به دبیران مدرسه بگویید جواب سوالهای پسرم را ندهند. هر وقت سوال پرسید، کمکش کنند تا خودش دنبال پاسخ بگردد.
بعد از صبحگاه و قبل از شروع اولین زنگ، پنج دقیقه را اختصاص دهید تا هر کسی در مدرسه است کتاب بخواند. از خود شما گرفته تا تک به تک عوامل اجرایی و دبیران و دانشآموزان، کسی با کسی صحبت نکند و هر کس کتابی که دوست دارد بخواند. مدرسه بشود یک کتابخانه بزرگ. کتابهای درسی نشوند همه دنیایش. دنیایش را بزرگ کنید.
آقای محمدی عزیز، از پسرم بخواهید داستان بنویسد، شعر بگوید، مقاله بنویسد. بخواهید برای پژوهش فیلم بسازد، عکس بیندازد. برود در آزمایشگاه خطر کند. به او بگویید پژوهش فقط در کتابخانه نیست. برود وسط شهر جستجو کند، سوال بتراشد. از پسرم بخواهید در کارگاه با چوب و فلز و چکش و اره وسیله بسازد، اختراع کند. از آنها بخواهید اپلیکیشن بازی طراحی کنند، انیمیشن تولید کنند.
در بوفه مدرسه پسرم را دخالت دهید تا در کنار مسوول بزرگسال بوفه شیوه کاسبی را یاد بگیرد، حساب و کتاب و طرز برخورد با مشتری را. بگذارید خوراکیها را در قفسه بچیند. بار خالی کند و بعد کارتونها و مقواها را در سطل مخصوص بازیافتیها بیندازد.
هنگام مراسم نماز یا صبحگاه فضایی شکل نگیرد که به زور و با خوابالودگی، پسر ۱۳ ساله با خدا مناجات کند. لحظاتی را شکل دهید که وقتی پسرم با خدا خلوت میکند بداند که خدا نزدیکترین است و ارتباط قلبی او با خدا برای خودش تعالی میآورد نه اینکه دل مدیر و مربی پرورشی را راضی کند و کارت امتیاز بگیرد. به او و بچههای دیگر اجازه دهید نیایشهایی را که به زبان خودشان نوشتهاند بخوانند. نیایشهای ساده که خواستههای واقعی خودشاناند و با صداقت هستند.
از معلمهایتان بخواهید قوانین کلاسها را تنهایی وضع نکنند. از بچهها کمک بگیرند و با هم قانون بگذارند. چون این قوانین را بچهها باید اجرا کنند.
به پسرم حالی کنید بجای آنکه از ضعف و نمره کمِ همکلاسیهایش خوشحال شود، احساس بد کند. کاری کنید تا به جای احساس کمبود از نمره پایینِ خودش از کمک نکردن به دوستانش شرمنده باشد.
از پسرم نخواهید در همه درسها و مهارتها نفر اول باشد. راستش او هم مثل بقیه بچهها در خیلی کارها کماستعداد است. به او بگویید همه آدمها برای همه کارها ساخته نشدهاند، راه خودت را پیدا کن.
مدیر محترم، به پسرم اجازه دهید اشتباه کند، خراب کند، گند بزند. بگذارید بارها ویران کند و بسازد. اشتباه کردن را امتیاز بدهید. بگویید فقط یک اشتباه نابخشودنی وجود دارد و آن هم هیچ کاری نکردن و بالتبع اشتباه نکردن است.
آقای محمدی نازنین، چون از پیش میدانستم مدرسه زندگی ساختهاید پیشنهادهای بعضا عجیبم را نوشتم؛ حرفهای تکراریام را ببخشید!
با آرزوی خوبی و زیبایی
✍️علی اکبر زین...
#تلنگر
#مدرسه_زندگی
🆔 @edu_mehrestan
سومین گردهمایی مدیران و مؤثرین مجموعه های تربیتی تحول دوست کشور
۱۳ تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ کرمان
برنامه کلی همایش:
چهارشنبه صبح تا شب:
بازدید از مدارس کرمان + شرکت در ویژه برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
پنج شنبه صبح تا شب و جمعه صبح تا ظهر: گردهمایی عمومی+ برگزاری نشست های هم اندیشی + اطلاع رسانی رخدادهای تربیتی + میزهای معرفی مجموعه ها و ...
لطفاً جهت ثبت نام، فرم زیر را کامل بفرمایید. پس از تأیید اطلاعات توسط دوستان لینک پرداخت (هر نفر ۴۰۰ هزار تومان) برای شما ارسال خواهد شد.
https://survey.porsline.ir/s/035dtY9S
شناسه پشتیبانی:
@Support_conference
اگر قصد دارید مدیر مجموعه تربیتی را جهت شرکت در گردهمایی معرفی بفرمایید لطفاً مشخصات ایشان را برای پشتیبانی همایش ارسال بفرمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مشکلات تربیتی موضوع کار مربی است نه مانع آن!
🎙 بیانی از مرحوم صفایی حائری
🌐 منبع: @madresebartar
#محضر_بزرگان
#صفایی_حائری
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایده ساخت مدارس آینده از شما، اجرا شدنش با بنیاد برکت!
🔹تا حالا به این فکر کردید که مدارس آینده کشور باید چه تغییراتی داشته باشن؟
🔹در رویداد ملی مدارس آینده میتونید ایدههاتون رو تبدیل به واقعیت کنید، کافیه فقط این چند دقیقه رو ببینید و با محورهای این رویداد آشنا بشید!
🆔 @edu_mehrestan
💢معلم
دبيرستان كه بوديم يه دبير فيزيك و مكانيك داشتيم كه قدش خيلي كوتاه بود اما خيلي نجيب و مودب با حافظه خيلي خوب !
قبل اينكه بياد گچ و تابلو پاك كن رو ميذاشتيم بالاي تابلو كه قدش نرسه برشون داره، هر دفعه ميگفت ؛ اقا من از شما خواهش كردم اينا رو اونجا نذارين اما باز ميذارين! يه روز سر كلاسش يه مگس گرفتيم و نخ بستيم به پاش، تا برميگشت رو تابلو بنويسه مگس رو رها ميكرديم وز وز تو كلاس و تا برميگشت رو به ما، نخش رو ميكشيديم، بنده خدا ميموند اين صدا از كجاست اخر سر هم نفهميد و مگسه هم با نخ پاش از پنجره فرار كرد!
با وجود اين همه شيطونياي ما، خيلي دوسمون داشت و باهامون كار ميكرد كه بتونيم همه مسائل فيزيك مكانيك رو حل كنيم.
چند سال گذشت، انترن بودم و تو اورژانس نشسته بودم كه ديدم اومد، خيلي دلم براش تنگ شده بود، سلام كردم و كلي تحويلش گرفتم، كه ما مديون شماييم و از اين حرفا. بعدم براش چايي اوردم و نشستيم به مرور خاطرات اونوقتا كه يهو يه لبخند زد و گفت تو دانشگاه هم نخ ميبندي پاي مگس؟!
خشكم زد
-عه مگه شما فهمديد كار من بود؟! چرا هيچي بهم نگفتيد؟!
باز يه نگاه معلمي و از سر محبت بهم كرد و با لبخند گفت:
-حالا اون گچ و تابلو پاك كن كه مي گفتم نذاريد اون بالا رو خيلي گوش ميداديد؟! دعواتون ميكردم از درس زده ميشديد، حيف استعدادتون بود درس نخونيد! وقتي يه معلم ببينه دانش اموز بازيگوشش دكتر شده جبران همه خستگيها و اذيتاش ميشه!
كاش تنبيه ميشدم اما اينطور شرمنده نمي شدم! اذيت هاي ما رو به روي ما نمي اورد نكنه از درس زده شيم اونوقت ما اون قد كوتاه رو ميديديم ، اين روح بزرگ رو نه !
واقعا معلمي شغل انبياست نه برا تعليم فيزيك و مكانيك، واسه تعليم صبر و حلم و هزار خصلت ديگه كه فقط تو اموزش انبيا ميشه پيدا كرد!
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آزمایش جالب ابنسینا درباره اضطراب
🔹 ابنسینا وقتی میخواست بداند اضطراب چه تاثیری روی بدن دارد، آزمایشی را با دو برّه گوسفند طراحی کرد. نتیجهای که بهدست آمد همانی بود که احتمالش را میداد.
🌐 منبع: @farsna
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶تفاوت نظام آموزشی ایران با سوئد
◀️ اسماعیل آذرینژاد
🌐 منبع: @kheshtekaj
🆔 @edu_mehrestan
❇️ مدرسه عالی تربیت مهرستان برگزار میکند:
📌 کارسوق (workshop) فناوری آموزشی با عنوان:
🎖آشنایی با ابزارهای آزمونساز بر پایه بازی
🔆 با تسهیلگری سرکار خانم دکتر یزدی
▫️دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی
▫️آموزگار و مدرس دانشگاه فرهنگیان
👈 ویژه مربیان و معلمان
🔸زمان: پنجشنبه ۲۱ تیر ساعت ۸ تا ۱۲
🔸مکان: مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی
💥به مناسبت افتتاح مدرسه عالی تربیت مهرستان، این برنامه به صورت رایگان تقدیم معلمان عزیز خواهد شد.
‼️ ظرفیت محدود‼️
🌐 لینک ثبتنام: 👈 اینجا کلیک کنید
☎️ شماره تماس: 09107500990
🆔 @edu_mehrestan
❇️ ضمن تشکر از استقبال شما بزرگواران
✔️ ظرفیت کارسوق فناوری آموزشی
(آشنایی با ابزارهای آزمونساز بر پایه بازی)
تکمیل گردید.
🆔 @edu_mehrestan
🌟هم اكنون «كارسوق فناورى آموزشی» در حال برگزاری…
🆔 @edu_mehrestan
💫 و در ادامه…
همراهانى كه در تلاش براى آزمون سازى و حل چالشهای خود هستند
🆔 @edu_mehrestan
🌟هم اكنون دومین «كارسوق فناورى آموزشی» در حال برگزاری…
🆔 @edu_mehrestan
📢 عامر عبدالرزاق (باستانشناس عراقی) لوحی گلی با ۵ هزار سال قدمت را در دست گرفته است که سومریها روی آن نوشته بودند:
◀️ «...خانهای که اگر انسان با چشمان بسته وارد آن شود، با چشمان باز از آن خارج میشود.
این خانه چیست؟ پاسخ: مدرسه!»
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش مهارتهای زندگی در مراکز پیشدبستان چین❗️
🌐 منبع: @koodakanetamadonsaz
#مدرسه_زندگی
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کارسوق آشنایی با ابزارهای آزمونساز بر پایه بازی
🗓 21تیرماه و 4 مردادماه 1403
🔆 تسهیلگر: سرکار خانم دکتر یزدی
#کارسوق
#فناوری_آموزشی
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ بازی و « با هم » بودن
بازی کردن آنهم از نوع گروهی میتواند شادترین و لذتبخشترین فعالیت هر فرد در طول زندگیاش باشد.
در واقع چه کودک چه نوجوان از طریق شرکت در بازیهای گروهی، درسهای زندگی میآموزند،مهارتهای خود را کشف میکنند و یاد می گیرند که در موقعیتهای گوناگون چه واکنش یا تصمیمی مناسب است.
در ادامه چند بازی گروهی ساده و با کمترین وسیله را ببینیم.
#بیاموزیم
#بازی_گروهی
#معرفی_بازی
🆔 @edu_mehrestan
✨ بازی امدادی
این دسته از بازیها متداولترین بازی در همه کلاسهای دوره ابتدایی هستند. بچهها آنها را دوست دارند و از آنها لذت میبرند. در امدادیها هر کودک فرصت مییابد در بازیها شرکت کند. بهترین وسیله برای یادگیری مهارتهای گروهی و عالیترین وسیله تمرین و تکرار و به کاربستن مهارتهای چابکی، سرعت عمل و عکسالعمل هستند.
بازیهای امدادی مرحله انتقال از بازیهای «من» به بازیهای «ما» هستند.
🏆 چند نمونه بازی امدادی:
- امدادی با ظرف آب حمل
- توپ با قاشق
- چیدن و برچیدن
- دوی چهارصد متر امدادی به «برو» بگذار
- رد کردن حلقه
- یکی پاس بدهد، یکی بدود.
#بیاموزیم
#معرفی_بازی
#بازی_امدادی
🆔 @edu_mehrestan