✨ تکت (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
👩🏫👨🏫 تجربه نوردی مدارس تفکر محور در شهر اصفهان
برگزارکنندگان:
🤝 مدرسه عالی تربیت مهرستان
🤝 باشگاه فکرپروری و خلاقیت
🤝 مرکز تربیت مربی کرامت
🤝 مرکز مطالعات راهبردی ژرفا
بازدید از:
✅دبیرستان کارآفرینی برنا
✅دبیرستان رواق
✅ مجتمع تربیتی مهرستان
✅دبستان و پیش دبستان پویه
🕰 زمان: ۲۶ الی ۲۸ خرداد ماه
🔔 ویژه فعالین تعلیم و تربیت از سراسر کشور (به غیر از شهروندان عزیز اصفهانی)
📝 ثبت نام از طرق لینک:
https://mehrestan.ir/takt/
🆔 @edu_mehrestan
🔸️نسبت ما و دنیای رسانه ای
اعتیاد رسانه ای، یکی از مفاهیم مبتلا به خانواده ها در دنیایی رسانه ای می باشد.👨👩👦👦 📺📱
در قسمت اول این مبحث، مفهوم اعتیاد رسانه ای از نظر علمی واکاوی شد.👌
در ادامه این گفتگو به مفهوم دقیق، نشانه ها و فرق "اعتیاد رسانه ای" با "عادت های رسانه ای" با حضور آقای دکتر علی قاسمزاده پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت پرداخته می شود.
2️⃣ قسمت دوم
🕰 زمان: ۲۱:۴۰
https://www.aparat.com/v/eLO1y?playlist=1604416
#اعتیاد_رسانه_ای
#شبکههای_اجتماعی
#تعلیم_تربیت
#نوجوان
#رسانه
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوآوری در تجهیزات آموزشی⚡️
🔸️یکی از مفاهیمی که امروزه در معماری مدارس مورد توجه قرار گفته، «انعطافپذیری» است.
👈انعطافپذیری به این مفهوم است که فضا و تجهیزات قابل تغییر باشد.
به این ترتیب یادگیرندگان در چینش فضا نقشی فعال بر عهده خواهند داشت و نیازهای گوناگونِ آنان پاسخ داده خواهد شد.👩💻🧑💻
در این کلیپ میزهایی نمایش داده شده که علاوه بر استفادۀ فردی، میتوانند بهصورت گروهی و با چینشهای متفاوتی به کارگیری شوند.💫🤏
#نوآوری
#تجهیزات_آموزشی
#فضای_آموزشی
#انعطافپذیری
#ایده_آموزشی
#ایده_تا_عمل
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 نقش تجهیزات آموزشی در تسهیل یادگیری مشارکتی
🔸️در این کلیپ نیز نوع دیگری از میز و صندلی به نمایش درآمده که قابلیت چرخش دارد و میتوان در موقعیت های مختلف به صورت های مختلفی آن ها را در کنار هم قرار داد.👩🏫👨🏫🤗
#تجهیزات_آموزشی
#تسهیل_در_یادگیری
#یادگیری_مشارکتی
#ایده_تا_عمل
🆔 @edu_mehrestan
⌛️به وقت تجربه نوردی
رویداد تکت ( توانمندسازی کنشگران تربیتی )
⏰پنجشنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۱؛ دبیرستان رواق اصفهان
📚رواق دبیرستانی بر پایه
🖌اندیشه ورزی
🖌اراده ورزی
🖌مهرورزی
📝ما برای رشد جامعه به مدارس متنوع نیازداریم و والدین و دانش اموزان باید در یک مسیر طبیعی و صحیح مسیر تربیتی خود را آگاهانه انتخاب کنند.
🆔 @edu_mehrestan
🗓 به وقت تجربه نوردی مدارس تفکر محور اصفهان
💡اینجا چراغی روشن است: رویداد
تکت ( توانمندسازی کنشگران تربیتی )
✍مجموعه مدارس میزان اصفهان
📘 معلم راهنما در روش میزان درصدد اجرای سه نقش است:
🖌تسهیلگری
🖌تبیین
🖌پالایندگی
🔗 انتخابگری و توجه به تفاوتهای فردی جزو اصول مهم در روش میزان است.
🆔 @edu_mehrestan
#بخوانید🧑🏫 #بشنوید🦻 #ببینید 👀
🔔 برای نخستین بار در صنعت نشر کشور امکان استفادهی چند رسانهای از کتاب، در هنگام مطالعه برای کتب سه جلدی《بینهایت》فراهم دیده شده است.
بطوریکه با اسکن QR کدهای داخل کتاب میتوانید متن کتاب را در قالب فایل صوتی بصورت بخش بندی شده #بشنوید و همچنین ویدیوهای تدریس شده محتوای کتاب با اجرای استاد ابراهیمی را بصورت درس بندی شده تماشا کنید.
برای اطلاع بیشتر از محتوای این کتب ارزشمند لینک زیر را دنبال کنید👇
https://b2n.ir/g35359
#معرفی_کتاب
#کتاب_بینهایت
🆔 @edu_mehrestan
🔆 ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
آسودگی ما عدم ماست
🗓 تکت (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
📚 تجربه نوردی مدارس تفکر محور اصفهان( دبیرستان راحیل)
❇️ نیروی انسانی مهمترین رکن پیشبرد مدرسه است.
✅مولفه های مهم برای نیروی انسانی:
✳️تخصص
✳️خلاقیت
✳️هوش هیجانی بالا
✳️امیدوار
🆔 @edu_mehrestan
✴️ آموختن از زندگی
✴️ آموختن برای زندگی
🎦 تکت( توانمندسازی کنشگران تربیتی)
✳️ در روز سوم تجربه نوردی به بررسی الگوی تربیت دختران در مدرسه زندگی مهرستان پرداختیم.
❇️توجه به تفاوت های فردی
❇️دست ورزی و مهارت آموزی
❇️زیست آگاهانه
❇️زیست مومنانه
🆔 @edu_mehrestan
🔸️نسبت ما و دنیای رسانه ای
📝اعتیاد رسانه ای، یکی از مفاهیم مبتلا به خانواده ها در دنیایی رسانه ای می باشد.
در دو قسمت قبل گفتگوی کافه لایک، به مفهوم اعتیاد رسانه ای از نظر علمی و فرق "اعتیاد رسانه ای" با "عادت های رسانه ای" با حضور آقای دکتر علی قاسمزاده پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت پرداخته شد.👌
در بخش سوم (پایانی) این گفتگو به این سوال پاسخ داده خواهد شد که در فضای جامعه کنونی با نوجوانی که بر حسب "عادت رسانه ای غلط" یا ابتلا به "اعتیاد رسانه ای"، بصورت مداوم از گوشی موبایل استفاده می کند، خانواده ها، مربی و یا مشاور چطور برخورد نمایند؟!🤔
3️⃣ قسمت سوم
🕰 زمان: ۲۲:۱۳
https://www.aparat.com/v/YBXVf
#اعتیاد_رسانه_ای
#شبکههای_اجتماعی
#تعلیم_تربیت
#نوجوان
#رسانه
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
📽برای مشاهده گفتگویی جذاب پیرامون "ساختار کلان نظام فرهنگی و آموزشی هلند" از زبان پژوهشگر دانشگاه آیندهوون هلند، آقای دکترعماد طیبی و مدیر مدرسه عالی تربیت مهرستان خانم دکتر زینب ایزدیان، لینک زیر را کلیک نمایید.💬
https://aparat.com/v/xZYk2
🆔 @edu_mehrestan
🔹️نسبت نوجوان، رسانه و مربی
📝 با توجه به اهمیت تصویری که ما از یک "نوجوان" در ذهن داریم، بایستی این مفهوم را از سه جنبه بررسی نماییم:
1️⃣ روانشناسانه نوجوان چه ویژگی هایی دارد؟
2️⃣ جامعه شناسانه نوجوان چه ویژگی هایی دارد؟
3️⃣ و اینکه فرد فرد نوجوانان با یکدیگر متفاوتند!!
👌در قسمت اول این گفتگو، با حضور آقای هادی نصیری، کارشناس تربیتی و مشاور به این مهم پرداخته می شود.
قسمت اول
🕰 زمان: ۲۰:۵۹
https://www.aparat.com/v/Bijbt
#نوجوان
#رسانه
#مربی
#نوجوان_رسانه_مربی
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
☕️ کافه تجربه
🏆 کافه شماره ۲: معلمان راهنما ( دوره ابتدایی )
✅واکاوی نقش معلم راهنما در فرایند تربیت
✅ بررسی مدلهای مختلف معلم راهنما
🕰 چهارشنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۶ الی ۱۹
🏡 اصفهان . خیابان مسجد سید. خیابان آیت الله زاهد. کوچه ۱۵.مرکز احیای اندیشه و سیره علوی
🖥 امکان حضور انلاین
📝ثبت نام از طریق:
https://mehrestan.ir/experience-cafe2/
🆔 @edu_mehresta
هدایت شده از مدرسه عالی تربیت مهرستان
🔹️نسبت نوجوان، رسانه و مربی (قسمت دوم)
📺 با توجه به اینکه دومین کلید واژه در این مبحث رسانه می باشد، در این گفتگو با طرح سوالاتی از جمله:
🌱 رسانه چیست؟
🌱چه مسأله و ویژگی هایی دارد؟
🌱من نسبت به رسانه چه شناخت و حسی دارم؟
🌱 و ...
این نسبت از دیدگاه آقای هادی نصیری، کارشناس تربیتی و مشاور بررسی و واکاوی می گردد.
قسمت دوم
🕰 زمان: ۲۰:۱۷
👌با ما همراه باشید:
https://www.aparat.com/v/h5624
#نوجوان
#رسانه
#مربی
#نوجوان_رسانه_مربی
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
🖌«خصوصی سازی آموزش و پرورش» یا «مشارکت مردم در آموزش و پرورش»، نه فقط امروز، که از زمان انقلاب و شاید حتی پیش از آن، جزء مباحث مطرح در جامعۀ ما بوده و دیدگاههای گوناگونی دربارۀ آن شکل گرفته است. این دیدگاهها در مدلهای مختلف، به شکلهای متفاوتی طبقه بندی شدهاند.
یکی از این مدلها، مدل «بری» (Barry) است که سه بُعد برای مشارکت تعریف کرده است:
1️⃣ مالکیت: مالکیت امتیاز یک مدرسه یا زمین و ساختمان آن میتواند در اختیار بخش خصوصی یا دولتی باشد. به عنوان مثال، ممکن است دولت ساختمانی را که در اختیار دارد، در اختیار یک مدرسۀ خصوصی قرار دهد.
2️⃣ تأمین منابع مالی: منابع مالی مدرسه ممکن است از طریق بودجۀ دولتی، شهریه یا کمکهای خیّرین تأمین شود. تأمین مالی توسط بودجۀ دولتی، میتواند برای مدارس خصوصی نیز اتفاق بیفتد؛ چیزی که امروزه از آن با عنوان «هدفمندسازی یارانۀ آموزشی» یاد میشود. در این طرح دولت به ازای هر دانشآموز، مبلغی به مدرسۀ غیر دولتی پرداخت میکند و باقیماندۀ شهریه از خانواده دریافت میشود.
3️⃣ کنترل (نظارت): تا کنون در ایران نظارت بر مدارس منحصراً توسط دولت انجام میشده؛ اما میتوان بخشی از نظارت را به نهادهای خصوصی واگذار کرد، الگویی شبیه ایزو که به ارزیابی مدارس از زوایای گوناگون بپردازد و گزارش آن را در اختیار خود مدرسه، جامعه و دولت قرار دهد.
🔹🔹🔹🔹🔹
منبع:
مقاله «الگوی تأمین منابع نهاد مدرسه در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مشارکت مردمی»،
دوفصلنامۀ علمی اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت)، بهار و تابستان 1400 (شماره 29)
#نقد_و_نظر
#چالش_تربی
🆔 @edu_mehresta
📽قسمت دوم گفتگوی زنده پیرامون "ساختار کلان نظام فرهنگی و آموزشی هلند" با موضوعیت نظام آموزش عمومی مدارس
با حضور آقای دکترعماد طیبی پژوهشگر دانشگاه آیندهوون هلند و خانم دکتر زینب ایزدیان، مدیر مدرسه عالی تربیت مهرستان
🔸️زمان گفتگو: چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱
🔹️مدت گفتگو: ۵۸:۱۰ دقیقه
برای مشاهده لینک زیر را کلیک نمایید👇
www.aparat.com/v/4Y5Le
🆔 @edu_mehrestan
🔹نسبت نوجوان، رسانه و مربی (قسمت سوم)
📺 رسانه را آیینه می بینیم یا عامل؟؟
در بخش پایانی این گفتگو با حضور آقای هادی نصیری، کارشناس تربیتی و مشاور، این مسأله بررسی می شود که با توجه به نگاهمان به رسانه، اگر آن را از زندگی روزمره مان حذف کنیم، آیا آسیب ها و مشکلات نوجوانان رفع می شود؟
🕰 زمان: 23:49
👌با ما همراه باشید:
https://www.aparat.com/v/O2Q8u
#نوجوان
#رسانه
#مربی
#نوجوان_رسانه_مربی
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
🌱 مدرسه دیجیتال
با توجه به اینکه جدیداً اکثر فرزندانمان زمان بیشتری را در فضای مجازی سپری می نمایند و بیشترین یادگیری را از فضای مجازی دارند و مدارس سنتی ما بصورت گذشته نقش و هویت خود را از دست داده یا اینکه خیلی رقیق شده اند، در بخش اول این گفتگو با حضور خانم "دکتر زینب ایزدیان" دکترای مدیریت آموزشی و آقای" دکتر عماد طیبی "مدرس و طراح نظام تربیتی این مسأله تحلیل و بررسی می گردد.
🕰 زمان: 18:52
👌با ما همراه باشید:
https://www.aparat.com/v/wxz7P
#نوجوان
#رسانه
#مدرسه
#مدرسه_دیجیتال
#نوجوان_رسانه_مربی
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
🌱 دانش آموز دیجیتال
🔸در شرایط کنونی شاهد تفاوت نسل والدین، معلمان و مربیان با فرزندانمان هستیم.
سوالی که مطرح می شود این است که آیا این تفاوت نسلی که در فرآیند طراحی آموزشی و تربیتی تاثیرگزار است، صرفاً یک تفاوت سنی است یا یک تفاوت محیط، سبک زندگی و اجتماعی؟؟! 🤔
پاسخ این سوال در گفتگویی با حضور خانم «دکتر زینب ایزدیان» دکترای مدیریت آموزشی و آقای «دکتر عماد طیبی» مدرس و طراح نظام تربیتی بررسی می گردد.
🕰 زمان: 20:16
👌با ما همراه باشید:
https://www.aparat.com/v/fxzil
#نوجوان
#رسانه
#مدرسه
#دانش_آموز_دیجیتال
#نوجوان_رسانه_مربی
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
📡 👨🏻💻نسبت فضای مجازی با کودک و نوجوان امروز
در گفتگویی با حضور خانم «دکتر منصوره سادات مرتضوی» پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت و آقای «دکتر عماد طیبی» مدرس و طراح نظام تربیتی به این سوال پاسخ داده می شود که با توجه به اینکه امروزه اکثر دانش آموزان زمان زیادی را در فضای مجازی سیر می کنند و اکثر آموزش ها را هم از همین فضا فرا می گیرند، آیا مدارس ما به سبک سنتی می توانند مثل قبل آموزش داشته باشند؟
🕰 زمان: 19:34
👌با ما همراه باشید:
https://www.aparat.com/v/1eWvL
#نوجوان
#رسانه
#آموزش
#فضای_مجازی
#آموزش_سنتی
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
🛍 کارگاه دست سازه های خلاق
🎈بادکنک و کاغذ
♦️با حضور استاد دارینی
🔅کارشناس و مجری کودک و نوجوان
🔮ویژه مربیان مهدکودک، پیش دبستان، دبستان و والدین خلاق
⏰زمان: دوشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱
ساعت ۸ الی ۱۳
🏠مکان: مسجد سید، خیابان آیت الله زاهد، کوچه ۱۵، مرکز احیاء اندیشه و سیره علوی
لینک ثبت نام: https://mehrestan.ir/creative-crafts/
📱شماره تماس: 09107500990
#کار_با_بادکنک
#خلاقیت
#سرگرمی
🆔 @edu_mehrestan
👩🏼🏫 📞مشاوره در عصر جدید (مشاوره آنلاین)
با توجه به نوع جدید و نوینی از مشاوره که به صورت غیر حضوری(مجازی) بر اساس نیاز مراجعین آماده شده است، برای دانش آموزان سبک و سیاق و تاثیرگزاری این نوع مشاوره چگونه می تواند باشد؟🤔
پاسخ این سوال را از زبان خانم «دکتر منصوره سادات مرتضوی» پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت و مشاور مدارس، در این گفتگو می شنویم.🤗🌿
🕰 زمان: 20:32
👌با ما همراه باشید:
https://www.aparat.com/v/jHmZ1
#نوجوان
#رسانه
#آموزش
#فضای_مجازی
#مشاوره_آنلاین
#مشاوره_مجازی
#پژوهشکده_مهرستان
#مدرسه_عالی_تربیت
🆔 @edu_mehrestan
🌏📺 فهم دنیای رسانه ای
🔹چرا نیاز به گفتگو داریم؟
🔹نیاز به گفتگو در شکل گیری دنیای رسانه ای ما، چه ضرورتی دارد؟ 🤔
آقای دکتر احمد مهرشاد، پژوهشگر و کارشناس رسانه، در این گفتگو پاسخگوی این سوالات خواهند بود.
🕰 زمان: 28:12
👌با ما همراه باشید:
https://www.aparat.com/v/hojbF
#رسانه
#نوجوان
#گفتگو
#مدرسه_عالی_تربیت
#پژوهشکده_مهرستان
🆔 @edu_mehrestan
پژوهشکده مهرستان برگزار می کند:
✅ کارگاه تعاملی *نوآگاه*
💠 با موضوع خودآگاهی و مدیریت هیجان نوجوانان
🖇 اندیشگاه خانواده محور، همراه با ارائه جزوه و خدمات مهد کودک
🕑 از 2 تا 23 شهریور 1401، چهارشنبه ها، ساعت 16- 19
➕ به صورت حضوری و مجازی
ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
🌐 https://mehrestan.ir/innovative-interactive/
🆔 https://eitaa.com/edu_mehrestan
☎️ 09381774477
#نوجوان #والدین #مربی #مشاور