eitaa logo
عفاف گرایی
460 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
69 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الغیور قسمت(90) درسنامه عفاف، ص216 ♦️عفت گويايي(5) ت) پرهيز از شكستن حريم‌ها در صدا زدن يكي ديگر از مصاديق عفت گويايي پرهيز از شكستن حريم‌ها در صدا زدن يكديگر است، خواهر و برادر، پدر و دختر، پسر و مادر، براي صدا زدنِ يكديگر از نام كوچك استفاده مي‌كنند حتي ممكن است ميان زن و شوهر از الفاظي كه حاكي از عشق و علاقه باشد استفاده گردد، ليكن نامحرمان بايد حريم نگه دارند و در صحبت كردن و صدا زدن همانند همسر و بستگان درجه يك، خودماني و صميمي نشوند. چرا كه خودماني شدن زن و مرد نامحرم، مي‌تواند به حريم عفاف آنان آسيب برساند و آنها را تحریک کند و بلغزاند. متأسفانه صميمي و خودماني شدن برخي از سلبریتی‌ها و مجريان برنامه‌هاي صدا و سيما با نامحرمان، در همين راستا قابل ارزيابي است؛ به‌ويژه كه جنبه الگو دهي و رفتارسازي نيز دارد. و همین‌گونه هستند بعضی از گزارشگران، خبرنگاران و مصاحبه کنندگان!! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(91) درسنامه عفاف، ص217 ♦️عفت گويايي(6) ث) پرهيز از شوخي‌هاي كلامي آن‌گاه كه غم و اندوه و افسردگي به سراغ انسان مي‌آيد و فشارهاي زندگي تاب و توان آدمي را مي‌ربايد، شوخي و مزاح مي‌تواند سرور و شادي پديد آورد و اندكي از بار غم و فشار بكاهد. ليكن مزاح‌ها انواع گوناگون دارد كه بخشي از آنها نامشروع‌اند و با عفت و پاكدامني سازگاري ندارند كه بي‌گمان بايد از آنها پرهيز شود؛ به‌ويژه آن‌گاه كه پاي نامحرمي در ميان باشد. چنان‌كه رسول خدا(ص) مي‌فرمايد: مَنْ فاكَهَ إمرَأةً لا يَمْلِكُها حَبَسَهُ اللهُ بِكُلِّ كَلِمَةٍ كَلَّمَها في الدُّنيا ألْفَ عامٍ هر كه با زني نامحرم، شوخي كند خداوند او را براي هر كلمه‌اي كه در دنيا با او سخن گفته هزار سال [در آخرت] زنداني خواهد كرد. بدون شك يكي از مصاديق اين‌گونه شوخي‌ها، همان متلك‌گويي است كه متأسفانه برخي گرفتار آنند و همواره فضاي عفت عمومي جامعه را آلوده مي‌كنند و گاه براي خود و ديگران درد سر و خطر مي‌آفرينند! ديگر از مصاديق اين‌گونه شوخي‌ها، شوخي‌هاي مجريان برخي از برنامه‌هاي سراسر مسخره و مُضحِك بعضي از شبكه‌هاي راديو و تلويزيون مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد كه اميد است‌ براي ‌‌آن چاره انديشي ‌كنند چرا كه جنبه الگودهي و رفتارسازي ‌آن غير قابل ‌انكار بوده و زیبنده جامعه اسلامی و انسانی نمی‌باشد. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(92) درسنامه عفاف، ص217 ♦️عفت گويايي(7) شوخي و تعطيلي كلاس درس!! مسئله رعايت عفت در كلام، و شوخي نكردن با نامحرمان، به‌اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت عدم رعايت آن، حتي سزاوار است كلاس علم‌آموزی، تعطيل شود. چنان‌كه يكي از شاگردان امام باقر(ع) به‌نام «ابي بصیر‌« مي‌گويد: كُنْتُ أُقْرِئُ امْرَأَةً كُنْتُ أُعَلِّمُهَا الْقُرْآنَ فَمَازَحْتُهَا بِشَيْ‏ءٍ فَقَدِمْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فَقَالَ لِي أَيَّ شَيْ‏ءٍ قُلْتَ لِلْمَرْأَةِ (فَغَطَّيْتُ وَجْهِي) فَقَالَ لَا تَعُودَنَّ إِلَيْهَا. من به زني، قرآن آموزش مي‌دادم، يك‌بار به شوخي چيزي به او گفتم؛ هنگامي كه نزد امام باقر(ع) آمدم حضرت مرا بازخواست نمود و فرمود: به آن زن چه گفتي؟! من [از شرم] صورتم را پوشاندم. حضرت فرمود: ديگر هرگز به سراغ او نرو [و كلاس آموزش قرآن را كه مورد پسند دين است تعطيل كن!]. ناگفته نماند كه متأسفانه در برخي از معاشرت‌ها و در برخي از ميهماني‌ها و در كنار برخي از سفره‌هاي مختلط، اين‌گونه شوخي‌ها و مزاح‌هاي آلوده به گناه مشاهده مي‌شود كه مي‌تواند پي‌آمدهاي زيان‌بار براي خانواده‌ها و به‌ويژه براي فرزندان آنها داشته باشد. پس بهتر آن است كه مجلس‌ها و سفره‌ها را جدا كنند تا هم مردها و هم زن‌ها در معاشرت و صحبت كردن و غذا خوردن راحت‌تر باشند و هم از انحراف و گناه و عقوبت مصون بمانند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(93) درسنامه عفاف، ص218 ♦️عفت گويايي(8) ج) پرهيز از سلام دادن به جوانِ نامحرم يكي از نشانه‌هاي ادب و احترام و فروتني، سلام گفتن به ديگران است كه آثار بسيار مفيد رواني و اجتماعي در پي دارد و اجر و پاداش فراوان براي سلام‌دهنده قرار داده شده است. چنان‌كه اميرمؤمنان(ع) مي‌فرمايد: لِلسّلامِ سَبعونَ حَسَنَةً، تِسْعَةٌ و سِتُّونَ لِلْمُبتدي وَ واحِدَةٌ لِلرّادِّ . سلام هفتاد پاداش دارد كه شصت‌ونُه تاي ‌آن براي سلام‌كننده است و يكي براي جواب‌دهنده. ليكن از آنجا كه حفظ عفاف و پاكدامني ارزش و اهميت والاتري دارد در روايات اسلامي از سلام گفتن به زنان جوان نهي شده است. چنان‌كه حضرت در حديثي ديگر مي‌فرمايد: لاتَبْدَأُوا النِّساءَ بِالسِّلامِ وَ لاتَدَعُوهُنَّ إلَي الطَّعامِ. در سلام دادن به زنان (نامحرم) پيش‌دستي نكنيد (آغازگر سلام نباشيد) و آنان را بر سر سفره طعام فرا نخوانيد. در روایتی از امام صادق(ع) آمده که رسول خدا(ص) به زنها سلام مي‌كرد و آنها جواب سلام حضرت را مي‌دادند و اميرمؤمنان‌(ع) نيز به زنها سلام مي‌كرد اما دوست نداشت به زنان جوان سلام كند و مي‌فرمود: أتَخَوَّفُ أن يُعجِبَني صَوتُها فَيَدْخُلَ عَلَيَّ أكثَرُ ممّا طَلَبتُ مِنَ الاجْرِ. مي‌ترسم صدايشان مرا خوش آيد و از اين راه زياني متوجه من گردد كه بيش از پاداش سلام كردن باشد. ناگفته نماند امام صادق(ع) در ادامه همين حديث خاطر نشان مي‌كنند كه علي‌(ع) اين‌را براي ديگران ‌گفته، گرچه از خود تعبير فرموده است. آري مقام و منزلت معنوي علي‌(ع) والاتر از آن است كه از صداي يك زن متأثر گردد. @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(94) درسنامه عفاف، ص219 ♦️عفت گويايي(9) خاطره‌اي از امام خميني(رض) دختر امام خميني(رض) مي‌گويد: من پانزده ساله بودم كه آقاي اشراقي با خواهرم ازدواج كرد و داماد ما شده بود. يك روز ما دعوت داشتيم منزل ايشان، همين‌جور كه من و آقا (امام) با هم وارد شديم، ديدم آقاي اشراقي مي‌آيند استقبال، [از كنار] يك باغچه بود كه ما داشتيم جلو مي‌رفتيم، من گفتم سلام بكنم؟ امام‌(رض) گفتند: واجب نيست. رويم نشد كه سلام نكنم، زدم و از تو باغچه رد شدم كه با آقاي اشراقي روبه‌رو نشوم! خاطره‌ای دیگر و عجیب‌تر! دختر امام خميني(رض) مي‌گويد: حتى مادرم (زن امام)، وقتى آقا را گرفتند [در سال42 دستگیر کردند] و تركيه بردند؛ يعنى چهل سال بعد از زندگی‌‏شان، اولين سلام را به برادر شوهرشان كردند! آن‌هم وقتى بود كه عمويم مى‌‏خواستند به تركيه خدمت آقا بروند. آمدند از پشت در گفتند: «مى‏‌خواهم با خود خانم صحبت كنم، اگر بخواهند پيغامى بدون واسطه براى آقا داشته باشند» كه مادرم ناچار شدند سلام كنند! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(95) درسنامه عفاف، ص220 ♦️عفت گويايي(10) گفتگو با نامحرمان از ديدگاه روايات از آنجا كه انسان موجودي اجتماعي است نياز به گفتگو با ديگران دارد تا افكار و انديشه‌ها، احساسات و عواطف، و خواسته‌ها و نيازهايش را با ديگران در ميان ‌نهد. عقده‌هاي دلش را بگشايد. و از آلام و دردهايش بكاهد. ليكن براي رسيدن به اين هدف‌ها، حق ندارد از طريق سخن‌گفتن به حريم و قلمرو عفاف ديگران وارد شود و آنها را تحريك كند. چنان‌كه رسول‌خدا(ص) به هنگام بيعت با زنان، از آنان پيمان گرفت كه با نامحرمان سخن نگويند. أنَّهُ كانَ مِمّا يَأخُذُ عَلي النِّساءِ في البَيعَة: أن لا يَتَحدَّثنَ مَعَ الرجالِ إلّا ذا مَحْرَم. حضرت در حديثي ديگر، صحبت كردن زنان، با نامحرمان را ممنوع نمودند مگر آنكه ناچار باشند، كه در اين هنگام هم بيش از پنج كلمه سخن گفتن با نامحرم را روا ندانستند. وَ نَهي أنْ تَتَكَلَّمَ الْمَرأَةُ عِنْدَ غَيرِ زَوجِها وَ غَيرِ ذِي مَحْرمٍ مِنْها اَكْثَرَ مِنْ خَمس كَلَماتٍ مِمّا لا بُدَّ لَها مِنْه. البته منظور آن است كه به هنگام ضرورت، با چند كلمه مختصر مقصود خود را بيان كنند. و نيز فرمودند: اَرْبَعٌ يُمتنَ الْقَلْبَ ‌...‌كَثْرَةُ مُناقِشَةُ النِّساءِ، يعني مُحادَثَتُهُنَّ... . بسيار سخن‌گفتن با زنان، دل را مي‌ميراند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
🔴 قانون صریح و موکد مبنی بر جرم بودن داشتن حساب در شبکه‌های صهیونیستی و ... #️⃣ 🔄 🔻 قانون مصوب مجلس در ۱۳۶۹/۰۲/۱۲ و مورد تایید شورای نگهبان در ۱۳۶۹/۰۲/۱۹: «ماده هشتم: هر نوع برقراری رابطه اقتصادی و تجاری و فرهنگی با کمپانی‌ها و موسسات و شرکت‌های وابسته به صهیونیست‌ها در سطح جهان ممنوع می‌باشد.» روشن است که داشتن حساب اینستاگرام یا واتساپ، مصداق برقراری رابطه است. 🔻 قانون واحده اسلامی مصوب ۱۳۷۱/۰۶/۲۹ در مجلس با تایید شورای نگهبان در ۱۳۷۱/۰۷/۰۵: «ماده ۱) عقد هرگونه قرارداد چه مستقیم و چه از طریق واسطه با شرکت‌ها یا اشخاص مقیم اسرائیل یا با افراد تبعه اسرائیل یا افرادی که برای اسرائیل یا به نفع آن کشور کار می‌کنند، صرف نظر از محل اقامت آنان، برای کلیه افراد حقیقی یا حقوقی، ممنوع می‌باشد و …». «ماده ۲) هرگونه کالا و اجناسی که در تولید آن، حتی بخشی از محصولات اسرائیلی به کار رود، صرف نظر از نوع و میزان مصرف آن …، به عنوان یک کالای اسرائیلی محسوب می‌گردد». «ماده ۶) عرضه کالاها و محصولات منظور در ماده دو، یا فروش، خرید و اکتساب این گونه کالاها ممنوع می‌باشد، هر گونه معامله به صورت هبه یا اکتساب ممنوع است. هر معامله به صورت هبه یا صرفا معامله، در اجرای مفاد این ماده، به عنوان فروش و یا خرید محسوب می‌گردد.» وقتی گفته می‌شود «اکتساب» هم جرم است و صراحتا هرگونه اکتسابی را «خرید و فروش» معرفی می‌کند، یعنی داشتن حساب اینستاگرام و واتساپ و … طبق قانون جرم است؛ حتی اگر استفاده هم نشود. دقت شود که در قانون اکتساب کالا مطرح شده نه اکتساب از کالا؛ بنابراین صرف به دست آوردن آن کالا جرم است هر چند استفاده تجاری یا غیر تجاری از آن نشود. 📌 فتوای صریح حرمت ✍️ امام خامنه ای: «بر آحاد مسلمین واجب است که از خرید و استفاده از کالاهایی که منفعت تولید و خرید آنها عائد صهیونیست‌ها که محارب با اسلام و مسلمین هستند، می‌شود، اجتناب کنند.» «اجوبه الاستفتائات، سوال ۱۳۵۳» 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72 ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
27.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 فیلمی هیجان‌انگیز از یه خانواده‌ی ایرانی مقیم آمریکا👌 💐این فیلم رو برای همه‌ی خانواده‌های ایرانی بفرستین که دلشون به هویت اسلامی‌ایرانی‌شون گرم‌تر بشه انشاءالله 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72 ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
هدایت شده از بیداری ملت
🔴دبیرکل جنبش نُجَباء: سید حسن نصرالله با بمب‌های اهدایی آمریکا به شهادت رسید! 🔹شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نُجَباء عراق در سخنانی با بیان اینکه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با بمب‌های اهدایی آمریکا به شهادت رسید، گفت: اکنون وقت گریستن و عزاداری نیست بلکه باید اشک چشمانمان را پاک کنیم و قبضه سلاح خود را محکم به‌دست بگیریم و برای گرفتن انتقام، به‌ سمت مسجدالاقصی راه بیفتیم. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📣 چهارمین نشست در سال 1403 💬 با عنوان: «رویکرد جهاد تبیین صامت در امر عفاف و حجاب» 👤 با ارائه دکتر مرتضی مغربی ◽️عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد 🔔 🏢 مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، سالن دکتر کوهستانی 🎧 پیوند اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 2 آبان، ساعت 15:45 🔊لطفاً به توجه بفرمایید و با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
هدایت شده از عفاف گرایی
نامه به مدیر محترم حوزه‌های علمیه آیت الله اعرافی برای به میدان آمدن حوزه با طرح آموزشی.pdf
378.7K
📣 مسئله عفاف‌ و حجاب و نقش حوزه علمیه در این‌میان 🔹شورای عالی انقلاب فرهنگی برای گسترش فرهنگ عفاف، در مصوبات 427 و 820 برای 32 نهاد حاکمیتی 351 وظیفه مقرر کرده است. یکی از این نهادها، حوزه علمیه می‌باشد که در واقع موتور محرکه سایر نهادها است. اگر حوزه علمیه با تمام ظرفیت به‌میدان بیاید سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز خواه‌ناخواه به‌میدان خواهند آمد و در غیر این‌صورت اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و این آسیب بزرگ مرتفع نخواهد گشت. آری وضعیت کنونی نگران‌کننده گسترش بی‌عفتی، جای گلایه از همه مسئولان را دارد لیکن در این‌میان، بیشترین گلایه از قویترین نهاد تأثیرگذار خارج از مجموعه دولت است و آن "حوزه علمیه" می‌باشد که رسماً خود را متولی تربیت جنسی افراد جامعه نمی‌داند و حال اینکه امام راحل (ره) در وصیت‌نامه‌اش فرموده: «اسلام مکتبی است که بر خلاف مکتبهای غیر توحیدی، در تمام شؤون فردی، اجتماعی، مادی، معنوی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت دارد و از ذکر هیچ نکته، ولو بسیار ناچیز که در تربیت انسان و جامعه و پیشرفت مادی و معنوی نقش دارد، فروگذار ننموده است» اینکه امام راحل (ره) فرموده: «و لو بسیار ناچیز در تربیت انسان» بی‌شک «تربیت جنسی انسان» را هم شامل می‌شود که باید آن را از درون متون دینی بیرون کشید و به مخاطبان عرضه کرد. ما معتقدیم نسخه بی‌بدیل مدیریت غریزه جنسی در انحصار حوزه‌های علمیه است و تا زمانی که حوزه‌ علمیه رسماً قدم در این عرصه نگذارد و نور عفاف و تربیت جنسی اسلامی را از قرآن و عترت (ع) أخذ نکند و به‌جامعه نتاباند مشکلات جنسی جامعه بشری هرگز برطرف نمی‌شود. @efaf_amin
هدایت شده از بیداری ملت
🚨آیت الله جعفر سبحانی از مراجع معظم تقلید، خطاب به وزیر کشور: 📣قانون عفاف و حجاب باید به خوبی اجرا شود. ♦️آیت الله جعفر سبحانی از مراجع معظم تقلید، امروز در دیدار وزیر کشور با تاکید بر لزوم اجرای قانون عفاف و حجاب، و لزوم توجه هر چه بیشتر به این موضوع مهم افزودند: قانون عفاف و حجاب باید به خوبی اجرا شود. مسئولین، به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشند. 🔴 👇 @bidariymelat