eitaa logo
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
911 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
219 فایل
این کانال با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های مردم بنیاد در سه عرصه علمی، فرهنگی و عملیاتی در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و بین المللی راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نهادینه کردن در روزهای برای و . تهدید را تبدیل به فرصتی برای ساختن عالم جدیدی در روابط اقتصادی بکنیم. ⚜️قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی⚜️ 🔹🔹قیام🔸🔸 🆔 @Qiam_ir 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
💢 اولویت‌ها و موانع تحقق «جهش تولید» 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه در یادداشتی مطرح نمودند: 🔹 منظور از تولید صرفاً تولید کالاهای فیزیکی نیست؛ بلکه تولیدات علمی و فرهنگی به خصوص تقویت تولیدات فرهنگی مناسب در فضای مجازی را هم شامل می‌شود. 🔹 افزایش بهره‌وری عوامل تولید در جهش تولید بسیار مهم است. تقویت روحیه جهادی در نیروی‌کار و آموزش‌های مهارتی دانش‌آموزان و دانشجویان با تغییر رویکرد آموزشی از شکل تئوری به سمت مهارت‌افزایی در جهت تولید با کیفیت و کمیت مناسب می‌تواند زمینه جهش تولید را افزایش دهد. 🔹 اگر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله اقتصاد پیشرو، پویا، فرصت‌ساز، مولد، رویکرد جهادی، عدالت‌بنیان، مردم‌بنیاد، اقتصادی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و ... گفتمان حاکم بر عرصه اقتصاد مقاومتی بود، تردیدی نبود که اکنون اقتصاد ما به مرحله جهش تولید رسیده بود. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=15790 ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید @meftaah_com ✳️مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه 🆔https://eitaa.com/emh_ismc_ir
✅نشست علمی مجازی آثار اقتصادی کرونا در سطح ملی و بین الملل 🔸ارائه دهنده: دکتر حمیدرضا مقصودی 🔹ناقدان:اعضای هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔵دبیر علمی:حجت الاسلام حمزه معلی ⏰دوشنبه(99/2/1)ساعت12تا13 ⬅️لینک شرکت مجازی در نشست🔰 🖥https://join.skype.com/bVUi8V9R5hGv ✳️مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه 🆔https://eitaa.com/emh_ismc_ir
📢کشاورزی، محور سیدمحمدجواد 🔸به احتمال زیاد سریال حضرت یوسف را دیده‌اید. ایشان ازطریق کشاورزی، اقتصاد کشوری با آن عزمت را چرخاند؛ چطور؟ 🔸ایشان زمین هایی که متعلق به فرمانروای مصر بود رو در اختیار کشاورزها قرار داد که گندم بکارند و گندم رو خود حکومت تحویل گرفت و به مردم پخش کرد. 🔸بنده کاری ندارم که در اوضاع قحطی این اتفاق افتاده و حکومت مصر این گندم را بدون پول از کشاورزها تحویل می‌گرفت (این هم به خاطر استراتژی مقابله با قحطی بود) بنده فقط و فقط با این قسمت کار که زمین های حکومت را به کشاورزها دادند که در آن کشاورزی کنند کار دارم. 🔸الان خدارا شکر در کشوری قرار داریم که چهار فصل است و در هر شهر یک استعداد کشاورزی داریم. کشاورزهایی که زمین دارند که هیچ کارشان مشخص است و کشاورزهایی که زمین هایشان به هر دلیل زمین هایشان از بین رفته دولت با اختصاص دادن زمین هایی که برای خودش است (انفال) اجازه کشت و کار را در این زمین ها بدهد (در اقتصاد اسلامی هم این قسمت هم وجود دارد در زمینی را آباد کند صاحب محصول این زمین است.) 🔸براساس همین قاعده کشاورز صاحب محصول زمین است و دولت موظف است خود محصولات را به تناسب نیاز داخل وشور بخرد و به دست مصرف کننده برساند. و بقیه را یا خودش و یا کشاورز صادر کند. 🔸در مورد زمین هایی که بایر هستند دولت می‌تواند این امکان را به شرکت های دانش بنیان بدهد که در این گونه زمین‌ها مطالعاتی انجام دهد و در حد توان زمین را درحد زمین زراعی تبدیل کنند و دوباره بدست کشاورز بسپارد. 🔸وزرات جهاد کشاورزی باید گروه هایی تشکیل دهد و به سرتاسر کشور بفرستد و استعدادهای کشاورزی هر منطقه را بررسی کند. 🔸«زمین» یکی از عوامل مهم تولید است که اگر دولت آن را به رایگان دراختیار کشاورزان (و حتی صنعتگران) قرار دهد، می‌تواند هزینه های تولید را تا حد زیادی کاهش دهد. البته واگذاری زمین باید مشروط به بهره‌برداری و آبادکردن آن باشد و اگر کسی زمینی را گرفت ولی روی آن کار نکرد، دولت باید فورا از او پس بگیرد و به کسی بدهد که توان و انگیزۀ بهره‌برداری از آن را دارد. 🔸با ورود دولت(وزارت جهاد کشاورزی) نتایج زیر حاصل می‌شود: ۱-حذف دلال و محصولات کشاورزی با قیمتی مناسب به دست مصرف کننده می‌رسد ۲-تنظیم درست محصولات کشاورزی در داخل کشور ۳- جلوگیری از مصرف بی رویه ی محصولات کشاورزی و خالی شدن کشور از محصولات 👈حرف آخر 🔅مصر به کمک خدا فقط با یک محصول کشاورزی توانست اقتصاد خود را بچرخاند‌. @QasdWay 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
🔹 سه دهه آرزوی مقام معظم رهبری 🌺 «من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم در چاه‌های نفت را ببندیم. آقایان به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر می‌شود؟!»🌺 [۱۳۹۲/۱/۱] 🔹 مطلب کامل در سایت مقام معظم رهبری:👇👇👇 https://b2n.ir/289577 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇 @tayebat_public 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
🔰نشست مجازی اقتصادی با موضوع: 💠الگوی بسیج عمومی در اقتصاد مقاومتی 🔹قرابت مفهومی الگوی اقتصادی آیت الله شاه آبادی و آیت الله خامنه ای در مورد اقتصاد مقاومتی و بسیج عمومی 📆جمعه 5 اردیبهشت ⏱ساعت 16:00 ✅ویژه طلاب ودانشجویان 🔸از طریق لینک زیر در فضای اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/samm.mostafa/neshast 🔸کافی است لینک را لمس کرده و به عنوان مهمان وارد کلاس شوید ونام خود را وارد کنید —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
خانواده حامی(الگوی فقر زدایی هیاتی بر پایه خانواده.pdf
9.44M
🔸خانواده حامی 🔹الگوی فقرزدایی هیأتی بر پایه خانواده 🔵در این نوشتار به دنبال طراحی یک الگو برای کاهش فقر و نابرابری در جامعه، توسط هیأت‌های مذهبی هستیم. چرا کاهش فقر و نابرابری برای ما اهمیت دارد و چه انگیزه و هدفی باعث می‌شود به این مهم بپردازیم؟ 🔴جنبه نخست از نگاه دینی و ارزشی است و جنبه دوم آن که باید با این پدیده به عنوان یک چالش اجتماعی و اقتصادی برخورد کنیم. برای این مهم نیاز به ارائه مدل‌ها و الگوهایی داریم که یکی از آن الگوها با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، کمک‌های خویشاوندان به یکدیگر است و در همین راستا طراحی شده است. امید است طرح پیش رو، چراغی باشد برای قدم گذاشتن بزرگترین تشکل مردم‌نهاد یعنی هیآت مذهبی برای کاهش فقر در جامعه. @www1542org 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️آیت‌الله اعرافی در نامه‌ای به وزیر ارتباطات: ✅ تکمیل و تقویت شبکه ملی اطلاعات مطالبه مراجع تقلید و حوزویان است 🔹پیام‌رسان‌های داخلی حمایت شوند متن نامه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرح است:🔻 hawzahnews.com/news/897370 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
🏭قابل توجه علاقه‌مندان به مسائل صنعت و تولید؛ ⁦✳️⁩فراخوان پژوهشگر در قم مدیریت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان قم، پیرو اجرای پروژهٔ 🔷«استخراج مسائل صنعت استان قم» و تکمیل گروه پژوهشی دانشجویی، از آقایان دانشجوی پژوهشگر (ساکن قم) در رشته مدیریت بازرگانی و بازاریابی دعوت به عمل می آورد. 💠توضیحات: 📌- کار تحقیق، زیرنظر مهندس ابدالی(مدرس دانشگاه، کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی) انجام می شود. 📌- روش پژوهش، برگزاری جلسات و بازدیدهای کارشناسی با کارشناسان، مسئولان، تولیدکنندگان و نمایندگان کارگران و تحلیل داده های کسب شده، همراه با مطالعه در منابع مکتوب و مجازی است. 📌- ان شاء الله نتیجه کار در قالب کتاب یا کتابچه توسط سازمان بسیج دانشجویی کشور به نام استاد و اعضای گروه به چاپ خواهد رسید. 📌- باتوجه به نوع فعالیت میدانی پژوهش، صرفا از آقایان ساکن قم در این کار، استفاده خواهد شد. ⁦🗒⁩ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۹۳۵۷۲۵۷۶ 🔺ارتباط از طریق پیام رسان ایرانی ایتا 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ گمراهی آشکار در عرصه اقتصاد! ✅نظر فقهی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در خصوص نظام های اقتصادی در جمع اندیشمندان اقتصاد اسلامی ⛔️ اقتصاد دولتی(نظام سوسیال شرق)، اقتصاد خصوصی(نظام کاپیتال غرب) و اقتصاد خصولتی(تلفیق دو شر) بیّن الغی(باطل)است! ◀️ تنها راه حل عزت حرکت به سمت اقتصاد عمومی (مردمی)است. ⁉️ آیا مسئولین راه را برای ورود عموم مردم به عرصه اقتصاد کشور فراهم خواهند نمود؟ 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
✅کتاب مبانی و مدل مشارکت‌های مردمی در اقتصاد مقاومتی ✍️احمدعلی یوسفی 📗📖کتاب حاضر، پژوهشي است که به بررسي مشارکت های مردمي در اقتصاد مقاومتي مي‌پردازد. 📘📒در بخش اول کتاب تعريف اقتصاد مقاومتي و تبيين ويژگي‌هاي آن، اهميت چگونگي مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتي، مباني مشارکت مردمي در اقتصاد مقاومتي، منطقه حرکت از مباني به مدل‌هاي مشارکت مردمي ارائه شده است. 📕در بخش دوم ارائه ساختار اقتصادي سرمايه محور کار با مدل‌هاي ساختار مردم‌سالاري اقتصادي، اصول حاکم بر ساختار مردم‌سالاري اقتصادي، مدل‌هاي ساختار اقتصادي خيرخواهانه بررسي شده‌اند. 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
✅سلام علیکم 🌿بیستمین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی 🕞پنج شنبه(99/2/11)-ساعت۱۵:۳۰تا۱۸ 🏢قم،به میزبانی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد. ⬅️دستور جلسه: 1️⃣بررسی وضعیت گذشته و مصوبات جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، موفقیت‌ها و آسیب‌ها 2️⃣بررسی ظرفیت‌ها برای تقویت جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، از جمله پیگیری تفاهم نامه و تشکل ها 3️⃣بررسی و تصویب نهایی شرح وظایف شوراهای سه گانه 4️⃣بررسی طرح شرکت‌های پشتیبان تولید تا صادرات 5️⃣امور جاری 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
🔺آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی 🔺 ✅ به مناسبت ماه مبارک رمضان، اپلیکیشن آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی وابسته به انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی، رونمایی شد. ❗️ این اپلیکیشن را می توانید از آدرس زیر دریافت و از دوره های متنوع آن استفاده کنید. 🔘 https://lms.modaresan.info/app.php 📚 دوره های مختلف آموزش مجازی اقتصاد مقاومتی: 🔸تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی درجه ۳ 🔹تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی درجه ۲ 🔸کارآفرینی و مهارتهای کسب و کار 🔹آشنایی با نظام بانکی آسیب شناسی مسئله فساد 🔸اصلاح الگوی مصرف 🔹 تربیت اقتصادی 🔸 و ... ✳️ این دوره ها علاوه بر اپلیکیشن در سایت آموزش انجمن نیز قابل دسترسی است. 🌍 lms.mosaresan.info ❇️ شرکت کنندگان پس از موفقیت در آزمون پایانی هر دوره می توانند مدرک معتبر مشترک دانشگاه امام حسین(ع) و انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی را دریافت کنند. @modaresan_info 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
🌹به مناسبت روز جهانی کارگر و به یاد تمام کارگرانی که در این روزهای کرونایی بیکار شدند. 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
💢برای تصویب از مایه نگذارید.💢 🔸نامه مفصل کمیته پولی و مالی اسلامی حوزه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسین‌زاده‌بحرینی، رئیس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس، 🔰 دلایل مخالفت مراجع عظام تقلید با طرح جدید بانکداری ❇️ بررسی ماده به ماده طرح جدید توسط کارشناسان فقه اقتصادی حوزه ⚠️ باز تولید الگوی بانکداری غربی ⚠️ از دست رفتن جنبه های مثبت قانون ۱۳۶۲ ⚠️ عدم تضمین کاهش تخلفات شرعی ⚠️ انتخاب ساختاری نامطمئن برای بانک مرکزی ⚠️ برداشت اشتباه از استقلال بانک مرکزی ⚠️ ضعف نظارت بر بانک مرکزی و مقامات آن ⚠️ تجویز دریافت جریمه تأخیر 🔺برای مطالعه متن کامل نامه کلیک کنید. 👇 🖥https://hawzahnews.com/news/898070 ✳️مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه 🆔 https://eitaa.com/emh_ismc_ir
🔊 صوت درسگفتار استاد غلامعلی معصوم‌نیا ✅ پژوهشگر اقتصاد مقاومتی و جنگ اقتصادی 💦عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی ✴️ در دوره تخصصی تربیت مبلغ اقتصاد مقاومتی پزوهشگران حوزه علمیه قم؛ اردوگاه امام رضا(علیه‌السلام) 27 مرداد ماه 1397 🎧 تاریخ مکاتب اقتصادی؛ تفاوت اساسی چارچوب‌های علم اقتصاد متعارف (لیبرال ـ سرمایه‌داری) با علم اقتصاد مقاومتی👇 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
دکترمعصومی‌نیا-تاریخ اقتصاد1.mp3
3.53M
🔊 صوت درسگفتار حجه‌الاسلام دکتر معصوم‌نیا ✴️درجمع پژوهشگران‌ومبلغان اقتصادی حوزه‌علیمه 🎧 نگاهی به تاریخ مکاتب اقتصادی و مقایسه اقتصاد سرمایه‌داری با اقتصاد مقاومتی (قسمت اول) خلاصه مطلب در پست بعدی👇👇 🆔 @schoolofEconomics
هدایت شده از مدرسه اقتصاد
دکترمعصومی‌نیا-تاریخ اقتصاد2.mp3
2.62M
🔊 صوت درسگفتار حجه‌الاسلام دکتر معصوم‌نیا ✴️درجمع پژوهشگران‌ومبلغان اقتصادی حوزه‌علیمه 🎧 نگاهی به تاریخ مکاتب اقتصادی و مقایسه اقتصاد سرمایه‌داری با اقتصاد مقاومتی (قسمت دوم) خلاصه مطلب در پست بعدی👇👇 🆔 @schoolofEconomics
خلاصه درسگفتار حجه‌الاسلام دکتر غلامعلی معصوم‌نیا 🔊♦️ موضوع: نگاهی به تاریخ مکاتب اقتصادی 💦 و مقایسه اقتصاد سرمایه‌داری با اقتصاد مقاومتی (1) 📚نگاهی به مکاتب اقتصاد مرسوم (سرمایه‌داری) از گذشته تا کنون از مقدمات جدی فهم عمیق مسائل اقتصادی و مبحث اقتصاد مقاومتی است. توضیح اجمالی مرکانتلیسم و اقتصاد کلاسیک و نئوکلاسیک را باید دانست. ✅ در سال 1756 آقای فرانس کنه یک پزشک فرانسوی، نظریه فیزیوکراسی را به صورت نظم طبیعی بیان کرد که 20 سال این تفکر پابرجا بود. پدر علم اقتصاد، آدام اسمیت، الهام گرفته از شالوده فکری فرانس کنه بود. او در سال 1776 کتابی می‌نویسد که به پدر مکتب کلاسیک مشهور می‌شود. ✳️کلیسا هم مثل همه مکاتب الهی، می‌گوید حرص و طمع بد است؛ ولی آدام اسمیت گفت: این غرائز انسان است و خیلی خوب است. او توجهی به سایر نیازها و فطرت الهی انسان نداشت و یکجانبه بحث می‌کرد. از نظر امثال اسمیت، اساس علم اقتصاد این است. زیربناهای تفکر اقتصاد سرمایه‌داری «اصالت نفع شخصی و اصالت فرد» است. ✳️ کسانی که اصالت نفع شخصی و اومانیسم را پذیرفتند، دو دسته شدند. دسته اول قائل بودند که در اصل حرص، طمع و منفعت‌طلبی شخصی بد است؛ ولی لازم است. عده‌ای مثل آدام اسمیت گفتند اصالت منفعت خوب و لازم است. آدام اسمیت می‌گفت ما باید مردم را مجاب کنیم که بر اساس نفع شخصیشان عمل کنند. 🍅🍅بنای همه این اصل‌ها، اومانیسم است. اقتصاد سرمایه‌داری مبتنی بر اومانیسم و آزادی بی‌بندوبار انسان و تعقیب منافع شخصی و اصالت فرد است. 💥♦️نتیجه‌ای که اومانسم قهرا می‌آورد، چند چیز است؛ اول باید اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد باشد که نتیجه‌اش ظلم به اکثر مردم است. دوم، مردم باید مالکیت‌شان نامحدود باشد که نتیجه‌اش اختلاف طبقاتی باشد. نتیجه سوم، رقابت آزاد و داروینیستی است؛ یعنی قانون جنگل و ضعیف‌کشی بی‌قید. الزام بعدی، عدم دخالت دولت در اقتصاد است که بیشتر به مثابه شعار اقتصاد سرمایه‌داری است...ادامه در قسمت دوم:👇👇 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi
خلاصه درسگفتار حجه‌الاسلام دکتر غلامعلی معصوم‌نیا 🔊♦️ موضوع: نگاهی به تاریخ مکاتب اقتصادی 💦 و مقایسه اقتصاد سرمایه‌داری با اقتصاد مقاومتی (2) ✳️بعد از آدام اسمیت، اقتصاددانان زیادی ظهور کردند؛ مثلا مالتوس که سومین اقتصاددان غرب است، با نظریه «لزوم کاهش جمعیت برای جلوگیری از بحران رزق»؛ نظریه‌ای که رازقیت خداوند و قدرت طبیعت و دانش بشر برای تامین نیازها را به هیچ می‌انگارد. دوم نظریه ریکاردو با عنوان «دست‌مزد آهنین»؛ ❇️این‌ها مبانی اقتصاد غرب را شکل می‌دهند که نتبجه‌اش بوجود آمدن دو طبقه، سرمایه دار و فقیر است؛ هرکس سرمایه‌دار نباشد، باید اسیر و نوکر ثروتمندان باشد. با اعمال این نظریه، به شدت افراد فقیر مورد ظلم و تحقیر قرار گرفتند. خود ما را تصور کنید؛ به‌خاطر نظریه دست نامزئی، نظریات ریکاردو، جان استوارت میل و دیگران، گرفتار چه ابتلائاتی هستیم. دیگران طبق این مدعیات شبه‌علم [و در واقع جهل مرکب] باید بایستند جلو و ما را اسیر خود کنند؛ به ما بگویند باید روزی 14-16 ساعت خودت، زن و بچه ات کار کنید تا یک چیز بخور و نمیری به شما بدهیم. 🔴 دنیای غرب این تاریخ را گذرانده است و الان لاپوشانی می‌کنند یا کتمان. البته الان هم وضع به همین صورت است و رفاه حداقل افراد در فقر حداکثر افراد است و روز به روز در غرب، به دلیل همین نظریات شبه‌علمی، به تعداد فقرا دارد افزوده می‌شود. ♻️توده مردم روزی 16 ساعت کار می‌کردند به‌خاطر یک لقمه نان بخور و نمیر؛ خب مردم گرسنه بودند. تظاهرات کردند و دوتا مکتب را بوجود آوردند؛ سوسیالیست‌های تخیلی و سوسیالیست‌های علمی. سوسیالیست‌های علمی همان مارکسیست‌ها هستند. سوسیالیست‌های تخیلی بیشتر فرانسوی هستند. این‌ها می‌گویند شالوده نظام سزمایه‌داری درست است و ما باید در پارادایم سرمایه‌داری اصلاحات ایجاد کنیم. ✅ مارکس آمد در مقابل اصالت فرد غربی، اصالت جمع را مطرح کرد؛ این یعنی آزادی اقتصادی ممنوع. مالکیت خصوصی را تعطیل کرد. رقابت اقتصادی را از بین برد؛ چهارم این بود که مالکیت را به دولت داد. مارکسیسم این طوری بوجود آمد؛ مارکس تحلیل شرایط کرد و گفت نگرانی و ناراحتی کارگران باعث طغیان می‌شود؛ پس اولین انقلاب کمونیستی در انگلیس و فرانسه اتفاق می‌افتد. ولی خود مارکسیسم هم مشکلات زیادی در شوروی داشت تا بدانجا که به فروپاشی رسید. 🎋به جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی بپیوندید👇 🆔 @eghtesad_mardomi