eitaa logo
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
906 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
219 فایل
این کانال با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های مردم بنیاد در سه عرصه علمی، فرهنگی و عملیاتی در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و بین المللی راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️🌺میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر مبارک باد. 💠پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): رحمت خدا بر پدری که دارای دخترانی است! دختران، دارای برکت و دوست داشتنی اند و پسران، بشارت آورند. دختران، باقیات الصالحات (بازماندگان شایسته)اند. رَحِمَ اللّهُ أبَا البَناتِ، البَناتُ مُبارَکاتٌ مُحَبَّباتٌ، وَالبَنونَ مُبَشِّراتٌ، وهُنَّ الباقِیاتُ الصّالِحاتُ. 📚مستدرک الوسائل، ج ۱۵، ص ۱۱۵ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
✅اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌ سازی اقتصاد» باشد 🔰دکتر : اگر دولت تصور می‌کند که می‌تواند مشکلات خودش را جداگانه حل کند، قطعاً نتیجه نمی‌گیرد. احیای منابع مردمی، گسترش شبکه‌های تولید مردمی، صادرات مردمی و مواردی از این دست راهکارهایی است که در چارچوب اقتصاد مردمی می‌توانیم دنبال کنیم. دستورکار اصلی مجلس دوازدهم در یک کلمه باید ایجاد تغییرات اساسی در نظام‌های اقتصاد کلان کشور به سمت «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد. 🔹در حوزه احیای منابع برای رشد تولید یک راهکار مهم آن است که منابع موجود در کشورمان از جمله ذخایر معدنی، منابع طبیعی، زمین و اراضی، منابع دریایی و سایر منابع کشور باید در قالب مایملک عمومی آزادسازی شود، نه آنکه خصوصی سازی صورت گیرد. https://baharestanpress.ir/?p=24740 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 کرسی ترویجی «نقد کتاب درآمدی بر فلسفه اقتصاد اسلامی» ❇️ارائه‌دهنده: محمدجواد توکلی؛ (دانشیار گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی) ❇️ناقد: حجة‌الاسلام و المسلمین سیدحسین میرمعزی (دانشیار گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 👤دبیر نشست: حجة‌الاسلام دکتر مهدی عبداللهی (دانشیار گروه فلسفه علوم انسانی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) ⏰زمان: دوشنبه 24 اردی‌بهشت‌ماه 1403، ساعت 19:30 💠به صورت حضوری و مجازی 📍مکان: قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱، موسسه حکمت و فلسفه 🌏 پیوند مجازی: http://irip.ac.ir/u/136 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
🎙صوت نشست نقد کتاب : بررسی هویت دانش اقتصاد اسلامی 🔰انجمن حکمت و فلسفه ایران شعبه قم 🔺 ۲۴-۲-۱۴۰۳ 🎙 ارائه دکتر 👇 https://ble.ir/mjtvyadeq/-9130695302328569383/1715647336253 🔖 پاورپوینت ارائه👇 https://ble.ir/mjtvyadeq/-4363276759766933716/1715652390988 🎙نقد کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین https://ble.ir/mjtvyadeq/6859922062158999758/1715647624119 🎙توضیح در مورد نکات نقد توسط دکتر توکلی 👇 https://ble.ir/mjtvyadeq/5368775147694090475/1715647814581 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
❇️توجه به اقتصاد اسلامی در دو شاخه مردمی‌سازی اقتصاد و اصلاح وضعیت پولی و بانکی در مجلس دوازدهم پررنگ تر خواهد شد ✅حجت الاسلام : در مجلس جدید جنبه تحول‌خواهی در اقتصاد و توجه به اقتصاد اسلامی در دو شاخه مردمی‌سازی اقتصاد و اصلاح وضعیت پولی و بانکی کشور پررنگ‌تر از قبل می‌شود. در عرصه اقتصاد اسلامی باید شاهد معادلات جدیدی در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بود. 🔹ترکیب عمومی مجلس جدید ترکیبی انقلابی است. البته متأسفانه در مجلس جدید، مانند مجلس یازدهم تناسب متخصصان اقتصادی رعایت نشده است؛ به عبارتی انتظار می‌رفت از ۲۹۰ نماینده حداقل ۳۰ نماینده در حوزه اقتصاد تخصص می‌داشتند ولی این اتفاق نیفتاده و تعداد اقتصاددانان مجلس یازدهم و دوازدهم به تعداد انگشتان دست هم نیست. 🔹افراد باتجربه و قدیمی مانند آقای پورابراهیمی و حجت‌الاسلام بحرینی در مجلس دوازدهم حضور ندارند ولی در مقابل افرادی مانند آقایان صمصامی و بخشی که به اقتصاد اسلامی اعتقاد دارند وارد مجلس شده‌اند و در کنار افرادی چون روح‌الله ایزدخواه خواهند ایستاد. 🔹انتظار داشتیم دیگر متخصصان حوزه اقتصاد اسلامی مانند حجت‌الاسلام عبادی هم وارد مجلس شوند شاید هم کوتاهی از جامعه اقتصاد اسلامی باشد که شخصیت‌های خود را به خوبی معرفی نکردند. ولی در همین شرایط هم به نظر می‌رسد میان متخصصان اقتصادی حاضر در مجلس کفه ترازو به نفع اقتصاددانان اسلامی سنگینی می‌کند. https://iqna.ir/00Hgh7 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تأثیر مشاغل برتر در کاهش تورم 🔹تحلیل تورم با نگاه فقهی: اولین عامل مؤثر در جامعه این است که جامعه چه شغلی را انتخاب می‌کند؟! شغل استخدامی یا مشاغل برتر؟!! ... ❇️ نشست اقتصاد اسلامی با موضوع الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم (دیماه 1402) | ارائه توسط حجت‌الاسلام علی کشوری 🔰در همین زمینه: الگوی مردم پایه مشاغل برتر - ۲۱۰ صفحه با ارجاع به ۱۸۶ آیه و روایت 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💢گزارش تحلیلی|دستاوردهای تعطیلی شنبه از افسانه تا واقعیت 🔹پاسخ به 30 پرسش افکار عمومی در رابطه با تعطیلات کشور 💠تحقیق و تدوین: پژوهشکده سازمان تبلیغات اسلامی (تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)) دریافت گزارش از اینجا •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
دستاوردهای+تعطیلی+شنبه+ویرایش+شده.pdf
564.5K
✳️گزارش تحلیلی|دستاوردهای تعطیلی شنبه از افسانه تا واقعیت 🔹پاسخ به 30 پرسش افکار عمومی در رابطه با تعطیلات کشور 💠تحقیق و تدوین: پژوهشکده سازمان تبلیغات اسلامی (تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولید کوچک مقیاس غیر متمرکز بدیل نظام سرمایه‌داری است ✳️ دکتر : تولید کوچک مقیاس و غیر متمرکز، بدیل نظام سرمایه‌داری است که عموم مردم امکان تولید و مشارکت در اقتصاد داشته باشند؛ تنها در این سیستم است که مردم می‌توانند از مزدوری برای دیگران خلاص شوند. 📮برای اینکه به این نظام بدیل دست یابیم نیازمند به تحول در چهار سطح هستیم: 1️⃣ تحول در ابزار تولید 2️⃣ تحول در محیط تولید 3️⃣ تحول در نظام توزیع 4️⃣ تحول در نقش دولت 🔰سایر برش ها: 🎬 طیفی با ظاهری حزب‌اللهی می‌خواهند شعار سال را زیر سوال ببرند 🎬 وقتی هیچ سیاست اقتصادی از خودمان نداریم! 🎬 سیستم بانکی اسلام مالی شده نه اسلامی‌سازی 🎬 ولی فقیه، ترجمه روز از قرآن و سنت است 🎬 ابزار مشارکت مردم در اقتصاد را نداریم 🎬 اگر سیستم تولید انبوه متمرکز را بپذیریم، امکان مشارکت آحاد مردم در اقتصاد میسر نیست 🎬 در اقتصاد مردم محور قرار نیست کارخانه های بزرگ تعطیل شوند 🎬 قطعات خودرو را هم می توان در کارگاه های کوچک ساخت 🎬 نمی‌شود همه چیز غرب را پذیرفت و انتظار داشت انسان مولود این نظامات فکری و تربیتی، اسلام‌مدار باشند 🎬 گرفتار آپارتاید علمی در کشور هستیم 🎬 تولید کوچک مقیاس موجب ارزان تر شدن کالا هم خواهد شد 🎙صوت کامل: تصویر اقتصاد مردمی در افق تمدن اسلامی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💢۲۰۱۰؛ نقطه پایان عصر سرمایه داری|اگر حل‌ مشکل تولید نقطۀ آغاز بود، شکست در توزیع نشانه پایان آن بود برد دلونگ در کتاب جدیدش ماجرای ظهور و سقوط عصر طلاییِ سرمایه‏‌داری را بررسی می‏‌کند. او دهه‏‌ها روی این کتاب کار کرد تا لحظۀ آغاز و پایان «قرن طلایی بیستم» را پیدا کند. نقطۀ شروع فوراً مشخص شد؛ ۱۸۷۰. اما انتهای این دورۀ شکوفایی، با توجه به تحولات گستردۀ سیاسی و اقتصادیِ آخر قرن، مشخص نبود. تحولی که از انقلاب صنعتی آغاز شده بود، تا سال ۱۸۷۰ تغییر محسوسی در زندگی مردم عادی ایجاد نکرده بود. اما در آن دوره، «ایجاد شرکت‌های ادغام عمودی، آزمایشگاه‌های پژوهش صنعتی، ابزارهای نوین ارتباطاتی و فناوری‌های جدید حمل‌ونقل» همه‌چیز را عوض کرد. رشد جهانی چهار برابر شد و برای اولین‌بار بشر از فقرِ همگانی دوران کشاورزی رها شد؛ مدرنیته آغاز شده بود. اما نقطۀ پایان کجا بود؟ بیش از بیست‌سال بعد از شروع نوشتن کتاب، دلونگ تصمیمش را گرفت: ۲۰۱۰ سال پایان تاریخ بود. آرمانشهری که صدوچهل سال پیش آغاز شده بود، اینجا به پایان می‌رسید. در سال ۲۰۱۰، رشد بهره‌وری و تولید ناخالص داخلی آمریکا متوقف شده‌ بود؛ نابرابری داشت سرزندگی اقتصادی را در سراسر جهان می‌خشکاند. دلونگ کتاب قدم‏‌های لرزان به‌سوی آرمان‌شهر را همین‌جا به پایان رساند. شاهکاری که با تأخیر بسیار پیام مهمی برای جهانیان داشت:عصر اقتصادی‌ که آمریکا جلودارش بود به‌رغم تمام مشکلات و پلیدی‌هایش، حالا به پایان رسیده است. اگر حل‌کردن مشکل تولید نقطۀ شروع عصر سرمایه داری بود، شکست در توزیع نشانۀ پایان آن بود. http://B2n.ir/s38132 🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 مخالفت قاطع و صریح آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. متن کامل •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
🔰 مخالفت قاطع و صریح آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجل
🔰 مخالفت قاطع و صریح آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. 🔹 تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. 🔸از لحاظ خارجی: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ 🔸از نظر داخلی: 🔹 ۱. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست می‌گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمی‌شود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب میکند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفته‌اند و سبب آن این است که میخواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است. 🔹۲. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمی‌کنند و این سبب می‌شود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست. 🔹۳. سال‌هاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است. 🔹۴. در دراصل ۱۷ قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است : «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است». باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود. قم ، جعفر سبحانی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقش مکمل علماء و مردم؛ وجه اشتراک دو واقعه مهم تاریخی لغو کاپیتولاسیون و تحریم تنباکو|فیلم اول 🔻نهضت تحریم تنباکو؛ استقلال در برابر استعمار|فیلم دوم ✅ میرزای شیرازی که مرجع تقلید شیعیان بود، دوبار به ناصرالدین شاه تلگراف زد و آثار خسارت‌بار این قرارداد را گوشزد نمود تا شاید نظر شاه تغییر کند. پس از همه اقدامات مقدماتی، در جمادی‌الاول سال 1309ق، سرانجام حکم زیر را علیه چنین قراردادی که زندگی اقتصادی و معیشت مردم را تحت تأثیر جدی قرار می‌داد، صادر کرد: بسم الله الرحمن الرحیم الیوم استعمال تنباکو و توتون بأ‌ی نحو کان، در حکم محاربه با امام زمان صلوات‌الله و سلامه علیه است. محمدحسن الحسینی (میرزای شیرازی). 🌿 تعبیر میرزای شیرازی به «الیوم» به این علت است که در نظر ایشان تولید، خرید، فروش و هر نوع تصرفات مباح دیگر دخانیات حرام نبوده، ولی چون در آن زمان مصرف دخانیات آثار مخرب فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشت، آن را حرام اعلام کرده، بلکه بالاتر از حرام معمولی، در حکم جنگ با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اعلام نموده است. همچنین قابل ذکر است مخاطب این عبارت صرفا مومنین و متدینین نبودند. 📚درسنامه اقتصاد مقاومتی، نقش علماء در مقاوم سازی اقتصاد ایران، قرارداد رژی، ص151. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در تحقق شعار سال 🔰 سلسله نشست های تبیین شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم ✳️حجت الاسلام (دبیر جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی) ♨️با موضوع: نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در تحقق شعار سال 📆 یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ 📎پیوند به صفحه نشست مجازی: https://vc.ostanyazd.ir/b/c2m-nrg-bym-xj5 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. 💻 Farsi.Khamenei.ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
🏴🏴🏴 انالله وانا اليه راجعون ◼️روح بلند رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید آیت الله رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان انقلابی ایشان به ملکوت اعلی پیوست. («مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا») ☑️ @emh_ismc_ir •┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️💠| تصاویری کمتر دیده شده از سفر آیت الله رئیسی به روستای مرزی دور در سیستان و بلوچستان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💠فرایند تجربه اسلامی و نقش پایگاه های مردمی متشکل در تحقق اهداف نظریه اجتماعی اسلام| گسترش پایگاه های مردمی در عصر امام رضا(ع) 🔰ائمه (ع) در جامعه اسلامی بر اساس دو خط مشی اساسی و در درون دو دایره متداخل به فعالیت می پرداختند: 1️⃣ فعالیت در دایره گسترده امت اسلامی 2️⃣ فعالیت در دایره خاص مومنان صالح که دارای سطح بالایی از تعامل با اهل بیت (ع) بوده، به فلسفه نقش خاص اهل بیت (ع) در تئوری اسلام ایمان داشتند. این گروه تدریجا همان پایگاه های مردمی متشکل شیعی را سامان دادند که در شریعت، حکومت، سیاست، اقتصاد، اخلاق و سلوک مستقیما توسط امام نظارت می شد تا در کوران سختی ها پایدار بمانند و به سطحی برسند که نیاز اسلام را به بازوی عقیدتی و پیشاهنگی آگاه برای در اختیار گرفتن زمام حکومت اسلامی و سایر اهداف نظریه اجتماعی اسلام برطرف سازند. 🔹فعالیت امام رضا (ع) در سطح جامعه و امت اسلامی، همگان را از جمله حاکمان، زیردستان و پیروان اهل بیت (ع) که جامعه اسلامی را تشکیل می دادند، فرا می گرفت. اما فعالیت در زمینه تشکیل گروه شایسته به گونه ای دیگر بود. امام (ع) در طول زندگی خود هزاران برده آزاد کرد که همگی از جام معرفت او نوشیده و از رفتار او تاثیر پذیرفته بودند. از میان آزاد شدگان، صدها تن مربی دلسوخته و مصلح برآمد که وجود آنان سبب شد تا مردم با مشاهده حسی و عینی اخلاق اسلامی در شمار پیروان امام رضا در آیند. لذا در روزگار امام رضا (ع) پیروان ایشان فزونی گرفته، پایگاه های مردمی آن حضرت در بیشتر سرزمین های اسلامی گسترش یافت. 🌐 @eghtesad_mardomi
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
💠فرایند تجربه اسلامی و نقش پایگاه های مردمی متشکل در تحقق اهداف نظریه اجتماعی اسلام| گسترش پایگاه ها
✅ رسالت اسلام، پرورش انسان است و تجربه تاریخی صدر اسلام فرایند تربیت بود. این فرایند ترکیبی از سه عنصر ذیل بود که در درون تجربه اسلامی، با هم کنشی اجزاء پیشرفت می نمود: 1️⃣حاکمیت اسلامی (دولت اسلامی) : رهبری که در جایگاه مربی، زعامت جامعه اسلامی و تطبیق نظریه اسلامی بر اجرا را بر عهده داشت و از اسلام در برابر خطراتی که تهدیدش می کرد، پاسداری می نمود. 2️⃣ نظام متخذ از شریعت اسلامی که توسط جامعه اسلامی به عنوان روش تنظیم کننده روابط اجتماعی پذیرفته شده است. 3️⃣ امت اسلامی: وجود مجموعی مسلمانان که به خط رسالت و نبوت باور داشته، بین افرادش روابط و پیوندهای مشترک بر اساس مجموعه ای از افکار و مبانی وجود دارد. ◾️امت اسلامی که با پیامبر (ص) ارجمند زیستند والاترین نمونه از یک امت در سرتاسر تاریخ بشریت را شکل داده بود و تلالو ایشان در زمینه های روحی، فکری، روانی و در عرصه جهاد و از خود گذشتگی در راه عقیده خیره کننده بود. اما این ویژگیها پیامد آگاهی ژرف اندیشانه این امت در سویه های فکری و روانی زندگی نبود. چه آنکه پس از رسول الله (ص) که یک سوم عناصر تجربه اسلامی فرو ریخت، انحراف در راس تجربه اسلامی پدیدار گشت. این بدان معنا است که جاهلیت نیز در این هم کنشی، در سطح راهبرد تجربه اسلامی نقش ایفاء می کرد و از همین ناحیه کژی و انحراف شکل گرفت. 🔰 بر این اساس اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه اسلامی بر اساس دو خط مشی اساسی و در درون دو دایره متداخل به فعالیت می پرداختند که عبارتند از: 1️⃣ فعالیت در دایره گسترده امت؛ آنجا که ائمه (علیهم السلام) با عموم مردم در تعامل بوده و در این محدوده فرقی میان دوستان و مومنان به اهل بیت (ع) با سایر مسلمانان نبود. 2️⃣ فعالیت در دایره خاص مومنان صالح که دارای سطح بالایی از تعامل با اهل بیت (ع) بوده، به فلسفه نقش خاص اهل بیت (ع) در تئوری اسلام ایمان داشتند. این گروه تدریجا همان پایگاه های مردمی متشکل شیعی را سامان دادند که در شریعت، حکومت، سیاست، اقتصاد، اخلاق و سلوک مستقیما توسط امام نظارت می شد تا در کوران سختی ها پایدار بمانند و به سطحی برسند که نیاز اسلام را به بازوی عقیدتی و پیشاهنگی آگاه برطرف سازند. ◾️ ائمه (ع) دقیقا می دانستند اهداف کلانی که به دنبال آن هستند از جمله بدست گرفتن زمام حکومت اسلامی، دفاع از کیان اسلام و حفظ هویت امت اسلام، تنها با فعالیت های کلی و در دایره گسترده متحقق نخواهد شد بلکه لازم است شرائط بیداری دائم و تلنگرهای عاطفی پیوسته و عنصر رهبری در جامعه موجود باشد تا بیداری را استمرار بخشد. ◾️ لذا ملاحظه می کنیم با تلاش و برنامه ریزی مستقیم ایشان، کار گزینش، رشد و پیشرفت و از این طریق جداسازی دایره دوم از سایر جمعیت های موجود در میان دایره اول (امت اسلام) با هدف تشکیل گروه شایسته پایه ریزی شد. گروهی که می توانست در رهبری حرکت و حکومت اسلامی نقش مشارکتی داشته باشد و در کنش با سایر جریان های موجود در میان امت اسلامی، بر اساس این آرمان تعامل کند؛ تا جایی که این جریان در طول تاریخ اسلام به صورت یکی از اهرم های فشار در جهت تصحیح مسیر حکومت در آمد. 🔹بر همین اساس فعالیت امام رضا (علیه السلام) در سطح جامعه و امت اسلامی، همگان را از جمله حاکمان، زیردستان و پیروان اهل بیت (ع) که جامعه اسلامی را تشکیل می دادند، فرا می گرفت. اما فعالیت در زمینه تشکیل گروه شایسته به گونه ای دیگر بود. ایشان باید جماعتی را تدارک می دید که مذهب اهل بیت را به عنوان شیوه زندگی پذیرفته باشند تا آنان را در قالب جریان و الگویی دارای مسئولیت الهی پرورش دهد که عهده دار اصلاح اخلاق جامعه و زدودن انحراف حاکم بر جامعه باشند. 🔹امام رضا (ع) در طول زندگی خود هزاران برده آزاد کرد که همگی از جام معرفت او نوشیده و از رفتار او تاثیر پذیرفته بودند. روشن است که این تعداد انسان چه تاثیر شگرفی در تحول روند اخلاقی جامعه دارد، چرا که هر یک از این افراد، پس از پرورش یافتن در کانون امامت و اخلاق و دریافت آموزه های دینی و اخلاقی، خود را ساخته و به جریانی تبدیل شدند که همگی روشن ضمیر بوده و با اخلاص و روشن بینی در جامعه اسلامی و در میان امت به اصلاح جامعه می پرداختند. از میان آزاد شدگان، صدها تن مربی دلسوخته و مصلح برآمد که وجود آنان سبب شد تا مردم با مشاهده حسی و عینی اخلاق اسلامی در شمار پیروان امام رضا در آیند. لذا در روزگار امام رضا (ع) پیروان ایشان فزونی گرفته، پایگاه های مردمی آن حضرت در بیشتر سرزمین های اسلامی گسترش یافت. 📚امامان اهل بیت، مرزبانان حریم اسلام، شهید آیت الله سیدمحمد باقر صدر. پیشوایان هدایت، ج10، ثامن الائمه. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خادم جمهور حضور بین مردم وظیفه‌ای بود که برای خود تعریف کرده بود؛ خودش را خادم مردم می‌نامید و در آخر نیز از بین مردم و برای پیگیری مسائل مردم به شهادت رسید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💠 نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در راستای تحقق شعار سال| ماموریت ها و اقدامات کلان ✅ حجت الاسلام استاد (دبیر جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی) 🔰ماموریت‌های تشکل‌های مردم‌ بنیاد: 1️⃣ راهبری محتوایی با محوریت تشکل‌های علمی برای ارایه مبانی، نظریه، الگوها و شاخص‌های اقتصادمقاومتی، و ارایه طرح‌های عملیاتی مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتي؛ 2️⃣ راهبری آموزش،گفتمان‌سازی، فرهنگ سازی و مطالبه‌گری با محوریت تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی برای تغییر باورها و رفتارها در سه حوزه تولید، توزیع و مصرف؛ 3️⃣ راهبری عملیاتی و توانمند‌ سازی اقتصادی آحاد مردم با محوریت تشکل‌های عملیاتی در چارچوب طرح‌های عملیاتی مشارکت مردمی در اقتصاد مقاومتی؛ 📎متن کامل گزارش 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi