1_3997688726.mp3
3.75M
📖 ترتیل سریع جزء دهم قرآن کریم
🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی
❤️ #با_خدا_همکلام_شویم 👌
#ترتیل_سریع #ترتیل_جزء_دهم
#موسسه_کلامی_احیاء
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
💠نکات کلیدی جزء دهم
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت خدیجه (س) مظلومه و غريب است
🔸 حقايقی درباره حضرت خديجه (س) در بيانات رهبر معظم انقلاب
#حضرت_خدیجه(سلام الله علیها)
#معارف_اعتقادی👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
⚫️" النّبیّ اولی بالمومنین من انفسهم و ازواجه امّهاتهم... (احزاب / ۶)
◼️ حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین امّ المومنین در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.
◼️ این سعادت از بین همه زنان پیامبر اسلام(ص) نصیب وی گشته که یازده امام از نسلش از طریق حضرت فاطمه(س) به وجود بیاید.
◼️ پیامبر اکرم(ص) ثروت خدیجه را یکی از عوامل ایستادگی و استواری دین اسلام شمرده و به نظر بسیاری از مفسران، آیه شریفه "و وجدک عائلآ فاغنی" به نقش اقتصادی خدیجه(س) در پیشرفت نهضت جهانی اسلام اشاره دارد.
◼️ وی اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آورد و به فرموده امیرالمومنین(ع) یکی از سرور زنان عالم در اندیشه و دانش و منش مترقی است و کمال جویی و ستم ستیزی و آزادی خواهی از صفات بارز وی بوده است.
به روح بلندش صلوات می فرستیم.
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
از درد غربت داشت کوثر گریه میکرد
زهرا به روی قبر مادر گریه میکرد
خاک مزار مادرش را میگرفت و
با دست خود میریخت بر سر گریه میکرد
یاد گذشته یاد آینده برای
این مادر و دختر، پیمبر گریه میکرد
گرم تماشای عزاداری آنها
یک گوشه ای آرام حیدر گریه میکرد
تکرار شد این قِصه اما در دل شب
این بار زینب زار و مضطر گریه میکرد
بر روی قبر مخفی مادر به یاد
آن شعله ها و یاس پرپر گریه میکرد
وقتی که خون تازه از مسمار میریخت
انگار بر حال علی در گریه میکرد
دست خدا را دست بسته میکشیدند
زهرا به مظلومی شوهر گریه میکرد
صیادها با تازیانه حمله کردند
کوچه قفس بود و کبوتر گریه میکرد
یک روز هم زینب به زیر تازیانه
در قتلگه پیش برادر گریه میکرد
وقتی که طفلان بین آتش میدویدند
بر نیزه چشم آب آور گریه میکرد
رحلت حضرت خدیجه س تسلیت باد.
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
#مسابقه
#ماه_رمضان
#قرارگاه_محله_اسلامی
#میخوانمت
#شکوه_قرآن
💠 مسابقه قرآنی شماره دَه از جزء دهم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان
✅ نحوه ارسال پاسخ :
ارسال پاسخ صحیح به صورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۳۵۵
🔷 مهلت ارسال پاسخ :
ساعت ۲۴ امشب
🎁 به شرکت کنندگان در این مسابقه روزانه به قید قرعه کارت هدیه ۵۰۰.۰۰۰ ریالی اهدا می شود .
❓ جهت اطلاع بیشتر و دیدن نتایج مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید.
https://eitaa.com/ShamimVahi
🤝 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حر اسلامیه
#موسسه_فرهنگی_کلامی_احیاء
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
1_3868313459.mp3
4.07M
📖 ترتیل سریع جزء یازدهم قرآن کریم
🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی
❤️ #با_خدا_همکلام_شویم 👌
#ترتیل_سریع #ترتیل_جزء_یازدهم
#موسسه_کلامی_احیاء
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
#مسابقه
#ماه_رمضان
#قرارگاه_محله_اسلامی
#میخوانمت
#شکوه_قرآن
💠 مسابقه قرآنی شماره یازده از جزء یازدهم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان
✅ نحوه ارسال پاسخ :
ارسال پاسخ صحیح به صورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۳۵۵
🔷 مهلت ارسال پاسخ :
ساعت ۲۴ امشب
🎁 به شرکت کنندگان در این مسابقه روزانه به قید قرعه کارت هدیه ۵۰۰.۰۰۰ ریالی اهدا می شود .
❓ جهت اطلاع بیشتر و دیدن نتایج مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید.
https://eitaa.com/ShamimVahi
🤝 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حر اسلامیه
#موسسه_فرهنگی_کلامی_احیاء
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
🔰 چگونه فرزندان را به نمازخوان تشویق کنیم؟
1 مقید بودن والدین به نماز اول وقت
-2 عدم اجبار به نماز
-3 عدم تنبیه در نماز نخواندن
-4 ایجاد فضایی با طراوت و با نشاط
-5 زمان شناسی برای دعوت به نماز ( احساس می کنید بچه ها حال خوشی دارند وفراغت بال )
-6 عدم تشویق به نماز بعد از خوردن غذا ( سنگین شدن رغبت از نماز خواندن را می گیرد )
-7 عدم یکنواختی برای دعوت به نماز برای تمام سنین هرسنی برای دعوت اقتضای خود را دارد
-8 استفاده از کلمات زیبا وامید بخش
-9 معرفی جایگاه خدا و چگونگی نزدیک شدن به آن که مهمترین آنها نماز خواندن است .
-10 فراهم نمودن زمینه خواندن نماز با پوشیدن لباس های زیبا ، استفاده ازعطروبوی خوش و...
-11تقویت ارتباطات خود با فرزندان قبل از دعوت به نماز
-12ارتقاء اعتماد فرزندان نسبت به والدین
-13 شخصیت دادن به بچه ها واحترام گذاشتن به ایشان که تبدیل به رفتار متقابل خواهد شد
-14 معرفی الگوهایی که برای فرزندان مهم هستند و در نماز وانجام واجبات مقید می باشند
-15جابجایی مکان های نماز خواندن برای بیرون آمدن از تکرار
-16حضور در مکان هایی مانند مساجد که از پاکیزگی وطراوت برخوردار است
-17 هماهنگی با امام جماعت ودیگر اهالی مسجد برای جذب بچه ها با رفتار وگفتار مناسب
-18تهیه جانماز ومهر وعطر خاص فرزندان
-19 عدم حضوردر محل هایی که خواندن نماز طولانی باشد
-20 انتخاب محل هایی برای نماز جماعت در کنار برنامه های سرگرم کننده (شهربازی ها ، پارک ها)
-21 مقید کردن اقوام نزدیک به نماز خواندن اول وقت در میهمانی ها
-22تشویق بابت نماز خواندن وشرکت در نماز جماعت بواسطه افراد دیگر ، مثل امام جماعت ، اقوام نزدیک و ....
-23درگیر نمودن بچه ها در کارهای مرتبط با نماز ) اذان گفتن ، تکبیر گفتن ، دعای بین نماز و ...
24عدم تکرار تذکر به نماز خواندن
-25 تشویق به نماز به میزان مساوی توسط پدر ومادر
-26 عدم سرزنش در حضور دیگران برای نخواندن نماز و یا تنبلی در خصوص آن
-27 تهیه هدایای مناسب ومورد علاقه و اهدا در حضور دیگران
-28 استفاده از فرصت هایی همچون مسافرت ها ، حین تفریح های سالم وجذاب برای دعوت به نماز
-29 مشخص نمودن جایی مناسب وجذاب در خانه برای نماز خواندن با استفاده از سجاده های زیبا
-30 عدم تعیین مبلغ وهدیه قبل از هرنماز برای تشویق
-31 قرائت داستان های زیبا ومناسب ومرتبط با نماز وخدا وبهشت
-32 فراهم نمودن برپایی نماز خانوادگی در خانه در کنار هم
-33عضویت در کانال ها وگروه های مذهبی ومشوق به واجبات خصوصا نماز در فضای مجازی و استفاده از کلیپ های اثرگذار در آن
-34 قرائت نماز شمرده وآرام وکمی بلند در زمان حضور فرزند در کنار پدر ومادر جهت یادگیری غیرمستقیم
-35 تشویق اولیاء ومسئولین مدرسه وخصوصا معلم فرزند به تشویق به نماز خواندن در کلاس و حتی همراهی آنان با دانش آموزان در نماز خانه برای نمازخواندن به جماعت
-36 آموزش نماز ویا وضو گرفتن با استفاده از تصاویر وبهتر با داستان سرایی
-37نشان دادن عظمت نمازهای جماعت بزرگ وتوضیح برای حکمت ونتیجه ای که دارد
-38استفاده از کیف ولوازم التحریری که دارای تصاویرزیبا ومتنوع با موضوع نماز باشد
-39 استفاده از عروسک های مورد عالقه بچه ها در آموزش نماز
-40 جلوگیری از هرگونه افراط وتفریط در خواندن نماز فرزندان
#معارف_اعتقادی👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎊عید نوروز مبارک
🔸به پویش ملی «زندگی با آیهها» خوش آمدید
🔹همراه با روزانه هدایای نفیس مانند:
کمک هزینه:
سفرحج عمره،کربلا،مشهد و هزاران هدیه دیگر
🔹برای شرکت عدد ۵ را به شماره ۳۰۰۰۱۵۵۴ ارسال فرمایید.
🏆مهلت تا عید سعید فطر
#مروج_قرآن_باشیم
#زندگی_با_آیه_ها
#رسانه_باشیم
#نشرحداکثری
#همدان
••••••••••☫•••••••••
@nehzat_eslami_ham
@resanestan_hamadan
1_3692274061.mp3
4.01M
📖 ترتیل سریع جزء دوازدهم قرآن کریم
🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی
❤️ #با_خدا_همکلام_شویم 👌
#ترتیل_سریع #ترتیل_جزء_دوازدهم
#موسسه_کلامی_احیاء
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
#مسابقه
#ماه_رمضان
#قرارگاه_محله_اسلامی
#میخوانمت
#شکوه_قرآن
💠 مسابقه قرآنی شماره دوازده از جزء دوازدهم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان
✅ نحوه ارسال پاسخ :
ارسال پاسخ صحیح به صورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۳۵۵
🔷 مهلت ارسال پاسخ :
ساعت ۲۴ امشب
🎁 به شرکت کنندگان در این مسابقه روزانه به قید قرعه کارت هدیه ۵۰۰.۰۰۰ ریالی اهدا می شود .
❓ جهت اطلاع بیشتر و دیدن نتایج مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید.
https://eitaa.com/ShamimVahi
🤝 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حر اسلامیه
#موسسه_فرهنگی_کلامی_احیاء
#معارف_اعتقادی👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فرصت ثبتنام دانشجویان برای حضور در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب
دانشجویان می توانند با ثبتنام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهمترین نکتهای را که با ایشان در میان میگذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.
دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
سلام .طاعات قبول .چرا در چند سوره قرآن ماجرای حضرت موسی تکرار شده.بیشترش هم به یک چیز اشاره داره.ممنون
👇👇👇
با سلام و تبریک خدمت شما پرسش گر محترم
🌿🌿🌿
#پاسخگو_220
✍قرآن برای آسان شدن فهم معارف سنگین، از مثل و قصه استفاده کرده است؛ و قصههای حقیقی را به صورت گزینشی، و با بهترین شیوهها، با هدف اصلی درس و عبرت گیری، بیان کرده است؛ و هر قصهای را که درس و عبرت بیشتری دارد، تکرار کرده است؛ از این رو قصههای حضرت موسی ـ علیه السلام ـ بیشتر تکرار شده است. و اینجا فقط به سه موضوع کلی آنها اشاره میشود:
📌1 ـ موسی ـ علیه السلام ـ و فرعون: آن دو در طرف نقیض همدیگر بودند؛ یکی حق محض، و دیگری باطل محض بود؛ موسی ـ علیه السلام ـ دارای مقام « کلیم اللهی»، امّا فرعون در نهایت کفر بود و « انا ربکم الاعلی» را سر میداد؛ در حالی که کفار عصر سایر پیامبران، در گردن کشی، مثل او نبودند.ولی پیروزی نهایی از آن موسی ـ علیه السلام ـ شد؛ که تکرار آن درس صبر برای مؤمنان، و عبرت برای کافران است.
دقت در هر بخش از قصههای قرآن نشان میدهد، در هر مورد دارای حکمت و فلسفه جدیدی است که در حقیقت تکرار نشده و در صدد بیان مطلب جدید خواهد بود
📌2 - بنی اسراییل : به اعتقاد علامه طباطبائی (رحمه الله علیه) ، ویژگی بنی اسراییل ، دشمنی، لجبازی، مادی گرایی، و حس گرایی بوده است؛ و این خصیصه درد کفار زمان پیامبر (ص) و جوامع امروزی است؛ و قرآن قصههای آنها را تکرار کرده است، تا مردم عبرت گیرند و دچار این نوع بدبختی نشوند.
📌3 ـ سامری: داستان ساختن گوساله طلایی، توسط سامری منافق، و پرستش آن توسط بنی اسرائیل، و بی اعتنایی آنان به منع هارون ـ علیه السلام ـ ( وصی حضرت موسی ـ علیه السلام ـ) در چهار سوره تکرار شده است.تا شاید مسلمانان بیدار شوند و گرفتار فتنه منافقان نشوند؛ امّا افسوس که آنان با سوء استفاده از بی تفاوتی مسلمانان، فتنه سقیفه را بپا کردند؛ تا اینکه علی ـ علیه السلام ـ سخن هارون ـ علیه السلام ـ به موسی ـ علیه السلام ـ را خطاب به پیامبر ادا کرد: «یا ابن ام ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی فالا شمت بی الاعداء »،« فرزند مادرم! این گروه مرا در فشار گذاردند، و ناتوان کردند، و نزدیک بود مرا بکشند، پس کاری نکن که دشمن مرا شماتت کند.» و شاید انتخاب این آیه اشارهای به شباهت فتنه سقیفه با فتنه سامری باشد.
🌿🌿🌿
در پناه قرآن موفق باشید
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b