کانال عشاق الحسین_۲۰۲۳_۰۹_۰۶_۰۸_۱۰_۰۹_۰۹۷.mp3
9.25M
فایل صوتی زیارت _ اربعین
حاج مهدی سماواتی
🔻حجاب در قرآن🔻
✍ بعضیها میگن چادر پوشیدن، و مقنعه و روسری سر کردن، کجای قرآن اومده⁉️
اگر آیهی قرآن باشه ما قبول میکنیم.
یادت باشه قول دادیها!!!
👇️👇️👇
سوره احزاب، آیه ۵۹
🕋 یٰا أَیُّهَا النَّبِیُّ، قُلْ لِأَزْوٰاجِکَ وَ بَنٰاتِکَ وَ نِسٰاءِ الْمُؤْمِنِینَ، یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ، ذٰلِکَ أَدْنیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلاٰ یُؤْذَیْنَ.
ای پیامبر! به همسران و دخترانت، و زنانِ مؤمنان بگو: «چادرهای بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسبتر است، تا به عفّت و پاکدامنی شناخته شوند، و مورد آزار قرار نگیرند».
⁉️ میدونی «جَلابیب» یعنی چی؟
«جَلابیب» جمع «جَلباب»، به معنای پارچهی بلندی است، که تمامِ بدن و سر و گردن رو میپوشونه، که میشه همون چادر.
خوب! چادر پوشیدن که تو قرآن اومده بود.
حالا مقنعه و روسری و شال چی؟؟
👇️👇️👇️
سوره نور، آیه ۳۱
🕋 قُلْ لِلْمُؤْمِنٰاتِ... وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلیٰ جُیُوبِهِنَّ، وَ لَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ.
ای پیامبر! به زنان مؤمن بگو... روسریها و مقنعههای خود را بر سینهی خود افکنند، تا گردن و سینهی آنها پوشانده شود، و زینتِ خود را آشکار نکنند.
«خُمُر» جمع «خِمار» به معنی روسری و مقنعه است.
و «جُیوب» جمع «جَیب» به معنی گردن و سینه است.
... قرآن میگه باید روسری و شالِت رو، طوری رو سینهات بندازی، که سر و گردن و سینهات رو بپوشونه، و زینتهای زیرش، مثل گردنبند و گوشواره و لباس و... هم معلوم نشه.
خوب خواهرِ گرامیام، پس تو قرآن هم چادر بود، هم روسری... در کتب حدیثی هم روایات زیادی در اینخصوص موجوده.. مهم عهدتان در این روز اربعین است که با سیدالشهدا معاهده و معامله کنیم و بگوییم حسین جان این همه سختی کشیدی در راه دین خدا، من هم بهش عمل میکنم تا شرمندت نشم و منو در حد خودم یه پیرو کوچک حسابم کنی و ببینی که در مسیر توام.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت سوزناک یکی از زوار اربعینی از شهید محسن زیارتی در بین راه نجف کربلا
◾شهدا هدایت گر هستند | #اربعین
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
✳️ سفر اربعین و مساله رنج
✍️ محمد جعفری
یکی از مهمترین دغدغه های انسان معاصر، مساله رنج آدمی در زندگی مدرن است. دنیای جدید با رشد ابزار و تکنولوژی، گرچه رنجهای عینی ( objective) و جسمی انسان را کاهش داد اما در درمان رنجهای درونی (subjective)، روحی و روانی نه تنها توفیقی نیافت بلکه روز به روز بر استرس، اضطراب، افسردگی و تنهایی انسان افزود.
در این میان روان شناسان مدرن، تلخی ها و سختی های زندگی و حوادث تراژیک را لازمه زندگی دانسته و بدون آن که توجیهی برای آن بیابند، صرفا تلاش کردند که با تکنیکهای ذهنی و روانی، این واقعیت و وجه تراژیک زندگی را برای او قابل تحمل کرده و تاب آوری او را بالا ببرند.
این نگاه، رنجها را به دو دسته " رنج از" و " رنج برای" تقسیم می کند. "رنج برای"، رنجی است که انسانها برای رسیدن به هدف والاتر تحمل می کنند و "رنج از"، رنجهای عمدتا ناخواستهای است مانند بیماری ها و اتفاقات ناگواری که زندگی انسان را با اختلال مواجه می کند. آنها "رنج از" را منفی و "رنج برای "، را مثبت جلوه می دهند و راه گریزی از" رنج از" نمی ببینند.
اما در نگاه دینی و جهان بینی الهی، اساسا چیزی به نام" رنج از" وجود ندارد و همه رنجها از نوع، " رنج برای" است که یا خود انسان و یا خداوند منان برای رشد و تعالی انسان برای او رقم زده است.
" رنج برای" در معنویت دینی و نگرش آفرینی برای انسان متدین، نقشی اساسی دارد و سفر اربعین یکی از مصادیق بارز و خاص آن است. این سفر با توجه به مشکلاتی بسیارش مانند تراکم جمعیت و شلوغی و بی خوابی و تحمل گرما و سرما و...، حقیقتا آسوده و ساده نیست و هر کسی که یک بار به آن طریق رفته باشد، بدین واقعیت اذعان می کند.
اما احدی از زائران اربعینی را نمی یابید که بعد از سفر، از تحمل این شدائد خود خواسته، پشیمان باشد بلکه جز با خاطر و خاطراتی زیبا و قلبی مالامال از آرامش، توشه ای از این سفر به منزل نمی رساند.
انسان مدرن لذت گرا و سوداگر، هیچ درکی از این امر ندارد چرا که شاکله شناختی و ذهنی او، زاویه دید او را نسبت به این امر، کور کرده است.
آری اربعین سفری آمیخته به "رنج برای رسیدن به حسین بن علی" است. او که خود "رنجی غیر قابل تصور برای رسیدن به معشوق حقیقی" کشید که بشریت در تحلیل آن درمانده است.
آری سید الشهدا ذوب در عشق زیبای مطلق شد و رنجها را همه زیبا دید و عاشقان او هم ذوب در او گشته و درکی نسبت به رنج این سفر نداشته و لذا منتظر اربعین های بعدند تا دوباره و چندباره این رنج، و لذت بی پایان و مانا و پایای نهفته در آن را، با تمام وجود، بچشند.
گوارای وجودشان!
#سفر_اربعین #معنای_زندگی #مساله_رنج
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذهن آدم چطوری میتونه این رفتارها رو قبول کنه😢😢😭😭
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍ امام صادق عليه السلام: آسمان چهل روز بر حسين عليه السلام، خون گريه كرد
📚مناقب آل أبى طالب جلد3 صفحه212
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از 🌺امام رضا (علیه السلام)🌺
. 🔻 مشهد مقدس 🔻
🔸اقامت آخر صفر🔸
#اسکان
#رایگان
اسکان رایگان زائرین آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
در حسینیه ها و مساجد
در دهه پایانی ماه صفر
🔹(6 تا ۱6 شهریور)🔹
در مشهد مقدس
هماهنگی و ثبت نام 👇
از سایت هم محله ی امام رضا علیه السلام به آدرس
https://zaer2.masjedona.ir/fes/?
اقدام نمایید
یا جهت دریافت توضیحات
و ثبت نام تلفنی
از ساعت 8 تا 18
با شماره
05132012040
داخلی 2
تماس بگیرید
یا از
پیام رسان ایتا
@M_Karimi_Danesh
#همه_خادم_الرضاییم
کانال امام رضا علیه السلام 👇
@emam_mehraban_101
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍امام رضا علیه السلام: کسی که دنیا را برای دین یا دین خود را برای دنیا ترک کند از ما نیست.
📚بحارالانوار. ج ۷۸. ص ۳۴۶
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 #يک_دقيقه_مطالعه
📎 یکی از موارد اختلاف میان مسلمانان و وهابیان، بحث توسل است. وهابیان توسل به انبیا و صالحان را شرک میدانند و معتقدند که هرکس برای شفای بیماری یا ادای و قرض و... به صالحین متوسل شود، مشرک است.
ابن تیمیه حرانی، بنیانگذار فکری وهابیت مینویسد: «هرکس کنار قبر پیامبر یا یکی از افراد صالح بیاید و از آنان بخواهد که بیماری او را شفا دهد و یا قرض او را ادا کند، مشرک است.»
📓 درسنامه انتقادی آشنایی با وهابیت
#وهابیت
#توسل_انبیاء_صالحان
#شرک
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
✍️آیا مشکلات اعتقادی و رفتاری در تصوف وجود دارد؟
#صوفیه
#تصوف
#کتاب_خرقه_های_وارونه
#مشکلات_اعتقادی_رفتاری
#انحراف_فرقه_های_صوفیه
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹چگونه غرب خدا را از دست داد؟
۸ صفر ۱۴۴۶
#استاد_خسروپناه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیبایی مطلق🥺😍
عشق بی پایان...
باید رفت...
باید دید...
شنیدن کی بُوَد مانند دیدن.... 🥺🥺
🍃🌹🍃
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍امام علی علیه السلام: قلب نوجوان، در حقيقت چونان زمينى باير است كه هرچه در آن افكنده شود مى پذيرد
📚 تحف العقول ص70
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
توئیت عالی #مهدی_ترابی درباره ۵ ستاره المپیاد نجوم ایران و در هم نابود کردن شبهه مشهور علیه حجاب 👏👏👏
┄┅══✧❁🇮🇷❁✧══┅┄
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔴تعطیلی تبهکاران
➖مختصری درباره روز شنبه و تصمیم مجلس علیه استقلال ملت انقلابی و تقویت پدیده شوم گلوبالیسم(جهانیسازی یا جهانگرایی)
▪️شنبه روز مقدس یهود بوده و برای این قوم لجوج روز پایانی هفته و تعطیل است.
▪️یهود این روز را پایان خلقت دانسته و به شکلی خرافی معتقد است خداوند العیاذ بالله در این روز در اثر خستگی از کار خلقت، به استراحت پرداخته است.
➖یهود در تعالیم خودش دستور صریح بر تعطیل روز شنبه دارد.
➖اعتقاد به تعطیلی این روز در میان یهودیان به شکلی متعصبانه وجود دارد که نشان از ادامه مخالفت با آموزههای الهیست.
▪️از نظر مسیحیت سنتی هم شنبه روز تعطیل بوده و رنگ نمادین آن سیاه است.
(در عهدعتیق (پیدایش، لاویان، خروج، اعمال رسولان) و عهد جدید (لوقا و مرقس) این موضوعات بیان شده است)
▪️اما در فرهنگ اسلامی روز شنبه روز نخست کاری در هفته و روز شروع کار و فعالیت است.
➖در قرآن چندین بار به داستان اصحاب سبت(شنبه) و نافرمانی یهود در این روز پرداخته شده است.
➖روزی که تبهکاران یهود به خاطر نافرمانی عذاب شدند.
➖بنابر متن مقدس قرآن کریم، اصحاب سبت(اصحاب شنبه) یعنی اهل نافرمانی از دستور خداوند که معذب و مسخ شدند.
➖و اساسا نگاه ما مسلمانها به شنبه مقابل نگاه یهود به شنبه است.
اخیرا مجلس می خواهد شنبه را مانند یهود تعطیل کند.
💠چند آیه کریمه از قرآن درباره تبهکاران یهود و اصحاب سبت:
➖وَ لَقَدْ عَلِمْتُمُ الَّذینَ اعْتَدَوْا مِنْكُمْ فِی السَّبْتِ فَقُلْنا لَهُمْ كُونُوا قِرَدَةً خاسِئینَ
➖یا أَیُّهَا الَّذینَ أُوتُوا الْكِتابَ آمِنُوا بِما نَزَّلْنا مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوهاً فَنَرُدَّها عَلى أَدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ كَما لَعَنَّا أَصْحابَ السَّبْتِ وَ كانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولاً
➖وَ قُلْنا لَهُمْ لا تَعْدُوا فِی السَّبْتِ وَ أَخَذْنا مِنْهُمْ میثاقاً غَلیظاً
➖وَ سْئَلْهُمْ عَنِ الْقَرْیَةِ الَّتىِ كَانَتْ حَاضِرَةَ الْبَحْرِ إِذْ یَعْدُونَ فىِ السَّبْتِ إِذْ تَأْتِیهِمْ حِیتَانُهُمْ یَوْمَ سَبْتِهِمْ شُرَّعًا وَ یَوْمَ لَا یَسْبِتُونَ لَا تَأْتِیهِمْ كَذَالِكَ نَبْلُوهُم بِمَا كَانُواْ یَفْسُقُونَ
▪️کسانی که اهل تحقیق در حوزه فرهنگ هستند و با نگرشها و روندها و فرآیندهای تغییر فرهنگی از سوی صهیونیسم آشنا هستند و پروسه چندفرهنگی سازی در ملت ها و حرکت به سمت جهانیسازی را می فهمند، متوجه هستند این تصمیمات چه ضرباتی به استقلال و هویت یک ملت وارد می کنند و خسارتهایی در پی دارند.
#تعطیلی_تبهکاران
#تعطیلی_شنبه
#گلوبالیسم
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⚡️ آیا همه اهل سنت نزد علمای شیعه، وهابی، ناصبی و نجس هستند؟
✍ به قلم: مهدی فرمانیان
🔹 چندی پیش فردی به نام شیخ امیر قریشی به زبان عربی، کلیپی در فضای مجازی پخش کرد و بیان داشت: «هر سنی، وهابی است. هر سنی، ناصبی و نجس است و ...» و عباراتی را به کار برد که باعث ناراحتی اهل سنت شد و برخی درخواست داشتند تا دیدگاه فقهاء و علمای شیعه را در این زمینه بدون روتوش بدانند. در ادامه نکاتی تقدیم می شود:
1⃣ این کلیپ نشان می دهد شیخ امیر قریشی اطلاع دقیق و درستی از مذاهب و جریان های فکری اهل سنت ندارد. از نظر علم ملل و نحل هر مسلمانی در سه دسته مذاهب فقهی، کلامی و صوفی تقسیم می شود که در کتاب درآمدی بر فرق تشیع و درآمدی بر فرق تسنن بیان کرده ایم.
2⃣ بزرگان و فقهای شیعه می دانند اهل سنت از نظر کلامی به سه دسته اشاعره، ماتریدیه و اهل حدیث تقسیم می گردند و وهابیت یک گروه کوچکی است که اشاعره و ماتریدیه و صوفیان، وهابیان را قبول ندارند. اینکه فردی بگوید هر سنی، وهابی است نشان از بی اطلاعی ایشان از اهل سنت است. بیش از یک میلیارد سنی، مخالف وهابیت اند. اینرا مکررا در کلاس های درس خود در حوزه علمیه قم و مشهد بیان کرده ام.
3⃣ ناصبی در فقه شیعه به فردی اطلاق می شود که بغض اهل بیت را داشته باشد و علمای شیعه می دانند که اکنون به ندرت ناصبی در جهان اسلام پیدا می شود. زیرا امروزه اهل سنت محب اهل بیت بوده و این محبت در صوفیان بسیار زیاد و در دیگر مذاهب اهل سنت زیاد است. اینکه فردی بگوید همه اهل سنت ناصبی هستند نشان از عدم اطلاع ایشان از مبانی شیعه است. در فقه شیعه در کتاب طهارت، ذیل بحث از کافر، به موضوع ناصبی پرداخته شده است.
4⃣ فقهای شیعه، اهل سنت را مسلمان دانسته و تمام احکام اسلام را بر اهل سنت بار می کنند. لذا سخنان شیخ امیر قریشی در این کلیپ نظر شخصی خودش است که با مبانی فقه شیعه هم سازگار نیست. جواز ازدواج با اهل سنت، جواز خرید و فروش، جواز دفن در قبرستان، اطاعت از حاکم اهل سنت و صدها مساله دیگر که در فقه شیعه آمده است نشان از این است که در فقه شیعه، خون و مال و عرض و ناموس اهل سنت محترم است. حتی مقام معظم رهبری غیبت اهل سنت را هم جایز نمی دانند. اینکه شیعه و اهل سنت بیش از هزار و چهارصد سال است در کنار هم زندگی کرده اند، نشان از این است که هر دو گروه، گروه دیگر را مسلمان و پاک می دانند.
5⃣ در هر مذهبی عده ای افراط کرده و سخنانی می گویند که باعث تفرقه و اختلاف میان مذاهب شده و حال آن که تعداد این افراد کم است، اما چون حرف های خلاف مبانی مذهب می زنند، بسیار دیده می شود. باید میان فتاوای فقهی و حرف های خطابی و منبری فرق گذاشت.
6⃣ در این زمینه محققان را به چند کتاب ارجاع می دهم. این کتابها بدون روتوش مواضع علماء و فقهای شیعه را بیان کرده و نشان داده اند که اکثر قریب به اتفاق شیعه قائل به اسلام اهل سنت هستند:
📚 یک: کتاب تکفیر مخالف از منظر علمای امامیه که دکتر محمد انصاری تالیف کرده و دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر کرده است. در این کتاب نشان داده که همه علمای شیعه، نظر صاحب حدائق را مردود دانسته و اسلام اهل سنت را ثابت کرده اند.
📚 دو: کتاب تکفیر در ترازوی فقه شیعه، تالیف دکتر نسرین میانجی، چاپ نشر ادیان. این کتاب با بیان ضوابط تکفیر از دیدگاه فقه شیعه، تمامی اظهار کنندگان به شهادتین را مسلمان می داند.
📚 سه: کتاب تکفیر در شیعه، تهمت یا حقیقت، تالیف محمدعلی جابری، انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره). این کتاب اثبات کرده عالمان شیعه، به پیروی از اهل بیت (ع)، همواره به اسلام اهل سنت فتوا داده و هیچگاه به نجاست و جواز لعنشان حکم نکرده اند.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍امام حسین (علیهالسلام) از پیامبر خدا (صلوات الله علیه) نقل نمودند: «مؤمن، مؤمن نیست و ایمان را به کمال نمی رساند، مگر آن که سه ویژگی داشته باشد: برگرفتن دانش؛ شکیبایی بر مصیبت ها؛ و میانه روی در طلب روزی.
سه ویژگی هم در منافق است: چون سخن گوید، دروغ میگوید؛چون وعده دهد، وفا نمی کند؛ و چون امانتی قبول کند، خیانت میورزد».
📚الفردوس: ج ۵ ص ۱۷۰ ح ۷۸۵۴
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b