eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2هزار ویدیو
478 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش: پنجره فولاد در حرم امام رضا(ع) ، چرا تا این حد مورد احترام است و آیا روایتی و یا سندی در مورد آن وجود دارد؟ آیا بدعت نیست؟ 🌺پاسخ: نظر به این‌که چنین پنجره‌ای اساساً در دوران امامان(ع) وجود نداشت؛ لذا روایت یا توصیه‌ای از آنان در مورد «پنجره فولاد» وجود ندارد. اما چون در بازسازی حرم در دوران صفویه، این پنجره، به‌ گونه‌ای بنا شد که از داخل حیاط حرم، مردم می‌توانستند مرقد آن‌حضرت را مشاهده کنند، این باعث شد که به نوعی بدان تبرک جویند و این تبرک در طول زمان ادامه یافت. در این راستا توجه به دو نکته لازم به نظر می‌رسد. الف. این‌‌گونه امور بدعت نیستند؛ زیرا در تعریف بدعت گفته شده؛ «ادخال ما لیس من الدین فی الدین»؛ یعنی نسبت دادن چیزی به دین، در حالی‌که در واقع جزو دین و شریعت نیست و با هیچ‌یک از قوانین و مقررات اسلام هماهنگی و سازگاری نداشته باشد؛ لذا با توجه به این‌‌که ما تبرک به این پنجره را از شرایع و بخشی از دین نمی‌دانیم، پس بدعت به آن اطلاق نمی‌شود. ب. باید توجه داشت که کسی به پنجره فولاد و مانند آن توسل نمی‌جوید، امّا با توجه به این‌که این پنجره به ضریح امام(ع) و خود آن‌‌حضرت مرتبط است؛ لذا ارادت‌مندان به آن‌‌حضرت به آن تبرّک می‌جویند، همان‌گونه که حضرت یعقوب پیامبر(ع) با تبرّک جستن به پیراهن حضرت یوسف(ع)، چشمان نابینایشان، شفا یافته و بینا شد. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
5.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نقد نظریات پیدایش و منشآ تشیع(۱) 🔈 حجت الاسلام استاد الوندی پژوهشگر معارف اعتقادی👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
صدا ۰۳۱.m4a
2.53M
💠 افضلیت امام علی(ع) در روایات نبوی(۲) 🔊حجت الاسلام علینقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عید قربان و عید عبودت محبوب با نماز و نیاز به درگاه بی نیازش،با عبادت و ذکر و دعایش با قربانى و صدقات و احسانش بستر و جویباری است براى جارى ساختن مفهوم زلال عبودیت و اتصال به دریای بندگی معبود این عید خجسته بندگی بر شما مبارک 🌺🌹🌸🌹 🌷🌹🌸
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟 تحلیل رهبرانقلاب از ماجرای قربانی کردن حضرت اسماعیل 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
☑️ قربانی در سنت زرتشتی و ایران باستانی هر سال به عید قربان که می‌رسیم عده‌ای می‌گویند: «شما مسلمانان چرا خون حیوانات را می‌ریزید؟ چرا قربانی می‌کنید؟ ما آریایی‌ها در دوران باستان به جای کشتن حیوانات، درخت می‌کاشتیم!» در پاسخ باید بگوییم: ۱. ما مسلمانان در عید اضحی (عید قربان) برای زنده نگه داشتن راه ابراهیم (ع) که پدر موحدین همه عالم است، و به شکرانه سرفرازی او در امتحان الهی، گوسفند قربانی می‌کنیم و گوشت آن را به فقرا و نیازمندان می‌دهیم، این یعنی انسانیت. ۲. کسانی که مدعی هستند نباید خون حیوانات را ریخت، آیا خودشان تابحال گوشت نخوردند؟ همبرگر و سوسیس چه؟! ای کاش برخی افراد قبل از اینکه حرفی بزنند یک نگاهی به خودشان بیاندازند. ۳. ما مسلمانان درخت هم می‌کاریم، منتها همین آریایی‌های روشنفکرنما، در کریسمس، به تقلید از اروپایی‌ها، درخت‌ها را قطع می‌کنند و به آن لامپ آویزان می‌کنند. ۴. قربانی کردن گوسفند،بز، اسب و گاو در فرهنگ هخامنشی و ایضاً در سنت زرتشتی همواره وجود داشته، آنان خیلی خیلی بیشتر از مسلمانان حیوانات را قربانی می‌کردند (حتی در مواردی مرسوم بوده که حیوان را قبل از قربانی شکنجه می‌کردند). برای مشاهده کامل اسناد نگاه کنید به: https://b2n.ir/d62114 لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d اینستاگرام 👇🌷 https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا