eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ما عرب ایرانی هستیم؛ وطنمون رو نمی‌فروشیم! 🔻سخنان با عشق یکی از اهالی هویزه که با تمام انتقادات و با مطالبه گری ها، به کوری چشم وهابیت ملعون محبت امیرالمومنین علی علیه‌السلام را کنار نمیگذارد. پ ن1: ما خوزستانی‌ها مشکلات داریم و پیگیر رفع آن هم هستیم و فریاد هم میزنیم ولی به وهابی ها اجازه نمیدهیم از آب گل آلود، ماهی خودشان را بگیرند و دنبال افکار تجزیه طلبانه خود باشند. پ ن2: مشکلات خوزستان ناشی از سوء مدیریت و بی تدبیری مدیران دولتی و استانی است. ان شاءالله که با بر سر کار آمدن مدیران جدید با تفکر جهادی، قدم در راه حل مشکلات مردم خوزستان که، دِین خود را به ایران ادا کرده اند بردارند. ‌ ‌‌پ ن3: اگر میخواهید با نفوذ وهابیت در خوزستان مبارزه کنید بهترین را این است که به وضعیت معیشتی آنها رسیدگی کنید و مشکلات آنها را برطرف کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@onlineQomقم‌آنلاین‌ولادت.mp3
7.45M
🛑🎙مولودی میلاد امام هادی علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شناخت شناسنامه ای علیه السلام ✅ نام: علی علیه السلام ✅ نام پدر: امام جواد علیه السلام ✅ نام مادر: سمانه، عارفه ✅ کنیه: ابوالحسن سوم ✅ لقب: هادی، نقی ✅شهرت: عسکری (به جهت حصر در منطقه نظامی) ✅ مقام امامت: دهمین امام ✅ مقام عصمت: دوازدهمین معصوم 🌸 روز و ماه تولد: ۱۵ ذیحجه 🌸 سال تولد: ۲۱۲ هجری قمری 🌸 آغاز سال امامت: ۲۲۰ هجری قمری ✅ آغاز سن امامت: حدود ۸ سالگی ✅ مدت امامت: ۳۳ سال ✅مدت عمر: ۴۱ سال ✅فرزندان: ۴ پسر (امام حسن عسکری علیه السلام) و یک دختر ✅هجرت اجباری: از مدینه به سامرا ✅خلفای غاصب معاصر: متوکل، معتز ☑️روز و ماه شهادت: سوم رجب ☑️سال شهادت: ۲۵۴ هجری قمری ☑️محل شهادت: سامرا ✔️قاتل: معتز خلیفه ملعون عباسی ✅مرقد مطهر: سامرا، عراق ✅زیارات معروف ایشان: زیارت جامعه کبیره؛ زیارت غدیر... ✅اقدامات برجسته: هدایت امت اسلام، اهتمام بر حفظ و نشر احکام و معارف اسلامی، شناساندن مکتب جعفری، تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر، مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر (که باعث احضار به سامرا و حصر در منطقه نظامی شد). به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ✍️ پاسخ: ✅ سوختن در آتش و دیگر عذاب‏های ذکر شده در نصوص دینی واقعی است، و بر جسم و جان هر دو وارد می شود. 📌از آموزه‌های وَحْیانی بر می‌آید که آتش جهنم بر خلاف آتش دنیا نه تنها تن و بدن بلکه جان و تن را با هم می‌سوزاند. 📌قرآن کریم در این باره می‌فرماید: "تو چه می‌دانی حطمه چیست! آتش برافروخته الهی است! آتشی که از دل‌ها سر می‌زند. این آتش بر آنها به صورت در بسته است در ستون‌های کشیده و طولانی"(۱). در تفسیرآیه آمده: 📌این آتش بر خلاف تمام آتش‌های دنیا (که نخست پوست را می‌سوزاند و سپس به داخل نفوذ می‌کند) اوّل بر دل شراره می‌زند و درون را می‌سوزاند! نخست قلب و بعد مغز و استخوان را و سپس به خارج سرایت می‌کند.(۱) 📌بین سوزش عذاب آخرت و دنیا از چند جهت تفاوت هست: ◀️۱ـ از آتش دنیا فقط بدن می‌سوزد، ولی آتش آخرت روح و دل را هم می‌سوزاند. ◀️۲ـ آتش دنیا خالص نیست و تا با اکسیژن ترکیب نشود نمی‌سوزد، ولی آتش آخرت خالص است و جز درد چیز دیگری نیست. ◀️۳ـ در دنیا ادراکات ضعیف است، ولی در آخرت همه چیز به کمال نهایی خود رسیده و ادراک آدمی قوی است، از همین رو سوزش فوق‌العاده‌ای احساس می‌کند، همان گونه که لذت از نعمت‌های بهشت قابل مقایسه با دنیا نیست. ◀️۴ـ در دنیا پس از رسیدن سوزش به استخوان، احساس سوزش کم می‌شود، ولی در جهنم، خداوند دوباره گوشت تازه می‌رویاند و از کاهش عذاب جلوگیری می‌کند. پی‌نوشت‌ها: ۱. همزه (۱۰۴) آیه ۶ ـ ۹. ۲. تفسیر نمونه، ج ۲۷، ص ۳۱۶، نشر دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۷۹ش. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
📌غدیر در سیره اهل بیت علیهم السلام 🌻امام (ع) در سالگرد روز عید ، تدارک دیده بود که امیرمؤمنان (ع) به همراه شیعیان و غنی در آن شرکت کردند. 📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص758. 🌻امام (ع) فرمود: دشمن خدا، چهار بار ناله کرد: روزى که مورد لعن خدا واقع شد، روزى که به زمین هبوط کرد، روزى که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد و روز عید .  📚حمیری، قرب الاسناد، ص۱۰. 🌻امام (ع) ضمن سفارش به قبر امیرمؤمنان (ع) در شب ، خود نیز در روز عید غدیر های نو پوشیده و برای دوستان و هدایای فراوان ازجمله و آماده می نمود. 📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص24؛ 📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص752. 🌻 @ahlebait110 به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
جریانشناسی عصر امام هادی ع.m4a
7.33M
جریان شناسی فکری _فرهنگی عصر امام هادی علیه السلام 🔈 حجة الاسلام الوندى پژوهشگر به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
مجموعه پروفایل های ویژه #عید_غدیر #پروفایل #جشن_غدیر #بزرگترین_عید به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
موسسه کلامی احیاء با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان برگزار می کند. ❇️ نشست علمی با موضوع ، آخرین جایگاه اعلام عمومی 🎙 با ارائه: حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا‌محمدی (استاد سطوح عالی حوزه و بنیاد فرهنگی امامت) 📆 تاریخ: سه شنبه ۱۴۰۰/۵/۵ 🕰 ساعت ۲۲ 🖥 کلیک‌ کنید و گزینه میهمان را انتخاب فرمایید👇 https://www.skyroom.online/ch/bonyadamin/ehyahamadan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰کجای قرآن از علی(ع) گفته است؟ 🔷روزی معاویه وارد مکه شد، گروهی بر او وارد شدند و گفتند: آیا می‌دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می‌کند؟ معاویه گفت: خب ابن عباس پسرعمه پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟! گفتند: آیات را به نفع علی‌بن ابیطالب تفسیر می‌کند و ما از این قضیه شاکی هستیم! معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می‌شوم و جمعشان را بر هم می‌زنم. معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می‌شود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می‌کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد از مجلس، معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت: ابن عباس؛ تو تفسیر آیات می‌کنی یا فضائل علی‌بن ابیطالب را بازگو می‌کنی؟! ابن عباس گفت‌: معاویه؛ به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی‌بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سؤال کنم جواب می‌دهی؟ «آیه: انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد»، برای کیست ؟ معاویه گفت: رسول خدا فرمود: منذر این امت منم و هادی، وجود علی‌بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟! ابن عباس گفت: آیه: «اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا» برای کیست؟ معاویه گفت: این هم قصه طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: آیه: «اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَْ وَ یُوتونَ الزَّکوهًْ وَ هُم راکِعون» برای کیست؟ معاویه گفت: زمانی که علی‌بن ابیطالب انگشتر را در راه خدا داد، این آیه در حق علی نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟ ابن عباس گفت: آیه: «عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ‌ العَظیم» در حق کیست؟ معاویه گفت: رسول خدا فرمود؛ خبر عظیم، علی‌بن ابیطالب است که هم مردم از او می‌پرسند و هم من از علی خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: آیه: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ‌اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا» برای کیست؟ معاویه گفت‌: پیغمبر فرمود؛ حبل‌الله علی‌بن ابیطالب است، دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه می‌شوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ ابن عباس گفت: آیه: «کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم» برای چیست؟ معاویه گفت: این قصه، قصه علم علی‌بن ابیطالب است که خدا همه علم جاری را در سیره او تعریف می‌کند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: «قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ» بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت: این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه، علی‌بن ابیطالب را نفس پیغمبر می‌خواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ ابن عباس گفت: آیه: «ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع» برای چیست؟ معاویه گفت: روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود: امر رسالت بود، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت: به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم! آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ ابن عباس گفت: «یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک» این آیه، دیگر برای چیست؟ معاویه گفت: این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی‌بن ابیطالب است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ ابن عباس گفت: «اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم» به من بگو این برای کیست؟ معاویه گفت: این آیه هم اکمال دیانت در پرتو ولایت علی‌بن ابیطالب است، ولی آیه‌ای دیگر بخوان نه این را! ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی‌بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟! معاویه گفت: اصلا ابن عباس بخوان «اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها ابن عباس گفت: این آیه هم فضل علی‌بن ابیطالب است! معاویه گفت: علی در این آیه دگر چه می‌کند ابن عباس؟! ابن عباس گفت: نشنیدی بعد از رسول خدا هنوز یک سال نگذشته بود که زلزله‌ای بر مدینه آمد که همه مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و این آیه را خواند و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: زمین! ابوتراب بر تو امر می‌کند آرام گیر! معاویه که از غضب بر خود می‌پیچید، گفت: ابن عباس راحت بگو، تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود... * بحار‌الانوار ج ۴۴ ص ۱۲۵. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا