eitaa logo
مثبت اعتقادی🌱
2.5هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
513 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
👇👇👇👇👇👇 📌متن شبهه:👇👇👇 زردتشتیان میگویند: ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺩﯾﺎﻧﺖ ﯾﺎ ﺑﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﺁﺩﻣﻬﺎ ! ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻍ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﺪ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺍﺳﺖ، ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﻧﺞ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﯿﻦ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺷﺎﺩ ﺍﺳﺖ...ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﻭ ﮔﯿﺎﻩ ﺭﺍ ﻭ ﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍ ، ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻣﯽﺩﺍﺭﺩ . "ﺑﻪ ﻣﻘﺼﺪ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ "..... ﺍﺯ ﻫﺮ ﺭﺍﻫﯽ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﻪ باشد 📌 پاسخ شبهه:👇👇👇 1⃣ ادعای متن این است که، دین خاصی مهم نیست؛ بلکه هرکسی که صادق، مهربان، منصف و ... باشد "به مقصد رسیده است". سوال اینجاست که آیا از راهِ دروغ و بی‌انصافی و بی‌احترامی به دیگر موجودات و ... نیز می‌توان به مقصد رسید؟ پاسخ متن بالا منفی است،پس این متن، تنها یک راه و روش و یک مسلک (و دین) را می‌پذیرد و ادعای اینکه دین‌ها و محتوای دین‌ها، مهم نیستند، ادعایی مخاطب‌فریب است. 2⃣ حال اگر ببینیم این خوبی‌های اخلاقی (صداقت، مهربانی، انصاف، احترام و ...) که هیچ ضمانت اجرایی ندارند و کسی برای مثال: بخاطر نامهربانی و اخمو بودن در دادگاه محاکمه نمی‌شود، یک دین (مانند اسلام) بیاید و به همه خوبی‌های اخلاقی و فطری دستور دهد و ضمانت اجرایی و وحیانی برای آنان در نظر بگیرد،  آیا بازهم باید بگوییم که دیانت و بی‌دینی مهم نیست!؟ 3⃣البته به رغم شعار متن، مبنی بر اهمیت نداشتن دیانت و بی‌دینی، ابتدای متن با "زرتشتیان می‌گویند" شروع می‌شود و می‌خواهد زرتشت را تبلیغ نماید. همان دینی که، برخی از محققان در موردش می‌نویسند "کمبوجیه دوم (فرزند کوروش) با دو خواهر خود ازدواج کرد". (مری بویس، زرتشتیان باورها و آداب دینی آنها، ص 81). 4⃣ باید دانست که،"راه" برای رسیدن به "مقصد" مهم است!  و نباید از سنگ‌لاخ و یا راه‌های پرخطر،به سمت مقصد حرکت کرد. اسلام دینی است که، علی‌رغم همه تبلیغات منفی علیه‌اش، به اخلاق، علم و عقلانیت فرامی‌خواند و برخلاف دیگر ادیان تحریف شده، با اخلاق و عقلانیت، تقابلی ندارد و تلاش کرده،ضمانت اجراییِ اخلاقیات را بیشتر نماید.  برای مثال می‌‌گوید "به والدین خود حتی "اُف" نگویید".  (اسراء 23).  و یا پیامبر اسلام ص فرمودند: "اسلام آن است که قلبت را [به حق] واگذاری و مسلمانان از دست و زبانت در امان، باشند".  و همچنین فرمودند "از ما نیست، کسی که به مسلمانی، خیانت کند، یا به او زیان برساند، یا با او مکر کند".  و نیز فرمودند: "مسلمان، برادر مسلمان است؛ به او ستم نکند، او را گول نزند و او را واننهد و از او غیبت نکند و به وی خیانت نورزد و او را محکوم نکند". (مفاتیح الحیاه، جوادی آملی، ص 276). به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ نقد نظریات پیدایش و منشآ تشیع(۴) 🔈 حجت الاسلام استاد الوندی پژوهشگر معارف اعتقادی👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ◀️پرسش: میخواستم بدونم پیامبران ، امامان در عالم برزخ با بقیه مردم ملاقات می کنند یا ارواح می توانندآنها را ببینند ؟ 📌 پاسخ: در برخی از منابع دینی درباره حیات برزخی آمده که روح هر انسانی بعد از مرگ، تا قبل از قیامت، در برزخ به سر می برد. این مطلب شامل انبیاء و پیامبران نیز می شود. 🔹همچنین آمده که ارواح مومنین آنجا همدیگر را ملاقات می کنند و به دیدار هم می روند. طبیعتا این مطالب نیز شامل انبیاء و امامان نیز می شود. در همین راستا، در برخی از منابع روایت شده که ارواح مؤمنین به عالم برزخ، گاهگاهی خدمت ارواح ائمّه هدي علیه السلام مشرّف می شوند، از خوردنی ها و نوشیدنی هایشان می خورند و می نوشند و در مجالس آن ها شرکت کرده و با آن ها صحبت می کنند، تا اینکه قائم ما اهل بیت قیام کند. 🔸در آن هنگام، خداوند آنان را مبعوث خواهد کرد. آن وقت آن ها گروه گروه، لبیک گویان به حضرتش ملحق می شوند.(1) فراز اخیر این روایت، به مبحث رجعت و بازگشت مومنان به دنیا هنگام ظهور امام زمان (عج) اشاره دارد. 📒 پی نوشت: 1. مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج 6، ص243 به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ به شبهات وهابیت (۸) 🔈 حجت الاسلام استاد الوندی پژوهشگر معارف اعتقادی👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درسنامه مباهله.pdf
حجم: 72.2K
📚درسنامه مباهله| چهار صفحه | مناسب جهت شناخت مباهله و استدلال به آن 🖋 یکی از اعیاد مهم تاریخ اسلام عید بزرگ مباهله است که در این عید عظیم خداوند بزرگ ترین آیه ای را که در مورد فضیلت اهل بیت علیهم السلام است نازل کرد و آن، آیه‎ی مبارکه مباهله است. جریان مباهله این گونه بود که در سال نهم هجری، پیامبر به دستور خداوند، مردم نجران را به اسلام دعوت کردند و آنان را مخیر نمودند که مسلمان شوند یا جزیه (مالیات) دهند. علمای نجران مشورت کردند و هشتاد و هشت نفر از بزرگان خود را برای تحقیق به مدینه فرستادند و آنان گفتند: عیسی پسر خداست چون پدر ندارد. خداوند وحی فرستاد که حضرت آدم نه پدر داشت و نه مادر ( پس چرا او را فرزند خدا نمی‎دانید) مباحثات زیادی بین آن‎ها واقع شد و نجرانیان در همه‎ی مباحثات شکست خوردند و در آخر پیشنهاد دادند که بیایید مباهله کنیم که آیه مباهله نازل شد... به نقل از👇 🛄 @madrasemobaleqin 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠@kalamkermanshah ---------------------------------
📌مباهله، عظمت و عزت اسلام بود. طبق گزارشهای موجود، درپی گسترش دین ، گروهی از نَجران به سرپرستی ابوحارثه، خدمت رسول الله(ص) رسیده و با آن حضرت درباره حضرت (ع) مناظره کردند. آنان حاضر به پذیرش منطق اسلام درباره حضرت عیسی(ع) که خلقتی همانند خلقت حضرت آدم(ع) داشته و این دو پیامبر بدون پدر خلق شده¬اند، نشدند؛ لذا تصمیم بر آن گردید تا به و نفرینِ یکدیگر بپردازند و از خدا بخواهند، را رسوا کند. رئیس مسیحیان نجران گفت: اگر محمد(ص) به همراه حضور پیدا کرد، با او مباهله میکنیم و اگر به همراه خانواده و آمد، برمیگردیم. پیامبر اعظم(ص) در روز موعود به همراه امیرمؤمنان (ع)، حضرت (س)، امام (ع) و امام (ع)، حضور یافتند، اما مسیحیان با دیدن این خاندان برجسته و چهرههای پاک، یقین پیدا کردند که اگر مباهله کنند، عذاب الهی بر آنان نازل خواهد شد؛ لذا از مباهله منصرف و به پرداخت راضی شدند. 📚شیخ مفید، مسار الشيعة في مختصر تواريخ الشريعة، ص42- 41. 📚مسلم نیشابوری، الصحیح، ج7، ص121؛ 📚ابن اثير، أسد الغابة فى معرفة الصحابة، ج3، ص602. 📚«إِنَّ مَثَلَ عيسى‏ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُون‏.» آل عمران: 59. 📚شیخ مفید، الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج1، ص168- 167 📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص759؛ 📚ابوالفرج اصفهانی، الاغانی، ج12، ص267؛ 📚حسکانی، شواهد التنزيل لقواعد التفضيل، ج1، ص163- 158. https://eitaa.com/ehyakalam