- ناشناس.mp3
2.11M
🏴 فایل صوتی: زیارت اربعین
التماس دعا
#اربعین
#زیارت_اربعین
▪️▪️▪️▪▪
اربعین آمد و اشکم ز بصر میآید
گوییا زینب محزون ز سفر میآید
باز در کرب و بلا شیون و شینی برپاست
کز اسیران ره شام خبر میآید
🏴 فرارسیدن اربعین حسینی بر شما همراهان گرامی تسلیت باد.
#موسسه_کلامی_اِحیاء_همدان
✅ اعمال روز #اربعین
❶ «زیارت امام حسین(علیهالسلام)
و زیارت #اربعین»
در این روز، زیارت امام حسین
#مستحب است!
و این زیارت...
همانا خواندن زیارت اربعین است
که از امام عسکری(ع)
روایت شده که فرمودند:
علامت مؤمن پنج چیز است!
۱. پنجاه و یک رکعت نماز فریضه
و نافله در شب و روز خواندن
۲. زیارت اربعین کردن
۳. انگشتر بر دست راست کردن
۴. جَبین(پیشانی) را در سجده بر خاک گذاشتن
۵. و بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ را
بلند گفتن است.
❷ «غسل اربعین و توبه»
❸ بعد از نماز صبح ۱۰۰مرتبه
(لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم)
❹ ۷۰مرتبه تسبیحات اربعه
❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس ۷۰مرتبه استغفار
❻ غروب اربعین ۴۰مرتبه لاالهالاالله
❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسلام)
📚 وسائل الشیعه ج۱۰ ص۳۷۳
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://telegram.me/ehyakalam
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدار علامه حسن زاده آملی با آیه الله تالهی همدانی حدود ۲۰ سال قبل در منزل ایشان
بسیار زیبا و پند آموز
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
📌#عربهای_سوسمار_خور
💢چرا جوان ایرانی آریایی باید از امامان عرب که خودشون #سوسمار و #ملخ و #موش_صحرایی میخوردن تقلید کنه، یه کم تاریخ بخونید ببینید اینا چیا میخوردن، فرهنگشون بوده
✅پاسخ چیست؟ آیا اهل بیت(ع) براساس فرهنگ عرب سوسمار و یا ملخ میخوردند؟
📚ابتدا منابع تاریخی را بررسی میکنیم:
✅علي بن جعفر، برادر حضرت موسي بن جعفر(ع) از ايشان #روايت ميكند كه:
از امام موسي بن جعفر(ع) در مورد حكم #سوسمار و #موش_صحرايي سوال كردم ، كه آيا خوردن آن جايز است ؟ آن حضرت فرمود : خير .
📚مسائل علي بن جعفر - ابن الإمام جعفر الصادق (ع) - ص 157
✅هيثمي نيز در مجمع الزوائد مجموعهاي از اين روايات را نقل ميكند:
از سمرة نيز روايت شده است كه يك اعرابي از بني فزاره به نزد رسول خدا (ص) آمد و آن حضرت در حال سخنراني بودند ؛ او خطبه حضرت را #قطع كرده و گفت : اي رسول خدا ! در مورد #سوسمار چه حكمي ميدهيد ؟ حضرت فرمودند: امتي از بني اسرائيل مسخ شدند و مشخص نيست به صورت كدام جاندار #مسخ شدهاند.
📚مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 4 ص 37
✅در نتیجه، نه تنها امامان و پیامبر خودشان از این موارد استفاده نمیکردند بلکه با تعابیر مختلف از #مصرف آنها نهی میکردند.
از طرف دیگر این جنس پیامها بیشتر ریشه در #نژادپرستی دارد تا حقیقت طلبی انسانها.
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
معارف اعتقادی
🏴 فایل صوتی: زیارت اربعین التماس دعا #اربعین #زیارت_اربعین
🔴 متن زيارت اربعين
🔵 السَّلامُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ السَّلامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِداً مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِي هَوَاهُ وَ أَسْخَطَكَ وَ أَسْخَطَ نَبِيَّكَ ، وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِكَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِينَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِيكَ صَابِراً مُحْتَسِباً حَتَّى سُفِكَ فِي طَاعَتِكَ دَمُهُ وَ اسْتُبِيحَ حَرِيمُهُ اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِيلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ أَشْهَدُ أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ حَمِيداً وَ مُتَّ فَقِيداً مَظْلُوماً شَهِيداً وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُورا فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِيَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ عَدُوِّكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَ أَجْسَادِكُمْ [أَجْسَامِكُمْ ] وَ شَاهِدِكُمْ وَ غَائِبِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.
#زيارت_اربعین
متن ۵۳ کتاب از علامه حسن زاده آملی ( apkbook.blog.ir).rar
16.84M
👆👆متن ۵۳ جلد از کتاب های فیلسوف و عارف ذوفنون مرحوم علامه #حسن_زاده_آملی رحمهالله علیه
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
🗣مناظره و گفتگو پیرامون شخصیت امام حسین(ع)
👤طرفین مناظره👤
❇️عبدالمهدی(محمد رضا ترک)
❇️جهان(آتئیست)
سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲
در پیج اینستاگرامی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://www.instagram.com/rahe_hagh0
♦️پاسخ به شبهات آتئیست ها(۴)♦️
🗣پاسخ به یاوه گویی های مانی بهروز
🔹عنوان شبهه: دروغ های عاشورا
🔸دروغ اول:تشنگی عاشورا_بخش یک
در لینک زیر ببینید👇👇👇👇
https://www.aparat.com/v/DFVCx
#واقعیت_منشور_کوروش
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
📌متن شبهه :👇👇👇👇
⭕خدا شما را مورد سنت استدراج قرار داده و اینکه کسی شفا بیابد سنت استدراج خداوند است که شما را از خود دور تر میکند. بعبارت دیگر شما باید مستقیما از خدا درخواست کنید و توسل به پیامبران و ائمه شرک میباشد.
📌پاسخ شبهه:👇👇👇
1⃣ این شبهه که از ناحیه وهابیت مطرح شده و مورد پذیرش عزیزان اهل سنت هم نیست تا بحال چندین بار پاسخ داده شده. لیکن برای اینکه بسیاری سوال میکردند باز دیگر جواب داده میشود.
2⃣ آیا در داستان زیر پیامبر گرامی و آن مرد نابینا گرفتار سنت استدراج شدند:
ترمذی در صحیح خود روایت می کند که مردی نابینا به محضر پیامبر آمد و گفت از خدا بخواه تا مرا شفا دهد. پیامبر به او دستور داد وضوی کاملی بگیرد و این دعا را بخواند:
"خدایا من تورا می خوانم به واسطه پیامبرت محمد که پیامبر رحمت است به سوی تو توجه می کنم ای محمد من به واسطه تو به پروردگارم برای بر آوردن حاجتم توجه نمودم تا حاجتم بر آورده شود پس خداوندا اورا شفیع من برای بر آوردن حاجتم قرار بده او نیز چنین کرد و شفا یافت"
(سنن ترمذی،ج5 ص229 ح3649)
(سنن ابن ماجه،ج1 ص441 ح1385)
(مستدرک حاکم،ج1 ص313)
(مسند احمد،ج4 ص138)
3⃣ آیا عایشه و صحابه گرفتار استدراج شدند؟ دارمی از بزرگان اهل سنت در کتابش در باب "کرامت هایی که خداوند به پیامبر بعد از وفاتش داشته" نقل می کند:
"در مدینه قحطی شدیدی آمد و مردم به نزد عایشه شکایت بردند و از او چاره جویی خواستند عایشه گفت:کنار قبر پیامبر بروید و سوراخی در سقف بالای قبر قرار دهید تا میان قبر آن حضرت و آسمان مانعی نباشد و منتظر بمانید.
مردم نیز چنین کردند و در نتیجه باران بارید به اندازه ای که پس از مدتی بیابان ها سبز شد و شترها چاق و فربه شدند"
(سنن دارمی،ج1 ص43 -44)
4⃣ آیا خلیفه دوم گرفتار سنت استدراج شده است ؟ بخاری روایت می کند:
"عمر وقتی قحطی پیش می آمد به عباس عموی پیامبر توسل می کرد و چنین می گفت: اللهم انا کنا نتوسل الیک بنبینا فتسقینا وانا نتوسل الیک بعم نبینا فاسقنا ؛ خدایا ما در گذشته به پیامبرمان متوسل می شدیم و باران می آمد. هم اکنون به عموی پیامبرمان متوسل می شویم برما باران نازل بفرما"
(صحیح بخاری،ج2 ص16)
5⃣ آیا ابو علی خلال عالم بزرگتان گرفتار استدراج شده است؟ "او می گوید: هیچ گاه مشکلی برایم پیش نمی آمد مگر آنکه به زیارت قبر موسی الکاظم امام شیعیان می رفتم و به او توسل می جستم خداوند نیز مشکلم را حل می کرد."
(تاریخ بغداد ج1 ص133)
6⃣ خداوند قادر مطلق ؛ خودش به ما امر کرده که حتی برای تقرب و نزدیکی به خودش هم وسیله ای را پیدا کنید.
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَة (مائده / 35)
ترجمه:اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد! و وسيلهاى براى تقرب به او بجوئيد!
7⃣ وسيله قرار دادن مقام انسان صالحى در پيشگاه خدا و طلب چيزى از خداوند به خاطر او، به هيچوجه ممنوع نيست و منافات با توحيد ندارد، در آيه 64 سوره نساء مىخوانيم:
وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيماً
ترجمه: اگر آنها هنگامى كه به خويشتن ستم كردند (و مرتكب گناهى شدند) به سراغ تو مىآمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش مىكردند و تو نيز براى آنها طلب عفو مىكردى، خدا را توبهپذير و رحيم مىيافتند.
8⃣ در آيه 97 سوره يوسف مىخوانيم كه: برادران يوسف از پدر تقاضا كردند كه در پيشگاه خداوند براى آنها استغفار كند و يعقوب نيز اين تقاضا را پذيرفت.
9⃣ در آيه 114 سوره توبه نيز موضوع استغفار ابراهيم در مورد پدرش آمده كه تاثير دعاى پيامبران را درباره ديگران تاييد مىكند و همچنين در آيات متعدد ديگر قرآن اين موضوع منعكس است.
🔟 پس وقتی در قرآن و در سیره بزرگان توسل مشروعیت دارد. پس قضیه مطروحه از ناحیه وهابیت بدعتی از سوی دشمنان میباشد.
به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷
https://eitaa.com/ehyakalam
https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
https://instagram.com/ehyakalam1
سلام حضرت امید
جمعه ها بنام زیبای شما متبرک است
اینجا که ما ایستاده ایم ، نهایت استیصال است .
اوج بی کسی است . غرقاب تنهایی است ...
دنیاو... گرداب ناامیدی است ، طوفان بیقراری است ، سیلاب اضطراب است ...
فقط آمدن شما نجاتمان می دهد ، زنده مان می دارد...
فقط امیدمان به شماست ...
چاره سازی کنید ... برگردید حضرت پدر
اللهم اشکو الیک فقد امام زماننا و ....
اللهم عجل لولیک الفرج🤲
امامت امام زمان عجل الله فرجه
پیدایش فرقه های جدید امامت در برابر امامت امام زمان:
دو مسئله سبب شد كه بعضي شيعيان امامت امام زمان (ع) را قبول نكنند، يكي سخت گيري حكومت براي امام عسكري (ع) كه سبب شد امام نتواند فرزند خويش را براي همه معرفي كند و ديگر غیبت امام زمان (عج) بود.
در نتيجه فرقه هاي متعددي در ميان شيعه پيدا شد. بعضي تا پانزده فرقه از شيعيان را در مورد امامت بعد از امام عسكري نام برده اند.
از لحاظ اصولي ميتوان همۀ آنها را در پنج گروه جاي داد:
1- «واقفيه» یعنی کسانی كه بر امامت امام عسكري (ع) توقف كردند و رحلت آن حضرت را باور نداشته و او را به عنوان مهدي آل محمد (ص) زنده مي دانند.
2- «جعفريه» یعنی کسانی كه پس از رحلت امام عسکری (ع) به برادر آن حضرت «جعفر بن علی الهادی» گرویده و به دلیل آن که فرزند امام عسکری (ع) را ندیده بودند، به امامت جعفر ملقب به «کذّاب» گردن نهادند که دسته ای از آنان وی را جانشین امام یازدهم و دسته ای دیگر او را به عنوان امام یازدهم میشناختند.
قابل ذکر است که جعفر پس از شهادت امام عسکری (ع) نزد «عبید لله» وزير «معتمد» (خلیفۀ عباسي) رفت و گفت منصب برادرم را به من واگذار کن و من در برابر آن ساليانه بيست هزار دينار به تو مي دهم. وزير به او پرخاش كرد و گفت: ای احمق، خليفه (یعنی معتمد) آن قدر به روي كساني كه پدر و برادر تو را امام ميدانند شمشير كشيد تا بلكه بتواند آنان را از اين عقيده برگرداند ولي نتوانست و با تمام كوششهائي كه كرد توفيقي به دست نياورد اينك اگر تو در نظر شيعيان امام باشي نيازي به خليفه و غير خليفه نداري و اگر در نظر آنان چنين مقامي نداشته باشي كوشش، ما در اين راه كوچكترين فايده اي نخواهد داشت.
با اینحال تنها فرقه ای که مورد حمایت برخی از چهره های معروف قرار گرفت همین گروه قائلین به امامت جعفربن علی بودند. آنچه مسلم است این است که فرقۀ جعفریه سرسخت ترین مخالفان امامیّه بوده و در میان شیعیان نیز هوادارانی از غالیان «غلو کنندگان» و جز آنها داشته اند. شاید بتوان گفت که پس از انشعاب «زیدیّه» و «اسماعیلیّه»، ایجاد گرایش شیعی پیرو جعفر، انشعاب بزرگی بود که رخ داد.
3- «محمديّه» کسانی بودند که پس از انکار امامت حضرت عسکری (ع) به امامت اوّلين فرزند امام هادي (ع) كه محمّد نام داشت و در زمان حيات پدر از دنيا رفت گرویده بودند. اين گروه امامت امام عسكري (ع) را نيز قبول نداشتند.
4- شمار دیگری بر این باور بودند که همانگونه که پس از رسول خدا (ص) دیگر پیامبری نخواهد آمد پس از رحلت امام عسکری (ع) نیز امامی وجود نخواهد داشت.
5- فرقۀ دیگر «اماميّه» بودند كه اکثریّت قریب به اتفاق شیعیان را تشکیل می دادند و به امامت حضرت مهدي (عج) اعتقاد داشتند. این جریانی بود که رهبری اصولی شیعیان امامی را بعهده گرفت.
مذهبي كه توانست خود را در مرکز خلافت اسلامی حفظ کرده و حضور قاطع خود را نگه دارد مذهب امامی بود که به فرزند امام عسکری (ع) حضرت حجت بن الحسن العسکریّ (عج) ایمان آورد.
شیخ مفید تاکید فرموده در سال 373 هجری که وی مشغول تنظیم این متن بوده از فرق مذکور تنها امامیّه موجودیّت خود را ادامه میدهد و در وصف آنان چنین میگوید:
"امامیّه از نظر تعداد و از لحاظ علمی، پرجمعیت ترین فرقۀ شیعه هستند. آنان دانشمندان علم کلام و صلحا و عبادت پیشگان فقیه و علمای حدیث و ادبا و شعرای زیادی را به خود اختصاص داده-اند. اینان «وجه الامامیّه و رؤساء و المعتمد علیهم فی الدیانه» میباشند.
چنانکه پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم یکی پس از دیگری مسئلۀ امام غایب را برای شیعیان بیان کرده بودند خود حضرت مهدی (عج) در مدت 69 سال غیبت صغری برای اثبات امامت خویش تلاش کردند و مذهب امامیّه را حفظ کردند. علمای شیعه نیز همانطور که قبل از تولد امام زمان در باب امامت امام غایب یعنی حضرت مهدی کتاب نوشته بودند بعد از آن نیز در طول زمان غيبت با نوشتن كتاب پيرامون غيبت امام زمان و گفتگو و تبلیغ موضوع مذهب امامیّه را گسترش دادند.
در «قرن چهارم» متصل با آغاز زمان غیبت کبری کتابهایی در زمینۀ امامت امام غایب نوشته میشود. از جمله كتاب «كمال الدين و تمام النعمه» نوشتۀ «شيخ صدوق»، کتاب «الغیبه» نوشتۀ «محمد بن ابراهیم نعمانی» است.
همچنین محمد بن بحر رهنی در انتهای قرن چهارم کتابی در این زمینه نگاشت، و شیخ مفید در همین قرن چندین نوشته در این باره تألیف کرد که نجاشی در کتاب رجال خود از آنها نام میبرد.
در «قرن پنجم» در سال 447 شيخ طوسي «كتاب الغيبه» را نوشت.
🌼 (حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، رسول جعفریان، ص 575 - 572 ، سیرۀ پیشوایان، مهدی پیشوایی، ص 660)
https://eitaa.com/ehyakalam
35.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️پاسخ به شبهات آتئیست ها(۵)♦️
🗣پاسخ به یاوه گویی های مانی بهروز
🔹عنوان شبهه: دروغ های عاشورا
🔸دروغ اول:تشنگی عاشورا_بخش دوم
🎥حجت الاسلام محمد رضا ترک
ویدئو را با کیفیت بالا در لینک زیر ببینید👇👇👇👇
https://aparat.com/v/lLUd1