eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
462 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غــــࢪوب اسلام در آندلس❗️ آندلس عبرتی تلخ برای مسلمانان‼️ به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | هرچه می‌خواهید به روحانیت فحش بدهید! اما... @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرمهای نواری که فقط در روده‌ی سگها زندگی می‌کنند و در صورت انتقال به انسان از طریق لمس و نوازش موجب کیست در نقاط مختلف درون بدن شده که درمانی برایش تاکنون پیدا نشده و ممکنه موجب مرگ انسان شود.😱🤮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ◀️جمله « الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق » در منابع حدیثی معتبر و معروف شیعه وجود ندارد بنابراین اصل حدیث بودن آن و نقل شدن آن از پیامبر صلی الله علیه و آله محل تردید است، چه برسد به متواتر بودن آن، این جمله تنها از بعضی از حکما و عرفا نقل شده است و از اینرو برای فهم معنای واقعی آن نیز باید بافت عرفانی آنرا در نظر گرفت. با توجه به اینکه عده ای تصور می­کنند جمله مذکور به نوعی تکثر گرایی دینی را ترویج می­کند لازم است به طور خلاصه به چند معنای معروف این جمله اشاره کنیم تا روشن شود که این جمله هیچ ارتباطی به بحث مذکور ندارد: 📌الف- چنانچه گفته شد این جمله از برخی از عرفا نقل شده است، چنانکه می­دانید در عرفان، بحث شناخت شهودی و حضوری مطرح است از اینرو مراد از این جمله در سیاق عرفانی اش آن است که هر انسانی از راه قلب و شهود می­تواند به خدا برسد و این راه در درون او نهفته است. از طرف دیگر با توجه به تفاوت عقول و فهم انسان در قبول مراتب عرفان و شناخت و نیز با توجه به اینکه شهود یک دریافت درونی و شخصی است راههای شناخت حضوری و شهودی نیز متعدد خواهد بود. 📌ب - معنای دیگری که برای این عبارت گفته شده آن است که اگر کسی اهل فکر و دقت و تعقل باشد، از راههای مختلفی می­تواند به گوهر هدایت و حقیقت دین، دست یابد. البته درست است که راههای اصلی وصول به معرفت الله را چهار راه می­دانند: 1- از راه عقل 2 – راه دل و فطرت 3 – راه تجربه 4 – راه دین، اما روشن است که تحصیل معرفت و حصول اطمینان از نظر کمیت و کیفیت و شدت و ضعف، مختلف است و هر کس به اندازه استعداد و ظرفیت خود، از معرفت بر خوردار است لذا راههای رسیدن به معرفت خداوند نیز از این حیث متعدد خواهد بود. 📌ج – مراد از این عبارت، آن است که هر یک از مخلوقات به تنهایی آیه و نشانه­ای از خداوندند و از اینرو راهی برای رسیدن به خداوند هستند. ◀️ توضیح آن که: چنانچه در آیات متعددی از قرآن اشاره شده همه مخلوقات آیات و نشانه های الهی هستند و با دقت و تامل در هر یک می­توان به شناخت خداوند رسید. از اینرو معنای جمله مذکور نیز آن است که چون هر یک از مخلوقات نشانه ای بر وجود خداوند و راهی برای رسیدن به شناخت اویند، راههای رسیدن به خداوند به تعداد مخلوقات خواهد بود. 📌بنابراین باید توجه داشت که این عبارت نمی­رساند که هر مسلک و مرامی که بالفعل افراد و فرقه­های گوناگون دارند، همگی درست هستند و همه آنها مجازند بر طریقه خود بمانند این عبارت مثل این است که به کسی بگوییم : «تو اهل کارکردن نیستی و الا برای کار کردن و امرار معاش هزاران راه وجود دارد.» مراد از این جمله، این نیست که هر کس هر کاری می­کند و لو دزدی و جنایت – راه امرار معاش است بلکه مقصودش آن است که امکان کارکردن برای امرار معاش یکی دو تا نیست و اگر کسی بخواهد و انگیزه کار داشته باشد،از راههای گوناگونی می تواند به این امر دست یابد. ◀️نکته پایانی و در خور تامل آ ن است که درست است  راههای رسیدن به خدا و حقیقت، متعدد است اما چهار چوب کلی و  محور اصلی این راهها، متعدد نیست چراکه قرآن در سوره آل عمران آیه 85 می­فرماید: « و من یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه : هر کس دینی غیر از اسلام برگزیند، از وی پذیرفته نمی­شود» بنابراین چهار چوب کلی، تنها اسلام است و تنها حول این محور اصلی است که از راههای گوناگون (چنانکه تبیین شد) می توان به خدا  رسید. 👇🥀 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چهل روز عزاداری برای مرگ پادشاه عربستان جايزه اما عزاداری برای امام حسين عليه السلام حرامه به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
4_5861912360767195761.mp3
157.9K
🛑📻 صوت ماندگار در تاریخ: 🇮🇷 شنوندگان عزیز توجه فرمایید؛ خونین‌شهر، شهر خون آزاد شد. (توحید افعالی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بازهم شگفتی دیگر از اثر 🌹واینبار شور وشوق زیبای نوجونان همه را کرد !!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓❓ چگونه فرق بین امام زمان علیه السلام از مدعیان دروغین را تشخیص بدهیم ؟ به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ سوال ⁉️ چرا برخی انسان‌های خوب که در زندگی گناه بزرگی مرتکب نشده‌اند و آزارشان به کسی نرسیده، دچار مشکلات و بیماری‌های سختی می‌شوند؟ 🔰 پاسخ 🔸 بیماری‌ها و مشکلات انسان حکمت‌های گوناگونی می‌تواند داشته باشد. بندگان خوب خدا در دنیا با این مشکلات دست و پنجه نرم‌ می‌کنند و بسیاری از آن‌ها نیز تا پایان عمر درگیر آن هستند. 🔹 این مشکلات گاهی به خاطر این است که انسان از گناهان و آلودگی‌های پاک شود. گاهی به خاطر آزمایش و ابتلاء انسان است. خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرین؛[سوره بقره/آیه۱۵۵] قطعاً همه شما را با چیزى از ترس، گرسنگى، و کاهش در مال‌ها و جان‌ها و میوه‌ها، آزمایش مى کنیم؛ و به صبرکنندگان [بر این مصائب] بشارت بده.» 🔸 انواع بیماری‌‌ها، گرسنگی‌ها و ترس‌های انسان از بلایای مختلف طبیعی و ... هر کدام وسیله‌ای است برای آزمایش انسان و سنجش اعتماد و اتکا او به خداوند. در پایان آیه بالا خداوند از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌خواهد که به کسانی که در برابر این سختی‌ها و مشکلات صبر می‌کنند، مژده ثواب و پاداش بدهد. 🔹 گاهی نیز مشکلات زمینه پرورش و تکامل انسان و ترفیع درجات او را فراهم می‌کند. کوره‌ی سختی‌ها و رنج‌ها ناخالصی‌های انسان را از بین برده و حب دنیا را به طور کامل از دل آدمی بیرون می‌کند. هر چه انسان بیشتر از حب دنیا جدا شود، عشق به خداوند و آخرت بیشتر در دل او جای می‌گیرد و مقام او در نزد پروردگار بالاتر می‌رود. در روایت زیبا از امام صادق علیه‌السلام در این باره می‌خوانیم: «اگر شخص مؤمن بداند که پایدارى در برابر مصائب و سختى ها چه اندازه اجر و ثواب دارد، آرزو مى کند که بدن او با قیچى قطعه قطعه شود.» در روایت دیگری حضرت صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «برای بنده‌ در نزد خدا درجه و رتبه‌ای است که از طریق عملش به آن درجه نمی‌رسد، پس خداوند او را به بلا و مصیبتی در بدن و یا مال و یا مصیبت فرزند مبتلا می‌سازد تا اگر صبر و تحمل نماید خداوند او را به آن درجه برساند.» به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1