eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از @moshaverehtolue
◀️سخنی با والدین عزیز: 📌 قبل از رسیدن فرزندانتان به سن تکلیف آن ها را متوجه انجام واجبات و ترک محرمات کنید... که برای دختران تقریبا 8سال و 9ماه و پسران 14سال و9ماه است.زیرا ملاک ماه قمری است. 📌روز سن تکلیف فرزندان خود را گرامی بدارید، وآن را عید قرار داده و هرساله اگر جشنی به عنوان تولد فرزندتان می گیرید ، از آن پس، روز رسیدن او به سن تکلیفش را جشن بگیرید... با این کار او را از اوایل دوران نوجوانی متوجه اهمیت انجام واجبات و ترک محرمات خواهید کرد و خاطره ای زیبا برایش در ذهنش می ماند و هرساله تداعی می شود..‌. 💐(بسیاری از فرهنگ های زیبا را میتوانیم در جامعه جاری کنیم) مقام معظم رهبری: رسیدن به سن تکلیف نوعی افتخار است چرا که پروردگار با انسان از طریق دستورات و احکام خود سخن می گوید و ورود به سن تکلیف روز شادمانی و عید است... @moshaverehtolue ❤️❤️❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و اولیای خدا نیرومندترین است که در برابر همۀ گناهان و جاذبه‌های انحرافی، به انسان شکیبایی و پایداری می‌دهد تا بر آنها پیروز و مسلط شود. ✳️راه سادۀ دستیابی به این محبّت‌ها اندیشیدن دربارۀ نعمت‌ها و لطف‌هاست. 🌱 در حدیثی قدسی آمده است که خدای متعال خطاب به حضرت موسی فرمود: «یا مُوسی حَبِّبْنی اِلی خَلْقی» مرا در دل خلق محبوب و چنان کن که مرا دوست بدارند. حضرت موسی از خداوند پرسید چگونه؟ 🍀خداوند در پاسخ فرمود: نعمت‌های مرا یادآوریشان کن و مورد توجهشان قرار بده. 🌟🌟⭐️ به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ پاسخ‌گویی به شبهات و سوالات اعتقادی مراجعان در #موسسه_کلامی_احیاء_همدان با حضور کارشناسان محترم پاسخگو #اعتقادی به صفحات #معارف_اعتقادی بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
✅ میزان مراقبت و حساسیت امیرالمؤمنین(علیه السلام) نسبت به بیت‌المال 🔸به على(علیه السلام) خبر دادند كه ابن عباس، پسر عموى بزرگ تو، دانشمند و عالم تو، سياستمدار و مورد اعتماد تو در بيت‌المال تصرفى كرده است، از آن تصرفاتى كه امروز اصلا كسى آنها را به حساب نمى‌آورد. على(ع) نامه‌اى به او نوشته كه اين نامه در نهج‌البلاغه هست: 🔹پسر عباس! من از تو انتظار نداشتم؛ به خدا قسم اگر چنين و چنان بشود و اگر چنين بكنى، با آن شمشيرى كه به هر كس زدم يكسره به جهنم رفت و حساب و كتابى ندارد، تو را آدم خواهم كرد. 🔸بعد مى‌گويد: پسر عباس! به خداى عالم قسم اگر حسن و حسين هم چنين كارى بكنند، با همين شمشير مى‌زنمشان، و مى‌زد. اين مقدار حساسيت در مقابل اجراى قانون الهى! 📘استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۳۱ به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 هفتاد گناه زبان 🔵 پیامبر اکرم (ص) می فرماید: 🌕 «بیشترین مردم به خاطر گناه و آفت زبان به جهنم می روند. که در اینجا به ۷۰ مورد آن بر طبق کتاب گناهان زبان نوشته آقای محمد علی صفری اشاره می‌کنیم: ۱. غیبت ۲. نمیمه ۳. دروغ ۴. دو زبانی ۵. بهتان و افتراء ۶. قذف ۷. افشاء اسرار مؤمن ۸. دشنام ۹. لعن و نفرین ۱۰. طعن و شماتت ۱۱. سُخریه و استهزاء ۱۲. مدح ۱۳. اظهار غضب ۱۴. غنا ۱۵. کثرت مزاح و خنده ۱۶. مراء و جدال ۱۷. خصومت ۱۸. سؤال عوام از امور مشکله ۱۹. تکلم بدون علم ۲۰. تکلم بی فایده ۲۱. منکر خدا شدن ۲۲. غیر خدا را پرستش کردن ۲۳. دروغ بستن به خدا ۲۴. تکذیب آیات خدا ۲۵. کفران نعمت ۲۶. از خدا شکوه کردن ۲۷. اظهار ناامیدی کردن از خداوند ۲۸. به خداوند دشنام دادن ۲۹. نسبت فرزند به خدا دادن ۳۰. نسبت بی عدالتی به خدا ۳۱. ادعای خدائی کردن ۳۲. از خدا درخواست بیجا کردن ۳۳. دعای خیر برای ستمگران ۳۴. نفرین کردن ۳۵. چون و چرا کردن در کار خدا ۳۶. خدا را متهم کردن که به قتل امام حسین راضی بوده ۳۷. با دشمنان خدا اظهار دوستی کردن ۳۸. منکر رسالت پیامبر شدن ۳۹. پیامبر را مجنون خواندن ۴۰. اسرار امامان معصوم را فاش کردن ۴۱. از سخن امام عیب گرفتن ۴۲. برای ظهور امام زمان وقت تعیین کردن ۴۳. ادعای امامت کردن ۴۴. حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال دانستن ۴۵. احکام را با قیاس سنجیدن ۴۶. به ناحق شهادت دادن ۴۷. تفسیر به رأی کردن قرآن ۴۸. مؤمن را خوار کردن ۴۹. فاسق را عزیز شمردن ۵۰. مؤمن را ترساندن ۵۱. اظهار فقر و تنگدستی کردن ۵۲. راز خود را به دیگران گفتن ۵۳. به پدر و مادر اُف گفتن ۵۴. عیبجوئی کردن ۵۵. نسبت زنا به کسی دادن ۵۶. خلافکار را تشویق کردن ۵۷. مؤمنان را با القاب زشت خواندن ۵۹. به مال و منال دیگران غبطه خوردن ۶۰. وعدة دروغ دادن ۶۱. صفات نیک زنان را به نامحرمان گفتن ۶۲. با زن نامحرم شوخی کردن ۶۳. فال بد زدن ۶۴. عذرتراشی برای ظلم ظالمان ۶۵. سخن برادر مسلمان خود را قطع کردن ۶۶. پیشگویی و کهانت ۶۷. منّت کشیدن ۶۸. با خواندن قرآن کسب روزی کردن ۶۹. امر سلاطین را امر خدا دانستن ۷۰. در کیفیت خدا سخن گفتن به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ گاهى گفته مى‌شود « فوق قانون است و نمى‌توان آن را محدود کرد»، دیدگاه در این باره چیست؟ ✳️ پاسخ: در اعلامیه ، حقوقى براى انسان‌ها مطرح شده است که از جمله آنها حق آزادى بیان، آزادى اختیار مسکن، آزادى عقیده، آزادى اختیار شغل، آزادى اندیشه، آزادى انتخاب مذهب و آزادى انتخاب همسر است، از سوى دیگر این آزادى‌ها فوق قانون شناخته مى‌شوند و هیچ قانونى حق تعرّض به آنها را ندارد. 🌱در اینجا پرسش‌هاى زیادى پیش مى‌آید: آیا مقصود از فوق قانون بودن این آزادى‌ها آن است که هیچ قانونى اجازه نداشته باشد آنها را محدود کند؟ آیا این آزادى‌ها حدّ و مرز مشخصى دارند یا خیر؟ آیا به عنوان نمونه آزادى بیان این است که هر کس هرچیز دلش خواست بگوید؟! مى‌بینیم در هیچ کشورى چنین اجازه‌اى را نمى‌دهند و براى آزادى بیان حد و مرزى قائل مى‌شوند‌؛ مثلا توهین به شخصیت افراد در هیچ جاى عالم پذیرفته نیست. 🍀در پاسخ به این سؤال که حد و مرز آزادى‌ها تا به کجاست و چه کسى آن را تعیین مى‌کند؟ یک جواب کلى داده شده است که: 🌱حد و مرز آزادى‌ها تا آنجاست که باشد، یعنى منظور، آزادى‌هاى مشروع است. در بعضى از بندهاى اعلامیه حقوق بشر نیز تعبیر «اخلاقى» وجود دارد که رعایت حقوق همراه با موازین اخلاقى را متذکر مى‌شود . ✋ البته مقصود این افراد از کلمه «مشروع» این نیست که شریعتى مثل اسلام آن را تجویز کرده باشد، بلکه مرادشان آن است که قانونى باشد و دولت آن را معتبر بداند و مى‌گویند همین قانون است که حدود آزادى را تعیین مى‌کند. 🔅این جاست که اولین تناقض و تعارض پیدا مى‌شود: از یک طرف مى‌گویند این حقوق و آزادى‌ها فوق قانون است و هیچ قانونى نباید آنها را محدود کند. از طرف دیگر مى‌گویند چون آزادى مشروع ـ نه مطلق ـ مطلوب است قانون باید حدود آزادى را بیان کند و آن را محدود نماید! 📖پ.ن: مرحوم علامه مصباح یزدی، پاسخ استاد به جوانان پرسش‌گر، ص57 🌱 به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا