eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
معراج النبی و تجربه النبی» نیز درست نیست. تجربه عشق عارفانه فی المثل از تجربه‌های لطیف عارفانه‌ای بوده که بر غنای تجارب دینی دینداران افزوده است.» باری، باید اذعان کرد که برای مواجید عرفانی می‌توان شواهدی وحیانی ارائه کرد؛ نظیر روایت معروف نبوی که در آن آمده است هر کسی چهل روز، خود را برای خداوند خالص کند، خداوند چشمه‌های حکمت را از دلش بر زبانش جاری خواهد ساخت. اما با این حال پیداست که مقوله وحی به رغم شباهت رسانی محدود با مواجید و دریافت‌های عارفانه از جهات متعدد با آن متفاوت است. باری، می‌توان مدعی شد که مواجید یا تجربه‌های عرفانی حداقل از سه جهت با وحی دارای شباهت‌اند که عبارتند از: 1. در صورتی که مواجید عرفانی، الهی و آسمانی باشند، از آن جهت که مبدأ آن الهی است، همانند وحی است؛ 2. مواجید عرفانی از راه‌های متداول و شناخته شده بدست نمی‌آیند؛ یعنی لزوماً چنان نیست که دریافت‌های عرفانی از رهگذر تعلیم و تعلم بدست آید؛ چنان که وحی نیز چنین است؛ 3. عموم مواجید عرفانی بسان وحی با علم، آگاهی و روشنایی همراه‌اند؛ یعنی چنان است که پرده‌هایی از اسرار را کنار زده و پاره‌ای از آموزه‌های پوشیده را برای انسان آشکار می‌سازند. با این حال تجربه‌های عرفانی از جهات مختلف با وحی متفاوت است که بر اساس آنها با همسان انگاری آنها با وحی امری نادرست است که به بررسی آنها می‌پردازیم. برگرفته از کتاب «نقد شبهات قرآنی» از استاد علی نصیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صدا ۰۳۱.m4a
2.53M
💠 افضلیت امام علی(ع) در روایات نبوی(۲) 🔊حجت‌الاسلام علی‌نقی https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درس‌های رهبر انقلاب درباره عید قربان 🔹عید قربان تا عید غدیر یک مقطعی متصل با مسئله‌ امامت است. ابراهیم(ع) چون از عهده‌ امتحان‌های دشوار برآمد از طرف پروردگار به امامت منصوب شد. امتحان عبور از وادی محنت است. یک محنت و شدتی را جلوی پای یک انسان یا یک ملتی می‌گذارند. انسان اگر توانست عبور کند، به آن منزل مقصود می‌رسد. 🔹در عید قربان یک قدردانی بزرگ الهی از ابراهیم(ع) به‌خاطر ایثارش نهفته است. این گذشت، یک نماد برای مؤمنانی است که می‌خواهند راه حقیقت و راه عروج به مدارج عالیه را طی کنند. بدون گذشت، امکان ندارد. گذشت می‌تواند از جان، مال، یک حرفی که کسی زده و می‌خواهد با لجاجت پای آن حرف بایستد، از عزیزان و فرزندان باشد. برگرفته از سخنان سال‌های ۸۸ و ۸۹ رهبر انقلاب https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 نظر تولستوی نویسنده شهیر روسی در رابطه با بهاییت تحقیق و ارائه مطالب: ✍ حجت‌الاسلام جمشیدی به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واعدنا.aac
5.19M
آیا در سیره انبیاء تعیین جانشین برای خودشان بوده است؟ ✍حجت‌الاسلام جمشیدی به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
📚 ✍کتاب فوق نوشته محمدحسن قدردان قراملکی از پژوهشگران شاخص رشته کلام و عقاید است و در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به مرحله تدوین و انتشار بار یافته است. مولف محترم پس از واکاوی چیستی امامت و فلسفه و ضرورت آن، نظریه انتصابی بودن امامت از منظر شیعه را با رویکرد عقلی و نقلی اثبات کرده است. در ادامه، افزون بر نقد انگاره هایی که با اندیشه امامیه زاویه دارند، به نقد و بررسی ۷۰ شبهه در موضوع امامت پرداخته است. این کتاب ارزشمند دارای ۵۵۰ صفحه در قالب رقعی است که اطلاعات ارزشمندی از تفکر امامت را به مخاطب انتقال میدهد. 🌷👇 https://eitaa.com/eteghadiehya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ به شبهات وهابیت (۴) 🔈 حجت الاسلام استاد الوندی پژوهشگر به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرســـ❓ــش ⁉️چرا مردم جریان غدیر را از یاد بردند؟ ⁉️چگونه ممکن است این تعداد کثیر به سخن حضرت عمل نکنند و بعد از جریان غدیر منکر آن شوند؟! پاســـ🖊ــــخ: 🔻مقدمه سند حدیث غدیر متواتر و غیر قابل خدشه است، همچنین دلالت حدیث بر ولایت مولا نیز با وجود قرینه‌های متعدد از مسلمات است. اما چرا این همه جمعیت انکار کردند؟! 1⃣ نوع حکومت و سیستم اداره‌ی مناطق قومی قبیله‌ای بوده است و طبق حرکت و نظر رهبران و رئیسان آن قبایل، توده‌ی مردم نیز همراه می‌شدند. 2⃣ تهدید و تطمیع مردم توسط صاحبان زر و زور و تزویر که جرات بیان حقایق را نداشتند. 3⃣ وقتی در زمان حیات رسول خدا، خلفای اهل‌سنت به وضوح و بیش از هفتاد مرتبه با امر و نهی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مخالفت کردند هیچ استبعادی ندارد بعد از شهادتشان نیز چنین کنند. 🔻نمونه‌ای از شواهد علامه شرف الدین در کتاب النص و الاجتهاد به موارد متعددی اشاره دارند: 〽️جریان جیش اسامه و مخالفت صریح خلفا با کلام رسول خدا که فرمود: لعن الله من تخلف عن جیش اسامه 〽️صلح حدیبیه و مخالفت عمر با رسول خدا 〽️رزیه و مصیبت یوم الخمیس _روز پنجشنبه_ و تهمت هذیان به رسول خدا ♻️خلاصه اینکه: طبق شواهد تاریخی پیامبر در زمان حیات خویش نه تنها در واقعه‌ی غدیر بلکه بارها به صراحت و کنایه فرموده بودند که علی (علیه‌السلام) جانشین و وصی ‌ایشان است و همه بر این امر واقف بودند ولی با این وجود باز عده‌ای دست از کارشکنی برنداشتند؛ نظیر کارشکنی در جریان حدیث اثنی‌عشر و... پس بعید نبود بعد از حیات آن حضرت نیز نه تنها خود از فرامین پیامبر سرپیچی کنند بلکه به تطمیع و تهدید دیگران نیز بپردازند. بنابراین برخی بخاطر حسد، برخی بخاطر عدم فهم درست و صحيح از مساله نبوت و ارتباط نبوت و امامت با مساله خلافت و جانشيني رسول خدا و برخی نیز به خاطر تعصبات قبيله‌ای در صف مخالفان غدیر قرار گرفتند زیرا سیستم اداره‌ی آن منطقه سیستم قومی قبیله‌ای بود و مردم تابع رئیس قبیله‌ی خود بودند. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
قبیله اسلم.mp3
1.79M
🔸 نقش قبیله اسلَم در خلافت ابوبکر 🎙 📻 تهیه و تنظیم: کانال دانشنامه ✍ به نقل از کتابِ"الجمل" شیخ مفید، "الموفقیات" زبیر بن بکار... 🌷 🏷 @daneshnameh1399
ی کار جهادی خیلی خفن داریم😍 غدیر نزدیکه میخوایم فضای مجازی رو کنیم عکس پروفایلتون رو بفرستید و یکی از این کد ها رو ب ما بگین تا براتون با پروفایل خودتون درستش کنیم 🍀 کد مد نظرتون رو به ایدی زیر بفرستید👇 @Ali3132020 به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
📌 احتجاجات امیرالمومنین بر حدیث غدیر 1️⃣بلافاصله بعد از شهادت پیامبر صلی الله علیه و اله در مناظره ای، به عنوان مخالفت با بیعت خلیفه اول در مسجد مدینه فرمود: «آیا باید پیکر رسول خدا را بر روی زمین رها می کردم و قبل از کفن و دفن درباره خلافت و جانشینی نزاع می کردم؟ مساله خلافت چنان روشن بود که گمان نمی کردم کسی در صدد دستیابی به آن باشد و دراین موضوع با اهل بیت پیامبر علیهم السلام درگیر شود. مگر رسول خدا در روز غدیر خم حجت را بر مردم تمام نکرد؟ مگر جای عذر را بر مردم تمام نکرد؟ 2️⃣ بعد از مرگ خلیفه دوم، امیرالمومنین علیه السلام فرصتی خواست تا سخنانی را با اعضای شورا در میان بگذارد. حضرت برای اتمام حجت قبل از انتخاب عثمان، 190 امتیاز و فضیلت اختصاصی خود را بیان داشت و جانشینی خویش را اثبات کرد. در بخشی از سخنانشان فرمودند: شما را به خدا سوگند می دهم، آیا در بین خود کسی را سراغ دارید که رسول خدا او را در غدیرخم برگزیده و درباره اش فرموده باشد: هرکس من مولای او هستم علی مولای او است؟ همگی جواب دادند، نه سراغ نداریم. 3️⃣ در زمان خلافت عثمان در مسجد النبی مجلسی برای اعتراضات مردم به حکومت عثمان، برگزار شد و دویست نفر از شخصیت های بزرگ در آن حضور داشتند. در این مجلس حضرت به واقعه غدیر اشاره کردند و خطبه پیامبر برای اعلام جانشینی خود را بر آن ها ایراد فرمودند. 4️⃣امیرالمونین علیه السلام در جنگ جمل، هنگام مناظره با طلحه، واقعه غدیر را باز گفت و به آن استناد کرد. 5️⃣حضرت پس از جنگ جمل، در نامه ای واقعه غدیر را به معاویه یاد آور شد و او را از مخالفت با خود بر حذر داشت. 6️⃣ حضرت همچنین بعد از جنگ جمل و در سخنرانی خود در مسجد کوفه و در اعتراض به معاویه بر خلافت خود تاکید ورزید و در کنار استناد به بیعت مردم، مساله خلافت انتصابی خود در غدیر را نیز یادآور شد. 7️⃣حضرت بارها در مسجد کوفه سخنرانی فرمود و از صحابه پیامبر درباره حدیث غدیر شهادت گرفت تا تفسیری صحیح و غیر قابل انکاری از این واقعه ارائه نمایند. 8️⃣حضرت در سی‌امین سالگرد واقعه غدیر، آن را عید بزرگ مسلمانان خواند و در بیان خطبه ای برای اثبات خلافت خود، به واقعه غدیر استناد نمود. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/214192 📎 📎 📎 به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1