🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍امام على عليه السلام: عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند
📚غررالحكم حدیث3080
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
حجتالاسلام علی الوندی
پژوهشگر #موسسه_کلامی_احیاء_همدان در مصاحبه با خبرگزاری ایکنا دررابطه با تفسیر زیارت عاشورا بیان کرد: زیارت عاشورا، جریانی هویتساز برای هیئتهای مذهبی از جنس تراز انقلاب اسلامی است.
تفصیل مطلب در👇👇
http://iqna.ir/fa/news/4228319
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🚩غزه اینک بوی عاشورا گرفت
یک خبر در آن چنین غوغا گرفت
🚩رهبرش مهمان ایران بود و رفت
با شهادت غم چنین دلها گرفت
🚩بعد داغ سخت ابراهیم ما
داغ اسماعیل هم دنیا گرفت
🚩کل اسرائیل ننگ است و فریب
ناگهان فرماندهی از ما گرفت
🚩انتقامی سخت دارد این یهود
وعده ی خیبر بر او آقا گرفت
🚩قدس اینک منتظر بر موشک است
محو اسرائیل از اینجا شکل گرفت
🚩حاج قاسم با هنیه با هم اند
چون شهادت جلوه ای زیبا گرفت
🚩غزه باشد منتظر سوی ظهور
یک مجوز بهر آن مولا گرفت
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیررضا امروز اومده بود برای تشییع
روبروی دانشگاه تهران همصحبت شدیم
#مرگ بر اسرائیل #مرگ بر آمریکا
┄┅══✧❁🇮🇷❁✧══┅┄
#معارف_اعتقادی 👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍ امام باقرعلیه السلام: مذاهب گوناگون، شما را از راه بدر نبرد؛ به خدا قسم، شيعه ما نيست، مگر كسى كه از خداوند عزّ و جلّ اطاعت كند.
📚الکافي ج2 ص73
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
سومین دوره #حسینیه_اندیشه [معرفت افزایی از عاشورا تا اربعین]
☘کارکردهای امروزین عاشورا☘
با ارائه استاد حجت الاسلام والمسلمین مصطفی سلیمانیان
🔺یکشنبه 14 مرداد، ساعت ۹:۳۰
🔺سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رزن
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان #اداره_کل_کتابخانههای_عمومی_استان
🔻شیخفضلالله نوری و مشروطۀ سکولار-۱
(به روایت آیتالله بهجت)
۱. شیخفضلالله نوری و سیّدمحمّدکاظم یزدی، تمام آنچه را که در جریان مشروطه واقع شد، «پیشگویی» کرده بودند؛ زیرا میدانستند اگر جریان مشروطه از طرف «سفارت انگلیس» تأیید شود، این مشروطه، «مشروعه» نخواهد بود(در محضر بهجت، ج٣، ص۴٠).
۲. سیّدمحمّدکاظم یزدی و شیخفضلالله نوری، «دوربین» و «آیندهنگر» بودند و میگفتند مشروطه، کلِمَةُ حَق یرادُ بِهَا باطِلٌ؛ سخن حقّی است، ولی باطل از آن اراده شده است. ولی دیگران، «آخر مطلب» را از «اوّل کار» نمیدیدند. بساط زر و زور مشروطه، فقط برای این بود که ایران از «حلقوم روسیه» به «حلقوم انگلیس» سرازیر شود، که شد، به همان ملاک هم «آمریکا» از دست «انگلیس» گرفت(در محضر بهجت، ج٣، ص٣٧).
۳. شیخفضلالله نوری در اوّل با مشروطه موافق بود، ولی بعد دید مشروطه از «سفارتخانۀ انگلیس» تأیید میشود؛ لذا از همان لحظه برگشت و مخالف شد و گفت مشروطه باید «مشروعه» باشد(در محضر بهجت، ج۲، ص١٩۶).
۴. شیخفضلالله نوری میفرمود مشروطه، «مقدّمۀ کشف حجاب» است و کشف حجاب از «لوازم مشروطیّت» است. همچنین مشروطه، «مقدّمۀ مبارزه با روحانیون» است. ولی طرفداران مشروطه میگفتند آیا میشود مجلس شورا و مشروطه را که خود آخوندها تأسیس کردهاند، آخوندها را از بین ببرد؟! ولی چنان شد که شیخفضلالله نوری میفرمود؛ یعنی بعد از مدّتی دستور دادند که نمایندگان مجلس، حتّی بهبهانی باید عمامهها را از سر بردارند(در محضر بهجت، ج۲، ص۲۶۱).
۵. شیخفضلالله نوری که از مخالفین مشروطه بود، از پیش خبر میداد که «کشف حجاب» از «لوازم مشروطه» است. آن مرحوم میدید که مقرّرات مشروطه، «بهظاهر اسلامی» است، ولی از مصادر «لاابالی» و بلکه «بیدین» (سفارت انگلیس) سرچشمه میگیرد و تأیید میشود. لذا به مشروطهخواهان گفته بود مرا میکشند و شما را هم میکشند. در نهایت نیز چنین شد، سیّدعبدالله بهبهانی را که طرفدار مشروطه بود، بدتر از شیخفضلالله نوری از بین بردند و تیرباران کردند(در محضر بهجت، ج۲، ص۱۸۹).
۶. وقتی شیخ فضلالله نوری فهمید که تأیید مشروطه، صحیح نیست ـ چون دید از طرف «سفارت انگلیس»، تأیید و پشتیبانی میشود و «کسان دیگری غیر از علما و متدیّنین» و به تعبیر ایشان «پاچهورمالیدهها»، از مشروطه حمایت میکنند ـ از مشروطهخواهی دست کشید و فرمود مشروطه، باید مشروعه باشد. مشروطهخواهان با «شایعهپراکنی» وانمود کردند که ایشان موافق مشروطه است، ولی استبدادیها با «رشوه» او را خریدهاند. چگونه ممکن و متصوّر است که انسان بهخاطر «رشوه»، حاضر شود به دار آویخته شود؟! سرانجام، شیخفضلالله نوری را با آن عظمتش در علم و عمل، به دار آویختند و کشتند؛ زیرا میترسیدند قیام مشروطهخواهی را به عقب بیندازد و یا حداقل در دیگران، شک و تردید ایجاد کند. آری، آنها «نوکرهای مطیع» میخواستند، نه آقا بالاسر و مُطاع(در محضر بهجت، ج۲، ص٣۷۲).
۷. اینهمه «بلاها» که بر سر ما میآید، با دست «خودمان» به وجود آمده است و علّت و سببش، خود ما هستیم. اینهمه بلاها که از زمان مشروطه تا به حال بر ما و ملّت ما وارد شده و میشود، همه به دست «امثال خود ما» است، و «مولود مشروطه» است، و به «امضا و تأیید خود ما» به وجود آمده است. در مشروطه، به «دروغ» و «فریب» چنین وانمود کردند که میخواهند «احکام اسلام» اجرا شود، و در رأس مجلس شورا، شش نفر از فقهای طراز اوّل خواهند بود. از سوی دیگر، از زمان مشروطه تاکنون تبلیغ کردند که اسلام «قابلاجرا» نیست. کفّار و استعمارگران در «دروغگفتن» و «فریبدادن» ماهرند و ما در «فریبخوردن». در نامهای که شیخفضلالله نوری برای شهرستانها نوشته بود، آمده است: ای مردم مسلمان، خود انصاف دهید آیا اخلاق ایرانیها در دوران مشروطه عوض شده یا نه، و فلان کار، تشبّه به اروپاییها شده یا نه؟! حتّی این مطلب را هم به صراحت گفتند که اسلام برای حکومت، ناقص است. «بدتر از استبداد» را در مشروطه انجام دادند. بعد معلوم شد که اینها «مُحلّل» هستند و مطلب، چیز دیگر بوده است. عجیبتر اینکه مقدّمات این مطالب و امضا و تأسیس مشروطه به دست «علما» فراهم شد، ولی سرانجام کار به جایی رسید که به وکلای مجلس گفتند یا باید عمامهها را از سر بردارید، یا از مجلس بیرون بروید(در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۱۷).
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻شیخفضلالله نوری و مشروطۀ سکولار-۲
(به روایت آیتالله بهجت)
۸. شیخ محمّدحسین اصفهانی میگفت: از زمانی که شیخفضلالله نوری را به دار آویختند، دیگر این ملّت روز خوش نخواهند دید(در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۴).
۹. ما تحقیقاً فهمیدیم که شیخ فضلالله نوری را «استعمار» کشت برای اینکه چرا مشروطه نمیشوی؟ مشروطهشدن، «مقدّمیّت» دارد برای اینکه مسلّط شود بر تمام این کشور(درس خارج اصول، ١٣٨٨/٠٢/١۶)
۱۰. از آقای اشعری که ـ عالم راستگویی است ـ نقل شده که میگفت: دایی من که سیّد، و از شاگردان شیخفضلاللّه نوری بود، در شبی که جنازۀ ایشان را به قم آورده بودند تا فردا در حجره دفن کنند، در همان حجره، صدای قرآن از جنازۀ آن مرحوم شنیده بود. آقای دیگری نقل کرده است: لب ایوان مقبره، در صحن مطهر حضرت معصومه –علیهاالسلام- نشسته بودم، شنیدم از مقبرۀ شیخ فضلاللّه نوری، صدای قرآن میآید. به طرف مقبره رفتم، دیدم کسی نیست، بازگشتم تکرار شد، خلاصه یقین کردم که صدای قرآن از خودِ صاحب قبر است(در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۳۷).
۱۱. خیلی مشکل است که انسان «از اوّل»، آیندۀ حوادث را ببیند؛ زیرا «باطلِ محض» را بهصورت «حقّ محض» به انسان نشان میدهند. سیّد محمّدکاظم یزدی، از اوّل دربارۀ مشروطه میفرمود: به اجدادم قسم، «دروغ» میگویند؛ کلِمَةُ حَقٍّ یُرادُ بِهَا باطِلٌ؛ سخن حقّی است که مقصودشان از آن، باطل است. خدا میداند یک «فریبخوردن» چه عواقبی در پی دارد(در محضر بهجت، ج۲، ص۹۷).
🖇 تکملۀ تحلیلی:
آیتالله بهجت، طلبه نجف بودند و با بزرگان آن حوزه، ارتباط داشتند و بدین سبب، با یک واسطۀ معتبر - که همان اساتیدشان باشند - متن مشروطه را روایت میکنند. پس طبیعی است که آیتالله بهجت به سبب نزدیکی و تعامل مستقیم و غیرمستقیم، لطایف فراوانی از جزییّات مشروطه بدانند که در کتابها نیست.
تطورات مشروطه اینگونه بود:
الف. تولّد مسأله: ظلم عُمال دولت قاجار به مردم
ب. پاسخ اوّلیّه: تشکیل مجلسِ عدالتخانه
ج. پاسخ ثانویّه: تشکیل مجلس مشروطه
د. اصلاح پاسخ ثانویّه: مشروطۀ مشروعه
هـ . مواجهۀ حذفیِ نیروی روشنفکری با قید مشروعه
و. غلبۀ مشروطۀ سکولار
ز. شکلگیریِ دولتِ سکولارِ رضاخانی.
در دورۀ مشروطه، پای ساختار تجدّدی به جامعۀ ایران باز میشود و در مقابل دوقطبیِ قبلی، قطب سوّمی شکل میگیرد که هنوز برای کنشگران بومی ما در آن دورۀ تاریخی، شناختهشده نیست. برخی قائل به همسانی این ساختار با شریعت هستند، از قبیل آخوند خراسانی و نائینی و در پی مصالحه و اجتماع هستند. اما در مقابل، شیخ فضلالله، جوهر تجدّد را میفهمد و برنمیتابد اما با توجه به اضطرار تاریخی، به طرح حداقلیِ مشروطۀ مشروعه بسنده میکند. در این طرح، مشروطه از عالَم تجدّد جدا میشود، اما در عین حال، نهایت غایاتِ ساختاریِ ما نیست. چرا علما در نقطۀ آغاز، در پی مجلسِ عدالتخانه بودند نه مجلس تقنینی؟! مگر قضاوت بدون قانون، میسّر است؟! در ذهن آنها، قانون هم قانونِ شرع است و از این جهت، حاجت به تشریع نیست. شاید جامعه نیز هنوز آنچنان پیچیده نشده بود که نیازمند تقنین در صغرویات باشد. این جابجاییِ ساختاری را نباید از نظر دور داشت؛ یعنی فرزند طبیعیِ جامعۀ ما مجلسِ عدالتخانه بود نه مجلس تقنینی. برخی اعتنایی به این تحمیل ساختاری نکرده و بر اساس نظریۀ انتخاب عاقلانه، آن را توضیح دادهاند. مطهری میگوید مطالعه تاریخ نشان میدهد که روحانیّت شیعه، کنشگریِ اصلاحیِ بیشتری داشته و روحانیّت سنی، نظریهپردازی بیشتری. فقر فکرِ بدیل، ما را در گرداب انداخت.
اگر مجلسِ عدالتخانه تشکیل میشد و علمای تهران مسلّط میشدند، چهبسا بهتدریج، قدرت به دست میآوردند و علما، حکومت دینی تشکیل میدادند، نه اینکه در اثر استقرار پهلوی، وضع از زمان قاجار هم بدتر بشود. عدالتخانه، فرزند روند تاریخیِ بومی ما بود، نه مشروطه. از متن کلّیّت تاریخی ما، عدالتخانه و حکومت دینی برمیآید نه مشروطه.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
.
♻️ آفتابی که به زائر حسین علیه السلام میتابد، گناهانش را از بین میبرد
☑️ امام صادق علیه السلام:
🔸 زائرِ حسین(ع) وقتى به قصد زیارت از خانهاش خارج میشود،
سایهاش بر چیزى نمیافتد، مگر اینکه آن چیز برایش دعا میکند.
و هنگامى که آفتاب بر او بتابد، گناهانش را از بین میبرد،
همانطور که آتش هیزم را از بین میبرد.
📜 عن ابی عبد الله(ع): أَنَّ زَائِرَهُ لَیَخْرُجُ مِنْ رَحْلِهِ فَمَا یَقَعُ فَیْئُهُ عَلَى شَیْءٍ إِلَّا دَعَا لَهُ، فَإِذَا وَقَعَتِ الشَّمْسُ عَلَیْهِ، أَکَلَتْ ذُنُوبَهُ کَمَا تَأْکُلُ النَّارُ الْحَطَب. وَ مَا تُبْقِی الشَّمْسُ عَلَیْهِ مِنْ ذُنُوبِهِ شَیْئاً، فَیَنْصَرِفُ وَ مَا عَلَیْهِ ذَنْب.
⬅️ کامل الزیارات، صفحه ۲۷۹
همه کسانی که میتوانند، برای سفر اربعین خودشان را آماده کنند.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼
✍ قال امیرالمؤمنین علیهالسلام: برگشت به روزگاران ناکام و تلخ چهار دلیل دارد:
1:بی تدبیری و سوء مدیریت
2:ریخت و پاش های بی جا
3:کم عبرت گرفتن از حوادث
4:بی اندازه فریب خوردن
📚عيون الحكم و المواعظ، ص: ۵۵۲ ح ۱۰۱۷۴
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از معارف اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان با همکاری نهادهای فرهنگی، در شرف مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار میکند:
مسابقه کتابخوانی دختران آفتاب
همراه با جوایز ارزنده " شیوه شرکت با مراجعه به سامانه مسابقات الکترونیکی کتابخوانی
https://www.ketabkhooon.ir/
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
4_5960579884248990275.mp3
188.6K
سر به چوبه محمل کوبیدن حضرت زینب کبری سلام الله علیها
توضیحات مرحوم علامه جعفری رضوان الله علیه
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
📚 برشی از کتاب «دین، انیمیشن، سبک زندگی»، محمدحسین فرجنژاد
🔹 جادوگری در جامعه اروپایی و آمریکایی کاملاً منفی بوده، جادوگران، همیشه شخصیتهای منفی داستانهای غربی و فیلمها بودهاند؛ اما فضای هالیوود، جادو و موجودات ترسناک یا هیولاها را به خوب و بد تفکیک میکند.
🔸 جریان ترویج کابالا و عرفان یهودی از زمانی آغاز شد که انسان برخاسته از عصر رنسانس با همان سرعتی که به سمت مادهگرایی و لذتطلبی حرکت میکرد به پوچی و بیهویتی رسید. ازاینرو سردمداران زر و زور و تزویر یعنی یهودیان صهیونیست با ترویج معنویتهای مبهم اومانیستی و بدون خدا میکوشند این نیاز مردم را جبران کنند.
🔹 آنان بهواسطه اسطورههای ملتهای مختلف اولاً مفاهیم ماورایی همچون خدا، فرشتگان و آخرت را مادی و زمینی میکنند. ثانیاً، جادو شیطانگرایی و ارتباط با خدایان یا همان اجنه را ترویج مینمایند.
🔸 باید دانست که ریشه بسیاری از عرفانهای مادی و اومانیستی به کابالا باز میگردد و اهداف کابالا را دنبال میکند.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
.
🔻موکب شهرستان مهران🔻
حوزه علمیه ولی عصر علیه السلام
١. خدمات اسکان
٢. خدمات پذیرایی
🔻آدرس👇
مهران.خیابان ارتش بالاتر از هلال احمر، حوزه علمیه ولیعصر عج شهرستان مهران
🔸 هماهنگی 👇
آقای نوری خادم زائرین ابا عبدالله👇
09359967351
#کربلا #مهران #اربعین #مواکب۱۴۰۳
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠#پاسخ به تفکرات عبدالکریم سروش
#قسمت اول
1⃣مساله ی اول کلیپ :ترسیم شیعه ی غالی
💢غلو و غالی در منطق شریعت اسلامی خصوصا مذهب شیعه یک مفهوم و تعریف خاص دارد و نمیتوان این موضوع را گسترش داد و به همه نسبت داد.
غلو به معنای خداانگاری ائمه و جانشینان پیامبر است ،یعنی صفات و ویژگی های خداوند را به ائمه دادن به طور مطلق ،به صورتی که این اشخاص تمام و کمال اون صفت باشند ...مثل اینکه بگوییم علی ع خالق کل هستی است و ....
پس غلو در کلام تعریف خاص خودش را دارد که اصلا منجر به شرک می شود و یکی از گروه هایی که همواره با ائمه درگیری داشتند و ائمه دائما با آنها مخالفت میکردند همین غلات بودند .
غلو در علم دیگری هم موجود است و آن هم علم حدیث است که عده ای متهم به غلو هستند اما غلو در اینجا کاملا متفاوت با علم کلام است ،غلو در علم حدیث به معنای قائل بودن به روایات سهو النبی و یا در برحه ای قائل به توانایی عقل در تبیین موضوعات شریعت است .
یعنی هر شخصیتی قائل به این باشد که روایات سهو النبی مشکلی نداشته و برای پیامبر سهوی اتفاق افتاده غالی است .
و یا اگر شخصی برای عقل جایگاهی در استنباط احکام شریعت قائل باشد این شخص غالی است .
✍البته این دو تعریف در علوم حدیث در قرن های ۳ و ۴ مرسوم بوده و الان کلا منتفی هستند .
✅اسم گذاری کردن و نکردن دلیلی بر غالی بودن یا نبودن نیست.اینکه امام و یا اشخاص اسم بچه هایشان رو ابوبکر و عمر گذاشتند و الان شیعیان انجام نمی دهند دلیلی بر غالی بودنشان نیست.
#حقایق_پنهان
#موسسه_احیاء
#ادامه دارد
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
سومین دوره #حسینیه_اندیشه [معرفت افزایی از عاشورا تا اربعین]
☘عاشورا و دنیاگرایی جامعه☘
با ارائه استاد حجت الاسلام والمسلمین رسول علیزمانی
🔺چهارشنبه 17 مرداد، ساعت ۹:۳۰
🔺حسینیه سیدالشهدا شهر ملایر
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان #اداره_کل_کتابخانههای_عمومی_استان
یک عالم اهل سنت:
یک میلیارد و نیم مسلمان سنی منتظر خون خواهی شیعه از یک رهبر سنی است.
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
معارف اعتقادی
💠#پاسخ به تفکرات عبدالکریم سروش #قسمت اول 1⃣مساله ی اول کلیپ :ترسیم شیعه ی غالی 💢غلو و غالی در منطق
#پاسخ به تفکرات عبدالکریم سروش
#قسمت دوم
2⃣اینکه چرا ائمه از اسامی ابوبکر و عمر و ...استفاده کردند برای فرزندانشون و این نشانه ی علاقه ی آنها به خلفا بوده است .
✍اسامی فرزندان، توسط والدین انتخاب می شود و این انتخاب می تواند انگیزه ی های متفاوتی داشته باشد .
👈آنچه که تاثیر بسزایی در این انتخاب ها می گذارد فرهنگ غالب در آن زمان و رایج بودن برخی اسامی در آن دوران است....
به عنوان مثال تصور بفرمایید که اسمی در یک دوران و یا یک منطقه بسار مشهور است و عده ی بسیار زیادی آنرا روی فرزندانشان گذاشته اند ،حال اگر شخصی هم بگذارد دلیل بر این نمی شود که میخواهد اولین کسی که این اسم را داشته تایید کند .
✍تاریخ اسلام مگر تنها یک ابوبکر و عمر و عثمان و عایشه داشته؟
این نوع بحث کردن و بیان کردن مباحث مغالطه ی مصادره به مطلوب است .
✅در برهه ای از زمان این اسامی رواج داشته و هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی نبوده در اسم گذاری فرزندان به مرور زمان و با عوض شدن شرایط این ها از هم دور شدند ،این دلیلی بر غالی شدن و یا خراب شدن شیعیان الان نمی شود که بگوییم شیعه در ابتدا پاک بود و الان ناپاک شده است .
#حقایق_پنهان
#موسسه_احیاء
#ادامه دارد...
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
تسهیلات اربعین.pdf
797.9K
💳 اعطای تسهیلات قرضالحسنه به زائران #اربعین حسینی ویژه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
▪️۶ میلیون وام ۴ درصد با بازپرداخت ۱۲ ماهه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 این ویدئو در توییتر بیش از ۲.۵ میلیون بازدید داشته است / دعوای شیعه و سنی توهم است!
▫️این چهره، یوسف حسین اهل کشور مصر ساکن قطر و از عناصر رسانهای اخوان المسلمین قطر است که یک برنامه یوتیوبی دارد تحت عنوان «جو شو»؛ وی تا قبل از شهادت اسماعیل هنیة از منتقدان سرسخت ایران بود، اما بعد از تشییع جنازه در تهران و اقامه نماز توسط رهبر انقلاب به این نتیجهگیری میرسد که اختلاف بین شیعه و سنی ساخته دست آمریکا و اسرائیلِ برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است وگرنه شیعه و سنی برای دشمن صهیونیستی تفاوتی ندارند...
🌐#معارف_اعتقادی 🔻
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
دینیسازی قانون جذب.pdf
684.8K
#معرفی_مقاله | نقدی بر دینیسازی قانون جذب
✍ مهدی پیچان و مهدی مطیع
چکیده
🔹 مروّجان داخلیِ قانون جذب، آن را تأییدشدۀ متون دینی معرفی کردهاند؛ تا جایی که دعا در معارف دینی را همان قانون جذب دانستهاند؛ به طوری که اصرار و توجه به خواستهها در دعا برای تحقق آنها در عالم خارج است.
🔸 در این نوشتار بیان میشود تسلطنداشتن علمی بر معارف دینی و سوء برداشت از مفهوم و هدف دعا و اجابت آن و نیز تقطیع و تأویل غیرعلمی آیات، ایشان را به راه ناصواب کشانده است.
🔹رهبران قانون جذب، خواست انسان را اصل و اساس در رسیدن به خواستهها میدانند؛ اما برخلاف نظر رهبرانِ قانون جذب، طبق برخی از آیات و روایات، خواست و ارادۀ خدا در هر دو عالم حکمفرما بوده است و آن مقدار از خواستۀ انسان که به آن میرسد نیز به ارادۀ خدا و بهواسطۀ تلاش اوست، نه به دلیل تجسم و تصورش.
🔸 در دعا نیز برخلاف ادعای قانون جذب، آدمی خدا را عطاکننده میداند، نه اینکه ذهن و باور خود را معطی بداند. همچنین هدف از دعا فقط خواستن حاجت نیست، بلکه هدف اصلی، اظهار فقر و مسکنت و بندگی به درگاه خداست.
🆔@mjafari_ir