eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ولايت چيست‌؟ 🔶استاد علی صفایی حائری: ولايت چيست‌؟ اين ولايت،بالاتر از محبت و دوستى و عشق است؛ كه عشق على در دل دشمنان او هم خانه داشت. آنها كه شكوه و وقار كوه و زيبايى دشت و عظمت كوير و دريا و جلوه‌ى طلوع و غروب، اسيرشان مى‌كند و چشمشان را مى‌گيرد و دلشان را به بند مى‌كشد، چگونه مى‌شود شكوه و عظمت آن روح بزرگتر از كوه، زيبايى و گستردگى آن قلب وسيع‌تر از هستى و عظمت و ناپيدايى آن سينه‌ى ناپيداتر از كوير و عميق‌تر از دريا و جلوه‌ى آن طلوع بى غروب، چشم و دل و عشق و احساسشان را پر نكند. هر كس با هر مشربى و عقيده‌اى،مى‌تواند دوستدار على باشد. در على، علم و عشق، تدبير و شمشير، حريت و عبوديت، نجواى دل و آتش سخن، زمزمه‌ى شب و فرياد روز، قدرت و عزت و تواضع و ذلت، ١ نرمش و آشنايى و خشونت و پايدارى، در على اين همه هست و اين همه بخاطر حق است و براى اوست و اين است كه همه‌ى او دوست داشتنى است و حتى دشمنش در دل شيفته‌ى اوست و مخالفش در پنهان شيداى او. 📚 ، صفحه 12 🌿 @einsad
🌿 لقاء، زحمت می خواهد استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5917892221473915091.mp3
1.3M
🌿 توجه به انگیزه اعمال در محاسبه ی نفس استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ولایت علی.... 🔶استاد علی صفایی حائری: ولايت على، نه على را دوست داشتن كه فقط‌ على را دوست داشتن است. ٢ ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها بريدن است. و اين ولايت، ادامه‌ى ولايت حق است و دنباله‌ى توحيد، ٣ آن هم توحيدى در سه بعد؛ در درون و در هستى و در جامعه؛ كه توحيد در درون انسان، هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها را مى‌شكند؛ هواهاى دل و حرف‌هاى خلق و جلوه‌هاى دنيا را. و در جامعه طاغوت‌ها را كنار مى‌ريزد و در هستى خدايان و بت‌ها را. در اين حد، موحد، جز خدا كسى را حاكم نمى‌گيرد. جز وظيفه چيزى او را حركت نمى‌دهد. هيچ قدرت و ثروت و جلوه‌اى در روح او موجى نمى‌آورد و هيچ دستورى او را از جا نمى‌كَنَد. جز دستور حق و امرِ اللّه، از هر زبانى كه اين دستور برخيزد و از هر راهى كه اين امر برسد. و هنگامى كه روحى به آزادى رسيد و جز امر حق امرى نداشت و جز خواست او خواهشى نداشت، اين روح به ولايت مى‌رسد و به سرپرستى مى‌رسد و دستور او و حتى نگاه او در دل‌هاى موحد عاشق، حركت مى‌آفريند. و اين است كه رسول به ولايت رسيد و به اولويت رسيد؛ كه النَّبىُ‌ أَوْلى‌ بِالمُؤمِنينَ‌ مِنْ‌ أَنْفُسِهِمْ‌. ١ و اين است كه على به ولايت مى‌رسد؛ كه: مَنْ‌ كُنْتُ‌ مَولاه فَهذا عَلىٌّ‌ مَولاه 📚 ، صفحه 13 🌿 @einsad
✅عمل به وظیفه استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅زير بناى ولايت 🔶استاد علی صفایی حائری: زير بناى ولايت زير بنا و سرّ آن همه فداكارى و جانبازى شيعه در طول تاريخ همين شناخت و همين يافت برهانى و عينى است. ١ - او مى‌داند كه ولى بيش از او به او علاقه دارد. ٢ - و بيش از او به منافع او آگاهى دارد، لذا امر او را هر چه باشد مى‌پذيرد و دستور او را هر چه باشد گردن مى‌نهد و حتى به ميان آتش مى‌نشيند و به استقبال مرگ مى‌رود. مگر نه اين است كه مى‌ميريم‌؟ پس بگذار مرگى را انتخاب كنيم كه زندگى‌هايى را بارور كند و بهره‌هايى بياورد. مگر نه اين است كه ما از كسى چيزى اطاعت مى‌كنيم، پس بگذار اطاعت از آگاهِ‌ دلسوز و مهربان باشد. شناخت آگاهى و دلسوزى، اطاعت را، تسليم را بدنبال مى‌كشيد 📚 ، صفحه 17 🌿 @einsad
✅ ولایت 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅علم گسترده ی ولیّ 🔶استاد علی صفایی حائری: انسان پس از گسترش دانش‌هايش اگر چيزى را بدست بياورد و چيزى را كشف كند، همان هايى است كه تجربه‌اش كرده و با آن روبرو بوده است و چه بسيار عوالمى كه هنوز به آن نرسيده‌ايم و تجربه‌اش نكرده‌ايم و چه بسيار مراحلى كه هنوز از آن بى‌خبريم و غافليم. و بخاطر اين محدوديت در ديد و اين وسعت در ديدگاه هستى است كه انسان،به سوى خدا مى‌شتابد و از او مى‌پرسد و از او مى‌پذيرد. او كه به تمام هستى آگاه است؛ از تمام نفع‌ها و ضررها و از تمام اثرها؛ اثر يك غذا بر تمام سلول‌ها، آن هم نه در يك سال و دو سال و هفتاد سال و در اين محدوده‌ى هستى و در اين عالم؛ كه در تمام طول راه، تا بينهايت. 📚 ، صفحه 18 🌿 @einsad
✅جریان این اسلام بدون سعی نیست. 🔶استاد علی صفایی حائری: جريان اين اسلام، چه در فرد، چه اسلام ابراهيم و چه اسلام هاجر و چه اسلام اسماعيل،بدون سعى نيست. و مى‌بينيم كه هاجر وقتى اين سلم و سَلَم را پذيرفته و آمده و خود و فرزند خردسالش در بيابان مانده‌اند و هيچ كس را ندارند و ابراهيم همه‌ى اينها را اينجا رها كرده و اَسْلَمْتُ‌ را گفته و رفته. ١ و ارزش هاجر وقتى روشنتر مى‌شود و عظمت اسلام او وقتى بيشتر در چشم‌ها مى‌نشيند كه با ديگران مقايسه شود كه در اوج رفاه حتّى آنجا كه تو آنها را در قصر بگذارى و دنبال تكليفت بروى، جز نق و ناله و گلايه، كار ديگرى ندارند. و اين هاجر با وجود اين اسلام و تسليمى كه دارد،به خاطر وثوق به امر حق و اطمينانى كه به خود حق دارد با اينكه در منطقه‌اى قرار گرفته كه هيچ گمان آب و آبادانى نيست،به دنبال آب سعى مى‌كند و حدود ٤ كيلومتر آن هم بين دو كوه صفا و مروه در رفت و آمد است و هرگز از هدفش رو بر نمى‌گرداند و دائم به هدف و كعبه توجه دارد. ٢ و مهم‌تر اين كه در اين سعيش هرگز جفا نكرده و از مروّت هم خارج نشده و حدود را فراموش نكرده است. و اين نبوده كه براى رسيدن به هدف به هر كارى دست بزند؛ كه سعيش منطبق بر سنت است و از سنت و حدود الهى تجاوز نكرده است. 📚 حقیقت حج، صفحه 15 🌿 @einsad
4_498281850616152118.mp3
503.9K
✅عظمت علی در عبودیت 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین-صاد) 🌿 @einsad
✅ ولایت علی علیه السلام 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅اين مالك است كه ولايت على را به عهده دارد چون..... 🔶استاد علی صفایی حائری: ولايت يعنى تنها على را حاكم گرفتن و تنها او را دوست داشتن و اين ولايت و سرپرستى است كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و از آن بهره‌اى ندارند، كه حاكم در درون آنها و محرك در وجود آنها امر على و دستور على نيست؛ كه هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها در آنها حكومت دارند. معاويه گر چه على را دوست دارد، ولى سلطنت را بيشتر از على خواهان است و دوستدار آن است. و احمد حنبل گر چه براى على شعر مى‌سرايد اما حكومت ديگرى را به عهده دارد. و جرج جرداق گر چه از على مى‌نويسد، اما براى على نمى‌نويسد؛ كه محركى ديگر دارد و عاطفه‌اى فقط‌ او را به چرخ انداخته است. اما مالك‌؟ اين مالك است كه ولايت على را به عهده دارد و اين بار گران را به آسانى مى‌كشد. مالك چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده و كوشش كرده است. خويش و فاميل و قبيله‌اش را به خون كشيده، شب‌ها و روزها را بر روى لبه‌ى تيغ و سرِ نيزه‌ها گذرانده و شمشير زده و شمشير زده تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده و در بيرون از خيمه آماده‌ى فرار نموده، هان چيزى نمانده تا اين بت بزرگ بشكند و اين طاغوت سركش بميرد و يا فرارى شود و مالك به هدف نهايى،به پيروزى محبوب دست بيابد و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود و بر رقيب خودش، اشعث و بر قبيله‌ى رقيبش، كِنده، پيروز شود. درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را ميخواند، على او را مى‌طلبد. على مى‌گويد كه برگرد. و اين از مرگ سخت‌تر و اين از مرگ جانكاه‌تر است. مخالفت يك هوى، مخالفت يك هوس، مخالفت با يك حرف و گذشتن از حرف‌هاى خلق، مخالفت با يك جلوه از جلوه‌هاى دنيا ما را مى‌شكند، ما را از پاى در مى‌آورد. ما از راه حق با يك حرف با يك فحش با يك پشيز باز مى‌گرديم و اما مالك‌؟ و اما مالك‌؟ او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرف‌هاى تمام مردها و زن‌هاى عرب و از زمزمه‌ى خفيف زبان‌ها بر سر راه مردان فاتح و از نگاه‌هاى شيفته‌ى سرداران پيروز و از تمام جلوه‌هاى دنيا، از اين همه مى‌گذرد و باز مى‌گردد و به على اين سرپرست آگاه ملحق مى‌شود. چرا؟ چون در درون مالك، ديگر هواها و غريزه‌ها حرف‌ها و زمزمه‌هاى زن‌هاى عرب جلوه‌هاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست، اينها كوچكتر از اين هستند كه در روح بزرگ مالك موجى و حركتى ايجاد كنند. اين بادهاى بى رمق بيچارتر از اين است كه در اين درياى بزرگ، طوفانى بپا كند: مالك از هواها از حرف‌ها از جلوه‌هاى دنيا بزرگتر است و عظمت او اسير اين حقارت‌ها نيست. او در سطح غريزه نيست. او انسانى است كه در حد وظيفه زندگى مى‌كند و زندگى و مرگ او با اين معيار ميخواند، او كوه است از طوفان نمى‌لرزد. او كاه نيست تا با نسيمى از دهنى زير و رو شود. او به ولايت رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است. 📚 ، صفحه 16 🌿 @einsad
✅چرا انسان از آموخته‌هايش بهره نمى‌گيرد؟ 🔶استاد علی صفایی حائری: چرا انسان از آموخته‌هايش بهره نمى‌گيرد؟ چون آموخته‌هايش تا به مرحله عمل برسند احتياج به مقدماتى دارند كه فراهم نشده است. من گرسنه هستم و غذا پختن را هم آموخته‌ام. خوب آموخته‌ام، ولى از اين آموخته‌هايم بهره نمى‌گيريم؛ چون مقدماتى را كه براى اين پخت و پز احتياج دارم فراهم نكرده‌ام. اين در مباحث عادى است، در مسائل معرفتى هم همين طور است. در مراحل اخلاقى و سلوكش هم همين است. تو وقتى براى مقدمات كار خودت اقدام نكرده باشى، آگاهى‌هاى تو روى دست تو انباشته مى‌شود، كاربردى نخواهد بود، به نتيجه نخواهد رسيد. 📚 روزگار ستمگر، صفحه 42 🌿 @einsad
🔴کانال تلگرامی راز انسان؛ تبیین اندیشه استاد علی صفایی حائری 🔗 https://t.me/RazeEnsann
✅روز 🔶استاد علی صفایی حائری: روز غدير، روز نور، روز سرور، روز سرشارى و اكمال، روز بارورى و اتمام، روز رهبرى و ولايت است. ١ و غدير، خود بركه‌ى نور و عشق است، درياى شور و جوشش، آن هم در كوير كور و ريگزار مرگ. و غديرى، تشنه‌ى مشتاقى است، كه سال‌ها در كوير گرديده و ريگزارها را به صدا در آورده و مرگ را در كوله بار خود بسته تا به زندگى برسد و به زندگى برساند. و غديرى، مهاجر تنهايى است كه بالاتر از رفاه مى‌خواهد و بيشتر از آزادى و عدالت. در اين روز، و در اين غدير گسترده، اين مهاجر تشنه مى‌تواند سيراب شود و اين بالاتر و بيشترها را بدست بياورد؛ از دست پيامبر صلى الله عليه و آله و با جام ولاى على عليه السلام . داستان غدير و تاريخ غدير، از عظمت غدير و ضرورت ولايت و ريشه‌اى بودن اين مسأله خبر مى‌دهد. رسول در آن هنگام و در زير آن آفتاب سوزان، آن همه جمعيت را براى چه نگه مى‌دارد و چه پيامى براى آنها دارد؟ بايد اين پيام اساسى‌ترين پيام او باشد و بزرگترين ستون دين او، چون او براى هيچ يك از پايه‌هاى دين خود، اين گونه دعوت نكرد و اين گونه مردم را گرد نياورد. 📚 ، صص۷-۱۰ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: آداب انتظار، توجه بود و پيمان و انس و ارتباط‌ و توسّل و بهره‌بردارى در جايگاه‌هاى مناسب و اهداف هماهنگ. و مرور بر روايات و ادعيه در زمان غيبت، ما را به اين آداب راهنمايى مى‌نمايد و به حقيقت انتظار كه تهيُّأ و آماده‌باش است، مى‌رساند. منتظر فرزند محبوب و دلدار عزيز، اقدام مى‌نمايد و در خود و در محيط‌ اطراف، نشان و اثر مى‌گذارد. منتظر مهدى و قائم آل محمد كه براى تمامى آدم‌ها و براى تمامى قدرت‌ها طرح دارد و حرف دارد و برخورد دارد، چگونه مى‌تواند آماده نشود و زمينه‌سازى ننمايد... كه در حديث آمده؛ «يُوَطِّئُونَ‌ للمهدى سلطانَه ١». و اين آماده‌باش و زمينه‌سازى، در فكر ، در روحيه ، در طرح و عمل اثر مى‌گذارد و در واقع تقدير جديد و برنامه‌ريزى و تدبير جديد و مديريت و تربيت مهره‌هاى كارآمد و جاسازى اين مهره‌ها در جاى مناسب كه با كار كم، بهرۀ زياد بياورند و با قطره‌هاى محدود حركت و شور ايجاد كنند. و از اين‌ها گذشته، جايگزينى نيروها؛ كه اگر يارى افتاد يارى ديگر برخيزد و بار را به دوش بگيرد. اين‌ها همه و همه از مظاهر انتظار و آماده‌باش و زمينه‌سازى سلطان و تسلط‌ مهدى است. 📚 تو مي آیی (ويرايش جديد)‌، صفحه 26 🌿 @einsad
✅ آنها كه ولايت را قبول كردند... 🔶استاد علی صفایی حائری: آنها كه ولايت را قبول كردند، آنهايى هستند كه يافتند ماشين پيچيده‌ى وجود آنها را امام و ولى بهتر از خود آنها رهبرى مى‌كند و در اين راه شلوغ هستى كه اعمال و افكار انسان غوغايى بپا كرده، او بهتر انسان را به مقصد مى‌رساند و نجات مى‌دهد. و توضيح اين ولايت و سرسپردگى در همين آگاهى نهفته است. وجود ما، جسم ما، جان ما،براى خداست و از اوست. هر كس كه اينها را بهتر به كار بگيرد، در اينها حق تصرف دارد. و همين است كه رسول خدا و پيشوايان اولويت دارند.به تصرف در هستى ما، سزاوارتر از ما هستند. 📚 ، صفحه 20 🌿 @einsad
4_5922565669877973001.mp3
572.1K
✅خودمان رادست کم نگیریم 🔸استادعلی صفائی حائری(عین-صاد) 🌿 @einsad
✅مقام ولایت تمام نعمت ها را بکار می گیرد 🔶استاد علی صفایی حائری: ولايت بزرگترين نعمت‌هاست و بالاترين نعمت‌هاست و به تعبير قرآن متمم نعمت‌هاست چون اين مقام ولايت است كه تمام نعمت‌ها را به كار مى‌گيرد و به جريان مى‌اندازد و اين مقام ولايت است كه تمام استعدادها را شكفته مى‌كند و بارور مى‌نمايد، درست مثل اينكه من يك كارخانه‌ى بزرگ وسيع را دارا باشم اما از طرز كار و طرز بهره‌بردارى از آن بى‌خبر باشم. اين كارخانه كه مى‌تواند در روز،بى نهايت به من سود برساند،بر اثر نبود آگاهى و جهالت من، يك بار سنگين مى‌شود 📚 ، صفحه 20 🌿 @einsad
✅صالحِ‌ مصلح، دو خصوصيّت و دو مسؤوليت هر مؤمن آگاه است. 🔶استاد علی صفایی حائری: امروز، اگر چه مى‌توانى در قسمت‌هاى مختلفى خدمت كنى؛ مثلاً طبيب بشوى و يا مهندسى كنى و يا هزار شغل مفيد ديگر را به گردن بگيرى؛ ولى حساب كن جامعه‌اى كه صالح نيست،برفرض سالم بشود، چه حاصل خواهد داشت‌؟ پس صلاح جامعه را بر سلامت آن مقدّم بدار و در كنار هر شغل به اين نقش بپرداز. صالحِ‌ مصلح، دو خصوصيّت و دو مسؤوليت هر مؤمن آگاه است. حتّى اگر بقّال هستى، پيش از آن‌كه پاكت را پر كنى،بايد به مغز و قلب او هم رزقى داده باشى و درس انسانيت و ايثار و صفا را به او آموخته باشى و سعى كن آموزگار كلاس‌هايى باشى، كه آموزگار كم‌تر دارد و مشكلات بيش‌تر؛ چون كارهاى مانده، اهميّت زيادى دارند و كارهاى بزرگ، در گرو آن‌ها هستند. اين نقش توست: صالح و مصلح بودن و در صراط‌ عبوديّت بودن. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 41 🌿 @einsad
✅هدف ولايت 🔶استاد علی صفایی حائری: اين رهبرى و سرپرستى بالاتر از امنيت و پاسدارى و بالاتر از رفاه و پرستارى، هدف دارد. اين رهبرى در زمينه‌ى آزادى ١ و با هدف آموزگارى و شكوفا كردن استعدادهاى انسان و با هدف تشكيل جامعه انسانى براساس قسط‌ همراه است كه على مى‌گفت: لَيْسَ‌ أَمْرى و أَمْرُكُمْ‌ واحداً انّى أُريدُكُمْ‌ للّه و أَنْتُمْ‌ تُريدُونَنى لأَنْفُسِكُمْ‌. ٢ هدف من و شما يكى نيست. من شما را نه براى خودم و نه براى خودتان، كه براى حق مى‌خواهم، در حالى كه شما مرا به خاطر خويشتن و منافع خود خواستاريد. شما مى‌بينيد من مثل عثمان نيستم كه شما را بچاپم،به اين خاطر به من روى آورديد، اما من شما را نه براى خودم ميخواهم و نه براى رفاه خودتان، كه براى حق مى‌خواهم. اين كافى نيست كه انسان‌هاى مرفهى بسازيم،بلكه بايد براى آنها جهتى و راهى را در نظر بگيريم كه آنها پس از رفاه و تكامل استعدادها در آن راه بيفتند و آن جهت را انتخاب كنند. 📚 ، صفحه 26 🌿 @einsad
✅حقیقت توکل 🔹استادعلی صفائی حائری(عین-صاد): داستان توکل که بر ما سنگینی میکند از همین دید مایه میگیرد، که تو نمیتوانی بر وسیله هایی که عقیم میمانند و یا خودشان تو را می شکنند تکیه کنی. تو نه همراه پول و نه حتی همراه نان و لقمه ی در دست گرفته ات آرام نداری که من کارم تمام است و امروزم سیر است، چون آنقدر لقمه ها در گلو گیر کرده اند و طرف را به خفگی هم کشانده اند. 📚کتاب صراط صفحه ۴۷ 🌿 @einsad
4_5782764548817683640.mp3
1.7M
✅درک اضطراربه ولی 🔸استادعلی صفائی حائری(عین_صاد) 🌿 @einsad
✅ معرفی کتاب جرعه ای از چشمه جاری استاد صفایی: «آتش سوزى هاى بزرگ از جرقه هاى كوچك آغاز مى شود و سيلابها از قطره ها سر مى گيرند». 1 ـ کسانی که علاقه مند به مطالعه آثار استاد صفایی هستند، اما نمی دانند از کجا شروع کنند. 2 ـ کسانی که می خواهند دیگران را با آثار استاد آشنا کنند، اما راهش را بلد نیستند. 3 ـ کسانی که آثار استاد را خوانده و دوست دارند هر روز با نکاتی از ایشان مأنوس باشند. 4 ـ کسانی که دوست دارند آثار استاد را بخوانند ولی حال خواندن تمام کتاب ها ایشان را ندارند. 5 ـ کسانی که دوست دارند خلاصه ای از اندیشه استاد صفایی را در دست داشته باشند. پیشنهاد: بعد از هفت دور مطالعه آثار استاد صفایی، نکات کلیدی و ناب و تأثیر گذار ایشان، در قالب بیش از 900 نکته، از کل کتاب ها، جمع آورش شده و با عنوان «جرعه ای از چشمه جاری» تقدیم شده است. که انشاء الله بتواند پاسخ مناسبی به نیاز علاقه مندان استاد صفایی باشد. آدرس انتشارات لیله القدر: قم ـ خیابان طالقانی ـ نرسیده به سه راه بازار ـ کوچه ۸۷ ـ پلاک ۱۹ تلفن انتشارات: ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸_ ۰۹۱۲۷۴۶۱۰۲۲ آیدی مؤلف در پیام رسان های ایتا و سروش و تلگرام: @davood_ch1363 ✅ مقدمه کتاب: کم نیستند کسانی که با یک آیه، یک حدیث یا یک شعر یا یک جمله زیبا، تحولی بزرگ در زندگی یافتند. کسانی که پیامبر (صلّی الله علیه و آله) با خواندن یک آیه و دریافت آن از سوی شنونده، فرمودند:«او فقیه شد!». حرفهایی هستند که ملّت ها را به خروش و جنب و جوش می آورند و حرکتی نوین آغاز می شود. حرفهای استاد صفایی (رحمة الله علیه) از این نوع هستند. باید خاطره ای بگویم. دوستی مى گفت: در اوج شور جوانی و دعوتهای رنگارنگ، یکی از عوامل گروه هایی که در اندیشه و سلوک خویش مشکلات جدّی دارند، به من نزدیک شد. او یک خانم بود و برای آنکه دعوتش به آسانی به ثمر برسد با صراحت از داشتن خانه و امکانات و حتی رابطه خودش گفت، زیبا بود و جذاب. من به یاد جمله ای افتادم که استاد فرموده بود:«ببین اینها چه مى دهند و چه مى گیرند!». جدالی کوتاه درونم در گرفت، دیدم آنها لذّتی کوتاه مى دهند اما هستی ام، حیثیت انسانی ام، هدف بلند زندگی، همه و همه برباد می روند. زود از جدال پیروز در آمدم. گفتم برو این دام بر مرغ دگر نه. مى بینید یک جمله کوتاه استاد چه شور و تصمیمی مى آفریند؟! ارزش این حرف ها که سرشار از روح و زیبایی و تحرّک اند، به این است که ریشه در وحی و کلام معصومین (علیهم السلام) دارد و به شدّت به فرهنگ اصیل دینی متّکی است. چنانکه خود استاد صفایی (رحمة الله علیه) گفته است وامدار کسی جز حضرت علی (علیه السلام) نیست. مجموعه نکته های ناب که پیش رو دارید با تلاش برادر سخت کوش آقای چراغ سپهر و حمایت برخی دوستان آماده شده است. ایشان در گذشته کاری شایسته به نام «تولّدی دوباره» با چندین بار خواندن آثار استاد به صحنه فرهنگ دینی تقدیم داشته است، و این مجموعه دارای شیرینی و عطری دیگر است. عزیز الله حیدری ( نویسنده مشهور آسمان) 🌿 @einsad
✅گام های رسول برای ولایت 🔶استاد علی صفایی حائری: رسول براى اين رهبرى و اين ولايت با آن ضرورت و با اين هدف گام‌هاى بلندى برداشت و تا امروز راه ما را روشن نمود. او از روزهاى اول دعوت تا واپسين لحظه‌هاى حيات، هميشه على را نشان مى‌داد و سفارش مى‌كرد كه بر او جلو نيفتيد كه گمراه مى‌شويد و از او كنار نكشيد كه از دست مى‌رويد. احاديث غدير و ثقلين و منزلت و و و در كتاب‌ها جمعند. اما بعدها ديگران به خاطر اينكه كفر صحابه و ارتداد آنها پيش نيايد نصوص را رد كردند و يا تأويل نمودند و در نتيجه به آنچه در نوشته‌هاى خود جمع كرده بودند بى اعتنا ماندند و حتى چشم عقل خويش را بستند. و هدف حكومتى اسلام را ناديده گرفتند و حكومت اسلامى را تا حد استعمار و چپاولگرى و فتوحات و غنايم پايين آوردند و عاقبت گرفتار بدعت و اشرافيت و تبعيض و درگيرى و تجزيه نمودند. از هنگامى كه اسلام از مسير ولايت بيرون آمد، از همان هنگام غروب كرده بود، گر چه واپسين شعاع‌هاى طلايى آن تا هزار و سيصد سال بعد ادامه داشت. اما اين شعاع‌ها ديگر حرارت و زايش و نورى نداشت، سرد و تاريك و غمرنگ بود. از مرگ، از غروب خبر مى‌داد. 📚 ، صفحه 27 🌿 @einsad