eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺ مکتب امید ﮺ 🎙 عین‌صاد #⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست‌باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| 🔗 لینک دانلود کیفیت‌های مختلف از آپارات: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://www.aparat.com/v/l7adU 🌐سایت انتشارات لیله القدر WWW.EINSAD.IR | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 سود یک لحظه ما ❞ عین‌صاد 🔹ابوذر كه تا ديروز دنبال پاى ملخى مى ‏دويد و به خاطر هيچ زندگى مى ‏كرد و جان مى ‏داد، هنگامى كه عظمت خود را شناخت كه هستى به خاطر او پاگرفته و فرشته ‏ها به خاطر او سجده مى‏ روند، ديگر حتى بهشت او را تكان نمى ‏دهد و جز رضوان و دستور حق او را راه نمى ‏اندازد. 🔹ما تا كاه هستيم، با يك نسيم با يك فوت از دهان كودكى، زيرورو مى ‏شويم و خوشحال مى‏ شويم و خشم مى‏ گيريم و مى ‏ترسيم و اميد مى‏ بنديم. با يك سلام باد مى ‏كنيم و با يك بى توجهى پلاسيده مى ‏شويم و دق مى ‏آوريم. 🔹ما كه خود را نشناخته‏ ايم، از تمام عمر خود به چند تا خانه و ماشين و ثروت و اعتبار و شهرت دلخوشيم و قانعيم. در حالى كه تمام آنچه كه در يك عمر بدست مى ‏آوريم، سود يك لحظه ‏ى ماست. ما حتى در يك لحظه مى‏ توانيم از تمام دنيا و حتى از تمام بهشت بيشتر كار كنيم و مى ‏توانيم از هستى به رضوان هست ‏آفرين برسيم؛ كه رضوان او از همه ‏ى اين‏ها بزرگ‏تر است‏. 📚 مسئولیت و سازندگی | ص  ۱۹۰ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰انسان، ادامه دارد! ♾ مسأله معاد در قرآن آن چنان غنى مطرح مى‏ شود كه با توجه به آن مى‏ توانيم بفهميم كه كاملًا از قرآن بى‏ بهره‏ ايم. ♾ بارها گفته‏ ام: قرآن نمى‏ گويد معاد هست پس انسان برانگيخته مى‏شود، بل مى‏ گويد: انسان ادامه دارد پس معادى هست؛ يعنى جريان معاد در قرآن كاملًا يك جريان معكوس و غير آن چيزى است كه ما با آن برخورد مى‏ كنيم. ♾ آنچه قرآن از معاد مطرح مى‏كند كاملًا طبيعى است كه؛ اولًا معرفت به معاد نيست كه عشق به معاد است؛ چون معاد ادامه انسان است و او نه آگاه، كه عاشق اين ادامه است؛ كه دنيا براى او تنگ است. ♾ و ثانياً چون استمرار انسان، نامحدود است، پس جهت نامحدود هم مى‏خواهد و لذا بهشت منزل ماست نه مقصد ما. ♾ تلقّى قرآن از بهشت بر عكس تلقى ماست؛ چرا كه «نُزُلًا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» و «جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًا» مطرح است. «نُزُل» به معناى پيشكشى و چيزى است كه جلوى مهمان مى‏ گذارند. بنابراين بهشت منزل است، نه مقصد! ♾ در اين ديد، انسانى كه حركت مستمر در تركيب او ريخته شده و جريان مستمرى را با خود دارد، يقيناً جهتى نامحدود و مستمر را هم مى‏ خواهد. ♾ از همين‏جا و به همين سادگى است كه معاد مطرح مى‏شود و عشق به آن در او مى‏آيد. و اين را كسى احساس مى‏ كند كه پاى او در كفش تنگ دنيا قرار گرفته باشد و چنين كسى تمام همّش اين است كه اين پوست را بيندازد. ♾ انسانى كه طالب وسعت است، در اين تنگنا به فشار مى‏ افتد و رنج مى‏ برد. ♾ از لحظه‏اى كه آدمى به خودش ايمان مى‏ آورد و آنچه كه در اطراف او مى‏گذرد و با آن مأنوس است برايش كم مى‏ شود، از همان لحظه خدا براى او مطرح مى‏ شود. ♾ و هنگامى كه انسان آن‏قدر روييد كه وسعت تمامى جهان و هستى برايش تنگ شد، اين فلاح و رويش حكايت از وسعت و يوم (روز) ديگرى خواهد كرد و ادامه ديگرى براى او خواهد داشت، كه همان معاد است. ❛❛ عین‌صاد 📚 حيات برتر، معاد از منظر قرآن | ص ۲۰ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰 قرآن در نگاه "عین‌صاد" 🔸اگر قرآن نبود چه کمبودی در خود و جامعه خود احساس می کردیم؟ 🔸 اگر فهم قرآن احتیاج به تخصص‌های ویژه دارد مردم عادی چگونه می توانند از قرآن بهره ببرند؟ 🔸قرآن بحث از خدا را چگونه مطرح می کند؟ اثبات وجود خدا یا ایجاد عشق به او؟ 🔸 چرا تعابیر قرآن آن احساس و حرکتی که در صدر اسلام برای مردم ایجاد می‌کرد، برای ما ایجاد نمی کند؟ 🔸 با چه نوع برخوردی، قرآن برای زندگی امروز ما کارآمد خواهد شد؟ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰کار کم و بهره زیاد 🔹من اگر بخيلم و فكر مى ‏كنم با دادن هزار تومان در راه خدا كم مى ‏آورم، وقتى با آن معرفت اين حالت من تركيب شد، مى ‏بينم آن چه در راه خدا داده ‏ام برايم مانده است و غير از آن رفته است. مثل آن گوسفندى كه پيامبر به همسرش دستور داد كه در راه خدا به فقرا بدهد و بعد از سؤال از همسر و جواب او كه مقدارى ماند و بقيه را داديم فرمودند كه بقيه ماند و مقدار باقى مانده رفته است. 🔹اگر اين بينش بيايد سخاوت صفت انسان مى‏ شود، كه اميرالمؤمنين از جايى عبور مى ‏كردند و غذاى گنديده ‏اى ديدند فرمودند: «هذا ما بخل به الباخلون». آنچه در اين عالم بكار نگيرى مى ‏گندد. اين يقين و معرفت و اين محبت و ايمان وقتى با امكانات ما تركيب مى ‏شود، وضعيت عوض مى ‏شود. ❛❛ عین‌صاد 📚 شرحی بر دعای مکارم الاخلاق | ص ۷۳ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔰عمل ها و عامل ها 💡عمل‏ها مهم نيستند؛ مهم، عامل‏ ها و انگيزه‏ هايى هستند كه عمل را مى‏دزايند و مهم، جهت‏ ها و هدف‏ هايى هستند كه عمل را شير مى‏ دهند و بارور مى‏ كنند. 💡ما اگر در محاسبه‏ ها و اندازه‏ گيرى‏ ها، به دارايى‏ ها و عمل‏ ها و كاركردها توجه كنيم، به غرور مى‏ رسيم و به ركود مى‏ رسيم و مى‏ مانيم. 💡اما با محاسبه‏ ى نسبت‏ ها و محاسبه‏ ى عامل‏ ها و انگيزه‏ ها، به حقارت كار خويش پى مى‏ بريم؛ مى‏ بينيم چقدر مى‏ توانستيم پيش بتازيم و چقدر عقب كشيده‏ ايم. 💡ما در حالى كه سرمايه‏ ى «مالك‏ ها» را داريم، كارمان زارتر از «زُبِيرها» است. 💡اين درست است كه هزارها نفر را تربيت كرده‏ ايم و هزارها برنامه پياده كرده‏ ايم؛ ولى مى‏ توانسته‏ ايم بيشتر از آن‏ ها و زيادتر از اين‏ ها را، آن هم همراه روشى بهتر و راهى نزديك‏ تر تربيت كنيم و به دست بدهيم. 💡و مى‏توانسته‏ ايم اين كارها را نه با عامل هوس و شهرت و ثروت و يا عاطفه و رِقّت، كه با عاملى بزرگ‏ تر و عميق‏ تر همراه كنيم؛ اما خود را به دست باد سپرده‏ ايم و سرگردان هوا كرده‏ ايم. 💡و اگر خواسته باشيم كه خود را به چيزى ببنديم، آن هم به سنگ‏ هاى سنگين غرور و دستگيره‏ هاى مرگ آفرينِ خود خواهى است. ❛❛ عین‌صاد 📚  مسئولیت و سازندگی | ص ۲۳۳ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca