eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5863969108936098480.mp3
2.08M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام6⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
✅خدایاتورابه خاطرمصیبتهایم شاکرم 🔶استادعلی صفایی حائری @einsad
✅ ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او غافل و از مشكلات مبارزه و رنج‌هاى او فارغ هستيم.‌‌.. 🔶استاد علی صفایی حائری: همان‌طور كه وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلى‌ها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند. وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مى‌زند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدك مى‌كشد و از تمامى راه‌هاى تبليغى و رسانه‌هاى جهانى و ماهواره‌هاى مسلط‌ و تصويرهاى مسموم بهره مى‌برد، وحشت و طمع از اين قدرت‌ها و وادادگى در برابر آن‌ها و سر نهادن بر فرمان آن‌ها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عج)، از وحشت اهل كوفه كم ندارد. و راستى كه بركت روز حسين عليه السلام مى‌تواند، ما را به بيدارى بكشاند و با يارانى كه در محاصره افتاده‌اند و انتظارهاشان به نااميدى رسيد و هيچ‌كس به يارى آن‌ها نشتافت تا آن‌جا كه در روز تاسوعا دوست و دشمن تنهايى را باور كرد و دشمن تصميم به تمام كردن كار گرفت،با يارانى كه بدون انتظار نتيجه و با يقين به شكست اين‌گونه استوار ماندند،با اين ياران و اصحاب حسين عليه السلام به مقايسه بكشاند. ما مى‌بينيم كه آن‌ها در محاصره و ضعف بدون اميد به نصرتى و ناصرى و بدون انتظار نتيجه و چشم داشت از پيروزى و مزد و سپاس و ستايشى اقدام كردند و بر يكديگر سبقت گرفتند... و در اين طرف مى‌بينيم كه ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او غافل و از مشكلات مبارزه و رنج‌هاى او فارغ هستيم و در ميان اشتغالات شلوغ و لهو و لعب‌هاى خودمان براى او جايى نگذاشته‌ايم و اقدامى نمى‌كنيم و هزار توجيه داريم و دستاويز بدى‌هاى افراد و بى اعتنايى دوستان را و يا خوبى حريفان و نظم و انضباط‌ و قدرت و سرعت و صنعت و ثروت و رفاه و سرخوشى‌هاى بى‌امانشان را داريم. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 90 🌿 @einsad
☑️ آن‌هایی که را کشتند، همان هایی بودند که از یک لقمه نگذشته بودند... 🔶استاد علی صفایی حائری داستان حركت انسان، داستان كفر و شكر است. «لَئِنْ شَكَرتُم لَازيدَنَّكُم» مدام نوسان دارد. در هر مرحله اگر اقدام نكنى، افت مى‌كنى و مدام پايين مى‌آيى و اگر اقدام كردى پيش مى‌روى و جلو مى‌افتى. تو كه فهميدى بايد از اين لقمه‌ى چرب بگذرى. اگر توجيه كردى، تو در همين جا نمى‌مانى كه رفته رفته، بخل در تو سبز مى‌شود. با اينكه چند لقمه دارى، از بشقاب رفيقت برمى‌دارى تا آنجا كه يك انبار احتكار كرده‌اى و باز هم نگاهت به كاسه‌ى ديگران است تا آنجا كه مجبور مى‌شوى با كسانى دوست شوى كه احتكار مى‌كنند و چشم به انبارت ندارند تا آنجا كه در بزمشان راه مى‌يابى و... تا آنجا كه از دست مى‌روى. و اگر در اين آخرين پله يك قدم برداشتى، يك حركت كردى، قدرت گام دوم را به تو مى‌دهند تا آنجا كه مى‌توانى دو لقمه و بيشتر و بيشتر بدهى و از تمامى انبارهايت بگذرى. داستان انسان، داستان شكر و كفر است، در هر لحظه پيش مى‌برد و يا عقب مى‌افتد. اين طور نيست كه خيال كنى در يك جا ايستادن، در همانجا ماندن است، كه ايستادن عقب گرد است و پايين رفتن. 👈آن زنده دل گفته بود آنها كه در نينوا حسين را كشتند، همانهايى بودند كه از يك لقمه نگذشتند. از يك چاى داغ نگذشتند، از اول و دوم نگذشتند تا آنجا كه نتوانستند از گندم رى هم بگذرند تا آنجا كه دستشان را هم با خون حسين شستند. 📚صراط، ص 92 🌿 @einsad
4_5863969108936098481.mp3
2.07M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام7⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
4_5936014024230568400.mp3
733.1K
🌿وفای ابالفضل استاد علی صفایی حائری @einsad
🌿 آیا سهمی از #عاشورا داریم؟ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5868624260779475646.mp3
1.45M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام8⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
✅معنای تقوا استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5843458432484508751.MP3
546.3K
✅ بین ما و کشتن خدا و تکه‌تکه کردن او و زیر سم ستوران بردن او ، فاصله نیست! 🎤: استاد علی صفایی حائری @einsad
✅مادام كه ما خود را با اصحاب حسين مقايسه نكنيم و... 🔶استاد علی صفایی حائری: حرف من امشب اين است كه ما چه مى‌خواهيم و براى اين خواسته تا چه قدر غرامت مى‌دهيم و بار برمى‌داريم. حرف من اين است كه اگر ما به ضرورت دين رسيده‌ايم و از مذهب حداقل گذشته‌ايم و دين را تنها راه مى‌دانيم و حكومت را جز براى خدا نمى‌شناسيم كه «إِنِ‌ الْحُكْمُ‌ إِلاّ لِلّهِ‌»، ١ اگر ما به حكومت محمد و على و حكومت اسلام معتقديم آيا اين اعتقاد، صف و قتال با شرق و غرب و اژدهاى زرد را به دنبال نمى‌آورد؟ و آيا اين درگيرى تهيه مقدمات و تحمل تبعاتش را نمى‌خواهد؟ مى‌خواهند كه مرا راه بدهند و مى‌خواهند كه مرا بپذيرند. من از چه كسى دستور گرفته‌ام و با چه اعتقادى گره خورده‌ام‌؟ آيا مى‌توانم به خاطر دروغ،به خاطر ضعف،به خاطر انحراف و گرفتارى‌هاى مسؤولان و غيرمسؤولان از راه چشم بپوشم و آيا مى‌توانم به خاطر شكست اين‌ها،به زمين بچسبم و از مكر آمريكا و قدرت او از ولى بمانم و حتى در برابر او صف بكشم. مادام كه ما نگاه تطبيقى برخويش نداشته باشيم، حقايقى تاريخى هرچند كه احساس ما را سرشار كند و يا ما را مشغول كند و سرگرم نمايد،براى ما عبرت و آموزگار نخواهد بود. مادام كه ما خود را با اصحاب حسين مقايسه نكنيم و رنج‌هاى حقير و ترس‌هاى حقير و آرزوهاى حقير و عذرهاى بدتر از گناه و توجيه‌هاى حقير خود را با آن‌ها نقادى نكرده باشيم و از آن حجت‌ها درس نگرفته باشيم، نه آن‌ها و عظمت شان را مى‌شناسيم و نه خود و حقارت‌مان را. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 140 🌿 @einsad
یارگیری حسین(عین.صاد).MP3
605.9K
✔ یارگیری علیه السلام 🔸 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
روضه زينب(عین.صاد).mp3
1.2M
☑️ روضه زینب سلام الله علیها 🔸استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5868624260779475647.mp3
2.08M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام9⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
✅خدا می بیند استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅مادام كه تلقى مردم از خود و از دنيا دگرگون نشود تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت... 🔶استاد علی صفایی حائری: مادام كه تلقى مردم از خود و از دنيا دگرگون نشود تحمل حكومت الهى و علوى را نخواهند داشت كه در بحث‌هاى قبل اشاره كرديم كه مردم حتى با شهادت اباعبدالله عليه السلام به على ابن الحسين عليه السلام روى نياورند و با كنار زدن يزيد به حكومت علوى نپيوستند، كه نان و رفاهى كه آن‌ها مى‌خواستند به اين ولايت سنگين نياز نداشت. «ان امرنا صعب مستصعب لا يحتمله الا ملك مقرب او نبى مرسل او مؤمن امتحن الله قلبه للايمان.» ١ تحمل امر و حكومت معصوم،به شهود تمام و يا دل عاشق و مبتلا و ساخته شده نياز دارد. حكومتى كه هدف هدايت و رحمت و بينات و ميزان و فرقان را دارد و تمامى نسل‌ها را در نظر مى‌گيرد و تمامى عوالم را ملاحظه مى‌كند، پايه‌هاى محكم و دل‌هاى استوار را مى‌طلبد. دل‌هايى كه با درك ضرورت و با احساس اضطرار،به تسليم و اطاعت و به همراهى و معيّت رسيده‌اند و از تقدم و تأخر نجات يافته‌اند و از نكث و مروق و قسط‌ پاك شده‌اند، كه ناكث مارق قاسط‌، يا جلوتر مى‌رود و يا عقب مى‌ماند كه؛ «المتقدم عليكم مارق و المتأخر عنكم زاهق»، «فمعكم معكم». 📚 وارثان عاشورا، صفحه 36 🌿 @einsad
4_5868624260779475648.mp3
1.76M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام🔟 استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
🌿 غرور بهار و درد #پاییز استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅«لَيْسَ‌ لِلاِنْسانَ‌ الاّ ما سَعى» 🔶استاد علی صفایی حائری: در اين راه بلند، نمى‌توان نشست و آرام بود و نمى‌توان به كهولت رفت و مضطرب بود و نمى‌توان با شتاب از مسير بيرون زد.بايد سعى، سرعت و اعتدال را با هم داشت. 🎯آنچه از تو مى‌خواهند، عمل نيست، كه سعى است و اين سعى بايد در لحظه‌ى مناسب، تحقّق بيابد و از حدود خارج نشود. اين، قرآن است كه مى‌گويد: «لَيْسَ‌ لِلاِنْسانَ‌ الاّ ما سَعى». ١ سعى، تنها دارايى ماست و سعى،با عمل تفاوت دارد. سعى، نسبتِ‌ عمل با قدرت و توانايى انسان را با خود دارد.كسى كه از سرمايه‌اش بخشيده،با كسى كه از نانش كم كرده و بخشيده است،برابر نيستند. گرچه عمل‌ها و حجم عمل آن ثروتمند زيادتر است، ولى سعى او اندك است. و آنچه براى انسان مى‌ماند، سعى است، نه عمل؛ كه عمل بدون توجّه به توانايى، عامل غرور مى‌شود.آنچه تو را از غرور مى‌رهاند، اين مقايسه‌ى مستمر ميان عمل با توانايى ، ميان عمل تو و عمل‌هاى ديگرانى است، كه براى دنيا مى‌كوشند؛ ميان عمل تو براى خدا و عمل تو براى خودت است. اين مقايسه‌ها، تو را از غرور مى‌رهاند؛ كه مى‌فهمى براى او سعى نداشته‌اى و حتّى مى‌فهمى كه سعى تو، سرعت نداشته و در جايگاه مناسب خود ننشسته است. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 57 🌿 @einsad
4_5868624260779475649.mp3
1.35M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام1⃣1⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
✅رمز انتخاب شهداء 🔶استاد علی صفایی حائری: در هر راهى رنج و گرفتارى هست و براى تمامى مردم تحول و گردش هست. و با همين رنج و تحول مؤمن عاشق مشخص مى‌شود و غفلت زده‌ى موقعيت‌ها و غايب و گرفتار در نعمت‌ها كه بر خود ستم كرده‌اند و حركت خود را در گرو شرايط‌ و امكانات گذاشته‌اند كنار مى‌روند و شهدا كه حضور مستمر داشته‌اند انتخاب مى‌شوند و گواهان اتخاذ مى‌شوند، مؤمن غربال مى‌شود و كافر به هلاك مى‌رسد.بهشت بدون جهاد و صبر به دست نمى‌آيد و با همين جهاد و شهادت است كه تمناى كسانى كه آرزوى مرگ را داشتند، ولى با ديدار آن،به آن خيره شدند و ايستادند، محك مى‌خورد. و همين‌طور صبر و استقامت آن‌هايى كه همراه محمد و پس از محمد صلى الله عليه و آله از راه او باز نمى‌گردند و پشت نمى‌كنند، مشخص مى‌شود، كه خدا صابر را مشخص مى‌كند و به شاكرها پاداش مى‌دهد. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 64 🌿 @einsad
4_5868624260779475650.mp3
2.02M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام2⃣1⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
🌿 اسارت ها، ما را از جدا می کند... استاد علی صفایی حائری اسارتها را بايد شناخت. وقتى كه من به تجارت، به صنعت، به علم و طبابت و يا فقه و اصول خودم مشغول باشم و در كنار اين شغلها به تربيت مردم و تلقى جديد توده‌ها فكر نكنم و در كنار شغلها به تربيت مهره‌هاى كارساز و به جايگزينى آنها فكر نكنم، فقط و فقط خودم را بخواهم و پفك، شيرينى و لباس رنگارنگ و هوسهاى بچه‌هايم را، خوب معلوم است كه ولىّ محصور مى‌شود و تنها مى‌ماند و معلوم است كه وتر موتور مى‌گردد. مشكل در همين اسارتهاست كه ما را از حسين عليه السلام جدا مى كند. معيّت حسين عليه السلام و همراهى او در دنيا و آخرت، رزق معرفت و رزق برائت مى‌خواهد. 📚 وارثان عاشورا، ص 271 🌿 @einsad
4_5886689468752069025.mp3
1.17M
🌿اصول حاکم بر حرکت ابا عبدالله الحسین علیه السلام3⃣1⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad