eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ عزت خدا و رسول و مومنین 🔶 استاد علی صفایی حائری عزت خدا در احاطه او و تسلط او و حضور اوست... عزت رسول خدا در دست یابی به اهداف و در همراهی و معیت حق است. اگر رسول می خواست که همه ی آدم ها خوب بشوند، موفق نبود؛ ولی اگر بخواهد زمینه ی خوبی را فراهم کند و امکان انتخاب و هدایت نجدین را داشته باشد، هیچ گاه از این هدف جدا نبوده است... و عزت مومن، در بهره مندی و بهره برداری در بلاء و رخاء است‌. مومن در هنگام دارایی با شکر و در هنگام گرفتاری با صبر، سالک است و کسی که دو پای شکر و صبر را دارد، ذلیل نیست. کسی که در تمام شرایط و موقعیت ها، موضع گیری مناسب را دارد ذلیل نیست. 📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ کار من در این دنیا ... 🔶استاد علی صفایی حائری: با تفكر در استعدادهاى خودم مشخص مى‌شود كه كار من رفاه نيست، خوردن و خوابيدن و خوش بودن نيست، لذت نيست، من براى اين كه به لذت برسم به اين همه استعداد نياز نداشتم. من براى اين كه به رفاه دست پيدا كنم اين همه سرمايه احتياج نداشتم و با غرايز فردى و غرايز اجتماعى مى‌توانستم همۀ اين‌ها را بدست بياورم. كار من حركت است و رفتن است. وقتى كار من حركت باشد، دنيا مى‌شود راه من، و من در اين راه نبايد گردى به پا كنم و در اين راه نبايد سنگ راهى بشوم. 📚 تربیت کودک، صفحه 12 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: خستگى، لوس بازى،بى‌ادبى و افسردگى و دلمردگى هم از علامت‌هايى هستند كه نشان مى‌دهند، نيازى در ميان هست و يا روش تو اشتباه است.بايد تجديد نظر كرد و مشورت خواست. قهر و تندى مكرر، جسارت مى‌آورد و حرمت‌ها را مى‌درد. پس از جذب و دلبستگى، قهر مى‌تواند اهرم مفيدى باشد بخصوص آنجا كه توضيح و تبيينى هم در كار آمده باشد و در هنگام مناسبى انجام شده باشد. در لحظه‌اى كه همسر تو انگيزه‌ى درگيرى دارد و مقاومت نشان مى‌دهد، درگيرى را آغاز نكن. در جمع، در برابر چشم حامى و مدافع، درگيرى بى‌زمينه است و زير پاى تو سست است. يا بايد زياده روى كنى و يا شكست بخورى و زمين‌گير شوى. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 25 🌿 @einsad
✅امام، جلودار كسانى است كه جلوتر از زمان را مى‌خواهند... 🔶استاد علی صفایی حائری: امام، جلودار كسانى است كه جلوتر از زمان را مى‌خواهند؛ چون امام براساس واقعيت‌هايى حكومت مى‌كند و رهبرى مى‌كند كه هنوز علوم انسانى، آن را كشف نكرده‌اند و جلوتر از علم و جلوتر از زمان و آگاهىِ‌ انسان هستند. چون چنين امامى ضرورت دارد، پس وجود دارد. و چنين امامى را تو بايد كشف كنى و چنان امامتى را تو بايد زمينه‌ساز باشى. هيچ نمى‌توانى كه سر بچرخانى كه نمى‌شود 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، صفحه 81 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 👇 📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی مولف: استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی مؤلف: استاد علی صفایی حائری ناشر: لیلة القدر از خود آگاهی تا عبودیت تا جامعه و حکومت اسلامی؛ ✅ اگر آدمی در همين محدوده هفتاد سال مطرح باشد به بيش از سه اصل علم و اطلاعات، قراردادها و منافع مشترک هيچ احتياج ندارد. در اين سطح بر فرض، خدا اثبات شود و يا در اعتقاد انسان ريشه بگيرد و بر فرض هم که رسول و ولیّ و مذهب، موثر و مفيد باشند، اما هيچ ضرورتی ندارند و لازم نيست که مبنای زندگی فردی و جمعی انسان باشند. اين زندگی بيشتر از علم و قرارداد و منافع مشترک، چيز ديگری را نمی خواهد.اما اگر آدمی برای وسعتی بيش از هفتاد سال و با توجه به عوالمی ديگر، چه محتمل و چه متيقن بخواهد برنامه ريزی کند و بخواهد برای اين استمرار و ارتباط حساب باز کند، ديگر علم و تجربه و قراردادها و منافع مشترک کارگشا نخواهند بود و نه تنها علم که حتی عقل و فلسفه او و عرفان و قلب او هم کفاف اين همه رابطه را نخواهند داد. در اين وسعت، آدمی محتاج وحی است. ✅ در اين مختصر، نشان داده شده که چطور وحی، يعنی بينات و کتاب و ميزان، يعنی روش ها و اهداف و احکام، به تربيت رسول و تربيت او و روش هايش و با توجه به قدر و استمرار و ارتباط انسان و با توجه به ارزش ها و اهداف او، به تقدير و تربيت و تشکل انسان روی می آورد و معرفتی را تشکيل می دهد که اين معرفت به عهد و عبوديت و اين عبوديت به جمع و جامعه و روابط آدمی و سپس به حکم و حکومت، می انجامد. اين نوشته، نموداری است از معرفت دينی تا جامعه دينی، تا حکومت دينی که به مباحثی از قبيل شبهات در حوزه دين و حکومت دينی، حکومت در اديان وحيانی، طرح کلی دين و نظام سازی و حکومت دينی در حوزه مسلمين و... می پردازد. ✅ کتاب «از معرفت دینی تا حکومت دینی» سعی دارد به یافتن تعریف جامعی از مفهوم حکومت و دین بپردازد و با ذکر خصوصیات حاکم، پاسخ این پرسش اساسی را به دست آورد که: آیا حکومت دینی معنایی دارد و این دو با هم جمع و ترکیب می شوند؟ و اصولاً چگونه یک حکومتی دینی می شود؟ خرید و سفارش کتاب: http://www.einsad.ir/Main.php?pid=order 🌿 @einsad
4_498281850616152198.mp3
3M
🌿 مشکل اصلی ما در مسئله توحید چیست ❓ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ساختن جامعه توحیدی 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: تو كه روابط‌ بسيار و مشكلات زيادى دارى، همسرت را براى برخورد و تحمل آمادگى بده.براى بار سال‌ها و ماه‌ها، روزهايى يا ساعت‌هايى بار آنها را بردار. اين گونه همكارى را به آنها بياموز. آن كس كه نيرومندتر و با ظرفيت‌تر است،بار بيشترى را برمى‌دارد. تو كه پاى زندگى هستى، رجل و مرد خانه هستى، از بارها شانه خالى مكن. تو كه پيوند را خواسته‌اى به جدايى فكر نكن، حتى اگر همسر تو جدايى را خواست و تو هم در دل خواستار بودى، شتاب نكن. جوان‌مرد،بارى را كه برداشته به زمين نمى‌كوبد و حتى تا آنجا كه معقول است، زمين نمى‌گذارد. اگر جدايى آخرين درمان بود، در هنگام جدايى از احسان چشم پوشى نكن. انتقام نگير. إِمْساكٌ‌ بِمَعْرُوف أَوْ تَسْريحٌ‌ بِاِحْسان؛ ١با خوبى نگاه داشتن، يا با احسان و زيبايى رها كردن، اين دستور خداست. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 25 🌿 @einsad
✅ پرواز دلیل میخواهد 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: اين‌قدر براى خودتان شرايط‌ را سخت نگيريد! كه حتماً با يقين حركت كنيد.اگر بصيرت به قدر و استمرار و ارتباطهاى گسترده باشد - حتى با فرض احتمال - و اگر اين بصيرت با گرايش و ايمان به خود انسان بوده و آدمى به خودش اعتقاد پيدا كرده باشد، ديگر نبايد خودش را كم بگيرد. 📚 خط انتقال معارف، صفحه 68 🌿 @einsad
☑️ مراسم شهادت بی بی فاطمه معصومه سلام الله پنج شنبه ساعت 7/5 شب در موسسه لیله القدر قم مراسم به صورت خانوادگی می باشد. 🌿 @einsad
4_5823250568407154690.mp3
6.54M
ما در جامعه و نسبت به نسل کنونی، و انبیا!! و فراعنه!! 🎤: استاد علی صفایی حائری @einSad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: فرزندان را در مشكلات خود داخل نكنيد و آنها را آتش جهنم خود نسازيد. استفاده از هر راهى جوانمردى نيست. فرزندان خود را راه رفتن بياموز،به دوش نكش. ميان آنها و مشكلاتشان حايل نشو.بگذار مشكل را تجربه كنند و راه حل را بياموزند. از دور به آنها راه بهتر را غير مستقيم بياموز، تا اعتماد به نفس و تجربه اندوزى آنها لطمه نبيند. آنگونه باش كه اگر تو را نديدند، هوايت بى‌قرارشان كند و اگر حضورت را بدست آوردند، غنيمت بشمارند و اگر غايب شدى،به سراغت بيايند و اگر مُردى و رفتى، جاى خالى تو را احساس كنند. 📚 ، صفحه 26 🌿 @einsad
✅ در صله رحم، مطلوب اين است كه كسرى دو طرف از بين برود و به رزقها و كمبودهاى افراد رسيدگى بشود. 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅سبک زندگی اسلامی 🔶استاد علی صفایی حائری اگر شاهد دعواها و گلايه هاى خانوادگى و زنانه و مردانه باشى، مى فهمى كه چقدر بى نيازى و سرشارى كارساز است و چقدر ريشه هاى گرفتارى ها، در همين ضعف و محدوديت و چشم و هم چشمى است. رضاى از خدا و رضاى از زندگى و رضاى از دنيا، باعث رضاى از مردم و برخورد مفيد و سازنده با آنها خواهد بود. اينگونه، توقّع ها صفر مى شود و تحمّل ها بالا مى رود و سرشارى و بارورى و تماميّت، به آنجا مى ر سد كه ديگران، از وجود سرشار تو، به تماميّت و سرشارى مى رسند. اينگونه، تو سرزمين امن و امانى، كه ترس و اندوه و كينه و بخل و ضعف و كسرى ها را برمى دارى و در متن بحران، آرامى؛ و در زير بارش فاجعه، خوشنود. اينگونه، خانه ى تو، هر چند فقير باشد، سرچشمه ى غنا و سرشارى است. و اينگونه، دست تو اگر چه خالى باشد، پربار و بخشنده است. 📚 ، ص127 🌿 @einsad
⛔️ صله رحم، تنها به اين نيست كه بيايى و چند دقيقه اى بنشينى و بروى... 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅در كنار قانونمندى‌ها، فقط‌ يك راه هست.. 🔶استاد علی صفایی حائری: وقتى كه مى‌خواهى به سيم برق دست بگذارى و يا آتشى را بردارى، چگونه حذر و دقّت دارى. تمامى وجود تو و تمامى جهان اطراف تو و تمامى آدم‌هايى كه با آن‌ها رابطه دارى، همين حذر و دقّت را مى‌خواهند؛ چون در كنار قانونمندى‌ها، فقط‌ يك راه هست و بى‌حساب نمى‌توان به هر طرف پريد و هر چيز را زير پا گذاشت. 📚 ، صفحه 90 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5798750133625553417.mp3
702.1K
✅ شهامت ابلاغ وحی 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
▫️بسم الله الرحمن الرحیم "در طول این سالهای طلبگی ، شاید پرتکرارترین سوالی که پاسخ داده ام، این بوده که « چه شد که پس از سالها تحصیل دانشگاهی و کار صنعتی و... طلبه شدی». شاید بد نباشد عرض کنم که بنده فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی پلیمر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت هستم و در 28 سالگی تحصیل حوزوی را آغاز کردم ... هر روز صبح کتاب آمار مهندسی جان فروند و یکی دو تا دیگر از منابع مهندسی صنایع را به همراه چند تا از کتابهای استاد صفائی حائری توی کیفم میگذاشتم و کتابخانه می آمدم. شب، هنگام برگشتن به منزل، میدیدم که فقط کتابهای استاد را خوانده ام و تمام روزم به مطالعه و تفکر روی آنها گذشته است..." اینهایی که در بالا نوشته شد فقط قسمتی از یادداشتی بود که چندی پیش ظاهراً اتفاقی، در فضای مجازی دیدم. تا اینجا کات لطفا! برایم جالب بود که در مورد وضعیت و فعالیت های فعلی نگارنده ی یادداشت فوق ،بیشتر بدانم و بیشتر بخوانم ، به دو دلیل: اول اینکه با خواندن آن یادداشت بی اختیار ذهنم رفت به آن سالهای دوره ی کارشناسی ام در رشته شیمی بی آنکه هیچ رغبتی داشته باشم به درگیری و مطالعه ی جدی در دنیای اتم ها و مولکول ها و پیوندها و...ولذذذتی که می بردم در آن سال ها از ساعت ها خواندن کتاب های غیر درسی مورد علاقه ام، لذت دقیقا با همین غلظتی که نوشتم! دوم اینکه در پنج سال اخیر که خداوند نعمت بزرگِ مادر شدن را به من عطا کرده بود به اقتضای وظایف مسلّماً وقت گیر مادرانه ام، فرصت مطالعه در زمینه های مورد علاقه ام،به شدّت کم شده بود.مجدد و مشدد عرض می کنم که به شدّت! وکم هم نیستند مادرانی را که می شناسم با چنین دغدغه و موضوعی. البته باور داشتم که اگر طلب جدّی باشد و برنامه ریزی، یک مادر هم با وجود تمام وظایف همگون و ناهمگون مادری و غیر مادری اش ،می تواند برحسب شرایطش اوقاتی را هم بگذارد برای مطالعه و رشد خودش( که این هم البته دقیقا قالب مادری دارد و فوت و فن هایی دارد که فقط مادران قادر به انجام مثلا همین مطالعه در آن قالبند و لا غیر!)، که چه بسا نتیجه اش هم می شود رشد فرزندان ،چرا که برای تربیت متربّی اول باید مربّی تربیت شود. خب، حالا مقصود؟ در ادامه ی جستجو هایم در مورد یادداشتی که اول متن اشاره کردم متوجه انجام یک ایده ی خوب شدم توسط نگارنده ی همان یادداشت یعنی استاد علی شاملو،نام طرح این بود " طرح مطالعاتی چشمه ی جاری ". طرحی که امکان همراه شدن و استفاده از آن در مجازستان هم برای هر شخص علاقه مندی، به راحتی مهیاست.طرحی که یکی از مهمترین امتیازاتش داشتن یک استاد فوق العاده است.(استاد محترم حجت الاسلام علی شاملو). بزرگواری از همراه شدگان این طرح می گفت اگر قرار بود فقط کتاب ها ی استادصفائی حایری را خودم بخوانم ،این قدر برایم جذاب نبود که الان صحبت های استاد شاملو در هر فایل صوتی برایم جذاب و کاربردی است در توضیح محتوای هر کتاب. و درست هم می گفت صدالبته. ‌ به اقتضای چهارسال دوره ی کارمندی ام قبلا در محیط فرهنگی دانشگاه، کم ندیده بودم "خراب شدن یک ایده ی خوب با یک اجرای ناقص را"! اما حالا که مدتی است همراه شده ام با این طرح" آهسته و پیوسته و نغز و پر مغز "بر مبنای کتاب های استاد صفائی حائری، با اطمینان می گویم که طرح چشمه ی جاری یک "ایده ی خوب است با یک اجرای خوب". حیف است در نیابیدش! پی نوشت: ۱.توضیح بیشتر این موضوع، و ویژگی های نظام اندیشه ی استاد صفائی حائری را استاد شاملو (نگارنده ی یادداشت اول متن)در فایل pdf زیر ارائه کرده اند. ۲.آدرس کانال طرح چشمه ی جاری که صوت یازده جلسه مربوط به فصل اول طرح چشمه ی جاری (مربوط به کتاب رشد و کتاب نامه های بلوغ) درآن جا موجود هست: ✅ @einsad_fum ۳.فصل دوم این طرح (کتاب صراط و کتاب مسوولیت سازندگی)هم اکنون در حال اجرا در دانشگاه فردوسی مشهد است و صوت جلسات به صورت هفتگی در کانال چشمه ی جاری قرار می گیرد. ۴.بنابر توصیه استادشاملو بهتر است این کار به صورت گروهی انجام شود،قطعا در این صورت از برکات همراهی جمعی مومنانه بهره ی بیشتری می گیرید ان شاء الله.لذا موقع پیوستن به طرح همراه و همگام خوب انتخاب کنید و با تشکیل یک گروه همدل و همراه، بر حسب تراکم برنامه ها و شرایط شخصی خودتان و بر حسب مدت زمانی که می توانید (مثلا به صورت هفتگی) وقت بگذارید برای پیش رفتن با این طرح به صورت مجازی واز طریق کانال چشمه ی جاری ،در مورد یک برنامه ریزی آهسته ولی پیوسته با اعضای گروهتان به توافق برسید در جهت چگونه بهره بردن از این طرح حقیقتا با ارزش. 🌿 @einsad
✅ تولد دوباره استاد علی صفایی حائری تو يك بار از مادر متولّد شدى و اين بار بايد از خودت بيرون بيايى؛ از نَفس، از غريزه ها، از عادتها متولّد شوى؛ كه مى گفت: «لا يَلِجُ فِى الْمَلَكُوتِ مَنْ لايُولَدُ مَرَّتينِ»؛ كسى كه دو بار متولّد نشود، به ملكوت خدا راهى ندارد. 📚نامه های بلوغ، ص 17 كسى كه دوبار متولد نشود به ملكوت راه نمى يابد. كسى كه از خودش بيرون نيامده، همان حيوان است كه با غريزه حركت مى كند و با طبيعتش راه مى رود و بر اساس بازتاب ها و عمل و عكس العمل زندگى مى كند. 📚صراط، ص 97 🌿 @einsad