eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🌄 بدون بحران ✏️ ما بازيچه‌ى شتاب‌ها هستيم، مگر هنگامى كه از پيش طرحى داشته باشيم و با حساب احتمالات آماده شده باشيم و خط آخر را خوانده باشيم. ✏️ اين ماييم كه چشم به راه حادثه‌ها هستيم و با سازمان و تنظيم خويش به حادثه‌ها نظام داده‌ايم و سازمان بخشيده‌ايم. دل‌هايى كه سازمان گرفته‌اند، ديگر بازيچه‌ى حادثه‌ها نمى‌شوند و بحران نمى‌بينند. ✏️ مغازه‌اى كه قفسه‌بندى‌شده و تنظيم گرديده، جنس‌هاى زياد آن، به راحتى در دسترس قرار مى‌گيرند. اما دكه‌هاى درهم و شلوغ كه اجناس‌شان پخش و رها و زير پا افتاده است، دست‌و‌پاگير و خستگى‌زا و وقت‌كُش، هستند... ✏️ اگر تمام كارها را انجام بدهيم و اين يك كار، بماند، كارى انجام نداده‌ايم و بار خود را نگذاشته‌ايم و اگر آن يك كار را، فقط همان را، بياوريم، ديگر حرفى براى ما نيست و باز خواستى نيست. و همين است كه ديگر سيل حادثه‌ها و انبوه كارها، ما را خُرد نمى‌كند و به بازى نمى‌گيرد. 📄 برشی از کتاب 📚 رشد ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۲ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لقمان یا سلمان؟! ✏️ سلمان‌وار در جستجوی مربی رفتن، آسان‌تر و پربارتر از لقمان‌وار از بدها ادب آموختن است. 📄 برشی از کتاب 📚 مسئولیت و سازندگی ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۳ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لبخندهای فاسد ✏️ یک نگاه، یک لبخند، یک فساد، یک فساد نیست، که هستی را به فساد می‌کشَد. 📄 برشی از کتاب 📚 مسئولیت و سازندگی ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۴ آبان ۱۴۰۳
📜 خورشید در خاک نشسته ✏️ مى‏توانيم صداى حزن آلود على (ع) را از مدينه‏ى رسول بشنويم كه با چشم اشك و نواى غربت مى‏گويد: «اما حزنى فسرمد و اما ليلى فمسهد»؛" اندوه من همیشگی شد و شب من به بیداری می گذرد." راستى اين فاطمه (س) در كجا ايستاده كه على (ع) اين گونه از او مى‏گويد؟ ✏️ اين چه انس عميقى است كه اين گونه حزن سرمد مى‏آورد؟ اين چه خورشيد در خاك نشسته‏اى است كه اين گونه شام ديجور به دنبال مى‏كشد؟ ✏️ من از فرزندان فاطمه (س)، از آن كهكشان‏هاى حلم و حماسه و فرياد و از آن خانه‏ى مبارك، حرفى نمى‏زنم. من فقط از فاطمه (س) مى‏پرسم! ✏️ راستى در او چه درخششى است كه تا امروز در چشم‏ها و دل‏هاى ما نشسته است و راه‏ها را نشانه مى‏زند؟ ✏️ اين همه ارزش آيا از معرفت و شناخت و يا عشق و ايمان و يا عمل و تقوا، از كدامين ريشه، سر برگرفته است؟ 📄 برشی از کتاب 📚روزهای فاطمه سلام‌الله‌علیها   ▫️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۴ آبان ۱۴۰۳
۲۵ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فاطمه... 🏴 شهادت حضرت صدیقه‌کبری فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را محضر امام عصر علیه‌السلام، تسلیت عرض می‌کنیم. 💐 🖤 ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۵ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منتظر مزد نباش! ✏️ محبوبیت برای این مرحله است که تو بعد از اینکه همه کارت را کردی منتظر مزد هم حتی نباشی می‌گویند که... 🌐 سایت استاد علی صفایی حائری ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۵ آبان ۱۴۰۳
🏞 به جای شعار... 📌با توجه به گفته‌ی استاد‌علی‌صفایی در این عکسنوشت، به نظر شما: ۱. وسائل مستقیم و غیرمستقیم تربیتی، چه نقشی در عرصه تربیت دارند؟ ۲. چگونه می‌توان در فرآیند تربیت، از وسائل مستقیم تربیتی مانند داستان و فیلم و نمایشنامه استفاده کرد؟ 📨 نظر خود را از طریق لینک زیر با ما به اشتراک بگذارید: 🌱 گروه تمرین تفکر 👉🏻 ▫️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۶ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برای چه هستی؟ ✏️ از استعدادها و نیروهای انسان هم می‌توان کشف کرد که او برای چیست و برای چه آفريده شده است. 📄 برشی از کتاب 📚 رشد   ▫️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۷ آبان ۱۴۰۳
🌄 انسانِ تاریک ✏️ اين انسان است كه سرمايه‌هايش را به جريان نمى‌اندازد، از فكرش، از عقل و ميزان سنجشش براى خودش استفاده نمى‌كند. به يك ليوان آب بيش از خودش فكر مى‌كند، به دخل و خرج مغازه‌اش بيش از خودش مى‌انديشد. ✏️ اين انسان است كه خودش را گم مى‌كند و در غفلت‌ها و جهالت‌ها، خودش را به كم مى‌فروشد. راستى كه انسان در تمام دوره‌هاى تاريخى و در تمام نظام‌هاى گذشته‌اش ضرر داده و به خسارت رسيده و در بن‌بست مانده است. ✏️ به سير مكتب‌ها نگاه كن و به جنگ‌هايى كه به بار آورده و به انسان‌هايى كه تا حد گاو، تا حد كندو، رشد نكرده‌اند و ايده‌آلشان همان كمون نهايىِ كندو است، در حالى كه براى اين زندگى كندويى به اين استعدادهاى عظيم انسانى نياز نداشتند.اين در دوره‌هاى تاريخى و در اعصار اجتماعى. ✏️ در دوره‌هاى زندگى فردى هم همين طور، از پستانك و تيله و توپ و نمره تا دوست دختر و عشق و شهرت و قدرت و ثروت و رياست. انسان در تمام اين دوره‌ها خسارت داده، چون بيش از آنچه بدست آورده از دست داده است. ✏️ معلومات و محفوظات و ثروت او زياد شده اما خودش از دست رفته است و استعدادهاى درونى او، فكر و عقل و دل و روح و عمر او همه از بين رفته‌اند و تاريك شده‌اند. 📄 برشی از کتاب 📚 رشد ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۷ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 راهِ تو... ✏️ كار تو فقط تا هفتاد سال نيست؛ تو بى‌نهايت راه در پيش دارى! 📄 برشی از کتاب 📚 عوامل رشد،رکود و انحطاط ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۸ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انگیزه تو... ✏️ اگر زهد اسلامی، اگر رهایی از دنیا به‌معنی رها کردن دنیا باشد، به معنی میراندن انگیزه‌ها باشد حق با توست ولی اگر... 🌐 سایت استاد علی صفایی حائری ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۸ آبان ۱۴۰۳