🌄 بدون بحران
✏️ ما بازيچهى شتابها هستيم، مگر هنگامى كه از پيش طرحى داشته باشيم و با حساب احتمالات آماده شده باشيم و خط آخر را خوانده باشيم.
✏️ اين ماييم كه چشم به راه حادثهها هستيم و با سازمان و تنظيم خويش به حادثهها نظام دادهايم و سازمان بخشيدهايم. دلهايى كه سازمان گرفتهاند، ديگر بازيچهى حادثهها نمىشوند و بحران نمىبينند.
✏️ مغازهاى كه قفسهبندىشده و تنظيم گرديده، جنسهاى زياد آن، به راحتى در دسترس قرار مىگيرند. اما دكههاى درهم و شلوغ كه اجناسشان پخش و رها و زير پا افتاده است، دستوپاگير و خستگىزا و وقتكُش، هستند...
✏️ اگر تمام كارها را انجام بدهيم و اين يك كار، بماند، كارى انجام ندادهايم و بار خود را نگذاشتهايم و اگر آن يك كار را، فقط همان را، بياوريم، ديگر حرفى براى ما نيست و باز خواستى نيست. و همين است كه ديگر سيل حادثهها و انبوه كارها، ما را خُرد نمىكند و به بازى نمىگيرد.
📄 برشی از کتاب
📚 رشد
#تربیت
▫️ #عین_صاد | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۲ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لقمان یا سلمان؟!
✏️ سلمانوار در جستجوی مربی رفتن، آسانتر و پربارتر از لقمانوار از بدها ادب آموختن است.
📄 برشی از کتاب
📚 مسئولیت و سازندگی
#تربیت
▫️ #عین_صاد | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۳ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 لبخندهای فاسد
✏️ یک نگاه، یک لبخند، یک فساد، یک فساد نیست، که هستی را به فساد میکشَد.
📄 برشی از کتاب
📚 مسئولیت و سازندگی
#تربیت
▫️ #عین_صاد | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۴ آبان ۱۴۰۳
📜 خورشید در خاک نشسته
✏️ مىتوانيم صداى حزن آلود على (ع) را از مدينهى رسول بشنويم كه با چشم اشك و نواى غربت مىگويد:
«اما حزنى فسرمد و اما ليلى فمسهد»؛" اندوه من همیشگی شد و شب من به بیداری می گذرد."
راستى اين فاطمه (س) در كجا ايستاده كه على (ع) اين گونه از او مىگويد؟
✏️ اين چه انس عميقى است كه اين گونه حزن سرمد مىآورد؟ اين چه خورشيد در خاك نشستهاى است كه اين گونه شام ديجور به دنبال مىكشد؟
✏️ من از فرزندان فاطمه (س)، از آن كهكشانهاى حلم و حماسه و فرياد و از آن خانهى مبارك، حرفى نمىزنم. من فقط از فاطمه (س) مىپرسم!
✏️ راستى در او چه درخششى است كه تا امروز در چشمها و دلهاى ما نشسته است و راهها را نشانه مىزند؟
✏️ اين همه ارزش آيا از معرفت و شناخت و يا عشق و ايمان و يا عمل و تقوا، از كدامين ريشه، سر برگرفته است؟
📄 برشی از کتاب
📚روزهای فاطمه سلاماللهعلیها
#امامت
▫️#عین_صاد | عضو شوید 👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۴ آبان ۱۴۰۳
۲۵ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فاطمه...
🏴 شهادت حضرت صدیقهکبری فاطمه زهرا سلاماللهعلیها را محضر امام عصر علیهالسلام، تسلیت عرض میکنیم. 💐 🖤
▫️ #عین_صاد | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۵ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 منتظر مزد نباش!
✏️ محبوبیت برای این مرحله است که تو بعد از اینکه همه کارت را کردی منتظر مزد هم حتی نباشی
میگویند که...
🌐 سایت استاد علی صفایی حائری
#تربیت
▫️ #عین_صاد | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۵ آبان ۱۴۰۳
🏞 به جای شعار...
📌با توجه به گفتهی استادعلیصفایی در این عکسنوشت، به نظر شما:
۱. وسائل مستقیم و غیرمستقیم تربیتی، چه نقشی در عرصه تربیت دارند؟
۲. چگونه میتوان در فرآیند تربیت، از وسائل مستقیم تربیتی مانند داستان و فیلم و نمایشنامه استفاده کرد؟
📨 نظر خود را از طریق لینک زیر با ما به اشتراک بگذارید:
🌱 گروه تمرین تفکر 👉🏻
#تربیت
▫️#عین_صاد | عضو شوید 👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۶ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برای چه هستی؟
✏️ از استعدادها و نیروهای انسان هم میتوان کشف کرد که او برای چیست و برای چه آفريده شده است.
📄 برشی از کتاب
📚 رشد
#تربیت
▫️ #عین_صاد | عضو شوید 👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۷ آبان ۱۴۰۳
🌄 انسانِ تاریک
✏️ اين انسان است كه سرمايههايش را به جريان نمىاندازد، از فكرش، از عقل و ميزان سنجشش براى خودش استفاده نمىكند. به يك ليوان آب بيش از خودش فكر مىكند، به دخل و خرج مغازهاش بيش از خودش مىانديشد.
✏️ اين انسان است كه خودش را گم مىكند و در غفلتها و جهالتها، خودش را به كم مىفروشد. راستى كه انسان در تمام دورههاى تاريخى و در تمام نظامهاى گذشتهاش ضرر داده و به خسارت رسيده و در بنبست مانده است.
✏️ به سير مكتبها نگاه كن و به جنگهايى كه به بار آورده و به انسانهايى كه تا حد گاو، تا حد كندو، رشد نكردهاند و ايدهآلشان همان كمون نهايىِ كندو است، در حالى كه براى اين زندگى كندويى به اين استعدادهاى عظيم انسانى نياز نداشتند.اين در دورههاى تاريخى و در اعصار اجتماعى.
✏️ در دورههاى زندگى فردى هم همين طور، از پستانك و تيله و توپ و نمره تا دوست دختر و عشق و شهرت و قدرت و ثروت و رياست. انسان در تمام اين دورهها خسارت داده، چون بيش از آنچه بدست آورده از دست داده است.
✏️ معلومات و محفوظات و ثروت او زياد شده اما خودش از دست رفته است و استعدادهاى درونى او، فكر و عقل و دل و روح و عمر او همه از بين رفتهاند و تاريك شدهاند.
📄 برشی از کتاب
📚 رشد
#تربیت
▫️ #عین_صاد | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۷ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 راهِ تو...
✏️ كار تو فقط تا هفتاد سال نيست؛ تو بىنهايت راه در پيش دارى!
📄 برشی از کتاب
📚 عوامل رشد،رکود و انحطاط
#تربیت
▫️ #عین_صاد | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۸ آبان ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انگیزه تو...
✏️ اگر زهد اسلامی، اگر رهایی از دنیا بهمعنی رها کردن دنیا باشد، به معنی میراندن انگیزهها باشد حق با توست ولی اگر...
🌐 سایت استاد علی صفایی حائری
#تربیت
▫️ #عین_صاد | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
۲۸ آبان ۱۴۰۳