eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5980816095110496611.mp3
427.4K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام1⃣2⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
4_5980816095110496612.mp3
548.9K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام2⃣2⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
🌿 بالاتر از سعی استاد علی صفایی حائری داده ها ملاك و معيار نيست، كه بازدهى مى خواهد. و بازدهى ها خود عنوانى ندارند، كه نسبت گيرى مى خواهند. اين حماقت است كه سرعت يك ماشين را با الاغ شَل بسنجند. سرعت ماشين را با قدرت موتورى اش مى توان سنجيد. و بالاتر از اين هر دو، نسبت و سعى هم ملاك نيست، كه جهت عمل ملاك است، كه: انَّمَا الْاعْمالُ بِالّنّياتِ. با اين كه اين شعار مكتب وجودى خيلى طرفدار دارد كه آدمى چيزى جز عمل نيست، بايد به آن افزود كه آدمى چيزى جز جهت عملش نيست. عمل ها مهم نيستند؛ مهم عامل ها و انگيزه هايى هستند كه عمل را مى زايند و مهم جهت ها و هدف هايى هستند كه عمل را شکل مى دهند و بارور مى كنند. ما اگر در محاسبه ها و اندازه گيرى ها، به دارايى ها و عمل ها و كاركردها توجه كنيم، به غرور مى رسيم و به ركود مى رسيم و مى مانيم. اما با محاسبه نسبت ها و محاسبه عامل ها و انگيزه ها، به حقارت كار خويش پى مى بريم؛ مى بينيم چقدر مى توانستيم پيش بتازيم و چقدر عقب كشيده ايم. 📚 مسئوليت و سازندگى، ص231 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: تو هستى ، چون تو متمّم اين همه نعمت هستى. بى تو، اين همه، غرور است و فتنه است و تعارض و خشم و خون و تجاوز و انحطاط‌، آن هم انحطاطى كه علم را زير پا دارد و فلسفه را پشتوانه دارد و عرفانِ‌ مدرن را براى شكوفايىِ‌ نيروهاى نهفته‌ترش، همراه دارد. و با اين همه قدرت و سرعت چگونه مى‌توان اين انحطاط‌ را حدس زد؟! آرى تو هستى ، چون از من به من نزديك‌تر هستى. تو هستى و بى‌كار نيستى، كه مدام جلوه‌اى و ظهورى دارى، كه مدام دعوتى و هدايتى دارى، كه مدام تربيت و پرورشى دارى. با اين همه ضرورت و ظهور، مگر مى‌توان از تو چشم پوشيد. بر فرض كه پلك‌هايم را بيندازم و از تو چشم فروبندم، با آنچه كه در تمامى وسعت دلم و درپشت پلك‌هاى بسته‌ام مى‌بينم و احساس مى‌كنم، چه مى‌توانم كرد؟ به راستى سوگند! بيگانگى از تو، فقط‌ در حوزۀ غفلت و سرگرمى و يا حوزۀ كفر و چشم‌پوشى مى‌تواند مطرح شود. و همين نكته و همين هدايت تو، مرا به وحشت انداخته كه آيا از خيل كافران و يا غافلانم؛ چون آن‌ها كه با حسين نماندند و آن‌ها كه در خون او پنجه رنگين كردند، بدون احساس و عشق نبودند، ولى كفر و چشم پوشى و يا غفلت و سرگرمى چه كارها كه نكرد... 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، صفحه 45 🌿 @einsad
4_5980816095110496613.mp3
583.1K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام3⃣2⃣ استاد علی صفائی حائری 🌿 @einsad
4_5980816095110496614.mp3
859.1K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام4⃣2⃣ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ انقلاب فرهنگی استاد علی صفایی حائری «انقلاب فرهنگی»، مثل تمامی کلمه هایی که از عمق آن بی خبر مانده ایم و از آن برداشت های مبتذل کرده ایم به ابتذال کشیده شده و در عمل هم تا سطح چند فیلم و اسلاید و پخش چند نشریه ی ماهانه و هفتگی و شعارهای کوتاه و بلند فرو رفته است. ما در عمل به یأس و ابتذال این بازی ها رسیده ایم و دنبال راهی هستیم در این بن بست، که فیلم ها و اسلایدها فقط کار معرکه گیرها را می کند و آدم جمع می کند و تا می خواهی به ″سبک آمریکایی″ تبلیغ‌شان کنی در میان معرکه شعاری بدهی و تلقینی راه بیندازی، پراکنده می شوند و یا چرت می زنند و یا به دنبال کار خویش می روند. 📚 درس هایی از انقلاب(انتظار)/ص ۳۳ 🌿 @einsad
4_5980816095110496690.mp3
983.4K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام5⃣2⃣ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_5980816095110496687.mp3
1.1M
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام6⃣2⃣ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ سرّ جمع شدن معصیت و معرفت به خدا 🔶استاد علی صفایی حائری: و سرّش هم همان است که خدا در ″مغز″ آن هاست و در سر آن هاست و نماز و روزه هم عادت آن هاست و اما پول و زن و لذت در ″دل″ آن ها جای دارد و عشق آن ها را برانگیخته است و وجود آن ها را در خود گرفته است. اما اگر خدا به ″زیبایی و جمال″ و ″بزرگی و کمال″ و به ″محبت و رحمت″ و ″تدبیر و حکمت″ شناخته می شد، ناچار در ″دل″ راه باز می کرد و در نهاد ما عشق را برمی انگیخت و گرایش و ایمان را به وجود می آورد. 📚 روحانیت و حوزه، ص ۱۲۳ 🌿 @einsad
4_5980816095110496688.mp3
495.7K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام7⃣2⃣ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_6001416806961513316.mp3
758.4K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام8⃣2⃣ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅آثار بلاء 🔶استاد علی صفایی حائری: بلاء، نقطه‌هاى ضعف و اسارت را نشان مى‌دهد. بلاء،بت‌ها و تعلق‌ها را مى‌شكند. چون شهود مى‌كنى كه بت‌ها شكستنى هستند و مى‌بينى كه پناه‌گاه‌هاى تو را مى‌سوزانند و بر تو آوار مى‌شوند. بلاء، دل را مى‌شكند و به اخبات و انخفاض مى‌رساند كه در لغت مخبت به زمين پايين و فرو افتاده مى‌گويند، زمينى كه آب بر آن سوار مى‌شود و سركشى و ارتفاع ندارد. اين خاصيت‌هاى سه‌گانه و غير از اين‌ها باعث مى‌شود كه تو بر بلاء شاكر باشى، نه جزع كنى و نه صبور باشى كه طلب و شكر برخوردهاى مناسب‌ترى هستند. «اللهم لك الحمد حمد الشاكرين لك على مصابهم». ١ و همين است كه امام سجاد عليه السلام مى‌خواهد تا شكرش بر محروميت‌ها بيشتر و وافرتر باشد از شكرش بردارايى‌ها. «اللهم اجعل شكرى لك على ما زويت عنى اوفر من شكرى اياك على ما خولتنى». ٢اگر با اين ديد همراه باشيم تمامى رنج‌ها و گرفتارى‌هاى زمان انتظار، نعمت‌ها و عنايت‌هايى مى‌شوند كه شكر و طلب را سزاوار هستند نه صبر و جزع را. بلاء عامل تمحيص است. آدم‌ها و حالت‌ها را غربال مى‌كند و از يكديگر جدا مى‌سازد.غربال كفر از ايمان، و كافر از مؤمن و غربال حالت‌ها و ذلت‌ها و عزت‌ها و تعلق و فراغت و توجه و غفلت. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 62 🌿 @einsad
🌿 جلسات محرم-صفر، مشهد، مهرماه ١٣٩٧ ✅ گفت و گو استاد امير غنوي چهارشنبه ١٨ مهر، ساعت ١٥:٣٠تا ١٧ ✅ شرح كتاب مسئوليت و سازندگي استاد علاء الدين اسكندري چهارشنبه ١٨ مهر، ساعت ١٨تا ٢٠ 📍مشهد- حرم مطهر رضوی - صحن جامع رضوی - باب الهادی - اداره ارتباطات- طبقه ۳ - اتاق ۲۳ (اتاق جلسات) 🌿 @einsad
4_6001416806961513317.mp3
895.9K
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام9⃣2⃣ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅نتيجه‌ى اطاعت و تقوا، اين است كه تو بن‌بستى نخواهى داشت 🔶استاد علی صفایی حائری: «مَنْ‌ يَتَّقِ‌ اللّهَ‌ يَجْعَلْ‌ لَهُ‌ مُخْرَجاً وَيَرزُقْهُ‌ مِنْ‌ حَيْثُ‌ لايَحْتَسِبُ‌. وَمَنْ‌ يَتَوَكَّلْ‌ عَلىَ‌ اللّهِ‌ فَهُوَ حَسْبُهُ‌ انَّ‌ اللّهَ‌ بالِغُ‌ امْرِهِ‌ قَدْ جَعَلَ‌اللّهُ‌ لِكُلِّ‌ شَىءٍ قَدْراً». (۲،۳طلاق) نتيجه‌ى اطاعت و تقوا، اين است كه تو بن‌بستى نخواهى داشت و مرزوق خواهى بود. آن‌هم رزقى كه ذلّت و وابستگى در آن نباشد و حساب شده نباشد؛ چون كسانى كه بر خدا تكيه دارند، نه بر فكر و عقل و نه بر عشق و ايمان و نه بر عمل و اطاعت خويش، اين‌ها را خدا كفايت مى‌كند و او در راه نمى‌ماند و به مقاصد خويش مى‌رسد. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 64 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: نكته‌ى اوّل در سلوك، همين است كه بفهمى تو شروع نكرده‌اى؛ او تو را صدا زده و تو را مى‌خواهد. تو هنگامى كه در ميان تمام دعوت‌ها و دعوت‌كننده‌ها قرار گرفتى و با گوش دلت شنيدى، كه نَفس تو را مى‌خواند، شهوت، غضب و اوهام تو را مى‌خوانند، دنيا تو را مى‌خواند، ماشين‌ها و موتورها تو را مى‌خوانند، استخرها و توپ‌ها تو را مى‌خوانند، غذاها و رنگارنگ‌ها تو را مى‌خوانند، هنگامى كه تو دعوت شيطان و نَفس و دنيا را شنيدى و دعوت حق را هم در كنار اين‌ها شنيدى كه: «اَللّهُ‌ يَدعُوكُمْ‌ الى‌ مَغفِرَةٍ‌ مِنْهُ‌ وَالشَّيْطانُ‌ يَدْعُوكُمْ‌...»، ١ در اين هنگام كه ازدحام دعوت‌ها را ديدى و اقتدار دعوت حق را، در ميان تمامى دعوت‌ها يافتى، كه او بى‌نياز، تو را مى‌خواند تا به تو ببخشد و ديگران مى‌خوانند تا از تو بگيرند، چگونه مى‌توانى لبّيك نگويى و به سوى او نيايى‌؟ 📚 نامه های بلوغ، صفحه 59 🌿 @einsad
4_6001416806961513318.mp3
1.25M
🌿 اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام0⃣3⃣ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ امیر دنیا باش نه اسیر آن! استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ تنهایی 🔶استاد علی صفایی حائری تنهایى براى آنهایى وحشت زاست که در راه نیستند. آنها که بر روى مرز راه رفته اند و با قانون هاى حاکم بر هستى هماهنگ اند از تنهایى نمى ترسند. آنها که در راهند و در مسیر اطاعت هستند، با اللَّه همراهند(1) و از حمایت او برخوردار. و کسى که با او شد و او را یافت، چیزى از دست نداده و کم ندارد.(2) —---------------- (1)- انَّ اللَّه مَعَ الَّذینَ اتَقَوا.( نحل، 128) مَنْ کانَ للَّه کانَ اللَّهُ لَه ...(بحار، ج 82، ص 319) (2)- ماذا فَقَدَ مَنْ وَجَدَک وَ ماذا وَجَد مَنْ فَقَدَک...(مفاتیح الجنان، دعاى ) 📚 مسئولیت و سازندگى، ص 323 🌿 @einsad
✅ غیبت ولیّ استاد علی صفایی حائری پس از مشخص شدن مکتب و به دست دادن اصول و روایات و مشخص کردن معیارهای استنباط از منابع، دیگر به حضور ولیّ نیازی نبود، که زمینه ی تحملش را نداشتند و او وارث حرکت اولیایی بود که تمامی دین را و معیارهای استنباط را به دست داده بودند و دیگر عذری باقی نگذاشته بودند و این بود که به طور طبیعی ″غیبت″ شکل گرفت. بدون آنکه وقتی داشته باشد و به هنگامی محدود شده باشد، که وقت آن ظهور، تحمل در توده ی مردم است؛ حال یا با روشنگری و دگرگون شدن تلقی مردم از خودشان و بالا رفتن توقعشان از سطح هدف های رفاه و عدالت و تکامل... و یا با ظهور ظلم مملوّ، که زمینه ساز قسط کامل است. 📚 درس هایی از انقلاب(انتظار)/ص ۱۵۰ 🌿 @einsad