eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ برخورد مناسب با مشکلات ازدواج 🔶استاد علی صفایی حائری: بيشتر آنچه كه بدى و مشكل ازدواج قلمداد مى‌شود، مثل سختى‌ها و برخوردها و توقع‌ها و انتظارها و درگيرى‌ها و گرفتارى‌ها، در واقع همين بدى‌ها، خوبى و ميوه‌ى خوب ازدواج هستند. اين آدمى است كه بايد از حادثه‌ها ، از برخوردها و از درگيرى‌ها بياموزد و از آنچه كه آموخت، راهش را مشخص نمايد و بر حماقت و اشتباه خود پافشارى نداشته باشد. آدمى مى‌تواند حتى از بن‌بست‌ها بياموزد كه راه كجاست و چگونه بايد بازگشت و حلقه‌ى زنجير را باز كرد و بدون سماجت ولج در آوردن،با تفاهم و محبت و مدارا در راه گام برداشت.بيشتر مشكلات ازدواج از همين كله شقى‌ها و لج در آوردن‌ها آغاز مى‌شود و سپس اين زخم‌هاى كهنه، عفونى و ملال‌آور مى‌گردد و به طلاق و جدايى مى‌انجامد. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 14 🌿 @einsad
4_5874985798834586464.mp3
915.3K
✅جایگاه واهمیت ذکر 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
✅ تا نخواهی، نمی دهند... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب ما پیش از آنکه باشیم ، ایم و پیش از آنکه به اشتها آمده باشیم و با سؤال ها گلاویز شده باشیم ، خود را تلنبار کرده ایم و پیش از آنکه به دست یافته باشیم ، به کلمه ها رسیده ایم ... و این است که باد کرده ایم و با آنکه زیاد داریم ، مریض و بی رمق هستیم و به امتلای ذهنی و پرخوری فکری دچار شده ایم ... اسفناک اینکه ، این و این پرخوری ، همه گیر شده و اسفناک تر اینکه این در ابتدا به عنوان یک افتخار و نشانه سلامتی و روشنفکری هم قلمداد می گردد ، اما رفته رفته سنگینی و ضعف ذهنی را به دنبال می آورد و روشنفکرِ تلنبار شده را به بن بست می رساند . اینها با اینکه خیلی دارند فقیر هستند ؛ چون پیش از سؤال ، به جواب ها رسیده اند و پیش از عطش ، به آب . دوای این ها همان طرح « سؤال های بنیادی » است که بتواند به تفکرات آن ها سازمان بدهد تا بتوانند با تفکرات سازمان گرفته به مطالعات خویش سر و سامانی بدهند و آن را هضم کنند و شیره کشی نمایند . 📚 رشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
4_5798798297388810619.mp3
1.27M
🌿چگونه می توان کارها را اولویت بندی نمود؟ 🔶استاد 🌿 @einsad
✅ چرا ملاك‌ها جا به جا مى‌شوند؟ 🔶استاد : چرا ملاك‌ها جا به جا مى‌شوند؟چرا ملاك‌ها در هم ريخته شده است‌؟ چرا خوب‌ها با بدها جايشان عوض شده است‌؟ چرا به فلانى كه تا ديروز خوب بوده امروز مى‌گوييم بد؟ چرا به فلانى كه تا ديروز بد بوده امروز مى‌گوييم خوب‌؟ تحوّل آدم‌ها، به هم ريخته شدن ملاك‌هاى خوبى و بدى به خاطر تحوّل در اهداف است. مادامى كه اهداف را رها نكرده‌ايد و پشت سر نينداخته‌ايد مسأله‌اى نيست ولى وقتى كه اهداف پشت سر انداخته شد خواه ناخواه موازين از دست مى‌رود. لازمه تحوّل در ملاك‌ها اين است كه تحولى در اهداف رخ داده باشد. اگر جامعه‌اى اهدافش را پشت سر بگذارد و از خواسته‌هاى ديروزش چشم بپوشد، خواه و ناخواه چيزهايى كه ديروز خوب بوده امروز بد خواهد شد. 📚 ، صفحه 28 🌿 @einsad
4_5879495209552708344.mp3
1.4M
✅گامهای سالک دربرابرگامهای بلا 🎤 : استادعلی صفائی حائری(عین.صاد) 🌿 @einsad
❤️ این خانه برای دیگران بزرگ است... 🔶 استاد 🌿 @einsad
4_5870965000775925982.mp3
1.14M
🌿 یاری خدا برای کسانی که به راه افتادن... استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ خداوند دلهای مشتاق را تنها نمی گذارد. 🔶استاد : مربى بزرگ هستى خداست و او دل‌هاى مشتاق را تنها نمى‌گذارد. مربى بزرگ هستى، آن‌هايى را كه مى‌خواهند حركت كنند رها نمى‌كند بلكه رهبرى مى‌نمايد. آن‌ها كه يافته‌اند كه بايد بروند اما از راه بى‌خبرند و راهنمايى ندارند به هدايت او خواهند رسيد و به راه دست خواهند يافت؛ «اَلَّذينَ‌ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ‌ سُبُلَنا»، ١ «وَ مَنْ‌ يُؤمِنْ‌ بِاللّهِ‌ يَهْدِ قَلْبَهُ‌». ٢ تا حدى كه در كلاس هستى از مورچه‌ها مى‌توانند درس بگيرند و از حركت ابرها و جنبش برگ‌ها و ريزش باران و لرزش موج و از تاريكى و نور مى‌توانند حقيقت‌هايى را بيابند و پيش بروند. بسيارى را مى‌شناسم كه هنگام خواستن و طلب،به راه رسيدند و پيش تاختند در حالى كه هيچ اميدى به رستگارى و نجات آن‌ها نبود. 📚 ج۱ص۸۴ 🌿 @einsad
🔶استاد : راستى خانمى كه زندگى را جز اين نمى‌داند كه كار كند و حقوق بگيرد تا بتواند بهترين‌ها را تهيه كند و در بهترين‌ها آن را آماده كند و در بهترين‌ها از آن استفاده كند و نشان بدهد كسى كه تمامى عمرش و عمق زندگيش همين چند انگشت گرفتن و دوختن و پوشيدن و نمايش دادن و جالب بودن و در چشم‌ها نشستن است، آيا مى‌تواند كه خودش را در لباس محبوس كند، و خودش را بپوشد؟ پوشش يعنى مرگ، يعنى تمام شدن، يعنى پوچ شدن و به بن‌بست رسيدن، كه اينها جز سرگرمى و تنوع و لذت و نمايش و جالب بودن و در چشم‌ها و دل‌ها نشستن چيزى نمى‌خواهند، چون؛ خودشان را بيشتر از اين نمى‌بينند و بالاتر نرفته‌اند. 📚 زن و مرد ص۴۰ 🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب خیال می‌کنیم مقصود این است آدم ها در عمل حرکتی داشته باشند . این ، ما را بسته است و زنجیر کرده ؛ در حالی که مقصد این نیست . مقصد است نه هدف این است که افراد فراهم شود نه اینکه همه خوب شوند . چرا که مربوط به انتخاب و اختیار آنهاست . می‌خواهند عمل کنند یا نکنند . آن چه مطلوب است ، « تفاهم هاست » نه « توافق‌ها » ، « فهم » است نه «عمل » . آنچه مهم است فهم در برخوردهاست و عمل ؛ وابسته به شخص است . می‌خواهد خوب شود یا نشود . مقصود این نیست که همه شوند ، مقصود این است که همه شکل بگیرند ؛ یا شوند یا . بیش از این توقعی نیست که پیامبران نیز زمینه انتخاب انسان را فراهم می کردند . تا آنهایی که زنده شدند ، با آگاهی برای زندگی آماده شده باشند و آنهایی که به هلاکت رسیدند ، با آگاهی و در روشنی هلاکت را انتخاب کرده باشند . مقصد همین است ، نه چیزی بیش از این . 📚 حرکت علی صفایی حائری صفحه ۵۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed