مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
معرفی کتاب «غدیر»
#معرفی_کتاب ۲
📚 کتاب «غدیر»
✍️ استاد علی صفایی حائری
▪️انتشارات لیلةالقدر
▫️۴۳ صفحه
▪️«امامت و ولایت»
✳️ نویسنده در ابتدای کتاب، تعریفی زیبا از «روزِ غدیر» و «غدیری» مطرح میکند:
«روزِ غدیر»: روزِ نور، روزِ سرور، روزِ سرشاری و اکمال، روزِ باروری و اتمام، روزِ رهبری و ولایت است؛
«غدیری»: مهاجرِ تنهایی که بالاتر از رفاه، آزادی و عدالت را میخواهد.
و در ادامه بیان میکند که
پیامِ روزِ غدیر، یعنی «ولایت و امامت»، اساسیترین پیامِ رسولِ گرامیِ اسلام است و بزرگترین ستونِ دینِ او.
و از همین رو، سوالهای بنیادینی را دربارۀ مسائلِ «امامت و ولایت» مطرح میسازد و با ارائۀ تحلیلهایی دقیق، به آنها پاسخ میدهد تا عمقِ پیامِ رسول درک شود، پیامی که شیعه را بهپاداشت و تاریخِ او را به خون کشید.
۱. ولایت چیست؟
۲. چه زیربناها و پایههایی دارد؟
۳. و چه ضرورتی؟
۴. هدفِ این ولایت و رهبری چیست؟
۵. رسول برای این ولایت و رهبری چه گامهایی برداشت؟
📗 گزیدهای از کتاب:
«ولایتِ علی، نه علی را دوستداشتن که فقط علی را دوستداشتن است.»
#غدیر
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
معرفی کتاب «غدیر»
#کتاب_صوتی
✳️ کتاب صوتی غدیر
🎙 حجتالاسلام داوود مرادی
✍ استاد علی صفایی حائری
📚 کتابخانه صوتی
مؤسسۀ شمیم لیلةالقدر
🎧 @EinSad_aBook
☘ @EinSadTehran
#عکسنوشت
✳️ موضعگیری مناسب
✍ استاد علی صفایی حائری
#تطهیر_با_جاری_قرآن
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#آیههای_سبز ۲
🍀 شتابزده عملکردن در تربیت
«با تفكر در استعدادها و مقدار استعدادها و خلقت انسان مىتوانيم هر كس را به شناختهايى برسانيم كه در جهانبينى اسلامى به آن مىرسيم.
با اين گونه سؤالهاى عميق و غير مهاجم نطفۀ حركت و تفكر در ذهنهاى فرارى و خسته، آرام جاى مىگيرد و رشد مىكند و به مرور زمان متولد مىشود.
البته بگويم نمىتوان شتابزده در انتظارِ نتايجِ فورى بود كه يك دانه، ماهها طول مىكشد تا جوانه بزند و برويَد و رشد كند.
ما با شتاب نه تنها طرف را خراب مىكنيم كه خود به يأس مىرسيم؛ همانند آن گوسفنددار ناشى كه پوست خربزه را به دهان گوسفند مىگذاشت و با دست ديگرش دنبۀ گوسفند را وزن مىكرد كه ببيند آيا سنگين شد و گوسفند چاق و پروار گرديد.
آنها كه با اين دست غذا مىدهند و با آن دست دنبهها را مىسنجند، فقط از كار خويش مىمانند و به يأس مىرسند و دقمرگ مىشوند.»
📚 آیههای سبز، ص۹
✍ استاد علی صفایی حائری
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
کوتاه دربارۀ استادی بزرگ.pdf
332.4K
#معرفی_استاد_علی_صفایی ۲
❇️ کوتاه دربارۀ استادی بزرگ
▫️راز تأثیرگذاری «عین.صاد»
▪️فوتبال هفتگی
▫️پاسخگویی به مقالههای روشنفکران
▪️سیر مطالعاتی!
▫️درسهای بزرگ، از اتفاقهای ساده
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#گزیده_کتاب ۲
✅ زندهشدنِ دلها
«امام صادق علیه السلام فرمودند:
"تزاوروا و تلاقوا، فان فى زيارتكم احياء لقلوبكم و ذكراً لاحاديثنا"
به ديدار و ملاقات يكديگر بياييد، كه در اين ديدار دلهاى شما زنده مىشود و احاديث ما به ياد مىآيد.
گرچه در تنهايى، علم و روشنفكرى مىتواند بيشتر باشد، ولى در ديدار و با زيارتهاست كه نقطهضعفهاى آدمى آشكار مىشود و تعلقهايش مشخص مىگردد و دلِ مرده زنده مىشود و يادآور احاديث و كلام تازه و سخنهاى نو از اهلبيت مىگردد.»
📚 وارثان عاشورا، ص۲۰۱
✍ استاد علی صفایی حائری
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
دل را به که سپردهایم؟.mp3
5.04M
#صوت_کوتاه ۲
✳️ دل را به که سپردهایم؟!
🎙 استاد علی صفایی حائری
▫️سکوتهای ظالم
▪️خودمان را گم کردهایم.
▫️هنوز باورمان نشده است که بد کردهایم.
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
طرح رشد.pdf
159.9K
#اطلاعیه
💢 قابل توجه طلاب، دانشجویان و علاقهمندان به فراگیری مباحث تربیتی
مؤسسۀ شمیم لیلةالقدر برگزار میکند:
✳️ دورۀ تربیتیآموزشی مبتنی بر نظاماندیشه استاد علی صفایی حائری همراه با آموزش تکمیلی دروس حوزوی با عنوانِ «طرح رشد»
👱♂ ویژۀ آقایان
🔸 جهت آشنایی با جزئیات «طرح رشد»، فایل پیدیافِ پیوستشده به این پیام را مطالعه بفرمایید:
▫️ضرورت
▪️روش اجرا
▫️قوانین
▪️مزایا
▫️ شرایط ثبتنام
▪️مدارک ثبتنام
▫️روش ثبتنام
▪️فرم ثبتنام
▫️برنامۀ هفتگی ترم اول
🔹 مهلت ثبتنام: ۲۳ آبان ۱۳۹۹
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری ۲
✳️ تضعیف و توجیه و تکمیل
«گرچه مسئولان بايد از ضعفها و اشتباهها تجربه بگيرند، ولى ما نمىتوانيم موضع تضعيف و يا توجيه داشته باشيم، كه
تضعيف جنايت است
و توجيه حماقت است
و تكميل رسالت ماست.»
📚 انتظار، ص۱۶۴
✍ استاد علی صفایی حائری
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#کوتاه_نوشت ۴
🍃 «مهم نیست که برسیم،
مهم این است که در راه باشیم
و در حرکت.»
📚 درآمدی بر علم اصول، ص۱۰۲
✍ استاد علی صفایی حائری
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
جمع حق، چه جمعی است؟.mp3
3.24M
#سخنرانی_استاد_صفایی ۲
✳️ جمعِ حق، چه جمعی است؟
🎙 استاد علی صفایی حائری
🔹در جمعها، وقتمان پُر میشوند یا خودمان؟
🔸حاصلِ جمعهای ما چه بوده است؟
💠 ملزومات جمع
▫️بنیاد فکری
▪️ظرفیت روحی
▫️برنامهریزی
▪️مسئولیتپذیری
🔸 در راه، از تنهایی نترس.
🔹 آمدهایم که آدم بشویم و آدم بسازیم.
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#یادداشت
✳️ مرگ نزدیک است و زندگی سرشار
«در این روزهای کرونایی بیشتر به خود بیندیشیم که مرگ نزدیک است و زندگی سرشار: سرشار برای کسی که خود را از زمین کنده و به آسمانها سَر میساید، در نتیجه فرصت را کم میبیند و توشه را کمتر. دست خالی و راه طولانی! تا کجا؟ تا بینهایت! چرا بینهایت؟ چون انسان بی نهایت است. چه باید کرد؟ مأیوس شد؟ هرگز. باید عاشق شد. عاشقِ کی؟ آن کس که تو را آفرید. آفرید چون تو را دوست داشت و هستی را پای تو ریخت و همۀ هستی را مُسَخَّرِ تو کرد. تو را میخواهد تا به تو ببخشد و راهِ بینهایت تو را روشن کند، حتی دروغهای من را می خرد تا من را از سوختن نجات دهد. چه خوب و چه زیبا! اگر دروغ من را میخرد، پس راست ما را چقدر خواهد خرید؟! پس چرا با او صادق نباشیم؟ که صدیق کسی است که قلب و زبان و عملش با هم هماهنگ باشد.
ای پرورشدهندۀ هستی تو ما را در این ظلمتِ دنیا به خودمان واگذار نکن که جهنم چیزی نیست جز دور بودن از تو.»
✍ استاد عبدالمجید فلسفیان
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 خدایا! تو دروغهای ما را بخر.
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
dcc_ca935eee8e2295e22a6c0ad208c3416c.mp3
5.12M
✳️ روایتخوانی [تُحَفُ العُقُول]
🎙 جناب آقای محسن رحیمیمقدم
▪️پنجشنبه، ۲۲آبان۱۳۹۹
▫️ سخنانی کوتاه از امیرالمؤمنین علیهالسلام
📚 تُحَفُ الْعُقول، ص۳۶۰ [ناشر: آبانه]
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
🗓 برنامۀ هفتگی
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
از ۲۴آبان۱۳۹۹ تا ۲۹آبان۱۳۹۹
۱. مسئولیت و سازندگی
https://join.skype.com/e5onNxF5giUL
۲. کامپیوتر
https://join.skype.com/TBe2ML4PmvkD
۳. نحو عربی
https://join.skype.com/bchd9ht9G5hu
۴. شرح کتاب نامههای بلوغ
https://join.skype.com/dblQw9cqBcW2
۵. روانشناسی
https://join.skype.com/k2YhA84mcAmL
۶. کتابخوانی
https://join.skype.com/gnbAFzQhTzK8
۷. تدبر در قرآن
https://join.skype.com/aipuLIgUtCDQ
۸. روضه هفتگی
https://join.skype.com/dLtgGNCu6bWE
🔹 کلاس حضوری: میدان انقلاب، خ ۱۲فروردین، ک نوروز، پ۱۰، ط۲.
💠 هماهنگی مشاورههای روانشناسی و حقوقی:
خانم خالدیان ٠٩٢٢۶١٨۴٨٣٧
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
معرفی کتاب «اندیشه من»
#معرفی_کتاب ۳
📚 کتاب «اندیشه من»
✍️ استاد علی صفایی حائری
▪️انتشارات لیلةالقدر
▫️۸۱ صفحه
▪️«طرح مذهب اصیل»
▫️ نظام تربیتی و معرفتی
✳️ نویسنده،
با اشاره به اینکه
۱. برای تشکیل «حکومت اسلامی»، باید هدف، نقشه و وسیلۀ رسیدن به هدف را از وحی گرفت؛
۲. لازمه دستیابی به «جامعه و حکومت اسلامی»، سازندگی و تربیت نیرو است؛
۳. روشِ سازندگی و تربیت نیرو را باید از وحی گرفت.
مبحثِ «روش تربیتی اسلام» را مطرح میکند.
در مبحثِ «روش تربیتی اسلام»،
با تبیینِ
۱. نیازهای انسان؛
۲. روشِ تأمین نیازهای انسان؛
۳. ضرورتِ وجودِ قانون و رهبری و حکومت، برای بهزیستی در جامعۀ انسانی.
مطرح میکند که
بهزیستی در جامعۀ انسانی
با غرائز و علم و تکنیک به دست نمیآید
و فکر و سنجش هم در رابطۀ انسان با خودش، هستی و زندگیاش محدودیت دارد؛
از اینرو «مذهب» را مطرح میکند.
مذهب هم هنگامی که از سنجش و انتخاب و تفکر و تعقل جدا شود، سنگ راه میشود؛ به همین دلیل، باید با مذهبِ اصیل حرکت کرد که از توحید برخوردار است و این توحید جبهه دارد و این توحید درگیری با نفس و طاغوت دارد.
به همین منظور، به سؤالاتی که دربارۀ مذهبِ اصیل مطرح شده است، پاسخ میدهد.
در پایانِ کتاب، با طرح پرسشهای زیر، به «طرح کلی اسلام» میپردازند:
۱. دین چه دارد؟
۲. دین با چه برنامهای همراه است؟
📗 گزیدهای از کتاب:
«هر مذهب هنگامى كه از سنجش و انتخاب و تفكر و تعقل جدا شد، از شور و عشق و حركت جدا شده و نه تنها از حركت ايستاده كه از حركت بازداشته و خود، سنگِ راه گرديده است. و اين است كه از جامعه و زندگى روزمره كنار مىافتد.»
#اندیشه_من
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#عکسنوشت
✳️ راهرفتن بیاموز، به دوش نکِش.
✍ استاد علی صفایی حائری
#روابط_متکامل_زن_و_مرد
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#آیههای_سبز ۳
🍀 جرقههاى زندگى
«يك روز صبح با صداى استارت ماشينى از خواب بيدار شدم. استارت مداوم بود و جرقهها زياد و مايع قابل احتراق؛ اما با اين وصف حركتى نبود و پيشرفتى نبود.
من به ياد جرقههايى افتادم كه در زندگى خودم مدام سر مىكشيدند. و به ياد استعدادهايى افتادم كه قابل سوختن بودند. و به ياد ركود و توقفى افتادم كه با اين همه جرقه و استعداد گريبانگيرم بوده است. در اين فكر رفتم كه ببينم نقص از كجاست كه شنيدم راننده مىگويد بايد هلش داد. هوا برداشته است. و همين جواب من بود.
هنگامى كه هواها وجود مرا در بر مىگيرند و دلم را هوا بر مىدارد، ديگر جرقهها برايم كارى نمىكنند و اگر مىخواهم به راه بيافتم بايد هلم بدهند و ضربهام بزنند و راهم بيندازند تا آن همه استعداد راكد نماند.»
📚 آیههای سبز، ص۱۱
✍ استاد علی صفایی حائری
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#کوتاه_نوشت ۵
🍃 «راستی اگر درست موضع بگیریم،
بازیهای دشمن و نقشههای او
قتلگاهِ خودِ اوست.»
📚 تطهیر با جاری قرآن، ج۲، ص۱۹۹
✍ استاد علی صفایی حائری
☘ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
استاد_صفایی_بهروایت_استاد_رنجبر.mp3
13M
#معرفی_استاد_علی_صفایی ۳
❇️ همچو خورشید
▫️ زندگی را به خدا سپردن
▪️تعلق نداشتن به دنیا
▫️ میگفتند: نرو سراغِ آقای صفایی
▪️ضرورت قرآن
▫️تفسیرهای زیبای قرآن
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#گزیده_کتاب ۳
✅ نتیجههای چشمپوشی از اصول
«انسانى كه مىيابد و به اصول مىرسد،
او همراه دو عامل شكر و كفر است.
اگر چشمپوشى كرد، به محروميت و در نتيجه به «ضعف» و تنگى و در نتيجه به «عذاب» و رنج مىرسد؛
چون
رنج انسان از بىظرفيتى او ريشه مىگيرد، نه از محروميت و نداريش.
و هرچه درجۀ كفر بيشتر بشود، درجۀ رنج انسان زيادتر خواهد شد.
ما به همان اندازه كه رنج مىبريم، به همان اندازه كافريم. و اين علامت روشنى است براى كسانى كه مىخواهند خودشان را نقد بزنند و از وضع خود با خبر باشند،
«إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا ... لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ».
اگر مىبينى كه ابولهبها به تدريج در شعلههاى عذاب فرو مىروند و بيشتر مىسوزند، به همين خاطر است، كه كفرِ بيشتر، محروميتِ بيشتر و ضعفِ بيشتر و رنجِ بيشتر و سوختنِ بيشتر را به دنبال مىآورد.
«سَيَصْلى ناراً ذاتَ لَهَبٍ».
و اين محروميت و ضعفِ روحى و رنج و درد از آثار خسارت انسان و چشمپوشى از قدر و جايگاه و آرمان عظيم انسان است.»
📚 تطهیر با جاری قرآن، ص۱۶۹
✍️ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir