🌷 میلاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد.
🌷زمین را از صفا زیور ببندید
🌷به اوج آسمان اختر ببندید
🌷به مژگان خاک این ره را زدایید
🌷بر آن بال ملائک را گشایید
🌷به اشک دیدگان ره را بشویید
🌷شمیم عشق را اینک ببویید
🌷که می آید گلی از آسمان ها
🌷که مستش می شود دل ها و جان ها
🌷سالروز ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) مبارک باد.
🔴امام خامنه ای:
♦️حقیقت این است که علیرغم عشق و علاقهی وافری که مردم ما به ائمه (علیهم السّلام) دارند و ابراز میکنند، معرفت نسبت به زندگی ائمه و هدف جهاد و مبارزهی پیگیر آنها بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد. امروز دربارهی تاریخ زندگی موسی بن جعفر حتی یک کتاب که بتوان گفت تشریح کنندهی زندگی سیاسی موسی بن جعفر است، ما نداریم و این واقعاً خسارت بزرگی است. کتابهای زیادی نوشته شده است، حرفهای زیادی زده شده است، منابع زیادی در باب زندگی ائمه از گذشته در اختیار ماست، اما حقاً و انصافاً زندگی ائمه و تلاش سیاسی آنها و حیات سیاسی آنها هنوز برای مردم ما روشن نیست و این خسارت است.
♦️و اما زندگی موسی بن جعفر یک زندگی شگفتآور و عجیبی است. اولاً در زندگی خصوصی موسی بن جعفر مطلب برای نزدیکان آن حضرت روشن بود. هیچ کس از نزدیکان آن حضرت و خواص اصحاب آن حضرت نبود که نداند موسی بن جعفر برای چی دارد تلاش میکند و خود موسی بن جعفر در اظهارات و اشارات خود و کارهای رمزیای که انجام میداد، این را به دیگران نشان میداد؛ حتی در محل سکونت، آن اتاق مخصوصی که موسی بن جعفر در آن اتاق مینشستند اینجوری بود که راوی که از نزدیکان امام هست، میگوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسی بن جعفر سه چیز است: یکی یک لباس خشن، یک لباسی که از وضع معمولی مرفه عادی دور هست، یعنی به تعبیر امروز ما میشود فهمید و میشود گفت لباس جنگ، این لباس را موسی بن جعفر را آنجا گذاشتند، نپوشیدند، به صورت یک چیز سمبولیک، بعد «و سیف معلق» ؛ (۴) شمشیری را آویختند، معلق کردهاند، یا از سقف یا از دیوار. «و مصحف»؛ و یک قرآن. ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانهی زیبائی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانههای یک آدم جنگی مکتبی مشاهده میشود.
♦️شمشیری هست که نشان میدهد که هدف جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونت بار رزمی و انقلابی است و قرآنی هست که نشان میدهد هدف این است؛ میخواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسائل، و این سختیها را هم تحمل کنیم. اما دشمنان حضرت هم این را حدس میزدند. اولاً زندگی موسی بن جعفر یعنی امامت موسی بن جعفر در سختترین دورانها شروع شد. هیچ دورانی به گمان من بعد از دوران امام سجاد به سختی دوران موسی بن جعفر نبود. موسی بن جعفر در سال ۱۴۸ به امامت رسیدند، بعد از وفات پدرشان امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام). سال ۱۴۸ اینجوری است اوضاع که بنیعباس بعد از درگیریهای اول، بعد از اختلافات داخلی، بعد از آن جنگهائی که بین خود بنیعباس در اول خلافتشان به وجود آمد، از گردنکشان بزرگی که خلافت آنها را تهدید میکردند، مثل بنی الحسن، محمّدبن عبداللَّه حسن، ابراهیم بن عبداللَّه بن الحسن و بقیهی اولاد امام حسن که جزو مبارزین و شورشگران علیه بنیعباس بودند، فارغ شدند و همهی اینها را منکوب کردند، سرکوب کردند.
۶
بسمه تعالی
پاسخ به شبهات
ادامه دلائل انکار غدیر
بحث سنن جاهلی که دخیل در انکار غدیر بودند تمام شد.
حال مباحثی دیگر را که در انکار غدیر مدخلیت داشت، متذکر می شویم.
۶- وقتی که حضرت رسول الله ص رحلت کردند، اهل البیت ع و مومنین حقیقی از شدت غم و غصه مشرف بر مرگ شدند.
در این احوال مغیره بن شعبه به کس دیگر گفت اگر می خواهید کاری کنید الان وقتش است.
پس از اتاقی که رسول الله ص رحلت کرده بود خارج شدند و شنیدند که اهل مدینه در سقیفه بنی ساعده جلسه ای تشکیل داده اند پس آن پنج نفر به سقیفه رفتند.
اینکه انصار چرا در سقیفه جلسه تشکیل داده اند دو نظریه است:
یکی می گوید سعد بن عباده جلسه تشکیل داد تا از انصار پیمان بگیرد که از علی علیه السلام حمایت کنند ولی با آمدن آن چند نفر کلا برنامه به هم ریخت و بحث عوض شد و عده ای از سران انصار هم از آن پنج نفر حمایت کردند پس سعد کلا تنها ماند.
دومین نظریه می گوید که اینها از لابه لای بیانات شریف حضرت رسول الله ص، و جو حاکم بر مدینه فهمیده بودند که خلافت به امیر المومنین ع نمی رسد پس می خواستند با هم، هم پیمان شوند و متحد شوند تا بزرگان قریش نتوانند به آنها ظلم کنند ولی با آمدن آن پنج نفر و بودن ۲ نفر متمایل به آنها در میان سران انصار، بحث عوض شد و بحث استخلاف پیامبر ص مطرح شد و ... ابی بکر خلیفه شد.
از میان این دو نظریه نظریه اول روایت دارد.
پیامبر ص روز دوشنبه رحلت کردند و بعد از غسل آن حضرت، حضرت علی ع فرمودند که پبامبر ص، زنده و مرده ندارد پس نمی شود به ایشان نماز میت را به جماعت خواند پس تمام مسلمانان غیر از اهل سقیفه آمدند و چند نفر چند نفر وارد حجره رسول الله ص شدند و فرادی نماز میت خواندند و این کار تا روز چهارشنبه ادامه داشت و آن حضرت چهارشنبه دفن شدند و تا چهارشنبه خلافت ابی بکر تعیین و تثبیت شد با بیعت هایی که در طول این دو روز گرفتند و هر کسی می گفت پس غدیر چه؟ می گفتند پیامبر از حرفش برگشت و نظرش عوض شد و وقتی هم که خود حضرت علی ع بعد از دفن رسول الله ص آمدند برای مناظره با اهل سقیفه فرمودند: پس غدیر چه؟ ابی ابکر گفت: که پیامبر حرفش را نسخ کرده است. امام علی ع پرسید: مگر پیامبر ص چه گفته گفت: ایشان فرموده: ( لا یجمع الله لنا اهل البیت الخلافه و النبوه) یعنی خداوند در اهل البیت ع پیامبری و خلافت را با هم قرار نداده است. ( پس طبق این قول، حضرت علی امیرالمومنین ع، صلاحیت خلافت ندارد)
حضرت علی ع پرسید: شاهد داری که پبامبر ص این حرف را زده است، چهار نفر دیگر بلند شدند و شهادت دادند که ما این حدیث را شنیدیم. حضرت علی ع فرمود که چرا پیامبر ص این حرف را به خود من (که برای خلافت مطرح هستم) نگفت.
طبق روایتی از امام باقر ع با این حرف ابی بکر، عموم مردم به شبهه افتادند و ندانستند که حق با کیست و از یاری امام علی علیه السلام باز ماندند. ( بحار ج ۲۷ ص ۲۱۱)
این نکته را متذکر شوم که امروز اهل سنت به این حدیث ابی بکر به هیچ وجه تمسک نمی کنند زیرا اگر این حد یث درست باشد، عمر نباید حضرت علی ع را جزء شورای شش نفره خلافت قرار می داد ( کسانی که مجازند خلیفه شوند و صلاحیت دارند، این شش نفرند) و با قرار دادن در این لیست، حرف ابی بکر عملا تکذیب شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اومدن پیش آیت الله بهجت و گفتن رضا خان یکی از روضه خوانی های امام حسین (ع) رو تعطیل کرده...
🔹 یه نفر توی جمع گفت خب عزای امام حسین (ع) مستحبه...
👈 جواب شنیدنی و قابل تامل آیت الله بهجب رو ببینید
🔴دستورالعمل ستاد کرونا برای محرم و صفر اعلام شد
♦️رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم (حداکثر دو ساعت)
♦️جابجایی هیاتها و دسته روی ممنوع میباشد.
♦️استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم ممنوع می باشد.
♦️مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیر شخصی) در محل مراسم بدون جابجایی مجاز میباشد.
♦️ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری
♦️استفاده از ماسک به صورت مستمر
♦️پیش بینی استفاده از راهکارهای جایگزین در مناطق و شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد.
♦️اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نماهنگ
❤️گر مرا هیچ نباشد، نه به دنیا نه به عقبا
❤️چون تو دارم، همه دارم دگرم هیچ نباید
#لبیک_یا_خامنه_ای
@setad600
۶
بسمه تعالی
پاسخ به شبهات
ادامه دلائل انکار غدیر
نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در وقایع بعد از سقیفه:
چه ضرورتی داشت که حضرت زهرا س وارد میدان سیاسی شود و بچه اش به شهادت برسد و خودش هم تا حد شهادت جلو برود؟
چه ضرورتی داشت شبانه روز گریه کند؟
چرا باید وقتی پشت در با هیزم می آیند، با وجود امیر المومنین ع و سلمان و ابوذر و مقداد و زبیر در خانه، باید حضرت زهرا س به مخاصمه با آنها برود و ... .
چه ضرورتی داشت آن حضرت به گرفتن ارث و فیئ و فدک و خمس تاکید بسیار کند، در حالی که رسول الله ص به ایشان فرموده بود که تو اولین کسی هستی که به من ملحق می شوی و خودشان هم می دانستند که عمرشان کوتاه است.
با توضیحاتی که داده شد مشخص شد که امت اسلامی با چند مشکل مواجه شد:
۱- دلبستگی شدید مردم ضعیف الایمان به سنت ها و رسوم جاهلی، باعث شد ولایت و امامت حضرت علی ع در کام آنها بسیار تلخ شد و نه تنها میلی برای دفاع از آن حضرت نداشتند بلکه مدافع مخالفین شدند.
۲- با حدیثی که ابی بکر از پیامبر ص جعل کرد ( لا یجمع الله لنا اهل البیت النبوه و الخلافه) شبهه مهمی در اسلام ایجاد شد و حدیث غدیر با آن عظمت، به حاشیه رفت، پس مومنین ندانستند که حق با کیست.
در این فتنه که اسلام با یک چالش بسیار مهم و خطرناکی مواجه شده بود، حضرت زهرا س که از لحاظ قداست و فضائل قله بود، به میدان آمد تا مسلمانان را بیدار کند که از حق دفاع کنند.
آن حضرت حجتی شد هموزن قرآن و رسول الله ص تا امت اسلامی ولایت را بشناسند و از آن دفاع کنند.
آن حضرت با قیام و خطبه و طلب ارث و گریه هایش خواست بفهماند که من مخالف سقیفه ام و امام من اهل سقیفه نیست بلکه فقط امیرالمومنین ع است.
آن حضرت به در خانه اهل مدینه رفتند و از تک تکشان کمک خواستند تا بر آن رسوم جاهلی فائق آیند.
اگر چه آن بغضی که از مولی در قلب آن مردم بود مانع کمک آنها شد و حضرت زهرا یاری نشد ولی با مخالفت حضرت زهرا س مشروعیت سقیفه زیر سوال رفت و یک خط و رسم حقی از آن زمان ایجاد شد که بعدها پیشرفت قابل ملاحظه ای کرد و تشیع ایجاد شد.
بر فرض که در شان حضرت علی ع هیچ آیه قرآن و حدیثی از پیامبر ص وارد نشده باشد، نفس دفاع حضرت زهرا س در حقانیت امیر المومنین ع کافی است زیرا که به اجماع امت اسلامی حضرت فاطمه س طاهر و مطهر است در دنیا و آخرت، به حجت قرآنی و روایی.
قیام حضرت زهرا س چنان غلیظ بود که الان در معتبرترین کتابهای اهل سنت، صحیح بخاری و مسلم، گوشه ای از آن قیام منعکس شده است که بحثش بسیار مفصل است. ( این احادیث معضل بزرگی برای اهل سنت شده است)
🔴مثل علی ابن ابیطالب ازکثرت دشمنان نباید هراس داشت
♦️امام خامنه ای :برادران و خواهران اين پيروزيها براى ما مايهى عبرت است. چطور شد اين پيروزيها به دست آمد؟ با نترسيدن از دنيا. از #امريكا نبايد ترسيد، و ملت ايران نمی ترسد. با اين #روح_شجاعت، با اين #توكل_به_خدا، با اين #حماسه و شورى كه در اقشار ملت ما بخصوص در جوانان ما هست، اين ملت پيروز خواهد شد؛ به اهداف خود خواهد رسيد و دشمنان را به زانو در خواهد آورد. هيچ دشمنى نمی تواند ملت ايران را از پيمودن اين راهى كه اسلام در مقابل او گذاشته است، بازدارد. فقط اين نكته را بايستى به ياد داشت كه مثل #على_بن_ابى_طالب، از #كثرت_دشمن نبايد هراس داشت.
@setad600
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
💐 اسامی برندگان مسابقه فرهنگی غیر حضوری غدیر:
1- ابوالفضل مومنی
2- سعیده مومنی
3- فاطمه جهانشاهی
4- زهرا سیفی
5- محمد رضا مبصری
6- آزاده چنگائی
7- لیلا مبصری
8- احسان محمدی پور
9- علیرضا عبدالرحیمی
10- سارا حاجیوند
11- حسین عبدالرحیمی
12- زینب محمدیانی
13- خسرو چراغی
14- سمانه سرلک
15- پریسا محمدی پور
ضمن تبریک به برندگان این مسابقه، از نامبردگان دعوت می گردد جهت دریافت هدیه خود در ساعات اداری به دفتر امام جمعه شهرستان الیگودرز مراجعه نمایند.
و من الله التوفیق ...
🆔:@setad600
☎️زنگ عبرت:
🔴 سالروز یک خیانت بزرگ ، خیانتی که مردم ایران هرگز فراموشش نخواهند کرد
♦️در 22 مرداد ماه سال 1350، بحرین پاره تن وطنمون از خاک ایران توسط حکومت پهلوی جدا شد
🔴 اگر بحرین از ایران جدا نمیشد؟
با توجه به نقشه زیر بگویید اگر #بحرین با خیانت شاه پهلوی از ایران جدا نمیشد، سهـم ما از خلیج فارس چقدر بود و مرز ما با عربستان و قطر کجا بود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سکوت هنر نیست!
🌷به مناسبت سالروز شهادت میثم تمار، یکی از عاشقان علی (ع)🌷
🔺 ما ابوذر، مالک، عمار و میثم تمار را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم؛ ما آنها را به مواضع تعیین کنندشان و تأثیرشان در جامعه میشناسیم
🔺 مردان بزرگ اینطور در تاریخ ماندگار میشوند؛ موضع نگرفتن و بعضاً سکوت کردن، هنر نیست ...