امید اهل زمین - ostadaali.ir.mp3
4.64M
در مسیر بندگی
حضور امام در زندگی ما
#امام_زمان_عجل_الله_تعالی_فرجه
#امام_مهدی_علیه_السلام
#مهدویت
#منتظر
#ظهور
┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄
✅ @ejta_ir
@ostad_aali سربازان امام - @ostad_aali.mp3
3.96M
در مسیر بندگی 1154
چه کسانی می توانند امام را همراهی کنند؟
#امام_زمان_عجل_الله_تعالی_فرجه
#امام_مهدی_علیه_السلام
#مهدویت
#منتظر
#ظهور
┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄
✅ @ejta_ir
مداحی آنلاین - پنج خطری که مومن را هر روز تهدید میکند - استاد رفیعی.mp3
3.34M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 شاه کلید بندگی
🔹 استاد مسعود عالی
┄┅═✧🌺یازهرا🌺✧═┅┄
✅ @ejta_ir
4_345554935284237436.mp3
4.46M
🔵حجاب مردان و حدود شرعی آن
🌺اسلام همان طور که به زنان در مورد حجاب دستور داده، به مردان نیز دستور داده است تا حجاب داشته باشند!
🔰براساس احکام شرعی یکی از حجاب های مهم مردان حجاب ایشان در زمینه نگاه کردن است. مردان بایستی غضّ بصر داشته باشند. این بدان معناست که چشم های خود را فرو افتاده نگاه دارند.
💠نگاه به محارم
براساس احکام شرعی نگاه کردن به همسر مانعی ندارد
امّا نگاه کردن به سایر محارم ممکن است به دو صورت باشد: 1- با قصد لذت. 2- بدون قصد لذت.
☑️ اگر با قصد لذت باشد حرام الهی است. امّا اگر بدون قصد لذت باشد به جز عورتین مانعی ندارد.
🔴بنابراین آقایون مجاز نیستند حتی به محارم خود نیز با قصد لذّت و هوس نگاه کنند چه برسد به غیر محارم و نامحرمان!
💠 نگاه به نامحرمان
در مورد نگاه به غیر محارم، اگر با قصد لذت باشد به طور کلی حرام است ولی اگر بدون قصد لذت باشد تنها به دست ها و صورت اشکالی ندارد و به غیر از دست ها و صورت نیز حرام است.
❌براین اساس نگاه کردن آقایون حتی به دست ها و صورت نامحرمان اگر با قصد لذت باشد نیز حرام است.
🌿در مورد حجاب آقایون در باب نگاه کردن باید توجه شود که نگاه شهوت آمیز و با قصد لذت چه به هم جنس، چه غیر هم جنس و چه محرم و چه نامحرم از نظر شرعی حرام است و تنها در مورد همسر شرعی مانعی ندارد و حلال شمرده شده است.
@ejta_ir
🌾🍃🌸🌾🍃🌸🌾🍃🌸🌾🍃🌸🌾🍃
📒منبع مجموعه احکام دینی
🔴چند نکته جالب در مورد جهنم🔥!
1⃣جهنّم زندان جمعی است یا فردی؟
✅بستگی به نوع گناه و جرم دارد.
از بعضی آیات جمعی بودن استفاده میشود:
♨️قوم دیگر را لعن کنند تا آنگاه که همه را آتش دوزخ فراگیرد و آنگاه زمـرهی آخرین با فرقهی اوّل گویند: خدایا! اینان ما را گمراه کردند پس عذابشان را در آتش افزون و شدیدتر و مضاعف گردان.
♨️از بعضی آیات فردی بودن و تنگی جا استفاده میشود:
و چون كافران را در زنجیر بسته، به مكان تنگی از جهنّم درافكندند، در آن حال همه فریاد واویلا از دل بر كشند..
2⃣آیا مؤمنان هم دچار عذاب میشوند و از جهنّم میگذرند؟
✅بلی! مؤمنان هم از دوزخ میگذرند امّا این عبور با شرایط ویژهای، با سرعت و بدون ناراحتی، انجام میشود.
🌸رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) میفرمایند:
هیچ نیكوكار و بدكرداری نیست مگر این كه داخل جهنّم میشود امّا آتش جهنّم در برابر مؤمنان سرد و سالم خواهد بود همانگونه كه در برابر ابراهیم سرد و سلامت بود.
🌺سپس خداوند پرهیزكاران را از آتش رهایی میبخشد امّا ظالمان را در آن ذلیلانه رها میكند.
3⃣چرا مؤمنین از دوزخ میگذرند؟
✅به دو دلیل مؤمنین و اهل تقوی نیز از دوزخ عبور میکنند:
✨1) مشاهده عذاب اهل دوزخ موجب شكرگزاری و قدردانی بیشتر از نعمتهای الهی در بهشت خواهد شد.
البته مؤمنین درحالی كه آتش برایشان سرد و سلامت است، با سرعت بسیار زیادی از جهنّم عبور میكنند.
✨2) عبور بهشتیان از دوزخ، برای جهنّمیان نیز عذاب و موجب حسرت بیشتر ایشان میشود.
4⃣آیا مؤمنینی كه مرتكب گناه كبیره شدهاند، در دوزخ جاویدان هستند؟
✅در سورهی مباركهی نساء، آیهی چهل و هشتم معروف است به آیهی
امیدواری.
در این آیـه میفرماید:
گناه كاران بعد از گناه، همهی پلهای پشت سر را خراب نكنند و راه توبه را برای خود باز بگذارند:
🔅خداوند هركس را كه شریك بیاورد، نخواهد بخشید، غیر از مشرك هركس را كه بخواهد میبخشد.
5⃣نگهبانان دوزخ چه تعداد هستند؟
✅طبق آیهی شریفهی قرآن در سورهی مدّثّر تعداد آنها 19 نفر میباشد و بسیاری از مفسّرین گفتهاند: منظور از 19 نفر، 19 گروه است.
6⃣آیا بدن ضعیف انسان، طاقت این نوع عذابها را دارد؟
✅اگرچه بدن انسان در قیامت همین بدن جسمانی دنیایی است، ولی به قدرت خداوند طوری در آخرت سخت و محكم میشود كه با بدن دنیایی قابل مقایسه نیست.
💠بدن اخروی در لطافت و غلظت، تابع لطافت و غلظت نفسی است كه به آن تعلق دارد؛ یعنی دل مؤمن در نهایت لطافت و نرمی و زیبایی و نفس و دل كافر، در نهایت سختی و غلظت است؛ چراكه در مقابل حق خاضع نبوده است. پس در آخرت هم بدنش مثل نفسش در نهایت سختی و غلظت خواهد بود.
@ejta_ir
💠💠💠🌺🍃🌸🍃🌺💠💠💠
📒سورهی مبارکهی اعراف، آیهی شریفهی 38.
📕سورهی مبارکهی فرقان، آیهی شریفهی 13.
📘تفسیرنورالثقلین، ج3، ص353