🏴سالروزشهادت سیدالساجدین/۲
💠رهبرانقلاب
‼️بنده این روایت امام صادق را مکرر گفتم که حضرت میفرماید: بعد از شهادت امام حسین، همه شیعیان مرتد شدند یعنی همه از راه درست امامت برگشتند، مرتد شدن را کافر شدن معنا نكنید. ارتداد یعنی راه انقلاب را نیمه کاره گذاشتن؛ یعنی هنگام ضرورت، به خاطر سختیها و فشارها، راه را رها کردن، به زندگی راحت دل دادن، از سختیها سرپیچیدن؛ این معنای ارتداد است. مردم از راه درستی که امامان راستین اسلام در مقابل آنها گذاشته بودند، برگشتند. یعنی آنهایی که درِ خانه اهلبیت بودند هم بر اثر ترس برگشتند فقط سه نفر ماندند یحیی بن اُم طویل، ابوخالد کابلی، جبیر بن مطعم، که میتوانستند در مقابل خلفا حرفشان را بگویند باقی همگی از مرکز امامت جدا شدند اما با مجاهدت و محوریت امام سجاد تشیع تقویت شد آن وقت مردم ذره ذره، گرد آمدند و تشیع گسترش پیدا کرد، اگر زحمات سی و چندساله امام سجاد نبود ما دیگر امام باقر و صادق هم نداشتیم و دنبالش معارف اسلامی و شیعی هم نداشتیم این حاصل مجاهدت امام سجاد بود و الا باعاشورا همه چیز تمام شده بود! ۷۹/۲/۱۱
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🏴سالروز شهادت سیدالساجدین/۴
💠رهبر انقلاب:
‼️«مفهوم صبر در شمار مهمترین واژههای فرهنگ اسلامی است اما متاسفانه بلای تحریف که اغلب واژگان اسلامی را دچار کرده، این واژه را نیز بینصیب نگذاشته و تا حد مسخ مفهوم آن پیش رفته؛ به طریقی که صبر، تحمل ناگواریها معنا شده. لذا این واژه در یک جامعه ستمکِش و بیاراده و اسیر عوامل فقر و فساد و انحطاط، بزرگترین وسیله ستمگران و مفسدان برای عقب ماندگی خواهد شد و شربت تلخ مهلک آنان برای وضع نابسمان جامعه است.
رواج چنین صبری فقط به سود ظالمان است در حالی که معنی و مفهوم واژه صبر در آیات و روایات ضد معنی رایج است بطوری که صبر تبدیل میشود به اهرمی که سنگینترین موانع را باسهولت برطرف میکند و کلید خوشبختیها میشود.
صبر، عمل مجاهدانه است نه تحمل منفعلانه، به این خاطر است که صبر، آخرین توصیه انبیا و اولیا به جانشینان و پیروانشان است؛ ابوحمزه ثمالی که از پیروان خاص و از عناصر اصلی جبهه تشیع راستین است از امام و استاد و رهبر خود یعنی امام باقر روایت میکند که حضرت فرمود پدرم امام سیدالساجدین در هنگام شهادت مرا به سینه خود چسباند و فرمود: ای فرزندم تو را به چیزی وصیت میکنم که پدرم حسین بن علی در هنگام شهادت به من وصیت کرد و پدرش به او وصیت کرد که فرمود "اصبر علی الحق و ان کان مرّا" این کوتاهترین و پرمغزترین جمله درباره صبر است؛ یعنی بر حق صبر کن گرچه تلخ باشد، یعنی در راه حق مردد مشو از موانع واهمه نکن راهت را با مجاهدت ادامه بده گرچه تلخ باشد، این وصیت سلسله امامت است!» / گفتاری در باب صبر ص۱تا۱۶
#نقل ازجهادتبیینی
@avaymarefat
🏴سالروز شهادت امام سجاد/۳
💠رهبرانقلاب:
‼️«اگر تلاشهای امام سجاد نبود، شهادت امام حسین ضایع شده بود لذا سهم امام چهارم، سهم عظیمی است. بعد عاشورا امام سجاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست.
چون بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابنزیاد و عمر سعد نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.
اگر مردم آنطور پست نشده بودند، ممکن نبود حکومتها ولو فاسد باشند، ولو بیدین و جائر باشند بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا وادار کنند؛ یک ملت، وقتی منشأ همه مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود. این را امام سجاد در چهره جامعه اسلامی تفحّص کرد و کمر بست به اینکه این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا، «صحیفه سجادیه» کتاب دعاست؛ اما کتاب درس است!» [۷۲/۴/۲۳]
⬇️نسخهpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🔴کاخ یزید بار دیگر به لرزه درمیآید/
عاشورای حسینی؛ نهضت خمینی
🎤سخنرانی حضرت امام در سال ۴۲ بعد از حادثه فیضیه
«اعوذ باللّه من الشيطان الرجيم»
بسم اللّه الرحمن الرحيم
«الآن عصر عاشوراست... گاهى كه وقايع روز عاشورا را از نظر مىگذرانم، اين سؤال برايم پيش مىآيد كه اگر بنىاميه و دستگاه يزيد بن معاويه تنها با حسين سر جنگ داشتند، آن رفتار وحشيانه و خلاف انسانى چه بود كه در روز عاشورا نسبت به زنهاى بىپناه و اطفال بيگناه مرتكب شدند؟! زنان و كودكان چه تقصيرى داشتند؟ طفل 6 ماهه حسين چه كرده بود؟ (گريۀ حضار) به نظر من آنها با اساس كار داشتند، بنىاميه و حكومت يزيد با خاندان پيغمبر مخالف بودند. بنىهاشم را نمىخواستند و غرض آنها از بين بردن اين شجرۀ طيبه بود. همين سؤال اينجا مطرح مىشود كه دستگاه جبار ايران با مراجع سر جنگ داشت، با علماى اسلام مخالف بود، به قرآن چه كار داشتند؟ به مدرسۀ فيضيه چه كار داشتند؟ به طلاب علوم دينيه چه كار داشتند؟ به سيد هجده ساله ما چه كار داشتند؟(گريۀ حضار) سيد هجدهسالۀ ما به شاه چه كرده بود؟ به دولت چه كرده بود؟ به دستگاه جبار ايران چه كرده بود؟ (گريۀ شديد حضار) به اين نتيجه مىرسيم كه اينها با اساس كار دارند، با اساس اسلام و روحانيت مخالفند، اينها نمىخواهند اين اساس موجود باشد، اينها نمىخواهند صغير و كبير ما موجود باشد. اسرائيل نمىخواهد در اين مملكت قرآن باشد، اسرائيل نمىخواهد در اين مملكت علماى اسلام باشند، اسرائيل نمىخواهد در اين مملكت احكام اسلام باشد، اسرائيل نمىخواهد در اين مملكت دانشمند باشد. اسرائيل به دست عمال سياه خود، مدرسۀ فيضيه را كوبيد، ما را مىكوبد، شما ملت را مىكوبد، مىخواهد اقتصاد شما را قبضه كند، مىخواهد تجارت و زراعت شما را از بين ببرد، مىخواهد ثروتها را تصاحب كند. اسرائيل مىخواهد به دست عمال خود، آن چيزهايى را كه مانع هستند، آن چيزهايى را كه سد راه هستند از سر راه بردارد، قرآن سد راه است بايد برداشته شود، روحانيت سد راه است بايد شكسته شود، مدرسۀ فيضيه و ديگر مراكز علم و دانش سد راه است، بايد خراب شود؛ طلاب علوم دينيه ممكن است بعدها سد راه بشوند، بايد كشته شوند، از پشتبام پرت شوند، بايد سر و دست آنها شكسته شود، براى اينكه اسرائيل به منافع خودش برسد، دولت ايران به تبعيت از اغراض و نقشههاى اسرائيل به ما اهانت كرده و مىكند.
شما اهالى محترم قم ملاحظه فرموديد آن روز كه آن رفراندوم غلط، آن رفراندوم مفتضح انجام گرفت، آن رفراندومى كه بر خلاف مصالح ملت ايران بود با زور سرنيزه اجرا شد، در كوچهها و خيابانهاى قم، در مركز روحانيت، در جوار فاطمه معصومه(ع) مشتى اراذل و اوباش را راه انداختند، در اتومبيلها نشاندند و گفتند: مفتخورى تمام شد! پلوخورى تمام شد! آيا اين طلاب علوم دينيه كه لباب عمرشان را، مواقع نشاطشان را در اين حجرات مىگذرانند و ماهى 40 الى 100 تومان بيشتر ندارند، مفتخورند؟! ولى آنهايى كه يك قلم درآمدشان هزاران ميليون تومان است، مفتخور نيستند؟ آيا ما مفتخوريم كه مرحوم حاج شيخ عبدالكريم ما وقتىكه از دنيا مىروند همان شب آقازادههايش شام نداشتند؟ (گريه حضار) ما كه مرحوم بروجردى ما وقتى كه از دنيا مىروند ششصد هزار تومان (بابت شهريه حوزهها) قرض باقى مىگذارند، ايشان مفتخورند؟ ولى آنهايى كه بانكهاى دنيا را از دسترنج مردم فقير انباشتهاند، كاخهاى عظيم را روى هم گذاشتهاند، باز هم ملت را رها نمىكنند و باز هم دنبال اين هستند كه منافع اين كشور را به جيب خود و اسرائيل برسانند، مفتخور نيستند؟ بايد دنيا قضاوت كند، بايد ملت قضاوت كند كه مفتخور كيست؟! من به شما نصيحت مىكنم، اى آقاى شاه! اى جناب شاه! من به تو نصيحت مىكنم، دست از اين اعمال و رويه بردار، من ميل ندارم كه اگر روزى اربابها بخواهند تو بروى، مردم شكرگزارى كنند؛ من نمىخواهم تو مثل پدرت بشى.
شما ملت ايران به ياد داريد، پيرمردها، 40 سالهها، حتى 30 سالههايتان نيز به ياد دارند كه در جنگ دوم جهانى، سه دولت اجنبى به ما حمله كردند: شوروى و انگلستان و امريكا به ايران ريختند و مملكت ما را قبضه كردند، اموال مردم در معرض تلف بود، نواميس مردم در معرض هتك بود، لكن خدا مىداند مردم خوشحال بودند كه پهلوى رفت! من نمىخواهم تو اينطور باشى، من ميل ندارم تو مثل پدرت بشى، نصيحت مرا بشنو، از روحانيت بشنو، از علماى اسلام بشنو، اينها صلاح ملت را مىخواهند، اينها صلاح مملكت را مىخواهند. از اسرائيل نشنو. اسرائيل به درد تو نمىخورد. بدبخت، بيچاره، 45 سال از عمرت ميره، يك كمى تأمل كن، يك كمى تدبر كن، يك قدرى عواقب امور را ملاحظه كن...
🌹 @ejtehad_jame
🔸 تببین اهداف و آداب طلبگی در یک اثر
🔹حجت الاسلام قائمی در کتاب «اهداف و آداب طلبگی» با قلمی روان و با استناد به آیات و روایات، فراگیران علوم را با اهداف و آداب طلبگی آشنا کرده است.
🔹یکی از آفاتی این مسیر باید با آن مبارزه کرد افسردگی و دل مردگی است، که گاه خروح طلاب مستعد از حوزه می شود، البته، بروز این ویژگیها چندان هم غیر طبیعی نیست.
@ejtehad_jame
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه/۱
💠رهبرانقلاب
‼️اولیّن مسئوليّت شما طلاب و روحانیون عبارت از پاسداری از اسلام و نظام اسلامی است. ۶۹/۱/۴
‼️حوزههای علمیه باید خود را سربازان نظام بدانند، برای نظام كار كنند، برای نظام دل بسوزاند، در خدمت تقویت نظام حركت كنند! ۹۱/۷/۱۹
‼️اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند، باید حوزهی علمیه، انقلابی بماند؛ زیرا اگر حوزهی علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت! ۹۴/۱۲/۲۵
‼️امروز تمام علمای اسلامی از یک طلبه کوچک تا علمای بزرگ يک وظیفه دارند و آن حمایت از حکومت اسلامی در این کشور ولیعصر(عج) است! ۷۰/۱۲/۱۴
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه/۲
💠امام خمینی
‼️حوزه علمیه اگر درست بشود، ایران درست میشود. و اگر خدای نخواسته در حوزه علمیه فسادی به وجود آید ولو در دراز مدت، در سرتاسر ایران آن فساد پیدا میشود! ۶۵/۱۱/۵
‼️روحانیون وابسته و مقدس نما و تحجرگرا در حوزهها کم نیستند، امروز عده ای با ژست تقدس مابی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند.خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله هستند! ۶۷/۱۲/۳
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه
🏳و آغاز دروس خارج علما/۳
💠رهبرانقلاب
‼️هر طلبهای برای آینده علمی خودش برنامهریزی کند؛ بیهدف در حوزه نماند. میخواهد درس خارج برود و مجتهد بشود، خیلی خوب بعد برای آینده باید برنامهریزی کند. هرکس ذوق و توانی دارد؛ اینچنین نباشد که ۲۰سال همینطور بیهدف در حوزه باشند و پای این درس و آن درس بنشینند و فسیل بشوند درآخر نه فایدهای برای مردم و نه برای خودشان داشته باشند! ۷۰/۶/۳۱
‼️امروز ما در درس خارج دیگر حق نداریم در باب لباس مشکوک، ۶ماه صرف وقت کنیم. امروز دیگر ما حق نداریم افتخار کنیم که فروع علم اجمالی را از ۸۰ یا ۹۰ تا آوردیم، آن زمان بعضی از طلبه ها بودند که اشکال میکردند که آقا فایده اش چیست؟! آن زمان من میگفتم که آقا میخواهیم مکانیسم فقاهت را یاد بگیریم؛ میخواهیم بدانیم کسی که فقیه میشود از کتاب و سنت چگونه استنباط میکند احکام الهی را؛ میخواهیم قوتش را پیدا کنیم. الآن قوه فقاهت را در کتاب جهاد پیداکنید! در مباحث روز پیدا کنید! بگردید شیوه های جدید برای بانک اسلامی پیدا کنید! ۶۲/۱/۹
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه
🏳و آغاز دروس خارج علما/۴
💠رهبرانقلاب
‼️در قم باید درسهای خارجِ استدلالیِ قویای مخصوص فقه حکومتی وجود داشته باشد تا مسائل جدیدی که بر سر راه حکومت قرار میگیرد از لحاظ فقهی بحث کنند! ۹۰/۶/۱۷
‼️در درس خارج فقه باید مباحث کاربردی مطرح شود. بعضی از مباحث دروس خارج فقه و اصول وجود دارد که واقعاً مورد احتیاج نیست ولی بحث میشود، یک فقیه، در تمام دوره استنباط ممکن است یک بار حاجتش به بحثی، یا به مبنای معانی حروف، یا در حقیقت و مجاز و یا مبانی دیگر بیفتد. چه لزومی دارد ما این همه در مباحثِ غیر لازم اصول، معطل شویم؟! ۷۴/۹/۱۳
‼️بنده بعد از رحلت امام خیلی از این مسؤولیتهای مهم کشور را دو ساله، سه ساله یعنی زماندار به این و آن محول کردهام. شما علما و فقهای عزیز و بزرگوار که درس خارج میگویید و پنجاه نفر، صد نفر کمتر یا بیشتر هم شاگرد دارید؛ خیلی خوب، محض رضای خدا به مدت سه سال این درس را تعطیل کنید. اگر این درس تعطیل بشود، آیا در عالَم ضایعهیی پدید خواهد آمد!؟ بیایید این مدیریت را قبول کنید و یک نفر مدیر بشود ۷۰/۱۱/۳۰
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه/۵
💠رهبرانقلاب
‼️‼️آنچه وظیفه همه امت اسلام است، جهاد برای تبیین است، جهاد فقط جنگ در میدان قتال نیست، جهاد شامل جهادمالی، جهادفکری، جهادعملی و جهادتبیینی است! ۹۵/۲/۲۹
‼️چقدر از کشورهای مختلف، از داخل شهرهای ایران میآیند و از ما مبلّغ و امام جمعه میخواهند؛ اما نداریم؛ این در حالی است که ما حوزهی به این عظمت را داریم! مگر ما گفتیم به جنگلهای آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ حالا شما هرچه میخواهید بگویید، بگویید؛ من واللَّه این را الهی نمیدانم! چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید؛ حوزه را طوری راه بیندازید که بعداً هزار نفر مثل خودتان را بهوجود بیاورید. تبلیغ اولیترین کار ماست، اما حوزهی علمیهی قم این کار را نمیکند! ۷۰/۱۱/۳۰
# نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🏳آغازسالتحصیلیجدیدحوزه/۶
💠رهبرانقلاب:
‼️پیشنهادهائی که بنده در طول این سالها دربارهی حوزهی علمیه کردم، چه در مجامع عام که با طلاب و فضلا و مدرسین جلسه داشتیم و چه در جلسات کوچک و خصوصیتر که با بعضی از مسئولین حوزه یا بزرگان حوزه یا مراجع یا فضلا داشتیم و پیشنهادهائی دائم مطرح شده و گفته شده، خیلیهایش تا حالا تحقق پیدا نکرده، یا به صورت نیمهکاره و نیمهراهه تحقق پیدا کرده است! ۸۶/۹/۸
‼️ما برای حوزههای علمیهی خود چقدر برنامه ریزی میکنیم؟ چه کسی این برنامه ریزی را میکند؟ چند درصد وقت بزرگان روحانیت، صرف برنامهریزی برای حوزه میشود؟ آیا برای حوزه، به قدر یک دانشگاه کوچک، برنامه ریزی منظم انجام میگیرد؟ ما الان در کشور چقدر حوزهی علمیه داریم؟ در دوران تاریخ شیعه، آیا هرگز حوزهی علمیهای چون حوزهی علمیه قم وجود داشته است؟ در مقابل این ارزش عظمی، آن کاری که ما میکنیم، تقریباً در حکم صفر است! ۷۰/۶/۳۱
📌نکته؛
🏳جالب آنکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۵بار از نقش دانشگاه یاد کردند اما ۱بار هم از نقش حوزه اسمی نیاوردند!
#نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
* #امام_حسین #تبلیغ
🔻هميشه به رفقای طلبه می گفته ام تا جوان هستيد تبلیغ برويد و در اين كار سستی نشود؛ اگر هم به دليلي نتوانستيد تبلیغ برويد يك كار درست و حسابي برای امام حسین علیه السلام انجام بدهید.
🔸اگر اهل منبر نبوديد يك كاري براي حضرت سيد الشهداء علیه السلام بكنيد؛ كارهاي زيادي از جهت فرهنگي مي شود برای ایشان انجام داد؛ مثلا اگر اهل قلم هستید یه چیزی در مورد ایشان بنویسید.
🔹هميشه حضرت أبوي ما می فرمایند: گوشت وپوست و أستخوان ما از سر سفره اهل بيت علیهم السلام است و ما مديون هستيم.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
👉 @ejtehad_jame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ صوتی: «پس کی به نصایح و مواعظی که شنیدهایم عمل میکنیم؟»
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹 کسی هست که بگوید من تابهحال زیر وعظ هیچ واعظی نرفتهام [و ننشستهام]؟ از هیچ ناصحی چیزی نشنیدهام؟ دروغ میگوید؛ دروغ است این مطلب. خوب [حالا که] شنیدی، عمل کردی یا نکردی؟ اگر عمل کرده بودی، حالا روشن بودی؛ چرا؟ به جهت اینکه خودشان با همان عمل [کردن شما]، مجهولات را بر شما اعلام میکنند [و شما را آگاه میکنند]؛ باید خاطرتان جمع باشد.
🔹 اما اگر عمل نکردی و میخواهی همیشه [فقط] بشنوی و بشنوی و بشنوی، [پس] کی عمل میکنی؟ بعد از اینکه پرده برداشته شد [و مرُدی]، آنوقت میخواهی عمل بکنی؟! بنابراین باید بدانیم اگر نصایح را زیر پا گذاشتیم، نصیحت حالا و موعظۀ حالا را هم زیر پا میگذاریم؛ و اگر زیر پا گذاشتیم، خاطرجمع باشیم که خبری نیست؛ چرا؟ چون برای بازی که یاد نمیدهند!! برای اینکه بنویسی و بگذاری کنار، یاد نمیدهند؛
🔹 مثل اینکه نسخه از طبیب گرفتیم، گذاشتیم توی [جیب] بغل؛ دیگر کار نداریم [به عمل به آن نسخه]. [آیا فقط] برای اینکه نسخۀ طبیب در [جیب] بغل ما باشد، رفتیم خرج کردیم و پول دادیم و نسخه گرفتیم؟! نه، باید عمل کنی. اگر عمل کردیم، دیگر روشن هستیم. این نصایح و مواعظ که [گفته] شده، اگر عمل شده بود، الآن روشن بودیم.
💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیتالله بهجت(ره):🔻
👆 http://bahjat.ir/fa/content/9307
✅ @ejtehad_jame
پوستر لیست دروس تحصیلی 98 - 99 حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام - آ 3 رنگی.pdf
1.42M
🔸لیست دروس سطوح عالی و خارج فقه و اصول حوزه علمیه امام کاظم علیه السلام
🔹سال تحصیلی 98 – 99
🔹ساعات دروس بر اساس ساعت پاییزی (قدیم) میباشد.
🆔 @ejtehad_jame
🔸 توضیحاتی در ارتباط با شیوه انتخاب دروس و اساتید
🔹 انتخاب درس طلاب در سال تحصیلی 99 – 98 تا تاریخ 26 شهریور ماه در سامانه نجاح فعال است، از این رو طلاب جهت انتخاب درس در اسرع وقت اقدام کنند.
🔹طلاب و فضلای محترم جهت شرکت در کلاس و امتحان پایان سال لازم است در زمانبندی فوق درس مورد نظر را انتخاب کرده باشند و همچنین طبق اعلام مرکز مدیریت حوزه های علمیه پس از اتمام زمانبندی تغییر اسناد و درس مقدور نیست.
🌴 @ejtehad_jame
🔴 ارزش روحانیت به اینها نیست/ هر چقدر قدم بردارید بخاطر اینکه خانه و اتومبیل تان بهتر شود از معنویت و علم تان کم می شود 🔴
❌ روحانیون باید #ساده زندگی کنند. آن چیزی که روحانیت را پیش برده تا حالا و حفظ کرده است، این است که ساده زندگی کردند. آنهایی که منشأ آثار بزرگ بودند، در زندگی ساده زندگی کردند. آنهایی که در بین مردم موجّه بودند که حرف آنها را میشنیدند، آنهایی ساده زندگی کردند.
🔴... هرچه بروید سراغ اینکه یک قدم بردارید برای اینکه #خانه_تان بهتر باشد، از #معنویت تان بههمین مقدار، از ارزش تان به همین مقدار کاسته میشود. ارزش انسان به #خانه نیست، به #باغ نیست، به #اتومبیل نیست. اگر ارزش انسان به اینها بود، انبیا باید همین کار را بکنند. انبیا سیره شان را دیدید چه جور بوده. ارزش انسان به این نیست که انسان یک #هیاهو داشته باشد، یک #اتومبیل کذا داشته باشد، یک رفت و آمد زیاد داشته باشد. ارزش روحانیت به این نیست که یک بساطی داشته باشد و یک دفتری و یک دستکی داشته باشد. فکر کنید ارزش انسان را به دست بیاورید، #ارزش_روحانیت_را_از_دست_ندهید.
♨️ در کیفیتِ تحصیلِ علوم هم هرچه بروید سراغ #تجملات ـ و انشاءالله نمیروید ـ از #علومتان کاسته میشود. آنهایی که این کتاب های قطور را نوشتند و پر ارزش را، زندگی شان یک زندگی طلبگی بوده، مثل #شیخ_انصاری و مثل امثال اینها؛ یک زندگی طلبگی بوده. آنها توانستند اسلام را در همۀ جهات حفظ کنند و فقه را به پیش ببرند و مسائل دینی را افزایش بدهند ـ یعنی فروع را ـ و آن کتاب های ارزشمند را عرضه کنند به مردم. برای اینکه، آنها ارزش را به این نمیدانستند که من خانهام باید چه جور باشد، حالا سه تا اتاق داریم کم است، چهارتا. شما خیال میکنید که اگر ده تا اتاق هم باشد کافی برای شما هست؟ خیر، اگر همۀ این دنیا را به یک کسی بدهند، کافی نیست، میگوید: باید برویم جای دیگر.
🎙 ۱۳۶۴/۰۲/۰۶
#امام_خمینی
#ساده_زیستی
#ارزش_روحانیت
📚 @ejtehad_jame
🗓سالروز دفن پیکر پاک جُوْن
🏳خادمحضرتسیدالشهدا(ع)
🏳۱۰ روز پس از فاجعه کربلا
🏳اهمیتخدمتدرکلامرهبری/۸
💠رهبرانقلاب
‼️اعتقاد ما اینستکه ما روحانیت امروز نوکر دینیم؛ ما نوکر اسمها که نیستیم. وجود روحانیت برای اینستکه مردم را تغذیه دینی کند؛ البته عالمانه! ۸۹/۸/۲
‼️روحانیت، خادم دین است، از خود منهای دین حیثیتی ندارد. اگر روحانیت از مسائل اساسی که نمونه برجسته آن، انقلاب عظیم اسلامی است، کناره میگرفت و در مقابل آن بیتفاوت میماند، بدون تردید دین آسیب میدید؛ و روحانیت هدفش حفظ دین است. ۸۹/۷/۲۹
‼️روحانیت به عنوان خادم، نه بعنوان صاحب دین، لازم است. ما چه کسی هستیم که صاحب این معارف باشیم. ما میتوانیم برای جوامع بشری، خادم و حامل فقه و واسطةالعقد ذهن و واقعیت باشیم ۶۹/۸/۵
‼️پروردگارا! ما را از خادمان حقیقی دین قرار بده. ما را از روحانیون واقعی قرار بده. پروردگارا! ما را مایه بیآبرویی اسلام و احکام اسلام قرار مده. ۸۵۸/۱۷
💠روحانی خادم و مجاهد
🏳سیدعلیاکبرابوترابیفرد:
‼️راز عظیم خلقت که انبیاء و اولیاء برای آن آمدند چیزی نیست جز خدمت به خلق خدا، باید آنقدر به خلق خدا خدمت کنی تا خاک شوی و مردم برای رسیدن به خواستههای مشروعشان پا روی تو بگذارند! ص۴۲۴کتاب
# نقل ازجهادتبیینی
📚 @ejtehad_jame
🗓سالروز دفن پیکر پاک جُوْن
🏳خادمحضرتسیدالشهدا(ع)
🏳۱۰ روز پس از فاجعه کربلا
🏳اهمیتخدمتدرکلامرهبری/۷
💠رهبرانقلاب
‼️مسئولان ما خدمتگزاران مردم و به تعبیر واضح، نوکران مردمند. ۸۵/۸/۱۹
‼️نهضت خدمترسانی به مردم یك مبارزهی بزرگ و سنگین است؛ زیرا خدمت رساندن به عموم مردم با منافع بعضی گروههای خاص تضاد پیدا میكند و اینجاست كه باید با مبارزه و همت و عزم راسخ وارد میدان شد. ۸۲/۱/۱
‼️من به همه مسؤولان کشور بارها گفتهام، امروز هم مجددا در این محضر عام تکرار میکنم: بزرگترین مبارزه با امریکا، خدمت به این مردم است. هرکه میخواهد با امریکا مبارزه اساسی کند، باید به این مردم خدمت کند. هرکه میخواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملىِ کارآمد کند، با فساد مبارزه کند. ابزارهای دشمن در درون کشور و نظام ما عبارت است از فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی. ما باید با اینها مبارزه کنیم. این وظیفه دولت و مجلس و قوه قضاییه و همه ارکان نظام است. به مردم خدمت کنند، با مفسد مماشات نکنند، فساد را در بدنه دستگاههای حکومت به هیچ وجه نپذیرند و تحمل نکنند؛ این بزرگترین خدمت است! ۸۲/۳/۱۴
#نقل ازجهادتبیینی
📚 @ejtehad_jame
🗓سالروز دفن پیکر پاک جُوْن
🏳خادمحضرتسیدالشهدا(ع)
🏳۱۰ روز پس از فاجعه کربلا
🏳اهمیتخدمتدرکلامرهبری/۵الف
💠رهبرانقلاب
‼️پیامبر فرمودند "سید القوم خادمهم" این حدیث یا به این معنا است که هر کسی بیشتر خدمت کند، این شخص اولای به سیادت است؛ بنابراین برای اینکه بفهمیم سید قوم کیست، سراغ حسب و نسب و اسم و عنوان نرویم؛ بلکه برویم سراغ اینکه ببینیم چه کسی بیشتر به این مردم خدمت میکند، او سید قوم است؛ یا به این معنا است که بگوییم آن کسی که سید و رئیس و مسئول مردم است این شخص باید خادم این مردم باشد. اینکه گاهی تعبیر میشود که مسئولین نوکر مردم هستند، بعضی ایراد میگیرند که آقا این کلمهی «نوکر» را نگویید. خب این کلمهی پیغمبر است، خادم یعنی نوکر. این کلام اهمیت و ارزش خدمت به مردم را از نظر شارع مقدس اسلام و پیامبر مکرم نشان میدهد، ببینید این کجا و آنچه که در فرهنگهای رایج مادی دنیا است کجا! کتاب الشافی، فیض کاشانی ص۸۲۹ ۹۲/۱۱/۳
⚠️توجه؛
🏳رهبرانقلاب، عمده احادیث اخلاقی درس خارج را از کتاب الشافی فیض کاشانی ایراد میکنند!
# نقل ازجهادتبیینی
📚 @ejtehad_jame
🗓سالروزفوتفیلسوفغربی
🏴پدرنظریهجامعهلیبرالی،پوپر
💠رهبرانقلاب
‼️من که میگویم تهاجم فرهنگی، عدهای خیال میکنند مرادم اینستکه پسری موهایش را بلند کند. مسأله تهاجم فرهنگی این نیست، تهاجم فرهنگى بزرگتر اینستکه دشمنان سالها به مغز ایرانی تزریق کردند که تو نمیتوانی و باید پیرو ما باشی. الان شما اگر در علوم انسانی و... یک نظریه علمی برخلاف نظریات رایج دنیا داشته باشید، عدهای میگویند حرف شما مخالف با نظریه فلانی است؛ یعنی آنطوریکه مؤمنین نسبت به قرآن معتقدند، اینها به نظرات فلان دانشمند اروپایی بیشتر معتقدند! جالب اینکه آن نظریات منسوخ میشود اما اینها همان نظریات ۵۰سال پیش را بعنوان یک متن مقدس در دست میگیرند! سالهاست که نظریات پوپر منسوخ شده اما سالهای اخیر آدمهایی با ادعای فهم فلسفی، شروع کردند به ترویج نظریات پوپر! اینها دو عیب دارند: یکی اینکه مقلدند، دوم اینکه از تحولات جدید بیخبرند؛ همان متن خارجی را که برای آنها تدریس کردهاند، مثل یک کتابِ مقدس امروز به جوانهای ما میدهند. کشور ما مهد فلسفه است، اما برای فهم فلسفه به دیگران مراجعه میکنند! ۸۳/۴/۱۷
# نقل ازجهادتبیینی
📚 @ejtehad_jame
🔸 سامانه تقریرات بستری مناسب برای ارائه تولیدات علمی حوزویان
بخشی اهداف و ویژگی ها:
🔸تشکیل بانک جامع تقریرات دروس خارج
🔸شناسایی استعدادهای برتر و مقررین فعال دروس خارج
🔸تضارب آراء، رشد و تکاپوی علمی با محوریت تقریرات حوزوی
🔸افزایش حضور محتواهای دینی و حوزوی در فضای مجازی
🔸مجهز بودن سامانه به سیستم مشابهت یاب جهت جلو گیری از سرقت علمی و ثبت آثار به نام اشخاص دیگر.
🔸ایجاد شبکه اجتماعی علمی بین طلاب بر اساس محتوای تقریرات دروس خارج.
♻️ علاقه مندان جهت دسترسی به سامانه می توانند با نام کاربری سامانه «پیشخوان» به نشانی اینترنتی taghrir.ismc.ir مراجعه نمایند.
🆔 @ejtehad_jame
📜داستانی واقعی و عبرت انگیز از بمب هایی که در زمان جنگ عمل نکرد و زبانی که باعث اعدام حدود 70نفر شد.👇
- خیابان خاوران توی یک فرش شویی بمب زده بودند و عمل نکرده بود. رفتیم بمب را در آوردیم. همه چیز درست بود ولی خرج کمکی آن را نزده بود.
ما فرمی داشتیم که باید بعد از خنثی کردن بمب پر میکردیم. توی فرم نوشته بود: چرا بمب عمل نکرده؟... گاهی وقت ها واقعا دلیلی پیدا نمیکردیم. اوایل جلویش خط میکشیدیم و گاهی وقت ها هم مینوشتیم: خدا خواسته...
عمل نکردن این بمب ها طبیعی نبود. ذهنم درگیر بود. در راه برگشت به تهران توی همین فکرها بودم. رفتم دفتر ستاری، فرمانده نیروی هوایی. به ستاری گفتم به اتفاقی افتاده که خیلی عجیب و غریبه. هشت تا بمب بوده که دوتاش عمل کرده. من الان 6 ست فیوز دارم. تفسیر دقیقش اینه که این پین ها رو نکشیدن و روشون مونده...
قرار بود قضیه بین ما بمونه. تا یک مدت طولانی بمب ها اینطوری بودند. افتادیم دنبال این که این هواپیماها از کجا میآیند. فهمیدیم که این هواپیماها از پایگاه شعیبیه عراق میآیند. به این نتیجه رسیدیم که یک گروه بزرگ در این پایگاه دارند کاری میکنند که این بمب ها عمل نکند. در یک فاصله 30 تا 40 روز این اتفاق در جاهای مختلف کشور تکرار شد.
تا اینکه در یکی از سخنرانی های رسمی، یکی از مسئولان کشور آمد و قضیه را اعلام کرد. گفت: اسلام اینقدر نفوذ کرده که ما توی پایگاه های هوایی عراق فلان میکنیم، بهمان میکنیم. کاری میکنیم که بمب هایشان عمل نمیکند!
از آن به بعد این اتفاق عمل نکردن، نیفتاد. دیگر پین بمب ها رویشان نبود. سه – چهار ماه بعد، پالایشگاه اصفهان را بمباران کردند. بچههای ما هم یک میراژ عراقی اف – 1 را زدند. دیدم خلبانش هم با صندلی ایجکت کرده. هواپیما از شعیبیه آمده بود. کنجکاو شدم بروم و آن خلبان عراقی را ببینم. به مترجم گیر دادم ماجرای بمب های عمل نکرده را بپرسد. خلبان گفت: من نمیدونم چی شده ولی چند وقت پیش، صدام یه گروه خیلی زیادی رو توی پایگاه ما اعدام کرد. یه گروه بزرگی رو به جرم خیانت و توطئه علیه صدام اعدام کردند.
ظاهرا این ها گروهی در ارتش عراق بودند که دست به دست هم داده بودند و این کار را میکردند. به نظرم حدود 70 نفر در آن ماجرا اعدام شده بودند.
مدتی بعد یک روز ستاری را در پایگاه خودمان دیدم و گفتم: مگر قرار نبود آن موضوع بین خودمان بماند؟... گفت: من توی شورای امنیت ملی این موضوع را مطرح کردم؛ آنوقت این خبر فوق سری رو آوردن توی سخنرانی جلوی همه مردم گفتن... با آن اعلام توی سخنرانی، آن ها هم لو رفته بودند و اعدام شده بودند و قضیه هم تمام شده بود.
یکی از ساده ترین حدس ها این بود که آدم های آن گروه، این پین های ضامن را از یک جایی میآوردند یا اضافه داشتند. همان پین های اضافی را تحویل واحد عملیات میدادند که یعنی ما تحویل دادیم ولی در مسلح کردن بمب استفاده نمیکردند. آدم هایی بودند که دلشان نمیخواست بجنگند. واقعا خیلی وقتها عراقیها نمیجنگیدند؛ حالا به هر انگیزه ای بود.
به هر صورت پرونده آن ماجرا هم خیلی تلخ تمام شد. آن دوره از بمباران تهران هم تمام شد تا اسفند سال 66.
***
مرتضی قاضی، خاطرات مرحوم جواد شریفیراد، معلم و سرتیم خنثیسازی نیروی هوایی ارتش را در کتابی با عنوان «حرفهای» جمع آوری و منتشر کرده. آنچه خواندید، برداشتی از این کتاب، درباره یک حادثه تلخ در جریان جنگ بود. این کتاب خواندنی را میتوانید با قیمت 15000 تومان از کتابفروشیهای معتبر تهیه کنید.
🔪مواظب زبان مون باشیم.⚔
@ejtehad_jame
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لباس_روحانیت
🔹بررسی فقهی و علمی لباس روحانیت
🔹در گفتگوی استاد اکبرنژاد با «خبرگزاری ایکنا»
🌐فایل کامل مصاحبه به زودی از کانال فقاهت...
🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لباس_روحانیت
🔶بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت"
🔺برای لباس روحانیتی که طلبه ها الان به تن می کنند هیچ دلیل نقلی وجود ندارد./ پیامبر (ص) بر اساس آداب و رسوم عرب لباس می پوشیدند.
🔹گفتگوی استاد اکبرنژاد با خبرگزاری ایکنا
🎥فایل کامل مصاحبه به زودی از کانال فقاهت
🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لباس_روحانیت
🔶بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت"
🔺پیامبر اسلام (ص) ملتزم نبودند که همانند ما طلبه ها همیشه لباس بپوشند.
🔹گفتگوی استاد اکبرنژاد با خبرگزاری ایکنا
🎥فایل کامل مصاحبه به زودی از کانال فقاهت
🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لباس_روحانیت
🔶بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت"
🔺این لباس نمی گذارد که مردم با روحانیت انس بگیرند. / هیچ یک از پیامبران الهی لباس متمایز از مردم نداشتند!
🔹گفتگوی استاد اکبرنژاد با خبرگزاری ایکنا
🎥فایل کامل مصاحبه #فردا_شب از کانال فقاهت
🆔 @feghahat
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
1398-06-10 مصاحبه ایکنا با استاد اکبرنژاد با موضوع بررسی فقهی لباس روحانیت ک48.mp3
18.31M
#لباس_روحانیت #فایل_صوتی
⏺لباس روحانیت اما و اگرها...
🎵فایل کامل مصاحبه اختصاصی خبرگزاری ایکنا با استاد اکبرنژاد
🔹با موضوع: بررسی فقهی و عالمانه "لباس روحانیت"
⏺جهت دریافت فایل صوتی با کیفیت های بالاتر به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://fght.ir/b8wr
🆔 @feghahat