eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
363 دنبال‌کننده
1هزار عکس
232 ویدیو
270 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی حجت الاسلام ناصری در جمع طلاب پایه1 در تاریخ 198.8.13.mp3
4.33M
🎧 موضوع: راه و رسم طلبگی (مخصوص طلاب، بسیار قابل استفاده) 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۸/۱۳ ⏱ زمان: ۱۵ دقیقه 📍 در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🔺 @ejtehad_jame
📺روز جهانی تلویزیون/۱ 💠امام خمینی: ‼️اگر صداوسیما انحراف داشته باشد آنوقت همه ملت را به انحراف میکشاند! ۵۸/۶/۱۷ ‼️من همیشه از رادیو و تلویزیون نگرانی داشته‌ام چراکه یک رسانه عمومی است و این رسانه باید اصلاح بشود البته نه اینکه بگوییم اخبار و برنامه‌ها سانسور بشود ما میگوییم باید بر طبق اسلام و ملت باشد! ۵۹/۲/۳۱ 💠رهبرانقلاب ‼️تحول در سینما و تلویزیون بدون اصلاح پایه‌های معرفتی علوم انسانی غربی امکان‌پذیر نیست و اصلاح این پایه‌ها نیز در گرو ارتباط مؤثر با حوزه‌های ‌علمیه و علمای ‌دین است! ۹۱/۱۲/۱ ‼️بشدت توجه کنید که چهره‌پردازیهای ناصالح در صدا و سیما انجام نگیرد. من گاهی دیده‌ام انسانهایی که هیچ ارزش علمی و هنری ندارند، در صدا و سیما با پول مردم چهره‌پردازی میشوند؛ کسیکه در رشته‌ی خودش این‌قدر ارزشمند نیست او را می‌آورند و یکی دو ساعت از وقت تلویزیون را به زندگی و خانواده‌ی و به گذشته‌ی سرتاپا کم‌ارزش او مصروف میکنند؛ این الگوسازی منفی است! ۸۳/۹/۱۱ از جهادتبیینی @ejtehad_jame
💠رهبرانقلاب ‼️در هر اجتماعی انسانهای ناامیدی هستند که از هر حرکت اجتماعی که پیش بیاید، مأیوسند. میگوییم آقا، بیایید این کار کنیم. مدرسه بسازیم، کار فرهنگی را کنیم؛ میگویند آقا، فایده ندارد. آیا در جامعه ما، چنین تیپی وجود دارد یا نه؟ در دوران مبارزات در زمان رژیم گذشته این تیپ افراد، از بزرگترین مشکلهای ما بودند، اینها برای ما از دشمن، دشمنتر بودند! برای خاطر اینکه با زبان دلسوزیِ نمیشود، افراد را متفرق میکردند و نمیگذاشتند ما کار کنیم. جوانان را با هزار زحمت جایی جمع میکردیم؛ اینها میآمدند و با آن نفس سردشان، آنها را متفرق میکردند. اتفاقاً این تیپ در یکی از کارهای تلویزیون هم هست. همان نمایش سفرنامه گالیور که من کتابش را هم خوانده‌ام. در سفرهای گالیور، یکی از آن چهار تا بچه هست، که هر کاری میگویند، میگوید آقا، نمیشود. انصافاً صدای خوبی هم برایش انتخاب شده است! هر چه گفته میشود، میگوید: آقا، فایده ندارد. نمیشود. من میدانستم! این، یک تیپ مضرّ اجتماعی است! ۷۱/۱۰/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️از عوامل شکست مشروطیت در ایران اینبودکه متدیّنین بعد از مدتی احساس کردند کأنّه کار به سمت بی‌دینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند موجب شد که متدیّنین و علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت مشروطیت شکست خورد و دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است! ۸۰/۵/۱۱ ازجهادتبیینی @ejtehad_jame
🏳️سالروز صلح امام‌حسن/۹ 💠امام حسن(ع): ‼️والله اگر بامعاویه صلح نمیکردم هیچ شیعه‌ای بر زمین نمیماند مگر آنکه کشته میشد! بحار ۴۴/۱ ‼️والله من حکومت را تسلیم معاویه نکردم جز آنکه یارانی نیافتم، میگویند دلشان با ماست لکن شمشیرشان بر ماست! بحار۴۴/۱۴۷ ‼️والله معاویه برایم بهتر ازشیعیان است،چراکه اگربا او بجنگم همینان مرا کتف بسته تحویل او میدهند پس در عزت صلح کنم بهتر است تا در اسارت مرا بکشد! بحار ۴۴/۲۰ 💠رهبرانقلاب ‼️در ماجرای صلح، امام حسن تنها ماند و اين تنهايي، تاريخ اسلام را تحت تأثير قرارداد. حادثه صلح امام حسن جزو حوادث تلخ تاريخ اسلام است و به نظر من، امام حسن از مظلومترين افراد است.۷۱/۱/۲۵ ‼️امیدواریم خداوند به همه ما بصیرتی عنایت کند، تا بتوانیم این بزرگوار را بشناسیم و نگذاریم پرده جهالت و غبار بدشناختی‌ای که تا مدتها بر چهره آن بزرگوار بوده، باقی بماند. یعنی حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند که صلح امام مجتبی، همان‌قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین ارزش داشت. و همانقدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح هم همانقدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد. ۶۹/۱/۲۲ از جهادتبیینی @ejtehad_jame
🗓سالروز صلح امام حسن/١٠الف 💠رهبرانقلاب ‼️من گاهی این شک در ذهنم به وجود میآید که نکند بعضی از ما معممین، درست عمق و عظمت انقلاب و نظام را متوجه نشده باشیم! تشکیل یک حکومت براساس اسلام، چیز بسیار عظیمی است. انسان وقتی در عمق ماجرایی قرار دارد، عظمت آن را درک نمیکند. شما ملاحظه بفرمایید که بعد از سال ۴۱ هجری، یعنی سال صلح امام مجتبی تا دوران تشکیل نظام جمهوری اسلامی، یک روز حکومتی بر پایه اسلام، در حالیکه یک شخص عادل هم در رأس آن باشد، تشکیل نشده بود. البته مراتب دارد. یک وقت کسیکه در رأس حکومت قرار میگیرد، شخصیتی در حد معصوم یا دون معصوم است. یک وقت هم نوبت به روسیاهانی امثال بنده میرسد. به هرحال، قواره کلی، همان است. من و شما، حالا در چنین نظامی قرار داریم. این شوخی است!؟ این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است!؟ این ناشی از نفهمیدن و عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است، و کفر نعمت، از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. ۷۲/۵/۵ از جهادتبیینی @ejtehad_jame
💠 استدلال هشام با استمداد از امام صادق علیه السلام 🔻 یحیی برمکی مي‌خواست جلو خلیفه، هشام از شاگردان امام صادق را بکوبد از او پرسید: شما که هر سؤالي از تو بکنند [جواب مي‌دهي] بگو ببینم عباس و اميرالمؤمنين که براي مخاصمه نزد ابوبکر رفتند حق با کدام بود؟ 🔸 مي‌خواست هشام را گير بيندازد؛ چون از طرفي هشام شيعه محکم و معتقد به اميرالمؤمنين عليه السلام بود و طرف دیگر عباس بود که بني العباس [به او منتهي مي‌شوند] و اسباب دردسر مي‌شد. پرسید: در اين مخاصمه بین اميرالمؤمنين و عباس کدام حق بودند و کدام باطل؟ 🔹 هشام مي‌گويد: اين سؤال تا به حال به ذهن من نيامده بود و من يک دفعه متحير شدم که اگر بگويم عباس بر باطل بوده اين گردن من را مي‌زند... ظاهرا می گويد: در همان لحظه متوجه امام صادق عليه السلام شدم یادم آمد که حضرت يک بار به من فرمودند: «هشام تو مؤيد به روح القدس هستي مادامي که نظرت باشد که از ما دفاع کني!» تا اين به دلم خطور کرد دلم روشن شد و يک چيزي به يادم آمد، 🔸 يادم افتاد به مخاصمه دو ملکي که نزد داود رفتند. (سوره صاد/۲۲) گفتم: جناب يحيي دو ملکي که خدمت جناب داود رفتند اينها حتماً بايد يکي‌ بر باطل باشد؟ يا اينکه راه سومي دارد؟ گفت: چطور؟ گفتم: اينها آمده بودند يک تذکري به داود بدهند. اميرالمؤمنين عليه السلام و عباس نیز رفتند نزد ابوبکر که فقط تذکر بدهند که ارثي نصيب ما هست و هر دو بر حق بودند. خلیفه خيلي خوشش آمد از اين نحو استدلال کردن و گفت: احسنت! ( ر.ک: الفهرست شیخ طوسی، باب هشام.) ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 👉 @avaymarefat
🗓سالروز شهادت آیةالله مدرس/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️ایمان دینی باید با معرفت همراه باشد؛ معرفت دینی چیست؟ همین مطلب مشهوری که مرحوم مدرّس فرمود دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست و امام بزرگوار ما نیز همین معنا را هم گفت و هم عملی کرد، این معرفت دینی باید تحقّق پیدا بکند وَالّا فقط اسم دین و عمّامه به سری ماها که کاری نمیکند؛ باید حقیقتاً حرکت کنیم! ۹۵/۱۰/۱۹ ‼️جدایی دين از سياست حرف امروز نيست، اين حرف، ۱۵۰سال ريشه دارد؛ پدر برجسته‌ترين زبدگان اين كشور در راه مبارزه براى نفی اين فكر درآمد؛ هزاران جان پاک در اين راه شهيد شدند. مدرس به آن عظمت سينه را براى اين قضيه سپر كرد؛ اصلا مشروطيت ايران براى همين پيش آمد، اگرچه بعد منحرفش كردند و آن را از دست مردم قاپيدند! ۸۲/۳/۷ # نقل از جهادتبیینی @ejtehad_jame
🗓سالروزشهادت آیةالله مدرس/۱ 💠جمله مشهور شهید مدرس، 🏳دیانت‌ما عین سیاست‌ماست 🏳سیاست‌ما عین دیانت‌ماست 🏳درپی اعتراضشان به انفعال 🏴نخست‌وزیر حسن مستوفی 🏴درمقابل تهاجم ارتش روس: ‼️دیانت ما عین سیاست ماست، سیاست ما عین دیانت ماست؛ ما با همه دوست‌ایم مادامی که با ما دوست باشند و متعرض ما نباشند همان قِسم که اسلام به ما دستورالعمل داده رفتار میکنیم، اگر یک کسی از سر حد ایران بدون اجازهٔ دولت ایران پایش را بگذارد در ایران و ما قدرت داشته باشیم او را با تیر می‌زنیم و هیچ نمی‌بینیم که کلاه پوستی سرش است یا عمامه یا شاپو، بعد که گلوله خورد دست میکنم ببینم ختنه شده است یا نه، اگر ختنه شده است بر او نماز کرده و دفنش میکنیم و الا که هیچ! کتاب مدرس، قهرمان آزادی ۱/۲۰۹ # نقل از جهادتبیینی @ejtehad_jame
🔰 معنای مستضعفین در عبارت بسیج مستضعفین چیست؟ 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: 🔹 اسم شما نیروی مقاومت بسیج مستضعفین است. «مستضعفین» چه کسانی هستند؟ برخی مستضعفین را به اقشار آسیب‌پذیر معنا میکنند. 🔹 قرآن میگوید مستضعفین یعنی ائمه و پیشوایان بالقوه‌ی عالَم بشریت و کسانی که وارثان همه‌ی موجودی زمین خواهند بود. 🔺 مستضعفین یعنی کسانی که بالقوه صاحب وراثت آدم و خلیفةالله در زمین هستند و امام و پیشوای بشریت هستند. ۹۸/۹/۶ 🏷 💻 @Khamenei_ir
🔸نظر اسلام در مورد 🔸اگر مانند جوامع غربی به بچّه‌ها آموزش بدهیم چه می‌شود؟ استاد : 🔹در جوامع غربی از سنّ پایین در مهدهای کودک به بچّه‌ها آموزش می‌دهند و مثلاً به بچّه می‌گویند: «این عضو خصوصی توست» یا «اگر کسی به سمتت آمد جیغ بزن» آیا این‌ها واقعاً می‌تواند برای یک کودک پاسخ‌گو باشد و او را مصون نگه دارد؟ در جوامع غربی پاسخ‌گویی ایجاد نشد و نتوانستند از این آموزش‌ها پاسخ بگیرند و شما می‌بینید در کشورهایی غربی کودک‌آزاری به شکل وسیعی اتّفاق می‌افتد. متأسفانه کار به جایی کشیده شده که حتّی به دخترهای 10-12 ساله راهکارهای پیش‌گیری را یاد می‌دهند که دچار بیماری‌هایی مثل HIV نشوند یا در دوران نوجوانی باردار نشوند. ببینید این آموزش‌ها جواب نداد، فقط در کشور آمریکا بر اساس آماری که وجود دارد یعنی آماری که خودشان می‌دهند90 درصد دانش‌آموزان تا قبل از فارغ‌التحصیل شدن روابط غیراخلاقی را تجربه می‌کنند. مگر این‌ها آموزش نمی‌دادند پس چرا این‌گونه شد؟ 🔹نکاتی وجود دارد که اسلام به آن‌ها بسیار توجّه کرده است: 1️⃣ آستانه‌ی تحمّل و کنترل بچّه‌ها پایین است. من از کسانی که این موضوع را به بچّه‌هایشان آموزش داده‌اند می‌پرسم "آیا بچّه‌ها نسبت به این موضوع کنجاوی نمی‌کنند یا این‌که بیش‌تر کنجکاوی می‌کنند؟" این طور نیست که وقتی به یک بچّه آموزش بدهیم این عضو خصوصی توست دیگر تمام شود و بزرگ‌تر ها بگویند: «این بچّه بلد است و ما دیگر به او آزاری نمی‌رسانیم.» 2️⃣ در روایتی از وجود پیامبر اکرم (ص) آمده که: با مخاطب خود به اندازه‌ی درک و فهم او سخن بگویید. بنابراین طبق این فرموده قطعاً کودک زیر 7-8 سال درک درستی از مسائل جنسی ندارد و اگر او را وارد این فضاها کنیم بچه دچار آسیب و بلوغ زودرس خواهد شد. بلوغ جسمی و جنسی باید هم‌زمان با بلوغ عقلی باشد، مثلاً انسان‌های بالغ و کامل و زن و شوهرهایی که ازدواج کرده‌اند با خصوصی‌ترین مسائل آشنا هستند، امّا آن را هیچ‌جا جار نمی‌زنند و مطرح نمی‌کنند چون عقلانیّت و رشدِ عقلی‌شان، این اطّلاعات را کنترل می‌کند. 🔸اسلام چه توصیه‌ای دارد؟ 🔹آنچه که اسلام می‌گوید بحث "مراقبت و پیش‌گیری" است. در این‌جا پیش‌گیری بسیار مهم‌تر از درمان است و پیش‌گیری یعنی سعی کنیم که بچّه‌ها -مخصوصاً در 7 سال اوّل- در معرض سؤال قرار نگیرند. اسلام 3 نوع مراقبت را در این زمینه توصیه می‌کند: 1️⃣ کنترل محیطی: محیط پاکی را برای بچّه‌ها فراهم کنیم. مثلاً در روایتی آمده که "وقتی بچّه‌ها به سنّی رسیدند که توانستند موضوعی را توصیف کنند دیگر نباید در اتاق پدر و مادرشان بخوابند که اگر پدر و مادر حواسشان نبود بچّه بیدار است و رابطه‌ای از پدر و مادر را دید اگر زناکار شد غیر از خودتان را مزمّت نکنید." حتّی در روایت دیگری آمده است "اگر بچّه‌ها صدای نفس‌زدن پدر و مادر را بشنوند و از لحاظ اخلاقی آسیبی دیدند باید خودتان را مزّمت کنید یا در آیه‌ای از قرآن کریم آمده که "بچّه‌ها باید یاد بگیرند که در سه نوبت وقتی وارد اتاق پدر و مادر می‌شوند با اذن و اجازه وارد شوند" معلوم است که این‌ها مراقبت است. 2️⃣ کنترل کلامی: نباید صحبت‌‌های مربوط به این مسائل در حضور بچّه‌‌ها انجام شود، مثلاً خانم‌‌ها در حضور بچّه‌‌ها از مسائل مربوط به زایمان و ... سخن نگویند زیرا همین موجب ایجاد سؤال در ذهن بچّه می‌شود که ـزایمان یعنی چه؟» و ما او را با صحبتی که می‌کرده‌ایم در معرض سؤال قرار داده‌ایم و یکی از هوشمندی‌‌ها و دقّت والدین این است که محیط تربیتی را –حتّی کلامی را که رد و بدل می‌شود- کنترل کنند. 3️⃣ کنترل خود بچّه‌ها: بچّه‌‌ها واقعاً تا 7-8 سالگی میل جنسی ندارند، امّا کنجکاوی و کشف جنسیّت وجود دارد. خیلی باید دقّت کنیم بنابراین کودکان نباید در محیطی باشند که ما حضور نداریم. هرجا آن‌ها هستند ما هم باید باشیم و نظارت داشته باشیم حالا نظارت به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و کنترل‌شده. یک موقع ما بچّه‌مان را به مهدی می‌بریم که می‌دانیم روی او نظارت دارند یا مثلاً بچّه به خانه‌ی همسایه می‌رود و ما می‌دانیم آن‌ها هم نظارت دارند. 🌐 rasanews.ir 🆔 @rasanewsagency
📌 دو جریان کلان در ایران کنونی فعالند جریان معتقد به کارایی نظام اسلامی و جریان معتقد به کارایی نظام استکباری؛ اصولگرا و اصلاح‌طلب در هر دو جریان وجود دارد 🆔 @gharar_a
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #فیلم| سوالات دانشجویان اسرائیلی در رابطه با #حوزه علمیه قم!!! 🔹از فلسفه ارسطو تا ملاصدرا، از شهریه تا خدمت سربازی طلبه‌ها! 🔹رابرت گلیو پاسخ میدهد! ♨️ پروفسور رابرت گلیو (Robert Gleave) دارای مدرک پروفسوری مطالعات عربی از دانشگاه اکستر 🔸وی محقق اسلامی و فقه شیعه 12 امامی است که مهمان بسیاری از نشست‌های تخصصی دینی در ایران است!!! 🆔 @gharar_a