🗓سالروز رحلت موذن بزرگوار
🏳مرحوم رحیم موذن زاده
💠رهبرانقلاب
‼️اذان موذنزاده، اذان پُرحرارت و پُرمغزی است. ۷۰/۱۲/۱۳
‼️ من همینجا، خلأ اذان در جامعهمان را یادآور بشوم. در این تهران، صدای اذان به گوش انسان نمیرسد. چرا؟ اذان، یک شعار اسلامی است. ما با اینکه پشت بلندگو، تا دیر وقتی از شب، شعر یا قرآن یا نوحه بخوانند و مزاحم همسایهها بشوند، مخالفیم. با چنین چیزی، مقابله هم میکنیم؛ اما با اینکه صدای اذان، اول ظهر و مغرب و صبح، بخصوص از حنجرهها خارج بشود، صددرصد موافقیم. اذان، چیز خیلی خوبی است؛ چرا در جامعه اذان نیست؟ اذانِ با توجه، به دلها امید میدهد. بانگ اذان، دلهای افسرده را روشن میکند. البته در سحرها، برای اذان صبح، از بلندگو استفاده نکنند؛ با حنجره اشکالی ندارد. هرچند وقتِ بیداری است، اما بلندگو ممکن است اسباب زحمت بشود. همهی ظواهر جامعه، اینطور باشد. مسجدها در وقت نماز، سرشار و مالامالِ از انسانهای ذاکر و ساجد و راکع باشد. چشمها، ظواهر را میبینند و پشت چشمها، دلها قرار دارند. خیال نکنید چشمها، شیشهیی هستند که در اینجا گذاشتهاند. نخیر، پشت چشم، دل و جان و ذهن انسانی است. این چشمها و نیز دلهایی که پشت آنهاست، باید از نشانههای اسلام پُر بشوند! ۶۹/۳/۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت روز قانون و قانونگذاری
🏳درپیتاسیس مجلسشورایاسلامی
🏳ضرورتقانونمداریدرکلامرهبری/۶
💠رهبرانقلاب
‼️یك قانون، صددرصد درست هم نباشد، اما از بیقانونی بهتر است.۹۲/۲/۲۵
‼️گاهی قانون ناقص و معیوب است؛ امّا همان قانون معیوب هم اگر چنانچه عمل نشود ضرر آن عمل نشدن، بیشتر از ضرر عمل كردن به قانون است.۹۲/۶/۶
‼️اگر قانون نقص و ضعف دارد و غلط است، عوض بشود؛ اما تا مادامی که قانون، قانون است، حتماً بایستی به آن عمل بشود و به آن اهمیت داده بشود.۸۷/۶/۲
‼️بنده به خیلی از این قوانینی که در مجلس تنظیم میشود، اعتقادی ندارم و آنها را قبول ندارم، ولی وقتی قانون شد، بنده هم بهصورت یک قانون عمل میکنم و مخالفت نمیکنم. ۸۲/۹/۲۶
‼️من معتقدم باید به قانون عمل كرد؛ چه به نفع ما باشد، چه به ضرر ما. خیلی از قوانینی كه در مجلس تصویب میشود، ممكن است مورد قبول شما نباشد؛ خیلی از مصوّبات دولت ممكن است مورد قبول شما و من نباشد؛ اما به همان چیزی هم كه قبول نداریم، باید عمل كنیم، و این منطق دارد. منطق این است كه قانونِ بد بهتر از بیقانونی و نقض قانون است. اینكه ما قانون را هرجا طبق میل ما از آب درمیآید، قبول داشته باشیم؛ هرجا نتیجهاش طبق میل ما از آب درنمیآید، قبول نداشته باشیم، منطقی نیست.۸۲/۱۰/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت روز قانون و قانونگذاری
🏳درپیتاسیس مجلسشورایاسلامی
🏳ضرورتقانونمداریدرکلامرهبری/۹
💠رهبرانقلاب
‼️آتش به اختیار، بمعنای بیقانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیانِ پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. نیروهای انقلابی بیش از همه باید مراقب نظم و آرامش کشور و عدم سوءاستفاده دشمنان از وضعیت کشور، و مراقب حفظ قوانین باشند؛ این مراقبتها در درجه اول متوجه به نیروهای انقلاب است که دلسوزند، علاقهمندند و مایلند که کشور به سمت هدفهای خود حرکت بکند.۹۶/۴/۵
‼️شما بسیجیها باید به گونهیی رفتار کنید که احترام و محبت مردم جلب شود. شما باید نمونه اخلاق و تواضع و مهربانی و رعایت مقررات باشید. این فکر غلط باید از ذهنهای دیگران بیرون رود که بسیجی کسی است که مقررات را رعایت نمیکند؛ برعکس، آن کسی بسیجیتر است که مقررات را بیشتر رعایت میکند؛ به خاطر آنکه این فرد بیشتر از همه برای نظام دل میسوزاند و مقررات، لوازم قطعی اداره درست نظام است. پس، در محیط کار و زندگی، حتماً اخلاق و مقررات و نظم و انضباط را رعایت کنید و بدانید که وجود شما برای انقلاب، یک ذخیرهی تمامنشدنی است. ۶۸/۶/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
📚 #دریافت_کتاب منتخب الآثار من بحار الانوار
✔️ تلخیص، تنقیح، نقد و توضیح کتابِ گرانسنگ #بحار_الانوار مرحوم علامه محمدباقر مجلسی قُدّس سرّه
🖊 پژوهشی گروهی تحت اشراف آیةالله ناصر مکارم شیرازی حفظه الله
🏷 جهتِ #آشنایی تفصیلی با کتاب، مقدمهی مجلد اول به قلم آیةالله مکارم شیرازی دامت برکاته را #مطالعه فرمایید.
🔹 ج ۱
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar.pdf
🔸 ج ۲
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar2.PDF
🔹 ج ۳
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar3.pdf
🔸 ج ۴
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar4.pdf
🔹 ج ۵
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar05.PDF
🔸 ج ۶
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar06.pdf
🔹 ج ۷
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar07.PDF
🔸 ج ۸
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar08.PDF
🔹 ج ۹
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar09.PDF
🔸 ج ۱۰
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar10.PDF
🔹 ج ۱۱
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar11.PDF
🔸 ج ۱۲
https://cdn.makarem.ir//Publications/pdf/MontakhabAlAsar12.PDF
از کانال تفقه
تلخیص کتب و مقالات]👇
https://eitaa.com/Talkhisbooks
👓 ⁉️ چطور دلت میآید؟
یکی از طلبهها در دیداری از شهید صدر میپرسد: «خیلی وقتها دچار بیحوصلگی میشوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها میکنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟!»
و #شهید_صدر پاسخ میدهد:
«کسی که توطئهها و دسیسهها و تبانیها بر ضد اسلام و تهمتها و دروغپردازیهایی که نسبت به مبانی اسلامی میشود را میبیند چگونه دلش میآید که مطالعه و کار جدی و بیوقفه را رها کند؟!»
📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق، ج٢، ص٢٨٩
#انتقاد_به_بعضی_طلاب_از_جمله_خودم
3-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العقل و الجهل .amr
8.53M
3-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العقل و الجهل
جمع بندی نهایی احادیث عقل و جهل در اصول کافی و ترجمه روایات
1-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العقل و الجهل.amr
7.17M
1-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العقل و الجهل
تفاوت معنایی الفاظ مشترک بین منابع دینی و غیر دینی به صورت عام و خاص، تباین، عموم من وجه یا تساوی، تطبیق آن در لفظ عقل و جهل.
معنای جامع عقل در منابع دینی
3-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العلم و العالم.amr
7.14M
4-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العلم و العالم
2-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العقل و الجهل.amr
3.16M
2-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العقل و الجهل
قرآن و روایات با زبان تشبیه و تمثیل حقایق ماورای عالم دنیا و معارف را بیان می کنند. یعنی لسان آن متشابه است. و همین باعث اختلاف برداشت موافقان و مخالفان مباحث عقلی مثل فلسفه و عرفان از دین و منابع دینی شده است
4-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العلم و العالم.amr
7.65M
5-معارف حدیثی 4-اصول کافی،العلم و العالم(ب)
📸 آیت الله کوهستانی: من حرف های بیهوده را کمتر از غذای حرام نمی دانم!
#نکته_اخلاقی
🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
آیت الله یزدی در گفت و گوی تلویزیونی:
🔹من اینجا خیلی نمی توانم باز و آزاد صحبت کنم، ولی سر بسته عرض می کنم که در عمق حوزه علمیه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اگر با شخصیت های اثرگذار ملاقاتهای مختلف داشته باشید، کسانی را میبینید و می شناسید که در ته ذهن خود این را دارند که ما را چه به سیاست و حکومت و ما باید احکام شرعیه و دین خدا را برای مردم توضیح دهیم. حاکمیت هم هر کسی می خواهد باشد و در فقه ما آمده است که اگر مجتهد جامع الشرایط نشد، عدول مومنین و اگر نشد، فساق مومنین و حتی اگر نشد، یک فاسق فاجری هم حاکم شد حکومت او را باید برای پیشگیری از هرج و مرج قبول کرد و در کلماتشان بیان می کنند که هرج و مرج باید برطرف شود ولو به دست فرد غیرعادل.
🆔@tahavol_howze