eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
357 دنبال‌کننده
1هزار عکس
210 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️نقدی بر شیعه‌سازیِ اهل‌سنت(بخش اول) روحانیون و مبلغین شیعه در تعامل با اهل‌سنت نباید به دنبال شیعه‌سازی یا به قول معروف مستبصرکردن آنها باشند، زیرا این رویکرد بیش از آن که برای شیعه دوست و همراه اضافه کند، بر حساسیت و دشمنی اهل‌سنت نسبت به شیعه می‌افزاید و در حجاب تقابل مذهبی، آنها را از تعالیم و آموزه‌های عمومی اهل‌بیت(ع) دور می‌کند. افزون بر آن‌که چنین رویکردی در غالب موارد با مجادله و گفتگوهای مخاصمه‌آمیز همراه خواهد بود و مبلغین شیعه را به جای هدایت‌گری مردم، به ورطه دشمنی با آنها می‌کشاند. بر این اساس، در روایات فراوانی ائمه، شیعیان را از دعوت کردن دیگرمسلمانان به مذهبِ خویش نهی کرده‌اند. شیخ کلینی در کتاب کافی این روایات را در بابی با عنوان «بَابٌ فِي تَرْكِ دُعَاءِ النَّاس؛ باب دعوت نكردن مردم[به تشیع]» جمع کرده است.( كافی، چاپ دار الحديث، ج3، ص537) در تعدادی از این روایات، ائمه(ع) برای متقاعد کردن شیعیان به ترک چنین رویه‌ای، متمسک به استدلال‌هایی شده‌اند ازجمله این‌که هدایت، دست خداست و اگر خدا نخواهد کسی با مجادله و مخاصمه مذهبی، شیعه نمی‌شود. در ادامه چند نمونه از این روایات ذکر می‌شود: 1. كُلَيْب بن معاويه می‌گويد: امام صادق(ع) به من فرمود: «إِيَّاكُمْ وَ النَّاسَ؛ إِنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً، نَكَتَ فِي قَلْبِهِ نُكْتَةً ، فَتَرَكَهُ وَ هُوَ يَجُولُ لِذلِكَ وَ يَطْلُبُهُ؛ از مردم بپرهیزید(آنها را به مذهب خود دعوت نکنید) همانا خداى عزوجل چون خير بنده‌اى را بخواهد، در دلش نقطه و اثرى گذارد (نور هدايت در دلش افكند) و او را رها كند، او خود به دنبال این مذهب می‌آید و آن را می‌جويد.»(كافی، چاپ دار الحديث، ج3، ص 538) 2. ثابت ابی سعيد می‌گوید: امام صادق(ع) به من فرمود: «يَا ثَابِتُ، مَا لَكُمْ وَ لِلنَّاسِ؟ كُفُّوا عَنِ النَّاسِ، وَ لَاتَدْعُوا أَحَداً إِلى أَمْرِكُمْ؛ فَوَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ أَهْلَ السَّمَاءِ وَ أَهْلَ  الْأَرْضِ اجْتَمَعُوا عَلى أَنْ يُضِلُّوا عَبْداً يُرِيدُ اللَّهُ هُدَاهُ، مَا اسْتَطَاعُوا؛ كُفُّوا عَنِ النَّاسِ، وَ لَا يَقُولُ أَحَدُكُمْ:أَخِي  وَ ابْنُ عَمِّي وَ جَارِي؛ فَإِنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَ جَلَّ- إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً طَيَّبَ رُوحَهُ، فَلَا يَسْمَعُ بِمَعْرُوفٍ إِلَّا عَرَفَهُ، وَ لَا بِمُنْكَرٍ إِلَّا أَنْكَرَهُ، ثُمَّ يَقْذِفُ اللَّهُ فِي قَلْبِهِ كَلِمَةً يَجْمَعُ بِهَا أَمْرَهُ؛ ای ثابت، شما را با مردم چكار؟ از مردم دست برداريد و هيچ كس را به مذهب خود دعوت نکنید، به خدا كه اگر اهل آسمان و اهل زمين تصميم گيرند كه بنده‌اى را كه خدا هدايتش را خواسته گمراه كنند نتوانند. از مردم دست برداريد، و هيچ‌كس از شما (از سر دل‌سوزى) نگويد: اين برادر من است، این پسر عموى من است، این همسايه من است، زيرا هرگاه خداى عزوجل خير بنده‌اى را خواهد، روحش را پاكيزه كند، آن‌گاه هر خوبى را بشنود بشناسد و بپذيرد و هر بدی به گوشش رسد انكار كند، سپس خدا در دلش كلمه‌اى افكند كه به سبب آن كارش را فراهم سازد.» (كافی، ج3، ص39) 3. در روایت دیگری امام صادق(ع) می‌فرماید: «اجْعَلُوا أَمْرَكُمْ لِلَّهِ، وَ لَا تَجْعَلُوهُ لِلنَّاسِ؛ فَإِنَّهُ مَا كَانَ لِلَّهِ، فَهُوَ لِلَّهِ؛ وَ مَا كَانَ لِلنَّاسِ، فَلَا يَصْعَدُ إِلَى اللَّهِ، وَ لَا تُخَاصِمُوا النَّاسَ لِدِينِكُمْ؛ فَإِنَّ الْمُخَاصَمَةَ مَمْرَضَةٌ لِلْقَلْبِ؛ تبلیغ دین را به منظور جلب رضاى خدا انجام دهيد نه براى جلب رضاى مردم. آنچه براى مردم باشد به پيشگاه او بالا نمی‌رود. به خاطر مذهب خودتان و گسترش آن، با مردم جدل نكنيد كه مجادله دل را مريض می‌كند.»( این روایت با چند سند دیگر نیز نقل شده و در آنها آمده است:«وَ لَا تُخَاصِمُوا بِدِينِكُمُ النَّاسَ؛ در مسائل مذهبی با مردم جدل نكنيد».كافی، ج3، ص404 و 540 ) 4. از بعضی روایات مشخص می‌شود که علتِ نهی ائمه(ع) از دعوت به تشیع آثار ضد تبلیغی این عمل برای مذهب است. چنانچه در روایتی ابی‌بصير از امام صادق(ع) سؤال می‌کند:« أَدْعُو النَّاسَ إِلَى مَا فِي يَدِي؛ مردم را به آنچه در دستم [از ولايت] دارم دعوت كنم؟» امام در پاسخ می‌فرماید: نه. او می‌گوید: «إِنِ اسْتَرْشَدَنِي أَحَدٌ أُرْشِدُهُ؛ اگر كسى از من راهنمايى خواست راهنمايى كنم؟» امام می‌فرماید: «نَعَمْ إِنِ اسْتَرْشَدَكَ فَأَرْشِدْهُ فَإِنِ اسْتَزَادَكَ فَزِدْهُ فَإِنْ جَاحَدَكَ فَجَاحِدْهُ؛ بله راهنمای‌اش کن، و اگر بيشتر از شما راهنمايى خواست بيشتر راهنمايى‌اش كن و اگر با تو از سر انکار در آمد تو نیز او را انکار کن.»( توضیح علامه مجلسی: اینکه فرمود: «تو نیز او را انکار کن» یعنی عقیده‌ات را آشكار مكن) ............ @ejtehadjame
⚡️نقدی بر شیعه‌سازیِ اهل‌سنت(بخش دوم) 5. در بعضی از روایات، امام با صراحت و جدیت بیشتری آثار مخرب مجادله‌های مذهبی را گوشزد می‌کند. عبدالله سِنان می‌گويد: روزى قصد دیدار امام صادق(ع) را داشتم، مؤمن طاق گفت: براى من نيز اجازه ورود بگير، قبول نمودم. چون به حضور امام رسیدم جريان را به عرض امام رساندم. امام فرمود: نه، به او را اجازه ورود مَده.  عرض كردم: جانم فدايت، اتصال و دوستى او به شما، مناظره‌هاى او درباره شما، و اينكه در مناظره احدى از خلق خدا بر او غالب نشود،[بر شما معلوم است]. امام فرمود: چنين نیست، بلكه یک طفلِ مکتبی او را محكوم می‌کند و بر او غالب آيد.  گفتم: فدايت شوم، او در مجادله قوی‌تر از این است،چگونه چنين باشد و حال اين‌كه با تمام اهل اديان مناظره نموده و همه را محكوم كرده و بر آنان غالب شده است؟! امام فرمود: اگر طفلى دبستانى به او بگويد: آيا به امر امام خود با مردم مناظره می‌کنی يا بدون امر او اقدام به اين کار می‌کنى؟ چون نمی‌تواند دروغ بگويد، در جواب خواهد گفت: به امر امام نيست. پس[طفل مکتبی] خواهد گفت: چون بی‌اجازه امام خود اقدام به اين كار نموده‌ای پس مخالفت امامت کرده، و در پيشگاه او عاصى و گنه‌كارى، و با اين كلام بر او غالب آيد و او را محكوم می‌کند.   سپس امام فرمود: «يَا ابْنَ سِنَانٍ لَا تَأْذَنْ لَهُ عَلَيَّ فَإِنَّ الْكَلَامَ وَ الْخُصُومَاتِ تُفْسِدُ النِّيَّةَ وَ تَمْحَقُ الدِّين؛ اى پسر سنان او را اذن ورود بر من مَده، زيرا كه مجادله و خصومات نیت را فاسد نموده، و دين را نابود می‌کند.» (سید بن طاووس، كشف المحجة لثمرة المهجة، ص62) البته در انتهای این یاداشت، باید این نکته را متذکر شوم که: مقصود این نیست که شیعه نباید آموزه‌های مذهبی و گفتمان مکتبیِ خویش را ترویج کند، بلکه با توجه به روایات، باید دو نکته مهم را در نظر گرفت: اول؛ این‌که خطابِ تبلیغی شیعه نسبت به اهل‌سنت، نباید با هدف شیعه کردن آنها باشد، بلکه هدف را باید هدایت و  راهنمایی آنها قرار داد. دوم؛ در گفتگوهای دینی با اهل سنت باید از مجادله‌های مذهبی پرهیز نمود، و روش تبلیغِ مذهب را باید به وسیله عمل و رفتار و گفتارهای صادقانه و زدودن نگرش‌های سوء آنها به شیعه پیگیری نمود. چنانچه امام صادق(ع) در روایتی می‌فرماید: «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ؛ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الْوَرَعَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ الصَّلَاةَ وَ الْخَيْرَ؛ فَإِنَّ ذلِكَ دَاعِيَة؛ با غير زبان خويش مردم را [به كيش و مذهب خود] دعوت كنيد، مردم بايد ورع و كوشش و نماز و خير شما را ببينند، اينها خود دعوت‌كننده هستند.( كافی، ج3، ص 202) در روایتی امام‌موسی‌کاظم(ع) به علی‌بن‌یَقْطین این‌گونه دستور داد: مُرْ أَصْحَابَکَ أَنْ یَکُفُّوا مِنْ أَلْسِنَتِهِمْ وَ یَدَعُوا الْخُصُومَةَ فِی الدِّینِ وَ یَجْتَهِدُوا فِی عِبَادَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ.( شیخ صدوق،التوحید، ص۴۶۰. ) به یارانت امر کن که زبان‌هایشان را نگاه دارند و دشمنى در دین را ترک کنند و برای عبادت خداوند بکوشند. *حاشیه:در هر زمینه ای(اختلاف نظرهای سیاسی،علمی،مذهبی،درون دینی و برون دینی) باید ظرفیت و میزان درک و فهم و طلب مخاطب را لحاظ کرد.اگر طرف مقابل طالب درک حقیقت بود و استعداد و ظرفیت آنرا هم داشت با او وارد گفتگو و تبادل نظر می شویم.و اگر طالب نبود و اهل عناد و انکار بود بحث و جدال با او را ترک می کنیم.اابته اگر طرف مقابل اهل توطئه و فعالیت براندازانه علیه جبهه حق و اهل حق باشد باید با اقدامات قانونی و تنبیهی جلوی او گرفته شود تا در جامعه فتنه انگیزی نکند.در این موارد هم مناظره و گفتگوی علنی برای نشان دادن فتنه گری او لازم است. ............... @ejtehadjame
🔻 خدا می‌داند چقدر تشنه‌ی تشیّع در دنیا هست که با این تشنگی عادت می‌کنند برای اینکه کسی را ندارند. 🔸 خدا می‌داند ما چقدر قواعدی محکم و متقن در دین خود از برکات ائمه و علمای صالح داریم ولی نتوانستیم به مردم ارائه بدهیم؛ اما این هم هست که مردم یک فرد ساخته‌شده می‌خواهند، یک فرد باتقوا می‌خواهند و مردم می‌فهمند؛ این را مطمئن باشید. 🔹 وقتی که پنج دقیقه با یک نفر از همین اهالی بازار صحبت کنید می‌فهمد که شما باتقوا هستی یا نیستی و چه مقدار تقوا داری! تقوا یک مسئله‌ای است که نیاز همیشه‌ی بشر بوده است و ائمه‌ی به آن سفارش کردند و انسان بی‌تقوا یعنی پوچِ پوچ ولو علامه باشد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🔹 @ejtehadjame
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرویس‌های جاسوسی، هر ۳۰ تا ۴۰ سال یک بار بخشی از اسناد طبقه‌ بندی‌شده خود را منتشر می‌کنند. این فیلم متعلق به یکی از کلاس‌های آموزشی سازمان CIA در اواسط دهه هشتاد میلادی است. در این فیلم منحصربه‌فرد، یکی از افسران ارشد این سازمان، مراحل و روش‌های براندازی یک حکومت مخالف آمریکا را به دانشجویان آن‌زمان سیا که هم‌اکنون از افسران ارشد این سازمان هستند آموزش می‌دهد. این فیلم را بارها ببینید و با مراحلی که در کشور ما در حال تحقق است مقایسه کنید. (کل فیلم با ارزش است اما اوج کلیپ، چهل ثانیه نخست کلاس است) 🔴 دیدن این فیلم مهم به همگان توصیه می شود.👆👆 🇮🇷 🔺 🔻 @ejtehadjame
🌀 سه‌ای که هیچ‌گاه چهار نمی‌شود 📝 شوخی طلاب با حاج شیخ عبدالکریم حائری در مورد شهریه 🔸 شهريه (= حقوق ماهانه)اى كه مرحوم حاج شيخ عبدالكريم به طلبه‏‌ها مى‏‌داد، ۳ تومان بود كه اوايل امر، كفاف خرج طلاّب را مى‏‌داد ولى به مرور، با بالا رفتن نرخ‌ها و رشد قيمت‌ها، از عهده تأمين مخارج طلاّب برنمى‏‌آمد. با آنكه قيمت اجناس روز به روز بالاتر مى‏‌رفت، حاج شيخ شهريه را در حدّ همان ۳ تومان نگه داشته بود و هرچه طلبه‏‌ها انتظار مى‏‌كشيدند خبرى نمى‏‌شد، و به قُرقُرها هم اعتنايى نمى‏‌گشت! 🔹 جمعى از طلبه‏‌ها كه از سنگينى مخارج و ثابت ماندن شهريه به تنگ آمده بودند، جمع شدند و گفتند: انتظار بى‏‌فايده است، بايد فكرى كرد و به يك شكلى، ماجرا به گوش حاج شيخ رساند. ايام، ايام ربيع الأول بود و چنين به نظر رسيد كه قضيه را در قالب طنز و شوخى در مجلسى به عرض حاج شيخ برسانند.... 🔹 در مدرسه رضويه قم، به مناسبت یکی از اعیاد اهل بیت علیهم السلام جشنى گرفته شد و از علماى بزرگ حوزه، و در ضمن آنها، از مرحوم حاج شيخ دعوت به عمل آمد. بخشى از برنامه، به گفتگوى يك مرشد و بچه مرشد اختصاص داشت و انتقاد از ثابت ماندن حدّ شهريه، در اين قسمت از برنامه گنجانده شده بود. 🔹 در بخش مزبور، يكى از طلبه‏‌ها ـ كه در نقش مرشد بازى مى‏‌كرد، رو به طلبه ديگر ـ كه او نيز در نقش بچه مرشد رفته بود كرده وگفت: ـ بچه مرشد! ـ جان مرشد! ـ بگو ببينم اين چه يكى است كه هيچ وقت دو نمى‏‌شود؟ ـ اين، خداى احد و واحد است كه هيچ وقت دو تا نمى‏‌شود. ـ بارك الله بچه مرشد! حالا بگو ببينم اين چه دويى است كه هيچ وقت سه نمى‏‌شود؟ ـ چشم جناب مرشد. اين شب و روز است كه مدام از پى هم مى‏‌آيند و مى‏‌روند و هيچ وقت ۳ نمى‏‌شوند. ♨️ در اينجا مرشد، نگاهى به جمع انداخته و با ورانداز كردن چهره حاج شيخ، گفت: ـ بچه مرشد! حال يك سؤال ديگر از تو مى‏‌كنم كه خيلى مهم است، ببينم مى‏‌توانى پاسخش را بگويى يا نه؟ ـ بگو جناب مرشد! ـ اين چه سه‏‌اى است كه هيچ وقت چهار نمى‏‌شود و هر چه هم انتظار بكشى انتظارت بي‌فايده است؟ ـ جناب مرشد، اين سه، سه تومانِ شهريه جناب حاج شيخ است كه هر چه قيمت اجناس بالا مى‏رود و خرج‌ها سنگين و سنگين‏تر مى‏‌شود، از جاى خود، جُنب نمى‏‌خورد و همان سه تومان هست كه هست. انتظار هم هيچ فايده‏‌اى ندارد.... ✅ موج خنده، حضّار را فرا گرفت و حاج شيخ هم، كه تازه به مقصود از اين پرده از نمايش پى برده بود و همراه جمع مى‏‌خنديد، از ماه بعد، شهريه طلاب را بالا برد. 💠 حاج شیخ عبدالکریم اهل مزاح بود و مزاح‌های شیرینی از وی نقل شده است. 📚 کتاب ذوق لطیف ایرانی، اثر استاد ابوالحسنی (منذر)، ج ۲، ص ۶۹ @ejtehadjame
PTT-20211018-WA0007.opus
4.28M
حجاب باید هم از نظر قانونی، اجباری شود و هم در مقام اجرا، اجباری شود و هم باید برای متخلفین از این قانون، مجازات و جریمه معیّن کرد. مثل بقیه قوانین مورد نیاز جامعه مانند قانون راهنمایی و رانندگی و... @ejtehadjame
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست. ائمۀ ما علیهم‌السلام در نماز جماعت آنان شرکت می‌کردند، به جهت اتّحاد مسلمانان. 📚 زمزم عرفان، ص381 🔹 ما را از هم جدا می‌سازند و برای هر جمعیت مرز و گذرنامه‌ی جداگانه قرار می‌دهند و از هم جدا و بیگانه می‌سازند و بدین وسیله امت واحده اسلامی را تضعیف می‌نمایند و بعد از ضعف همه، دانه‌به‌دانه به سراغ آنها می‌روند! آیا ما نباید در فکر این باشیم که با هم متحد باشیم و با تفرقه و نزاع و اختلاف، وحدت اسلامیه و برادری خود را از دست ندهیم؟! 📚 در محضر بهجت، ج٣، ص١۶۶ (آغاز هفته وحدت) 🔹 @ejtehadjame
📹 مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام 🏴 گذشت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام از حق خود، برای بقای اصل اسلام ✅ حضرت آیت الله بهجت: ▪️حضرت امیر علیه‌السلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند. ▪️اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «می‌خواهی این اذان پابرجا باشد یا می‌خواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، می‌کنند؟». ▪️[حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! می‌خواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد». ♦️همان را مراعات‌کردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر »، آن «ثلاثه»[١]، به‌اندازه مثلاً شد. ▪️تقیّه این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به و اینها مشغول می‌شدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد می‌شد؟! همین زیاد‌ی‌ها هم از دست می‌رفتند! 📚درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧ 🔻: 1. در برخی از نقل‌ها عبارت «یا چهار نفر، یا پنج نفر» نیز در ذیل روایت آمده است. ☑️ @ejtehadjame . 👌👌
تقیه در تعاملات با دیگران.mp3
22.61M
بحثی مهم درباره جایگاه تقیه در تعاملات اجتماعی، سیاسی، دینی @ejtehadjame
🗓۱۹ ماه اکتبر سال ۱۷۴۵ میلادی 🏳فوت جاناتان سوئیفت ایرلندی 🏳نویسنده رمان سفرنامه گالیور 💠رهبرانقلاب ‼️در هر اجتماعی انسانهای ناامیدی هستند که از هر حرکت اجتماعی که پیش بیاید، مأیوسند. میگوییم: آقا، بیایید این کار را بکنیم. بیایید مدرسه بسازیم، بیایید فلان کار فرهنگی را بکنیم؛ میگویند آقا، فایده‌ای ندارد. مگر میشود!؟ در دوران مبارزات در زمان رژیم گذشته این تیپ افراد، از بزرگترین مشکلهای ما بودند، اینها برای ما از دشمن، دشمنتر بودند! برای خاطر اینکه با زبان دلسوزیِ نمیشود، افراد را متفرق میکردند و نمیگذاشتند ما کار کنیم. جوانان را با هزار زحمت جایی جمع میکردیم؛ اینها میآمدند و با آن نفس سردشان، آنها را متفرق میکردند. اتفاقاً این تیپ در یکی از کارهای تلویزیون هم هست. همان نمایش سفرنامه گالیور که من کتابش را هم خوانده‌ام. در سفرهای گالیور، یکی از آن چهار تا بچه هست، که هر کاری میگویند، میگوید آقا، نمیشود. انصافاً صدای خوبی هم برایش انتخاب شده است! هر چه گفته میشود، میگوید: آقا، فایده ندارد. نمیشود. من میدانستم! این، یک تیپ مضرّ اجتماعی است! ۷۱/۱۰/۱ @Jahade_tabeini
22.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ناگفته هایی جالب درباره رهبر معظم انقلاب و امام خمینی ره توسط آیت الله ناصری اصفهانی @ejtehadjame
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 اهل استقامت در مسیر حق 🔹 رهبر انقلاب: پیغمبر به مجرّد این که وارد مدینه شد، کار [خود] را شروع کرد. از جمله شگفتیهای زندگی آن حضرت این است که در طول این ده سال، یک لحظه را هدر نداد. 🔹 دیده نشد که پیغمبر از فشاندن نور معنویّت و هدایت و تعلیم و تربیت لحظه ای باز بماند. 🔹 بیداری او، خواب او، مسجد او، خانه ی او، میدان جنگ او، در کوچه و بازار رفتن او، معاشرت خانوادگی او و وجود او هرجا که بود درس بود. عجب برکتی در چنین عمری وجود دارد! 🆔 @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توصیه‌های شوخ طبعانه آیت الله به طلاب و دانشجویان 🔹 جوانان کنید!! من ۸۱ سالم است ورزش می‌کنم، فکر نکنم شماها اصلا تا ۸۱ سالگی برسید😄 🔹 آقای خوانساری وقتی مراسم می‌گرفت در سن ۹۰سالگی همینطور دم در می‌ایستاد!! می‌گفت من غدا کم‌می‌خورم و نمی‌خواهم حمّال نجاست باشم! امام‌هم کم‌ غذا بود! 🆔 @ejtehadjame
💠برادرت را (به هنگامى كه خطايى از او سر مى زند) با نيكى كردن به او سرزنش كن و شر وى را از راه بخشش به او دور ساز» 📘 ۱۵۸ @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوال از حضرت آیت الله در مورد لعن علنی ⭕️ سوال: می‌خواستیم نظر حضرت عالی را درمورد لعن علنی خلفا بدانیم؟ ⭕️ پاسخ: علنی ابدا! علنی ابدا! @ejtehadjame
🔰 باید حق جامعیت دین اسلام را ادا کرد / قدرتهای دنیا با گرایش باطنا سیاسی و ظاهرا فکری سعی میکنند فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ و جمعی از مسئولان نظام: اسلام دین جامعی است. باید حق این جامعیت را ادا کرد. قدرتهای سیاسی مادی اصرار دارند بر اینکه اسلام را منحصر کنند در عمل فردی و عقیده‌ی قلبی؛ این تلاش از قدیم بوده است. در دوره‌ی تشکیل جمهوری اسلامی این تلاش مضاعف شده است. این قدرتها با گرایش باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، سعی میکنند فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند. به متفکرین و نویسندگان و فعالان فکری مأموریت داده میشود درباره‌ی این مساله بنویسند و اثبات کنند که اسلام به مسائل اجتماعی، مسائل زندگی، مسائل اساسی بشریت کاری ندارد و اسلام یک عقیده‌ی قلبی است. ادای حق جامعیت اسلام در درجه‌ی اول این است که تلاش کنیم نظر اسلام را درباره‌ی خودش که به کدام عرصه از عرصه‌های زندگی اهتمام می‌ورزد، در آنها نظر دارد و اقدام دارد، تبیین و ترویج و بیان کنیم؛ اول قدم این است، بعد هم سعی کنیم آن را تحقق ببخشیم. آنچه که اسلام مطرح میکند این است که عرصه‌ی فعالیت این دین تمام گستره‌ی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بین‌المللی، تا مسائلی که به مجموعه‌ی بشریت ارتباط دارد. 🆔 @ejtehadjame
🔰 اگر اتحاد مسلمین تحقق پیدا کند، قضیه‌ی فلسطین قطعاً به بهترین وجه حل خواهد شد 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ و جمعی از مسئولان نظام: شاخص عمده‌ برای اتحاد مسلمین مسئله‌ی فلسطین است. مسئله‌ی فلسطین شاخص است. اگر چنانچه اتحاد مسلمین تحقق پیدا بکند، قضیه‌ی فلسطین قطعاً به بهترین وجه حل خواهد شد. هرچه ما در قضیه‌ی فلسطین جدیت بیشتری به خرج بدهیم برای احیاء حقوق ملت فلسطین، به اتحاد مسلمین نزدیک‌تر میشویم. در مسئله‌ی عادی‌سازی‌های اخیر متأسفانه بعضی از دولتها خطا کردند، خطای بزرگی کردند و گناه کردند و عادی‌سازی کردند با رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی. این حرکت ضد وحدت و اتحاد اسلامی است، باید از این راه برگردند. این خطای بزرگ را بایستی جبران بکنند. 🆔 @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام شهدا از نظر علامه حسن زاده آملی: شهدا از اولیاءالله بالاترند. 🌹 @ejtehadjame
💠صد سخن گهربار از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به گزینش شهید مطهری 🔸شهید مطهری ره در یکی ازجلسات سخنرانی خود به گله و شکایت از نا آشنایی مسلمانان با احادیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می پردازند. و جریان انتخاب صد حدیث از احادیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به سفارش نویسنده کتاب حکمت ادیان رو بیان می کنند. که چقدر باعث تعجب نویسنده سرشناس ایرانی میشه . این مطلب رو شهید مطهری به عنوان مشت نمونه خروار میگه. بد نیست ما هم حداقل همون صد تا روایت منتخب شهید مطهری رو یکبار بخونیم: ✅شکوائیه شهید مطهری رحمه الله از نا آشنائی مسلمانان با منابع غنی اسلامی همراه با متن یکصد سخن از پیامبر اکرم (ص) 🔹http://ahlolbait.com/article/1699 @ejtehadjame
💢 ابعاد جدیدی از حکم قاضی، برای سارق بادام هندی 🔹 در پی انتشار رأی قاضی دادگاهی در مورد شخصی که سه بسته بادام هندی دزدیده است، ابعاد جدیدی از این حکم مشخص شد. ⭕️ با پیگیری ها خبرنگار خبرگزاری رسا، مشخص شده است که رأی این شخص دارای ابعادی بوده که به آن کمتر توجه شده است. ✅ ابعاد این حکم به این شرح است: 1️⃣ متأسفانه رای به نحوی انشاء شده است که سارق را یک بچه فقیر گرسنه به ذهن متبادر می کند. هرچند از لحاظ قانونی وحتی تناسب حکم با موضوع مشکلی ندارد. 2️⃣ متهم سابقه اعتیاد و سرقت منزل داشته که محکوم به حبس و شلاق شده و چون رضایت شاکی را جلب کرده مجازات وی تعلیق گردیده است. 3️⃣ همچنین نامبرده سابقه مال خری نیز در سابقه خود داشته است. 4️⃣ در جریان همین پرونده نیز نامبرده متهم به سرقت طلا و غیره نیز بوده که به خاطر عدم کفایت دلایل منجر به صدور قرار منع تعقیب شده است. 5️⃣ طبق این مستندها باید گفت که نباید رسانه ها بدون توجه به ابعاد واقعی این حکم فقط ظاهر حکم را ببینند و توجهی به گذشته مجرم نکنند. 🆔 @ejtehadjame