eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
344 دنبال‌کننده
975 عکس
197 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓۲۰ ربیع الثانی سال ۱۳۸۱ قمری 🏳رحلت استادرسائل‌ومکاسب‌رهبری 🏳مخالف سر سخت سلطنت پهلوی 🏳مروج مکتب تفکیک درشهر مشهد 🏳آیةالله حاج شیخ هاشم قزوینی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️معنویت و دلدادگی به عالم معنا، در حوزه اساس کار است؛ این را باید همه توجه داشته باشیم. کمبود این معنا در حوزه به ما لطمه میزند. در مشهد مرحوم آشیخ هاشم قزوینی، مدرس معروف و نامدار حوزه علمیه خراسان که از حیث بیان و تسلط بر مطلب، نظیرش را ما در هیچ حوزه‌ی دیگری ندیدیم؛ نه در قم، نه در نجف، گاهی اوقات وسط درس سطح - درس مکاسب و کفایه - که حدود یک ساعت طول می کشید، ده دقیقه یا بیشتر نصیحت میکرد؛ طلبه‌ها اشک می ریختند. دل جوان آماده است؛ این را از دست ندهید. یک حدیث بخوانید، دو کلمه نصیحت کنید. اول، نصیحت به خود ماست. این حدیث را که من می‌خوانم، اول کسی که مخاطب است و ان‌شاءالله اول کسی که باید از آن متأثر بشود، خود گوینده‌ی حدیث است؛ برای خودتان هم مفید است. حوزه به این احتیاج دارد. ۸۹/۸/۲ @Jahade_tabeini
✅ حضرت آیت الله نوری همدانی: 🔹 من معتقدم انسان باید فقیه باشد. برای تبلیغ کامل بایستی یک شخصی بسیار در آداب و معارف دینی مهارت و تخصص داشته باشد تا بتواند دین را از همه ابعاد به مردم بشناساند. 🔹 پس از قرآن روش ما، روش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است. @ejtehadjame
بحث اخلاقی: قال امیر مؤمنان علیه السلام: رسولک ترجمان عقلک. انسان اگر بخواهد کسی را امتحان کند از طریق نماینده ی او می تواند این کار را انجام دهد. امیر مؤمنان علیه السلام عبارت فوق را هنگامی بیان کرد که می خواست فردی را برای معاویه بفرستد. او فرد بسیار ممتازی را انتخاب کرد زیرا قرار بود نماینده ی او باشد و او می بایست مقام علی علیه السلام را در نظر بگیرد و از عهده ی بحث بر بیاید. ما طلاب نیز وقتی منبر می رویم به این عنوان است که رسول و نماینده ی پیامبر اکرم (ص) و ائمه ی معصومین می باشیم اگر منبر ما حساب شده باشد این نوعی احترام به معصومین است ولی اگر بحث ما پائین و کم اعتبار باشد این نوعی قدح به شرع مقدس می باشد. رفتار و عمل ما نیز باشد به گونه ای باشد که موجب بیشتر شدن اعتبار اهل بیت شود. مرحوم فلسفی می گفت که برای هر منبر، هشت ساعت مطالعه می کرد. (نقل از آیت الله سبحانی)
💠رهبرانقلاب ‼️ امروز جوانهای ما احتیاج دارند به خوراکهای فکری. خیلی از این جوانهای امروز ما حتّی جوانهای فعّال و خوب ما هم نه انقلاب را درک کردند، نه امام را درک کردند، نه دوران جنگ را درک کردند، نه از قضایای گوناگون مطّلعند. مشکل‌تر از کتاب نوشتن، رساندن کتاب به چشم و ذهن مخاطب است؛ این خیلی مهم است. این هنر لازم دارد، دقّت لازم دارد، ظرافتهایی دارد که بایستی بتوانید اینها را وارد ذهن اینها بکنید. ۹۵/۹/۱۵ @Jahade_tabeini
خاطره طلبه ای (که مردد بود در شهر قم بماند یا برود تبلیغ) از آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ▫️ رسیده بودم سر دو راهی انتخاب؛ یک طرف پیشنهاد رفتن به آذربایجان و تدریس در مدرسۀ دینی باکو بود؛ و طرف دیگر مسئولیتی سنگین و رنگین در همین قم خودمان. ▫️ اینکه از فضای معنوی قم دور شوم و در باکو که فضایش با قم زمین تا آسمان فرق داشت زندگی کنم، نگرانم می‌کرد. ▫️ برای مشورت پیش آقای بهجت رفتم. توی دلم گفتم: «خُب معلوم است که می‌گوید بمان قم!» ▫️ حرف‌هایم را که شنید، گفت: «طبیب باید آنجا برود که مریض زیاد است؛ بروید باکو!» ▫️ دوباره تاکید کردم و گفتم: «اگر از امور معنوی دور شوم چه؟» ✨ محکم گفت: «نخیر آقا! ویرانی‌های آنجا را در نظر بگیرید. خیال می‌کنید سیر و سلوک به این است که تسبیحِ هزاردانه دست بگیرید و ذکر بگویید؟! این نیست آقا، بروید...» 📚 به شیوه باران، ص١٨ @ejtehadjame
حکایتی دیگر از آخوند فاضل اردکانی شخصی می‌گفت: بعد از شیخ انصاری به در خانه‌ی آخوند فاضل اردکانی رفتم، آخوند خود دم در آمد، با سر و وضع مخصوص یزدی‌ها؛ پارچه‌ای به سر پیچیده بود و حَنَکی روی شانه انداخته بود و وضع مخصوصی در پوشیدن لباس داشت. گفتم: «آمده‌ام که از شما تقلید کنم.» گفت: «چرا از میرزا محمدحسن شیرازی تقلید نمی‌کنی؟ عورت شستن که این همه دوندگی لازم نداره!» به هر حال ایشان در این‌گونه فحاشی‌ها خیلی عجیب و غریب بوده است و این جور به جا سخن می‌گفته و اثر تربیتی و اخلاقی داشته است. در محضر حضرت آیت‌الله العظمی بهجت، محمدحسین رخشاد، جلد دوم، نشر سماء قلم، صفحه 424.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ۵۷۶۰ ساعت!! 🎥 این یک عدد نیست، یک عمر است 🔻 آماری از ساعات تحصیل اصول در سطوح حوزه‌های علمیه 🔻 میزان علمیت اصولی طلاب ✅ دیدن این کلیپ برای همه خصوصا مسؤولان ضروری است! 🎞 کیفیت خوب در آپارات مناهج: Aparat.com/v/7nW6d 🗂 @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشکالات جدی کتاب رسائل به عنوان کتاب آموزشی 📝 تضییع عمر طلاب 👤 آیت الله شب زنده دار 🔸 بخش‌هایی از کتاب رسائل را قبول ندارم که در هیچ پایه‌ای تدریس شود... ✅ پیشنهاد آیت الله شب زنده دار برای جایگزینی کتاب مصباح الاصول مرحوم آیت الله العظمی خویی بجای کتاب رسائل. ♨️ موضع آیت الله شب زنده دار به عنوان عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه روشن است؛ موضع دیگر اعضای شورای عالی چیست؟ آیا راضی به تضییع عمر طلاب هستند؟ 🗂 @Manahejj
💠پیامبر اكرم (صلّی‌ الله‌ عليه‌ وآله) 🔸 من طَلَبَ العِلمَ كانَ كفّارَةً لِما مَضى 🔹هر که علم جوید کفاره گناهان گذشته وى باشد 📗نهج الفصاحه، ح 2923 @ejtehadjame
📎مروری بر نهضت جنگل در یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک یونُس در سال ۱۲۵۷ خورشیدی در محله استاد سرای رشت متولد شد. پدرش را میرزا بزرگ می‌گفتند و بدین تناسب او به میرزا کوچک شهرت یافت. وی دو خواهر و دو برادر دیگر نیز داشت. میرزا پس از تحصیل مقدمات به فراگیری علوم دینی در مدارس علمیه رشت پرداخت و لباس روحانیت بر تن کرد و در هفده سالگی برای ادامه تحصیل به پایتخت رفت و در مدرسه محمودیه تهران وارد شد. «اما حوادث و اتفاقات کشور، مسیر او را تغییر داد و عبا و نعلین و عمامه را به تفنگ و فشنگ و نارنجک مبدّل ساخت.»(سردار جنگل ص۳۵) میرزا کوچک مردی بلند قامت و چهار شانه بود با بازوانی ورزیده، چشمانی زاغ و سیمایی متبسم. میرزا مؤدب بود و متواضع و عاطفی و پایبند به اصول اخلاقی. خاطرات طلاب و دوستان ایام تحصیل او گویای آن است که میرزا از همان اوان، دارای صفاتی برجسته و اخلاقی پسندیده بوده است. او در میان طلاب و همسالان خود، شاگردی بااستعداد و طرفدار عدالت و حامی مظلوم به شمار می‌رفت. به مال و ثروت بی‌اعتنا بود و اگر پولی می‌رسید آن را به مصرف رفقا یا ضعفا و بیچارگان می‌رسانید. در عفت و پاکدامنی ممتاز بود و از غایت حجب و حیا تا چند سالِ پایانیِ عمر خود ازدواج نکرد. میرزا فرزندی از خود به جا نگذاشت.... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/231332 🔻@ejtehadjame
⚠️طلبه در حوزه فُسیل نشود!! ♦️رهبر معظم انقلاب: هر طلبه اى براى آينده ى زندگى علمى و فكرى خودش برنامه‌ريزى كند؛ بى هدف در حوزه نماند. مدتى تحصيلات هست؛ دارد كفايه مى‌خواند، مى‌خواهد درس خارج برود، درس خارج می‌رود، مى خواهد مجتهد بشود، خيلى خوب، بعد براى آينده بايد برنامه ريزى كند. هركسى ذوقى دارد، هركسى توانى دارد، هركسى ممكن است موقعيت خاصى در اختيارش قرار بگيرد؛ اينها را از پيش برنامه ريزى كند و خودش را آماده نمايد. اينچنين نباشد كه ده سال، پانزده سال، بيست سال بگذرد و همينطور بى هدف در حوزه باشند و پاى اين درس و آن درس بنشينند و فسيل بشوند؛ نه فايده اى براى مردم، و نه فايده‌اى براى خودشان داشته باشند. ۱۳۷۰/۰۶/۳۱ @ejtehadjame
🌀 تزریق دوز سوم واکسن توسط مراجع معظم تقلید و علمای حوزه علمیه قم 🔹 حضرات علما و آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، دوزدوزانی تبریزی، گرامی قمی، محقق داماد، موسوی، مسعودی خمینی و.... دوز سوم واکسن را دريافت کردند. ✅ آیت الله العظمی نوری همدانی که زندگی و عمر طولانی خودشان را مرهون طب سنتی می‌دانند، بعد از دریافت دوز سوم واکسن، درباره فرمودند: شرعا ضامن پیامدهای منفی اقدامات خود هستند. ❓آیا کسانی که واکسن هراسی می‌کنند، از مراجع تقلید آگاه‌تر هستند؟ آیا فرزندان و شاگردان علما اخبار و ادعاهای واکسن هراسان را به سمع و نظر ایشان نرسانده‌اند؟ آیا این افراد سودجو، اشراف بیشتری به احکام اسلامی و لزوم حفظ جان امت اسلام دارند یا مراجع معظم تقلید؟ ◼️ کسانی که ادعا می‌کنند رهبر معظم انقلاب از آمار آسیب‌دیدگان واکسن خبر ندارند، آیا واقعا متوجه نمی‌شوند که برای دستیابی به منافع و خواسته‌های خود با این ادعاهای پوچ دارند تیشه به ریشه ولایت فقیه و رهبری می‌زنند؟ به چه قیمتی رهبری را به بی‌اطلاعی و غفلت و ناآگاهی متهم می‌سازند؟ 〰〰〰〰〰〰〰 ♨️ اما به زودی منتظر بازتاب خبر فوق در رسانه‌های مخالف واکسن باشید:👇 🔻 نفوذ در مراجع تقلید بیداد میکنه!! 🔻 بازم مراجع تقلید رو گول زدند!! 🔻 مراجع تقلید را مجبور به انجام یک عمل غیرشرعی و حرام کردند و تقیه می‌کنند!! 〰〰〰〰〰〰〰 ♨️ انتظاری از کسانی که به اسم طب اسلامی، آلوده تجارت مافیایی و از حجیت انداختن رهبری و مراجع تقلید شده‌اند نیست اما با اقدام علما و مراجع معظم تقلید حجت بر مؤمنین تمام شد. 🌐 ثامن @Manahejj
💢 اگر حقایق جامعه را روایت نکنید دشمن آنرا ۱۸۰ درجه خلاف واقع روایت میکند/ حادثه‌ تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکردیم، دشمن آنرا دروغ روایت کرده است! ✅ رهبر انقلاب، صبح امروز: 🔹 شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. اگرشما روایت نکنید دشمن روایت میکند. 🔹 شما اگر انقلاب را روایت نکنید دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدس را روایت نکنید دشمن روایت میکند، هرجور دلش میخواهد. توجیه میکند، دروغ میگوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض میکند. 🔹 شما اگر حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید که متأسفانه نکردید، دشمن روایت میکند و کرده. دشمن روایت کرده، روایتهای دروغ. این کاری است که ما باید انجام بدهیم، این وظیفه‌ی جوانهای ما است. 🆔 @ejtehadjame
🔻 علامه طباطبائی قدس سره می‌فرمایند: همینکه ما بگوئیم در قیامت انسان دارای جسمی است که غائط ندارد؛ همین مقدار بس است که بدانیم آن جسم با این جسم دنیوی فرق دارد. 🔸 راجع به عذاب جهنمیان در قرآن دارد که: وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً (فرقان:۲۷) (و به خاطر آور روزى را كه ستمكار دست خود را از شدّت حسرت به دندان مى‏گزد و مى‏گويد: اى كاش با رسول خدا راهى برگزيده بودم!) 🔹 یا راجع به خصوصیات جسمی حوریان بهشتی در روایات اوصاف عجیب و غریبی ذکر شده که با این جسم دنیوی فعلی بدون هیچ تغییر و تحولی مناسبت ندارد. 🔸 همچنین خواب در بهشت نیست و حال آنکه لازمه این جسم دنیایی خواب است و حتی انبیاء هم در دنیا نیاز به خواب و غذاخوردن و... داشتند. چنانچه در قرآن ذکر می کند که برخی مردم اعتراض داشتند به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله که: وَ قَالُواْ مَا لِ هَاذَا الرَّسُولِ يَأْكُلُ الطَّعَام‏ (فرقان:7) (و گفتند: چرا اين پيامبر غذا مى‏خورد) که مرادشان همان دستشوئی رفتن بوده ولی ادب قرآن اینطور اقتضا می کند که اینچنین بیان کند. 🔹 پس معاد، جسمانی است که قابل انکار نیست؛ أما چه جسمی؟ و آنچه گفته شد جمع بین نظرات فقهاء و فلاسفه است.‌ ‌ ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری @ejtehadjame
🗓۹ جمادی الاول سال ۷۸۶ق 🏳شهادت مظلومانه شهید اول 💠رهبرانقلاب ‼️اشکالی که حوزه‌ی ما، دیروز آن را نداشت و امروز دارد، این است که حوزه‌ی دیروز از دنیای زمان خود عقبتر نبود؛ بلکه جلوتر هم بود. شما نگاه کنید در آن روز علمای ما چقدر محصول علمی و فقهی و کلامی برای مردمِ زمان خودشان دارند. همان عدّه‌ی کمی که در گذشته بودند، کارهای بزرگی انجام دادند. . بنابراین، حوزه های علمیه از زمان خودشان عقب نبودند. یک نفر پیدا میشد حرفی را در یک کتاب خطّی میزد و یک نسخه مینوشت و دیگری پخش میکرد و دیگری میخواند و چهار نفر در طول زمان از آن مطّلع میشدند؛ عالم شیعه هم برمی‌داشت همین کار را عیناً جواب میداد و گاهی تندتر و سریعتر و بهتر از او اقدام میکرد و عقب نمی‌ماند. تا زمان «شهید اوّل» کتب فقهی ما غالباً متضمّن آرای فقهای اهل سنّت - مثل کتب «علاّمه» و «فخرالمحقّقین» - بوده است؛ ولی بعد از آن زمان، کتب شیعه غالباً دیگر آرای اهل سنّت را ذکر نمیکنند! ۷۹/۹/۱۳ @Jahade_tabeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ تصویری: «مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام» 🏴 ▪️گذشت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از حق خود، برای بقای اصل اسلام ✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: ▪️حضرت امیر علیه‌السلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند. اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «می‌خواهی این اذان پابرجا باشد یا می‌خواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، می‌کنند؟». ▪️[حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! می‌خواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد». ▪️همان را مراعات‌کردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر سه نفر»، آن «ثلاثه»[١]، به‌اندازه مثلاً شد. 🔻 این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به و و اینها مشغول می‌شدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد می‌شد؟! همین زیاد‌ی‌ها هم از دست می‌رفتند! 📚 درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧ : 1. در برخی از نقل‌ها عبارت «یا چهار نفر، یا پنج نفر» نیز در ذیل روایت آمده است. @ejtehadjame
‼️رهبر معظّم انقلاب: کتاب (المعجم فی فقه لغةالقرآن)، کتاب بسیار خوبی است. در مراجعاتی که داشته‌ام، آن را از همه‌ی آنچه در این موضوع دیده‌ام بهتر یافتم. این فقط یک کتاب لغت نیست؛ یک موسوعه و دائرةالمعارف قرآنی است. بلکه در آن اقوال و آراء بسیار -آن هم به تفصیل- نقل شده  و در آخر هر بحث هم، تحلیل‌هایی افزوده شده است. اسم معجم برای این کتاب، کوچک است. این کتاب، کتاب با ارزش و مفیدی است که همانند آن را نداریم. حتی اهل سنت -مخصوصاً مصریها که کارهای زیادی در این زمینه دارند- مانند این را ندارند. چند دوره از آن را برای کتابخانه‌های مهم مثل کتابخانه الازهر بفرستید. ۹۶/۹/۳۰ از کانال جهاد تبیینی @ejtehadjame
🗓سالروز ولادت ناصر المهدی 🏳دشمن‌یهودونصارای‌انحرافی 🏳پیامبرمجاهد،حضرت مسیح/۲ب 💠رهبرانقلاب ‼️امروز بسیاری از کسانیکه دم از پیروی از حضرت مسیح میزنند، راهی غیر از راه حضرت مسیح میروند. هدایت حضرت عیسی هدایت به سوی عبودیّت خدا و مقابله با فرعونیّت و طغیان است. امروز کسانی با ادّعای پیروی از آن پیامبر بزرگ الهی، در جایگاه فرعونیان و طواغیتی نشسته‌اند که مسیح با آنها مبارزه میکرد. ۷۹/۱۰/۷ ‼️دشمنان حقیقت و دین خدا از آغازِ پیدایشِ دین خدا صف‌آرایی داشته‌اند؛ امروز هم همان صف‌آرایی هست، بعد از این هم خواهد بود. این صف‌بندی، همان صف‌بندی ابراهیم و موسیٰ و عیسیٰ و پیغمبر خاتم است. امروز شما در همان صفی قرار دارید که یک روز ابراهیم و موسی و عیسی، یک روز پیغمبر، یک روز امیرالمؤمنین در آن صف قرار داشتند. اگر صف خودمان را نشناسیم اشتباه میکنیم؛ اگر صف دشمن را نشناسیم اشتباه میکنیم. امروز هم آن پرچمی که در منطقه‌ی آسیا، در مناطق اروپا و آمریکا، در هر نقطه‌ی از عالم در مقابل انقلاب ایستاده، همان پرچم است؛ همان پرچمی است که در مقابل ابراهیم و موسیٰ و عیسیٰ برافراشته شده بود. آنها نابود شدند و موسیٰ و عیسیٰ و ابراهیم زنده‌اند. اینها نیز نابود خواهند شد و حق زنده خواهند ماند! ۹۷/۱۲/۷ @Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت ناصر المهدی 🏳دشمن‌یهودونصارای‌انحرافی 🏳پیامبرمجاهد،حضرت مسیح/۸ 💠رهبرانقلاب ‼️همه پیغمبران که مبعوث شدند، در مقابلشان مستکبرینی داشتند. قرآن را ملاحظه کنید؛ یکی از بخشهای بسیار جالب و پرجاذبه‌ی قرآن، بخش مبارزه‌ی پیغمبران با مستکبرین است. زمان آنان بدون استثنا، با پیروزی پیغمبران تمام میشود - بدون استثنا، نگاه کنید - البته ممکن است آن پیغمبر، در وسط راه شهید شود، یا از دنیا برود؛ ولی جبهه‌ی پیغمبر، بر جبهه‌ی دشمنان پیغمبر، بدون استثنا پیروز شده است. هر چه تاریخ را نگاه میکنید، این گونه است. قرآن را نگاه کنید، «انا لننصر رسلنا»؛ اصلاً نصرت، متعلّق به پیغمبران است. اوّل کاری که مستکبران کردند اینبودکه پیامبران را مسخره کردند. خداوند به پیغمبر ما میفرماید ای پیامبر ما، اگر میبینی تو را استهزا، مسخره و توهین میکنند، سعی دارند که روحیه پیروان تو را با این توهینها تضعیف کنند، تعجّب نکن؛ همه پیغمبران بزرگ همچون حضرت عیسی، حضرت موسی، حضرت ابراهیم و حضرت نوح مورد استهزا قرار میگرفتند؛ تعجّبی ندارد؛ منتها همه‌ی استهزاکنندگان هم، همان چیزی که آن را استهزا میکردند یعنی دین خدا به سراغشان آمد و آنها را نابود کرد و از بین برد. عین همین قضیه امروز در انقلاب اتفاق افتاده است. این حرکت هم، حرکت انبیاست. حرکتی که امام بزرگوار در این کشور به وجود آورد، حرکت انبیاست. ۷۵/۱۱/۱۲ @Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت ناصر المهدی 🏳دشمن‌یهودونصارای‌انحرافی 🏳پیامبرمجاهد،حضرت مسیح/۲الف 💠رهبرانقلاب ‼️حضرت مسیح، آن‌ کلمه خدا در دوران‌ گمراهی‌ و جهل‌ و بی‌عدالتی‌ و بی‌اعتنایی‌ به‌ ارزش‌ انسان‌، پرچم‌ هدایت‌ و نجات‌ انسانها رابر دوش‌ گرفت‌ و با قدرتهای‌ ستمگر زر و زور به‌ ستیزه‌ برخاست‌ و به‌ بسط عدل‌ و رحمت‌ و توحید همت‌ گماشت‌. امروز مؤمنان‌ به‌ آن‌ پیامبر بزرگ‌ یعنی ‌مسیحیان‌ و مسلمانان‌ برای‌ استقرار نظم‌ شایسته‌ی‌ جهانی‌ باید به‌ تعالیم‌ و راه‌ پیامبران‌ روی‌ آورند و فضایل‌ انسانی‌ را بر طبق‌ آموزش‌ آن‌ معلمان ‌بشریت‌ گسترش‌ دهند. قدرتهای‌ ستمگر عالم‌ بخصوص‌ در ۱۰۰سال‌ اخیر بر خلاف‌ معنویت‌ و ارزشهای‌ والای‌ انسانی‌ در زندگی‌ جوامع‌ بشری‌ پای‌ فشرده‌اند ونتیجه آن‌ گسترش‌ فسادهای‌ اخلاقی‌ و اعتیاد و بی‌بندوباری‌ و ویرانی‌ بنیان‌ خانواده‌ و نیز رشد استثمار و افزایش‌ فاصله میان‌ ملتهای‌ فقیر و غنی‌ و دوری‌ روزافزون‌ از عدالت‌ اجتماعی‌ و بی‌اعتنایی‌ به‌ کرامت‌ انسان‌ و تولید سلاحهای‌ مرگبار و افزایش‌ کشتارهای‌ دسته جمعی‌ گردیده‌ است‌. علم‌ نیز مانندانسان‌، قربانی‌ حذف‌ معنویت‌ و بی‌اعتنایی‌ به‌ ارزشهای‌ دینی‌ شده‌ است‌. اگر حضرت‌ مسیح‌ امروز در میان‌ ما میبود لحظه‌ای‌ را برای‌ مبارزه‌ با سردمداران‌ ظلم‌ و استکبار جهانی‌ از دست‌ نمیداد و گرسنگی‌ و سرگردانی ‌میلیاردها انسانی‌ را که‌ توسط قدرتهای‌ بزرگ‌، استثمار و به‌ جنگ‌ و فساد و ستیزه‌خویی‌ سوق‌ داده‌ میشوند تحمل‌ نمیکرد. ۷۰/۱۰/۷ @Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت ناصر المهدی 🏳دشمن‌یهودونصارای‌انحرافی 🏳پیامبرمجاهد،حضرت مسیح/۷ 💠رهبرانقلاب ‼️یک عده‌ای اسلام را فقط مسأله فردی دانستند و سیاست را از اسلام گرفتند. این، چیزی است که امروز در بسیاری از جوامع اسلامی و در معارف دنیای مهاجمِ مستکبرِ مستعمرِ غربی، ترویج میشود که اسلام از سیاست جداست! درحالی که پیامبر در آغاز هجرت، اولین کاری که کرد، سیاست بود. بنای تشکیل حکومت اسلامی، نامه به سیاست مداران بزرگ عالم، ورود در عرصه سیاسی عظیم بشری آن روز، است. چطور میشود اسلام را از سیاست جدا کرد؟! چطور میشود سیاست را با دست هدایتی غیر از دست هدایت اسلام، تفسیر کرد و شکل داد؟! بعضی قرآن را تکه پاره میکنند. «یؤمن ببعض و یکفر ببعض»؛ به عبادت قرآن ایمان می‌آورند؛ اما به سیاست قرآن ایمان نمی‌آورند! «و لقد أرسلنا رسلنا بالبیّنات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم النّاس بالقسط». قسط یعنی استقرار عدالت اجتماعی در جامعه. قسط، یک کار سیاسی است؛ این، هدف انبیاست. نه فقط پیغمبر ما، بلکه عیسی و موسی و ابراهیم و همه پیغمبران الهی برای سیاست و برای تشکیل نظام اسلامی آمدند. آنوقت یک عده از روی مقدس‌ مآبی عبایشان را جمع کنند و بگویند ما به سیاست کاری نداریم! مگر دین از سیاست جداست؟! آن وقت تبلیغات خباثت آمیزِ غربی هم دائم دامن بزنند به این حرف، که: دین را از سیاست جدا کنید؛ اگر ما مسلمانیم، دین و دولت به یکدیگر آمیخته است؛ نه مثل دو چیزی که به هم وصل شده باشند. دیانت و سیاست یک چیز است. ۸۵/۵/۳۱ @Jahade_tabeini
: ذهن انسان بیشتر تشبیه پذیر، تجسم پذیر، قالب پذیر(صورت ظاهری) و اسطوره پذیر است تا حقیقت پذیر(باطنی)! و اسطوره توانسته درسالهای دراز حقیقت را در میان خود حفظ کند. حال چگونه ذهن باید اسطوره را از حقیقت جدا کند مثل تعزیه ها، داستانها و روایتها و اسطوره ها و نمادها و شعائر دینی و آیات متشابه و تمثیلات قرآنی و روایی در بیان حقایق ماورای دنیا مثل بهشت و جهنم،حساب و کتاب و.. من چگونه ذهنم را حقیقت پذیر کنم؟ 👇👇
: اسطوره ها بستری برای بیان حقایقِ غامض و پیچیده می باشند . هنگامی که یک حقیقت بیانش مشکل باشد باید صُوَر و صورتهایی برای آن تعریف نمود تا حقیقت را پیچیده در ملحفه ای از استعارات و کنایات و تشبیهات و تمثیلات ؛ قابل هضم و جذب برای ذهن ما باشد . ذهن بشر عادت ندارد که حقایق را عور و عریان و بگونه مطلق ادراک نماید لذا نیاز به صورت و قالبی دارد تا آنرا در یک هیئت و قالب ببیند و بپذیرد. نمادها و کهن الگوها؛ توتم ها و اسطوره ها و تشبیهات بیان کننده یک حقیقت متعال هستند نه پنهان کننده و تحریف کننده آن . ما با پردازش یک داستان اسطوره ای میخواهیم حقیقت را ملموس نمائیم نه اینکه آنرا تحریف کنیم و یا اینکه پنهان نمائیم . چون تفاوت درک و فرهنگ داریم (نظام حاکم بر حقایق ماورای دنیا و حس و ماده با نظام حاکم بر دنیا و ماده و محسوسات متفاوت است) و حقایق لخت و ذات بدون صورت به مذاق ما جور نیست . چه کسی میتواند پروتئین یا ویتامین را همین جوری در طبیعت بخورد؟ اما پروتئین در حبوبات و گوشت و ویتامین در سبزیجات و میوه پنهان است . حال به مذاق ما برای جذب مناسب است . اسطوره ها همانند یک سیب حقایق را پوشش میدهند همانگونه که سیب ویتامین را در نهاد خود دارد. اگر حقیقت ذات حق بدون صورت و صور عرضه گردد ادراک نمیگردد اما وقتی میگوئیم رحمان یعنی مهربان مثل مادر آنگاه درک میگردد چون به ذهن نزدیک میگردد.و... خداوند در مقام وحدت ذاتی خویش برای هیچ کس قابل درک نیست مگر اینکه در عالم کثرت اسماء و صفات و افعال تجلی و تنزل کرده و اسماء خویش را در صورت اشیاء ملکوتی و ملکی ظهور و بروز دهد.(کنت کنزاً مخفیاً فاحببت ان اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف)(سنریهم آیاتنا فی الآفاق و الأنفس حتی یتبیّن لهم انّه الحقّ) امیدوارم با این مثالها توانسته باشم مطلب را واضح نموده باشم.سرّ وجود آیات متشابه و تمثیلات در قرآن و روایات همین است.(و هذا باب ینفتح منه الابواب)تمام اختلافات بین مخالفان و موافقان فلسفه و عرفان نظری ناشی از وجود آیات و روایات متشابه است یعنی موافقان تمام این آیات را صوری می دانند که حقیقت را باید از دل آن با کنایه فهمید نه اینکه هر چه ظاهر آن گفت همان را حقیقت تلقی کرد. اما مخالفان مباحث فلسفه و عرفان نظری،تمام این آیات و روایات متشابه را صریح در بیان حقایق و نظام حقایق گرفته و ظاهر آنرا بدون هیچ گونه تأویلی می پذیرند. حق یارو یاورتان @ejtehadjame
: آیا انسان بدون کمک گرفتن از مفاهیم ماهوی و علم حصولی به ماهیات خارج از خویش،می تواند مفهوم وجود را از علم حضوری به وجود خویش انتزاع کند؟ : علم حضوری انسان به خودش، فاقد علم حصولی است. یعنی در علم حصولی باید معلوم خارج از وجود عالم باشد تا بتوان از بازتاب ذهنی و ماهوی آن علم حصولی ساخت. ولی وجود وجدانی انسان پیش انسان حضور دارد و خارج از او نیست تا بتوان برای آن مفهوم حصولی ساخت. پس نمی توان از وجدان وجود خویش مفهوم حصولی وجود را ساخت. ناچاراً مفهوم وجود از طریق تحلیل و مقایسه مفاهیم ماهوی که اولین بار به صورت علم حصولی به ذهن می آیند فهمیده می شود یعنی اولین بار ماهیتی به ذهن می آید و علم حصولی حاصل می شود بعداً با یدآوری مجدد این مفهوم ماهوی در ذهن و مقایسه آن با صورت حصولی سابقش، فهم این همانی حاصل می شود یعنی ذهن به خودش می گوید این صورت فعلی همان صورت قبلی است(همین کلمه «است»مفهوم و معنای وجود را به ما می دهد.) کما اینکه مقایسه این ماهیت با ماهیت دیگر ما را به مفهوم عدم و نیستی می رساند(این آن نیست). خلاصه مطب اینکه انسان نسبت به وجود وجدانی حضوری خودش، علم حصولی و مفهومی و ماهوی ندارد چون در علم حصولی بین عالم و معلوم دوئیت برقرار است و معلوم خارج از وجود عالم است. بله انسان می توان از ماهیت بدن خویش(نه وجود وجدانی حضوری خویش) مفهوم حصولی بگیرد و با مقایسه این مفهوم ماهوی با مفاهیم ماهوی دیگر یا با خودش به مفهوم وجود و عدم برسد. لذا خداوند و مجردات غیر مادی که فاقد علم حصولی هستند نسبت به خودشان و کمالات خودشان علم حصولی و مفهومی ندارند. اگر انتزاع مفهوم وجود از علم حضوری انسان به وجود خویش امکان داشت لازمه اش ثبوت علم حصولی برای خدا و ملائکه و مجردات بود و هو ممتنعٌ. @ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | نگاه خدا این است که ما باید زمینه را فراهم کنیم برای انتخاب مردم چقدر این جواب،نشانه فهم عمیق از دین است. بیان بسیار جالب علامه مصباح یزدی (رحمت الله علیه) *حتماً بببنید👌 @ejtehadjame