🗓بمناسبت مراسم سالانه
🏳عمامگذاری توسط رهبری
🏳در سالروز ولادت بقیةالله/۹
💠رهبرانقلاب
‼️از نظر استکبار هر یک از شما بالقوه یک امام خمینی هستید. اینها با یک یک عمامه به سرها و طلبهها و روحانیون دشمناند؛ چرا؟ چون بنای کار آنها بر ظلمات، بر کتمان حقیقت است. امروز مشی اساسی استکبار عبارت است از کلاه سر بشریت گذاشتن؛ اگر در این فضا که همهجا را تاریک کردهاند، یک نفر پیدا شود که نور افکنی بیندازد و آنها را رسوا کند، اینها چه حالی دارند و نسبت به او چه موضعی میگیرند؟ شما همان کسی هستید که نورافکن میاندازید. لذا با روحانیت اسلام و بخصوص با روحانیت شیعه مخالفند؛ علتش هم این است که روحانیت شیعه مستقل است! ۸۳/۴/۱۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مراسم سالانه
🏳عمامگذاری توسط رهبری
🏳در سالروز ولادت بقیةالله/٨
💠رهبرانقلاب
‼️امروز هر روحانی و هر عمامهبهسر، به مقتضای تلبس به این لباس، موظف است از حکومت اسلام و حاکمیت قرآن دفاع کند؛ هر کس هرطور میتواند. یکی شمشیر به دست میگیرد و به جبهه میرود؛ یکی زبان گویایی دارد، به منبر میرود؛ یکی پست قضاوتی یا غیر قضاوتی از عهدهاش برمیآید، آن را انجام میدهد؛ یکی این کارها را نمیتواند بکند، اما اهل مسجد و اهل محراب است - اشکالی ندارد - همه بدانند که این روحانی، خود را خادم این انقلاب میداند. این، افتخار است. خدمت به این انقلاب، افتخار است! ۷۰/۵/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مراسم سالانه
🏳عمامگذاری توسط رهبری
🏳در سالروز ولادت بقیةالله/١٠
💠رهبرانقلاب
‼️انشاءالله این تلبّس به لباس دعوت و تبلیغ و علم دین، بر شما برادران عزیز مبارک باشد. تقارن این حادثه با ولادت با سعادت حضرت ولىّامر و امام زمان صلواة الله و سلامه علیه و عجّلالله تعالی فرجه که روز عید بزرگی است و غیر از این برکت بزرگ، برکات عظیم دیگری هم دارد، یقیناً برای شما حادثهیی مهم و شیرین و مایهی فال نیک در زندگی است. انشاءالله همیشه در خط آن بزرگوار و در این جهت حرکت کنید. ما غالباً به این دوستانی که عمامه سرشان میگذارند، میگوییم که عمامهی شما وزن کمی دارد و بیش از چند سیر نیست؛ اما در معنا اگر انسان بخواهد متحمل این بار به معنای واقعی کلمه بشود، بسیار بسیار سنگین است. امروز که قوام حرکت دینی و اسلامی در دنیا به جمهوری اسلامی است و قوام جمهوری اسلامی هم به علمای دین و پرچمداران فقه دینی و اسلامی است، نقش این عمامهها و ذوالعمامهها، خیلی بیشتر از سابق میباشد! ۶۸/۱۲/۲۲
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مراسم سالانه
🏳عمامگذاری توسط رهبری
🏳در سالروز ولادت بقیةالله/۶
💠رهبرانقلاب
‼️هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد این که یک آقائی در یک گوشهای عبایش را بکشد به کول خودش، بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، من به نظام کار ندارم، افتخار نیست؛ این ننگ است. روحانی باید از وجود یک چنین نظامی که پرچمش اسلام است، قانونش فقه اسلامی است، با همهی وجود استقبال کند. مراجع تقلید کنونی، مکرر متعددیشان به بنده گفتند که ما تضعیف این نظام را به هر کیفیتی حرام قطعی میدانیم. این نشان دهندهی قدرشناسی از نظام اسلامی است. حالا یک معممی یک گوشهای بیاید خودش را از نظام کنار بگیرد؛ بهانه هم این است که ما فلان انتقاد را داریم. خیلی خوب، صد تا انتقاد داشته باش؛ دویست تایش به خود ما عمامهایها وارد است. مگر به ما انتقاد وارد نیست؟ وجود انتقاد و عیب در یک مجموعه مگر موجب میشود که انسان این همه محسّنات و نقاط قوت را در آن مجموعه نبیند و ملاحظه نکند؟حوزههای علمیه نمیتوانند سکولار باشند! ۹۱/۷/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مراسم سالانه
🏳عمامگذاری توسط رهبری
🏳در سالروز ولادت بقیةالله/٧
💠رهبرانقلاب
‼️دوران کنونی برای حوزههای علمیّه و برای روحانیت یک اختصاصاتی دارد، که با دورانهای قبل فرق میکند که این اختصاصات به نفع روحانیّت است، یکی تشکیل نظام اسلامی است. نه اینکه معارضت وجود ندارد؛ چرا، معارضه که هست، همیشه هست، باز هم خواهد بود؛ امّا جریان اصلی، جریان اسلامی است. آن روزی که ما در سنین شما جوانان بودیم، جریان اصلی، جریان ضدّ اسلامی بود؛ نه غیر اسلامی، بلکه ضدّ اسلامی بود. امروز اینجوری نیست؛ نهاینکه امروز طلبه و روحانی و عمامه به سر دشمن و مخالف و مسخرهکن نداشته باشد؛ چرا، امروز هم هستند و همیشه هم خواهند بود پیغمبران را هم مسخره میکردند لکن امروز جریان، جریان اسلامی است. این یک خصوصیّت؛ این به نفع شما است؛ از این خصوصیّت هرچه میتوانید باید استفاده کنید! ۹۶/۶/۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مراسم سالانه
🏳عمامگذاری توسط رهبری
🏳در سالروز ولادت بقیةالله/۳
💠رهبرانقلاب
‼️اگر ما عمامهییها درست نقش خود را بشناسیم و بتوانیم آن را ایفا کنیم، دنیا را آباد خواهیم کرد. ماها گاهی کوتاهی میکنیم؛ سراغ همان راهی میرویم که اهل دنیا رفتهاند؛ اگر عمامه سرمان گذاشتیم و دنبال همان کارهایی بودیم که پاپیون زنها و کراوات زنها و بقیهی اهل دنیا دنبال آن هستند، ما هم مثل آنها هستیم. لباس که تغییر اساسی ایجاد نمیکند؛ باید دید دل، جایگاهِ چیست. «دِه بُود آن، نه دِل، که اندر وی گاو و خر بینی و ضیاع و عقار». دلی که به دنبال تجملات و زخارف دنیاست، دیگر دل نیست؛ اول باید دلمان را پاک کنیم: «من نصب نفسه للنّاس اماما فعلیه ان یبدأ بتعلیم نفسه قبل تعلیم غیره»؛ کسی که جلودار جمعیتی میشود، اول باید خود را آماده کند. اگر بنده و جنابعالی میخواهیم صد نفر را به دنبال خود بکشانیم اول باید قوت راه رفتن را در خودمان ایجاد کنیم؛ خودمان را باید درست کنیم! ۸۳/۱۰/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓بمناسبت مراسم سالانه
🏳عمامگذاری توسط رهبری
🏳در سالروز ولادت بقیةالله/۴
💠رهبرانقلاب
‼️اگر کسی عالم دین باشد و معمم نباشد، البته مسؤولیت دارد؛ اما اگر معمم باشد، این مسؤولیت مضاعف است؛ حواستان را جمع کنید. با این لباس، از برخی از چیزها باید گذشت. البته در قبال هرچه انسان در دنیا از آن بگذرد، خدا بهترش رامیدهد، قدر این عمامه را بدانید. اگر ماها به لوازم این عمامه عمل بکنیم، چیز بسیار شریفی است. این لباس، همان چیزی است که دشمن نتوانسته آن را فتح کند. کسانی از اهل این لباس فاسد شدند و در طول تاریخ، فسادشان هم ضررهای بسیار شدید و لطمههای بزرگی به اسلام و مسلمین زده؛ اما دشمن نتوانسته این حصار منیع را فتح کند. با اهل این لباس خیلی هم مبارزه کردند؛ خیلی هم توی سرشان زدند؛ خیلی هم دام بر سر راهشان گستردند؛ جاذبههایی درست کردند، تا طلبه را که در مضیقههایی گرفتار میشود، از درس و بحث و حوزه به آنجاها بکشانند و دهانش را با یک آبنبات شیرین کنند؛ برای اینکه از این سمت منخلعش کنند. البته یک عده از سستعنصرها رفتند و مجذوب هم شدند؛ اما آنها هنوز قادر نشدند که این قلعه را فتح کنند! ۷۰/۱۱/۳۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
‼️کُشتن حشرات از روی ترس
🔷س 1395: آیا کشتن حشراتی که ترس بیمورد از آنها داریم جایز است؟
✅ج: اگر ترس بیمورد باشد، نه، جایز نیست. اگر آن حیوان آزاری به کسی نمیرساند و حیوان حلالگوشت هم که نیست که شخص بخواهد آن را شکار کند و از گوشتش استفاده کند؛ اینکه بیخودی یک حیوانی را بکشید این جایز نیست. اما اگر ترس، ترس بهجا و عقلایی هست که واقعاً هراس دارد که این حیوان آزار برساند اشکال ندارد.
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️خوردن گوشت شکار غیرقانونی
🔷س 1392: خوردن گوشت شکار غیرقانونی چه حکمی دارد؟
✅ج: وقتی کسی حیوانی را که شکارکردنش ممنوع است شکار کرد اصلاً مالک آن نمیشود؛ اگرچه طبق یک حکم شرعی هر کس حیوانهای آزاد را شکار کرد و گرفت مالکشان میشود، اما قانون کشور و نظام اسلامی فوق این حکم است؛ یعنی اگر قانون کشور و نظام اسلامی این بود که شکار یک نوع حیوان ممنوع است، کسی که آن حیوان را شکار کند غاصب است و از گوشت آن حیوان هم نمیتواند استفاده کند و مالک گوشت آن حیوان نیست. ممکن است بگویید که اگر گوشت را دور بریزد که اسراف میشود. در اینجا اگر خود این گوشت را مسئولین تحویل میگیرند باید برود و لاشه را تحویل دهد. اگر مسئولین تحویل نمیگیرند باید پول این گوشت را به بیتالمال برگرداند و حتی اگر گوشت را استفاده کرده است، بابت آن به بیتالمال بدهکار است و باید این پول را برگرداند.
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️اذن شوهر برای فعالیت در فضای مجازی
🔷س 1403: آیا حضور و فعالیت زن بدون اذن شوهر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایز است؟ به ویژه اگر همراه با ارتباطات متقابلی با نامحرمان باشد.
✅ج: اذن شوهر لازم نیست، مگر اینکه موجب تضییع حق شوهر و یا تصرف در اموال او شود، لازم به ذکر است هر گونه ارتباط با نامحرم که مستلزم مفسده یا خوف وقوع در حرام باشد، جایز نیست.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️جدا کردن زباله های خشک از زباله های تر
🔷س 1389: آیا در قبال جداکردن زبالههای خشک از زبالههای تر وظیفهای بر عهدهی ما هست؟
✅ج: اگر قانون شهرداری این است که گفتهاند اینها را از هم جدا کنید، بله باید جدا کنید. اگر این را نگفتند و قانون نیست، از جهت تخلف نکردن از قانون اشکالی ندارد؛ اما از جهتی دیگر واقعاً اسراف است که ما زبالههای خشک و قابل بازیافت را با زبالههای تر بهصورت یکجا و بدون تفکیک دور میاندازیم. این ممکن است اسراف محسوب شود که اگر اسراف باشد، حرام است. اما اگر اینگونه نیست، اشکالی ندارد
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️کُشتن حیوانات موذی
🔷س 1393: کشتن حیوانات موذی ازجمله مورچه، سوسک و مارمولک چه حکمی دارد؟ کشتن و یا آزار رساندن بدون قصد به آنها چطور؟ حشرات موذی که کشتن آنها جایز است کدامها هستند؟
✅ج: یک قانون و حکم کلی این است که حیواناتی که اذیت نمیکنند و آزاری نمیرسانند را آزار نرسانید؛ اما این حکم کلی استثنا هم دارد. نمیتوانیم بگوییم هیچ حیوانی را نکشید. حالا ممکن است مورچههای داخل خانه آزار میرسانند، خب اگر اذیت میکنند کشتن آنها اشکالی ندارد؛ اگرچه سوزاندن حیوانات نهی شده است. دربارهی سوسک، مگس و مارمولک هم همینطور است؛ حتی ممکن است آزار و اذیت آنها ظاهری هم نباشد، اما ناقل میکروب باشند و سبب بیماری بشوند که این هم خودش یک نوع آزار است. بنابراین ازبینبردن حیوانات موذی اشکالی ندارد.
اما اگر فردی بدون قصد کشتن، مثلاً حواسش نبود و پایش را گذاشت روی یک حیوان بیآزاری و آن حیوان کشته شد، او مرتکب گناه نشده است؛ اگرچه مراقبتکردن خوب است.
اما اینکه کدامیک از حیوانات یا حشرات موذی هستند و کشتنشان جایز است برمیگردد به تشخیص خود افراد. این حیوانات زیاد هستند؛ چه آنهایی که آزار معمولی ظاهری متعارف میرسانند و چه آنهایی که آزارشان در ظاهر نیست اما ناقل بیماری و میکروب هستند.
📕منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
‼️استفاده از کالای خارجی
🔷س 1246: حکم خرید، فروش و استفاده از کالای خارجی در صورتی که مشابه داخلی داشته باشد اشکال دارد؟
✅ج: اگر این کار موجب تضعیف کالای ایرانی و ضرر به اقتصاد نظام اسلامی شود جایز نیست.
#خرید_نوروزی
🆔 @resale_ahkam
حوزه و روحانیت تکمیل با شماره.pdf
6.48M
#جزوات_طلبگی (۳۹)
🔈 بیانات رهبری در جمع حوزویان
⭕️ از سال ۱۳۶۸ الی ۱۳۹۴
#امام_خامنه_ای
#حوزه_و_روحانیت
🔆🔆 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
اوضاع روحانیت در دوره رضاشاه.mp3
3.89M
#فایل_صوتی
دکتر #موسی_حقانی
🔻 حوزه علمیه و رضاخان🚨
🔆 حوزه علمیه قم در اوایل ظهور رضاخان 800طلبه و موقع فرارش 300طلبه داشت❗️✖️
🔸 درباره طرح تقلیل ارباب عمائم چه می دانید❓
@darseenghelab
❌ حاشیه: حضرت امام خمینی(ره) برای ترسیم وضعیت دوران رضاخان، داستانی که برای یکی از رفقایشان در آن روزها رخ داده است را از زبان آن شخص اینگونه حکایت میکنند:
👈زمانی از اراک عازم قم بودم، وقتی خواستم سوار ماشین شوم، شوفر ماشین گفته بود ما دو دسته را سوار ماشین نمیکنیم؛ یکی آخوندها و دیگری فواحش😞
📗 محمد هاشمی و حمید بصیرتمنش، تاریخ معاصر از دیدگاه امام خمینی، تهران، مؤسسهی نشر آثار امام خمینی، 1377، ص 126✅
@darseenghelab
#معرفی_کتاب:
📝 لایک ممنوع
نویسنده: دکتر سید بشیر حسینی
ناشر: با همکاری کانون اندیشه جوان، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و موسسه مسیر
موضوع تخصصی این کتاب «شایعه»، «زودباوری» و «چگونگی مواجهه با اخبار جعلی در فضای مجازی» است.
🔸 چهارده گامی که در این اثر وجود دارد، پیرامون مفهوم زودباوری در فضای مجازی و راهکارهای رهایی از آن بحث میکند.
🔹 در گام اول به مفهوم زودباوری پرداخته و در گام دوم چگونگی درگیر شدن مخاطبان در دام آن تشریح شده است. نویسنده گام سوم را به چگونگی تأثیر فنون اقناع بر باور و تصورات کاربران اختصاص داده و در خلال گامهای چهارم تا هفتم #شایعه به عنوان اصلیترین عامل زودباوری مورد بررسی قرار گرفته است.
🔸 در گام هشتم، منابع اخبار مورد بحث قرار گرفته و گامهای نهم تا یازدهم راهکارهای شناخت دروغ در #فضای_مجازی را بیان میکند. در گام دوازدهم به عدم مدیریت زمان در فضای مجازی اشاره شده و گام سیزدهم به مقوله فریب در فضای مجازی میپردازد. گام چهاردهم نیز به چگونگی مواجه حقیقی با دنیای مجازی اختصاص یافته است.
🔹 عناوین برخی از این گامها عبارتند از: «بشنو و باور نکن»، «بیخیال معنی و مفهوم متن»، «باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز!»، «دوای درد بی درمان کجایی» و «انفجار مجازی!».
تهیه کتاب از:
https://bookroom.ir/book/71393
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
الفبای سواد رسانه ای به زبان ساده برای والدین.pdf
5.75M
🔷 #سواد_رسانه_ای، مجموعهای از #مهارتها برای دسترسی، تحلیل و فهم بهتر پیامهای رسانهای است.
🔷 کارشناسان یادگیری سواد رسانهای را برای #والدین و آموزش مفاهیم مربوطه به #فرزندان را یکی از ضروریات دنیای جدید میدانند.
🔷 در این فایل pdf دکتر سید بشیر حسینی الفبای سواد رسانه ای را به زبان ساده برای والدین توضیح می دهد.
انجمن #سواد_رسانه طلاب
✅ @savad_rasaneh
یعقوب توکلی تاریخنگاری انگلیسی.mp3
18.94M
#فایل_صوتی
دکتر #یعقوب_توکلی
🔈 جریان های مختلف #تاریخنگاری
🔅 استاد توکلی انواع تاریخنگاری پهلوی ها، ملی گراها، آمریکاییها، انقلابی ها، علاقمندان به پهلوی، دانشگاهیان داخل کشور، خارجی های مدافع منافع ملی، مدافعان انقلاب و جریان روشنفکری را تبیین می کند✅
🎙برترین فایل های صوتی را اینجا گوش کنید👇👇
@darseenghelab
🌐شیخ بهایی و تاثیرات او در تمدن صفویه✅
💠 امروز سوم اردیبهشت ماه، روز بزرگداشت محمد بن عزّالدین حسین (۱۰۳۱ق) معروف به #شیخ_بهائی، فقیه، محدث، حکیم، معمار، شاعر و ریاضیدان شیعه عصر #صفوی است.
🔰 وی در کودکی وارد ایران شد و از همان دوران، علاقه زیادی به یادگیری زبان فارسی نشان داد و سرانجام با مکالمه، ترجمه و نگارش به زبان فارسی به خوبی آشنا گشت.💯
💠 او از افتخارات جهان اسلام محسوب می گردد و بیش از ۱۰۰ کتاب در زمینههای مختلف تالیف کرده که جامع عباسی و اربعین از جمله آثار اوست.
🔌شیخ بهایی از دانشمندان مشهور قرن دهم و یازدهم هجری قمری بود. تبحر او در علومی مانند ریاضیات و مهندسی به اندازهای بود که دانشمندان اروپایی از علم او شگفت زده شدند. او به گفته خودش قابلیت پذیرایی و فهم تمام علوم و فنون را به دست آورده و در مباحثه های علمی، بر هر صاحب فنی چیره گشته است. از این روی شرح حال نگاران او را اقیانوس پرموجی شباهت داده اند که فضیلت را به ارمغان آورده اند✅
🌐 تبحر او در علومی چون ستاره شناسی به اندازه ای بوده است که به پاس خدمات او به علم ستارهشناسی، یونسکو در سال ۲۰۰۹ که مصادف با سال نجوم بوده نام او را در لیست مفاخر ایران ثبت نموده است.
🔰او مقام شیخ الاسلامی بالاترین منصب رسمی دینی در حکومت صفویه را بر عهده داشت. وی سفرهای بسیاری به نقاط مختلف دنیا کرد و سفر مشهوری نیز همراه شاه عباس صفوی با پای پیاده به مشهد داشته است.💯
🔰شیخ بهایی، آثاری نیز در معماری بر جای گذاشته که منارجنبان اصفهان، تقسیم زایندهرود اصفهان، گنبد مسجد امام اصفهان و نقشه حصار نجف، از آن جمله است👌
💠 مهندسی تقسیم آب زایندهرود برای ۷ ناحیه از نواحی اصفهان و نیز ساخت شاخصی برای تعیین اوقات شبانه روز از روی سایه آفتاب یا به اصطلاح فنی، ساعت آفتاب، در مغرب مسجد امام در اصفهان هم از کارهای شیخ است.
🔵 وی شاعری زبردست نیز بود و شعر مشهور« تاکی به تمنای وصال تو یگانه ؛ اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه» از اوست.👌
💠ملاصدرای شیرازی، ملامحسن فیض کاشانی، فیاض لاهیجی، محقق سبزواری، سیدحسن کرکی، سیدماجد بحرانی و ملامحمدتقی مجلسی اشاره کرد که هر کدام از آنها، خدمتی بزرگ به دنیای اسلام ارائه کردند و نقشی حیاتی در هدایت جامعه بشری ایفا نمودند.
🌀شیعه بودن شیخ بهایی را باتوجه به تعلق او و خانوادهاش به شیعیان جبل عامل و نیز تالیفهای بسیارش در فقه و معارف شیعی غیر قابل تردید است. از شاخصترین این آثار قصیده معروف «وسیله الفوز و الامان» او در مدح امام زمان (عج) و نیز صلوات مشهوری است که برای ۱۴ معصوم ساخت.(1) وی در اشعار عربی خود، ارادت و اخلاص کامل به ائمه شیعه و اشتیاق به زیارت قبور ایشان را نمایش داده است (2)
⏱مرگ این عارف بزرگ و دانشمند را به سال ۱۰۳۰ و یا ۱۰۳۱ هجری در پایان هشتاد و هفتمین سال حیاتش ذکر کرده اند.وی در شهر اصفهان روی در نقاب خاک کشید و مریدان پیکر او را با شکوهی که شایسته شان او بود ، به مشهد بردند و در جوار حرم هشتمین امام شیعیان به خاک سپردند🕋
💠 شیخ بهایی با استفاده از عنایت و اعتماد شاه عباس توانست خدمات علمی و اجتماعی را به انجام برساند. همین خدمات و حسنات شیخ را با بزرگمهر حکیم مقایسه کرده اند. در تاریخ ایران، همواره حضور چنین مردان باریک اندیش، در کنار پادشاهان خود کامه، مایة ممانعت از شرور کثیر و شتاب کاری های بی شمار بوده است.
♻️ قابل توجه است که شیخ بهاءالدین دارای بالاترین منصب رسمی دینی در ایران عصر صفوی یعنی شیخ الاسلامی بود اما گرایش به عزلت و طریق زهد را هیچ گاه از دست ننهاد و در آثار خویش پیوسته مروج آن بود👌
(1) امین، سید حسن، شیخ بهایی عالم بزرگ ذوفنون، ص۱۶-۱۷.
(2) جزایری، ج۱، ص۱۲۴ ـ ۱۲۵؛ خوانساری، ج۷، ص۷۲
http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f